Het heeft even geduurd maar toch weer even een update.
We hebben als grote klus de buitenboel aangepakt, alle kozijnen en deuren buitenom behandelt en in de nieuwe verf gezet, dit was nl in de afgelopen 15 jaar dus sinds de bouw van het huis niet meer gedaan.
Dit waren de oorspronkelijke kleuren (is volgens mij heel erg in geweest 15 jaar geleden, dat vage grijs-blauwe met donkerrood).
De keukendeur aan de achterkant:
![]()
Het raam ernaast:
![]()
Tijdens de klus, alles ontvet, uren geschuurd en kale plekken behandeld en in de grondverf:
![]()
Tijdens de 2 hoge raampjes, die trap is echt hoog als je er op staat en vooral het raampje links van onze slaapkamer heeft niet echt een prettige locatie, de trap moet nl precies op het schuine talud staan. Heb hoogtevrees, dus dat mocht lief mooi doen terwijl ik niet durfde te kijken
![]()
Nog even voor de beeldvorming:
Dit was de achterkant zoals het 2 jaar geleden was, kunt hier ook goed zien hoe smerig het huis nog is en hoe vol het ondanks verwijderen van de pergola nog staat.
![]()
Zo zag het er vanochtend uit, stuk rustiger in de lichte kleur verf en je kunt nu ook goed zien dat het huis mooi schoon is geworden van het zandstralen.
![]()
Zijkant van het huis vooraf, stond nogal wat ongeregeld spul als onkruid en rozenstruiken enzo, plus dus die geweldige kleurencombi van blauw met rood.
![]()
Zijkant vanochtend, schoon en lichte kleur verf en flink troep weggesnoeid en weggespit en uitgegraven. Kale plekken zijn inmiddels weer opnieuw ingezaaid dus met paar weken zie je daar niets meer van. Let niet op het hoge ongemaaide gras, dat is even expres gedaan omdat het net flink verbrand was overal door de warmte, dus we laten het even groeien.
![]()
De voorkant nu, er gebeuren overigens wel echt rare dingen met de kleuren op de foto want de voordeur heeft als enige een afwijkende kleur gekregen maar die hebben we zelf laten mengen en dat is dus exact de kleur van de onderste rand stenen van het huis, ziet er echt totaal anders uit hier.
de rest is gewoon RAL 9001, nieuwe garage deur hadden we al in de fabriek zo laten spuiten.
![]()
Overigens viel het niet echt mee dat buitenom verven met deze zomer. Paar keer dat ik niet meer kon slapen en maar gewoon om half 6 begon met verven. Rond lunchtijd moest ik toch stoppen omdat de verf stroop werd en het moet natuurlijk ook niet té snel drogen allemaal.
Maar goed, deze flinke klus zit er op, we zijn nu halverwege de kleedkamer, moet ook weer geregeld stoppen vanwege de warmte.
Verwachting is dit weekend het geval wel staat. Daarna nog even wat dingen (vloerbedekking leggen) op zolder en hebben net besloten om toch nog maar wat steentjes te verleggen in de voortuin maarja, die ligt op het zuiden dus dat is niet zo heel handig om nu aan te beginnen
Bedankt voor het kjken weer!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.