Helemaal mee eensquote:Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen.
De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virginblij mogen zijn als ze de race uit rijden. Het stijgen en dalen van de prijzen in de manager is nu alleen afhankelijk van de totale punten die een team of een rijder op brengt voor een race(incl. kwalificatie).
Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde.
Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen.
Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken.
Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement.
Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%.
Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd.
Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar?
Lotus was helemaal niet duurderquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was??
Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel
quote:Info van Lotus T127 chassis
Dit is een chassis bij Lotus Racing.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.717.990,-
quote:Info van Virgin VR-01 chassis
Dit is een chassis bij Virgin Racing.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 35.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 32.692.075,-
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende?quote:Op maandag 29 maart 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek?
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punten van de tweede ronde hangt, niet voldoende?
Ah oke, dan had ik het verkeerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Lotus was helemaal niet duurder![]()
[..]
[..]
We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet....
Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew.
Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk.
Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen!
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Joene het volgende:
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248
Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140
Zoiets ?
Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Joene het volgende:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/
Dus zegmaar boven het veldje budget ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |