abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 16:10:35 #151
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79130065
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:04 schreef francis998 het volgende:

[..]

praat me er niet over..aan het einde van de dag is de verveling zo groot, dat ik overstuur raak en gewoon tijdelijk depressief word...
Nog een circeltje..het leven is volgens mij gewoon een grote circel
[..]

precies
Ben ik even blij dat ik morgen weer mag gaan werken. Dat zorgt voor afleiding
Ik was van plan om vandaag wat nuttigs te gaan doen. Maar daar is eigenlijk niets van te recht gekomen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:29:00 #152
294226 Aperture-Science
hetzelfde maar dan anders
pi_79133710
Hallo allemaal. Volgens mij is dit een goed moment om mijzelf even te introduceren. Ik lees al een tijdje mee met de topics maar dit wordt mijn eerste post omdat ik iets niet heel erg veel langer kan stilhouden.

Ik heb al een aantal jaar het vermoeden dat ik "iets autisme/asperger-achtigs" heb. Sommige dingen doe en denk ik gewoon anders dan de meeste mensen. De mensen die ik wel op de een of andere manier beter kan aanvoelen hebben allemaal wel iets uit het autisme spectrum.
Toen een vriend van de basisschool waarbij ik dat had later werd gediagnosticeerd met asperger ben ik dus het een en ander erover gaan opzoeken. Dat was op de middelbare school, volop aan het opgroeien en jezelf ontdekken dus. Toen ik wat verhalen en lijstjes over autisme/asperger las kon ik voor mezelf een heleboel vakjes aankruisen omdat ik mezelf erin herkende. Maar aan de andere kant kon ik geen autisme hebben omdat ik nog gewoon functioneerde. (Niet al te veel vrienden ofzo, maar voor de rest was ik gewoon gewoon. Toch??)
Dat heeft een flinke tijd heen en weer geslingerd tussen wel of niet er iets mee gaan doen.
Middelbare school op VWO afgemaakt met 1 jaartje blijven zitten en door naar de universiteit. Daar de verkeerde studie gekozen, in het donkere gat gevallen van op kamers gaan zonder iemand te kennen en ik heb na een paar maanden de studie opgegeven. Ongeveer een half jaar mezelf redelijk kapot geleefd achter de computer terwijl ik mijn ouders vertelde dat alles goed ging. Totdat die een brief kregen dat ik er toch wel heel erg slecht voor stond. (Als je denkt dat je het slecht hebt doordat je zoveel moet liegen moet je eens je moeder half in paniek en doodongerust aan de telefoon krijgen op zo een moment ).

De knoop toen doorgehakt in die zomervakantie en een onderzoek voor autisme aangevraagd. Na ongeveer een half jaar kon ik naar het eerste gesprek, maar dat was niet echt nuttig omdat de psych in opleiding en haar begeleider liever mijn ouders erbij hadden.
Uiteindelijk met mijn hart in mijn voeten en op van de zenuwen toch mijn moeder verteld over het onderzoek enzovoort. Dit heeft wel een impact gehad maar geen van mijn ouders maakte er een probleem van gelukkig.

Het gesprek dat de psych in opleiding had met mij en mijn ouders samen een paar weekjes later was volgens mij een even groot succes als het eerste gesprek. Ze was enorm gefocust op de dingetjes die traditioneel tot autisme en kleine kinderen worden gerekend zonder naar iets anders te vragen. Ik had geen problemen met taal (kon al lezen voordat ik naar de basisschool ging, had de kinderafdeling van de bieb al uit in groep 7), ik had geen probleem met sociale contacten (met een iq waarmee je zelfs de leraar omver kan blazen kan je aardig wat verhullen op die leeftijd. Nu is het wat anders aangezien mensen wat gemakkelijker door je toneelstukje heen prikken) en maakte geen rare fladderbewegingen of ander dwangmatig gedrag (waren bij mij de kleine dingetjes zoals hoe de dop op je pen zit. Ik heb niet zitten schommelen in mijn stoel voor uren wat de psych eigenlijk wou horen volgens mij).

Ik heb morgen weer een gesprek, en ik ben erg bang dat ze daar doodleuk zegt dat er niks is dat ongewoon aan mij is. Ik heb er echt geen zin in om nog een keertje het diagnose circus te moeten doorstaan nu ik wel een leuke studie heb.
Want dat is wel goed gekomen. Ik ben een andere studie op de universiteit gaan doen die veel lichter en misschien een beetje onder mijn niveau is. Maar het is wel echt leuk om te doen dus dat gaat wel goed komen als ik niet al te veel dingen er om heen probeer te doen. Tenzij je natuurlijk verplichte discussie groepen moet gaan doen, dan val ik nog steeds aardig door de mand als ik mijn toneelstukje laat vallen

Sorry voor de lange lap tekst, maar ik moest het even kwijt. Reageer en vraag er maar op los als je wilt.

Meer on-topic: ik had vandaag ook nuttig moeten werken, maar ik kan mezelf niet zo goed concentreren met al die dingen die naast mijn studie bezig zijn. Maar och, het duurt nu alleen wat langer voordat mijn werk af is.

p.s. ik zie autisme en nt gedrag als een lange rechte lijn. Op een punt ligt wat "normaal" is, een eind verderop ligt 100% autisme. Ergens daar tussenin kan je alle mensen opdelen. Sommige zitten een beetje boven de lijn, anderen er een beetje onder. Maar op een gegeven moment zitten ze zo dicht bij het autisme punt en zijn ze zo ver weg van het normale punt dat je er een stickertje op kan plakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aperture-Science op 14-03-2010 17:38:01 ]
pi_79134344
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik morgen weer mag gaan werken. Dat zorgt voor afleiding
Ik was van plan om vandaag wat nuttigs te gaan doen. Maar daar is eigenlijk niets van te recht gekomen.
Het leven is soms even minder, altijd jammer maar als alleenstaande lijkt het ook dat stelletjes schatrijk zijn en mensen zonder partner arm omdat ze de liefde missen.

Ik zit ook in een mindere periode, omdat aan een jarenlange vriendschap een einde is gekomen. Ik kreeg naarmate de omgang vorderde gevoelens die helaas niet wederzijds waren. Toch ben ik nog gaan hardlopen. De komende maanden zullen wel geen vetpot worden. Misschien moet ik maar eens naar de autistensoos, om een en ander te kunnen relativeren. Want echt slecht gaat het ook weer niet.
pi_79135933
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:42 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het leven is soms even minder, altijd jammer maar als alleenstaande lijkt het ook dat stelletjes schatrijk zijn en mensen zonder partner arm omdat ze de liefde missen.

Ik zit ook in een mindere periode, omdat aan een jarenlange vriendschap een einde is gekomen. Ik kreeg naarmate de omgang vorderde gevoelens die helaas niet wederzijds waren. Toch ben ik nog gaan hardlopen. De komende maanden zullen wel geen vetpot worden. Misschien moet ik maar eens naar de autistensoos, om een en ander te kunnen relativeren. Want echt slecht gaat het ook weer niet.
Dat is juist goed nieuws, iemand waarbij het niet slecht gaat.
En toch goed dat jezelf zover krijgt om te hardlopen. En ach...bij iedereen gaat het wel eens minder.
Tja..ik ben al mijn hele leven single..en waarom weet ik niet? Nog nooit de juiste persoon tegen gekomen, eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen......
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef Aperture-Science het volgende:
Hallo allemaal. Volgens mij is dit een goed moment om mijzelf even te introduceren. Ik lees al een tijdje mee met de topics maar dit wordt mijn eerste post omdat ik iets niet heel erg veel langer kan stilhouden.

Ik heb al een aantal jaar het vermoeden dat ik "iets autisme/asperger-achtigs" heb. Sommige dingen doe en denk ik gewoon anders dan de meeste mensen. De mensen die ik wel op de een of andere manier beter kan aanvoelen hebben allemaal wel iets uit het autisme spectrum.
Toen een vriend van de basisschool waarbij ik dat had later werd gediagnosticeerd met asperger ben ik dus het een en ander erover gaan opzoeken. Dat was op de middelbare school, volop aan het opgroeien en jezelf ontdekken dus. Toen ik wat verhalen en lijstjes over autisme/asperger las kon ik voor mezelf een heleboel vakjes aankruisen omdat ik mezelf erin herkende. Maar aan de andere kant kon ik geen autisme hebben omdat ik nog gewoon functioneerde. (Niet al te veel vrienden ofzo, maar voor de rest was ik gewoon gewoon. Toch??)
Dat heeft een flinke tijd heen en weer geslingerd tussen wel of niet er iets mee gaan doen.
Middelbare school op VWO afgemaakt met 1 jaartje blijven zitten en door naar de universiteit. Daar de verkeerde studie gekozen, in het donkere gat gevallen van op kamers gaan zonder iemand te kennen en ik heb na een paar maanden de studie opgegeven. Ongeveer een half jaar mezelf redelijk kapot geleefd achter de computer terwijl ik mijn ouders vertelde dat alles goed ging. Totdat die een brief kregen dat ik er toch wel heel erg slecht voor stond. (Als je denkt dat je het slecht hebt doordat je zoveel moet liegen moet je eens je moeder half in paniek en doodongerust aan de telefoon krijgen op zo een moment ).

De knoop toen doorgehakt in die zomervakantie en een onderzoek voor autisme aangevraagd. Na ongeveer een half jaar kon ik naar het eerste gesprek, maar dat was niet echt nuttig omdat de psych in opleiding en haar begeleider liever mijn ouders erbij hadden.
Uiteindelijk met mijn hart in mijn voeten en op van de zenuwen toch mijn moeder verteld over het onderzoek enzovoort. Dit heeft wel een impact gehad maar geen van mijn ouders maakte er een probleem van gelukkig.

Het gesprek dat de psych in opleiding had met mij en mijn ouders samen een paar weekjes later was volgens mij een even groot succes als het eerste gesprek. Ze was enorm gefocust op de dingetjes die traditioneel tot autisme en kleine kinderen worden gerekend zonder naar iets anders te vragen. Ik had geen problemen met taal (kon al lezen voordat ik naar de basisschool ging, had de kinderafdeling van de bieb al uit in groep 7), ik had geen probleem met sociale contacten (met een iq waarmee je zelfs de leraar omver kan blazen kan je aardig wat verhullen op die leeftijd. Nu is het wat anders aangezien mensen wat gemakkelijker door je toneelstukje heen prikken) en maakte geen rare fladderbewegingen of ander dwangmatig gedrag (waren bij mij de kleine dingetjes zoals hoe de dop op je pen zit. Ik heb niet zitten schommelen in mijn stoel voor uren wat de psych eigenlijk wou horen volgens mij).

Ik heb morgen weer een gesprek, en ik ben erg bang dat ze daar doodleuk zegt dat er niks is dat ongewoon aan mij is. Ik heb er echt geen zin in om nog een keertje het diagnose circus te moeten doorstaan nu ik wel een leuke studie heb.
Want dat is wel goed gekomen. Ik ben een andere studie op de universiteit gaan doen die veel lichter en misschien een beetje onder mijn niveau is. Maar het is wel echt leuk om te doen dus dat gaat wel goed komen als ik niet al te veel dingen er om heen probeer te doen. Tenzij je natuurlijk verplichte discussie groepen moet gaan doen, dan val ik nog steeds aardig door de mand als ik mijn toneelstukje laat vallen

Sorry voor de lange lap tekst, maar ik moest het even kwijt. Reageer en vraag er maar op los als je wilt.

Meer on-topic: ik had vandaag ook nuttig moeten werken, maar ik kan mezelf niet zo goed concentreren met al die dingen die naast mijn studie bezig zijn. Maar och, het duurt nu alleen wat langer voordat mijn werk af is.

p.s. ik zie autisme en nt gedrag als een lange rechte lijn. Op een punt ligt wat "normaal" is, een eind verderop ligt 100% autisme. Ergens daar tussenin kan je alle mensen opdelen. Sommige zitten een beetje boven de lijn, anderen er een beetje onder. Maar op een gegeven moment zitten ze zo dicht bij het autisme punt en zijn ze zo ver weg van het normale punt dat je er een stickertje op kan plakken.
Hmmm...weet niet zo goed wat te zeggen hierop. Alleen dat het goed is dat je zelf de stappen hebt genomen, om iig duidelijkheid te krijgen.
En ach, als je geen autisme hebt krijg je alleen meer inzicht. Verder kan ik ook niet echt veel zeggen hierop behalve dat ik hoop dat je er iig geval wat mee opschiet.

Verder...tja de verveling ben ik dus meer dan zat, maar heb ook niet echt de kracht/wil/motivatie om er iets aan te doen. Want het feit bij mij is dat het sociale leventje dat ik leidt meer dan zat ben, maar het gevoel heb het niet te kunnen veranderen.
Want net als veel autisten heb ik vaak het gevoel gehad anders te zijn, en deels ben ik dat ook. Maar niet zoals autisten, ik heb heel andere interessen en heb tot nog toe nooit een vriendschap gevonden die duurde.
Want of het aan mij ligt of niet weet ik niet, maar ik leer super makkelijk mensen kennen maar om de een of de andere reden is niemand blijvend. Net zoals ze opeens verschijnen verdwijnen ze.
En daardoor het feit dat ik graag ergens anders zou willen zijn, waar ik iig de familie heb, en oke..ze zijn niet perfect en er zitten meerdere frustratie gevallen bij..ik heb tenminste iemand om te zeggen, hé ik ga ff langs bij X..en dat wordt geaccepteerd
  zondag 14 maart 2010 @ 19:25:13 #155
294226 Aperture-Science
pi_79138596
Ik zelf heb iets meer moeite met contact leggen en daarna vasthouden. Ik spreek niemand meer van de basisschool of de middelbare school. Iets van uit het oog uit het hart lijkt het op, maar ook op de universiteit heb ik weinig mensen waarmee ik echt vrienden ben. Er is bijvoorbeeld nog niemand op mijn kamer gekomen voor gewoon een middagje ofzo. Ik zie mensen op die dag op school en doe dan gewoon mee, en daarna ga ik naar huis en ben weer op mezelf.
Een gesprek over koetjes en kalfjes kan ik ook moeilijk op gang houden. Het voelt dan erg geforceerd met een heleboel van die pijnlijke stiltes. Het zou wel leuk zijn als het lukt, maar ik voel niet echt hoe ik moet reageren

Wat ik wel kan dat is een gesprekje met vrouwen bij mij hier in het studentenhuis of op de uni. Dat is niet doordat ik zo een geweldige versierder ben, maar ik heb gewoon een keer naar mijn moeder geluisterd toen zij aan de telefoon hing met een vriendin en ik in de buurt aan het lezen was. Copy-paste haar stijl van reacties naar een gesprek met een vrouw en het gaat meestal redelijk goed. Wordt je bestempeld als iemand die goed kan luisteren

Het gevoel dat ik heb is dat ik eigenlijk redelijk normaal ben. Ik ben het alleen op een andere manier dan de meeste mensen. En dat werkt soms goed en soms niet. Waarschijnlijk zit ik op het randje van net wel of net niet autistisch.
pi_79140848
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:25 schreef Aperture-Science het volgende:
Ik zelf heb iets meer moeite met contact leggen en daarna vasthouden. Ik spreek niemand meer van de basisschool of de middelbare school. Iets van uit het oog uit het hart lijkt het op, maar ook op de universiteit heb ik weinig mensen waarmee ik echt vrienden ben. Er is bijvoorbeeld nog niemand op mijn kamer gekomen voor gewoon een middagje ofzo. Ik zie mensen op die dag op school en doe dan gewoon mee, en daarna ga ik naar huis en ben weer op mezelf.
Een gesprek over koetjes en kalfjes kan ik ook moeilijk op gang houden. Het voelt dan erg geforceerd met een heleboel van die pijnlijke stiltes. Het zou wel leuk zijn als het lukt, maar ik voel niet echt hoe ik moet reageren

Wat ik wel kan dat is een gesprekje met vrouwen bij mij hier in het studentenhuis of op de uni. Dat is niet doordat ik zo een geweldige versierder ben, maar ik heb gewoon een keer naar mijn moeder geluisterd toen zij aan de telefoon hing met een vriendin en ik in de buurt aan het lezen was. Copy-paste haar stijl van reacties naar een gesprek met een vrouw en het gaat meestal redelijk goed. Wordt je bestempeld als iemand die goed kan luisteren

Het gevoel dat ik heb is dat ik eigenlijk redelijk normaal ben. Ik ben het alleen op een andere manier dan de meeste mensen. En dat werkt soms goed en soms niet. Waarschijnlijk zit ik op het randje van net wel of net niet autistisch.
tja, geloof me je bent niet de enige(hier) die daarmee zit. Als ik dit kleine stukje zo lees lijkt het net alsof ik dat heb geschreven

Ik heb er exxact hetzelfde last van. Alhowel ik het koetjes/kalfjes gesprek mezelf heb aangeleerd, maar het gaat nog altijd niet makkelijk.

En tja..ik ben een vrouw, maar geen typisch vrouwtje..heel veel dingen die voor een vrouw vanzelfsprekend zijn of interesante onderwerpen zijn dat voor mij niet. Ik heb mischien het gedrag van het tegenovergestelde geslacht gekopieerd, maar kon het altijd beter vinden met de mannen vooral kwa interessen. Maar er komt een moment waarop je voor de mannen iets anders wordt.

En ik heb nog nooit echt iemand uit interesse bij mij thuis gehad, was altijd of om ff iets voor school te doen. Maar voor de lol niet.
En ach..ik heb me er deels ook wel geewoon bij neergelegd..maar probeer jezelf anders te trainen op gesprekken..
pi_79141769
quote:
welkom!

hoe oud ben je nu eigenlijk?

en verder weet ik eigenlijk niks te vragen, haha
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_79142243
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:31 schreef robuust89 het volgende:

[..]

welkom!

hoe oud ben je nu eigenlijk?

en verder weet ik eigenlijk niks te vragen, haha
wel interesante vraag!
  zondag 14 maart 2010 @ 21:05:27 #159
294226 Aperture-Science
pi_79144134
Ik ben wettelijk helemaal zelfstandig nu met 21 jaar.
Die gesprekken ben ik onbewust al wel aan het oefenen, zo ongeveer 20 jaar om precies te zijn. Dat is een normaal menselijk iets volgens mij, jezelf proberen aan te passen aan de omgeving.

Bedenk net dat over koetjes en kalfjes praten helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Koetjes smaken lekker en geven de wereld kaas. Kalfjes zijn gewoon
  zondag 14 maart 2010 @ 21:37:29 #160
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79146224
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:05 schreef Aperture-Science het volgende:
Ik ben wettelijk helemaal zelfstandig nu met 21 jaar.
Die gesprekken ben ik onbewust al wel aan het oefenen, zo ongeveer 20 jaar om precies te zijn. Dat is een normaal menselijk iets volgens mij, jezelf proberen aan te passen aan de omgeving.

Bedenk net dat over koetjes en kalfjes praten helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Koetjes smaken lekker en geven de wereld kaas. Kalfjes zijn gewoon
Ik zit ook in grijze gebied of wel of niet autistisch zijn. Maar ik heb wel handvatten gekregen waarmee ik iets kan. Ik weet nu beter waar mijn grenzen liggen bijvoorbeeld.

Dus jij kan ook best wel baat hebben bij zo'n diagnose want zoals ik het goed begrijp uit je verhaal kan je redelijk goed meekomen in de maatschappij.

Wat studeer je eigenlijk?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_79149272
Een diagnose kan inzicht geven, maar ook het risico dat je jezelf als anders gaat zien dan anderen. Dat je jezelf helemaal gaat analyseren. Het kan ook leiden tot onbegrip. Zo van: ‘Jij autistisch, laat me niet lachen.’ Er zijn al mensen met autisme afgewezen voor een overlijdensrisicoverzekering (die heb je nodig voor een hypotheek). En ook als je wilt gaan lessen, is een officieel gediagnosticeerde psychische stoornis lastig. De vraag is of Aperture-Science echt behoefte heeft aan professionele hulp, of dat ze wel kan putten uit de informatie op het internet. Ze geeft al te kennen het gevoel te hebben redelijk normaal te zijn.

Een diagnose is leuk voor een staatspensioen (lees: Wajong-uitkering, ik heb er zelf een wel 0 euro omdat ik werk) of als de problemen significant zijn, maar kan ook deuren sluiten. Denk ook in de relationele sfeer. Ik kan in feite niet meer zeggen tegen een toekomstige vriendin: ik wist het niet dat ik geen Asperger heb.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:59:50 #162
294226 Aperture-Science
pi_79151642
Ik heb niet zo veel moeite met zelfstandig wonen. Zelf eten koken, boodschappen doen, schoonmaken enzovoort gaat allemaal goed. De belasting hebben mijn ouders tot nu toe geregeld, maar dat moet niet al te moeilijk zijn lijkt me. Het zijn die overige dingetjes die niet gaan zoals "het zou moeten".

Dat mezelf analyseren doe ik al een hele tijd. Ik probeer niet op een wolkje te leven waarin alles goed en schattig is. Als er iets fout is probeer ik te ontdekken wat er fout is. Dit klinkt wat deprimerend misschien, maar ik probeer niet iemand anders te zijn dan wie ik ben.
Eventuele uitsluitingen zie ik later nog wel. Ik ben niet gek of gevaarlijk, dus officiële instanties mogen hierover niet al te veel problemen maken. (lees: mogen ). Gelukkig is archeologie een beetje een geiten wollen sokken opleiding waarin een heleboel mislukte studenten terecht komen, dus ook hier hoef ik me niet echt bang te maken over onbegrip en dergelijke

Een laatste dingetje: Aperture-Science is mannelijk Sempron
pi_79152469
Archeologie
Children of the night. What music they make.
pi_79153424
Die studie doe je niet in de eerste plaats voor het geld

http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629

Maar iemand met autisme mag sowieso in zijn handen wrijven als die uberhaupt 2000 bruto per maand kan maken.
pi_79158461
De werkgelegenheid trekt weer aan, geloof ik

Omhoog dus
pi_79163201
@Sempron, het is waar. Een diagnose kan zowel voor als nadelen hebben, maar je moet altijd zelf afwegen of het echt nodig is.
En volgens mij heeft aperture de diagnose en behandeling op zich niet zo zeer nodig maar zoekt hij juist duidelijkheid om te weten waar zijn problematiek vandaan komt.
Correct me if i'm wrong!

@Aperture:
Koetjes en kalfjes gesprekken zijn niet zo moeilijk, maar het is lastig als je het niet gewend bent. Bijvoorbeeld ik vindt praten over het weer lastig want vaak heb ik dan zoiets van, ja klopt het gaat regenen ofzo...maar dat was het gesprekje..en het draait allemaal om simpele dingen extra langdradig te maken. En geloof me, dat kan echt een pain in the ass zijn.
En de manier waarop je bezig bent, is juist prima in mijn ogen, je probeert je problemen onder ogen te zien en daardoor kan je ze weer beter aanpakken. En tuurlijk voor anderen kan het deprimerend lijken maar dat is het juist niet!
Respect daarvoor, want je moet echt sterk zijn om dat te doen, want je komt heel veel minpunten tegen.

Nou..ik ga me maar ff aankleden..tot later

Oww...enne aardig wat vaste stamgasten van hier zijn verdwenen merk ik net ff op
pi_79163409
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:32 schreef sempron2400 het volgende:

Maar iemand met autisme mag sowieso in zijn handen wrijven als die uberhaupt 2000 bruto per maand kan maken.
Tja, als ik het nog moest doen, dan maar tandarts
pi_79164217

Ik heb gisteravond heel lang staan kijken bij een grote brand bij ons in de buurt
Er stond een oude sloopkerk volledig in lichterlaaie. Was echt supermooi om te zien.
En een hele hijsa met heel veel brandweer, en ook CoPi container en groot water transport etc.

Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79164341
@auti, wow...dat ziet er niet echt prettig uit. en jeetje wat gebeurd er veel bij jou in de buurt!
pi_79164669
quote:

Welkom

Benieuwd wat er voor je uit gaat komen...... Een diagnose heeft voor en nadelen die goed zijn verwoord door semprom2400.
pi_79164810
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:28 schreef francis998 het volgende:
@auti, wow...dat ziet er niet echt prettig uit. en jeetje wat gebeurd er veel bij jou in de buurt!
Het was gelukkig een sloopkerk, stond al jaren zo.. en nu moet hij echt weg want ze gaan een weg bouwen en een stadspark, dus héél toevallig brand hij nu volledig af .. vorige week stond hij ook al in de brand. Ze hebben hem vanacht nog gesloopt, alleen het torentje staat er nog.. die gaat vandaag om.

En ach, bij mij in de buurt gebeurt er niets meer dan normaal hoor Er ligt nu ook nog een duizendponder bom uit de 2e Wereldoorlog op een lastige plek in de haven Die moeten ze ook nog even opruimen en opblazen.. moeten ze iets van een cirkel van 400 meter ontruimen ofzo

Ik vind het wel mooi vermaak, het zijn mooie shows.. Het was gister ook gewoon gezellig bij die brand, heel veel mensen komen dan bij elkaar en dan zie je weer eens bekende of je praat wat mee met een onbekend groepje. Net een soort kerstboomverbranding.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79167231
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, als ik het nog moest doen, dan maar tandarts
Goeie keuze, hoef je niet zoveel te communiceren
pi_79167949
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:58 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Vermoedelijk. De ironie is dat vorig jaar een of ander blad kwam met een onderzoek dat intelligentie de beste voorspeller is voor hoe je je werk doet, terwijl intelligentie een van de laatste taboes is.
[..]

Als in: dat intelligentie juist wel of juist niet de beste voorspeller is van hoe je je werk doet?
Ik vermoed juist wel als het gaat om hoe je echt je werk doet; hoe dit door je baas/werkgever ervaren wordt is een heel ander verhaal: vaak ziet men het niet of men ziet een slimmer persoon als een bedreiging.
quote:
Ja, maar er zit altijd wel iets bij wat ik niet had verwacht. Of ze vragen naar waarom ik gestopt ben met m'n studie en dat was zo'n rotperiode, dan komen die gevoelens weer naar boven en dan gaat het gewoon niet goed. Gaat m'n stem trillen en zo.
Dan is het op zich wel begrijpelijk dat een recruiter een mindere indruk van je krijgt. Dat je je studie niet afgemaakt hebt is geen pre (als er veel alternatieve sollicitanten zijn die wel de studie afgemaakt hebben), maar als je dat niet goed en rustig kunt toelichten kom je al snel op het stapeltje [x] onschikt terecht.

Ik vrees dat je dit toch echt moet verwerken / onder controle moet zien te krijgen voor succesvol solliciteren.
quote:
[..]

Weinig. Met werkissues zeggen mensen nogal snel 'dat iedereen dat heeft' en adt je 'gewoon moet blijven proberen' en zo. Maar ik heb het gevoel dat het bij mij echt niet zo makkelijk gaat als bij anderen.
Dat gevoel zullen meer mensen in dit topic herkennen.
quote:
[..]

Ik zit nu onderaan, maar dan bedoel ik ook écht onderaan in een mbo-functie. En vooruit komen gaat niet zo makkelijk. Dat is de reden dat ik bij m'n vorige baan weg ben gegaan - ondanks de hoogste score op een intelligentietest en goede score op persoonlijkheidstest (ik was stabiel, vonden ze... ) werd me verteld dat ik niet voldoende niveau had, wat echt onzin was. Die persoon die erover ging vond me eerst al te jong, toen ik die man eenmaal overtuigd had om die test te doen vond ie me arrogant, en toen met die uitslag was ie gewoon nog steeds niet van plan mee te werken. Toen ben ik dus verder gaan zoeken, uiteindelijk terecht gekomen waar ik nu zit en daar zit ik nu al bijna twee jaar in de functie waarin ik begonnen ben. Het duurt me allemaal veel te lang, ik verveel me dood, maar er zit gewoon geen schot in. En je denkt toch niet echt dat mensen aan de top die ongeveer in hun hersens hebben wat ik in m'n pink heb zitten, inzien dat ik meer kan?
Besef dat veel minder slimme mensen merken dat je niet hun hun golflengte zit (zonder wellicht door te hebben dat het komt door een verschil in intelligentie. Daarnaast zien veel mensen slimmere mensen onder / naast zich als een bereiging. Veel managers zijn geneigd mensen om zich heen te verzamelen die sterk op zich zelf lijken, ookal is bewezen dat dat niet het meest effectief / het beste voor het bedrijf is.
quote:
[..]

Misschien. Maar het hangt dus voor een heel groot deel samen met m'n werk. Ik voel me rot over mezelf omdat ik niet aan werk op niveau kan komen, dat ik dus niet 'goed genoeg' ben. Verder heb ik er normaal niet echt veel last van. Ik probeer er wel aan te werken hoor, maar ik weet ook niet hoe. Vroeger was ik onzeker met andere dingen, die kon ik wel beter oplossen. Bijv. onzeker qua kleding, maar da's een kwestie van aantrekken en merken dat mensen je niet uitlachen, dus dan is het wel ok en dan gaat het over. Maar zo simpel ligt het hier niet mee. Ik analyseer wel wat ik denk en waarom, maar eerlijkgezegd heb ik op dit moment gewoon positieve feedback nodig van andere mensen. Ik kan het even niet alleen meer.
Hier wilde ik dus een knuffelsmiley invoegen, maar ik zie nu dat Fok die niet heeft.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:19 schreef francis998 het volgende:

[..]

Nu zit ik deels weer te trippen.. door het gedooe rondom door of stoppen met de psych..maar het is toch wel duidelijk dat de psych mij niet kan helpen. En ik weet wel dat ik naar een psych of hulp nodig heb, want ik krijg mijzelf niet gemotiveerd nog voor keuze 1 of keuze 2, en loop ik redelijk schommelig kwa stemming, maar de psych..tja..heb niet echt het idee dat dat wat helpt..

Aangezien die de vorige keer toen ik zei dat ik niet wist waarvoor ik daar kwam..en het idee had een leuk verhaaltje te vertellen..en daarna is het verhaaltje afgelopen, had zij zoiets van als jij niet weet waarbij ik je moet helpen, dan kan ik je niet helpen.. goede instelling dus van de psych ..en zoals ik een keer aangaf..ik zit met die keuze..maar ik snap niet hoe ZIJ kan helpen erbij..en dan heeft ze zoiets van ehmm..ja dan kunnen we een pauze inlassen..ja..maar hoe vertelt een pauze mij..hoe zij mij kan helpen?

Volgens mij zit het probleem bi de psych..ik weet al niet wat ik nou moet doen(met mezelf), en zij als proffesional zou toch wat aansturing moeten kunnen geven, of iig helpen mijzelf weer op een rechte lijn te krijgen..maar als ik daar ben geweest ga alleen voor 2 a 3 dagen nog meer schommelen..en dan kom ik deels weer overeind..en da weer schommelen..zonder enige vorm van verbetering..iig imo

Pffff..nu zit er zelf ff doorheen..ga zo maar ff licht uitdoen..en slapen(als dat lukt) ook al is het uit verveling..
Ik denk dat je psych probeert door de bal terug bij jou te leggen je te prikkelen er zelf over na te denken. Dat is dus niet gelukt. Je zou het er over kunnen hebben dat je vindt dat het niet zo lekker gaat en je verwachtingen uitspreken. Maar als er zo wie zo geen "klik" is en je dat ook niet meer goed ziet komen zou je kunnen vragen om een ander.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Tja, wat zou ik voor actie moeten ondernemen qua thuis? Mijn ouders zijn allebei gewoon gek en er valt niet mee te praten. Ik wou dat ze m'n ouders niet waren, maar het is een beetje laat om me nog te laten adopteren denk ik.
Dit klinkt niet zo positief...
quote:
[..]

En bewijzen? Hoe moet ik me nog verder bewijzen? Dat ik academisch denkniveau heb is bewezen, lijkt me. Ik heb bij verschillende bedrijven tests moeten doen die ik allemaal goed gemaakt heb. In m'n huidige functie ben ik samen met iemand anders de beste - de rest volgt op afstand. En nog gebeurt er geen flikker. Ik krijg de kans niet om me te bewijzen. Daar zit het probleem. Niet dat ik het niet kan, niet dat ik me niet wil bewijzen, maar dat ik de kans niet krijg omdat ik geen leuk aaibaar sociaal poppetje ben.
Profileer je je wel genoeg? Veel beslissers gaan eerder af op "gezellige ja-knikkers" dan op mensen die hun werk werkelijk goed doen.
quote:
De promotie waar ik op zit te wachten gaat mogelijk aan m'n neus voorbij omdat iemand toevallig een goede indruk gemaakt heeft op een directeur - die kwam langs toen diegene iets aan het doen was wat ik ook al vier keer heb gedaan, maar ja, bij mij is ie die vier keer nooit langs geweest, dus weet ie niet dat ik het ook kan. Want als directeur hoef je je natuurlijk niet al te veel met je personeel te bemoeien. Een keer per jaar kom je iedereen eens een fijne kerst wensen en af en toe bepaal je zonder mensen te kennen of te weten hoe ze werken wie er goed genoeg is.
Zie hierboven.
quote:
[..]

Ik zou niet weten wat ik daarmee moet. Het enige wat ik kan doen is proberen om bij mezelf recht te breien wat m'n ouders verziekt hebben en daar werk ik hard genoeg aan. En een assertiviteitscursus is leuk voor mensen die gaan stotteren omdat ze geen nee durven te zeggen, maar daar zit m'n probleem niet bepaald.
Mijn indruk is dat je qua ouders nog wel het e.e.a. te verwerken hebt. Ik vermoed dat dat (deels) beter functioneren in de weg staat.
Daarnaast: een assertiviteitscursus misschien niet, maar ben je het met me eens (accepteer je) dat enige vorm van "hulp"(wat dat dan ook zijn mag) je zou kunnen helpen?
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:42 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Als stel is het leven ook goedkoper: je deelt woonruimte / eten / vakanties etc. Dit verklaart het verschil in financieël opzicht.
quote:
Succes en blijf positief (denken).
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:19 schreef francis998 het volgende:

[..]

Dat is juist goed nieuws, iemand waarbij het niet slecht gaat.
Niet met iedereen gaat het slecht, gelukkig. Daarnaast is het ook een kwestie van hoe je er tegen aan kijkt (glas halfvol / halfleeg) en wat je er zelf aan doet. Ik geloof erin dat je veel zaken in het leven zelf kunt beïnvloeden (dat schijnt een moral agent te heten).
quote:
[..]

Verder...tja de verveling ben ik dus meer dan zat, maar heb ook niet echt de kracht/wil/motivatie om er iets aan te doen. Want het feit bij mij is dat het sociale leventje dat ik leidt meer dan zat ben, maar het gevoel heb het niet te kunnen veranderen.

[..]

Probeer iets te vinden wat je motiveert en wat regelmaat in je leven brengt. Dat kan enorm schelen, zowel qua stemming als qua energie. Ik heb ooit ruim een half jaar thuis aan mijn afstudeerscriptie gewerkt (dat was nadat ik al een half jaar bij een bedrijf had gezeten; ik hoefde "alleen nog maar" mijn scriptie af te maken). Dat schoot voor geen meter op; ik werd erg depressief en had nergens energie voor. Uiteindelijk heb ik besloten alvast te gaan werken. Vervolgens heb ik terwijl ik werkte in de avonduren mijn scriptie afgemaakt. Dat ging uiteindelijk veel sneller dan toen ik daar de hele dag de tijd voor had.
quote:
Welkom!
quote:
[..]

Daar zou wat in kunnen zitten. Ik ben alleen benieuwd of mensen gelijk verdeeld zij over deze lijn of dat er fluctuaties in zitten, bijvoorbeeld omdat het een som is van meerdere (normale?) verdelingen met verschillende spreiding. Ik kan me voorstellen dat hoogbegaafde Aspergers wat verder richting normaal zitten (qua kunnen functioneren bijvoorbeeld) dan mensen met een wat zwaardere vorm van autisme die niet het geluk hebben dit deels de kunnen compensren / camoufleren met een hoog IQ.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:13 schreef francis998 het volgende:

[..]

En tja..ik ben een vrouw, maar geen typisch vrouwtje..heel veel dingen die voor een vrouw vanzelfsprekend zijn of interesante onderwerpen zijn dat voor mij niet. Ik heb mischien het gedrag van het tegenovergestelde geslacht gekopieerd, maar kon het altijd beter vinden met de mannen vooral kwa interessen. Maar er komt een moment waarop je voor de mannen iets anders wordt.
Kun je dat "geen typisch vrouwtje" toelichten? En wat voor mannelijke interesses moet ik aan denken?

--
Een andere, algemen vraag: hebben vrouwelijke autisten ook fiepen? Zo ja: wat voor fiepen? Bij mannen is dat meer algemeen (bv. auto's, audio, muziek, sport), maar bij vrouwen kan ik me zo snel geen voorstelling maken.
quote:
En ik heb nog nooit echt iemand uit interesse bij mij thuis gehad, was altijd of om ff iets voor school te doen. Maar voor de lol niet.
En ach..ik heb me er deels ook wel geewoon bij neergelegd..maar probeer jezelf anders te trainen op gesprekken..
Mag ik vragen ofwel eens verliefd geweest bent? (NB: als je geen zin hebt hier op in te gaan, skip je het maar).
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:32 schreef sempron2400 het volgende:

Kun je dit onderbouwen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:55 schreef francis998 het volgende:
[..]

Oww...enne aardig wat vaste stamgasten van hier zijn verdwenen merk ik net ff op
Wie mis je zoal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferrobarr op 15-03-2010 14:15:20 ]
twijfelgeval?
pi_79168443
@ ferobarr, net ff je reacties gelezen, ga er strakkies ff op in..ga nu lunchen...en mag ook nog ff stofzuigen..maar over fiepen en vrouwelijke autisten kan ik dus weinig zeggen aangezien ik zelf geen autist ben.

Maar kan je het verschijnsel FIEPEN ff uitleggen? Die snap ik nog niet..en heb er nog nooit echt van gehoord.

Nou..tot later.
pi_79168819
Fiepen is (voor mij): obcessief opgaan in een bepaalde interesse. Zoals EchtGaaf (en met name ik) eerder in dit topic deden over geluidsapparatuur.
twijfelgeval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')