HET EERSTE DEEL VAN DE INZENDINGEN!Lush had na het eerste doornemen van alle ideeën
18 inzendingen geselecteerd als 'beste ideeën', waar later de drie winnaars uit zijn gekomen

Hieronder de 15 andere beste ideeën, dus eigenlijk de
Eervolle Vermeldingen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
's Ochtends heb ik altijd haast dus heb ik het volgende nodig;
een rijke douchecreme waarmee je je insmeert, vervolgens even in laat trekken als een conditioner (eventueel kan de douche dan uit - in het kader van waterbesparing) zodat je daarna geen bodylotion meer hoeft te gebruiken, er blijft net als bij Babyface bijvoorbeeld een laagje (cacaoboter?) op je huid achter. Er mag geen zeep in zitten zodat ie tegelijk dienst kan doen als 'scheerschuim' zonder dat je scheermesjes gaan roesten.
Qua geur dacht ik gelijk aan Fiordilatte, dit is officieel mozzarella die van koeienmelk (i.p.v. buffelmelk) gemaakt is. In Italië heb je echter ook fiordilatte-ijs die geweldig smaakt en ruikt. Romig, bijna suikerig, vanilleachtig maar toch fris.
Het zou geweldig zijn als de textuur ook echt iets met koeienvlekken zou zijn - zwaardere delen in een vloeibare substantie?
En tja, de naam... Lazy Cow natuurlijk

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb als idee voor de Lush wedstrijd, een bruisbal bestaande uit 2 geuren (Mango en Perzik).
Dit kan ook in de vorm van een blokje komen ( emotibomb).
De bal en het blokje bestaan uit, het bruis gedeelte, maar ook nog met kleine balletjes in het bruisproduct met daarin een olie vloeistof.
Hoe werkt het ?
De bal/blokje zal als allereerst gaan bruisen waardoor de balletjes loskomen die in en rondom de bal zitten.
Dit komt omdat de bal/blokje sneller zal bruisen, dan dat de balletjes los kunnen komen en al effect kunnen geven.
Nadat het water in contact komt met het bruis gedeelte, begint dit bruisen, en laat daarbij de geur los.
Als aller eerst ruik je de mango die in het bruis product zit. dit begin te stomen ( net als een emotibomb).
Dit zorgt ervoor dat de geur van mango zich verspreid rond uw lichaam, en zich daarbij ook hecht aan uw huid. Dit zorgt voor een zacht effect op de huid, en ook gelijk voor een voedend resultaat voor uw huid.
Nadat de bal is opgebruist, komen de balletjes die ondertussen zijn los geraakt in werking.
Uit de balletjes komt een geur van Perzik die zich ook zal verspreiden rondom het lichaam.
De perzik heeft een voedende werking, bestaand uit een olie met daarin de vitaminen A,B,C en E.
Deze vitaminen gaan een uitdrogende werking tegen op de huid. Ook is de olie zeer geschikt, voor snel en een geïrriteerde huid.
Waarom Sunset? Ik heb de bal/ blokje Sunset genoemd, omdat de bal/blokje een kleur zal krijgen gelijk aan een zon die aan het ondergaan is.
Ook klinkt de naam sunset bekend, en is het een naam die snel bekendheid zal kunnen krijgen, eveneens consumenten niet zal afschrikken met deze benaming.
![]()
Drop Mint Gorgeous - Buttercream/Scrub Half Drop, Half Munt, al vanaf grootmoeder's tijd een heerlijke combinatie voor snoepgoed. Nu kun je ook onder de douche van deze combinatie genieten. Dit nieuwe product bestaat uit twee verschillende lagen die elkaar prima aanvullen.
Laag 1 (scrub): Deze harde laag (1/3) ruikt heerlijk naar drop, salmiak en zoethout. Bovendien is er een flinke hand zeezout aan toegevoegd, alsook kleine stukjes zoethout om eens lekker mee te scrubben. Zoethout helpt ontstekingen verminderen, kalmeert en verzacht de huid, werkt ontstekingsremmend, zuiverend en vochtregulerend, en is een goede antioxidant. En drop ruikt gewoon heel erg lekker.
Laag 2 (buttercream): Deze laag (2/3) bestaat uit een zachte en cremige buttercream. Verzorgend en hydraterend laat je deze laag schuimen en kalmeer je je huid na het scrubben. Als je het scrubben een keertje wil overslaan gebruik je alleen deze laag onder de douche. De heerlijke muntgeur zorgt dat je fris en wakker de douche uitstapt. Heb je nog een paar minuutjes tijd over dan kun je de schuimlaag gebruiken als scheerschuim. Scrub voor of na het scheren en geen gezeur meer met grote bussen scheergel!
Het is voor iedereen toch 1 van de belangrijkste dagen uit zijn of haar leven: de trouwdag! Maar vaak is het ook een drukke dag die stress met zich mee brengt. Stress of alles goed geregeld is, stress of de zon wel zal schijnen, stress om de gekste dingen.
En dan is het voorbij. De gasten zijn naar huis, je huwelijksnacht is misschien al ten einde en je wilt maar 1 ding: ontspannen onder een warme straal samen met je geliefde! Daarom is er de:
“Lush Happy Honeymoon Shower Kit”Hoofdgeurlijnen:Dennegeur: voor de rust en ontspanning na een vaak toch wat hectische tijd!
Rozen: toch een bekende geur als het gaat om liefde en romantiek!
Vanille: de zoete geur van de roes van een geweldige dag!
Citrus: voor een verkwikkende start van een nieuw deel van je leven!
De insteek van de Lush Happy Honeymoon Shower Kit is dat beide partners er gebruik van kunnen maken, man of vrouw, samen onder de douche. De meeste nieuw getrouwde stellen zijn nog niet in het bezit van een groot bad en dito badkamer, maar genieten van een relax moment onder de warme douchestraal.
De kit moet het magische gevoel van de trouwdag benadrukken om daarnaast een frisse start te geven voor de tijd die komen gaat. Tevens moet het een leuk cadeau zijn om te geven en te krijgen. Het pakket is als volgt opgebouwd:
Lazy Pines Body & Face Scrub, samen scrubben jullie je van top tot teen met de verzachtende dennen body&face scrub. Gegarandeerd pret onder de douche en een heerlijke zachte huid, terwijl je een wandeling maakt door een dennenbos.
Oriëntal Rose Lichaamsmasker, smeer jullie gezicht, en elk ander deel van je lichaam wat wel een opkikker kan gebruiken, in met het rozenmasker. De geuren van de bruidsbloemen hangen samen met jullie in de douche. Nog even genieten!
Vanilla Secret Douchezeep, tijd om de nog achtergebleven twijfel en onrust van jullie af te spoelen en in het doucheputje te laten verdwijnen. De rijke zachte, zoete vanille geur ontspant en verzacht. Dit huwelijk wordt een succes!
Exhiting Citrus Bodybutter, onder de douche vandaan, klaar om samen elke nieuwe uitdaging aan te pakken! De rijke citrus bodybutter ruikt fris en geeft energie voor deze nieuwe start!
De Kit is chique ingepakt met ruim voldoende van elk product om er minimaal 1 keer samen gebruik van te maken. De binnenkant van de cadeaudoos is bekleed met pastelkleurig vloeipapier en losse rozenblaadjes. Een eventuele extra verassing in de vorm van een kortingsbon of exclusief Lush-item geeft een leuk accent aan deze unieke douche-ervaring!
Ik heb een hele lijn bedacht op basis van de watermeloen. Want ik heb onderzoek gedaan en ik kwam tot de ontdekking dat jullie nog helemaal niets hebben met watermeloen erin verwerkt.
Bij de bijlage kunt u het uiterlijk van het product zien, de geuren heb ik hieronder erbij geschreven.
Helaas omdat je maar 1 product maar mag inzenden heb ik gekozen voor :
Zeep, de naam : Summer of Soap.Deze zeep is niet zomaar zeep, deze zeep neemt je mee naar de zomer!
De geuren appels en vanille zorgen voor een ontspannen bries over je huid. Limoengras reinigt je huid diep en de bergamot olie ontspant je huid.
De komkommer zorgt ervoor dat de vochtgehalte van de huid wordt hersteld en de watermeloen verminderd de productie van talg en zorgt voor een heerlijke geur!
Kortom je bent helemaal klaar voor de zomer!
Uiterlijk:
Een vierkant blok zeep, het is lichte transparant. De kleur die erin zit is gifgroen en verder met lichtroze verloopje bij de achterkant( Zodat het uiterlijk ook de zomer uitstraalt).
Het blok zeep is gevuld met gedroogde appeltjes en gedroogde bergamot en vanille stokjes, madeliefjes erin verwerkt om het flower power gevoel te versterken.
Stelt u eens voor hoe heerlijk fris deze zeep zou ruiken zijn in de zomer
![]()
Wat ik nog mis in de Lush douchecollectie is een zeep met als hoofdingrediënt granaatappel.
De granaatappel is mijn all time lievelingsvrucht: ik hou van de smaak, de frisse en fruitige geur en de kleur van de pitjes.
De granaatappel is een heel gezonde vrucht: hij heeft een anti-oxidatieve werking, en bevat veel polyfenolen die zeer goed zijn voor de gezondheid.
De granaatappel werd door de Egyptenaren gezien als een vrucht die onsterfelijk maakte, een levenselixer. De boeddhisten zien de granaatappel als een vrucht met een geconcentreerde levenskracht.
Sommige mensen beweren zelfs dat de boom des levens van Adam en Eva een granaatappelboom was...
De granaatappel is dus een veelzijdige, bijzondere vrucht, die niet zou mogen ontbreken in de uitzonderlijke collectie van Lush.
Ik denk dat het een goed ingrediënt zou zijn voor een voedende, roodkleurige zeep, met een stimulerend effect op zowel de geestelijke als de lichamelijke gezondheid!
Zie bijgevoegd een illustratie om een beeld te geven aan mijn idee.
![]()
Mijn ideale voorstel zou zijn:
Granaatappel gecombineerd met witte rozenblaadjes
Ik zie het als een vrucht met gebundelde levenskracht.
Granaatappel staat voor vruchtbaarheid vanwege de vele zaden en gezien ik zelf een vrouw en hopelijk ook vruchtbaar ben vind ik granaatappel goed passen voor de ladies.
Sinds de oudheid wordt de granaatappel geprezen om zijn gezonde invloed en Koninklijke uitstraling en het staat voor de vernieuwing van de natuur. Er zijn dus afbeeldingen gevonden van de Egyptenaren van 2500 voor Christus.
De aanvulling van witte rozenblaadjes is voor de zachte geur van de rozen en vind het zelf ook iets heel erg vrouwelijks en deze combinatie als doucheproduct zou ik helemaal geweldig vinden. Zeker tijdens mijn menstruatieperiodes omdat ik dan altijd zoveel last heb van migraines en ik erg gauw last heb van geuren maar denk dat dit wel een aangename geur is en is gelijk ook een teken van vrouwelijkheid en wellicht een lichtpuntje tijdens deze dagen.
![]()
![]()
Mijn ultieme Lushdouchewens, daar hoefde ik niet lang over na te denken!
Lush staat bij mij voor ontspanning, tijd voor jezelf en aandacht voor je lichaam. Die drie aspecten komen ook terug in de sauna en het turks stoombad, dus die link was snel gelegd. Ik wil een doucheproduct dat mijn douche omtovert in een mini hammam, de geur, de vochtinbrengende ingredienten. Kortom een paar minuten ontspannen in de douche, even een paar minuten om helemaal tot jezelf te komen en je lichaam de aandacht te geven die het verdiend!
Lush Relaxing Shower PasteEen douchepasta, misschien een beetje vreemd, maar o zo lekker! Het heeft ongeveer de consistentie van vaseline, dik, glad en semi doorzichtig. De basis is een vochtinbrengende olie, zoals olijfolie, amandelolie of jojobaolie. Bij het opbrengen is het eerst dus een dikke pasta, die door vermenging met water zal verworden tot een heerlijk zachte, vochtinbrengende subsantie die je huid een geweldige oppepper geeft. Na het douchen voel je je herboren, bijna letterlijk, door de babyzachte huid.
De kleur is afhankelijk van de geur... Een ultieme hammam geur en ook mijn persoonlijke favoriet is eucalyptus, de pasta is dan groen. Verdere mogelijkheden zijn lavendel (paars), oranjebloesem (oranje), citroen (geel), amandel (semi doorzichtig) en nog veel meer, tot hele kruiden/specerijen/vruchtenmixen toe.
De pasta zit in een tube of in een bakje. De tube is handig om in de douche te zetten, er komt geen water bij de pasta, wat de houdbaarheid positief zal beinvloeden. Een bakje is ook een optie (mijn voorkeur gaat uit naar tube overigens) omdat je dan zo heerlijk met je vingers een klodder eruit kunt vissen.
Als dit product bij Lush in de collectie komt, dan hoef ik geen ander doucheproduct meer!!!
Mijn ultieme doucheproduct is een zeep die ik vast kan houden!
Vorm: Een dikke ronde balvorm (van zeep) met een ovaal gat in het midden of een vorm waardoor de zeep minder vaak uit je handen glijd. (appelvorm)
De ultieme geur: Is voor mij een zoete appelgeur! Een lekkere ontspannen geur, met het oog op het warme weer. Een mix met aardbeien vind ik ook fantastisch.
Kleur: Rood/groen, Roze(aardbei)/groen, Groen, Roze, Rood.
Decoratie: Een takje met een blaadje aan de bovenkant of een rupsje.
Werking: Een zeep waarvan de geur na het douchen nog even blijft hangen. Eventueel door een olie erin?
Naam: 'Sweet handshake' (als je de zeep vast kan houden)
'Apple smoothness'
'Sweet poison'
'Smooth touch'
'Snowwhites candy'
Mijn idee voor een lekker douche product is
Lushious Legs!Lushious legs zou een 3-in-1 vaste "zeep" moeten zijn. Het blok zou een rijk schuim moeten geven waarmee je makkelijk je benen kunt scheren. Daarnaast zou het natuurlijke bestanddelen moeten bevatten die a) de haargroei lichtjes remmen (groene thee extract??!) en b) de haartjes/stoppeltjes verzachten. Als derde moet het erg rijk en voedend zijn, waardoor je huid goed gehydrateerd raakt.
Het moet dus in eerste instantie een zeep zijn waarmee je scheerschuim maakt, maar door de laatste 2 "functies" moet het ook aantrekkelijk zijn het tussen de scheerbeurten door gebruiken. Want iedereen weet dat stoppels vervelend zijn en dat je van scheren een ontzettend droge huid krijgt..
Natuurlijk moet het er ook leuk uitzien! Dus 2 beentjes, een beetje zoals op dit (
http://i47.tinypic.com/2yzjzpw.jpg ) plaatje, sexy gebogen, maar wel een bietje molliger dan op deze foto!!
Lushious Legs is wat mij betreft NU al een Lush Legend!!

Mijn inzending voor het ultieme Lush douchprodukt kwam bij me op toen ik verkouden was.
Freeze is dan wel een fijne douchegel maar het effect is kortstondig. En wat ik eigenlijk wil is die verstopte holtes lekker leegstomen, maar ik heb een hekel aan het boven een stoombadje hangen met mijn gezicht.
Daarnaast voel ik me uiteraard heel zielig. En als vrouw zijnde is er niks beter dan chocolade om me minder zielig te doen voelen. En als die chocolade geen caloriën bevat: des te beter!
En dit leidt tot mijn ultieme Lush produkt, een *emotibomb* met twee lagen:
Een groene laag met pepermunt en een snufje eucalyptus voor de therapeutische werking. En de andere laag is bruin en bevat heerlijke chocoladegeur.
Wie gaat zich na een emotibombsessie met zo'n produkt nu niet beter voelen? En door de vriendelijke prijs is hij geschikt voor iedere beurs.
De nieuwste een meest relaxte zeep van Lush:
GOING DUTCH!
Ik heb een nieuwe zeep bedacht op basis van hennepolie. Waarom heb ik nu juist gekozen voor deze olie?
Hennepolie heeft vele voordelen: het helpt bij een droge, schilferige huid, maar ook bij een vette huid met acne, de olie stimuleert de celvernieuwing, en versterkt de weerstand van de huid.
Hennepolie wordt al duizenden jaren gebruikt, en heeft zijn werking inmiddels wel bewezen. (bron:
www.anthemis.nl)
Maar; met het oog op de zorg voor onze planeet heeft hennepolie nog meer voordelen: de Hennepplant heeft maar een ding nodig om te groeien: zonlicht. Er is dus geen kunstmest nodig. Bestrijdingsmiddelen zijn ook al niet nodig omdat de hennepplant resisitent is tegen bijna alle plantenziekten.
Ook voorkomt dit plantje bodemerosie omdat hij lange wortels heeft.
En tot slot stimuleert deze geweldige plant ook nog eens andere bodemflora en fauna! (bron:
www.llink.nl)
Voordelen te over dus; zowel voor ons huidje, als voor onze planeet!
Deze zeep is groen van kleur. Het zou leuk zijn als hij in de vorm van een hennepblaadje kwam, maar ik weet niet of dit te doen is omdat er van grote stukken wordt afgesneden.
In dat geval is het een gewoon afgesneden stuk zeep, met een hennepblaadje als decoratie.
Ik wil ook de naam nog even toelichten; Going Dutch heb ik gekozen omdat hennep en wiet onlosmakelijk zijn verbonden met Nederland. (Amsterdam, de coffeeshops, etc)
Om deze reden vond ik de naam erg leuk.
Ik hoop dat jullie mijn idee leuk vinden.