quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:06 schreef Ferrobarr het volgende:[..]
[quote][..]
Ik denk dat je psych probeert door de bal terug bij jou te leggen je te prikkelen er zelf over na te denken. Dat is dus niet gelukt. Je zou het er over kunnen hebben dat je vindt dat het niet zo lekker gaat en je verwachtingen uitspreken. Maar als er zo wie zo geen "klik" is en je dat ook niet meer goed ziet komen zou je kunnen vragen om een ander.
Tja, het punt is deels dat ik snap dat de psych de bal teruggooit om erover te denken, maar als je dan nagaat dat ik sinds october aan het denken ben maar er zelf niet uit kom zal ze toch wat meer input moeten geven.
Net zoals de laatste keer dat ik samen met mijn moeder ging, mijn moeder vroeg eigenlijk om een diagnose, kortom X is het probleem..maar dat kon de psych niet zeggen. En daaruit maak ik op of dat ze het probleem nog niet doorheeft of dat ze gewoon deels zoiets heeft, van oke het is jou probleem..jij lost het maar lekker op, en ondertussen luister ik maar ff naar je.
En het punt is dat ik er een beetje doorheen zit kwa psychologen, want dit is inmiddels de 3e psycholoog...en tot nu toe ben ik er eigenlijk nooit veel mee vooruitgegaan.
En tuurlijk..het kan aan mijn persoonlijkheid liggen..maar niet zo erg dat er 3 psychs zijn die de problemen niet door krijgen.
Maar de psych neemt alles te licht op...zoals ik vertelde haar dat ik LAST had van gesprekken in mijn hoofd tussen mij en andere personen, maar vorige keer toen ik aangaf dat ik er overstuur van raak neemt ze het pas serieus..tja...dat is toch ook niet helemaal logisch.
En echt veel verwachtingen had ik niet van de psych behalve dat ik mij stuk voor stuk wat beter zou gaan voelen en iig meer duidelijkheid krijg in wat voor besluit ik wil nemen. Maar de psych heeft zoiets van dat moet jij besluiten..en ik heb zoiets van oke..dat is logisch..maar wat hulp kan ik wel gebruiken als ik al meer dan 3 maanden in hetzelfde besluitloze circeltje draai.
quote:
Niet met iedereen gaat het slecht, gelukkig. Daarnaast is het ook een kwestie van hoe je er tegen aan kijkt (glas halfvol / halfleeg) en wat je er zelf aan doet. Ik geloof erin dat je veel zaken in het leven zelf kunt beïnvloeden (dat schijnt een
moral agent te heten).
[..]
Hmm..hier ben ik het grotendeels mee eens, er zijn dingen waar je wel invloed op hebt en dingen waar je geen tot weinig invloed op hebt.
quote:
Probeer iets te vinden wat je motiveert en wat regelmaat in je leven brengt. Dat kan enorm schelen, zowel qua stemming als qua energie. Ik heb ooit ruim een half jaar thuis aan mijn afstudeerscriptie gewerkt (dat was nadat ik al een half jaar bij een bedrijf had gezeten; ik hoefde "alleen nog maar" mijn scriptie af te maken). Dat schoot voor geen meter op; ik werd erg depressief en had nergens energie voor. Uiteindelijk heb ik besloten alvast te gaan werken. Vervolgens heb ik terwijl ik werkte in de avonduren mijn scriptie afgemaakt. Dat ging uiteindelijk veel sneller dan toen ik daar de hele dag de tijd voor had.
En ziedaar mijn probleem, ik kan niet echt iets vinden wat mij motiveerd. Zolang ik me ergens of ergenb bij goed voel gaat alles makkelijker.
Bijvoorbeeld een studie gaat mij makkelijker af als ik het samen met andere kan delen, maar dan mensen bij wie ik me goed voel..en dat is iets wat behoorlijk zeldzaam is.
quote:
Kun je dat "geen typisch vrouwtje" toelichten? En wat voor mannelijke interesses moet ik aan denken?
Met dat geen typisch vrouwtje bedoel ik weinig "vrouwelijke interesses", bijvoorbeeld nooit van mijn leven heb ik make up gebruikt, vindt dat veel te veel gedoe en tijd in beslag nemen.
En verder tja, het is lastig uit te leggen, maar ik heb een soort van mannelijk gedrag overgenomen, aangezien mijn beste vrienden altijd mannen/jongens zijn geweest.
Maar ik bedoel dus niet zo'n vrouwelijke stijl, maar meer de praktische easy going mannelijke stijl. Bijvoorbeeld ik ben een typetje dat zich bijna niet optut, dat het stom vindt om over nieuwe rokejes/kleding te praten. Oké houdt redelijk van shoppen, maar als iets nodig is, ben niet het typetje dat ff lekker de stad in gaat om te shoppen tenzij er iets wat ik wil, en da ga ik doelgericht op zoek.
En heb ook niet zo'n vrouwelijke diplomatiek, van subtiel zijn en hints enzo..nee..gewoon recht voor je raap.
En tja..kwa uiterlijk ben ik ook niet echt helemaal vrouwelijk(ik ben o zo vaak als lesbienne bestempeld terwijl mensen me niet kennen.)
Maar ja, ik speelde altijd veel liever met de lego of auto'tjes of thunderbirds poppen of powerrangers, of voetballen...maar die standaard meisjes spelletjes zoals met poppen of barbies spelen..dat vond ik maar saai...
zulk soort dingen bedoel ik...en ook bij het stappen merk ik het..ik neig dan in het "mannelijke" dansrol te vallen...(de muziek die ik dans heeft een duidelijk man/vrouw rol) en aangezien ik niet lenig ben..neig ik meer naar de stijve minder bewegingsrol te vallen en die is bijna altijd de mannen rol.
quote:
Mag ik vragen ofwel eens verliefd geweest bent? (NB: als je geen zin hebt hier op in te gaan, skip je het maar).
Hmmm..het kost mij wat moeite omdat ik me er deels voor schaam, maar 1x heb ik iemand zo leuk gevonden dat ik het bijna "verliefd" zou noemen.
Maar daar kwam al gauw een eind aan, aangezien het een vriend van me was die ik sinds mijn 10 ofzo ken en hij in spanje woont. En toen ik via de mail de moed bijelkaar had gekregen en een mailtje gestuurd van joh..ik vind je wel errug leuk

kreeg ik een mailtje terug.
En o....wat schrok ik ervan..hij bleek homoseksueel te zijn
En zo vaak had ik "gefantaseerd" over hem als persoon en zijn reactie. Dus tja..dat dat een gigantische afknapper was..is wel te begrijpen.
Maar verder heb ik dit ook nooit aan iemand verteld..julie zijn de eersten
En verder..tja zoals ik eerder aangaf maak ik heel makkelijk contact met mensen maar om de een of andere reden krijg ik dat contact bijna nooit verder dan studie gerelateerd enzo..dus tja..verliefd worden is lastig..want daarvoor is toch een iets meer persoonlijk contact voor nodig.
quote:
Een andere, algemen vraag: hebben vrouwelijke autisten ook fiepen? Zo ja: wat voor fiepen? Bij mannen is dat meer algemeen (bv. auto's, audio, muziek, sport), maar bij vrouwen kan ik me zo snel geen voorstelling maken.
[..]

Ja, tenminste niet autist zijnde heb ik er toch last van, bijvoorbeeld computers, of tja..dan weer het land waar ik graag zou leven is zowat een obsessie ik kan er uren en uren over praten..en ga helemaal uit mijn dak als ik iemand vindt waarmee dat lukt
Of ik heb maanden waarin in ik helemaal into jeans ben
raar maar waaren kan ik echt iedere dag in de winkels gaan kijken naar de jeans..en als ik geld heb..dan kan het snel misgaan..en ook sneakers(gympen) ik ben er dol op, en kan uren naar de modellen lopen kijken op internet en kan al gauw een redelijke verzameling van 7 paar bijelkaar krijgen.
En nog een andere fiep maar die hou ik liever voor mezelf
nou..nu moet ik toch echt ff verder gaan met stofzuigen
[ Bericht 1% gewijzigd door francis998 op 15-03-2010 16:59:24 ]