abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78954387
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:38 schreef macca728 het volgende:
http://tweedekamer.groenl(...)len_ov-chipkaart.pdf

wat voorstellen die de OV chipkaart daadwerkelijk beter maakten.

En nee ik ben geen Groen links stemmer en zeker geen fan van Halsema
Zowaar goede punten.
pi_78954628
Hoewel de OV-chipkaart in Rotterdam al een flinke tijd verplicht
is, gaat nog altijd vier procent van de transacties mis.
Dat gebeurt vooral bij het uitchecken bij bus en tram. Niet zo
gek, want vooral op drukke tijden is het dringen geblazen bij
de deuropening op drukke haltes.

Oplossing: zet op de drukste haltes ook op het
opstapperron in- en uit-checkpaaltjes neer, zodat
reizigers ook buiten de bus of de tram kunnen in- en
uitchecken.

Zo kunnen reizigers ook makkelijk corrigeren dat ze zijn vergeten uit te checken of kunnen dat controleren
pi_78954744
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef macca728 het volgende:
Hoewel de OV-chipkaart in Rotterdam al een flinke tijd verplicht
is, gaat nog altijd vier procent van de transacties mis.
Dat gebeurt vooral bij het uitchecken bij bus en tram. Niet zo
gek, want vooral op drukke tijden is het dringen geblazen bij
de deuropening op drukke haltes.

Oplossing: zet op de drukste haltes ook op het
opstapperron in- en uit-checkpaaltjes neer, zodat
reizigers ook buiten de bus of de tram kunnen in- en
uitchecken.

Zo kunnen reizigers ook makkelijk corrigeren dat ze zijn vergeten uit te checken of kunnen dat controleren
Sowiso al belachelijk dat de NS ervoor heeft gekozen om de zuilen bij in en uitgangen neer te zetten van het station.

Bij elk perron en/of kaartautomaten is veel makkelijker, bij R'dam Lombardijen bv moet je als je te weinig saldo heb eerst de trap oplopen om je kaart op te laden en daarna weer naar beneden om in te checken. Daarna weer naar boven voor de trein.
pi_78954883
En aangezien ik wel veel reis met de OV chipkaart, omdat ik de voordelen ook wel zie, zie ik ook veel wat er mis kan gaan. Niet alleen bij mij maar ook bij anderen.

in de Qbuzz, waar sinds een maand de OV chipkaart verplicht is, is al 4x de apparatuur uitgevallen.
Beetje lullig voor je als je heb ingecheckt al.

Bij de RET waar de chipkaart al jaren gebruikt wordt gebeurt dit ook zeker 3x per maand
Gewoon alle afleesapparaten op rood
pi_78955131
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]


Het zwartrijden is nog nooit zo makkelijk geweest?
Hoe is het aantal zwartrijders in Rotterdam dan meer dan gehalveerd?

En dan roep je dat ik niet nadenk voor ik wat post
graag relevante cijfers hiervan.

Hoeveel mensen reden zwart voor het OV chipkaart tijdperk ?
Hoeveel mensen rijden er nu zwart ? Graag cijfers van dit jaar

In bus, tram en metro in Rotterdam
pi_78955356
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Zowaar goede punten.
Zullen we ze even langslopen:
1 Ze stellen dat 4% van de reizen misgaat, RET heeft het over 0,5 procent. En dat is de gemeente die als proeftuin en voorbeeld voor de rest van het land geldt.
In het begin zal dat percentage wel hoger liggen, maar naarmate men er aan gewend raakt zal het snel dalen.
En meer paaltjes zou geen probleem moeten. Om nu maar lukraak paaltjes neer te gaan zetten is ook wat overdreven.

2 Een eenmalige actie van een buschauffeur als maatstaf maken?
Vreemde actie van de chauffeur maar om aan de hand van dat ene voorbeeld een beleid te gaan eisen.

3. Als je nu overstapt van trein naar bus of vv betaal je ook 2 keer het instaptarief.

4. De zones in Amsterdam zijn nu ook al kleiner dan die in Nijmegen, dus dat verschil in tarieven is er allang.

5. Ik denk niet dat ouderen nu hun strippenkaart bewaren om na te gaan wat ze gereisd hebben... Komop zeg, wat een onzin. Nu de chipkaart de mogelijkheid bied om de reisgeschiedenis in te zien, moeten de ouderen die maar opgestuurd krijgen...
Als ze met de trein reizen, kunnen ze dat op het station ook uitdraaien.

6. Privacy niet meer belangrijk? Men wil niet dat anderen weten waar je reist maar je moet wel gewaarschuwd worden als het uitchecken niet goed gaat
Vind het wel een goed plan, maar het rijmt niet met al het privacy gezeur.

7. Automatich opladen en bij erg veel AH's en andere zaken kun je nu ook al allerlei chipkaart transacties uitvoeren. NS automaten hebben nu al vaak OV chipkaart mogelijkheden. Opladen via internet wordt ook al gestimuleerd. Wanneer zijn die punten opgesteld?

8. Ah. Lang geleden dus....

9. Tja, als je nu klachten hebt over het OV moet je ook op verschillende punten zijn.
Zou wel ideaal zijn dat het allemaal centraal gaat, maar doe niet alsof de decentralisatie een probleem is van de OV chipkaart.

10. Dat ben ik dus met ze eens.

Nou poepoe, 1,5 punt waar ik wel in kan vinden. Voor de rest achterhaald of 'oude' problemen in een nieuw jasje. Niks schokkends wat mij betreft.
Leaf
pi_78955511
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

graag relevante cijfers hiervan.

Hoeveel mensen reden zwart voor het OV chipkaart tijdperk ?
Hoeveel mensen rijden er nu zwart ? Graag cijfers van dit jaar

In bus, tram en metro in Rotterdam
Rotterdam & Amsterdam
http://www.treinreiziger.(...)tro_amsterdam-142344

Zoek het verder zelf maar uit. Deze cijfers zeggen genoeg.
Leaf
pi_78955543
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zullen we ze even langslopen:
1 Ze stellen dat 4% van de reizen misgaat, RET heeft het over 0,5 procent. En dat is de gemeente die als proeftuin en voorbeeld voor de rest van het land geldt.
In het begin zal dat percentage wel hoger liggen, maar naarmate men er aan gewend raakt zal het snel dalen.
En meer paaltjes zou geen probleem moeten. Om nu maar lukraak paaltjes neer te gaan zetten is ook wat overdreven.

2 Een eenmalige actie van een buschauffeur als maatstaf maken?
Vreemde actie van de chauffeur maar om aan de hand van dat ene voorbeeld een beleid te gaan eisen.

3. Als je nu overstapt van trein naar bus of vv betaal je ook 2 keer het instaptarief.

Omdat je gewoon niet kan lezen

de RET geeft zelf toe dat het 4% is, die 0,5 komt van de metro, waar het systeem inderdaad goed functioneert. Zoals de laatste 3 jaren

Als je nu overstapt van trein naar bus of andersom betaal je 1x het instaptarief.
Dat heet tariefsgelijkheid en die gaat verdwijnen

Maar als je nooit reist met het OV weet je dat niet
pi_78955634
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Rotterdam & Amsterdam
http://www.treinreiziger.(...)tro_amsterdam-142344

Zoek het verder zelf maar uit. Deze cijfers zeggen genoeg.
http://www.nu.nl/algemeen(...)or-ov-chipkaart.html

Meer zwartrijders door ov-chipkaart

http://www.depers.nl/binn(...)een-zwartrijder.html

Sinds de ov-chipkaart zijn intrede heeft gedaan bij de Rotterdamse metro, is het aantal zwartrijders toegenomen
Vervoerder RET zweeg hier tot voor kort over, maar bekent nu dat de invoering van de chipkaart ook negatieve gevolgen heeft.
pi_78955660
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)or-ov-chipkaart.html

Meer zwartrijders door ov-chipkaart

Vervoerder RET zweeg hier tot voor kort over, maar bekent nu dat de invoering van de chipkaart ook negatieve gevolgen heeft.
En ik gebruik objectieve bronnen ipv GVB en RET
pi_78955736
dus de daling van het aantal zwartrijders betekent eigenlijk een tenietdoening van de eerdere stijging door de OV chipkaart

En dan nog het effect van de aanwezigheid van tientallen personeel op de metrostations
pi_78955757
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat je gewoon niet kan lezen

de RET geeft zelf toe dat het 4% is, die 0,5 komt van de metro, waar het systeem inderdaad goed functioneert. Zoals de laatste 3 jaren

Als je nu overstapt van trein naar bus of andersom betaal je 1x het instaptarief.
Dat heet tariefsgelijkheid en die gaat verdwijnen

Maar als je nooit reist met het OV weet je dat niet
Je blinkt weer uit in selectiviteit en dan zeg je dat ik niet kan lezen.
Leaf
pi_78955868
http://www.treinreiziger.(...)g_abonnement-142297I


n Rotterdam kan er sinds 11 februari enkel met de OV-chipkaart gereisd worden. Dat geldt ook voor reizigers met een abonnement. Alhoewel reizigers met een abonnement al voor de reis betaald hebben, is dat geen garantie dat er geen geld van de OV-chipkaart wordt afgeschreven.

Dat ondervond ook Hildebrand van Kuyeren; redacteur van Treinreiziger.nl. Hij reisde dinsdag 16 februari met een geldig 2 zone abonnement van Rotterdam Beurs naar Rotterdam Zuidplein. Toch werd er 1,53 euro voor de reis afgeschreven. Vervolgens kon hij zijn abonnement niet meer gebruiken omdat op de chipkaart een negatief saldo was ontstaan.

Vaker worden dit soort ervaringen gemeld, maar de RET verwijst dit soort verhalen doorgaands naar het rijk der fabelen. Een bon van de tijdelijke OV-chipkaart van Hildebrand van Kuyeren wijst echter uit dat dit toch lijkt te kunnen. Op de bon is te zien dat er een 2 zone abonnement met thuiszone 5300 op de kaart is geactiveerd. Ook is te zien dat de reis gaat van Rotterdam Beurs naar Rotterdam Zuidplein binnen een normale reistijd.

Volgens de RET werd er toch geld afgeschreven omdat er een andere OV-chipkaart de dicht bij de kaartlezer werd gehouden. Kennelijk werd het abonnement daardoor niet herkent en werd er zodoende wel geld van de kaart afgeschreven.

Opmerkelijk is dat op de bon een ingangsdatum van 25 december 2010 is te zien, terwijl het abonnement in werkelijkheid op 25 januari 2010 in ging. Alhoewel de RET Klantenservice telefonisch liet weten dat dit niet de ingangsdatum van het abonnement zou betreffen, bleek dit wel degelijk het geval. Volgens de RET Klantenservice zou de ingangsdatum de datum zijn tot wanneer de ov-chipkaart geldig zou zijn. Uiteindelijk heeft de RET Servicewinkel de foutieve ingangsdatum alsnog gecorrigeerd. Waardoor de kaart weer normaal werkt.
pi_78955955
nee niet duurder hoor

http://www.treinreiziger.(...)rs_uit_de_bus-142283

Rotterdam is de strippenkaart al afgeschaft. Uit de cijfers van de vervoersregio Zuid-Holland, waar Rotterdam en Den Haag niet onder vallen, blijkt volgens de SP dat de gemiddelde reis 28,7 procent duurder wordt. Dat wordt mede gedaan omdat met de vervoerders is afgesproken dat de invoering van de OV-chipkaart hen niet op kosten mag jagen, aldus de SP. Als door de OV-chipkaart minder mensen reizen, mogen zij de prijzen dus opschroeven om evenveel winst te blijven maken.

De provincie Zuid-Holland kwam al in 2008 tot de conclusie dat het aantal ov-reizigers bij het afschaffen van de strippenkaart met 7,5 procent zou dalen.
pi_78956294
Je mag me wel dankbaar zijn dat ik jou weer wat zeur materiaal heb gegeven Macca
Leaf
pi_78956697
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:44 schreef VancouverFan het volgende:
Je mag me wel dankbaar zijn dat ik jou weer wat zeur materiaal heb gegeven Macca
Zwartrijden in het streekbusvervoer schommelt rond de 0,5%, stadsbussen kennen al jaren een percentage van 1,5%

http://rechtennieuws.nl/2(...)penbaar-vervoer.html

Voor het OV chipkaart tijdperk was het zwartrijden niet zo populair
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2010 @ 07:48:01 #92
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78958299
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Om terug te kunnen reizen met de bus ben je ook 2 strippen kwijt of meer.
neen, aangezien die binnen de zones nog gewoon geldig zijn. Ervanuitgaande dat je wel direct de bus terugneemt, wat je normaal wel doet als je wat vergeten bent.
quote:
Als je in de trein wel gecontroleerd wordt, heen en terugreis, kun je dat retourtje ook niet meer gebruiken.
dat klopt, en ik zei er ook bij: als je niet gecontroleerd wordt. En als dat niet het geval is mag je gewoon je kaartje nog een keer gebruiken dezelfde dag.
quote:
Als je met de chipkaart weer terug bent op je originele bestemming lijkt het alsof je alleen maar een bezoek hebt gebracht aan het station voor de winkels ofzo.
nee, want met de chipkaart moet je wel in en uitchecken. Je checkt dus halfverwege uit, en opnieuw in om weer terug te gaan. Doe je dat niet en word je gecontroleerd, dan ben je de pineut. En zwartrijden doe jij natuurlijk niet. Met een normaal kaartje ben je compleet legaal bezig als je niet gecontroleerd bent.
quote:
Het is toch wel bijzonder om te zien hoe selectief mensen reageren. Er wordt alleen maar wat gezegd als het negatief is, iets positiefs zeggen over de OV chipkaart is blijkbaar heel erg moeilijk.
ja, want aan negatieve dingen ergeren mensen zich, aan positieve niet. En zo'n systeem moet geen ergernissen opwekken. Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand te verdedigen,
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78958958
Dat halverwege uitstappen als een voordeel van de chipkaart genoemd wordt, ook weer zo'n heel moeilijk bedacht argument om de chipkaart toch nog wat meer draagkracht te geven en dat lukt bij sommige mensen die trappen in die propaganda.

Even een vraag aan iedereen hoe vaak ben je al halverwege je reis uitgestapt omdat je wat vergeten was. Nou ik nog nooit in mijn 39e jarige leven en reis toch wel regelmatig met het OV.
Wel dat ik regelmatig bij een langer retourtje in een tussenstation even uitstap om die tussenliggende stad in te gaan. En dat zou juist weer duurder worden omdat ik dan verplicht moet uitchecken en inchecken.
pi_78959994
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
Dat halverwege uitstappen als een voordeel van de chipkaart genoemd wordt, ook weer zo'n heel moeilijk bedacht argument om de chipkaart toch nog wat meer draagkracht te geven en dat lukt bij sommige mensen die trappen in die propaganda.

Even een vraag aan iedereen hoe vaak ben je al halverwege je reis uitgestapt omdat je wat vergeten was. Nou ik nog nooit in mijn 39e jarige leven en reis toch wel regelmatig met het OV.
Wel dat ik regelmatig bij een langer retourtje in een tussenstation even uitstap om die tussenliggende stad in te gaan. En dat zou juist weer duurder worden omdat ik dan verplicht moet uitchecken en inchecken.
Nou gefeliciteerd. Maar of iemand het ook echt meemaakt in deze discussie is niet relevant. Er wordt vanalles bijgehaald om maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart, ook onrealistische situaties. Dat mag wel, maar als er een (voor jou) onrealistisch pluspunt wordt gegeven is het wel een probleem.
Leaf
pi_78960172
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:48 schreef Tokus het volgende:

[..]

neen, aangezien die binnen de zones nog gewoon geldig zijn. Ervanuitgaande dat je wel direct de bus terugneemt, wat je normaal wel doet als je wat vergeten bent.
[..]

dat klopt, en ik zei er ook bij: als je niet gecontroleerd wordt. En als dat niet het geval is mag je gewoon je kaartje nog een keer gebruiken dezelfde dag.
[..]

nee, want met de chipkaart moet je wel in en uitchecken. Je checkt dus halfverwege uit, en opnieuw in om weer terug te gaan. Doe je dat niet en word je gecontroleerd, dan ben je de pineut. En zwartrijden doe jij natuurlijk niet. Met een normaal kaartje ben je compleet legaal bezig als je niet gecontroleerd bent.
[..]

ja, want aan negatieve dingen ergeren mensen zich, aan positieve niet. En zo'n systeem moet geen ergernissen opwekken. Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand te verdedigen,
Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand af te zeiken.

Als ik een zeker pluspunt geef (geen kaartjes hoeven kopen), dan kom jij miepen dat er ook mensen zijn waar het geen pluspunt voor is.

Prima dat je je aan negatieve dingen ergert en dat ook laat horen. Maar hier is het alleen maar gezeik en geen ruimte voor iets positiefs. Daar moet meteen de uitzondering voor worden gezocht dat het niet voor iedereen positief is en het dus helemaal niet positiefs is.
Leaf
pi_78960322
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
Dat halverwege uitstappen als een voordeel van de chipkaart genoemd wordt, ook weer zo'n heel moeilijk bedacht argument om de chipkaart toch nog wat meer draagkracht te geven en dat lukt bij sommige mensen die trappen in die propaganda.

Even een vraag aan iedereen hoe vaak ben je al halverwege je reis uitgestapt omdat je wat vergeten was. Nou ik nog nooit in mijn 39e jarige leven en reis toch wel regelmatig met het OV.
Wel dat ik regelmatig bij een langer retourtje in een tussenstation even uitstap om die tussenliggende stad in te gaan. En dat zou juist weer duurder worden omdat ik dan verplicht moet uitchecken en inchecken.
Vancouver weet alles van de theorie, maar die voordelen van een papaierenkaartje en/of strippenkaart kent hij niet.
Van de voordelen van de chipkaart maakt hij uiteraard wel gebruik
pi_78960497
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:34 schreef VancouverFan het volgende:


Als ik een zeker pluspunt geef (geen kaartjes hoeven kopen), dan kom jij miepen dat er ook mensen zijn waar het geen pluspunt voor is.
Wanneer het systeem bij invoering nog niet meteen de gewenste functionaliteit biedt dat mensen hun reizen op korte termijn kunnen decalreren is dat nog geen pluspunt.

Dat geen kaartjes kopen is een heel mooi streven maar voor mijn werkgever moet ik toch iets kunnen overleggen, en ik wil geen 3 weken moeten wachten voordat er transacties op mijn OV_chip site staan.

Banken kunne GVD ook meteen iets overboeken, het is technisch niet moeilijk om dagelijks alles bij te werken alleen bij de ov-chip organisatie blijkbaar wel.

Verder zal ik in ieder geval nooit het automagisch opwaarderen gaan aanschaffen gewoon omdat ik de techniek nog veel te veel wantrouw. Ik wil als consument zelf een bevestiging geven dat iets afgeboekt moet worden.
pi_78960519
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou gefeliciteerd. Maar of iemand het ook echt meemaakt in deze discussie is niet relevant. Er wordt vanalles bijgehaald om maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart, ook onrealistische situaties. Dat mag wel, maar als er een (voor jou) onrealistisch pluspunt wordt gegeven is het wel een probleem.
Ik zou het graag omdraaien er worden allemaal argumentne door de ov-chipknip lobby verzonne om deze toch nog wat positieve punten te geven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2010 @ 09:50:36 #99
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78960562
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar een of andere reden om dat ding met hand en tand af te zeiken.
ah, en daar heb je het mis. Voor bijvoorbeeld de metro werkt het best goed, voor de trein is het gewoon verre van perfect. Ondermeer vanwege het tekort aan palen, het wegvallen van de retourtjes, de schandalig hoge borg voor incidentele reizigers. Allemaal problemen die velen in deze topics al hebben aangekaart.
Zoals ik al zei: zo'n systeem moet geen ergernis opwekken, en dat doet het dus wel, aangezien er hier al 20+ topics over zijn volgekankerd.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78960596
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer het systeem bij invoering nog niet meteen de gewenste functionaliteit biedt dat mensen hun reizen op korte termijn kunnen decalreren is dat nog geen pluspunt.

Dat geen kaartjes kopen is een heel mooi streven maar voor mijn werkgever moet ik toch iets kunnen overleggen, en ik wil geen 3 weken moeten wachten voordat er transacties op mijn OV_chip site staan.

Banken kunne GVD ook meteen iets overboeken, het is technisch niet moeilijk om dagelijks alles bij te werken alleen bij de ov-chip organisatie blijkbaar wel.

Verder zal ik in ieder geval nooit het automagisch opwaarderen gaan aanschaffen gewoon omdat ik de techniek nog veel te veel wantrouw. Ik wil als consument zelf een bevestiging geven dat iets afgeboekt moet worden.
En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.

Dat je nu al zegt dat je nooit gaat automatisch opwaarderen is ook wel typerend. Iets gewoon geen kans geven om beter te worden.
Doe je ook niet aan automatisch overschrijven bij andere zaken zoals rekeningen e.d.?
Leaf
pi_78960618
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou het graag omdraaien er worden allemaal argumentne door de ov-chipknip lobby verzonne om deze toch nog wat positieve punten te geven.
Ik persoonlijk doe dat alleen maar als tegenreactie op al het gezeur.
Leaf
pi_78960692
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.

Dat je nu al zegt dat je nooit gaat automatisch opwaarderen is ook wel typerend. Iets gewoon geen kans geven om beter te worden.
Doe je ook niet aan automatisch overschrijven bij andere zaken zoals rekeningen e.d.?
dat is helemaal geen pluspunt, declareren is bijna onmogelijk aan de hand van OV chipkaart.nl omdat er gewoon transacties ontbreken.

Ja personeelszaken is ook blij met die tientallen uitdraaien van personeelsleden.
1 dag 4 transactiesx 30 = 120 per persoon per maand

12 bonnetjes x12 = 144 bonnetjes per jaar
pi_78960718
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik persoonlijk doe dat alleen maar als tegenreactie op al het gezeur.
je kan er beter mee reizen, maar aan je postgedrag kom je je kamer niet uit
pi_78960854
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:50 schreef Tokus het volgende:

[..]

ah, en daar heb je het mis. Voor bijvoorbeeld de metro werkt het best goed, voor de trein is het gewoon verre van perfect. Ondermeer vanwege het tekort aan palen, het wegvallen van de retourtjes, de schandalig hoge borg voor incidentele reizigers. Allemaal problemen die velen in deze topics al hebben aangekaart.
Zoals ik al zei: zo'n systeem moet geen ergernis opwekken, en dat doet het dus wel, aangezien er hier al 20+ topics over zijn volgekankerd.
Als ik zie hoe snel dat gaat met figuren als Macca hecht ik niet zoveel waarde aan die 20 topics. Er zitten echte raszeikerds tussen.

Zoals het gezeur dat de retourtjes zijn weggevallen. Lekker belangrijk zeg. Er is reizen op saldo voor in de plaats gekomen. Dan heb je geen 'product' nodig. En waarom er borg nodig is, bedank de zwart reizigers en anderen die er anders misbruik van maken.
Maar als jij verbeteringen weet, wat wel een goede oplossing is om misbruik tegen te gaan: http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Daar kun je je mening laten horen en meedenken. Of blijf je liever langs de zijlijn staan zeuren?

En ook voor jou dan maar eens, toen de strippenkaart werd ingevoerd was er ook veel 'ergernis' en werd er geroepen dat het niet zou werken. Nu wil niemand meer zonder. Rara hoe kan dat? Gewenning misschien?
Leaf
pi_78960921
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als ik zie hoe snel dat gaat met figuren als Macca hecht ik niet zoveel waarde aan die 20 topics. Er zitten echte raszeikerds tussen.

Zoals het gezeur dat de retourtjes zijn weggevallen. Lekker belangrijk zeg. Er is reizen op saldo voor in de plaats gekomen. Dan heb je geen 'product' nodig. En waarom er borg nodig is, bedank de zwart reizigers en anderen die er anders misbruik van maken.
Maar als jij verbeteringen weet, wat wel een goede oplossing is om misbruik tegen te gaan: http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Daar kun je je mening laten horen en meedenken. Of blijf je liever langs de zijlijn staan zeuren?

En ook voor jou dan maar eens, toen de strippenkaart werd ingevoerd was er ook veel 'ergernis' en werd er geroepen dat het niet zou werken. Nu wil niemand meer zonder. Rara hoe kan dat? Gewenning misschien?
ja die 1,5 % zwartrijders verzieken alles weer he

daar heb je wel 10% klantenverlies voor over
pi_78960982
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:

En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.
Goh maar dan gaat meteen het hele voordeel van geen kaartjes hoeven te hebben weer op de helling.
Als het mis is gegaan met uitchecken heb ik een probleem want dan ben ik mijn borg kwijt en kan ik ook niets declareren, wat een systeem zeg.

Verder moet ik dan dus verplicht naar een station voor die uitdraai terwijl ik misschien ook wel eens alleen met een bus reis die niet langs NS stations komt. Maar het zou voor de gebruiker allen maar makkelijker worden toch.
quote:
Dat je nu al zegt dat je nooit gaat automatisch opwaarderen is ook wel typerend. Iets gewoon geen kans geven om beter te worden.
Doe je ook niet aan automatisch overschrijven bij andere zaken zoals rekeningen e.d.?
Ik doe wel aan automatische overschrijvingen, deze kun je stroneren als het mis gaat, dat kan ik niet bij die ov-chip dingen. En ik ben blij dat ik het kan strorneren want het is al vaker mis gegaan ermee bij mij, en dat zal vasst en zeker ook de ervaring van andere mensen zijn.
pi_78960985
breng zelf eens verbeterpunten in

we geven ze aan, maar dan reageer je niet
pi_78961834
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh maar dan gaat meteen het hele voordeel van geen kaartjes hoeven te hebben weer op de helling.
Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meer
quote:
Als het mis is gegaan met uitchecken heb ik een probleem want dan ben ik mijn borg kwijt en kan ik ook niets declareren, wat een systeem zeg.
In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.
Dat is precies wat ik bedoel jij en anderen doen zo ontzettend veel moeite om de nadelene / problemen overal op te projecteren en uit te vergroten. Totaal niet realistisch meer.
quote:
Verder moet ik dan dus verplicht naar een station voor die uitdraai terwijl ik misschien ook wel eens alleen met een bus reis die niet langs NS stations komt. Maar het zou voor de gebruiker allen maar makkelijker worden toch.
Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.
quote:
Ik doe wel aan automatische overschrijvingen, deze kun je stroneren als het mis gaat, dat kan ik niet bij die ov-chip dingen. En ik ben blij dat ik het kan strorneren want het is al vaker mis gegaan ermee bij mij, en dat zal vasst en zeker ook de ervaring van andere mensen zijn.
En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.
Leaf
pi_78962140
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:

Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meer
Dus een verslechtering
quote:
In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.
Ik hoop oprecht dat het bij die 0.5% fout gaat door fouten van mensen zelf, als het door falend apparatuur komt is dat natuurlijk niet goed te praten. Wanneer je een automagich systeem introduceerd mag de tehcniek niet falen voor de mensen
quote:
Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.
[..]
Dan zit ik als snel boven de 10 trnasacties natuurlijk
quote:
En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.
Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.

Verder is het natuurlijk belachelijk dat je als consument achter je eigen geld aan moet als een bedrijf een fout maakt en je daar echt vele moeite voor moet doen. Dat maakt de drempel naar het OV steeds hoger voor de meeste incidnetele ov gebruikers.
pi_78962460
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus een verslechtering
[..]

Ik hoop oprecht dat het bij die 0.5% fout gaat door fouten van mensen zelf, als het door falend apparatuur komt is dat natuurlijk niet goed te praten. Wanneer je een automagich systeem introduceerd mag de tehcniek niet falen voor de mensen
[..]

Dan zit ik als snel boven de 10 trnasacties natuurlijk
[..]

Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.

Verder is het natuurlijk belachelijk dat je als consument achter je eigen geld aan moet als een bedrijf een fout maakt en je daar echt vele moeite voor moet doen. Dat maakt de drempel naar het OV steeds hoger voor de meeste incidnetele ov gebruikers.
Zeg dan gewoon dat jij niets goeds wilt zien in de OV chipkaart en alles aangrijpt erover te zeiken. Dan kunnen we ophouden met deze discussie.
Je weet niet eens goed hoe dingen werken maar voor het gemak ga je er maar vanuit dat het helemaal kut gaat bij de OV chipkaart.
Leaf
pi_78962687
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat jij niets goeds wilt zien in de OV chipkaart en alles aangrijpt erover te zeiken. Dan kunnen we ophouden met deze discussie.
Je weet niet eens goed hoe dingen werken maar voor het gemak ga je er maar vanuit dat het helemaal kut gaat bij de OV chipkaart.
Nee

Jij bent hier alle nadelen de hemel in aan het proberen te praten en wilt gewoon niet erkennen dat er een stel structurele fouten in de implementatie van dit product zitten.

Ow wat weet ik niet hoe iets werkt verlicht mij met u o zo ongefundeerde meningen.

Wil jij dan echt beweren dat het allemaal goed gaan bij de ov-chipkaart. Transactie overzichten die nog steeds niet up to date zijn noem ik nog steeds een fout. Dat had vanaf dag 1 moeten werken. Ok niet vanaf dag 1 maar een paar jaar verder zouden die lancunes natuurlijk allang opgelost moeten zijn voordat ze het landelijk invoeren.

Even wachten tot 16 maart eens kijken hoeveel klachten dan weer gaan loskomen van studenten waar weer van alles met die kaart gaat misgaan.
pi_78962863
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk, omdat jij zo snel mogelijk wilt declareren, bestaat het voordeel van geen kaartjes hoeven te kopen voor niemand meer
[..]

In Rotterdam gaat het uitchecken in 0,5% van de gevallen mis en jij doet alsof het aan de lopende band misgaat.
Dat is precies wat ik bedoel jij en anderen doen zo ontzettend veel moeite om de nadelene / problemen overal op te projecteren en uit te vergroten. Totaal niet realistisch meer.
[..]

Nou dan wacht je tot je wel langs een station komt. Nu moet je ook wachten met het inleveren van je strippenkaart tot die vol is.
[..]

En waaruit blijkt dat je het bij de OV chipkaart niet terug kunt krijgen? Alle automatische afschrijvingen kun je terug laten boeken als het niet goed gaat.
Moeilijk he cijfers interpreteren

Het gaat fout in Rotterdam bij 0,5 van de gevallen in de METRO
Totaal is het 4%

Snap dat nou eens
pi_78962867
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee

Jij bent hier alle nadelen de hemel in aan het proberen te praten en wilt gewoon niet erkennen dat er een stel structurele fouten in de implementatie van dit product zitten.
En bent alle nadelen aan het overdrijven en opzoeken en wilt niet erkennen dat er een aantal structurele goede dingen in de OV chipkaart zitten.
quote:
Ow wat weet ik niet hoe iets werkt verlicht mij met u o zo ongefundeerde meningen.
Niks ongefundeerd
quote:
Storneren lukt zover ik weer alleen bij regelmatig terugkerend overschrijvingen, en dat zal die van de ov-chipkaart niet zijn.
Gewoon een vermoeden dus....
quote:
Wil jij dan echt beweren dat het allemaal goed gaan bij de ov-chipkaart.
Nee. En dat heb ik ook nergens gedaan. Ik heb al diverse malen gezegd dat er dingen beter kunnen en zeker in de opstartfase. LEZEN!
quote:
Transactie overzichten die nog steeds niet up to date zijn noem ik nog steeds een fout. Dat had vanaf dag 1 moeten werken. Ok niet vanaf dag 1 maar een paar jaar verder zouden die lancunes natuurlijk allang opgelost moeten zijn voordat ze het landelijk invoeren.
Dat landelijk invoeren is nog lang niet het geval.
quote:
Even wachten tot 16 maart eens kijken hoeveel klachten dan weer gaan loskomen van studenten waar weer van alles met die kaart gaat misgaan.
De invoering in de Metro in Rotterdam werd gevreesd, gebeurde niks schokkends.
De totale afschaffing van de strippenkaart in Rotterdam werd gevreesd. Ook niks schokkends gebeurd.

Blijf maar lekker doemdenken jij...
Leaf
pi_78967917
De ov-chipkaart geeft niks meer dan ellende! Het is belachelijk dat er een kaart wordt ingevoerd omdat er een paar positieve punten zijn.
De ov-chip heeft maar liefst 2 aanvraagformulieren en 2 pasfoto's kwijt geraakt! Ik ben dus al 3 pasfoto's aan die lui kwijt! Vervolgens moet ik er 4x achteraan bellen (een 0900 nr.) om uberhaupt de kaart te krijgen.. Uiteindelijk krijg ik pas half februari de kaart toegestuurd. Vervolgens staat er geen bestelling voor mij klaar terwijl ik toch recht heb op een studentenreisproduct. 15x gebeld met ov-chip (45 euro beltegoed lichter) en nog staat er geen product op! Ik wordt verzocht steeds 5 dagen te wachten en de ib-groep maar te bellen. Gebeld met ib-groep maar die hebben gewoon mijn reisrecht doorgegeven. Kortom de ov-chipkaart is een grote flop! Er kunnen geen voordelen aan een product zitten dat niet gebruikt kan worden!
pi_78968218
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:01 schreef Splinter1707 het volgende:
De ov-chipkaart geeft niks meer dan ellende! Het is belachelijk dat er een kaart wordt ingevoerd omdat er een paar positieve punten zijn.
De ov-chip heeft maar liefst 2 aanvraagformulieren en 2 pasfoto's kwijt geraakt! Ik ben dus al 3 pasfoto's aan die lui kwijt! Vervolgens moet ik er 4x achteraan bellen (een 0900 nr.) om uberhaupt de kaart te krijgen.. Uiteindelijk krijg ik pas half februari de kaart toegestuurd. Vervolgens staat er geen bestelling voor mij klaar terwijl ik toch recht heb op een studentenreisproduct. 15x gebeld met ov-chip (45 euro beltegoed lichter) en nog staat er geen product op! Ik wordt verzocht steeds 5 dagen te wachten en de ib-groep maar te bellen. Gebeld met ib-groep maar die hebben gewoon mijn reisrecht doorgegeven. Kortom de ov-chipkaart is een grote flop! Er kunnen geen voordelen aan een product zitten dat niet gebruikt kan worden!
Ik geloof best dat het in sommige gevallen de overgang niet goed gaat. Wat jij aanhaalt is ook een zeer kwalijke gang van zaken.

Maar het zegt niks over het functioneren van de OV chipkaart. Maar vanalles over het functioneren van de IB groep.
Leaf
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:15:53 #116
8781 crew  Frutsel
pi_78968527
Kap eens met dat persoonlijke gedoe
pi_78970471
Ik heb er een beetje problemen mee dat ik kennelijk, ondanks dat mijn abonnement gewoon afgebeeld staat op mijn pas toch moet inchecken en uitchecken straks.
Wat is daar het praktische nut van. Dat kan alleen maar fout gaan en extra administratieve stomp met zich meebrengen.
pi_78970547
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:05 schreef McKillem het volgende:
Ik heb er een beetje problemen mee dat ik kennelijk, ondanks dat mijn abonnement gewoon afgebeeld staat op mijn pas toch moet inchecken en uitchecken straks.
Wat is daar het praktische nut van.
In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.

Net zoals er nu al regelmatig iemand door de trein loopt om reizigers te tellen en kijken wat voor een kaart ze hebben.
Leaf
pi_78977208
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.

Net zoals er nu al regelmatig iemand door de trein loopt om reizigers te tellen en kijken wat voor een kaart ze hebben.
Zoals al eerder gemeld dat is een totaal waanzin idee, dat kan men ook op andere manieren registreren, en daarvoor hoeft men het voor de reiziger niet nodeloos moeilijk te maken.

Verder zie ik de NS niet als zo'n dynamisch bedrijf dat men wanneer men registreerd dat het opeens heel druk is men stande pede meer treinstellen kan en zal gaan bijschakelen.
pi_78977933
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In de gaten houden waar en wanneer het druk is. Of er extra treinen ingezet moeten worden of juist niet.

Net zoals er nu al regelmatig iemand door de trein loopt om reizigers te tellen en kijken wat voor een kaart ze hebben.
Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.
Het gaat gewoon voor problemen zorgen punt, ik weet zeker dat er straks per abuis tegoed afgeschreven gaat worden waar het niet afgeschreven moet worden, bijvoorbeeld.

Of ze gaan mijn abonnement heel strak interpreteren.
Het is een soort ongeschreven regel dat ik met mijn abonnement dat naar Den Haag HS gaat, ook wel een trein naar Den Haag CS kan pakken. Kaartjes zouden normaal even duur zijn, geen haan die daar naar kraait. Hier maak ik ook dikwijls om praktische redenen gebruik van, en het is me bij de verkoop van het abonnement ook verteld dat het gewoon geen enkel probleem is.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die OV-Chip unit dat niet ziet en me gewoon dat traject in rekening gaat brengen, of van HS naar CS, dat soort muggenzifterij.
pi_78978636
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.
Het gaat gewoon voor problemen zorgen punt, ik weet zeker dat er straks per abuis tegoed afgeschreven gaat worden waar het niet afgeschreven moet worden, bijvoorbeeld.
En dat weet jij voor heel Nederland te vertellen?
Ja het zal vast nog wel eens misgaan dat teveel afschrijven. Maar het zal in de meeste gevallen ook gewoon goed gaan.
quote:
Of ze gaan mijn abonnement heel strak interpreteren.
Het is een soort ongeschreven regel dat ik met mijn abonnement dat naar Den Haag HS gaat, ook wel een trein naar Den Haag CS kan pakken. Kaartjes zouden normaal even duur zijn, geen haan die daar naar kraait. Hier maak ik ook dikwijls om praktische redenen gebruik van, en het is me bij de verkoop van het abonnement ook verteld dat het gewoon geen enkel probleem is.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die OV-Chip unit dat niet ziet en me gewoon dat traject in rekening gaat brengen, of van HS naar CS, dat soort muggenzifterij.
Zou kunnen, meldt je aan op de NS site om dat alvast te bespreken. Alleen maar hier klagen gaat het zeker niet voorkomen.
Leaf
pi_78978739
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals al eerder gemeld dat is een totaal waanzin idee, dat kan men ook op andere manieren registreren, en daarvoor hoeft men het voor de reiziger niet nodeloos moeilijk te maken.

Verder zie ik de NS niet als zo'n dynamisch bedrijf dat men wanneer men registreerd dat het opeens heel druk is men stande pede meer treinstellen kan en zal gaan bijschakelen.
Nou het is echt ontzettend moeilijk om even in en uit te checken... Bijna net zo moeilijk als je pas even te laten zien bij een ingangscontrole. Of wanneer ze in de trein langskomen en tellen hoeveel reizigers er zijn en welke kaarten die gebruiken.
Leaf
pi_78979202
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat weet jij voor heel Nederland te vertellen?
Ja het zal vast nog wel eens misgaan dat teveel afschrijven. Maar het zal in de meeste gevallen ook gewoon goed gaan.
[..]
Conducteurs constateren het toch?
quote:
Zou kunnen, meldt je aan op de NS site om dat alvast te bespreken. Alleen maar hier klagen gaat het zeker niet voorkomen.
Het was een voorbeeld van de vele dingen die fout kunnen gaan.
Ik zie ook bezwaren op het gebied van "waar is McKillem NU" en conexxion die tegen de NS zegt meer geld te willen omdat de persoon in kwestie vaker met de bus gaat dan met de trein met als gevolg dat je abonnementskosten de lucht in vliegen.
pi_78979271
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik kan ze precies vertellen waar het wanneer druk is en wanneer extra transport wenselijk is. Dat ik steeds moet in en uit checken vind ik behalve onnodig ook nog gewoon zwaar irritant.
Het gaat gewoon voor problemen zorgen punt, ik weet zeker dat er straks per abuis tegoed afgeschreven gaat worden waar het niet afgeschreven moet worden, bijvoorbeeld.

Of ze gaan mijn abonnement heel strak interpreteren.
Het is een soort ongeschreven regel dat ik met mijn abonnement dat naar Den Haag HS gaat, ook wel een trein naar Den Haag CS kan pakken. Kaartjes zouden normaal even duur zijn, geen haan die daar naar kraait. Hier maak ik ook dikwijls om praktische redenen gebruik van, en het is me bij de verkoop van het abonnement ook verteld dat het gewoon geen enkel probleem is.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die OV-Chip unit dat niet ziet en me gewoon dat traject in rekening gaat brengen, of van HS naar CS, dat soort muggenzifterij.
1 troost, het gaat maar 300.000 keer per week fout.
Kleine foutenmarge moet kunnen toch

En ja als jij een abonnement heb tot Den Haag HS mag je niet verder reizen daarop zonder extra kosten.
pi_78979355
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou het is echt ontzettend moeilijk om even in en uit te checken... Bijna net zo moeilijk als je pas even te laten zien bij een ingangscontrole. Of wanneer ze in de trein langskomen en tellen hoeveel reizigers er zijn en welke kaarten die gebruiken.
Ja precies hetzelfde uiteraard

Dat heb ik 6x meegemaakt in 20 jaar
Ik check 8x per dag in en uit

Precies hetzelfde
pi_78979489
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

1 troost, het gaat maar 300.000 keer per week fout.
Kleine foutenmarge moet kunnen toch

En ja als jij een abonnement heb tot Den Haag HS mag je niet verder reizen daarop zonder extra kosten.
Dat is de grap want dat doe je niet. Den Haag HS en Den Haag CS verschillen 0,0 in afgelegde afstand. Het is niet verder, het is niet dichterbij. Het is een ander station en daarmee punt. Daarom is het nu ook geen probleem dat je of het 1 of het ander kiest.
En ja je kan heel zielig gaan roepen dat ik akkoord ben met voorwaarden en een abonnement heb tot HS en bla bla en jank jank maar het blijft een feit dat de attitude van OV bedrijven bepaald niet flexibeler worden op deze fronten en dat gaat nog in iemands gezicht ontploffen in de nabije toekomst. Lik op stuk geven enzo.
pi_78979514
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik weet genoeg inhoudelijke reacties te geven. Maar ik heb het idee dat ik sommige reacties al 100 keer heb gegeven. Ik blijf dezelfde dingen steeds maar weer herhalen. Daar stop ik op een gegeven moment gewoon mee.

Nou wanneer ga je hier dan eens stoppen.
Volgens mij doe je dat nooit, die naald blijft maar doorgaan

Het idee klopt wel ja
pi_78979595
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:24 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is de grap want dat doe je niet. Den Haag HS en Den Haag CS verschillen 0,0 in afgelegde afstand. Het is niet verder, het is niet dichterbij. Het is een ander station en daarmee punt. Daarom is het nu ook geen probleem dat je of het 1 of het ander kiest.
En ja je kan heel zielig gaan roepen dat ik akkoord ben met voorwaarden en een abonnement heb tot HS en bla bla en jank jank maar het blijft een feit dat de attitude van OV bedrijven bepaald niet flexibeler worden op deze fronten en dat gaat nog in iemands gezicht ontploffen in de nabije toekomst. Lik op stuk geven enzo.
Ja ik ben het met je eens hoor, maar CS is wel verder natuurlijk en je betaalt per afstand.
Nu maakt het gelukkig niets uit
pi_78979662
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Conducteurs constateren het toch?
Ik heb nog nooit gezien dat een conducteur precies ging tellen hoeveel passagiers er in zijn trein zaten.

quote:
Het was een voorbeeld van de vele dingen die fout kunnen gaan.
Ik zie ook bezwaren op het gebied van "waar is McKillem NU" en conexxion die tegen de NS zegt meer geld te willen omdat de persoon in kwestie vaker met de bus gaat dan met de trein met als gevolg dat je abonnementskosten de lucht in vliegen.
Ach, zo kun je wel fouten blijven verzinnen.... Je zou ook gewoon geduld kunnen hebben en afwachten hoe het gaat.
Tot nu wijzen de echte tests uit (Rotterdam) dat het over het algemeen goed gaat en veel van de voorspelde problemen uitblijven.
Let op: Ik zeg niet dat het pefect gaat....
Leaf
pi_78979733
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gezien dat een conducteur precies ging tellen hoeveel passagiers er in zijn trein zaten.


[..]

Ach, zo kun je wel fouten blijven verzinnen.... Je zou ook gewoon geduld kunnen hebben en afwachten hoe het gaat.
Tot nu wijzen de echte tests uit (Rotterdam) dat het over het algemeen goed gaat en veel van de voorspelde problemen uitblijven.
Let op: Ik zeg niet dat het pefect gaat....
Probleem is alleen dat als ik het afwacht en uitzit is het weer "te laat" en ben ik honder miljoen miljard kwijt alleen voor woon werk verkeer en mag ik er niet meer over klagen want ik had het aan kunnen zien komen en bla bla enzo.
pi_78980055
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat als ik het afwacht en uitzit is het weer "te laat" en ben ik honder miljoen miljard kwijt alleen voor woon werk verkeer en mag ik er niet meer over klagen want ik had het aan kunnen zien komen en bla bla enzo.
Nou dan meldt je je nu alvast aan bij het NS chip forum:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Leaf
pi_78980093
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dan meldt je je nu alvast aan bij het NS chip forum:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
lekker druk forum
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:17:27 #133
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78981456
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Owja. De overstap tijd. Eigenlijjk niet bedoel om terug te reizen.


Dat is nou juist het hele idee achter zones. Dat je een strip betaalt voor een zone en dat je dan een bepaalde tijdsperiode onbeperkt in die zone rond kan reizen. Dus ook terug en weer heen en weer terug en weer heen en weer terug.

Het staat er ook gewoon op hoor, op die strippenkaart. De geldigheidsduur vanaf stempeltijd is...

Wat een onzin kan jij uitkramen zeg, ongelooflijk.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:39:54 #134
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78982231
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

lekker druk forum
Moet je die 'voltooide' onzin eens doorkijken, zogenaamd de suggesties welke al zijn doorgevoerd door de NS. Ja, zo kom ik ook wel aan de 88 voltooiden.

Voorbeeldje.
quote:
NS automaat met "OV-chipkaart buiten gebruik" oplossen.

Station Heeze, spoor 2: OV-chipkaart (permanent?) buiten gebruik. Niet fijn, moeten omlopen via de tunnel naar spoor 1 met een rolstoel! Waarom niet beide automaten volledig functioneel ?
door anoniem | 1 opmerking
Status: voltooid

Het is inderdaad onhandig als een automaat het niet doet en je moet omlopen. Gelukkig kunnen we melden dat je vanaf begin maart bij álle NS-kaartautomaten OV-chipkaarthandelingen kunt doen.
Default-avatar Webteam IkChip
Wat een geweldige oplossing. In plaats van 'we sturen meteen een monteur om die automaat te repareren', komen ze met een 'oplossing' dat alle kaartautomaten van de NS ov-chipkaartfunctioneel worden. Ja doh, dat mag ik hopen ja, sowieso al rijkelijk laat. En volgens mij bedoelt die poster dat er op Heeze maar twee automaten zijn, allebei voor de ov-chipkaart, op beide sporen één, en dat er eentje daarvan al lange lange tijd stuk is. Wat heeft hij/zij aan zo'n antwoord van de NS, dat bovendien een dikke vette leugen is, want het is inmiddels al bijna half maart en bij nog láng niet alle automaten kun je met chipkaart terecht.

Dat noemen ze dan voltooid. Voltooid toekomende tijd hooguit.
pi_78983072
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:

[..]



Dat is nou juist het hele idee achter zones. Dat je een strip betaalt voor een zone en dat je dan een bepaalde tijdsperiode onbeperkt in die zone rond kan reizen. Dus ook terug en weer heen en weer terug en weer heen en weer terug.

Het staat er ook gewoon op hoor, op die strippenkaart. De geldigheidsduur vanaf stempeltijd is...

Wat een onzin kan jij uitkramen zeg, ongelooflijk.
Het is niet bedacht als vrije reistijd voor de zones, maar een noodzakelijk iets als je van zones gebruikt maakt.

En ondanks al die onzin lees je het toch allemaal en pak je er hier en daar iets uit over om door te gaan.
Chapeau
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:07:52 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78983293
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is niet bedacht als vrije reistijd voor de zones, maar een noodzakelijk iets als je van zones gebruikt maakt.


Wat jij wil joh.
pi_78983991
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:07 schreef Zelva het volgende:

[..]



Wat jij wil joh.
Welterusten
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:28:12 #138
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78984353
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ondanks al die onzin lees je het toch allemaal en pak je er hier en daar iets uit over om door te gaan.
Chapeau
Da's nog altijd beter dan jou, want jij leest helemaal niets
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78985370
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Da's nog altijd beter dan jou, want jij leest helemaal niets
Nog zo'n troll...
Als je niet normaal aan de discussie mee wilt doen, hou dan dit gezeur ook voor je.
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:56:17 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78985800
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nog zo'n troll...
Als je niet normaal aan de discussie mee wilt doen, hou dan dit gezeur ook voor je.
Doe dat zelf ook eens. Wie stelt, bewijst. Kom dan eens met bewijzen dat het nooit de bedoeling is geweest van het zonesysteem om dat ook daadwerkelijk als zone te gebruiken. Het woord zegt het al...
pi_78986001
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Doe dat zelf ook eens. Wie stelt, bewijst. Kom dan eens met bewijzen dat het nooit de bedoeling is geweest van het zonesysteem om dat ook daadwerkelijk als zone te gebruiken. Het woord zegt het al...
Ik zeg nergens dat het niet als zonesysteem gebruikt mag worden.
En over zo'n klein ding ga ik geen uitgebreide discussie voeren met iemand die 90% van mijn opmerkingen negeert en er alleen iets uit pakt waar die moeilijk over kan doen.
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:12:02 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78986557
Wie stelt, bewijst...

Die vraag staat nog steeds open, dat omheen lullen trap ik echt niet in.

Maar ach wat maakt het uit, onderbouwen doe je toch nooit en weiger je pertinent te doen, dus heeft het totaal geen zin om op alles wat je zegt in repliek te gaan. Het enige antwoord dat je dan krijgt, bestaat uit a) allerlei argumenten en feiten die niet bewezen worden, b) zaken die helemaal niets met de ov-chipkaart van doen hebben of c) de eigen persoonlijke ervaringen die als absoluut voor het het hele heelal geldend feit gepresenteerd worden.

En ach, als het dan toch een beetje te heet onder de voeten wordt, dan maak je andere mensen toch gewoon uit voor 'zeur', 'troll' of 'doemdenker'. Goede redenaties hoor.
pi_78986969
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef Zelva het volgende:
Wie stelt, bewijst...

Die vraag staat nog steeds open, dat omheen lullen trap ik echt niet in.

Maar ach wat maakt het uit, onderbouwen doe je toch nooit en weiger je pertinent te doen, dus heeft het totaal geen zin om op alles wat je zegt in repliek te gaan. Het enige antwoord dat je dan krijgt, bestaat uit a) allerlei argumenten en feiten die niet bewezen worden, b) zaken die helemaal niets met de ov-chipkaart van doen hebben of c) de eigen persoonlijke ervaringen die als absoluut voor het het hele heelal geldend feit gepresenteerd worden.

En ach, als het dan toch een beetje te heet onder de voeten wordt, dan maak je andere mensen toch gewoon uit voor 'zeur', 'troll' of 'doemdenker'. Goede redenaties hoor.
haha eigen persoonlijke ervaringen

Hj weet niet eens hoe de strippenkaart werkt, laat staan dat hij OV chipkaart kan doorgronden.
pi_78987041
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef Zelva het volgende:
Wie stelt, bewijst...

Die vraag staat nog steeds open, dat omheen lullen trap ik echt niet in.

Maar ach wat maakt het uit, onderbouwen doe je toch nooit en weiger je pertinent te doen, dus heeft het totaal geen zin om op alles wat je zegt in repliek te gaan. Het enige antwoord dat je dan krijgt, bestaat uit a) allerlei argumenten en feiten die niet bewezen worden, b) zaken die helemaal niets met de ov-chipkaart van doen hebben of c) de eigen persoonlijke ervaringen die als absoluut voor het het hele heelal geldend feit gepresenteerd worden.

En ach, als het dan toch een beetje te heet onder de voeten wordt, dan maak je andere mensen toch gewoon uit voor 'zeur', 'troll' of 'doemdenker'. Goede redenaties hoor.
Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.

Over de OV chipkaart wil ik best met jou de discussie aangaan. Over waar het zonesysteem voor bedoeld is gaat deze discussie niet. Dus die discussie ga ik niet meer voeren. Zeker niet met iemand die wel heel erg subjectief kijkt en oordeelt.
Leaf
pi_78987144
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.

Over de OV chipkaart wil ik best met jou de discussie aangaan. Over waar het zonesysteem voor bedoeld is gaat deze discussie niet. Dus die discussie ga ik niet meer voeren. Zeker niet met iemand die wel heel erg subjectief kijkt en oordeelt.
Geef hier dan eens antwoord

Wanneer ik met mijn NS-Voordeelabonnement reis, kan ik maximaal drie mensen met korting mee laten reizen. Hoe werkt dat met de OV-Chipkaart?

Hoe ga je dit oplossen ? En kom niet met papieren kaartjes aankakken want dat is zo ouderwets
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:32:29 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78987649
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik ben jou of iemand anders niks verplicht.
Je kunt het dus niet bewijzen. Bedankt voor je oprechtheid.
quote:
Over de OV chipkaart wil ik best met jou de discussie aangaan. Over waar het zonesysteem voor bedoeld is gaat deze discussie niet. Dus die discussie ga ik niet meer voeren.
Ja hoor, grapjas. Jij komt met het 'argument' dat een ov-chipkaart handig is omdat je als je onverhoopt terugmoet je dan nog niet het volle tarief betaald hebt. Het tegenargument, dat wel ergens op slaat, is dat je op strippen überhaupt al terug kan. Jij komt dan met het 'argument' dat de strippenkaart nooit bedoeld was om terug te reizen. De discussie gaat dus wel degelijk over het zonesysteem, ga nou niet opeens net doen of dit niet relevant is nu je ongelijk hebt, want toen was het nog wel uiterst relevant voor je, je laatste strohalm zelfs om die discussie te winnen. Dat je dus niet gelukt is, want je argument sloeg bij voorbaat al nergens op.
pi_78988188
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je kunt het dus niet bewijzen. Bedankt voor je oprechtheid.
[..]

Ja hoor, grapjas. Jij komt met het 'argument' dat een ov-chipkaart handig is omdat je als je onverhoopt terugmoet je dan nog niet het volle tarief betaald hebt. Het tegenargument, dat wel ergens op slaat, is dat je op strippen überhaupt al terug kan. Jij komt dan met het 'argument' dat de strippenkaart nooit bedoeld was om terug te reizen. De discussie gaat dus wel degelijk over het zonesysteem, ga nou niet opeens net doen of dit niet relevant is nu je ongelijk hebt, want toen was het nog wel uiterst relevant voor je, je laatste strohalm zelfs om die discussie te winnen. Dat je dus niet gelukt is, want je argument sloeg bij voorbaat al nergens op.
Als je verder had gelezen dan je neus lang is, had je ook al kunnen zien dat die discussie over het sonesysteem langer doorging en ik heb toegegeven dat ik fout zat wat dat betreft.

Maar blijkbaar zag je een kans om ergens over te gaan lopen zeuren, moet je zelf weten. Maar verwacht van mij niet dat ik precies ga doen wat jij van mij wilt.
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:54:03 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78988763
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En weer gekronkel om een duideljk pluspunt om te buigen in iets negatief. En nog fout ook.
Op stations kun je een uitdraai maken van de laatste 10 reizen. Kun je meteen na de reis doen.
Nee, dat kan dus niet en is gewoon weer een keiharde leugen. Alleen in Rotterdam, Amsterdam en misschien nog een andere stad waar ze bij de regionale vervoerder wel automaten hebben die een printje kunnen afleveren, daar kan het. Bij de NS-automaten kom je van een koude kermis thuis.
pi_78989127
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat kan dus niet en is gewoon weer een keiharde leugen. Alleen in Rotterdam, Amsterdam en misschien nog een andere stad waar ze bij de regionale vervoerder wel automaten hebben die een printje kunnen afleveren, daar kan het. Bij de NS-automaten kom je van een koude kermis thuis.
En waar is jouw onderbouwing / bewijs nou?

Maar je hebt gelijk. Op de automaten zien je alleen de gegevens. Een printje kun je krijgen bij de servicebalie.
quote:
De NS-kaartautomaat op het station toont wat uw recente reizen hebben gekost. Kies ‘reishistorie’ voor inzicht in uw laatste 10 transacties. Dit kan ook bij de NS-servicebalie, waar u bovendien een uitdraai van de NS-transacties kunt vragen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)t/informatie-inzicht

Had ik verkeerd gelezen
Leaf
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:12:57 #150
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78989669
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En waar is jouw onderbouwing / bewijs nou?
#22.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')