quote:Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Leonieke, daarom hadden wij Rienk in de kinderwagen. Ik vond het bed veels te groot voor hem!
Martine, wat naar! Gelukkig gaat het nu weer beter met Jamie
Meimeltje, gelukkig maar dat Dyon immuun is, ander had je nog meer zieken!
Simmu, fijn dat ze goed groeien! Zou fijn zijn als ze snel weer bij elkaar zijn.
Mefke, hoe heb je je douche omgebouwd? Ik snap niks van je uitlegWel fijn dat het werkte!
Hier hadden we gisteravond GROTE POEP
Rienk was net van de borst en ik hoorde hem poepen () dus ik loop direct naar de commode, trek zn luier af en kijk weg om doekjes te pakken. Hoor in ineens 'pfrrt' en zie me toch een dikke straal de hydrofiel op lopen!
(getsie!!) Dus ik roep J. en laat het onder tussen maar lopen. Hydrofiel is nu toch al vies. Dus Rienk is klaar en til hem op (aan armen en benen
) en J. haalt de hydrofiel onder zn kont vandaan. Dus ik denk inmiddels, nu is het wel klaar en begin weer met doekjes te vegen, hoor ik weer 'pfrrrt'!!
![]()
En dus is het aankleedkussen ook vies
![]()
J. roept ondertussen dat ie de poep niet doorgespoeld krijgt en is bezig om alles in een emmer uit te spoelen. Ik doe Rienk een schone luier om, pyjama weer dicht en leg hem in bed. Nog even spelen. Daarna neem ik de was over van J. want die was bezig met een storing en inderdaad hoor, die stront is niet weg te spoelen
![]()
Na 4 pogingen is de pot weer doorzichtig
![]()
Na een nacht weken heeft de was weer in de juiste kleur en draait de wasmachine weer.
Verder hebben we een goed weekend gehad!
quote:Op maandag 15 maart 2010 10:58 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur! Wat goed zeg!![]()
Ik ben bekaf. Vorige week drie geweldige nachten, nu al drie waardeloze nachten. Isabeau is zo aan het hoesten (met slijm enzo) dat ze er wakker van wordt en dan heel hard moet huilen. Alleen te kalmeren door aan te leggen (zal wel pijn in haar keeltje hebben). Ik ben zoooo moe nu!![]()
Is er bij babies iets tegen hoesten te doen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef mefke79 het volgende:
Met het risico dat ik em dichtgooi en dat ik geen nieuwe kan openen...(zit op het werk, dus als ie na deze post dicht is, svp iemand anders effe een nieuwe openen)
@Vlindur en Sorbo(en alle andere mama’s met verkouden kindjes): stomen werkt goed om het slijm los te krijgen en je kan dus onder een douche gaan staan en zo stoom maken. Alleen, als je je hele badkamer vol stoom wil krijgen ben je wel even bezig. Vorige keer hebben we daarom handdoeken aan de bovenkant van de douche gehangen (wij hebben de douche in de hoek en dan met 2 wanden). Dat werkt, maar de stof neemt heel wat stoom op, dus duurt het lang voor de cabine vol stoom staat. We moesten dus iets van plastic hebben en nou bleken de lange kledinghoezen van ikea daar perfect voor te zijn. Even vastzetten met tape en toen hadden we een mooi dakje op de douche.
Vanochtend hoestte ie nog steeds, maar geen koorts, zijn vrolijke zelf en al het eten bleef binnen. Dus gewoon naar het kdv.
Mag je eigenlijk nog meer doen dan luuf smeren en neusspray?
Jeps, maar het blijft stromen. Zelfs druppels borstvoeding helpen niets.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
dicht
Ik zei nog:
Arme IsabeauIk heb geen idee sorbo, misschien ff vragen bij de apotheek?
RienkGoedzo jongen
En arme jochem ook. Heb je al schoongemaakt met gekookt water?
Oi, das niet lekker werken inderdaadquote:Op maandag 15 maart 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, Vlindur... klintk als een gezellige avond bij jullie gisterenWat een poep zeg... maar in elk geval geen verstopping meer dus. Da's wel weer prettig.
voor Isabeaus zere keeltje... da;s ook nie leuk.
Isa aan het oefenen... Minke doet nu ook verwoede pogingen. Gisteravond was het haar bijna gelukt van rug naar buik, maar ze bleef hangen met haar beentje aan de verkeerde kant.
Werd net gebeld door mijn, krijsend kind op de achtergrond, hoe die pittenzak warm te maken want ze had last van haar buikje/krampjes... tja, dan hou je niet echt een lekker gevoel over aan de rest van de werkdag... maar goed, hopelijk helpt het.
Herkenbaar. Ik was de wieg ook vrij gauw zat (en Ivan paste er al snel niet meer in) en wij hebben toen van het ledikant tijdelijk een co-sleeper gemaakt. Zalig!quote:Op maandag 15 maart 2010 12:53 schreef octopussy het volgende:![]()
Heb gewoon een heel topic gemist![]()
Ik ga zo met Hannah naar de Ikea (met draagdoek) om een bedje te halen wat als co-sleeper gaat dienen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken met de spullen in de auto en Hannah in de MC![]()
De prachtige familiewieg die op onze slaapkamer staat ben ik een beetje zat. Ik kan Hannah niet zien en moet telkens mijn bed uit, wat natuurlijk pas gebeurt als ze al ligt te huilen![]()
Ik zeg ook wel eens per ongeluk Floriander tegen één van de tweequote:Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:
Ahw, ontstoken oogjes zijn zo sneuBeterschap voor hem!
![]()
Sorbo, een dikke zoen op je slapeloze nachtenHoop dat het snel beter gaat!
En FlorianWat sneu toch! (Ik wil steeds Floriander tiepen
)
Hoe gaat het 's nachts bij jullie? Slapen jullie wel wat?
Echt? komt het ooit nog goedquote:Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Lamstraal: mijn oudste zoon had dat ook, die heeft gewoon 3 maanden overdag in een draagdoek geslapen en 's nachts bij ons in. Daarna eerst overdag voorzichtig af en toe in eigen bedje en daarna 's nachts ook
Toen hij 4 of 5 maanden was sliep hij altijd in zijn eigen bed.
Er is hoop
Zo ging het hier ook ongeveer, alleen sliep hij wat eerder in zijn eigen bed.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef freecell het volgende:
Lamstraal: mijn oudste zoon had dat ook, die heeft gewoon 3 maanden overdag in een draagdoek geslapen en 's nachts bij ons in. Daarna eerst overdag voorzichtig af en toe in eigen bedje en daarna 's nachts ook
Toen hij 4 of 5 maanden was sliep hij altijd in zijn eigen bed.
Er is hoop
Nou, we hadden mazzel. Rienk zelf was verder niet vies. Het was eerst een gewone poepbroek waar alles netjes in de luier bleef en daarna belande het op het aankleedkussen. Dus die hoefde niet in badquote:Op maandag 15 maart 2010 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vlindur, zulke poepacties maken we hier minstens 1 keer per week mee. Onze rolverdeling is dan als volgt: lief kleedt hem uit, ik laat het bad vollopen, lief doet hem in bad, ik maak intussen het aankleedkussen schoon en ruim de boel op, lief geeft hem zijn schoonheidsbehandeling en kleedt hem aan, ik ga met ossengalzeep en emmertjes biotex in de weer. Ik moet altijd vooral lachen als ik in de badkamer bezig ben en ik m'n lief hoor mopperen omdat hijzelf ook helemaal onder de poep is gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |