- duidelijkheid in wat te betalenquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is 1 voordeel. Jij had het over meerdere.
Denk er rustig even over. Ik moet andere dingen gaan doen. Tot vanavond.
ik vraag me altijd af wat de motivatie is om zo'n gebruiksproduct zo stellig te verdedigen, als er geen persoonlijke belangen bij zijn. De reden om de ergernissen te benoemen lijken me duidelijk, zo'n kaart moet gewoon functioneren zonder ergernis op te wekken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
reageer niet meer op hem, je krijgt toch geen gelijk, je kent Houtworm en Snowgoon toch nog wel, die reageren ook zo debiel
ja dat lijkt me op, niemand is tegen de OV chipkaart, alleen wel tegen alle ergernissen en nadelen die er aan kleven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af wat de motivatie is om zo'n gebruiksproduct zo stellig te verdedigen, als er geen persoonlijke belangen bij zijn. De reden om de ergernissen te benoemen lijken me duidelijk, zo'n kaart moet gewoon functioneren zonder ergernis op te wekken.
Joh, zit niet zo te zeuren, want:quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:41 schreef Q. het volgende:
Mijn OV-chipkaart is geblokkeerd!Volgens de meneer bij de NS-balie (het is een voordeelurenkaart met chip) moest ik maar naar TLS gaan want hij kon niets doen. Ik zal ze eens een mailtje sturen, kijken of ik binnen een paar weken antwoord krijg, laatste keer duurde het bijna een maand voor ik antwoord kreeg.
Handig dat ze van TLS fysieke servicepunten hebben enzo. Oh wacht, toch niet! Eentje zou al goed zijn, op Utrecht Centraal bijvoorbeeld. Ben nog steeds benieuwd waarom mn vorige persoonlijke chipkaart geblokkeerd is. Status op OV-chipkaart.nl staat trouwens nog gewoon op actief. Uiteraard.
Tot die tijd moest ik maar gewoon kaartjes kopen.Gelukkig heb ik nog een anonieme chipkaart voor de bus/tram/metro.
quote:Op zondag 7 maart 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
Hoe dan ook, de het wordt niet afgewenteld op de reizigers zoals jij beweerd.
- Die duidelijkheid is er vooraf. Net als bij de strippenkaart.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
- duidelijkheid in wat te betalen
- niet meer betalen bij overstappen
Oeh. Uitspraken uit de context rukken. Die discussie vervalsing was ik nog niet zo duidelijk tegen gekomen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joh, zit niet zo te zeuren, want:
[..]
Even een mooie qoute, waarbij ik me toch echt afvraag wat het antwoord van vancouver gaat worden waarom deze klant niet op een normale manier zijn geld terug kan krijgenquote:Op donderdag 11 maart 2010 18:42 schreef Hukkie het volgende:
Zou Vancouver bekend zijn met de avonturen van Frans Mensonides? Is in de vorige topics wel redelijk vaak aan bod gekomen, maar die heeft hij niet gelezen.
Veel leesplezier!
Ik dacht eerst dit kan toch niet waar zijn ,dit zal frans wel verzonnen hebben, maar nee het is nog echt waar ook.quote:Ook in Den Haag raakte ik een maal 4 euro kwijt. Bij het verlaten van een bus kon ik niet uitchecken. Daar mijn medereiziger al lang was uitgestapt, verliet ik de bus ook maar, met het voornemen, het geld terug te vragen.
Bij HTM moet je daarvoor naar de klantenservice op de Wagenstraat. Je kunt het, in tegenstelling tot andere bedrijven, niet schriftelijk afdoen, vanachter je PC. Ik kom zelden in de buurt van de Wagenstraat, en kom vooral op zondag in Den Haag, als dat loket ongetwijfeld dicht zal zitten. Die vier euro heb ik maar cadeau gedaan – iets waar HTM ongetwijfeld op speculeert.
Het begint bijna op een kafkaiaans verhaal te lijken.quote:Restitutie
Het kan een keer voorkomen dat u hebt ingecheckt met uw OV-chipkaart, en niet meer kunt uitchecken, bijvoorbeeld doordat er tijdens de rit een storing optreedt in het OV-chipkaart systeem.
Met het inchecken is 4 euro van uw saldo afgeschreven. Helaas heeft u niet kunnen uitchecken bij HTM. U kunt het teveel betaalde bedrag terug krijgen van HTM.
Ga met uw OV-chipkaart naar HTM Klantenservice (loket CS- loket HS, winkel Wagenstraat 35 Den Haag)
Bij HTM Klantenservice wordt een bon geprint van uw laatste 10 transacties. Op deze bon moet de transactie staan waarbij u niet heeft kunnen uitchecken
Indien u teveel heeft betaald, krijgt u ¤ 3,22 (¤ 4,00 minus het instaptarief van ¤ 0,78) als saldo bijgeschreven op uw OV-chipkaart
Als u een ‘Mijn OV-chipkaart'- account hebt, kunt u ook via www.ov-chipkaart.nl een bon printen van uw laatste 10 transacties. Met deze bon kunt u binnen één maand nadat u niet hebt kunnen uitchecken, naar HTM Klantenservice gaan. Indien u teveel hebt betaald, krijgt u ¤ 3,22 als saldo bijgeschreven op uw OV-chipkaart.
Dat is een mening.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, ik vind in- en uitchecken op elke onmogelijke plek meer handelingen dan even stempelen.
Ja het is ook zeer realistisch dat je binnen 10 keer allerlei verschillende tarieven tegenkomt. Gaan echt heeeeeeeel veel mensen meemaken.quote:Kan je elke service-balie afgaan vanwege al die verschillende tarieven. Maar oke, als jij dit een verbetering vind.
Betalen voor km's die je niet gebruikt vind ik een nadeel. Klopt.quote:Jij vond dit een heel groot nadeel.
Dat is nu ook al het gevalquote:Per vervoerder per stad/regio betaal je verschillend per kilometer.
Je kunt ook anoniem reizen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
GSM kan uit en cash betalen.
[..]
Behalve dan dat een conducteur er verder niets mee kan dat xxx dan in de trein zat, die gegevens werden namelijk niet verzameld.
De motivatie wat mij betreft is dat er zoveel onzin over een goed product wordt verkondigd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af wat de motivatie is om zo'n gebruiksproduct zo stellig te verdedigen, als er geen persoonlijke belangen bij zijn. De reden om de ergernissen te benoemen lijken me duidelijk, zo'n kaart moet gewoon functioneren zonder ergernis op te wekken.
Ik heb in dit geval meer het idee dat het iemand is die bij een vervoerder werkt, of daar grote ambities voor heeft (god mag weten waarom iemand dat zou willen, overigens).
ah, maar jij gaat er altijd van uit dat je van het eind van de ene zone naar het begin van de andere zone rijdt, dus in beide zones zo min mogelijk. Gemiddeld maakt het namelijk geen reet uit, de ene keer reis je verder de zone in dan de andere.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:01 schreef VancouverFan het volgende:
Betalen voor km's die je niet gebruikt vind ik een nadeel. Klopt.
Nee, die doet het nog wel, gisteren nog gecontroleerd in de trein.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
Q., is dan ook je voordeeluren kaart zelf geblokkeerd of kunnen de NS medewerkers nog wel zien dat het kortings abbonement wel geldig is?
nee, het is geen goed product. Het is een goed idee, uitgevoerd in een slecht product.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De motivatie wat mij betreft is dat er zoveel onzin over een goed product wordt verkondigd.
Ik begrijp dat het niet handig is om op maar 3 locaties lang te kunnen gaan. Maar zo te lezen wordt het probleem dan wel meteen afgehandeld en hoef je niet te wachten op je tegoed.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even een mooie qoute, waarbij ik me toch echt afvraag wat het antwoord van vancouver gaat worden waarom deze klant niet op een normale manier zijn geld terug kan krijgen
[..]
Ik dacht eerst dit kan toch niet waar zijn ,dit zal frans wel verzonnen hebben, maar nee het is nog echt waar ook.
[..]
Het begint bijna op een kafkaiaans verhaal te lijken.
Die uitspraak staat toch wel haaks op de bewering dat de OV bedrijven de schuld altijd bij de reiziger leggen...quote:Het kan een keer voorkomen dat u hebt ingecheckt met uw OV-chipkaart, en niet meer kunt uitchecken, bijvoorbeeld doordat er tijdens de rit een storing optreedt in het OV-chipkaart systeem.
Dat is jouw mening. De reizigers in Rotterdam geven de OV chipkaart toch echt een ruime voldoende.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, het is geen goed product. Het is een goed idee, uitgevoerd in een slecht product.
Dan vraag ik het maar aan jou. Vind jij het nu eerlijk dat je betaalt voor KM's die je niet reist?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:12 schreef Tokus het volgende:
[..]
ah, maar jij gaat er altijd van uit dat je van het eind van de ene zone naar het begin van de andere zone rijdt, dus in beide zones zo min mogelijk. Gemiddeld maakt het namelijk geen reet uit, de ene keer reis je verder de zone in dan de andere.
Aangezien de OV bedrijven claimen dat de gemiddelde prijs hetzelfde blijft, kun je daaruit concluderen dat de zonegemiddeldes dus van het midden van de ene zone naar het midden van de andere gaat.
Ik heb het voorbeeld van Basp1 bekeken. En daar zie ik Frans toch wel een paar dingen zeggen die niet kloppen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef Hukkie het volgende:
Vancouver, heb je al een blik geworpen op die site van Frans Mensonides?
Jawel hoor.quote:
Mij kan dat heel weinig schelen, aangezien de zones niet zo groot zijn dat het om kapitale bedragen gaat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan vraag ik het maar aan jou. Vind jij het nu eerlijk dat je betaalt voor KM's die je niet reist?
In theorie is het allemaal hartstikke mooi, nu even lezen hoe de OV Chipkaart in de praktijk werkt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb het voorbeeld van Basp1 bekeken. En daar zie ik Frans toch wel een paar dingen zeggen die niet kloppen.
OV Chipkaartperikelen #24
Zal vanavond nog eens verder kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |