Zowaar goede punten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:38 schreef macca728 het volgende:
http://tweedekamer.groenl(...)len_ov-chipkaart.pdf
wat voorstellen die de OV chipkaart daadwerkelijk beter maakten.
En nee ik ben geen Groen links stemmer en zeker geen fan van Halsema
Sowiso al belachelijk dat de NS ervoor heeft gekozen om de zuilen bij in en uitgangen neer te zetten van het station.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef macca728 het volgende:
Hoewel de OV-chipkaart in Rotterdam al een flinke tijd verplicht
is, gaat nog altijd vier procent van de transacties mis.
Dat gebeurt vooral bij het uitchecken bij bus en tram. Niet zo
gek, want vooral op drukke tijden is het dringen geblazen bij
de deuropening op drukke haltes.
Oplossing: zet op de drukste haltes ook op het
opstapperron in- en uit-checkpaaltjes neer, zodat
reizigers ook buiten de bus of de tram kunnen in- en
uitchecken.
Zo kunnen reizigers ook makkelijk corrigeren dat ze zijn vergeten uit te checken of kunnen dat controleren
graag relevante cijfers hiervan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het zwartrijden is nog nooit zo makkelijk geweest?
Hoe is het aantal zwartrijders in Rotterdam dan meer dan gehalveerd?
En dan roep je dat ik niet nadenk voor ik wat post
Zullen we ze even langslopen:quote:
Rotterdam & Amsterdamquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
graag relevante cijfers hiervan.
Hoeveel mensen reden zwart voor het OV chipkaart tijdperk ?
Hoeveel mensen rijden er nu zwart ? Graag cijfers van dit jaar
In bus, tram en metro in Rotterdam
Omdat je gewoon niet kan lezenquote:Op woensdag 10 maart 2010 00:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zullen we ze even langslopen:
1 Ze stellen dat 4% van de reizen misgaat, RET heeft het over 0,5 procent. En dat is de gemeente die als proeftuin en voorbeeld voor de rest van het land geldt.
In het begin zal dat percentage wel hoger liggen, maar naarmate men er aan gewend raakt zal het snel dalen.
En meer paaltjes zou geen probleem moeten. Om nu maar lukraak paaltjes neer te gaan zetten is ook wat overdreven.
2 Een eenmalige actie van een buschauffeur als maatstaf maken?
Vreemde actie van de chauffeur maar om aan de hand van dat ene voorbeeld een beleid te gaan eisen.
3. Als je nu overstapt van trein naar bus of vv betaal je ook 2 keer het instaptarief.
http://www.nu.nl/algemeen(...)or-ov-chipkaart.htmlquote:Op woensdag 10 maart 2010 00:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Rotterdam & Amsterdam
http://www.treinreiziger.(...)tro_amsterdam-142344
Zoek het verder zelf maar uit. Deze cijfers zeggen genoeg.
En ik gebruik objectieve bronnen ipv GVB en RETquote:Op woensdag 10 maart 2010 00:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)or-ov-chipkaart.html
Meer zwartrijders door ov-chipkaart
Vervoerder RET zweeg hier tot voor kort over, maar bekent nu dat de invoering van de chipkaart ook negatieve gevolgen heeft.
Je blinkt weer uit in selectiviteit en dan zeg je dat ik niet kan lezen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Omdat je gewoon niet kan lezen
de RET geeft zelf toe dat het 4% is, die 0,5 komt van de metro, waar het systeem inderdaad goed functioneert. Zoals de laatste 3 jaren
Als je nu overstapt van trein naar bus of andersom betaal je 1x het instaptarief.
Dat heet tariefsgelijkheid en die gaat verdwijnen
Maar als je nooit reist met het OV weet je dat niet
Zwartrijden in het streekbusvervoer schommelt rond de 0,5%, stadsbussen kennen al jaren een percentage van 1,5%quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:44 schreef VancouverFan het volgende:
Je mag me wel dankbaar zijn dat ik jou weer wat zeur materiaal heb gegeven Macca
neen, aangezien die binnen de zones nog gewoon geldig zijn. Ervanuitgaande dat je wel direct de bus terugneemt, wat je normaal wel doet als je wat vergeten bent.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Om terug te kunnen reizen met de bus ben je ook 2 strippen kwijt of meer.
dat klopt, en ik zei er ook bij: als je niet gecontroleerd wordt. En als dat niet het geval is mag je gewoon je kaartje nog een keer gebruiken dezelfde dag.quote:Als je in de trein wel gecontroleerd wordt, heen en terugreis, kun je dat retourtje ook niet meer gebruiken.
nee, want met de chipkaart moet je wel in en uitchecken. Je checkt dus halfverwege uit, en opnieuw in om weer terug te gaan. Doe je dat niet en word je gecontroleerd, dan ben je de pineut. En zwartrijden doe jij natuurlijk niet. Met een normaal kaartje ben je compleet legaal bezig als je niet gecontroleerd bent.quote:Als je met de chipkaart weer terug bent op je originele bestemming lijkt het alsof je alleen maar een bezoek hebt gebracht aan het station voor de winkels ofzo.
ja, want aan negatieve dingen ergeren mensen zich, aan positieve niet. En zo'n systeem moet geen ergernissen opwekken. Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand te verdedigen,quote:Het is toch wel bijzonder om te zien hoe selectief mensen reageren. Er wordt alleen maar wat gezegd als het negatief is, iets positiefs zeggen over de OV chipkaart is blijkbaar heel erg moeilijk.
Nou gefeliciteerd. Maar of iemand het ook echt meemaakt in deze discussie is niet relevant. Er wordt vanalles bijgehaald om maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart, ook onrealistische situaties. Dat mag wel, maar als er een (voor jou) onrealistisch pluspunt wordt gegeven is het wel een probleem.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
Dat halverwege uitstappen als een voordeel van de chipkaart genoemd wordt, ook weer zo'n heel moeilijk bedacht argument om de chipkaart toch nog wat meer draagkracht te geven en dat lukt bij sommige mensen die trappen in die propaganda.
Even een vraag aan iedereen hoe vaak ben je al halverwege je reis uitgestapt omdat je wat vergeten was. Nou ik nog nooit in mijn 39e jarige leven en reis toch wel regelmatig met het OV.
Wel dat ik regelmatig bij een langer retourtje in een tussenstation even uitstap om die tussenliggende stad in te gaan. En dat zou juist weer duurder worden omdat ik dan verplicht moet uitchecken en inchecken.![]()
Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand af te zeiken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:48 schreef Tokus het volgende:
[..]
neen, aangezien die binnen de zones nog gewoon geldig zijn. Ervanuitgaande dat je wel direct de bus terugneemt, wat je normaal wel doet als je wat vergeten bent.
[..]
dat klopt, en ik zei er ook bij: als je niet gecontroleerd wordt. En als dat niet het geval is mag je gewoon je kaartje nog een keer gebruiken dezelfde dag.
[..]
nee, want met de chipkaart moet je wel in en uitchecken. Je checkt dus halfverwege uit, en opnieuw in om weer terug te gaan. Doe je dat niet en word je gecontroleerd, dan ben je de pineut. En zwartrijden doe jij natuurlijk niet. Met een normaal kaartje ben je compleet legaal bezig als je niet gecontroleerd bent.
[..]
ja, want aan negatieve dingen ergeren mensen zich, aan positieve niet. En zo'n systeem moet geen ergernissen opwekken. Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand te verdedigen,
Vancouver weet alles van de theorie, maar die voordelen van een papaierenkaartje en/of strippenkaart kent hij niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
Dat halverwege uitstappen als een voordeel van de chipkaart genoemd wordt, ook weer zo'n heel moeilijk bedacht argument om de chipkaart toch nog wat meer draagkracht te geven en dat lukt bij sommige mensen die trappen in die propaganda.
Even een vraag aan iedereen hoe vaak ben je al halverwege je reis uitgestapt omdat je wat vergeten was. Nou ik nog nooit in mijn 39e jarige leven en reis toch wel regelmatig met het OV.
Wel dat ik regelmatig bij een langer retourtje in een tussenstation even uitstap om die tussenliggende stad in te gaan. En dat zou juist weer duurder worden omdat ik dan verplicht moet uitchecken en inchecken.![]()
Wanneer het systeem bij invoering nog niet meteen de gewenste functionaliteit biedt dat mensen hun reizen op korte termijn kunnen decalreren is dat nog geen pluspunt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:34 schreef VancouverFan het volgende:
Als ik een zeker pluspunt geef (geen kaartjes hoeven kopen), dan kom jij miepen dat er ook mensen zijn waar het geen pluspunt voor is.
Ik zou het graag omdraaien er worden allemaal argumentne door de ov-chipknip lobby verzonne om deze toch nog wat positieve punten te geven.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd. Maar of iemand het ook echt meemaakt in deze discussie is niet relevant. Er wordt vanalles bijgehaald om maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart, ook onrealistische situaties. Dat mag wel, maar als er een (voor jou) onrealistisch pluspunt wordt gegeven is het wel een probleem.
ah, en daar heb je het mis. Voor bijvoorbeeld de metro werkt het best goed, voor de trein is het gewoon verre van perfect. Ondermeer vanwege het tekort aan palen, het wegvallen van de retourtjes, de schandalig hoge borg voor incidentele reizigers. Allemaal problemen die velen in deze topics al hebben aangekaart.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand af te zeiken.
En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer het systeem bij invoering nog niet meteen de gewenste functionaliteit biedt dat mensen hun reizen op korte termijn kunnen decalreren is dat nog geen pluspunt.
Dat geen kaartjes kopen is een heel mooi streven maar voor mijn werkgever moet ik toch iets kunnen overleggen, en ik wil geen 3 weken moeten wachten voordat er transacties op mijn OV_chip site staan.
Banken kunne GVD ook meteen iets overboeken, het is technisch niet moeilijk om dagelijks alles bij te werken alleen bij de ov-chip organisatie blijkbaar wel.![]()
Verder zal ik in ieder geval nooit het automagisch opwaarderen gaan aanschaffen gewoon omdat ik de techniek nog veel te veel wantrouw. Ik wil als consument zelf een bevestiging geven dat iets afgeboekt moet worden.
Ik persoonlijk doe dat alleen maar als tegenreactie op al het gezeur.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou het graag omdraaien er worden allemaal argumentne door de ov-chipknip lobby verzonne om deze toch nog wat positieve punten te geven.
dat is helemaal geen pluspunt, declareren is bijna onmogelijk aan de hand van OV chipkaart.nl omdat er gewoon transacties ontbreken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.
Dat je nu al zegt dat je nooit gaat automatisch opwaarderen is ook wel typerend. Iets gewoon geen kans geven om beter te worden.
Doe je ook niet aan automatisch overschrijven bij andere zaken zoals rekeningen e.d.?
je kan er beter mee reizen, maar aan je postgedrag kom je je kamer niet uitquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik persoonlijk doe dat alleen maar als tegenreactie op al het gezeur.
Als ik zie hoe snel dat gaat met figuren als Macca hecht ik niet zoveel waarde aan die 20 topics. Er zitten echte raszeikerds tussen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
ah, en daar heb je het mis. Voor bijvoorbeeld de metro werkt het best goed, voor de trein is het gewoon verre van perfect. Ondermeer vanwege het tekort aan palen, het wegvallen van de retourtjes, de schandalig hoge borg voor incidentele reizigers. Allemaal problemen die velen in deze topics al hebben aangekaart.
Zoals ik al zei: zo'n systeem moet geen ergernis opwekken, en dat doet het dus wel, aangezien er hier al 20+ topics over zijn volgekankerd.
ja die 1,5 % zwartrijders verzieken alles weer hequote:Op woensdag 10 maart 2010 10:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als ik zie hoe snel dat gaat met figuren als Macca hecht ik niet zoveel waarde aan die 20 topics. Er zitten echte raszeikerds tussen.
Zoals het gezeur dat de retourtjes zijn weggevallen. Lekker belangrijk zeg. Er is reizen op saldo voor in de plaats gekomen. Dan heb je geen 'product' nodig. En waarom er borg nodig is, bedank de zwart reizigers en anderen die er anders misbruik van maken.
Maar als jij verbeteringen weet, wat wel een goede oplossing is om misbruik tegen te gaan: http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Daar kun je je mening laten horen en meedenken. Of blijf je liever langs de zijlijn staan zeuren?
En ook voor jou dan maar eens, toen de strippenkaart werd ingevoerd was er ook veel 'ergernis' en werd er geroepen dat het niet zou werken. Nu wil niemand meer zonder. Rara hoe kan dat? Gewenning misschien?
Goh maar dan gaat meteen het hele voordeel van geen kaartjes hoeven te hebben weer op de helling.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:
En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.
Ik doe wel aan automatische overschrijvingen, deze kun je stroneren als het mis gaat, dat kan ik niet bij die ov-chip dingen. En ik ben blij dat ik het kan strorneren want het is al vaker mis gegaan ermee bij mij, en dat zal vasst en zeker ook de ervaring van andere mensen zijn.quote:Dat je nu al zegt dat je nooit gaat automatisch opwaarderen is ook wel typerend. Iets gewoon geen kans geven om beter te worden.
Doe je ook niet aan automatisch overschrijven bij andere zaken zoals rekeningen e.d.?
Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meerquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh maar dan gaat meteen het hele voordeel van geen kaartjes hoeven te hebben weer op de helling.![]()
In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.quote:Als het mis is gegaan met uitchecken heb ik een probleem want dan ben ik mijn borg kwijt en kan ik ook niets declareren, wat een systeem zeg.
Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.quote:Verder moet ik dan dus verplicht naar een station voor die uitdraai terwijl ik misschien ook wel eens alleen met een bus reis die niet langs NS stations komt. Maar het zou voor de gebruiker allen maar makkelijker worden toch.
En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.quote:Ik doe wel aan automatische overschrijvingen, deze kun je stroneren als het mis gaat, dat kan ik niet bij die ov-chip dingen. En ik ben blij dat ik het kan strorneren want het is al vaker mis gegaan ermee bij mij, en dat zal vasst en zeker ook de ervaring van andere mensen zijn.
Dus een verslechteringquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:
Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meer
Ik hoop oprecht dat het bij die 0.5% fout gaat door fouten van mensen zelf, als het door falend apparatuur komt is dat natuurlijk niet goed te praten. Wanneer je een automagich systeem introduceerd mag de tehcniek niet falen voor de mensenquote:In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.
Dan zit ik als snel boven de 10 trnasacties natuurlijkquote:Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.
[..]
Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.quote:En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.
Zeg dan gewoon dat jij niets goeds wilt zien in de OV chipkaart en alles aangrijpt erover te zeiken. Dan kunnen we ophouden met deze discussie.quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een verslechtering
[..]
Ik hoop oprecht dat het bij die 0.5% fout gaat door fouten van mensen zelf, als het door falend apparatuur komt is dat natuurlijk niet goed te praten. Wanneer je een automagich systeem introduceerd mag de tehcniek niet falen voor de mensen
[..]
Dan zit ik als snel boven de 10 trnasacties natuurlijk![]()
[..]
Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat je als consument achter je eigen geld aan moet als een bedrijf een fout maakt en je daar echt vele moeite voor moet doen. Dat maakt de drempel naar het OV steeds hoger voor de meeste incidnetele ov gebruikers.
Neequote:Op woensdag 10 maart 2010 10:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat jij niets goeds wilt zien in de OV chipkaart en alles aangrijpt erover te zeiken. Dan kunnen we ophouden met deze discussie.
Je weet niet eens goed hoe dingen werken maar voor het gemak ga je er maar vanuit dat het helemaal kut gaat bij de OV chipkaart.
Moeilijk he cijfers interpreterenquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meer
[..]
In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.
Dat is precies wat ik bedoel jij en anderen doen zo ontzettend veel moeite om de nadelene / problemen overal op te projecteren en uit te vergroten. Totaal niet realistisch meer.
[..]
Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.
[..]
En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.
En bent alle nadelen aan het overdrijven en opzoeken en wilt niet erkennen dat er een aantal structurele goede dingen in de OV chipkaart zitten.quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee![]()
Jij bent hier alle nadelen de hemel in aan het proberen te praten en wilt gewoon niet erkennen dat er een stel structurele fouten in de implementatie van dit product zitten.
Niks ongefundeerdquote:Ow wat weet ik niet hoe iets werkt verlicht mij met u o zo ongefundeerde meningen.![]()
Gewoon een vermoeden dus....quote:Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.
Nee. En dat heb ik ook nergens gedaan. Ik heb al diverse malen gezegd dat er dingen beter kunnen en zeker in de opstartfase. LEZEN!quote:Wil jij dan echt beweren dat het allemaal goed gaan bij de ov-chipkaart.
Dat landelijk invoeren is nog lang niet het geval.quote:Transactie overzichten die nog steeds niet up to date zijn noem ik nog steeds een fout. Dat had vanaf dag 1 moeten werken. Ok niet vanaf dag 1 maar een paar jaar verder zouden die lancunes natuurlijk allang opgelost moeten zijn voordat ze het landelijk invoeren.
De invoering in de Metro in Rotterdam werd gevreesd, gebeurde niks schokkends.quote:Even wachten tot 16 maart eens kijken hoeveel klachten dan weer gaan loskomen van studenten waar weer van alles met die kaart gaat misgaan.
Ik geloof best dat het in sommige gevallen de overgang niet goed gaat. Wat jij aanhaalt is ook een zeer kwalijke gang van zaken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:01 schreef Splinter1707 het volgende:
De ov-chipkaart geeft niks meer dan ellende! Het is belachelijk dat er een kaart wordt ingevoerd omdat er een paar positieve punten zijn.
De ov-chip heeft maar liefst 2 aanvraagformulieren en 2 pasfoto's kwijt geraakt! Ik ben dus al 3 pasfoto's aan die lui kwijt! Vervolgens moet ik er 4x achteraan bellen (een 0900 nr.) om uberhaupt de kaart te krijgen.. Uiteindelijk krijg ik pas half februari de kaart toegestuurd. Vervolgens staat er geen bestelling voor mij klaar terwijl ik toch recht heb op een studentenreisproduct. 15x gebeld met ov-chip (45 euro beltegoed lichter) en nog staat er geen product op! Ik wordt verzocht steeds 5 dagen te wachten en de ib-groep maar te bellen. Gebeld met ib-groep maar die hebben gewoon mijn reisrecht doorgegeven. Kortom de ov-chipkaart is een grote flop! Er kunnen geen voordelen aan een product zitten dat niet gebruikt kan worden!
In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:05 schreef McKillem het volgende:
Ik heb er een beetje problemen mee dat ik kennelijk, ondanks dat mijn abonnement gewoon afgebeeld staat op mijn pas toch moet inchecken en uitchecken straks.
Wat is daar het praktische nut van.
Zoals al eerder gemeld dat is een totaal waanzin idee, dat kan men ook op andere manieren registreren, en daarvoor hoeft men het voor de reiziger niet nodeloos moeilijk te maken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.
Net zoals er nu al regelmatig iemand door de trein loopt om reizigers te tellen en kijken wat voor een kaart ze hebben.
Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.
Net zoals er nu al regelmatig iemand door de trein loopt om reizigers te tellen en kijken wat voor een kaart ze hebben.
En dat weet jij voor heel Nederland te vertellen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.
Het gaat gewoon voor problemen zorgen punt, ik weet zeker dat er straks per abuis tegoed afgeschreven gaat worden waar het niet afgeschreven moet worden, bijvoorbeeld.
Zou kunnen, meldt je aan op de NS site om dat alvast te bespreken. Alleen maar hier klagen gaat het zeker niet voorkomen.quote:Of ze gaan mijn abonnement heel strak interpreteren.
Het is een soort ongeschreven regel dat ik met mijn abonnement dat naar Den Haag HS gaat, ook wel een trein naar Den Haag CS kan pakken. Kaartjes zouden normaal even duur zijn, geen haan die daar naar kraait. Hier maak ik ook dikwijls om praktische redenen gebruik van, en het is me bij de verkoop van het abonnement ook verteld dat het gewoon geen enkel probleem is.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die OV-Chip unit dat niet ziet en me gewoon dat traject in rekening gaat brengen, of van HS naar CS, dat soort muggenzifterij.
Nou het is echt ontzettend moeilijk om even in en uit te checken... Bijna net zo moeilijk als je pas even te laten zien bij een ingangscontrole. Of wanneer ze in de trein langskomen en tellen hoeveel reizigers er zijn en welke kaarten die gebruiken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals al eerder gemeld dat is een totaal waanzin idee, dat kan men ook op andere manieren registreren, en daarvoor hoeft men het voor de reiziger niet nodeloos moeilijk te maken.
Verder zie ik de NS niet als zo'n dynamisch bedrijf dat men wanneer men registreerd dat het opeens heel druk is men stande pede meer treinstellen kan en zal gaan bijschakelen.
Conducteurs constateren het toch?quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat weet jij voor heel Nederland te vertellen?
Ja het zal vast nog wel eens misgaan dat teveel afschrijven. Maar het zal in de meeste gevallen ook gewoon goed gaan.
[..]
Het was een voorbeeld van de vele dingen die fout kunnen gaan.quote:Zou kunnen, meldt je aan op de NS site om dat alvast te bespreken. Alleen maar hier klagen gaat het zeker niet voorkomen.
1 troost, het gaat maar 300.000 keer per week fout.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.
Het gaat gewoon voor problemen zorgen punt, ik weet zeker dat er straks per abuis tegoed afgeschreven gaat worden waar het niet afgeschreven moet worden, bijvoorbeeld.
Of ze gaan mijn abonnement heel strak interpreteren.
Het is een soort ongeschreven regel dat ik met mijn abonnement dat naar Den Haag HS gaat, ook wel een trein naar Den Haag CS kan pakken. Kaartjes zouden normaal even duur zijn, geen haan die daar naar kraait. Hier maak ik ook dikwijls om praktische redenen gebruik van, en het is me bij de verkoop van het abonnement ook verteld dat het gewoon geen enkel probleem is.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die OV-Chip unit dat niet ziet en me gewoon dat traject in rekening gaat brengen, of van HS naar CS, dat soort muggenzifterij.
Ja precies hetzelfde uiteraardquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou het is echt ontzettend moeilijk om even in en uit te checken... Bijna net zo moeilijk als je pas even te laten zien bij een ingangscontrole. Of wanneer ze in de trein langskomen en tellen hoeveel reizigers er zijn en welke kaarten die gebruiken.
Dat is de grap want dat doe je niet. Den Haag HS en Den Haag CS verschillen 0,0 in afgelegde afstand. Het is niet verder, het is niet dichterbij. Het is een ander station en daarmee punt. Daarom is het nu ook geen probleem dat je of het 1 of het ander kiest.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
1 troost, het gaat maar 300.000 keer per week fout.
Kleine foutenmarge moet kunnen toch![]()
En ja als jij een abonnement heb tot Den Haag HS mag je niet verder reizen daarop zonder extra kosten.
Nou wanneer ga je hier dan eens stoppen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik weet genoeg inhoudelijke reacties te geven. Maar ik heb het idee dat ik sommige reacties al 100 keer heb gegeven. Ik blijf dezelfde dingen steeds maar weer herhalen. Daar stop ik op een gegeven moment gewoon mee.
Ja ik ben het met je eens hoor, maar CS is wel verder natuurlijk en je betaalt per afstand.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:24 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is de grap want dat doe je niet. Den Haag HS en Den Haag CS verschillen 0,0 in afgelegde afstand. Het is niet verder, het is niet dichterbij. Het is een ander station en daarmee punt. Daarom is het nu ook geen probleem dat je of het 1 of het ander kiest.
En ja je kan heel zielig gaan roepen dat ik akkoord ben met voorwaarden en een abonnement heb tot HS en bla bla en jank jank maar het blijft een feit dat de attitude van OV bedrijven bepaald niet flexibeler worden op deze fronten en dat gaat nog in iemands gezicht ontploffen in de nabije toekomst. Lik op stuk geven enzo.
Ik heb nog nooit gezien dat een conducteur precies ging tellen hoeveel passagiers er in zijn trein zaten.quote:
Ach, zo kun je wel fouten blijven verzinnen.... Je zou ook gewoon geduld kunnen hebben en afwachten hoe het gaat.quote:Het was een voorbeeld van de vele dingen die fout kunnen gaan.
Ik zie ook bezwaren op het gebied van "waar is McKillem NU" en conexxion die tegen de NS zegt meer geld te willen omdat de persoon in kwestie vaker met de bus gaat dan met de trein met als gevolg dat je abonnementskosten de lucht in vliegen.
Probleem is alleen dat als ik het afwacht en uitzit is het weer "te laat" en ben ik honder miljoen miljard kwijt alleen voor woon werk verkeer en mag ik er niet meer over klagen want ik had het aan kunnen zien komen en bla bla enzo.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezien dat een conducteur precies ging tellen hoeveel passagiers er in zijn trein zaten.
[..]
Ach, zo kun je wel fouten blijven verzinnen.... Je zou ook gewoon geduld kunnen hebben en afwachten hoe het gaat.
Tot nu wijzen de echte tests uit (Rotterdam) dat het over het algemeen goed gaat en veel van de voorspelde problemen uitblijven.
Let op: Ik zeg niet dat het pefect gaat....
Nou dan meldt je je nu alvast aan bij het NS chip forum:quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat als ik het afwacht en uitzit is het weer "te laat" en ben ik honder miljoen miljard kwijt alleen voor woon werk verkeer en mag ik er niet meer over klagen want ik had het aan kunnen zien komen en bla bla enzo.
lekker druk forumquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan meldt je je nu alvast aan bij het NS chip forum:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. De overstap tijd. Eigenlijjk niet bedoel om terug te reizen.
Moet je die 'voltooide' onzin eens doorkijken, zogenaamd de suggesties welke al zijn doorgevoerd door de NS. Ja, zo kom ik ook wel aan de 88 voltooiden.quote:
Wat een geweldige oplossing. In plaats van 'we sturen meteen een monteur om die automaat te repareren', komen ze met een 'oplossing' dat alle kaartautomaten van de NS ov-chipkaartfunctioneel worden. Ja doh, dat mag ik hopen ja, sowieso al rijkelijk laat. En volgens mij bedoelt die poster dat er op Heeze maar twee automaten zijn, allebei voor de ov-chipkaart, op beide sporen één, en dat er eentje daarvan al lange lange tijd stuk is. Wat heeft hij/zij aan zo'n antwoord van de NS, dat bovendien een dikke vette leugen is, want het is inmiddels al bijna half maart en bij nog láng niet alle automaten kun je met chipkaart terecht.quote:NS automaat met "OV-chipkaart buiten gebruik" oplossen.
Station Heeze, spoor 2: OV-chipkaart (permanent?) buiten gebruik. Niet fijn, moeten omlopen via de tunnel naar spoor 1 met een rolstoel! Waarom niet beide automaten volledig functioneel ?
door anoniem | 1 opmerking
Status: voltooid
Het is inderdaad onhandig als een automaat het niet doet en je moet omlopen. Gelukkig kunnen we melden dat je vanaf begin maart bij álle NS-kaartautomaten OV-chipkaarthandelingen kunt doen.
Default-avatar Webteam IkChip
Het is niet bedacht als vrije reistijd voor de zones, maar een noodzakelijk iets als je van zones gebruikt maakt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dat is nou juist het hele idee achter zones. Dat je een strip betaalt voor een zone en dat je dan een bepaalde tijdsperiode onbeperkt in die zone rond kan reizen. Dus ook terug en weer heen en weer terug en weer heen en weer terug.
Het staat er ook gewoon op hoor, op die strippenkaart. De geldigheidsduur vanaf stempeltijd is...
Wat een onzin kan jij uitkramen zeg, ongelooflijk.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is niet bedacht als vrije reistijd voor de zones, maar een noodzakelijk iets als je van zones gebruikt maakt.
Da's nog altijd beter dan jou, want jij leest helemaal nietsquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ondanks al die onzin lees je het toch allemaal en pak je er hier en daar iets uit over om door te gaan.
Chapeau
Nog zo'n troll...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Da's nog altijd beter dan jou, want jij leest helemaal niets
Doe dat zelf ook eens. Wie stelt, bewijst. Kom dan eens met bewijzen dat het nooit de bedoeling is geweest van het zonesysteem om dat ook daadwerkelijk als zone te gebruiken. Het woord zegt het al...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog zo'n troll...
Als je niet normaal aan de discussie mee wilt doen, hou dan dit gezeur ook voor je.
Ik zeg nergens dat het niet als zonesysteem gebruikt mag worden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Doe dat zelf ook eens. Wie stelt, bewijst. Kom dan eens met bewijzen dat het nooit de bedoeling is geweest van het zonesysteem om dat ook daadwerkelijk als zone te gebruiken. Het woord zegt het al...
haha eigen persoonlijke ervaringenquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef Zelva het volgende:
Wie stelt, bewijst...
Die vraag staat nog steeds open, dat omheen lullen trap ik echt niet in.
Maar ach wat maakt het uit, onderbouwen doe je toch nooit en weiger je pertinent te doen, dus heeft het totaal geen zin om op alles wat je zegt in repliek te gaan. Het enige antwoord dat je dan krijgt, bestaat uit a) allerlei argumenten en feiten die niet bewezen worden, b) zaken die helemaal niets met de ov-chipkaart van doen hebben of c) de eigen persoonlijke ervaringen die als absoluut voor het het hele heelal geldend feit gepresenteerd worden.
En ach, als het dan toch een beetje te heet onder de voeten wordt, dan maak je andere mensen toch gewoon uit voor 'zeur', 'troll' of 'doemdenker'. Goede redenaties hoor.![]()
Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef Zelva het volgende:
Wie stelt, bewijst...
Die vraag staat nog steeds open, dat omheen lullen trap ik echt niet in.
Maar ach wat maakt het uit, onderbouwen doe je toch nooit en weiger je pertinent te doen, dus heeft het totaal geen zin om op alles wat je zegt in repliek te gaan. Het enige antwoord dat je dan krijgt, bestaat uit a) allerlei argumenten en feiten die niet bewezen worden, b) zaken die helemaal niets met de ov-chipkaart van doen hebben of c) de eigen persoonlijke ervaringen die als absoluut voor het het hele heelal geldend feit gepresenteerd worden.
En ach, als het dan toch een beetje te heet onder de voeten wordt, dan maak je andere mensen toch gewoon uit voor 'zeur', 'troll' of 'doemdenker'. Goede redenaties hoor.![]()
Geef hier dan eens antwoordquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.
Over de OV chipkaart wil ik best met jou de discussie aangaan. Over waar het zonesysteem voor bedoeld is gaat deze discussie niet. Dus die discussie ga ik niet meer voeren. Zeker niet met iemand die wel heel erg subjectief kijkt en oordeelt.
Je kunt het dus niet bewijzen. Bedankt voor je oprechtheid.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.
Ja hoor, grapjas. Jij komt met het 'argument' dat een ov-chipkaart handig is omdat je als je onverhoopt terugmoet je dan nog niet het volle tarief betaald hebt. Het tegenargument, dat wel ergens op slaat, is dat je op strippen überhaupt al terug kan. Jij komt dan met het 'argument' dat de strippenkaart nooit bedoeld was om terug te reizen. De discussie gaat dus wel degelijk over het zonesysteem, ga nou niet opeens net doen of dit niet relevant is nu je ongelijk hebt, want toen was het nog wel uiterst relevant voor je, je laatste strohalm zelfs om die discussie te winnen. Dat je dus niet gelukt is, want je argument sloeg bij voorbaat al nergens op.quote:Over de OV chipkaart wil ik best met jou de discussie aangaan. Over waar het zonesysteem voor bedoeld is gaat deze discussie niet. Dus die discussie ga ik niet meer voeren.
Als je verder had gelezen dan je neus lang is, had je ook al kunnen zien dat die discussie over het sonesysteem langer doorging en ik heb toegegeven dat ik fout zat wat dat betreft.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je kunt het dus niet bewijzen. Bedankt voor je oprechtheid.
[..]
Ja hoor, grapjas. Jij komt met het 'argument' dat een ov-chipkaart handig is omdat je als je onverhoopt terugmoet je dan nog niet het volle tarief betaald hebt. Het tegenargument, dat wel ergens op slaat, is dat je op strippen überhaupt al terug kan. Jij komt dan met het 'argument' dat de strippenkaart nooit bedoeld was om terug te reizen. De discussie gaat dus wel degelijk over het zonesysteem, ga nou niet opeens net doen of dit niet relevant is nu je ongelijk hebt, want toen was het nog wel uiterst relevant voor je, je laatste strohalm zelfs om die discussie te winnen. Dat je dus niet gelukt is, want je argument sloeg bij voorbaat al nergens op.
Nee, dat kan dus niet en is gewoon weer een keiharde leugen. Alleen in Rotterdam, Amsterdam en misschien nog een andere stad waar ze bij de regionale vervoerder wel automaten hebben die een printje kunnen afleveren, daar kan het. Bij de NS-automaten kom je van een koude kermis thuis.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.
En waar is jouw onderbouwing / bewijs nou?quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet en is gewoon weer een keiharde leugen. Alleen in Rotterdam, Amsterdam en misschien nog een andere stad waar ze bij de regionale vervoerder wel automaten hebben die een printje kunnen afleveren, daar kan het. Bij de NS-automaten kom je van een koude kermis thuis.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)t/informatie-inzichtquote:De NS-kaartautomaat op het station toont wat uw recente reizen hebben gekost. Kies ‘reishistorie’ voor inzicht in uw laatste 10 transacties. Dit kan ook bij de NS-servicebalie, waar u bovendien een uitdraai van de NS-transacties kunt vragen.
#22.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En waar is jouw onderbouwing / bewijs nou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |