Dus je kan de poppenkast nog bevestigen ook?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:17 schreef Autidude het volgende:![]()
![]()
"leef nu het kan, lach met Jan en alleman!"lalalala
Ook zo'n nagemaakte handpop, en weetje wat nog veel erger is .. de schoonvader van mijn broertje is de manager van die palingsalade
Het enige wat ik kan bevestigen is dat het een hele aardige jongen is, en zijn familie en aanhang ookquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus je kan de poppenkast nog bevestigen ook?
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:13 schreef Ferrobarr het volgende:
Een aantal jaren geleden riep iedereen moord en brand over de hoge bonussen van de Essent topmannen (alleen mannen, ja (helaas(?))). Stap dan over op een ander energiebedrijf als je het er niet mee eens bent; steek daar je energie in i.p.v. in klagen.
Eens. Ze willen het ook helemaal niet weten. Worden boos als je het ze vertelt.quote:Daarnaast zien veel mensen de samenhang niet: men wil wel graag kilo's vlees voor weinig, maar de attributen die hiervoor noodzakelijk zijn (varkensflats etc.) wil men dan weer niet in de achtertuin.
Het is maar een fijn lijntje he? Kun je ook niet zien van buitenaf.quote:Excuses voor de verkeerde interpretatie.
Vermoedelijk. De ironie is dat vorig jaar een of ander blad kwam met een onderzoek dat intelligentie de beste voorspeller is voor hoe je je werk doet, terwijl intelligentie een van de laatste taboes is.quote:Ik ga hier even over nadenken. Dat geldt ook voor Echt Gaaf. In beide gevallen denk ik dat een deel van de problemen en irritaties ook hoogbegaafd-gerelateerd zijn.
Ja, maar er zit altidj wel iets bij wat ik niet had verwacht. Of ze vragen naar waarom ik gestopt ben met m'n studie en dat was zo'n rotperiode, dan komen die gevoelens weer naar boven en dan gaat het gewoon niet goed. Gaat m'n stem trillen en zo.quote:Jullie hoeven niet bang te zijn voor assessments. Verder kun je gesprekken voorbereiden en oefenen: wat voor vragen heb je zelf, wat voor vragen kun je verwachten en hoe kan zo'n inteteviewer reageren. Voor een deel is het voor te bereiden door te oefenen met een vriend(in).
Weinig. Met werkissues zeggen mensen nogal snel 'dat iedereen dat heeft' en adt je 'gewoon moet blijven proberen' en zo. Maar ik heb het gevoel dat het bij mij echt niet zo makkelijk gaat als bij anderen.quote:Algemene vraag: hebben jullie (veel) mensen in jullie omgeving die weten van je (vermeend) autisme en/of je werk-issues?
Ik zit nu onderaan, maar dan bedoel ik ook écht onderaan in een mbo-functie. En vooruit komen gaat niet zo makkelijk. Dat is de reden dat ik bij m'n vorige baan weg ben gegaan - ondanks de hoogste score op een intelligentietest en goede score op persoonlijkheidstest (ik was stabiel, vonden ze...quote:Ik ga nog even nadenken over geschikte baansuggesties, maar in het algemeen denk ik dat "onderaan" beginnen in een organisatie waar wel voldoende functies op nieveau zijn geen slecht begin hoeft te zijn. Als het enigszins redelijk gaat zullen er op een gegeven moment vanzelf wel een of enkele mensen zijn die doorkrijgen dat je niet dom bent en meer kunt. En dan is men inmiddels al wel gewend aan jullie eventuele gebruiksaanwijzing.
Misschien. Maar het hangt dus voor een heel groot deel samen met m'n werk. Ik voel me rot over mezelf omdat ik niet aan werk op niveau kan komen, dat ik dus niet 'goed genoeg' ben. Verder heb ik er normaal niet echt veel last van. Ik probeer er wel aan te werken hoor, maar ik weet ook niet hoe. Vroeger was ik onzeker met andere dingen, die kon ik wel beter oplossen. Bijv. onzeker qua kleding, maar da's een kwestie van aantrekken en merken dat mensen je niet uitlachen, dus dan is het wel ok en dan gaat het over. Maar zo simpel ligt het hier niet mee. Ik analyseer wel wat ik denk en waarom, maar eerlijkgezegd heb ik op dit moment gewoon positieve feedback nodig van andere mensen. Ik kan het even niet alleen meer.quote:Dat gebrek aan zelfvertrouwen is echt een probleem: dat straal je onbewust nog meer af dan je denkt (denk ik). Ik zou echt proberen daar wat aan te doen (al weet ik niet hoe).
Het is mijn smaak ook niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bevestigen is dat het een hele aardige jongen is, en zijn familie en aanhang ook![]()
Echt waar hoor!![]()
Het zal wel, maar ik moet ze niet![]()
Het is geen slechte jongen, dat niet.. tja en smaken verschillen.. ik hou alleen niet zo van dat "gemaakte"
Boycotten is inderdaad het beste. Zou eigenlijk iedereen moeten doen, dan komen we misschien ooit nog van die onzin af.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:34 schreef francis998 het volgende:
hmm...tja die overadoratie hou ik ook niet van. En tuurlijk ze kunnen prima jongens/meiden zijn..maar dat hele gedoe met die real life soaps vindt ik regelrechte onzin...
en dat er mensen zijn die daar van houden..oke dan..maar ach..ik lees die dingen gewoon niet..ow wacht..ik lees eigenlijk helemaal geen krant/nieuws alleen als mijn ma iets interesants verteld..wat ze heeft gelezen..maar verder..lees ik eigenlijk geen krant/kijk geen nieuws..
Je zit dan toch met een redelijk probleem, want uiteindelijk moet jet het toch zelf doen, en tuurlijk helpen positieve dingen mee. En gezien je eerder hebt laten vallen dat de thuissituatie niet echt prettig is,miss is dat een positief iets om actie in te ondernemen. Want de basis voor alles is toch echt je "thuis".quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:58 schreef Satsuma het volgende:
[..]
![]()
[..]
Eens. Ze willen het ook helemaal niet weten. Worden boos als je het ze vertelt.
[..]
Het is maar een fijn lijntje he? Kun je ook niet zien van buitenaf.
[..]
Vermoedelijk. De ironie is dat vorig jaar een of ander blad kwam met een onderzoek dat intelligentie de beste voorspeller is voor hoe je je werk doet, terwijl intelligentie een van de laatste taboes is.
[..]
Ja, maar er zit altidj wel iets bij wat ik niet had verwacht. Of ze vragen naar waarom ik gestopt ben met m'n studie en dat was zo'n rotperiode, dan komen die gevoelens weer naar boven en dan gaat het gewoon niet goed. Gaat m'n stem trillen en zo.
[..]
Weinig. Met werkissues zeggen mensen nogal snel 'dat iedereen dat heeft' en adt je 'gewoon moet blijven proberen' en zo. Maar ik heb het gevoel dat het bij mij echt niet zo makkelijk gaat als bij anderen.
[..]
Ik zit nu onderaan, maar dan bedoel ik ook écht onderaan in een mbo-functie. En vooruit komen gaat niet zo makkelijk. Dat is de reden dat ik bij m'n vorige baan weg ben gegaan - ondanks de hoogste score op een intelligentietest en goede score op persoonlijkheidstest (ik was stabiel, vonden ze...) werd me verteld dat ik niet voldoende niveau had, wat echt onzin was. Die persoon die erover ging vond me eerst al te jong, toen ik die man eenmaal overtuigd had om die test te doen vond ie me arrogant, en toen met die uitslag was ie gewoon nog steeds niet van plan mee te werken. Toen ben ik dus verder gaan zoeken, uiteindelijk terecht gekomen waar ik nu zit en daar zit ik nu al bijna twee jaar in de functie waarin ik begonnen ben. Het duurt me allemaal veel te lang, ik verveel me dood, maar er zit gewoon geen schot in. En je denkt toch niet echt dat mensen aan de top die ongeveer in hun hersens hebben wat ik in m'n pink heb zitten, inzien dat ik meer kan?
[..]
Misschien. Maar het hangt dus voor een heel groot deel samen met m'n werk. Ik voel me rot over mezelf omdat ik niet aan werk op niveau kan komen, dat ik dus niet 'goed genoeg' ben. Verder heb ik er normaal niet echt veel last van. Ik probeer er wel aan te werken hoor, maar ik weet ook niet hoe. Vroeger was ik onzeker met andere dingen, die kon ik wel beter oplossen. Bijv. onzeker qua kleding, maar da's een kwestie van aantrekken en merken dat mensen je niet uitlachen, dus dan is het wel ok en dan gaat het over. Maar zo simpel ligt het hier niet mee. Ik analyseer wel wat ik denk en waarom, maar eerlijkgezegd heb ik op dit moment gewoon positieve feedback nodig van andere mensen. Ik kan het even niet alleen meer.
Zit veel in. Maar het probleem is dat de markt in diverse takken van sport niet zo goed werkt.... Zappen heeft vaak geen zin, omdat bedrijven elkaar nadoen. De salarissen aa de top zijn bij vergelijkbare bedrijven ook loeihoog. Heb ik het nog niet over (prijs)afspraken. Een bedrijf gaat kosten in rekening brengen voor acceptgiro's, de ander volgen in notime. Kartels e.d. Zie hoe benzine prijzen relatief weinig verschillen, hetzelfde voor spaarrente, ze concurreren niet maar volgens elkaar. Intussen verdienen ze goud over de ruggen van de consument.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:13 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Helemaal mee eens: als consument heb je wel degelijk (indirect) macht. Met overheidsinstanties is het misschien wat moeilijk, want monopolist, maar bedrijven: ga toch gewoon naar een ander bedrijf. Een aantal jaren geleden riep iedereen moord en brand over de hoge bonussen van de Essent topmannen (alleen mannen, ja (helaas(?))). Stap dan over op een ander energiebedrijf als je het er niet mee eens bent; steek daar je energie in i.p.v. in klagen. De drempel om over te stappen op [reclamemodus aan] een normaal, volledig groen energiebedrijf als Greenchoice is toch erg klein?[/reclamemodus]. Idem jenever (zie de laaste aflevering van de Keuringsdienst van Waarde), idem banken: alternatieven genoeg (ASN bv) etc. etc.
Daarnaast zien veel mensen de samenhang niet: men wil wel graag kilo's vlees voor weinig, maar de attributen die hiervoor noodzakelijk zijn (varkensflats etc.) wil men dan weer niet in de achtertuin.
Samen doen: op zich eens. Het probleem is dat door de internationalisering dat een stuk lastiger geworden is. Als niet iedereen mee hoeft te doen en men daar niet (altijd) op aangesproken kan worden blijft er van het samen als snel weinig over. Dat klinkt misschien vrij rechts, maar ik dit soort afhankelijkheden wel als een drempel om sociale normen en waarden in stand te houden.
[..]
Dat denk ik ook. Veel piekergedrag volgt daar makkelijk uit. Steeds weer overal afvragen waarom ipv blindelings accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn.quote:Ik ga hier even over nadenken. Dat geldt ook voor Echt Gaaf. In beide gevallen denk ik dat een deel van de problemen en irritaties ook hoogbegaafd-gerelateerd zijn.
Vroeger bij 2 personen. Met de kennis van nu wel te verstaan.quote:Algemene vraag: hebben jullie (veel) mensen in jullie omgeving die weten van je (vermeend) autisme en/of je werk-issues?
Zal ik even lezenquote:Ik ga nog even nadenken over geschikte baansuggesties, maar in het algemeen denk ik dat "onderaan" beginnen in een organisatie waar wel voldoende functies op nieveau zijn geen slecht begin hoeft te zijn. Als het enigszins redelijk gaat zullen er op een gegeven moment vanzelf wel een of enkele mensen zijn die doorkrijgen dat je niet dom bent en meer kunt. En dan is men inmiddels al wel gewend aan jullie eventuele gebruiksaanwijzing.
[..]
[..]
Oh: en wat dat timmerman-hamer verhaal betreft: lees ook eens de column van Roos Vonk in de Intermediar van enkele weken geleden.
en jij dan..ik spam helemaal niet...ik ben aam kijken of er nog iemand is die wat interesanrs te melden heeft. Probeer een beetje sociaal te doen..en een gesprekje te openenquote:
Geef je poes maar de schuldquote:Op zondag 14 maart 2010 12:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
en jij dan..ik spam helemaal niet...ik ben aam kijken of er nog iemand is die wat interesanrs te melden heeft. Probeer een beetje sociaal te doen..en een gesprekje te openenik doe welemaal niet aan spam
![]()
(sorry voor tyofouten, maar de kat van devuren ligt op mn arm te slapen)
Okequote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef francis998 het volgende:
[..]
emm..het is niet mijn poes...ze is van een van de buren
Ik hou erg van kattenquote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef francis998 het volgende:
[..]
emm..het is niet mijn poes...ze is van een van de buren
ik dus ook, anders zou ze niet hier 2 borden hebben en zouden we samen met mijn ma niet speciaal voor het bezoek uurtje katteneten kopen...quote:
Het zijn magische beesten. Ze hebben een enorm gevoel. ik zou ook best graag een katje hebbenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik dus ook, anders zou ze niet hier 2 borden hebben en zouden we samen met mijn ma niet speciaal voor het bezoek uurtje katteneten kopen...
Ze brengt hier soms 5 uurtjes door..en komt bijna iedere daag ff langs...
trouwens ze ligt nu nog te slapen..wat een jaloezie heb ik..kon ik maar de hele dag door slapen
oee.e....die clip is uit "99 toen was ik 12 jaartjes ofzo..die gouwe ouwe tijd![]()
Tja, wat zou ik voor actie moeten ondernemen qua thuis? Mijn ouders zijn allebei gewoon gek en er valt niet mee te praten. Ik wou dat ze m'n ouders niet waren, maar het is een beetje laat om me nog te laten adopteren denk ik.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:19 schreef francis998 het volgende:
Je zit dan toch met een redelijk probleem, want uiteindelijk moet jet het toch zelf doen, en tuurlijk helpen positieve dingen mee. En gezien je eerder hebt laten vallen dat de thuissituatie niet echt prettig is,miss is dat een positief iets om actie in te ondernemen. Want de basis voor alles is toch echt je "thuis".
En tja..positieve feedback is voor de meeste mensen iets lastigs om te geven.
Deeltijdstudie is geen optie, ik werk ook avond en weekend. Daarnaast wil ik gewoon niet meer dat trieste schoolse gedoe. En HBO ga ik al zeker niet doen. Ik wil gaan studeren aan de OU, maar dat betekent wel weer dat ieder beetje extra geld in de studie gaat en ik gewoon weer niks anders heb dan werk en studie. Dus de keuze valt me ook wel zwaar, omdat ik eigenlijk m'n hele leven al bijna niks anders heb dan dingen die moeten. Het zou fijn zijn als het ook gewoon eens een keer leuk zou worden om te leven, in plaats van alleen maar overleven en keihard werken om te zorgen dat het ooit, later, misschien, een keer leuk zou kunnen worden.quote:En je moet jezelf toch echt bewijzen wil je verder komen.
Maar nooit gedacht aan een studie oppaken? Evt. hbo niveau, dan is het toch makkelijker soliciteren op dat niveau, of deeltijd studie/werk combineren?
Ik zou niet weten wat ik daarmee moet. Het enige wat ik kan doen is proberen om bij mezelf recht te breien wat m'n ouders verziekt hebben en daar werk ik hard genoeg aan. En een assertiviteitscursus is leuk voor mensen die gaan stotteren omdat ze geen nee durven te zeggen, maar daar zit m'n probleem niet bepaald.quote:Maar anders een asertiviteitscursus ofzo? Maar ik zou zeggen begin met de thuissituatie, want dat is meestal toch de basis voor hoe je je voelt.
Tja, ik weet ook niet ook niet precies hoe oud je bent, maar anders op jezelf gaan wonen, of een kamer.. of anders zijn er volgens mij ook opties voor minderjarigen maar die weet ik zelf niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Tja, wat zou ik voor actie moeten ondernemen qua thuis? Mijn ouders zijn allebei gewoon gek en er valt niet mee te praten. Ik wou dat ze m'n ouders niet waren, maar het is een beetje laat om me nog te laten adopteren denk ik.
[..]
Deeltijdstudie is geen optie, ik werk ook avond en weekend. Daarnaast wil ik gewoon niet meer dat trieste schoolse gedoe. En HBO ga ik al zeker niet doen. Ik wil gaan studeren aan de OU, maar dat betekent wel weer dat ieder beetje extra geld in de studie gaat en ik gewoon weer niks anders heb dan werk en studie. Dus de keuze valt me ook wel zwaar, omdat ik eigenlijk m'n hele leven al bijna niks anders heb dan dingen die moeten. Het zou fijn zijn als het ook gewoon eens een keer leuk zou worden om te leven, in plaats van alleen maar overleven en keihard werken om te zorgen dat het ooit, later, misschien, een keer leuk zou kunnen worden.
En bewijzen? Hoe moet ik me nog verder bewijzen? Dat ik academisch denkniveau heb is bewezen, lijkt me. Ik heb bij verschillende bedrijven tests moeten doen die ik allemaal goed gemaakt heb. In m'n huidige functie ben ik samen met iemand anders de beste - de rest volgt op afstand. En nog gebeurt er geen flikker. Ik krijg de kans niet om me te bewijzen. Daar zit het probleem. Niet dat ik het niet kan, niet dat ik me niet wil bewijzen, maar dat ik de kans niet krijg omdat ik geen leuk aaibaar sociaal poppetje ben.
De promotie waar ik op zit te wachten gaat mogelijk aan m'n neus voorbij omdat iemand toevallig een goede indruk gemaakt heeft op een directeur - die kwam langs toen diegene iets aan het doen was wat ik ook al vier keer heb gedaan, maar ja, bij mij is ie die vier keer nooit langs geweest, dus weet ie niet dat ik het ook kan. Want als directeur hoef je je natuurlijk niet al te veel met je personeel te bemoeien. Een keer per jaar kom je iedereen eens een fijne kerst wensen en af en toe bepaal je zonder mensen te kennen of te weten hoe ze werken wie er goed genoeg is.
[..]
Ik zou niet weten wat ik daarmee moet. Het enige wat ik kan doen is proberen om bij mezelf recht te breien wat m'n ouders verziekt hebben en daar werk ik hard genoeg aan. En een assertiviteitscursus is leuk voor mensen die gaan stotteren omdat ze geen nee durven te zeggen, maar daar zit m'n probleem niet bepaald.
honden zijn ook leuk, alleen vindt ik dat ze het hier in nederland wt minder hebben. Ze zitten de hele dag zowat binnen en zijn afhankelijk van wanneer de baasjes met ze naar buiten willen...terwijl in zuid amerika zijn ze de hele dag in de voortuin te vinden(er zit 9 op de 10x een hek om het huis) en ze hebben genoeg te zien..en hebben meer ruimte.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn magische beesten. Ze hebben een enorm gevoel. ik zou ook best graag een katje hebbenMaar ja, dan ben je weer erg gebonden.
Honden vind ik ook erg leuk
De clip blijft leuk..., ja![]()
Neequote:Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
niemand verder wat on topic te melden?
ja, ja,...ik weet het..ik verveel me..
Inderdaad, honden hebben het hier niet altijd e even goed...quote:Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
honden zijn ook leuk, alleen vindt ik dat ze het hier in nederland wt minder hebben. Ze zitten de hele dag zowat binnen en zijn afhankelijk van wanneer de baasjes met ze naar buiten willen...terwijl in zuid amerika zijn ze de hele dag in de voortuin te vinden(er zit 9 op de 10x een hek om het huis) en ze hebben genoeg te zien..en hebben meer ruimte.
Maar..ach ik ben altijd een katten mens geweest...ben er met een opgegroeid..die nu al bijna 10 jaartjes dood is....maar aangezien ik en mijn moeder veel reizen is een dier nemen zowat onmogelijk..
praat me er niet over..aan het einde van de dag is de verveling zo groot, dat ik overstuur raak en gewoon tijdelijk depressief word...quote:
preciesquote:Op zondag 14 maart 2010 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad, honden hebben het hier niet altijd e even goed...![]()
Ik zou een hond nemen als ik ergens midden in de polder woon met een groot weiland... anders vind ik het ook zielig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |