Het startbudget was 140 miljoen euro, wat we na het opnieuw beginnen naar 150 miljoen hebben gedaan. Met 10 miljoen kun je dus echt al heel wat beters kopen.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt.
Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geledenquote:Sally, jij had toch Rosberg in je team? Is die wel in waarde gestegen, of is zelfs die gedaald?
Gelukkig had ik dus wel redelijk wat punten verdiend, 160 voor de vorige en zoals het er nu uitziet weer 160 voor deze race, dus ik heb wel iets kunnen upgraden voor deze race.quote:Info van Nico Rosberg
Dit is een coureur bij Mercedes Grand Prix.
Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 65.000.000,-
Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 66.959.750,-
Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegenquote:Op zondag 28 maart 2010 17:14 schreef Sally het volgende:
Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geleden![]()
Ik heb er 137 en desondanks wordt m'n team alleen maar minder waard.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:08 schreef jeroenbl het volgende:
De calculator heeft strafpunten uitgedeeld.
Ik heb nu -11 voor de race en totaal 32 puntjes over![]()
Team is nog 143.368.476 waard
Dan moet ik alle waardes optellen, even wachten.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegen
Kan je ook zien of je team nu in totaal meer waard is dan het startbudget?
Tja, dat het zo hard zou gaan, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. En dan hadden we al 'maar' 0,045 % gekozen als waardestijging/daling per punt. Dus echt niet veel.quote:Maar de meeste mensen hebben toch voornamelijk achterhoede spul met een middenmoter. En bij mij is het iig zo dat het geld dat ik scoor ongeveer gelijk is als m'n waardeverlies. Ik schiet dus niet veel op
Wellicht is dat zeker iets om in de gaten te houden voor komende seizoenen: een nog hoger startbudget, meer geld per punt, enz.quote:Een paar jaar geleden had ik bij f1racing meegedaan, die hebben ook variabele waardes, net zo als deze waar ik dit jaar aan meedoe. Die beide manager hebben beide een startbudget waarmee je ook 1 of 2 onderdelen van topteams kan kopen. Dat is niet voor niks denk ik....
Niet te doen zonder alles overhoop te gooien.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Desunoto het volgende:
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is het aanpassen van de maximale waardestijging/daling.quote:Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens!
Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten.
je mag op ieder moment starten.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Nee, je mag nu ook instappen.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb
Zit nou niet zo te emmeren, want we hebben er wel degelijk aandacht aan besteed. Ik ga niet nog eens herhalen wat we hebben gedaan. En we besteden er nog aandacht aan.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:58 schreef k_man het volgende:
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaarquote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.quote:Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.quote:Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk.
Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt.
Amenquote:Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten
Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geļmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoetquote:Op zondag 28 maart 2010 19:24 schreef Sally het volgende:
Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaarHoef ik het niet meer te doen
![]()
![]()
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweestquote:Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd.
Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden.
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%quote:Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling.
Hoe leuk is een managerspel waarin de eerste rondes niks te managen valt? Als de waardedaling van de troep die je wel moest aanschaffen niet of nauwelijks opweegt tegen de prijsstijgingen en het behaalde prijzengeld, wat moet je dan? Ja, afwachten dus tot de maximale percentages bereikt zijn en de waardes niet meer veranderen, maar tegen de tijd dat je dan een goede wissel kunt maken heb je dus meerdere races niks kunnen doen. Passief toekijken lijkt me nou net niet het idee achter een managerspel.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk!
Oeh, staat die ook online?quote:Op zondag 28 maart 2010 19:47 schreef wout147 het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geļmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet
quote:[..]
Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest![]()
[..]
Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107%
Nee het staat niet online, good old excel it isquote:Op zondag 28 maart 2010 20:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Oeh, staat die ook online?
Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar.
Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijdEn er ligt nog een waslijst aan wensenlijst.
[..]
Jammerquote:Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef wout147 het volgende:
[..]
Nee het staat niet online, good old excel it isMaar als ik je kan helpen met lijstjes en overzichten per race/onderdeel, laat maar weten hoor, geen probleem.
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbijquote:Op zondag 28 maart 2010 19:17 schreef wout147 het volgende:
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast.
Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen.
Als we het maximale stijgings- of dalinspercentage omlaag gooien, worden dus de bodemprijzen eerder bereikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |