quote:Op zondag 14 maart 2010 11:47 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja dat laatste was hier ook het geval.
Ze wilden wel wat regelen als twee tentamens op hetzelfde tijdstip vielen maar voor de rest zijn ze niet zo makkelijk.
edit: Shiiiiiit laatste post! Maharbal wil jij alsjeblieft het nieuwe topic openen want jij bent beter met TT's dan ik![]()
![]()
quote:Op zondag 14 maart 2010 11:56 schreef xxiessiexx het volgende:
Thank you
Nu uit gaan zoeken welk arrest dit nu is
Haha, je hebt gewoon gezocht op "oven"quote:Op zondag 14 maart 2010 12:04 schreef xxiessiexx het volgende:
LJN: AA8358, Hoge Raad , C99/103HR deze zal het zeker niet zijn?
Dat was stiekem!quote:Op zondag 14 maart 2010 12:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Oeh drastische OP wijziging, ik zag het wel
quote:Op zondag 14 maart 2010 12:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, je hebt gewoon gezocht op "oven".
Nee, dat is 'm niet.
Het is geen aansprakelijkheidsrecht-arrest. En die "exen" moet je niet letterlijk nemenquote:Op zondag 14 maart 2010 12:07 schreef xxiessiexx het volgende:
http://www.bbzfnv.nl/nieu(...)ilo_tillen_taboe.asp deze is het denk ik.
Die "exen" kan ik nergens vinden
Ik vind het nu al een stom arrestquote:Op zondag 14 maart 2010 12:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is geen aansprakelijkheidsrecht-arrest. En die "exen" moet je niet letterlijk nemen.
Jurisprudentie genoeg in de TT. Weet jij het arrest niet toevallig?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:10 schreef Renesite het volgende:
Kort krachtig goed geformuleerd en helder onderbouwd. Edoch mis ik enig jurisprudentie voor uw verzoek, Maharbal.
Laat ik het zelf maken door het gewoon te doen.
Centralisatie is een feit.
Ik dacht hoogovens depex... Maar dat is depex/curatoren hoogovens/matexquote:Op zondag 14 maart 2010 12:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Jurisprudentie genoeg in de TT. Weet jij het arrest niet toevallig?
PM het me, dan kan ik er hier mee pimpen![]()
quote:Hoogovens Matex:
Het ging om een geval waarbij een bouwterrein werd beheerd en voortdurend bewaakt door de aanbesteder terwijl de aannemer telkens de bouwmaterialen van een merkteken van de aanbesteder had voorzien en eigendomsverklaringen aan de aanbesteder had afgegeven. Het hof achtte dit feitencomplex voldoende voor feitelijke verschaffing van het bezit en HR hield dit oordeel in stand. De feitelijke macht over de bouwmaterialen lijkt in deze gevallen in belangrijke mate te worden bepaald door het feitelijke toezicht op het terrein, waar de materialen zich bevinden.
Vraag van te goeder trouw, Vraag, heeft Matex rekening moeten houden met de mogelijkheid dat de leveranciers van Swarttouw onder eigendomsvoorbehoud aan Swarttouw hadden geleverd, reeds meebrengt dat Matex zodanige grond had te twijfelen aan de bevoegdheid van Swarttouw om over het voormelde materiaal te beschikken, dat zij een nader onderzoek naar de bb hadden moeten doen. Dit is onjuist, Swarttouw had een goede reputatie en stond niet bekend als een bedrijf met financiële problemen.
We have a winnerquote:Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik dacht hoogovens depex... Maar dat is depex/curatoren hoogovens/matex
(toch)
[..]
Dat is hem zeker weten jaquote:Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik dacht hoogovens depex... Maar dat is depex/curatoren hoogovens/matex
(toch)
[..]
Heb privaatrecht 1 en 2 beiden goed afgesloten (HBO weliswaarquote:Op zondag 14 maart 2010 12:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
We have a winner.
Hoogovens depex haha.
Ik gebruik alleen echte arresten!quote:
Hoogovens is inderdaad onderzoeksplicht, maar welke was dan met het bestandsvorming van een machine in een fabriek? Ik haalde die altijd door elkaar, hoogovens en 'hmhmhmhm' b.v. ...quote:Op zondag 14 maart 2010 12:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen echte arresten!
Depex ging over bestanddeel(vorming) en natrekking etc (naar aard en inrichting wezenlijk deel van het gebouw/het productieproces uitmaken om als bestanddeel te worden aangemerkt) en Matex over een "onderzoeksplicht" over een eigendomsvoorbehoud in bepaalde branches gebruikelijk is en of men er daadwerkelijk van uit mocht gaan dat de credietwaardigheid van de schuldeiser goed was en dat er dus niet van het eigendomsvoorbehoud gebruik zou worden gemaakt.
In ieder geval iets in die richting was het uit m'n hoofd.
Depex/Curatorenquote:Op zondag 14 maart 2010 12:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hoogovens is inderdaad onderzoeksplicht, maar welke was dan met het bestandsvorming van een machine in een fabriek? Ik haalde die altijd door elkaar, hoogovens en 'hmhmhmhm' b.v. ...
Oiii het is zondagquote:
Ben je het daadwerkelijk van plan?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oiii het is zondagJe hebt dat verdomme er net neergezet en ik lees selectief
![]()
!!!
* Renesite gaat maar weer weg en komt terug wanneer hij misschien toch eens de universiteit gaat doen![]()
quote:Op zondag 14 maart 2010 12:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oiii het is zondagJe hebt dat verdomme er net neergezet en ik lees selectief
![]()
!!!
* Renesite gaat maar weer weg en komt terug wanneer hij misschien toch eens de universiteit gaat doen![]()
Moeilijk?quote:
Geen idee... Ik wil de droge WO niet doen, dus misschien sociaal recht. Nadeel daarvan is: heel veel sociale verzekeringen zoals WWB/WW/WAO/AOW. Dat lag mij niet.quote:
Kan. Toch de hoeveelheid mensen die dit niet lukt is vrij hoog. Daarnaast zijn mijn cijfers ook niet altijd denderend (al is dit nooit zo geweest, VMBO met 6en en 7ens gedaan, MBO met 6en en 7ens en HBO 5,5jes, 6en, 7ens)quote:Op zondag 14 maart 2010 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Kan je na het HBO niet meteen een WO master doen?
Vanwaar dan een juridische basis voor een dergelijke sociale baan? Zijn daar niet betere alternatieven voor (gewoon nieuwsgierig).quote:Op zondag 14 maart 2010 12:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geen idee... Ik wil de droge WO niet doen, dus misschien sociaal recht. Nadeel daarvan is: heel veel sociale verzekeringen zoals WWB/WW/WAO/AOW. Dat lag mij niet.
Wat ik eigenlijk wil is gewoon een sociale baan, zoals jobcoach en reintegratieconsulent. Dat is meer wat ik graag wil, en dat kan ik met mijn HBO prima doen. Dus vooralsnog is er geen sprake van
Niet meteen. Je moet nog een schakelprogramma volgen aan de RuG.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Kan je na het HBO niet meteen een WO master doen?
De meesten doen het wel met een SJD ondergrond. Het is gewoon een erg goede ondergrond vanwege veel 'professionele communicatie' zoals intakegesprekken, adviesgesprekken, mediation, onderhandelen, schuldhulptraject, reintegratietraject (< jobcoach/consulent). Daarnaast krijg je daar dus ook colleges over. Verder een mooie basis waar men recht op heeft - WWB krijg ik straks een heel blok over, maar ook dus de WW/WAjong/AOW/WAO.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vanwaar dan een juridische basis voor een dergelijke sociale baan? Zijn daar niet betere alternatieven voor (gewoon nieuwsgierig).
En die sociale verzekeringen zijn allemaal fiscaal recht, en dat is nog een pakje droger.
* Doet o.a. fiscaal
[..]
Niet meteen. Je moet nog een schakelprogramma volgen aan de RuG.
Ok, dan duurt het misschien weer te lang, vooral als je al MBO en HBO hebt gedaan. Zou dan zelf liever aan het werk gaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:33 schreef Maharbal het volgende:
Niet meteen. Je moet nog een schakelprogramma volgen aan de RuG.
Ah. Klinkt eigenlijk wel logisch, aangezien rechten (en dan ook de sociale variant) best maatschappelijk en breed is (kan zijn).quote:Op zondag 14 maart 2010 12:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
De meesten doen het wel met een SJD ondergrond. Het is gewoon een erg goede ondergrond vanwege veel 'professionele communicatie' zoals intakegesprekken, adviesgesprekken, mediation, onderhandelen, schuldhulptraject, reintegratietraject (< jobcoach/consulent). Daarnaast krijg je daar dus ook colleges over. Verder een mooie basis waar men recht op heeft - WWB krijg ik straks een heel blok over, maar ook dus de WW/WAjong/AOW/WAO.
De lading privaatrecht, bestuursrecht en europees recht dat ik heb gehad is gewoon een extraatje.
Het is het broertje van MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) alleen dan meer geënt op het juridische vlak. Meer mijn ding dusquote:Op zondag 14 maart 2010 12:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah. Klinkt eigenlijk wel logisch, aangezien rechten (en dan ook de sociale variant) best maatschappelijk en breed is (kan zijn).
Dat dus ook.. en eigenlijk heb ik -heel kort gezegd- de universiteit niet gelijk nodig. Juist het praktijk gerichte is in de sociale zekerheid een préquote:Op zondag 14 maart 2010 12:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ok, dan duurt het misschien weer te lang, vooral als je al MBO en HBO hebt gedaan. Zou dan zelf liever aan het werk gaan.
Ja inderdaad. En qua stufi is het denk ik ook wel op nu?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat dus ook.. en eigenlijk heb ik -heel kort gezegd- de universiteit niet gelijk nodig. Juist het praktijk gerichte is in de sociale zekerheid een pré
Van MBO -> HBO krijg je als het goed is opnieuw stufi (weet niet meer hoe het met HBO -> WO zat).quote:Op zondag 14 maart 2010 12:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En qua stufi is het denk ik ook wel op nu?
MBO is 4 jaar, HBO is 4 jaar. Uni krijg ik niks. Alleen duurt als het goed gaat mijn HBO 3 jaar en heb ik no 1 jaar 'spielerij' overquote:Op zondag 14 maart 2010 12:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En qua stufi is het denk ik ook wel op nu?
quote:Op zondag 14 maart 2010 12:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Van MBO -> HBO krijg je als het goed is opnieuw stufi (weet niet meer hoe het met HBO -> WO zat).
Ik ga maar ff F1 kijken!
Ah ja ik ging er van uit dat je over het HBO dan ook 4 jaar deedquote:Op zondag 14 maart 2010 12:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
MBO is 4 jaar, HBO is 4 jaar. Uni krijg ik niks. Alleen duurt als het goed gaat mijn HBO 3 jaar en heb ik no 1 jaar 'spielerij' over
Sterker nog, ik had de keuze uit 2 trajecten:quote:Op zondag 14 maart 2010 12:54 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[..]
Ah ja ik ging er van uit dat je over het HBO dan ook 4 jaar deed
Dat is kort!quote:Op zondag 14 maart 2010 12:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sterker nog, ik had de keuze uit 2 trajecten:
VMBO 4 jaar, MBO 3 jaar, HBO 3 jaar
VMBO 4 jaar, Havo 2 jaar, HBO 4 jaar!
Ik ben straks 22 en heb én een MBO én een HBO papiertje binnenquote:
quote:Op zondag 14 maart 2010 12:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben straks 22 en heb én een MBO én een HBO papiertje binnen
Mja, Castermans heeft 'm niet genegeerd in de hoorcollegesquote:
Precies dezelfde opzet als inleiding burgerlijk en verbintenissen vind ik. Gewoon een verdieping van het goederenrechtelijke deel wat we vorig jaar hebben gehad, bescherming 3:86, natrekking en arresten enzo.quote:
Ik zie 'm niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
D'r zit nog een vaudje in de OP....
Dat doet me denken aan een meisje dat tijdens de inzage bij de docent ging smeken of haar 5 een 6 mocht worden. Ze kon namelijk geen herkansing doen omdat ze dan op wintersport was.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
En de UL is idd niet makkelijk. In dit geval trouwens wel terecht. Tssssss....... een beetje gaan skiën tijdens je tentamen en dan gaan huilebalken bij de docent![]()
![]()
quote:Op zondag 14 maart 2010 15:52 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een meisje dat tijdens de inzage bij de docent ging smeken of haar 5 een 6 mocht worden. Ze kon namelijk geen herkansing doen omdat ze dan op wintersport was.
Doet me gelijk vermoeden dat het zo'n verwend mens isquote:Op zondag 14 maart 2010 15:52 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een meisje dat tijdens de inzage bij de docent ging smeken of haar 5 een 6 mocht worden. Ze kon namelijk geen herkansing doen omdat ze dan op wintersport was.
Hmm, nabesprekingen. Die zijn vaak echt wel de moeite waard (antwoorden verkeerd begrepen, punten verkeerd geteld etc.). Ik heb me er soms wel schuldig gevoeld.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Doet me gelijk vermoeden dat het zo'n verwend mens is
quote:Op zondag 14 maart 2010 15:52 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Nou wil ik het weten ook. Niet terugkrabbelen Roberto!quote:Op zondag 14 maart 2010 16:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
(en we laten de OP voorlopig maar ff met rust..... )
Leiden?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:51 schreef Orbis het volgende:
TVP.
Over anderhalve week tentamen goederenrecht en belastingrecht. Het leren van goederenrecht wil prima vlotten, leuk vak met goede boeken (kudo's voor het Compendium!), maar ik kan me werkelijk niet aan belastingrecht zetten... Wat een buitengewoon oninteressant vak is dat, zeg.
Ik heb ze ook, vind belastingrecht ook een slecht georganiseerd vak trouwens.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:51 schreef Orbis het volgende:
TVP.
Over anderhalve week tentamen goederenrecht en belastingrecht. Het leren van goederenrecht wil prima vlotten, leuk vak met goede boeken (kudo's voor het Compendium!), maar ik kan me werkelijk niet aan belastingrecht zetten... Wat een buitengewoon oninteressant vak is dat, zeg.
Nee joh, d'r zit geen vaud in, ik zit maar wat te fokken...quote:Op zondag 14 maart 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou wil ik het weten ook. Niet terugkrabbelen Roberto!
Ja, je zou toch zeggen dat het niet heel moeilijk is om in één keer de juiste studiestof op te geven of om de vragen juist te nummeren... Sowieso vind ik het vrij knullig dat je de opgaven uit moet printen. Maar soit, over anderhalve week hoef ik er nooit meer aan te denkenquote:Op maandag 15 maart 2010 12:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb ze ook, vind belastingrecht ook een slecht georganiseerd vak trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |