Dit stukje is expres zo vaag gehouden. De productie heeft dat expres zo gemaakt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Keek je op dat moment naar Sannes gezicht? Volgens mij zou het op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden door haar intonatie.
Maar Sanne is de mol, dus zij zekerquote:
Als ze zichzelf zou verspreken komt het niet in de uitzending he... Bedenk dat welquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef KrentebolHooft het volgende:
Lol het is Sanne.
Sorry als dit al gezegd is maar heb niet het hele topic gelezen:
Toen Sanne geïnterviewd werd zei ze: 'Ik denk dat in de finale staan: de mol... en kim... en dan erik of frits ik weet het niet... hmm blablabla' beetje lulverhaal er om heen. Maar ze zei gewoon de mol, kim en erik OF frits. En jezelf dan? je hebt een vrijstelling dus waarom noem je jezelf niet? Ik dacht al die tijd dat haar 'dom' stuntelige gedrag maar een show was maar ze is dus werkelijk zo, ze verspreekt zich keihard.
Kan het natuurlijk fout verstaan hebben maar ben vrijwel boven de 90% zeker dat ze het zo zei.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef KrentebolHooft het volgende:
, ze verspreekt zich keihard.
Kan het natuurlijk fout verstaan hebben maar ben vrijwel boven de 90% zeker dat ze het zo zei.
Dagboek van de mol.quote:Erik adieu. Het scheelde niet veel of je had mijn ontmaskering meegemaakt.
Of jij de winnaar zou kunnen zijn, dat valt nog te bezien, maar een finale zat er wel in. Helaas mocht het niet zo zijn. Een vrijstelling en jokers die niet naar jou gingen, beletten jouw winkans.
Je kreeg nog wel een sms die je feliciteerde met aflevering 8. Let dan toch ook beter op!
Maar de kleuren wezen je in ieder geval in de juiste richting, die van een puzzel.
De vrijstelling ging naar Sanne. Of naar mij misschien wel. Het is maar hoe je het ziet.
Nog een aflevering en het spel is ten einde. Je gaat het zien. Goede reis!
Ik hoop van niet ..ik had haar weken als afvaller.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:29 schreef Vlindur het volgende:
Oh nee![]()
Er staat WILLCOM
Nou, met een beetje verbeelding en fantasie kun je er wel MOL KIM van maken
Sorry!
Zijn er veel kleuren spelletjes geweest? ben t alweer vergetenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:29 schreef Maartel het volgende:
Dat met die 10 kleuren is vast dé hint van dit jaar, net als 'de mol kreeg nooit een andere kleur' en 'geef karel de hand'.. Maar nog geen idee hoe we t in moeten vullen.
ik weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken, je hebt het goed verstaan, zo zei ze het ook en ik dacht hetzelfde als jij. . .quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef KrentebolHooft het volgende:
Lol het is Sanne.
Toen Sanne geïnterviewd werd zei ze: 'Ik denk dat in de finale staan: de mol... en kim... en dan erik of frits ik weet het niet... hmm blablabla' beetje lulverhaal er om heen. Maar ze zei gewoon de mol, kim en erik OF frits. En jezelf dan? je hebt een vrijstelling dus waarom noem je jezelf niet? Ik dacht al die tijd dat haar 'dom' stuntelige gedrag maar een show was maar ze is dus werkelijk zo, ze verspreekt zich keihard.
Ik ben klaar met haar achterlijke gedrag. Ik weet gewoon zeker dat zij het is. Als het toch uiteindelijk Frits blijkt te zijn sluit ik me aan bij Erik, hij verdient een oscar.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ze verspreekt zich niet, dit kan een hint zijn. Zelf hecht ik er geen waarde aan.
Ze zei: "In de finale staan: Kim (de mol) en een van de twee heren..."quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef KrentebolHooft het volgende:
Lol het is Sanne.
Ik vind eigenlijk vooral de opdrachten wat te wensen over laten. Komen ze in zo'n mooi groot gebouw met tal van mogelijkheden qua toffe opdrachten en wat moeten ze doen: een puzzel oplossenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef tha_dark het volgende:
Saaie editie dit jaar....
Ze moeten volgend jaar maar weer met onbekende Nederlanders gaan spelen, die strijden tenminste voor de pot..
Uit de algemene spelvoorwaarden blijkt dat de winnaar maar 1 aflevering mee mag.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef tha_dark het volgende:
Ze moeten volgend jaar maar weer met onbekende Nederlanders gaan spelen, die strijden tenminste voor de pot..
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ze zei: "In de finale staan: Kim (de mol) en een van de twee heren..."
Het blijft in ieder geval een kutwijf. Als ik Erik was, was ik dansend de serie uitgegaan, omdat ik dan niet meer naar die rotkop van Sanne hoef te kijken.
Die opmerking kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. En bleken dat soort opmerkingen vorig jaar ook niet naar Jon te wijzen?quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ze zei: "In de finale staan: Kim (de mol) en een van de twee heren..."
Het blijft in ieder geval een kutwijf. Als ik Erik was, was ik dansend de serie uitgegaan, omdat ik dan niet meer naar die rotkop van Sanne hoef te kijken.
Ja, ik mis ook wel een beetje het aanklooien met tenten en zoquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk vooral de opdrachten wat te wensen over laten. Komen ze in zo'n mooi groot gebouw met tal van mogelijkheden qua toffe opdrachten en wat moeten ze doen: een puzzel oplossen. En dat naar die toren lopen sloeg ook nergens op
.
Sowieso is het leuker als ze in de natuur zijn dan een grote stad.
Het gaat juist niet om de pot. Zeker niet als iedereen gaat zitten mollen om verdacht te worden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:28 schreef tha_dark het volgende:
en molboekjes jatten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die opmerking kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. En bleken dat soort opmerkingen vorig jaar ook niet naar Jon te wijzen?
[..]
Ja, ik mis ook wel een beetje het aanklooien met tenten en zo.
Dat kan altijd ja. Ze zei in ieder geval geen "en" tussen Kim en mol. Hoe de komma geïnterpreteerd moet worden weten we over 2 weken pas...quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die opmerking kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. En bleken dat soort opmerkingen vorig jaar ook niet naar Jon te wijzen?
Iedereen weet toch dat Sanne Kim verdenkt als de Mol, dat heeft ze 100 keer gezegd. En nu net weer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat kan altijd ja. Ze zei in ieder geval geen "en" tussen Kim en mol. Hoe de komma geïnterpreteerd moet worden weten we over 2 weken pas...
Ja, dat was meteen de beste aflevering van dit seizoen. Volgende keer weer lekker in een land als Ierland ofzo. Scandinavië lijkt me wel eens tof.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
en molboekjes jatten.
Allen met de tas van Frits was zo'n actie, maar verder niks.
In Noorwegen en dan de naam voor een seizoen veranderen in: Wie is... de trol?quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, dat was meteen de beste aflevering van dit seizoen. Volgende keer weer lekker in een land als Ierland ofzo. Scandinavië lijkt me wel eens tof.
quote:1. Teken: 十
2. Uitspraak: JŪ, tō, to
3. Betekenis: tien
4. Verhaal: Je komt dit teken ook tegen in de uitdrukking 十人十色 (jūnin toiro) tien mensen, tien kleuren. In goed Nederlands heet dat: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is." Merk op dat hetzelfde teken in deze uitdrukking twee verschillende uitspraken heeft: jū en to.
Toen de Nederlanders op het eiland Deshima handel dreven met Japan, hebben de Japanners veel Nederlandse woorden overgenomen. Een voorbeeld hiervan is het woord 十二指腸 (jūnishichō, twaalfvingerige darm) dat letterlijk vertaald is uit het Nederlands.
In 十字架 (jūjika, kruis, als in 'het kruis van Jezus') zien we de vorm van het kruis letterlijk terugkomen. De Japanners hebben het over een standaard in de vorm van het teken 十 (tien).
十 (jū) tien<br />
十月 (jūgatsu) oktober<br />
十人十色 (jūnin toiro) ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is<br />
十二指腸 (jūnishichō) twaalfvingerige darm<br />
十字架 (jūjika) kruis (als in 'het kruis van Jezus')
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:39 schreef Maartel het volgende:
10 Mensen, 10 Kleuren...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(O shit, dat zijn er 11.. maar toch..)
Ierland is vorig jaar al geweest. Een land als Rusland lijkt mee ook wel een land met veel mogelijkheden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, dat was meteen de beste aflevering van dit seizoen. Volgende keer weer lekker in een land als Ierland ofzo. Scandinavië lijkt me wel eens tof.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
In Noorwegen en dan de naam voor een seizoen veranderen in: Wie is... de trol?
quote:Hier de theorie die al verspreidt over het forum te vinden is (met dank heldere inzicht van Heinz).
Kim draagt al de hele serie lang een opvallende ketting (vooral omdat hij tijdens biechten ineens ingekort is zodat we hem goed zien), eindelijk konden we deze eens goed bekijken in molmail filmpje 8. Hier konden we zien dat het een "+" teken is:
Zo hangt hij normaal:
En zo tijdens de biechten:
Daarnaast is de ketting tijdens een gedeelte van de lunch met karel en angela (aflevering 3) ineens verdwenen.
Hier is hij er nog:
Kim: Maar wat was je aan het vertellen?
Karel: Als je bedoelt wat ligt er onder die ...gebieden, daar ligt Patagonië.
Kim @29:31: Okee, en vond je dat mooi?
En ineens is de ketting weg (ook niet onder kleding maar helemaal af):
Dit is het 10de seizoen van wie is de mol; het japanse teken voor tien isoftewel een plusteken danwel kruisje. Het verwijst dus naar het getal tien, wat weer uit de moldagboeken (eerste letters) demoltien slaat. Dus hiermee geeft ze aan dat ze de mol is.
Daarnaast zijn er nog vele links en hints naar plustekens, danwel kruisen (synoniem) te vinden:
Examenopdracht: De wiskundeopdracht was bijna een ode aan het "x-je" en "+-je" verwarring van Kim. De nadruk lag hierop, waardoor de opdracht mislukt. Het teken wat veranderd moet worden voor de oplossing verwijst weer naar het Japans voor 10, en dus ook de ketting. Daarnaast zegt ze in de biecht na de examenopdracht "a2 plus b2", met een duidelijk nadruk op plus.
Veel tweets van de Mol verwijzen naar deze hint. Zo twittert de Mol: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." En: "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X." 2+2-1=3 enzovoorts
Kortom:
Kim draagt een kettinkje met een kruis/plusje: het Japanse teken voor 10 lijkt hierop:
Kim draagt dus een soort "10". Dit verwijst naar de tiende Mol. Demoltien ->dagboeken
Tweets & Hints van getal 10 danwel kruisen.
Behalve dat hij het al tig afleveringen over Kim heeft bedoel je???quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:45 schreef alors het volgende:
[..]
![]()
Na Eric dacht ik ook meteen Frits omdat hij zo neutraal en oppervlakkig in beeld wordt gebracht, je ziet zo weinig van hem en komt er niet ahter op wie hij zit etc..
Dat was Noord-Ierlandquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:46 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ierland is vorig jaar al geweest. Een land als Rusland lijkt mee ook wel een land met veel mogelijkheden.
Jordanie saai?quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat was Noord-Ierland.
En toen gingen ze op de helft van het seizoen over naar het saaie Jordanië.
Ja, Canadaquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:49 schreef alors het volgende:
Zijn ze al eens in Noord-Amerika geweest?
Hey, dat is echt een gek kettinkje.quote:
Wow, dat zou écht vet zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:47 schreef Markeerstift het volgende:
Hoeveelste seizoen is dit eigenlijk? Als het het tiende seizoen is, zou ik het leuk vinden als ze een seizoen doen met alle mollen van voorgaande jaren!
Zijn foto's van 'Op zoek naar Maria/Joseph/Mary Poppins', gepresenteerd door Fritsquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:48 schreef KrentebolHooft het volgende:
ben ik de enige die de link tussen die 3 fotos en wie is de mol niet snapt? Ben vast weer captain Obvious.
In beide landen zijn ze al eens geweest. Australië was seizoen 1.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:52 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik zeg Australië (geen idee of ze daar al eens geweest zijn) of Indonesië
Naah, saai dor land. Vond de opdrachten in Noord-Ierland stukken beter.quote:
Frits presenteerde dat programma. (Ik snapte het eerst ook niet hoorquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:48 schreef KrentebolHooft het volgende:
ben ik de enige die de link tussen die 3 fotos en wie is de mol niet snapt? Ben vast weer captain Obvious.
Zijn ze allebei al geweest. Austrailië met onbekende personen (serie 1) en indonesië (eerste met BN'ers, serie 5)quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:52 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Zei ik alquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:55 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Zijn ze allebei al geweest. Austrailië met onbekende personen (serie 1) en indonesië (eerste met BN'ers, serie 5)
Ok, dan vallen die ook afquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:55 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Zijn ze allebei al geweest. Austrailië met onbekende personen (serie 1) en indonesië (eerste met BN'ers, serie 5)
quote:
Ja en Jaquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:52 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Sanne Vogelquote:Verhaal: Je komt dit teken ook tegen in de uitdrukking 十人十色 (jūnin toiro) tien mensen, tien kleuren. In goed Nederlands heet dat: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is."
Ligt er maar net aan hoe ver je uit elkaar wilt zitten met locaties.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:58 schreef .aeon het volgende:
Zuid-Afrika wordt echt lastig ivm de grote afstanden
Precies daarom had ik nog even hoop dat Erik WEL de mol was...quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:54 schreef sheotah het volgende:
Was het niet dom van Erik eigenlijk dat hij niet meedeed met dat loten?Zo benadeelde hij zichzelf toch?
quote:
hehequote:Op donderdag 11 maart 2010 21:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe ver je uit elkaar wilt zitten met locaties.
Een serie in Egypte of zo lijkt me trouwens ook wel tof. Mollen in de piramides!
De anderen moesten een getal van 1 t/m 4 kiezen. Ik neem aan dat als een getal niet was geraden, Erik die joker had gehoudenquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies daarom had ik nog even hoop dat Erik WEL de mol was...
Maar misschien deed hij het zo omdat Arjen zei: "ze zijn dus niet voor jou" (tegen Erik)
zo interpreteerde ik dat nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies daarom had ik nog even hoop dat Erik WEL de mol was...
Maar misschien deed hij het zo omdat Arjen zei: "ze zijn dus niet voor jou" (tegen Erik)
Jij gaat dus voor die "niet geraden is een joker voor Erik"-theorie? Zo werd het niet "verteld". Hij zei NIET: en als jullie niet allebei de cijfers raden is de laatste joker voor mijquote:
Maar het ging wel wat raar of zat ik niet op te letten?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
De anderen moesten een getal van 1 t/m 4 kiezen. Ik neem aan dat als een getal niet was geraden, Erik die joker had gehouden.
Frits kon niks meer roepen, want de dames hadden de juiste getallen al geraden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar het ging wel wat raar of zat ik niet op te letten?
Welk getal riep Frits?
Geen. Bij de eerste twee die wat riepen (Sanne en Kim) waren de jokers er al uitquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar het ging wel wat raar of zat ik niet op te letten?
Welk getal riep Frits?
Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar Frits is dus benadeeld omdat Kim en Sanna meteen het goede nummer riepen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Frits kon niks meer roepen, want de dames hadden de juiste getallen al geraden.
En er was toch een theorie over het getal 3? Sanne riep meteen 3!.
Maar dat is natuurlijk niet eerlijk, iedereen had gewoon een getal moeten kunnen roepen en niet wie het eerst schreeuwt die het eerst maalt, al zat Frits er wel relaxt achterover geleund bijquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Frits kon niks meer roepen, want de dames hadden de juiste getallen al geraden.
En er was toch een theorie over het getal 3? Sanne riep meteen 3!.
Dat kwam er inderdaad iets te wijs uit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:10 schreef DaMart het volgende:
Over de jokers gesproken. Ik vond het ook wel opmerkelijk dat Sanne zo goed wist dat je in de finale geen jokers mag inzetten. Als ze zo slecht is in studeren, waarom kent ze de spelregels dan allemaal uit haar hoofd?.
Erik twijfelde volgens mij tussen Sanne en Kim. Frits leek voor 1 kandidaat te willen gaan, maar zei uiteindelijk niet wie. Maar blijkbaar zit hij wel redelijk goed danquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat kwam er inderdaad iets te wijs uit.
Maar hoe is het dan mogelijk dat Eric eruit ligt? Hij zat toch net als Frits vol op Sanne?
Zat Frits wel op Sanne? Van niemand hebben we ook maar een (halve) hint gezien van wat ze bij de test invulden... Hoewel dat wellicht/waarschijnlijk gemanipuleerd had kunnen zijn..quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat kwam er inderdaad iets te wijs uit.
Maar hoe is het dan mogelijk dat Eric eruit ligt? Hij zat toch net als Frits vol op Sanne?
Dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zat Frits wel op Sanne? Van niemand hebben we ook maar een (halve) hint gezien van wat ze bij de test invulden... Hoewel dat wellicht/waarschijnlijk gemanipuleerd had kunnen zijn..
Nog even als reactie hierop: ik las in de Voetbal International dat de AVRO bij de reactie van VI heeft geïnformeerd naar de contactgegevens van Edgar Davids en Winston Bogardequote:Op donderdag 11 maart 2010 11:22 schreef .aeon het volgende:
Wie zouden jullie volgend jaar in WIDM willen zien?
Dat hele gesprek was enorm in scene gezet, geen een woord klonk daar geloofwaardig. Geen idee wat ze daar probeerden te bereiken, maar elk woord klonk alsof het al take 10 was en ze het voorlazen vanaf een papiertje met een onduidelijk handschrift.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:10 schreef DaMart het volgende:
Over de jokers gesproken. Ik vond het ook wel opmerkelijk dat Sanne zo goed wist dat je in de finale geen jokers mag inzetten. Als ze zo slecht is in studeren, waarom kent ze de spelregels dan allemaal uit haar hoofd?.
En als ze niet de mol is, zorgt ze dat Kim al haar jokers heeft verspeeld voor de finale, stel dat die regel niet geldt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef n0ir het volgende:
[..]
Dat hele gesprek was enorm in scene gezet, geen een woord klonk daar geloofwaardig. Geen idee wat ze daar probeerden te bereiken, maar elk woord klonk alsof het al take 10 was en ze het voorlazen vanaf een papiertje met een onduidelijk handschrift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |