Eh? wat was er op het schip verneukt dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
Kan er nog niet echt een mening over hebben. Alleen het viel mij op dat het schip bijv héél erg verneukt was. Dat mocht vroeger toch niet eens?
Nou ver van ons bed naar huidige maatstaven... Maar indertijd was het wel Nederlands-Indie dat werd aangevallen. Er wonen genoeg mensen in Nederland die de Japanse inval hebben meegemaakt.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Deze serie kan BoB qua niveau toch niet naderen, omdat dat echt over "ons" stuk geschiedenis ging. The Pacific is ver van ons bed, maar daarom niet minder interessant: bij WOII films en series gaat het toch vaak over de inval in Frankrijk.
Ben benieuwd!
Klopt, maar ik denk dat ten eerste het merendeel van die mensen al overleden is en het deel dat nog wel leeft deze serie niet kijkt. Dus voor de huidige generaties (en derhalve de kijkers) is het een ver van ons bed show. Tijdens de geschiedenislessen wordt er tijdens WO2 lessen voor 95% aandacht besteed aan Europa en de 5% overig is dan o.a. de strijd in 'De Oost'. Kijk ook maar eens naar de Sovjet-Unie en hun rol in de beëindiging van WO2. Helemaal onderbelicht in de westerse geschiedschrijving al heeft dat wellicht een andere redenquote:Op maandag 15 maart 2010 11:20 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou ver van ons bed naar huidige maatstaven... Maar indertijd was het wel Nederlands-Indie dat werd aangevallen. Er wonen genoeg mensen in Nederland die de Japanse inval hebben meegemaakt.
Klopt helemaal. Ik repareerde altijd de pc van een wat oudere man bij mijn ouders in de straat en die woonde indertijd in Nederlands-Indie. Tijdens de bezetting heeft ie in een Jappenkamp gezeten en na de oorlog en het verlies van Nederlands-Indie woont hij in Nederland.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat ten eerste het merendeel van die mensen al overleden is en het deel dat nog wel leeft deze serie niet kijkt. Dus voor de huidige generaties (en derhalve de kijkers) is het een ver van ons bed show. Tijdens de geschiedenislessen wordt er tijdens WO2 lessen voor 95% aandacht besteed aan Europa en de 5% overig is dan o.a. de strijd in 'De Oost'. Kijk ook maar eens naar de Sovjet-Unie en hun rol in de beëindiging van WO2. Helemaal onderbelicht in de westerse geschiedschrijving al heeft dat wellicht een andere reden
En Ross Gellerquote:Op maandag 15 maart 2010 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Ik vond het redelijk, maar zo'n mini serie moet je als geheel beschouwen en niet als individuele episodes. De transformatie van karakters was in de eerste BOB zo goed. Van naïef jonge jongens tot fighting machines die alles voor elkaar doen.
Roest, verf wat miste?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:17 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Eh? wat was er op het schip verneukt dan?
Ow maar dat gebeurt vrij snel op zee. En dit waren blijkbaar ook geen gloednieuwe schepenquote:
Major Wintersquote:Op maandag 15 maart 2010 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Ik vond het redelijk, maar zo'n mini serie moet je als geheel beschouwen en niet als individuele episodes. De transformatie van karakters was in de eerste BOB zo goed. Van naïef jonge jongens tot fighting machines die alles voor elkaar doen.
Je kon hem zaterdag online zien op de HBO site. Maar ik heb hem toen afgezet omdat ik toch liever wachtte op de HD versie.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Eerste aflevering gezien. Had hem vannacht al deels gezien, totdat er iemand bij Justin.tv langskwam om 'm offline te halen, vanwege copyright schending. Knap waardeloos, dat we aflevering niet via de HBO site konden bekijken, terwel dit overal werd gezegd.
Nee die wilde naar de pacific maar aangezien hij op VE day nog in Europa was acht ik de kans klein dat hij ook in de pacific is geweestquote:Op maandag 15 maart 2010 14:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben benieuwd of we Dick Winters nog gaan zien, aangezien hij ook in de Pacific heeft gevochten.
Jewel die dude hete Bob XD die je in het begin zagquote:Op maandag 15 maart 2010 14:37 schreef jpjedi het volgende:
Volgens mij wordt er geen link gelegd met BoB.
Idd, ik maak een fout.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee die wilde naar de pacific maar aangezien hij op VE day nog in Europa was acht ik de kans klein dat hij ook in de pacific is geweest
Vind ik wel een goed idee van jou, misschien doe ik het ook wel.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:48 schreef Merkie het volgende:
Ik vond het wel een goede aflevering, maar ik ga de volgende aflevering pas kijken als alle afleveringen uit zijn gezonden.
Precies, vond dit redelijk veel actie voor de eerste aflevering!quote:Op maandag 15 maart 2010 16:44 schreef Jivis het volgende:
Ach, ik vond de eerste aflevering van Band of Brothers ook nog niet echt bijzonder.
Ik zit vol goede ideeënquote:Op maandag 15 maart 2010 16:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind ik wel een goed idee van jou, misschien doe ik het ook wel.
Don't think so, holmes!quote:Op maandag 15 maart 2010 17:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die Sgt. John Basilone (John Seda) speelde ook toch mee in BoB of Saving Private Ryan?
Had natuurlijk vrij weinig met z'n Ford te maken.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:07 schreef tralalala het volgende:
Die pa die niet gewoon even normaal afscheid van zijn zoon nam, omdat zijn Ford raar deed.
GeenStijl-redactie zit ook massaal te fokkenquote:Op maandag 15 maart 2010 18:47 schreef mediaconsument het volgende:
Ben benieuwd wat dit gaat worden.
Geenstijl is overigens ook goed bezig, zie het artikel: http://www.geenstijl.nl/m(...)d_of_brothers_g.html
Die vond ik echt briljant trouwensquote:Op maandag 15 maart 2010 15:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Best grappig op het moment dat al die jochies in het amfibisch voertuig zaten, toen die klep open ging bij het strand, dat ze niet allemaal stuk voor stuk door de gehaktmolen werden gehaald..
Deja Vu momentje naar BoB en Saving Private Ryan.
dit dus, geweldige spannende setting.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:55 schreef tha_one het volgende:
[..]
Die vond ik echt briljant trouwens
Ik vond juist dat de sfeer op Guadalcanal goed werd neergezet, een paradijs dat op ieder moment in een hel kan veranderen.
Klopt denk ga ff kijken maar print screen lukt niet vlc loopt dan vastquote:Op maandag 15 maart 2010 19:34 schreef Symer het volgende:
Anyway, ik lees net dat 1 van die mariniers die vastgebonden zaten aan die boom z'n penis was afgesneden, welke bij die andere marinier in z'n mond gestopt was
Was me inderdaad ook niet opgevallen (zie spoiler).quote:Op maandag 15 maart 2010 20:25 schreef afro het volgende:
[..]
Klopt denk ga ff kijken maar print screen lukt niet vlc loopt dan vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The world is a mess and I just need to rule it!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |