Wat moet je dan? Een nieuw tehuis vinden voor je kind?quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:44 schreef tliciouz het volgende:
Wel jammer dat de hond er weer de dupe van word, ik snap dat het vervelend is voor je baby (nog gefeliciteerd) maar een hond is net zo goed een deel van je gezin.
je kunt ook het kind naar het asiel sturenquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:44 schreef tliciouz het volgende:
Wel jammer dat de hond er weer de dupe van word, ik snap dat het vervelend is voor je baby (nog gefeliciteerd) maar een hond is net zo goed een deel van je gezin.
Daar kies je toch voor?quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef Portalis het volgende:
[..]
Net alsof je kunt weten dat die allergisch geboren wordt.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef Portalis het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Een nieuw tehuis vinden voor je kind?Net alsof je kunt weten dat die allergisch geboren wordt.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
je kunt ook het kind naar het asiel sturenVrij logisch dat de hond er de dupe van word.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:49 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Heb je je kat ook al de deur uitgedaan?
Lijkt mij dat die er ook uit moet.
En de andere hond?quote:Hond: Bailey
Hond: Puk
Poes: Luna
Poes: Bellie
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:44 schreef tliciouz het volgende:
Ja uuh dat dus.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Je hebt toch meer dieren of niet?
Waarom moet alleen deze weg?
Ik zeg ook niet dat je kind er onder moet gaan lijden, natuurlijk is gezondheid van je kind belangrijk. Ik doel er alleen op dat als je een hond aanschaft en je een kinderwens hebt je wel over zulke dingen had na kunnen denken. En heel vaak gaat zon allergie snel weer over. Mensen doen altijd zo makkelijk over dieren. Dat is pas sneu.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef senesta het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de gezondheid van je kind gaat lijden onder een huisdier dan is een anders huisje zoeken voor het dier echt niet gek hoor![]()
Jeumig, wat sneu zeg.
Maar is het al zeker dan dat het van de dieren komt, Ymme?
Misschien is het alleen de katten of alleen de hond en hoef je niet alles weg te doen
Heel goed advies! Die willen ook heel vaak graag meehelpen zoeken naar een nieuw gouden mandje als het nodig is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Ohh wat naar.. Dit zou echt mijn allerergste doemscenario zijn... Krijg je een kindje, helemaal blij, hij is gezond, en dan blijkt hij zo zwaar allergisch te zijn dat je huisdier weg moet...![]()
Ik weet niet wat je precies zoekt voor Bailey maar wij hebben vroeger vaak opgepast op allerlei honden (ook boxers) en na overleg met mijn moeder staat zij er eventueel wel voor open om hem tijdelijk op te vangen als jullie nood erg hoog is (mijn vader heb ik nog niet kunnen bereiken maar hij heeft er denk ik niet zoveel problemen mee). Bailey zou dan wel aan een aantal voorwaarden moeten voldoen, namelijk goed overweg kunnen met ons, onze 2 teefjes, de poezen, en alle andere beesten hier (oa kippen en schapen). Daarvoor zou je dan met hem op intake moeten komen om te kijken hoe het gaat en te zien of het klikt (zo deden we dat vroeger ook altijd met potentiële logees). Als het goed zou gaan zouden we hem dan een poosje hier kunnen hebben terwijl jullie een permanent huis voor hem zoeken. Ik hoop dat we je hier in ieder geval een beetje mee kunnen helpen.
Oh ja, heeft hij een stamboom? Dan zou je hem namelijk eventueel via de rasvereniging kunnen herplaatsen. Of misschien wil zijn fokker (als jullie daar een goed contact mee hadden) hem dan wel tijdelijk terugnemen.
Voor beiden is wat te zeggen natuurlijk. Maar vind het ook beetje erg raar als je kindje een weekje is ofzo en je nu al weet dat het aan precies die hond ligt en die als enige meteen direct eruit moetquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:11 schreef -moppie- het volgende:
Eens met tliciouz, kind is net een paar dagen en nu moet hond al zo snel mogelijk weg.
Er is heus wel een andere tijdelijke oplossing. Lekker makkelijk zo.
No way dat mijn dieren hiervoor weg moeten, zijn wel andere oplossingen en wellicht is de allergie zo voorbij.
Dat dus. Mijn dieren zijn net zo belangrijk als mijn kinderen. (ik heb nog geen kinderen maar stel dat)quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:11 schreef -moppie- het volgende:
Eens met tliciouz, kind is net een paar dagen en nu moet hond al zo snel mogelijk weg.
Er is heus wel een andere tijdelijke oplossing. Lekker makkelijk zo.
No way dat mijn dieren hiervoor weg moeten, zijn wel andere oplossingen en wellicht is de allergie zo voorbij.
En waaruit maak jij op dat zij er makkelijk over denkt? Ik vind dat jij wel heel makkelijk een conclusie en oordeel velt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:09 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je kind er onder moet gaan lijden, natuurlijk is gezondheid van je kind belangrijk. Ik doel er alleen op dat als je een hond aanschaft en je een kinderwens hebt je wel over zulke dingen had na kunnen denken. En heel vaak gaat zon allergie snel weer over. Mensen doen altijd zo makkelijk over dieren. Dat is pas sneu.
ik dacht dat dat 'mijn ouders' betekende dat de andere dieren naar haar ouders kunnen? Misschien hebben die geen plek ofzo voor een grote hond als een boxer? En, zoals gezegd Ymme, wij willen eventueel wel een tijdje Bailey opvangen zodat je rustig(er) op zoek kan naar een permanente oplossing (en eventueel kunt kijken of de afwezigheid van Bailey echt invloed heeft op de allergie van je kindje).quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor beiden is wat te zeggen natuurlijk. Maar vind het ook beetje erg raar als je kindje een weekje is ofzo en je nu al weet dat het aan precies die hond ligt en die als enige meteen direct eruit moet
Waarom kan ik me nou die lange wandelingen niet voorstellenquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:39 schreef ymme het volgende:
Houdt van lekkere lange wandelingen in de natuur, of gewoon door dorpen/steden...
Dat is precies het idee wat ik er bij heb hoor, vooral omdat ie weg moet voordat je man gaat werken...quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:18 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Sorry Ymme maar in een vorig bericht van je in het baby topic schrijf je dat de baby volgende woensdag mee naar huis mag.Dit schreef je vorige week.
Hoe kan je nu weten dat hij allergisch is voor de hond.De baby is pas een paar uur bij je thuis.Volgens mij wordt het je allemaal een beetje teveel thuis zonder man maar met een baby en past het uitlaten van de hond niet meer in je straatje.
Klopt dit een beetje?
Als dat zo is dan hoop ik voor de hond dat hij snel een liefdevol baasje krijgt die hem niet zomaar dumpt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:18 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Sorry Ymme maar in een vorig bericht van je in het baby topic schrijf je dat de baby volgende woensdag mee naar huis mag.Dit schreef je vorige week.
Hoe kan je nu weten dat hij allergisch is voor de hond.De baby is pas een paar uur bij je thuis.Volgens mij wordt het je allemaal een beetje teveel thuis zonder man maar met een baby en past het uitlaten van de hond niet meer in je straatje.
Klopt dit een beetje?
quote:
Heb je in ieder geval niet meer van die korte nachten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:28 schreef Svlad_Cjelli het volgende:Is de baby wegdoen geen optie.Is wel een stuk makkelijker.
Een hond heb je minder last van dan een kindquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:29 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Heb je in ieder geval niet meer van die korte nachten.![]()
Sjonge jonge zeg, wat een mens.
Ik ook, dan hoef je niet aan de hele nieuwe situatie te wennen en uit te vogelen wanneer je de hond moet uitlaten of moet stofzuigen als het kind slaapt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een hond heb je minder last van dan een kindik stem voor het kind dumpen
En je ligt geen nachtenlang wakker, het de hond word niet ongewenst zwanger of bezwangerd iemand, de hond heeft geen strontluiers, en kost stukken minder geld.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:31 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ook, dan hoef je niet aan de hele nieuwe situatie te wennen en uit te vogelen wanneer je de hond moet uitlaten of moet stofzuigen als het kind slaapt.
zelfde gedachte hier....;(quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:18 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Klopt dit een beetje?
En de hond is natuurlijk al zindelijk! Tenminste dat mag ik hopen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:31 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ook, dan hoef je niet aan de hele nieuwe situatie te wennen en uit te vogelen wanneer je de hond moet uitlaten of moet stofzuigen als het kind slaapt.
We zitten helemaal op 1 lijn.. de keus kan toch niet moeilijk zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
En je ligt geen nachtenlang wakker, het de hond word niet ongewenst zwanger of bezwangerd iemand, de hond heeft geen strontluiers, en kost stukken minder geld.![]()
Woei
Ik zie een win-win situatiequote:Op donderdag 11 maart 2010 11:33 schreef tliciouz het volgende:
[..]
En de hond is natuurlijk al zindelijk! Tenminste dat mag ik hopen.
Dat is lekker makkelijk roepen als je niet gehinderd bent door de ervaring.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:14 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn dieren zijn net zo belangrijk als mijn kinderen. (ik heb nog geen kinderen maar stel dat)
dit was exact mijn gedachte toen ik het topic met ymme's naam zag...quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:18 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Klopt dit een beetje?
Een hond is maar een dier. Je kind staat daar toch heel ver boven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:44 schreef tliciouz het volgende:
Sluit me bij beide punten aan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:31 schreef Greys het volgende:
Ik vind het ook wat gek dat je nu binnen een dag al weet dat het specifiek een hondenallergie is?
Hebben ze dat zo snel kunnen testen dan?
Anyway, ik hoop dat je snel een goed baasje vindt voor Bailey, want zo te horen verdient hij dat.
Ik zal dan sowieso zorgen dat ik van te voren geregeld heb dat ik bij iemand bekends die de hond ook kent en waar hij zich op zijn gemak voelt terecht kan. Een hond is voor mij net zo goed een mens en hebben dus ook gevoelens.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk roepen als je niet gehinderd bent door de ervaring.
Als jij een kind krijgt en je dier veroorzaakt daarbij een probleem, dan gaat je kind ook voor, en is je dier echt niet net zo belangrijk.
Maar goed, dat zul je blijven ontkennen tot het probleem daar is, geeft niet
Zou wel sneu zijn. Want TS kan dan nooit meer serieus genomen worden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:18 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Klopt dit een beetje?
Als je even het bericht hier boven je leest.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:45 schreef picodealion het volgende:
Jezus wat loopt iedereen TS direct aan te vallen zeg
Alsof iemand kan voorzien dat je kind een allergie heeft.. de gezondheid van een kind is toch tientallen malen belangrijker dan je huisdier, hoeveel je ook van 'm houdt.
Dat daar vragen over zijn snap ik, maar nog voor ze de kans heeft hierover uitleg te geven is ze alweer aan de schandpaal genageld.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Als je even het bericht hier boven je leest.
Dat weet ik en dat schreef ik eerder ook al in dit topic dat ik dat ook gek vind.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:50 schreef CartWOman het volgende:
Greys, de baby is sinds gisteren pas thuis... en nu is al onderzocht dat de kleine allergisch is voor honden?
Wees dan eerlijk. Gadverdamme.
Natuurlijk gaat het hier nu om de hond, en ik hoop dat 'ie snel een baasje krijgt die 'm wél verdient.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat schreef ik eerder ook al in dit topic dat ik dat ook gek vind.
Maar wel of geen eerlijk baasje is hier niet het belangrijkste, dat is de hond.
En we kunnen hier met zijn allen over elkaar heen gaan vallen over hoe erg het allemaal is, Ymme gaat daardoor echt niet ineens zeggen 'Nou vooruit! Het is niet zo, hij blijft!'.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:59 schreef Greys het volgende:
Maar wel of geen eerlijk baasje is hier niet het belangrijkste, dat is de hond.
Wel of geen vette leugen zullen we waarschijnlijk nooit weten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:07 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het hier nu om de hond, en ik hoop dat 'ie snel een baasje krijgt die 'm wél verdient.
Maar het gaat mij om de valse voorwendselen, daar lezen mensen echt niet overheen, dat weet jij ook. Als ze eerlijk was geweest waren er ook vervelende reacties gekomen maar daar kun je qua moderatie iets mee, niet met een vette leugen.
quote:Op [b]woensdag 10 maart 2010 10:39 schreef ymme het volgende:[/b]
-knip verhaal dat kind naar huis mag---
Wauw, je hebt het bijna 24 uur geprobeerd...quote:
Dat lijkt me nou een uitstekend idee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik stel voor, hond een tijdje uit logeren doenKun je zien of het aan de hond ligt, zonder dat je overhaast beslissingen moet nemen.
Mij niet, ik denk dat een hond beter af is bij een ander baasje waar hij/zij wel welkom is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou een uitstekend idee.
Nee lieverd, de hond moet weg, punt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou een uitstekend idee.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:22 schreef Armageddon het volgende:
TS is ineens verdwenen. Zelf ook ademhalingsklachten van het topic denk ik.
of op het boxerforum waar ze lid van is....quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef Ticootje het volgende:
Zet de hond anders liefdevol op marktplaats...
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mij niet, ik denk dat een hond beter af is bij een ander baasje waar hij/zij wel welkom is.
In elk geval niet binnen 24 uur....quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:31 schreef Tazz het volgende:
Geen V&A topic? Zet de hond op marktplaats en bij spoed, klop aan bij het asiel in de buurt.
Maar, wel vreemd dat er al zo gauw is vastgesteld dat de allergie van de hond vandaan komt, ben je al bij een allergeloog langsgeweest dan? Die in Arnhem werkt met een wachtlijst van een paar maanden!
Ik weet namelijk niet of een kinderarts dit vast kan stellen.
een allergietest is ook pas echt goed te doen als een kind minstens 4 jaar is!quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:31 schreef Tazz het volgende:
Geen V&A topic? Zet de hond op marktplaats en bij spoed, klop aan bij het asiel in de buurt.
Maar, wel vreemd dat er al zo gauw is vastgesteld dat de allergie van de hond vandaan komt, ben je al bij een allergeloog langsgeweest dan? Die in Arnhem werkt met een wachtlijst van een paar maanden!
Ik weet namelijk niet of een kinderarts dit vast kan stellen.
Anders lees je het hele topic even en verdiep je je in TS.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:32 schreef __Saviour__ het volgende:
De reacties hier zijn weer echt typisch voor dit subforum.
quote:
Heet geen drol te maken met dit subforum hoor, als een kind wérkelijk die allergie lijkt te bezitten en vreselijk last heeft zal je weinig mensen horen klagen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:32 schreef __Saviour__ het volgende:
De reacties hier zijn weer echt typisch voor dit subforum.
Met antibiotica zijn de allergische reacties ook niet echt optimaal...quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:39 schreef ymme het volgende:
Maar we werden zojuist gebeld door het ziekenhuis, Mart mag zo dadelijk met ons mee naar huis!
Een dag eerder dan verwacht. Het infuus is gesneuveld. En nu moet hij vandaag nog één keer antibiotica via een spuitje in z'n mond. Maar dat kunnen we thuis!
Ze is allergisch voor F&Fquote:laatste bezoek: 1 uur, 31 minuten geleden.
Echt geweldig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:36 schreef Tazz het volgende:
vanuit baby topic
[..]
Met antibiotica zijn de allergische reacties ook niet echt optimaal...
Het kind is dus ook een beetje een kneusje al bij de geboorte? Heeft waarschijnlijk dus geen drol met die hond te maken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:36 schreef Tazz het volgende:
vanuit baby topic
[..]
Wat wil je met zulke genenquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:38 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Het kind is dus ook een beetje een kneusje al bij de geboorte? Heeft waarschijnlijk dus geen drol met die hond te maken.
Voor de rest praat ze daar alleen over hoeveel hij gedronken heeft en uit totaal geen zorgen over benauwdheid e.d.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:36 schreef Tazz het volgende:
vanuit baby topic
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze is allergisch voor F&F
Over 24 uur zal ze F&F wegdoen denk ik
Het testen zelf is op 1 dagdeel, maar een kinderarts doet zoiets niet en wel een allergeloog (zo'n persoon heeft namelijk ook bij mij wat allergieen vastgesteld, oa voor hond. Ik weet dus waar ik over praat.)quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Allergie testendat duurt wel even...
Eens, een kinderwagen en twee honden er naast is wat teveel van het goede blijkt. 1 hond er naast kan nog net waarschijnlijk...quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef yvonne het volgende:
*Advocaat van de duivel*
Andere wending.
Bevallen,
kindje ziek
Ziekenhuis
Huisdieren
Kindje thuis
Zwangerschapsdepressie
paniek
Man nog maar thuis tot het weekend
Alleen
Paniek
Zo, ik denk dat iedereen wel wat kan met deze woorden.
Om het geheel eens een andere insteek te geven.
Ik denk dat TS gebaat is met 1 op 1 contact, ondanks dat ze dit topic opent..
Deze wil ik nog wel even met je aan gaan...quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef yvonne het volgende:
*Advocaat van de duivel*
Andere wending.
Bevallen,
kindje ziek
Ziekenhuis
Huisdieren
Kindje thuis
Zwangerschapsdepressie Hormonenbom
paniek
Man nog maar thuis tot het weekend
Alleen
Paniek
Zo, ik denk dat iedereen wel wat kan met deze woorden.
Om het geheel eens een andere insteek te geven.
Ik denk dat TS gebaat is met 1 op 1 contact, ondanks dat ze dit topic opent..
Het zou zo maar kunnen, en zeker paniek, ik las dat haar man er maar tot zondag is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:42 schreef Armageddon het volgende:
Postnatale depressie denkt u aan tante Von?
Liever dat hij dan even tijdelijke opvang krijgt bij iemand die er goed voor zorgt dan dat hij in blinde paniek straks aan de eerste de beste wordt meegegeven. Dit koopt ons/haar wat tijd, zeg maar. Punt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Nee lieverd, de hond moet weg, punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |