abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79123385
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:26 schreef Maharbal het volgende:
Dan hoor jij 'm helemaal te kennen .
Mja, Castermans heeft 'm niet genegeerd in de hoorcolleges .
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:27 schreef xxiessiexx het volgende:
Moeilijk?
Precies dezelfde opzet als inleiding burgerlijk en verbintenissen vind ik. Gewoon een verdieping van het goederenrechtelijke deel wat we vorig jaar hebben gehad, bescherming 3:86, natrekking en arresten enzo.
  zondag 14 maart 2010 @ 13:38:09 #52
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79124396
D'r zit nog een vaudje in de OP....

En de UL is idd niet makkelijk. In dit geval trouwens wel terecht. Tssssss....... een beetje gaan skiën tijdens je tentamen en dan gaan huilebalken bij de docent
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_79124901
edit: nvm
pi_79125189
Groepsopdrachten .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_79127080
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:05 schreef GDPP het volgende:
Groepsopdrachten .
En dan van die opdrachten die je in je eentje makkelijk kunt maken, da's echt irritant ja.
pi_79127275
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
D'r zit nog een vaudje in de OP....

Ik zie 'm niet.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:52:45 #57
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_79129413
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
En de UL is idd niet makkelijk. In dit geval trouwens wel terecht. Tssssss....... een beetje gaan skiën tijdens je tentamen en dan gaan huilebalken bij de docent
Dat doet me denken aan een meisje dat tijdens de inzage bij de docent ging smeken of haar 5 een 6 mocht worden. Ze kon namelijk geen herkansing doen omdat ze dan op wintersport was.
pi_79130031
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:52 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een meisje dat tijdens de inzage bij de docent ging smeken of haar 5 een 6 mocht worden. Ze kon namelijk geen herkansing doen omdat ze dan op wintersport was.
pi_79130055
quote:

[..]

Doet me gelijk vermoeden dat het zo'n verwend mens is
pi_79130118
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Doet me gelijk vermoeden dat het zo'n verwend mens is
Hmm, nabesprekingen. Die zijn vaak echt wel de moeite waard (antwoorden verkeerd begrepen, punten verkeerd geteld etc.). Ik heb me er soms wel schuldig gevoeld.
Dan zag je allemaal mensen "zwoegen" om toch die 6 te krijgen, stond ik daar glashard te discussieren of m'n antwoord toch niet goed was en ik dus een 9 moest krijgen .

zondag 14 maart 2010 @ 16:16:36 #61
124676 RobertoCarlos
pi_79130327
quote:

[..]

(en we laten de OP voorlopig maar ff met rust..... )
pi_79130509
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

(en we laten de OP voorlopig maar ff met rust..... )

Nou wil ik het weten ook. Niet terugkrabbelen Roberto!
pi_79131730
tvptje
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_79138741
tvp
  zondag 14 maart 2010 @ 20:57:28 #65
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79143572
TVP.

Hoorzitting inzake mijn beroep (Burgerlijk procesrecht) is nu volgende week donderdag, om even iets te melden te hebben.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_79153383
Omdat Florette hier blijkbaar niet al te vaak rondloopt, zou iemand anders mij die samenvatting van internationaal recht kunnen opsturen?

edit: ontvangen, bedankt!

[ Bericht 15% gewijzigd door Petertjuhh op 15-03-2010 21:34:55 ]
pi_79163088
TVP.

Over anderhalve week tentamen goederenrecht en belastingrecht. Het leren van goederenrecht wil prima vlotten, leuk vak met goede boeken (kudo's voor het Compendium!), maar ik kan me werkelijk niet aan belastingrecht zetten... Wat een buitengewoon oninteressant vak is dat, zeg.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_79163416
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:51 schreef Orbis het volgende:
TVP.

Over anderhalve week tentamen goederenrecht en belastingrecht. Het leren van goederenrecht wil prima vlotten, leuk vak met goede boeken (kudo's voor het Compendium!), maar ik kan me werkelijk niet aan belastingrecht zetten... Wat een buitengewoon oninteressant vak is dat, zeg.
Leiden?
pi_79163951
Leiden, inderdaad .
pi_79164652
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:51 schreef Orbis het volgende:
TVP.

Ik heb ze ook, vind belastingrecht ook een slecht georganiseerd vak trouwens.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:44:25 #71
124676 RobertoCarlos
pi_79164926
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nou wil ik het weten ook. Niet terugkrabbelen Roberto!
Nee joh, d'r zit geen vaud in, ik zit maar wat te fokken...
pi_79167102
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:37 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb ze ook, vind belastingrecht ook een slecht georganiseerd vak trouwens.
Ja, je zou toch zeggen dat het niet heel moeilijk is om in één keer de juiste studiestof op te geven of om de vragen juist te nummeren... Sowieso vind ik het vrij knullig dat je de opgaven uit moet printen. Maar soit, over anderhalve week hoef ik er nooit meer aan te denken .
pi_79175990
Belastingrecht is tof !
  maandag 15 maart 2010 @ 17:51:40 #74
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79177310
Bij ons is Belastingrecht het best georganiseerd. Een (half) open vragententamen nakijken in één werkdag.
pi_79177502
Hier zijn ze vaak ook redelijk snel met belastingrecht vakken eigenlijk, sneller dan met de civiele.

Hoe gaat het met de scriptie dokter_rareliefde? Al wat bezig? Mijn onderwerp is nu dus officieel goedgekeurd en ingevoerd, en nu moet ik een schrijfplan maken. Van m'n begeleider heb ik gehoord dat hij 't niet zo nauw neemt met die schrijfplannen, omdat die dingen toch altijd uitlopen. Helemaal in mijn geval met de drukte hier.

Ik ben van plan om ondertussen beetje bij beetje informatie te vergaren...en dan een deel in April en een deel in Juni te schrijven...om eventueel nog wat uit te lopen in juli/augustus in het ergste geval.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:14:29 #76
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79177954
Ik ben nog helemaal niet bezig - heb me nog niet ingelezen. Maar ik ga een dezer dagen maar mailen dat ik er klaar voor ben en dat we echt kunnen beginnen met een strak schema. Ik wil eigenlijk ook in augustus helemaal klaar zijn.

Het probleem is dat ik dit semester weliswaar een rustig semester heb, maar dat ik voor ieder vak wel telkens dingen moet produceren/bijhouden. En daar houd ik niet zo van.

Je zit er trouwens niet zo heel ver naast met je vertaling van m'n naam, want in de film betreft het een oude nazi-arts die eigenlijk "Dr. Merkwurdigliebe" heet.
pi_79178269
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben nog helemaal niet bezig - heb me nog niet ingelezen. Maar ik ga een dezer dagen maar mailen dat ik er klaar voor ben en dat we echt kunnen beginnen met een strak schema. Ik wil eigenlijk ook in augustus helemaal klaar zijn.

Het probleem is dat ik dit semester weliswaar een rustig semester heb, maar dat ik voor ieder vak wel telkens dingen moet produceren/bijhouden. En daar houd ik niet zo van.

Je zit er trouwens niet zo heel ver naast met je vertaling van m'n naam, want in de film betreft het een oude nazi-arts die eigenlijk "Dr. Merkwurdigliebe" heet.
Ik weet het, vandaar m'n passende - doch aangepaste - versie van je naam!

Ik ben ook niet heel erg begonnen. Ik heb een aantal artikelen, maar daar houdt het bij op. Volgende week 3 tentamens, en dan heb ik heel April om me in te lezen, dingen te verzamelen en een opzet te maken. Eind Mei/begin Juni weer 5 tentamens, en dan heb ik weer heel Juni om de scriptie af te maken. Het moet wel kunnen, maar het betekent dat ik eigenlijk een aantal weken non stop in de bieb zal moeten zitten. Misschien maar goed ook, want dan verdiep ik me er helemaal in.

Leuke bijkomstigheid: ik had twee weken geleden een symposium met een aantal workshops. Na afloop van één van de workshops (was eigenlijk 100% fiscaal die dag) even gesproken met de fiscalist die de workshop gaf, want zijn workshop sloot enigszins aan met mijn onderwerp. Hij bracht me op de hoogte van iets dat nog gloedje nieuw is in de fiscale wereld (afgezonderd particulier vermogen / trusts in Nederland), en dat ik dus HEEL goed in mijn scriptie zou kunnen gebruiken. Omdat het dus ook zo nieuw is wordt het alsnog een aardig relevante scriptie. Meteen even zijn telefoonnummer gescoord om eventueel te overleggen. Mijn interesse voor het onderwerp was weer meteen wat omhoog gegaan (niet dat die al laag was ofzo ), dus ik ben benieuwd wat er van gebakken kan worden.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:07:28 #78
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79179896
Klinkt inderdaad goed!

Maar vergeet niet, wanneer je je scriptie schrijft, dat maanden met een kleine letter moeten.
pi_79180018
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:07 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Klinkt inderdaad goed!

Maar vergeet niet, wanneer je je scriptie schrijft, dat maanden met een kleine letter moeten.
O gut ja .

Gelukkig hebben we de leidraad voor juridische auteurs .
pi_79207917
Is iemand bekend met artikel 23 en 24 van het CMR ?
pi_79208855
Een eerste gesprek met mijn scriptiebegeleider gehad, besproken welke richting we op willen gaan met het onderwerp en beetje een tijdslijn bedacht. Ga nu eerst de laatste paar vakken afronden, dan half april een gedetailleerde opzet inleveren en aan de slag.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:36:25 #82
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_79252144
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef -Trinity- het volgende:
Is iemand bekend met artikel 23 en 24 van het CMR ?
Wat wil je er over weten?
Nulla verba sed acta
pi_79255000
Ben toch nog wel een beetje met rechten bezig, mag nu gerechtelijke brieven uitreiken
pi_79257819
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:36 schreef Leonoor het volgende:
Wat wil je er over weten?
Wanneer is 24 van toepassing? Is het noemen van de waarde van de lading voldoende? Ik heb een casus waar niks in staat over een betaalde toeslag maar waarin wel staat gegeven dat in de vrachtbrief de waarde van de goederen vermeld staat. Nu vraag ik me af of de aansprakelijkheid van de vervoerder gewoon gelimiteerd is tot het vermelde in lid 3 van art. 23, of dat art. 24 ervoor zorgt dat hij aansprakelijk is voor de waarde van de lading die in de vrachtbrief vermeld staat.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:50:58 #85
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79325623
Erg late tvp en over het CMR weet ik niet zoveel helaas.
pi_79329770
Mmmm, ik ga maar weer eens studeren. Volgende week weer 3 tentamens...maar het einde komt langzamerhand in zicht. Als ik dit jaar overleef...is het gedaan!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:03:53 #87
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79345476
Hier 2 tentamens volgende week. (bestuursrecht 1 en staatsrecht 1b) Ik maak me vooral zorgen om Bestuurs. Dat vak vind ik zo niks
pi_79345608
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:03 schreef aaipod het volgende:
Hier 2 tentamens volgende week. (bestuursrecht 1 en staatsrecht 1b) Ik maak me vooral zorgen om Bestuurs. Dat vak vind ik zo niks
Succes ermee. Met bonuspunt (zonder ook wel) is bestuursrecht wel goed te doen. Beetje beschikkingen, A/B-organen, beleidsvrijheid/beoordelingsvrijheid/beoordelingsruimte, belanghebbende etc!

Ik heb zelf Loonbelasting, Fiscaal comptabele verantwoording 2 (fiscaal boekhouden, RR/VW, van commerciele naar fiscale winst etc.) en Internationaal en Europees Belastingrecht. Allemaal gelukkig wel interessante vakken!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:21:43 #89
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79358888
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Succes ermee. Met bonuspunt (zonder ook wel) is bestuursrecht wel goed te doen. Beetje beschikkingen, A/B-organen, beleidsvrijheid/beoordelingsvrijheid/beoordelingsruimte, belanghebbende etc!

Ik heb zelf Loonbelasting, Fiscaal comptabele verantwoording 2 (fiscaal boekhouden, RR/VW, van commerciele naar fiscale winst etc.) en Internationaal en Europees Belastingrecht. Allemaal gelukkig wel interessante vakken!
Ik hoop het. De onderwerpen die je zo opnoemt kloppen wel ja En dat heb ik eigenlijk ook wel goed in mijn hoofd nu ik het zo zie staan. Dankje voor de motivatieboost

Jij ook succes met de vakken. Gelukkig vind jij ze wel interessant, mij lijkt het echt 10x niks allemaal (maar ik wil dan ook zeker niet de fiscale kant op heb ik eigenlijk al even besloten ook al is dat nogal een ongefundeerde mening )
pi_79359182
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:21 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ik hoop het. De onderwerpen die je zo opnoemt kloppen wel ja En dat heb ik eigenlijk ook wel goed in mijn hoofd nu ik het zo zie staan. Dankje voor de motivatieboost

Jij ook succes met de vakken. Gelukkig vind jij ze wel interessant, mij lijkt het echt 10x niks allemaal (maar ik wil dan ook zeker niet de fiscale kant op heb ik eigenlijk al even besloten ook al is dat nogal een ongefundeerde mening )
En nu niet stiekem weer een 10 halen he .

Overigens een bangmaker: in het eerste en tweede jaar wilde ik ook absoluut niet de fiscale kant op .
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:04:34 #91
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79368159
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En nu niet stiekem weer een 10 halen he .

Overigens een bangmaker: in het eerste en tweede jaar wilde ik ook absoluut niet de fiscale kant op .
Ik denk niet dat een 10 gaat lukken. Ik ben al blij met een 6

Ik zit nu even hoorcolleges terug te kijken van Staatsrecht. Blijkbaar was er een college verplaatst van vrijdag 11 uur naar 9 uur en vond iedereen dat wel heel vroeg worden. Er zitten maar 3 mensen in de hele zaal

(ik vond vrijdag om 11 uur al te vroeg en ben er nooit geweest )

pi_79368658
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:04 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een 10 gaat lukken. Ik ben al blij met een 6

Ik zit nu even hoorcolleges terug te kijken van Staatsrecht. Blijkbaar was er een college verplaatst van vrijdag 11 uur naar 9 uur en vond iedereen dat wel heel vroeg worden. Er zitten maar 3 mensen in de hele zaal

(ik vond vrijdag om 11 uur al te vroeg en ben er nooit geweest )

[ afbeelding ]
Wat een discipline.

Hoewel, Staatsrecht...op zich snap ik het wel
pi_79371043
Ik zou alleen maar naar staatsrecht gaan als ik 10 euro per minuut kreeg + gratis borrel op het einde!

(btw wel een 8.6 voor gehaald in het eerste jaar en intergratie vak staats-bestuursrecht in het derde jaar ook in 1 x binnengekopt )
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_79373803
Ik heb even een vraagje mbt cijferberekening....

Gisteren had ik een tentamen Economie, Recht en Management (wat een verschrikkelijk vak...) en vandaag stonden de antwoord op BB. Van de 40 MC vragen met 4 keuzes had ik er 27 goed ( ).

Zelf heb ik de volgende berekening toegepast:

27 vragen goed, 13 vragen fout.
4/3 * 13 = 17 1/3 (= aantal vragen die gegokt zijn)
17 vragen gegokt en 23 wist ik te beantwoorden --> 23/40 * 10 = 5,75
En wat pessimistischer: 22/40 * 10 = 5,5

Ik heb minimaal een 5,5 nodig om dit rotvak te halen, klopt mijn berekening een beetje en heb ik dus die voldoende gehaald?

Tentamen was op de UvT, mocht dat nog uitmaken...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:47:00 #95
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79376537
Volgens mijn berekening heb je een 5,667 met de gokfactor meegerekend.

Maar ik heb Economie, Recht en Management op de UvT in 2007 gedaan, en toen werd het cijfer berekend zonder rekening te houden met de gokfactor. Ik had er slechts 32 goed van de 40 maar toch een 8. Jij zou dan nog net een 7 hebben.

Je hebt het gewoon gehaald.
pi_79377136
Oh, dat is goed nieuws

Dan hoef ik nog maar 1 vak (van de overige 5) te halen en voldoe ik dus aan de BSA-norm en word ik niet van UvT getrapt

Zo, en nu maar eens dat ERM-boek ritueel verbranden.
pi_79378543
Heb ik nou een punt (mijn verbintenissenrecht is niet helemaal 100% meer ) in Kennissen zijn opgelicht en hun woonruimte uitgepest of loop ik nou te zwammen?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:00:36 #98
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79379121
Die ander loopt te zwammen.

Dit:
quote:
Wilsovereenstemming wordt in beginsel aangenomen omdat de verkoper het contract heeft ondertekend. Pas als de verkoper op basis van allerlei feiten en omstandigheden kan aantonen dat hij niet het hele pand heeft willen verkopen, pas dan zou een rechter, op basis van dwaling en bedrog, kunnen overwegen dat er geen sprake is geweest van gehele wilsovereenstemming.
..is wel zo onjuist dat ik me er niet eens in ga mengen.

Je zou je primair moeten beroepen op het ontbreken van een op het rechtsgevolg gerichte wil, en subsidiair op wilsgebreken
pi_79379242
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Die ander loopt te zwammen.

Dit:
[..]

..is wel zo onjuist dat ik me er niet eens in ga mengen.
Ah, een beetje collegiale bijval is altijd welkom natuurlijk .

Ik vond zijn verhaal zo raar, dat ik gewoon aan mezelf begon te twijfelen .
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:06:58 #100
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79379344
Als ie nog tegensputtert na je laatste reactie zal ik eens kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')