Een beetje professionele organisatie had dat van te voren al gedaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als er echt lange rijen ontstaan, dan kunnen er palen bij komen. Volgens mij geven alle vervoerders via hun website reizigers de kans om aan te geven waar de schoen wringt.
Of je denkt even na voordat je hier wat neerzet.quote:[..]
Dan moet je toch echt beter gaan leren lezen.
Idem.quote:[..]
En ook dat lees je verkeerd.
Zeer waarschijnlijk ben je met die conclusie ook naïef. Maar geeft niet, ieder zijn eigen gebreken.quote:[..]
Misschien, nog altijd beter dan dat zwartgallige van jou.
Dit hele chipkaart-systeem hangt van verkeerde details aan elkaar, maar goed.quote:[..]
Ik negeer constant dat er mensen zijn die misbruik maken van het OV als het kan
Daar ben ik juist begonnen toen men begon te miepen dat de borg niet nodig zou zijn.
Lees eens alles wat er staat ipv steeds maar weer op details te reageren.
En nee, zwartrijden zou niet onmogelijk zijn. Als je dat denkt, dan ben je echt naief. Het zou moeilijker gemaakt worden. Je hebt wel erg veel verkeerde indrukken. En ik denk toch dat dat aan jou ligt.
Overigens, met die chipkaart zou zwartrijden toch onmogelijk zijn? Is zelfs een van de bepalende argumenten geweest om dat ding in te voeren.

En als de andere bus, 20 minuten doet over dat stukje, dan neem ik toch diegene waar ik minder voor betaal en sneller op de plaats ben.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het nog 15 minuten duurt voordat de bus er is bijvoorbeeld...
Nee. Als je 3 strippen hebt gestempeld omdat je naar de andere kant van de stad moet en je bedenkt je halverwege dat je wat vergeten bent, ben je alle strippen al kwijt.quote:Helemaal waar. Dat is een groot voordeel van de chipkaart.
[..]
Dat kan ook wanneer stempelt.

Want jij en andere professionele reizigers hebben een glazen bol waarbij ze precies kunnen voorspelen wat er gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Een beetje professionele organisatie had dat van te voren al gedaan.
Dat doe ik, doe jij dat ook?quote:Of je denkt even na voordat je hier wat neerzet.
Het zwartrijden is nog nooit zo makkelijk geweest?quote:Idem.
[..]
Zeer waarschijnlijk ben je met die conclusie ook naïef. Maar geeft niet, ieder zijn eigen gebreken.
[..]
Dit hele chipkaart-systeem hangt van verkeerde details aan elkaar, maar goed.
En ja, zwartrijden tegengaan was een van dé redenen om dit hele systeem in te voeren; het is nog nooit zo gemakkelijk geweest als nu met dit systeem.
En nee, het ligt niet aan mij. Maar ook dat zal jij ongetwijfeld anders zien

En toch ben je eerder op de plaats van bestemming met de bus die eerder komt. Maar weinig mensen zullen wachten op een andere (latere) bus als die eerste bus toch langs dezelfde plek komt. Zeker met het weer van de afgelopen maanden...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En als de andere bus, 20 minuten doet over dat stukje, dan neem ik toch diegene waar ik minder voor betaal en sneller op de plaats ben.
Onzin. Als je drie strippen stempelt blijven die een uur geldig.quote:Nee. Als je 3 strippen hebt gestempeld omdat je naar de andere kant van de stad moet en je bedenkt je halverwege dat je wat vergeten bent, ben je alle strippen al kwijt.
Bij de chipkaart alleen maar de gereden km's.

en met je ov chipkaart stap je halfverwege uit, heb je dus de helft betaalt, en moet je terug en moet je nog een keer de helft betalen. Uiteindelijk ben je dus dan ook het chipkaart-equivalent van 3 strippen kwijt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:47 schreef VancouverFan het volgende:
Nee. Als je 3 strippen hebt gestempeld omdat je naar de andere kant van de stad moet en je bedenkt je halverwege dat je wat vergeten bent, ben je alle strippen al kwijt.

Sowieso levert het een groot nadeel op voor abonnementshouders. Met een abonnement kun je de hele dag door zoveel reizen als je wilt voor hetzelfde bedrag. Met de chipkaart betaal je dus elke keer per reis. Het voordeel van een abonnement is dus eigenlijk verdwenen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
en met je ov chipkaart stap je halfverwege uit, heb je dus de helft betaalt, en moet je terug en moet je nog een keer de helft betalen. Uiteindelijk ben je dus dan ook het chipkaart-equivalent van 3 strippen kwijt.
Doe je dat met de trein (bijvoorbeeld Bijlmer - A'dam CS), en word je niet gecontroleerd, dan blijft je retourkaartje overigens nog gewoon geldig voor de rest van de dag.

Om terug te kunnen reizen met de bus ben je ook 2 strippen kwijt of meer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
en met je ov chipkaart stap je halfverwege uit, heb je dus de helft betaalt, en moet je terug en moet je nog een keer de helft betalen. Uiteindelijk ben je dus dan ook het chipkaart-equivalent van 3 strippen kwijt.
Doe je dat met de trein (bijvoorbeeld Bijlmer - A'dam CS), en word je niet gecontroleerd, dan blijft je retourkaartje overigens nog gewoon geldig voor de rest van de dag.

Feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Om terug te kunnen reizen met de bus ben je ook 2 strippen kwijt of meer.

Hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Sowieso levert het een groot nadeel op voor abonnementshouders. Met een abonnement kun je de hele dag door zoveel reizen als je wilt voor hetzelfde bedrag. Met de chipkaart betaal je dus elke keer per reis. Het voordeel van een abonnement is dus eigenlijk verdwenen.

Excuus. Dat wist ik niet. Dan levert de chipkaart zelfs een voordeel op aangezien je ook op andere trajecten (tegen betaling) kan reizen zonder dat je daar een kaartje voor hoeft te kopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
He
Op een chipkaart kan ook een abonnement staan, kun je ook gewoon de hele zoveel reizen als je wilt op dat traject. Waarom zou je je abonnement opgeven nu de chipkaart er is?

Owja. De overstap tijd. Eigenlijjk niet bedoel om terug te reizen. Maar je hebt gelijk, die strippen ben je dan niet kwijt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist.
http://www.vbn-bv.nl/content.php?pagina_id=118

Ja hoor, je hebt alle gelijk van de wereldquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. De overstap tijd. Eigenlijjk niet bedoel om terug te reizen. Maar je hebt gelijk, die strippen ben je dan niet kwijt.
Dat selectief reageren ga ik toch maar zien als bevestiging van mijn punten. Als het niet klopt, krijg ik het zwaar om de oren, als het stil blijft zal ik wel gelijk hebben.

Dat selectief reageren had andere redenen. Ik ben namelijk al in discussie met je.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. De overstap tijd. Eigenlijjk niet bedoel om terug te reizen. Maar je hebt gelijk, die strippen ben je dan niet kwijt.
Dat selectief reageren ga ik toch maar zien als bevestiging van mijn punten. Als het niet klopt, krijg ik het zwaar om de oren, als het stil blijft zal ik wel gelijk hebben.

Ja en als je eens een keer verder kijkt dan Vancouver, zou je ook tot de ontdekking komen dat OV vervoerders afwillen van abonnmenten, dat het voor bepaalde NS abonnementhouders niet mogelijk is op saldo te reizen met de OV chipkaart en dat bepaalde vervoerders (arriva, htm bv niet de kleinste) geen verchipte abonnementen accepterenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Excuus. Dat wist ik niet. Dan levert de chipkaart zelfs een voordeel op aangezien je ook op andere trajecten (tegen betaling) kan reizen zonder dat je daar een kaartje voor hoeft te kopen.
Edit, dit lees ik bij de HTM (Den Haag):
'Verchipte' sterabonnementen (sterabonnementen op een OV-chipkaart) zijn bij HTM niet geldig. U reist bij HTM op de papieren coupon, die u heeft ontvangen bij aankoop van uw verchipte abonnement bij een andere vervoerder. De papieren coupon toont het vrij reisrecht in de zone waarin u reist.

nooitquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:20 schreef nikk het volgende:
Sowieso vind ik het al heel apart dat je dit simpele feit niet wist over de strippenkaart... Hoe vaak heb je eigenlijk met het OV gereist met gebruik van de strippenkaart?

De HTM Is nog niet volledig overgestapt op de OV chipkaart.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Excuus. Dat wist ik niet. Dan levert de chipkaart zelfs een voordeel op aangezien je ook op andere trajecten (tegen betaling) kan reizen zonder dat je daar een kaartje voor hoeft te kopen.
'Verchipte' sterabonnementen (sterabonnementen op een OV-chipkaart) zijn bij HTM niet geldig. U reist bij HTM op de papieren coupon, die u heeft ontvangen bij aankoop van uw verchipte abonnement bij een andere vervoerder. De papieren coupon toont het vrij reisrecht in de zone waarin u reist.

Och mijn nederige excuses... Even de overstaptijd vergeten...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:20 schreef nikk het volgende:
Sowieso vind ik het al heel apart dat je dit simpele feit niet wist over de strippenkaart... Hoe vaak heb je eigenlijk met het OV gereist met gebruik van de strippenkaart?

Amsterdam is er ook klaar voor:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.gvb.nl/reizigers/ovchipkaart/Pages/Saldoladen.aspxquote:Reizen met een abonnement
Reist u met een abonnement en checkt u binnen uw abonnementsgebied in- en uit, dan wordt geen saldo van uw kaart afgeschreven.
Reist u (deels) buiten uw abonnementsgebied, dan wordt van uw saldo alleen het bedrag afgeboekt voor de afstand die u buiten uw abonnementsgebied heeft afgelegd, plus het basistarief.

Noem jezelf maar leugenaarquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En als de andere bus, 20 minuten doet over dat stukje, dan neem ik toch diegene waar ik minder voor betaal en sneller op de plaats ben.
[..]
Nee. Als je 3 strippen hebt gestempeld omdat je naar de andere kant van de stad moet en je bedenkt je halverwege dat je wat vergeten bent, ben je alle strippen al kwijt.

quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Noem jezelf maar leugenaar
Iemand die niets weet en denkt dat hij alles weet. Die zijn het gevaarlijkst
Heeft u in de tram of de bus verkeerd gestempeld? De trambestuurder of buschauffeur kan de schade voor u herstellen. Dit kan echter alleen in de tram of bus waarin u ook daadwerkelijk heeft gestempeld; direct na het stempelen dus. Contoleer dus altijd uw stempel(s).
Als u een fout constateert, kan de trambestuurder of buschauffeur een herstelstrookje en een aparte stempel aanbrengen. De kaart is daarna weer normaal te gebruiken.
In sommige gevallen krijgt u een nieuwe kaart of krijgt u uw geld terug. Komt u er later achter dat u verkeerd heeft gestempeld, dan krijgt u in principe geen nieuwe kaart of geld terug. U kunt de kaart ook niet bij een andere bestuurder of chauffeur laten corrigeren. Wel kunt u een verzoek indienen bij de HTM Consumentenlijn, Postbus 28503, 2502 KM Den Haag. Als u de omstandigheden duidelijk omschrijft en de verkeerd gestempelde strippenkaart meestuurt, kan de Consumentenlijn besluiten u een nieuwe kaart te sturen.

Even? Het is één van de meest elementaire zaken van een strippenkaart. Maar goed, het was maar een vraag die in me opkwam.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Och mijn nederige excuses... Even de overstaptijd vergeten...
Ik reis nog steeds wel eens met de strippenkaart, ik maak alleen nooit gebruikt van die mogelijkheid.
Heb ik lang geleden wel eens gedaan, nu al jaren niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |