abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83957441
Hoe kom ik er nou in hemelsnaam bij dat jij een man bent Heb dat altijd gedacht.................

Excuses hahaha!
pi_83957569
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef WRH het volgende:

[..]

check!
maar we hebben ook nog op de agenda om dat enorme onkruid aan de boswal kant weg te halen, dat groeit nu hoger dan ikzelf (nee niet gelogen, echt, ik kan er niet meer doorheen, ok, ik ben maar 1.60 m maar dan nog..)
die gaat er waarschijnlijk van het weekend aan zodat de overgang gras - boswal wat lager wordt, zonder al te veel troep er tussen en dan gewoon weer bijhouden, waren we de laatste tijd niet aan toegekomen en dan gaat het snel.
althans, hoop dat dat dit weekend gaat redden, want ik trek er niets uit dat groter is dan ikzelf
Ik zou het kapot spuiten ipv er uit gaan trekken. Scheelt veel moeite en is effectiever Voor het spuiten wel ff met de (bos)maaier er overheen zodat het laag is. Dan werkt het spuiten beter.
pi_83957708
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:37 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou het kapot spuiten ipv er uit gaan trekken. Scheelt veel moeite en is effectiever Voor het spuiten wel ff met de (bos)maaier er overheen zodat het laag is. Dan werkt het spuiten beter.
heb round up, dachten erover om dat eerst (voorzichtig) te spuiten zodra de regen over is en dan over een paar dagen de boel weg te halen.
moeten dan alleen wel enorm voorzichtig zijn dat het niet op het gras komt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83957749
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hoe kom ik er nou in hemelsnaam bij dat jij een man bent Heb dat altijd gedacht.................

Excuses hahaha!
* loopt nu naar lief toe en trekt shirt omhoog*
ff checken
pi_83957787
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:40 schreef WRH het volgende:

[..]

heb round up, dachten erover om dat eerst (voorzichtig) te spuiten zodra de regen over is en dan over een paar dagen de boel weg te halen.
moeten dan alleen wel enorm voorzichtig zijn dat het niet op het gras komt.
Round up is niet opgewassen tegen zulk hoog onkruid.
Het beste is om gewoon met een heggenschaar/bosmaaier/grasmaaier alles kort te maaien. En dan daar overheen spuiten. En dan duurt het nog een dag of 5 voor je duidelijk ziet dat het bruiner word
pi_83957843
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Round up is niet opgewassen tegen zulk hoog onkruid.
Het beste is om gewoon met een heggenschaar/bosmaaier/grasmaaier alles kort te maaien. En dan daar overheen spuiten. En dan duurt het nog een dag of 5 voor je duidelijk ziet dat het bruiner word
ah ok, doen we dat
pi_83957858
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef WRH het volgende:

[..]

check!
maar we hebben ook nog op de agenda om dat enorme onkruid aan de boswal kant weg te halen, dat groeit nu hoger dan ikzelf (nee niet gelogen, echt, ik kan er niet meer doorheen, ok, ik ben maar 1.60 m maar dan nog..)
die gaat er waarschijnlijk van het weekend aan zodat de overgang gras - boswal wat lager wordt, zonder al te veel troep er tussen en dan gewoon weer bijhouden, waren we de laatste tijd niet aan toegekomen en dan gaat het snel.
althans, hoop dat dat dit weekend gaat redden, want ik trek er niets uit dat groter is dan ikzelf
Afknippen of omzagen wat je niet meer wilt hebben en dan met de spade de boel opruimen. In ieder geval niet spuiten. Daarnaast zou ik het gras compleet meepakken tijdens het bestraten. Er groeit teveel rotzooi tussen.
pi_83958026
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Afknippen of omzagen wat je niet meer wilt hebben en dan met de spade de boel opruimen. In ieder geval niet spuiten. Daarnaast zou ik het gras compleet meepakken tijdens het bestraten. Er groeit teveel rotzooi tussen.
zit heel veel troep tussen maar vooral ook mos en dat vinden we stiekem wel lekker eigenlijk, tis groen, hoeft het niet te maaien en ligt lekker
pi_83958379
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef WRH het volgende:

[..]

zit heel veel troep tussen maar vooral ook mos en dat vinden we stiekem wel lekker eigenlijk, tis groen, hoeft het niet te maaien en ligt lekker
Dat het je gras sloopt is bijzaak?

pi_83958452
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:54 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat het je gras sloopt is bijzaak?

eigenlijk wel
is gewoon 1 van die dingen die we nu gewoonweg niet belangrijk vinden gezien alle andere klussen incl de voorgaande die we al gedaan hebben.
voor volgend jaar of de volgende eigenaar.
pi_83959306
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:55 schreef WRH het volgende:

[..]

eigenlijk wel
is gewoon 1 van die dingen die we nu gewoonweg niet belangrijk vinden gezien alle andere klussen incl de voorgaande die we al gedaan hebben.
voor volgend jaar of de volgende eigenaar.
Ik vind ook niks mis met mos hoor...
pi_84012875
Het scheelt in ieder geval ook in het maaien. Wat een k@#$ klus is dat elke week weer.
pi_84057725
De kleedkamer is inmiddels zo goed als af.
We hebben in deze kamer een extra muurtje geplaatst waar we de kerstspullen e.d. achter kunnen opbergen, dan tegen die wand een kastgedeelte met alleen legplanken en tegen de andere wand het hanggedeelte.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, altijd moeilijk om op de foto te zetten:

Het eerste gedeelte staat, extra diepe planken zodat we er lekker veel in kwijt kunnen straks.

Dagje verder, bijna alles wit, moet nog paar pootjes in de grondverf zetten hier.

En zo de planken zo goed als ingericht.

Met erachter dus de ruimte waar alle kerstspullen passen (wist niet dat we zoveel hadden eigenlijk, is volkomen ongemerkt gebeurt) en dingen als alle spelletjes enzo.

En het hanggedeelte, helaas waren de witte roedes op bij de praxis, dus links onder moet er nog eentje komen zodra ze die weer hebben, kan dus nog niet alles opbergen.

Hoop dat het evengoed beetje te zien is, dit is als je de kamer inloopt, links dus het leggedeelte en rechts het hanggedeelte.
Er moet dus nog wat voor natuurlijk, dit is alleen maar de kastindeling maar ik ben echt al super blij dat de boel niet meer aan een waslijntje op zolder hangt en gewoon weer op de eerste verdieping bij elkaar.

Nu bezig met de zolder, beetje ombouw om de nieuwe cv ketel incl plankje voor de afstandsbedieningen en het leggen van de recycle vloer, jawel, het vinyl dat we tijdelijk beneden hadden liggen doet het erg goed als goede sportvloer op zolder. (zolder = sportkamer).
Pics volgen eind van de week / weekend weer.
pi_84069825
Ja heuj nu pas je niet meer in je zwart wit hokje

Ben jaloers mega veel hangruimte
Zit er netjes uit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84083082
ja echt super zeg, die ruimte! Mooi geworden!
pi_84607364
A walk in wardrobe... O+

En kerstspullen kan je nooit genoeg hebben! O-)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_85198940
nauwelijks tijd gehad voor een update, sorry! was even beetje druk met andere dingen. (zou het bijna vergeten maar er moet ook nog wel eens gewerkt worden)

De zolder is klaar, lekker opgeruimd nu alle kleding die er tijdelijk hing weer lekker de kleedkamer in kan:

vanaf trap.

richting trap

(voor diegenen die nu denken; hm, die vloer... ja dat klopt ja, recycle vanaf de woonkamer, maar dat was altijd al de bedoeling, vind vinyl erg praktisch en hygenisch voor een sportzolder)

Voortuin was ook flink aan het verzakken (vervelend probleem in deze omgeving) dus lief heeft zich gestort op het tegelen van een plateautje bij de voordeur zodat ook dat euvel verholpen is. ik had eerder al de ronding uit de tegels in de voortuin gehaald zodat alles rechte lijnen kreeg, maar helaas, heb een afwijking blijkbaar waardoor ik per definitie kuilen krijg en lief dus alles er weer uit kon halen en opnieuw kon leggen -O-

en nog even de kleedkamer, nu mét rolgordijntjes, praktischer omdat welke deurtjes dan ook bij openen veel ruimte kosten en dit niet.

En de achtertuin is zo zonder die in de weg staande bomen een stuk rustiger, na tig keer voeding en sproeien begint het gras ook goed aan te slaan, eindelijk:

Grap is: we hebben zitten brainstormen (vrnl na de offertes voor het aanleggen van de tuin die varieerden van 60.000 tot 80.000 8)7 ) hoe we dat nu low budget toch enigszins konden doen.
Lang leve de nieuwe google features, dus we hebben uitgebreid van bovenaf alle vergelijkbare tuinen in de wijk kunnen bekijken en we hebben van alles bedacht, starten met de boswal in de herfst en volgen dan vanzelf met de rest. (paintje volgt nog)
heb er nu al zin in :X

what's next?
ehm, we zijn wederom moed aan het verzamelen om de badkamer nog te gaan doen en het toilet ernaast op de bovenverdieping.
moet nog even wachten omdat we nog iets te druk zijn met wat andere zaken maar we hopen dat toch wel snel te kunnen gaan doen, het kan nu eenmaal niet allemaal in 1 ruk door helaas.

bedankt voor het kijken weer!
pi_85833322
Weer even een kastenvraagje van mij :) :s)
Voorlopig blijven in mijn woonkamer de Billy's present, maar ik hou jullie selfmade mdf kast in mijn achterhoofd...
Maar goed, op de planning staat mijn inloopkast (inwurmkast) :-) en nu zit ik te bedenken hoe ik die zal maken: railsysteem met lossen meubelpanelen (lelijk, maar snel en goedkoop), iets met mdf fixen (ingewikkelder en wat duurder), of, ik zat in jullie topic te neuzen, zoiets als jullie nu hebben in jullie kleedkamer? :D Dat is wel een mooie tussenoplossing: niet allemaal aparte 'vakken' in de kast, zodat het heel ingewikkeld is om te maken (zoals jullie boekenkast), maar wel veel mooier dan een railsysteem.
Dus, in de hoop dat jullie dit lezen: hoe hebben jullie dit aangepakt? Kon het niet vinden in jullie topic. Zijn de planken en zijkanten ook van mdf? En rusten de planken óp de verticale latjes of zijn ze ertegenaangemonteerd ofzo?
Alvast bedankt... :)
pi_85839538
zal eens even checken of lief vandaag nog puf bij elkaar kan rapen om uitleg te geven ;)
(druk weekend gehad, incl gister feestje in Duitsland en daarvandaan weer midden in de nacht naar huis rijden, dus energie is op een dieptepunt)
pi_85839708
O thanx! :D Heeft geen haast hoor, kan er toch pas over meer dan een maand tijd voor maken denk ik...
pi_85876090
We hebben voor de kleedkamer ook gekozen voor een simpele en snelle oplossing (waren het ook een beetje zat om eerlijk te zijn).

De planken bestaan uit 1 geheel en rusten op de latten (dit zijn gewone rachels). vanaf de bovenkant van de plank met schroeven (en een beetje lijm/montagekit) vastmaken op de poten. De latten die er vervolgens bovenop staan met stoelhoeken gemonteerd. Aan de bovenkant weer met schroeven door de plaat die erbovenop komt. De planken en zijkanten zijn van mdf. We hebben 9mm gebruikt. Voor het mooie ofwel te dun, ofwel te weinig latten ertussen aangezien de planken wel iets doorhangen. Voor de achterwand heb ik gipsplaten gebruikt, behangetje ertegen en met latex wit gemaakt.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.
pi_85881036
Ok thx Lorne! Dacht al dat zoiets de constructie zou zijn. Ik wil dus inderdaad ook een simpele en snelle oplossing, die er wel netjes uitziet, dus denk dat ik ook zoiets ga doen! (Over een tijdje pas dus, maar dan laat ik het resultaat zeker zien!)
Top, bedankt! ^O^
pi_85942861
Ben benieuwd naar het resultaat
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:16:04 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88236919
hah Vonkenboer!
even helemaal niets helaas, al enige tijd een nare peesontsteking in 1 pols. wordt wel heel bedreven in het zgn 1 hands / 1 vinger type systeem ;)

lief wel flink wat gedaan in de tuin, 1 terras uitgebreid, 1 terras stenen vervangen en 1 terras volledig weggesloopt, voortuin helemaal afgemaakt met verse bamboe en stapels grind, waarvan foto's hopelijk binnenkort zullen volgen.
badkamer en toilet vanwege bovengenoemde reden even volledig van de baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')