abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79722769
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 21:10:12 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79723041
Het is een goede suggestie die je doet, alleen zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, omdat zoiets diep in het systeem in zal gaan grijpen. Wil dit mogelijk gaan worden, dan zal de hele structuur van de manager op de schop moeten, iets wat op dit moment gewoon onmogelijk is. Ook zou dan de hele voetbalmanager qua werking losgekoppeld moeten worden van de F1-manager, terwijl nu de basisprincipes hetzelfde zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79723200
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79726380
Ok, luitjes... Ik heb net 2 uur werk voor nop zitten doen in Excel...

Ik heb alleen de top 7 nog 'bewaard'. Maar met het 'terug' sorteren pakte het ding allemaal verkeerde waardes voor het totaal van Ronde 2 bij de users van Ronde 1, dat staat nu dus door elkaar. En ik had alles handmatig bij de juiste user gezet...

Dus ik heb alleen de top zeven voor nu, ik ga nog wel verder en update het bericht dan.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79726974
Oef, goed nieuws!

Ik had de top 10 toch ergens geparkeerd!!! Wat ben ik toch handig soms met bewaren van dingen...

Dat wordt dan toch snel de hele puntenpost
pi_79728407
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07:07 #282
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735246
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.

De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin blij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).

Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.

Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.

Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.

Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.

Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.

Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:10:26 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79735273
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
pi_79737500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
Lotus was helemaal niet duurder
quote:
Info van Lotus T127 chassis

Dit is een chassis bij Lotus Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.717.990,-
quote:
Info van Virgin VR-01 chassis

Dit is een chassis bij Virgin Racing.

Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 35.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 32.692.075,-
pi_79737978
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:37:54 (Typo ;( :'( ) ]
pi_79738134
@ OmkeReunze: het is een aardige suggestie die je doet, maar dan zouden we naast de prijzen ook die factor moeten bepalen bij iedere coureur. En dan zou ik die factor loslaten op het aantal punten dat gehaald is.

Als je dan ook voor de betere coureurs een factor onder 1 zou nemen, zouden die coureurs minder punten gehaald hebben. Dat lijkt me niet wenselijk, dus dan zou ik de factor alleen toepassen op slechts een paar coureurs/onderdelen (niet op de onderdelen die minder dan 60 punten gehaald hebben, dat kunnen ook de betere onderdelen zijn).

Voor dit seizoen is het onmogelijk dat in te bouwen, en de vraag is maar of dat voor komende seizoenen wel kan: we zitten met de Voetbalmanager die dezelfde code gebruikt. Dan zou je die factor aan of uit moeten kunnen zetten, of de factor voor de onderdelen die de factor niet nodig hebben, op 1 zetten.
pi_79738153
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:33 schreef Sally het volgende:

[..]

Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punten van de tweede ronde hangt, niet voldoende?
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44:26 #288
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79738323
Inderdaad, de allerbelangrijkste info van de hele manager moet je ergens achteraf in een grafiekje opzoeken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17:14 #289
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79739312
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Lotus was helemaal niet duurder
[..]

[..]
Ah oke, dan had ik het verkeerd
Ben ook al bijna 30.., alles wordt minder
pi_79739797
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....

Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpen Daar is het echter niet zo'n probleem (geweest) blijkbaar. Terwijl we daar met een veel grotere stijging/daling per punt werken dan hier in de F1-manager.

Voor die test met de Voetbalmanager waren er echter niet veel users die mee wilden werken, nog geen 20 personen hadden zich aangemeld, waarschijnlijk mede omdat er zeker wat werk bij kwam kijken. Een test met de F1-manager had wellicht niet veel meer users opgeleverd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:39:40 ]
pi_79739884
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien:

In je Teamhistory, bijvoorbeeld? (http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/<je userNUMMER>)
pi_79740590
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
pi_79740609
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
pi_79740658
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:45 #295
194695 franklop
Fran knock
pi_79741267
Heb wel een verbetering kunnen doorvoeren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79741517
ik heb een budget van iets van 8 miljoen dus voor maleisie ga ik wel wat verbeteren denk ik ja.
pi_79742883
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen !
Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor.

dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:41 #298
194695 franklop
Fran knock
pi_79742993
ik heb iets van lotus in kunnen ruilen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_79743490
Ik zou graag Senna in willen ruilen. Ik kan kiezen uit Chandhok of di Grassi.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 13:22:48 ]
pi_79743670
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248

Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140

Zoiets ?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Joene het volgende:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/

Dus zegmaar boven het veldje budget ?
Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde.

Dit is in feite hetzelfde, alleen wordt het dan op een andere plaats neergezet.

Dus: geen idee of en wanneer het voor elkaar zou zijn... Sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')