Wat ik me alleen afvraag is of je het gips niet platdrukt als je er overheen loopt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dan komt je vloer hoger te liggen, met rachels, of je moet inslijpen, in het hout...
Het kan wel, OSB is volgens mij dik genoeg.
Wel werd mij verteld folie tussen de gipsplaten en OSB te leggen omdat dit de keuken is en er vocht omhoog kan komen en dat wil je niet in je constructie hebben, dus ook maar folie gedaan.
[..]
Ah zo! Bedankt voor de tip!!![]()
Maandag gelijk even cif halen.
OSB platen komen erbovenop...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat ik me alleen afvraag is of je het gips niet platdrukt als je er overheen loopt.
Het is maar gips en volgens mij niet bedoeld om er overheen te lopen. Al heb ik geen flauw idee hoeveel kg gips kan hebben.
Maar die komen toch bovenop de gipsplaat? Dan klemt die gipsplaat toch nog tussen de balkenlaag en de OSB platen? Of zit de gipsplaat tussen de balken tegen het OSB aan? Ik denk dat het wel goed gaat hoor, maar misschien klinkt het gips wat in bij redelijke belasting op langere termijn.quote:
Geen idee, we zullen er tzt wel achter komen...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar die komen toch bovenop de gipsplaat? Dan klemt die gipsplaat toch nog tussen de balkenlaag en de OSB platen? Of zit de gipsplaat tussen de balken tegen het OSB aan? Ik denk dat het wel goed gaat hoor, maar misschien klinkt het gips wat in bij redelijke belasting op langere termijn.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:26 schreef AnneX het volgende:
aha, het wordt wel duidelijker ! dank je voor de moeite om uit te leggen en te illustreren met foto's.
De witte baksteen zal dan een binnenmuur zijn en de rode baksteen een buitenmuur die je gaat isoleren ?
Gewoon schilderen.quote:
En de gipsplaat onder de osb ( die hier ook op de bovenverdieping ligt - ga je dat stucen óf nu het zo mooi naadloos óp de balken ligt - of schilderen ?
Bij stuccen zou ik huiverig zijn voor loslatende kalk.
Bij ons is het plafond gestuc't ; daarboven de oude houten vloer ; dan leidingwerken en dan op balkjes de osb.
De gipsplaten zitten op latten en los van de planken vloer daarboven.
Weet je, ik wacht gewoon af...
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:36 schreef Mirjam het volgende:
toffe trap, nu kan zelfs ík bij jou naar boven, yay!![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:36 schreef AnneX het volgende:
Oh , ik begrijpen. Dat de vloer zo stijf is met de 15 cm balken maakt het verschil.
Zelfs de honden kunnen zelf naar boven en naar beneden!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:49 schreef Ml-etje het volgende:
geen stucsellekker joh en die trap is echt veel beter
Mijn zwager heeft zelfs en zelf een betonvloer van 10 cm. boven gelegd. !quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Hij is heel lui!![]()
[..]![]()
Eerder was het zweven geblazen, maar vertrouwd, nu is die is zo stijf...![]()
Het is gewoon wennen...
Oh nee, dat zou het "vierkantje" nooit kunnen dragen hier...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft zelfs en zelf een betonvloer van 10 cm. boven gelegd. !
AnneXquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:20 schreef AnneX het volgende:
dat heet een trap die luier is ... heb ik in K&W geleerd : een luie trap.
Nou ja, je moet nog nog steeds omhoog
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh nee, dat zou het "vierkantje" nooit kunnen dragen hier...
quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:05 schreef Reese het volgende:
ObliStoer kluswief! En weer laat je een onbekende hoek van je mooie stulp zien! Wat wordt het prachtig! Al die extra ruimte, leuke vondst!
Fijn dat de timmerman zijn werk erop heeft zitten. Nu kun jij weer verder! Wat is de volgorde? Eerst de slaapkamer boven en dan de eetkamer?
Uhuh, je had de blik van de timmerman moeten zien...quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje dezelfde angst als bleiblei had/heb over eventueel scheuren van je gipsplaten. Maar waarschijnlijk heb je gelijk en valt het reuze mee door de drukverdeling van de OSB platen die er nog boven op komen. Ik vind het wel een vondst, hoor,ik kan je vertellen dat het een zeer tijdrovende klus is om je plafond af te werken tussen de balken.
quote:
Ik heb het hele huis al gestofzuigd...quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:32 schreef AnneX het volgende:
stofzuigen mét een pantykousje over de zuigmond vanaf nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder nog het blok van de keuken op een andere plaats gezet, dus de doorgang is nu dicht!
Achterkant, woonkamer dus:
Keuken:
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
Das onze elektricien! Lekker ding he!quote:Op maandag 26 juli 2010 21:20 schreef Reese het volgende:
Zeg, Obli, kun je die leuke meneer morgen hier heen zo sturen? Zo rond een uur of half twaalf?Ik heb nog wel wat klusjes liggen hier
![]()
Oude situatie: Rechts zie je een brede doorgang, die is nu dicht.quote:Volgens mij had ik al eerder om een plattegrondje gebedeld en had je die ook al eens gepost, maar ik kan het nu zo gauw niet vinden. Heb je die bij de hand? Want ik begrijp niet precies wat er nu gebeurd is nu je de doorgang naar de keuken dicht hebt gemaakt![]()
Heel goed!quote:Kun je dan vanuit de eetkamer de woonkamer in? Links van de haard ipv rechts? Begrijp ik het dan goed?
Nu moeten we de slaapkamer gaan doen...quote:En verder en vooral natuurlijk alle lof
Zo die ziet er goed uit zegquote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Das onze elektricien! Lekker ding he!![]()
Zelf ook net een nieuw huis, dus dat gaat 'm niet worden...
[..]
Oude situatie: Rechts zie je een brede doorgang, die is nu dicht.
[ afbeelding ]
[..]
Heel goed!![]()
[..]
Nu moeten we de slaapkamer gaan doen...
Oh wat zie ik daar tegen op...![]()
Maar! Het moet!
Veel werk...quote:Op maandag 26 juli 2010 23:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zo die ziet er goed uit zegde rest ook hoor
die balken
zwijmel![/q]
Dank je wel!![]()
[q]
Hoezo zie je tegen de slaapkamer op?
Hij doet hety hier prima die quote knopquote:Op maandag 26 juli 2010 23:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dank je wel!![]()
[..]
Veel werk...
Stucwerk en vloer doen en, en, en...
()
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:59 schreef twentemeisje het volgende:
Obli, Obli, wat ben je toch een kanjer! En wat ben ik nog steeds verliefd op je huis.
Wacht, ik stuur ff iemand langs voor je slaapkamer:
[ afbeelding ]
quote:
Yes, ma'm!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:45 schreef Bluezz het volgende:
Wat een enge mannen opeens in dit topic![]()
Maar weer goed opgeschoten Oob
En hop nu de slpkmr, je kan het
Dank je wel, als ik wat meer tijd heb dan zal ik een plattegrondje tekenen en op de plaat zetten...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:32 schreef Beijtje het volgende:
Zo hallo! Hier is ook eventjes wat gebeurd zeg! Goed bezig!![]()
Ga zo door en ik ben benieuwd naar een plattegrond voor en na (want ik snap het ook niet helemaal)
Whehehe, dat is gewoon hoor, dat hoort nou eenmaal bij hout!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Uh, even een newbie vraagje.... zit er niet een onwijze scheur in de lengte van die steunbalk op de foto met de haard?
Dank je wel!quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:34 schreef Rallydame het volgende:
Wat een mooie trap Olbi![]()
Het huis was al mooi maar het wordt steeds mooier![]()
Bedankt... ik zal het nodig hebben...quote:Succes met de slaapkamer
Dank je wel!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:30 schreef Lunaflame het volgende:
Ik vind het zo leuk om diverse K&W topics te volgen, en jouw huis is ook zo leuk.
Ik heb bewondering voor je klustalenten.
Thank u!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:48 schreef Ooi86 het volgende:
Wow, begint er echt heel goed uit te zien!
Nee, helaas....als je nieuw bent in de buurt weet je weg nog niet zo...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 09:17 schreef Reese het volgende:
Hebben jullie de mogelijkheid om wat hulp in te huren voor die zaken, Obli?
Dat zou fijn zijn, want dat kan heel motiverend werken! Kun jij aan de slag met de afwerking en vervolgens de aankleding
Leuk dat je dat opvalt!quote:Ik realiseer me nu wat ik het allerleukste vind aan jouw knibbelknabbelhuis en dito verbouwing en inrichting: het ziet er niet nieuw en gelikt uit en is het allemaal 'passend'. En dat is een compliment! Je woonkamer is alsof het al die jaren zo geweest is, met mooie balken en een prachtige vloer en klassieke meubels.
Ik ook, anders dan ga ik maar eens een paar vette fouten maken.quote:En ook die keukengordijnen! Ik vind ze zo leuk! Beter passend wederom dan te lichte moderne draken uit de bouwmarkt.
You go, ObladieOblada! Hopelijk kun je gauw over de elektra- en aanverwante drempels stappen!
Dat is het zeker! Had je huisje wel eens in het echt willen zien.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:28 schreef Ml-etje het volgende:
get Obli pak dat knibbel knbbel knuisje huisje eens op en neem het mee richting het zuiden des lands? Dan kan mijn Mr mooi je draadjes aan elkaar zetten.
Jammer hoor dat het zo ver weg is!
Kop Noord Holland, tussen Schagen en Alkmaar...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Waar stond dit lievelijke huisje dan ook alweer; volgens mij ergens in noord of zuid holland.
Anders was ik zo langs gekomen hoor om een beetje te knutselen met electriciteit
Wie is we?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm kunnen we niet eens kijken of er niet een elektricien wel bij Obli in de buurt woont?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |