abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78932036
Oke nu even niet googlen oid he, noem een D66'er die niet Boris of Pechtold heet.
Noem een issue of concreet plan van D66 uit een debat op TV wat niet te maken had met die gemene Wilders.
Ik wacht.......

Ik vraag me ook af of D66 supporters nog een andere reden hebben behalve Wilders proberen tegen te werken door op 'de anti-wilders' te stemmen samen met het feit dat de PvdA zo'n beetje iedere korrel integriteit verloren heeft sinds Bos, en met name dit kabinet, en de andere linkse partijen per definitie kansloos zijn.

Zijn mensen die in de laatste 2 jaar zijn overgestapt op D66 bekent met de gebakken lucht geschiedenis van deze partij ? Ze hebben dezelfde bewegingen herhaald sinds de oprichting, 1 verkiezing populair en de volgende 2-3 hoor je ze niet meer omdat ze zo enorm afgedaan hebben voor hun kiezers. Sinds de partij na de vorig keer zo goed als dood was hebben we alleen de stem van Pechtold gehoord, zelfs Boris is zo goed als verdwenen, D66 is de echte 1 mans partij 1 issue partij geworden.

Dus mijn vraag: Is er een rede behalve de zoveelste stuiptrekking in het linkse kies kamp na het zoveelste verlies van geloofwaardigheid van de PvdA en de hele Wilders demoniserings kwestie, dat mensen op deze partij hebben gestemd en van plan zijn te stemmen ? Zou je dat nog doen als Pechtold om wat voor reden dan ook niet meer instaat zou zijn verder te gaan voor D66 ?

Overigens wil ik ook nog er aan toevoegen dat ik het triest vind dat na de huidige kabinets periode waarin de PvdA zo'n beetje alles waarvoor ze normaliter staan verraden hebben om op het pluche te blijven zitten totdat het Bos te heet onder de voeten werd en het verlies in de peilingen onherstelbaar begon te lijken en de gemeenteverkiezingen er aan zaten te komen en ze daar nu nota bene voor beloond lijken te worden. Het lijkt wel of men maar het minste of geringste excuus nodig heeft om terug te kruipen naar de PvdA. Waarom in godsnaam ? Hoe kan je jezelf dan nog serieus nemen qua politieke standpunten, dan ben je toch volledig ongeloofwaardig, ook voor jezelf ? Als je mooie verhaaltjes wil horen met happy endings uit Bos zijn charismatische klep om je zogenaamd een goed mens te voelen ga dan alsjeblieft lekker een sprookjes boek lezen of naar jantje Smit luisteren maar stem dan niet, daar heb je dan namelijk het niveau gewoon niet voor.
pi_78932124
Boris heet toch Boris met z'n voornaam?

-ik ben trouwens overgestapt van D66 naar Groen Links na het Paasakkoord.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:32:46 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_78932182
Andere D66'er: Fatma Koser
Punt van D66: Niet bezuinigen op onderwijs. Burgemeester kiezen. Nuance en redelijkheid
pi_78932207
Denk aan je hart

Overigens Wouter Bos is niet van D66 maar is lijstrekker van de PvdA, dus als je je over hem opwind moet je het over de PvdA hebben dat ook meer een 'linkse' partij valt te noemen dan het meer in het centrum huizende D66 (alhoewel, als je sterk naar rechts helt is ook dat natuurlijk weer 'links')

D66 ers zijn mensen als Sophie in 't Veld, Lousewies van der Laan, Gijs Bakker, Boris Dittrich, Hans Van Mierlo, Jan Terlouw..
zelfs Joris Voorhoeve schijnt lid te zijn van D66 (naast zn VVD lidmaatschap, wat ik eigenlijk wel pragmatisme ten top vind)
Of je Brinkhorst nu werkelijk een D66 kunt vinden vind ik zelf wat te betwijfelen, idat vond ik nu net mer een pluche-klever dan een echte pragmatische politicus.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_78932367
Lousewies, en het enige waar ik D66 verder over hoor is hoe verschrikkelijk Wilders is en dat die geen oplossingen heeft.

Verder...uh...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:38:48 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78932419
Mischien is het wel om het feit dat D66 niet meedoet aan het creeëren van een xenofobe, kleinzielige controlestaat die geleid wordt door angst en kortzichtigheid.

D66 blijft tenminste staan voor een vrije samenleving die mensen de ruimte geeft om hun leven te leiden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:43:35 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78932623
quote:
Is er een rede behalve de zoveelste stuiptrekking in het linkse kies kamp na het zoveelste verlies van geloofwaardigheid van de PvdA en de hele Wilders demoniserings kwestie, dat mensen op deze partij hebben gestemd en van plan zijn te stemmen ?
Mijn reden(en). Liberaal. Genuanceerd. Realistisch. Pro-Europa.
quote:
Zou je dat nog doen als Pechtold om wat voor reden dan ook niet meer instaat zou zijn verder te gaan voor D66 ?
Ja, en dit blijf ik doen totdat de VVD Fred Teeven eruit heeft gedonderd of dat hij zelf is opgestapt. Of dat ze mij op een andere manier kunnen overtuigen dat ze staan voor een vrije samenleving die mensen de ruimte geeft om hun leven te leiden.*

Dank Hexagon!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:45:17 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78932687
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef RM-rf het volgende:
Denk aan je hart

Overigens Wouter Bos is niet van D66 maar is lijstrekker van de PvdA, dus als je je over hem opwind moet je het over de PvdA hebben dat ook meer een 'linkse' partij valt te noemen dan het meer in het centrum huizende D66 (alhoewel, als je sterk naar rechts helt is ook dat natuurlijk weer 'links')

D66 ers zijn mensen als Sophie in 't Veld, Lousewies van der Laan, Gijs Bakker, Boris Dittrich, Hans Van Mierlo, Jan Terlouw..
zelfs Joris Voorhoeve schijnt lid te zijn van D66 (naast zn VVD lidmaatschap, wat ik eigenlijk wel pragmatisme ten top vind)
Of je Brinkhorst nu werkelijk een D66 kunt vinden vind ik zelf wat te betwijfelen, idat vond ik nu net mer een pluche-klever dan een echte pragmatische politicus.
Ook D66'ers die bestuurdersmateriaal zijn

Alexander Rinnooy Kan

Marietje Schaake

Paul Schnabel

Ruud Hendriks

Alexander Ribbink

Pauline van der Meer-Mohr
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:46:37 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_78932743
Maarre, je volgt zelf de politiek al langer dan twee jaar of wat? .

Wel eens van John Stuart Mill of John Rawls gehoord?

En nu niet gaan googlen heh!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 15:48:39 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78932820
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:38 schreef Hexagon het volgende:
D66 blijft tenminste staan voor een vrije samenleving die mensen de ruimte geeft om hun leven te leiden.
Nou wat zijn we vrijer geworden van de identificatieplicht en de Wet opsporing en vervolging terroristische misdrijven.
Carpe Libertatem
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:49:27 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78932855
D66 is inderdaad groot geworden door het bashen op Wilders. Maar je ziet al dat d66 gepiekt heeft, rond de zomer stonden ze op dik 25. En nu volgens de NOS hebben ze er nog maar 15, ze gaan hard onderuit. En dat terwijl de pvv stabiel blijft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:50:29 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78932907
quote:
Mischien is het wel om het feit dat D66 niet meedoet aan het creeëren van een xenofobe, kleinzielige controlestaat die geleid wordt door angst en kortzichtigheid.

Ja vooral met die kilometer heffing waar ze het grif mee eens zijn
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78932988
quote:

Nee jongen, Pechtold heeft met het biometrisch paspoort de bouwstenen gelegd voor de Politiestaat
pi_78933015
D66 wint aan zetels door het toedoen van Wilders, omdat Pechthold buitengewoon redelijk is, zelfs tot het irritante aan toe.

Hij weet hoe de vork in de steel zit en kan een discussie winnen door alleen maar de argumenten te ontkrachten van de andere partij, zonder daarbij zelf iets te hoeven aandragen. Doordat hij een ideaal mist, of het in ieder geval over laat komen alsof daar gebrek aan is, zal hij nooit een 'leider' worden. Als tweede man / adviseur van een leider lijkt hij mij echter de beste persoon.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:54:27 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_78933074
- Homohuwlijk
- Euthanasiewet
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:56:01 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78933137
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef boyv het volgende:
D66 wint aan zetels door het toedoen van Wilders, omdat Pechthold buitengewoon redelijk is, zelfs tot het irritante aan toe.

Hij weet hoe de vork in de steel zit en kan een discussie winnen door alleen maar de argumenten te ontkrachten van de andere partij, zonder daarbij zelf iets te hoeven aandragen. Doordat hij een ideaal mist, of het in ieder geval over laat komen alsof daar gebrek aan is, zal hij nooit een 'leider' worden. Als tweede man / adviseur van een leider lijkt hij mij echter de beste persoon.
Wellicht gewoon het programma eens lezen
pi_78933155
D66 is natuurlijk ook bekend om dit hilarische verhaal.
quote:
Op 23 maart 2005 trad De Graaf af, nadat zijn plannen om de gekozen burgemeester mogelijk te maken, niet de vereiste tweederde meerderheid haalden in de Eerste Kamer.[1] [2] De grondwetswijziging die de invoering van de gekozen burgemeester mogelijk moest maken, behaalde geen tweederdemeerderheid in de Eerste Kamer, omdat de PvdA - onder aanvoering van Ed van Thijn - unaniem tegen stemde.[3] Toen hem duidelijk werd dat ook wijziging van het kiesstelsel niet zeker was, besloot De Graaf op 23 maart om af te streden. De Graaf zag, zo zei hij, geen mogelijkheden meer om de door hem en zijn partij gewenste bestuurlijke vernieuwing door te voeren.
quote:
Per 8 januari 2007 is hij Guusje ter Horst opgevolgd als burgemeester van Nijmegen en daarmee tevens opvolger van zijn vader, Theo de Graaf die daar van 1967 tot eind 1977 burgemeester was.[4] De Graaf werd daarmee een benoemde en geen gekozen burgemeester
Wikipedia
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:57:58 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_78933215
Nee ik ben het wel eens met boyv, da's ook de reden dat ik niet op Pechtold stem, maar wel op D66.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:45 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78933247
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
D66 is inderdaad groot geworden door het bashen op Wilders. Maar je ziet al dat d66 gepiekt heeft, rond de zomer stonden ze op dik 25. En nu volgens de NOS hebben ze er nog maar 15, ze gaan hard onderuit. En dat terwijl de pvv stabiel blijft.
Je doet creatief met verschillende peilingen De PVV is wel degelijk evenredig gezakt.

Maargoed D66 zal zeker geen 20 zetels halen. Dat hoeft ook niet. Een groei naar 10 stuks is heel mooi om mee te beginnen.
pi_78933251
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:28 schreef BitjesenMoeren het volgende:
Oke nu even niet googlen oid he, noem een D66'er die niet Boris of Pechtold heet.

Europarlementarier Sophie in 't Veld
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:54 #21
116015 SicSicSics
pi_78933253
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Wokkel het volgende:
Can't beat 'm... Join 'm!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78933314
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]

[..]

Wikipedia
Hij is benoemd en niet gekozen, maar wat is daar hilarisch aan ? Met hetzelfde argument zou je de deelname van de PVV aan de Europese verkiezingen ook hilarisch kunnen noemen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:01:14 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_78933351
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hij is benoemd en niet gekozen, maar wat is daar hilarisch aan ? Met hetzelfde argument zou je de deelname van de PVV aan de Europese verkiezingen ook hilarisch kunnen noemen.
Of welke indiener van een initiatiefwet dan ook die afgewezen wordt en niet meteen uit de politiek verdwijnt, omdat ze dan meedoen aan een politiek die niet de hunne is.
pi_78933392
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is ook hilarisch, maar heeft niets met D66 te maken.
pi_78933407
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is de reden dat ik Halsema stem. Halsema for president en Pechthold als tweede man, alleen zie ik dat niet zo snel gebeuren
pi_78933491
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is ook hilarisch, maar heeft niets met D66 te maken.
Maar wel met de discussie. Dit is nu alweer een niveauloze D66-bash discussie geworden. Zie ook het misplaatste woordje "links" in de TT. Een beetje meer je hersens gebruiken mag best.
pi_78933702
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het programma van een partij zegt niks over de persoon waarop je stemt. Ik heb allang opgegeven om te stemmen op een 'partij', omdat het per persoon (lijsttrekker) enorm verschilt hoe zij met die standpunten en de interpretatie daarvan omgaan. Ik kies voor een persoon, als die mij aanspreekt qua ideaal, moraliteit en rechtvaardigheid op basis van zijn of haar voorkomen in discussies en debatten, niet op een partij in het algemeen.

Dit neemt overigens niet weg dat ik het niet eens ben met de standpunten van D66 (inclusief Pechthold), integendeel, ik denk dat D66 in de tweede kamer een heel positieve invloed zal hebben op de vrijheid van onze samenleving.

ach ja ieder z'n mening he
  Redactie Frontpage dinsdag 9 maart 2010 @ 16:09:07 #28
4530 crew  Crazy Harry
pi_78933710
quote:
Tja, in woorden staan ze daar misschien voor maar in daden (stemmen voor wetten) helaas niet.
Als jij daar verandering in wil brengen dan hoop ik dat je doorstoomt naar de nationale politiek en dan krijgt D66 mijn stem.
Overigens zit ik nog wel te denken aan een lidmaatschap bij D66 om zelf mede deze verandering door proberen te voeren want de verdere standpunten zijn prima, alhoewel die verandering van het kiesstelsel ook niet hoeft.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:09:53 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78933743
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je doet creatief met verschillende peilingen De PVV is wel degelijk evenredig gezakt.

Maargoed D66 zal zeker geen 20 zetels halen. Dat hoeft ook niet. Een groei naar 10 stuks is heel mooi om mee te beginnen.
Maar't is wel zo natuurlijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78933955
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar wel met de discussie. Dit is nu alweer een niveauloze D66-bash discussie geworden. Zie ook het misplaatste woordje "links" in de TT. Een beetje meer je hersens gebruiken mag best.
Het woordje 'links' uit de TT gaat meer over de PVDA en Bos zoals uitgelegd door TS. Verder is het nog geen bash, slechts een droge constatering van feiten uit het verleden die de term '' gebakken lucht geschiedenis' wel verklaren.

D66 bestaat puur dankzij mannetje Pechtold en zijn anti Wilders retoriek, en, toegegeven, 'de kiloknaller tax'.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:16:34 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78934033
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:08 schreef boyv het volgende:

[..]

Het programma van een partij zegt niks over de persoon waarop je stemt. Ik heb allang opgegeven om te stemmen op een 'partij', omdat het per persoon (lijsttrekker) enorm verschilt hoe zij met die standpunten en de interpretatie daarvan omgaan. Ik kies voor een persoon, als die mij aanspreekt qua ideaal, moraliteit en rechtvaardigheid op basis van zijn of haar voorkomen in discussies en debatten, niet op een partij in het algemeen.

Dit neemt overigens niet weg dat ik het niet eens ben met de standpunten van D66 (inclusief Pechthold), integendeel, ik denk dat D66 in de tweede kamer een heel positieve invloed zal hebben op de vrijheid van onze samenleving.
Het klopt dat de invloed op de uitvoering groot is maar maar het is nonsens om te suggereren dat er geen ideeën achter zitten zoals sommigen doen. In feite is een leider ook niet meer dan een uithangbord voor een pakket aan standpunten dat een partij heeft. Het is niet zo dat die persoon dat allemaal maar moet bedenken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:20:58 #32
33189 RM-rf
1/998001
pi_78934211
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef boyv het volgende:

Dat D66 erg gemakkelijk en sccesvol punten kan scoren komt ook doordat Wilders een 'politiek-ideologische omzwerving maakt die hem mogelijk ook steun van veel kiezers die hem in voorgaande jaren aantrekkelijk vonden, verliest ...

Vooral Liberalen zie ik momenteel met steeds meer afgrijzen Wilders' woorden aanhoren... en daarvan spinnen D66 en deels ook de VVD garen..
Iedereen die ook maar een klein spatje Liberaal bloed door de aderen vloeit houd het bij wilders niet erg lang meer oud ...

die man die ooit groot werd met een 'Liberaal 10-punten plan' staat nu een programma voor dat en kwade mengeling is van SP-ideeen, SGP-waanzin tot zelfs beleidsvoorstellen die je effectief enkel in Iran, Marokko of Turkije toegepast kunt zien (boek- of kledingverboden of -verplichtingen en direkte inmenging van de overheid in religieuze uitingen)...

natuurlijk kan D66 daarmee goed scoren, dat is verder niet eens echt een 'kwaliteit' van D66 maar vooral een misser van Wilders, die zn eigen 'politieke basis' aan het verliezen is in de hoop vooral een 'breed' publiek populair aan te spreken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_78934280
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn reden(en). Liberaal. Genuanceerd. Realistisch. Pro-Europa.
[..]

Ja, en dit blijf ik doen totdat de VVD Fred Teeven eruit heeft gedonderd of dat hij zelf is opgestapt. Of dat ze mij op een andere manier kunnen overtuigen dat ze staan voor een vrije samenleving die mensen de ruimte geeft om hun leven te leiden.*

Dank Hexagon!

Exactly my thoughts, beide punten.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:28:08 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_78934510
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:14 schreef Wokkel het volgende:
D66 bestaat puur dankzij mannetje Pechtold en zijn anti Wilders retoriek, en, toegegeven, 'de kiloknaller tax'.
Maar jij bent wel bekend met John Rawls en John Maynard Keynes?
pi_78935603
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het woordje 'links' uit de TT gaat meer over de PVDA en Bos zoals uitgelegd door TS.
Misschien had ik voor de mensen die echt niet zelf kunnen lezen het over de misplaatste woorden "andere linkse" in de TT moeten hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2010 16:55:38 ]
pi_78935719
Ik heb bij de vorige verkiezingen op Boris gestemd omdat het een van de weinige politici was die ik nog enigszins kon betrappen op realiteitszin. De kans is aanwezig dat ik dit deze verkiezingen weer doe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78936284
quote:
Fatma Koser, Sophie in 't Veld, Lousewies van der Laan, Gijs Bakker, Boris Dittrich, Hans Van Mierlo, Jan Terlouw, Pauline van der Meer-Mohr, Alexander Ribbink, Ruud Hendriks, Paul Schnabel, Marietje Schaake, Alexander Rinnooy Kan.
Ik zie inderdaad een hoop leden (en voormalig leden) van D66 voorbij komen maar nou niet bepaald veel boegbeelden, of echt landelijk actieve politici en ook een aantal die nou niet bepaald aanwinsten te noemen zijn/waren. Fatma Ko(t)ser heb ik zelden wat van gehoord en zit er vooral in om D66 als multiculti partij over te laten komen, allochtoon en vrouw, je weet wel. Sophietje leuk voor het euro parlement maar verder niet relevant, Lousewise dapper dat die genoemd is hier nadat ze de partij bijna om zeep heeft geholpen, ook niet meer lid dacht ik ? Bakker, Dittrich, Mierlo, Terlouw allemaal gestopt, oud lid of anderszins inactief(helaas). De rest zijn volgens mij een stelletje lokaaloos, niet bepaald landelijke boegbeelden/voormannen/woordvoerders/parlementsleden te noemen volgens mij dus niet echt relevant.
Dat brengt mij terug op het punt dat eigenlijk Pecht(r)olld D66 is, zonder Pechtrolled zakt het boeltje sneller in mekaar als een luchtkasteel met Erika Terpstra erop. Wanneer was de laatste keer dat iemand behalve Pechtrolld van D66 op tv was ? De laatste keer dat een D66'er iets boeiends heeft ingediend in de kamer ?
quote:
Zie ook het misplaatste woordje "links" in de TT
D66 is een centrum partij maar ik zou ze eerder centrum links dan centrum rechts noemen. Helemaal gezien de mogelijke coalities en het uitsluiten van de PVV als eventuele regeringspartner.
quote:
Dat D66 erg gemakkelijk en sccesvol punten kan scoren komt ook doordat Wilders een 'politiek-ideologische omzwerving maakt die hem mogelijk ook steun van veel kiezers die hem in voorgaande jaren aantrekkelijk vonden, verliest ...
En als Wilders een paar 'makkelijke punter scoort' dan mag het opeens niet zeker ? Dan is het makkelijke, populistisch, foute, gevaarlijke propaganda ?

Ik hoor ook opvallend weinig over de PvdA hier, begrijpelijk gezien de TT maar daar had ik toch ook een paar vraagjes over misschien maar een ander topic voor een andere keer maar ik had ze er voornamelijk bij vermeld omdat ik dacht dat D66 veel kiezers van hun heeft weg weten te snaaien tijdens Balkenende IV.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:15:47 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_78936629
Nou Pechtold is duidelijk centrum-rechts, z'n enige redeeming quality wat mij betreft. Dat ze niet met Wilders willen samenwerken heeft niets met links-rechts maar alles met etatistisch-liberaal te maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:22:50 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_78936982
Ik snap je hele punt over die bekende leden niet echt. Wat boeit mij het nou of die mensen daar bekend zijn in Nederland of niet? Het gaat uiteindelijk toch om de standpunten van een partij, niet om de poppetjes die er rondlopen. Om maar eens even z'on standpunt te noemen, en zoals jij het wilt, het heeft niks met Wilders te maken.
quote:
Haal cannabis uit de illegaliteit

D66-Kamerlid Boris van der Ham wil dat het kabinet cannabis uit de illegaliteit haalt. De sociaal-liberaal reageert daarmee op een rapport van de Verenigde Naties dat dit weekend verscheen. Daarin staat dat de nadelige effecten van cannabis worden overschat. Van der Ham vraagt minister Klink (Volksgezondheid, CDA) of hij bereid is het softdrugsbeleid te herzien.

Nadelige effecten cannabis overschat

Aan het rapport hebben verschillende wetenschappers en drugsexperts meegewerkt. Zij concluderen dat de nadelige gezondheidseffecten van cannabis vaak worden overschat. Cannabis zou zelfs duidelijk minder schadelijk zijn dan alcohol en tabak. Volgens het rapport werkt het verbod op cannabis averechts en kan alleen een gereguleerde markt soelaas brengen.

Regulering van softdrugs

D66 pleit al langer voor regulering van de softdrugs. Van der Ham: "Door regulering kun je schadelijke effecten voor de volksgezondheid minimaliseren, de criminaliteit verminderen en de gevaarlijke thuisteelt tegengaan. Ik ben blij dat op het niveau van de VN hier nu ook over gesproken wordt."

Bestrijding drugscriminaliteit

Onlangs maakte minister van Justitie Hirsch Ballin (CDA) op vragen van Van der Ham bekend dat de huidige bestrijding van onder meer cannabis Nederland per jaar ongeveer 1,6 miljard euro kost. Van der Ham: "Het is mijns inziens niet te verdedigen dat nu zoveel geld uitgegeven wordt aan de bestrijding daarvan. Dat bedrag kan aanzienlijk omlaag wanneer de overheid de cannabismarkt gaat reguleren."
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)_uit_de_illegaliteit

Gewoon kijken naar de feiten, durven te zeggen dat alcohol een veel grotere teringzooi is dan cannabis. Niet zoals andere partijen blindelings zonder na te denken kopiëren wat de gemiddelde Nederlander denkt, de gemiddelde Nederlander die het zo goed denkt te weten maar zelf nog nooit cannabis heeft gerookt, laat staan in een coffeeshop te zijn geweest.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:24:27 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78937067
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:09 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad een hoop leden (en voormalig leden) van D66 voorbij komen maar nou niet bepaald veel boegbeelden, of echt landelijk actieve politici
We hebben op dit moment ook niet zoveel landelijke politici, duh
quote:
en ook een aantal die nou niet bepaald aanwinsten te noemen zijn/waren. Fatma Ko(t)ser heb ik zelden wat van gehoord en zit er vooral in om D66 als multiculti partij over te laten komen, allochtoon en vrouw, je weet wel.
Aha allochtonen en vrouwen zijn volgens jou geen goede politici?
quote:
Sophietje leuk voor het euro parlement maar verder niet relevant,
Waarom niet?
quote:
Lousewise dapper dat die genoemd is hier nadat ze de partij bijna om zeep heeft geholpen, ook niet meer lid dacht ik ?
Jawel hoor, was gewoon weer bij t laatste congres
quote:
Bakker, Dittrich, Mierlo, Terlouw allemaal gestopt, oud lid of anderszins inactief(helaas).
Klopt
quote:
De rest zijn volgens mij een stelletje lokaaloos, niet bepaald landelijke
Als je mensen als Alexander Rinnooy Kan, Ruud Hendriks en Paul Schnabel niet kent zegt dat meer wat over jouw kennis van de politiek . Het zijn geen politici op dit moment maar wel potentiele. Er moeten immers wat lege plekken opgevuld gaan worden.
quote:
boegbeelden/voormannen/woordvoerders/parlementsleden te noemen volgens mij dus niet echt relevant.
Dat brengt mij terug op het punt dat eigenlijk Pecht(r)olld D66 is, zonder Pechtrolled zakt het boeltje sneller in mekaar als een luchtkasteel met Erika Terpstra erop.
Ik heb er voldoende genoemd naast Pechtold
quote:
Wanneer was de laatste keer dat iemand behalve Pechtrolld van D66 op tv was ?
Vorige week Boris van der Ham nog ergens gezien en ook Hans Engels en Sophie i t Veld onlangs nog
quote:
De laatste keer dat een D66'er iets boeiends heeft ingediend in de kamer ?
http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20100302/d66_dient_voorstel_verruiming?ctx=vhopg90lkduz&start_nieuws=6
quote:
D66 is een centrum partij maar ik zou ze eerder centrum links dan centrum rechts noemen. Helemaal gezien de mogelijke coalities en het uitsluiten van de PVV als eventuele regeringspartner.
Boeiend
quote:
En als Wilders een paar 'makkelijke punter scoort' dan mag het opeens niet zeker ? Dan is het makkelijke, populistisch, foute, gevaarlijke propaganda ?
Het gaat om wat er precies wordt voorgesteld
quote:
Ik hoor ook opvallend weinig over de PvdA hier, begrijpelijk gezien de TT maar daar had ik toch ook een paar vraagjes over misschien maar een ander topic voor een andere keer maar ik had ze er voornamelijk bij vermeld omdat ik dacht dat D66 veel kiezers van hun heeft weg weten te snaaien tijdens Balkenende IV.
Dit is een (knap waardeloos) D66 bashtopic dus de Pvda doet niet terzaken

Verder kan ik gezien je spelling en politieke kennis van zaken alleen maar zeggen: Ga in de zandbak spelen!
pi_78937262
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:15 schreef speknek het volgende:
Nou Pechtold is duidelijk centrum-rechts, z'n enige redeeming quality wat mij betreft. Dat ze niet met Wilders willen samenwerken heeft niets met links-rechts maar alles met etatistisch-liberaal te maken.
Van de d66 site:
quote:
Wij vinden het vanzelfsprekend om welvaart met elkaar te delen. We willen dat zoveel mogelijk mensen meedoen in het maatschappelijk en economisch proces, want daar worden we allemaal beter van.
Voor mensen die zichzelf niet kunnen redden dragen we een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
quote:
Armoede hoog op de Europese agenda
Nederland dient armoedebestrijding ook binnen de Unie hoog op de agenda te zetten. Uitwisseling van kennis en ervaring via de open coördinatiemethode en het onderzoeken van mogelijkheden die de interne markt biedt, kunnen bijdragen aan het uitbannen van armoede binnen Europa.
quote:
Microfinancieringsinstellingen stimuleren
Oh hell no.
quote:
Schulden mogen geen belemmering vormen voor het halen van de millenniumdoelen.
Landen die daarvoor onvoldoende middelen hebben moeten in aanmerking komen voor schuldenkwijtschelding.
Ook dienen zij hulp zoveel mogelijk in de vorm van schenkingen (in plaats van leningen) te ontvangen.

Dat zijn maar een paar punten maar wel socialistische punten, te socialistisch om nog als rechts beschouwd te worden naar mijn mening maar als jij ze rechts vind dan moet je dat vooral blijven doen als je daar zin in hebt.
pi_78937314
TS, heb je al eens de polls op de frontpage of in POL/VKZ gezien? Fok! is een zo ongeveer een D66 bolwerk, dus ze bashen heeft hier best weinig zin...
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_78937691
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef BitjesenMoeren het volgende:

Van de d66 site:
[..]

[..]

[..]

Oh hell no.
[..]

Dat zijn maar een paar punten maar wel socialistische punten, te socialistisch om nog als rechts beschouwd te worden naar mijn mening maar als jij ze rechts vind dan moet je dat vooral blijven doen als je daar zin in hebt.
Ik vind de meeste citaten niet uitgesproken socialistisch hoor.
quote:
Wij vinden het vanzelfsprekend om welvaart met elkaar te delen. We willen dat zoveel mogelijk mensen meedoen in het maatschappelijk en economisch proces, want daar worden we allemaal beter van. Voor mensen die zichzelf niet kunnen redden dragen we een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
Dit zou ook zo in een VVD programma kunnen. De relevante vraag is naturlijk hóe je zoveel mogelijk mensen zou willen betrekken bij maatschappelijke en economische processen en wat er onder 'mensen die zichzelf niet kunnen redden' wordt verstaan.
quote:
Armoede hoog op de Europese agenda
Nederland dient armoedebestrijding ook binnen de Unie hoog op de agenda te zetten. Uitwisseling van kennis en ervaring via de open coördinatiemethode en het onderzoeken van mogelijkheden die de interne markt biedt, kunnen bijdragen aan het uitbannen van armoede binnen Europa.
Wederom is het 'uitbannen van armoede' in wezen een concept dat je zowel rechts als links vindt. De relevante vraag is wederom hoe je dat in wenst te vullen.
quote:
Microfinancieringsinstellingen stimuleren.
Microfinanciering is nu juist een voorbeeld van een meer rechtse aanpak. Het stimuleren van ondernemersschap door middel van het verstrekken van kleine kredieten.
pi_78937771
quote:

[..]

Van de d66 site:
[..]

[..]

[..]

Oh hell no.
[..]

Schei eens uit met die schijtsmilies van je. Nee, al die D66 mensen zijn niks en waarschijnlijk zijn we veel beter af met Dion Graus en Fleur Agema
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:18:30 #45
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78940947
quote:

[..]

Van de d66 site:
[..]

[..]

[..]

Oh hell no.
[..]

he bah, ja, microkredieten geven aan startende ondernemers zodat ze een eigen bedrijfje kunnen beginnen en hun broek kunnen ophouden. HOE SOCIALISTISCH.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78941885
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben op dit moment ook niet zoveel landelijke politici, duh
Hoe zou het komen.
quote:
Aha allochtonen en vrouwen zijn volgens jou geen goede politici?
Opmerkelijke conclusie, ik vraag me af hoe je die bereikt hebt want dat heb ik toch echt nooit beweerd, alleen deze specifieke politica is gewoon strategisch geplaatst en niet gekozen op basis van wie over de beste vermogens beschikte.
quote:
Sophietje
Waarom niet?
Omdat ze in het euro parlement zit, duh.
quote:
Jawel hoor, was gewoon weer bij t laatste congres
Echt waar !?
quote:
Als je mensen als Alexander Rinnooy Kan, Ruud Hendriks en Paul Schnabel niet kent zegt dat meer wat over jouw kennis van de politiek . Het zijn geen politici op dit moment maar wel potentiele. Er moeten immers wat lege plekken opgevuld gaan worden.
Oh wat zou ik nu graag een poll aan de gemiddelde Nederlander willen voorleggen over wie deze politici allemaal kennen, ik heb de namen wel eens horen vallen, zekers, maar verder geen idee wat ze ook alweer allemaal doen eerlijk gezegd.
quote:
Oh yay de koopzondag, daarmee komen we uit de recessie, daarmee lossen we integratie op, alleen CDA loopt te zeiken hierover, boeiend.
quote:
Dit is een (knap waardeloos) D66 bashtopic dus de Pvda doet niet terzaken.
Verder kan ik gezien je spelling en politieke kennis van zaken alleen maar zeggen: Ga in de zandbak spelen!
In de TT staat toch echt 'en andere linkse draaierij' en ga je mij nou vertellen waar mijn eigen thread voor is ? Ga lekker zelf in die zandbak spelen. En die d'tjes en t'tjes zullen me echt een worsdt wezen, sowieso een grammaticaal pauper taaltje dat Nederlands, ik schrijf meer in het Engels dus ben ik dat meer gewend.
quote:
TS, heb je al eens de polls op de frontpage of in POL/VKZ gezien? Fok! is een zo ongeveer een D66 bolwerk, dus ze bashen heeft hier best weinig zin...
Wist ik nog niet ben hier vrij nieuw, ik ben nooit echt heel actief geweest hier op Fok. maar dat het een bolwerk is maakt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vind de meeste citaten niet uitgesproken socialistisch hoor.
Ik vind ze toch zeker in de linkse kant van het spectrum thuis horen, maar we hebben het niet over uitgesproken links maar centrum links. En je focust niet op de zaken waar het om gaat, schulden kwijt schelden, gezamenlijke verantwoordelijkheid en schenkingen.
quote:
Schei eens uit met die schijtsmilies van je. Nee, al die D66 mensen zijn niks en waarschijnlijk zijn we veel beter af met Dion Graus en Fleur Agema
En dan zelf een schijt smiley posten
quote:
Ik snap je hele punt over die bekende leden niet echt. Wat boeit mij het nou of die mensen daar bekend zijn in Nederland of niet? Het gaat uiteindelijk toch om de standpunten van een partij, niet om de poppetjes die er rondlopen.
Het punt is dat D66 een nog veel ergere 1 mans partij is dan de PVV maar dat je daar nooit iemand over hoort dus vond ik het hoogtijd dit is aan de kaak te stellen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:44:10 #47
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78942235
Al had je nu nog een goed punt, oke. Maar je enige kritiek komt neer op "ik ben het niet met ze eeheens ".

Oh en nog iets: dit is niet jouw topic waar jij de regels bepaalt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:12:26 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_78943714
Lousewies . Die had tenminste inhoud.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:15:02 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78947022
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:36 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Hoe zou het komen.
Dat doet er niet toe. Het is een feit en het is nonsens erover te zeiken. Om zijn kleine partijen in jouw ogen nooit iets waard?
quote:
Opmerkelijke conclusie, ik vraag me af hoe je die bereikt hebt want dat heb ik toch echt nooit beweerd, alleen deze specifieke politica is gewoon strategisch geplaatst en niet gekozen op basis van wie over de beste vermogens beschikte.
De lacherige wijze waarop je het over Fatma hebt impliceert het
quote:
Omdat ze in het euro parlement zit, duh.
Nou en? Het Europarlement is ook onderdeel van de politiek.
quote:
Echt waar !?
Ja Lousewies en haar man zijn beide trouwe leden. Ze heeft ondanks haar matige optreden als fractievoorzitter in de politiek (vooal in het EP) meer bereikt dan menig schreeuwlelijk aldaar.
quote:
Oh wat zou ik nu graag een poll aan de gemiddelde Nederlander willen voorleggen over wie deze politici allemaal kennen, ik heb de namen wel eens horen vallen, zekers, maar verder geen idee wat ze ook alweer allemaal doen eerlijk gezegd.
Het zijn geen politici (op Marietje Schaake na) maar wel leden die het kaliber hebben om te besturen (Ribbink is al voorgedragen als mogelijk Wethouder) . Bovendien zijn ze allemaal min of meer bekend. Of Jan met de Pet ze kent boeit op dit moment nog niet zoveel. Het lat voor de meer politiek geinteresseerden zien dat er nu al voldoende goede mensen zijn.
quote:
Oh yay de koopzondag, daarmee komen we uit de recessie, daarmee lossen we integratie op, alleen CDA loopt te zeiken hierover, boeiend.
Je vroeg om een recent voorstel. Dat heb je gekregen.
quote:
Het punt is dat D66 een nog veel ergere 1 mans partij is dan de PVV maar dat je daar nooit iemand over hoort dus vond ik het hoogtijd dit is aan de kaak te stellen.
Zoals je ziet is het dus geen eenmanspartij.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:15:58 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78947071
D66 Links?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78947240
Een normale discussie houdt al snel op als mensen alleen denken hun punt te kunnen maken door eigennamen te verdraaien en met kots-smilies te strooien.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:20:19 #52
116015 SicSicSics
pi_78947284
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
D66 Links?
Hier:
http://www.d66.nl/

Onder het kopje 'Online Netwerken' staan er nog meer!
Fine, fuck you then!
pi_78948173
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:44 schreef ethiraseth het volgende:
Al had je nu nog een goed punt, oke. Maar je enige kritiek komt neer op "ik ben het niet met ze eeheens ".

Oh en nog iets: dit is niet jouw topic waar jij de regels bepaalt.
Dit topic gaat niet over waarom ik het niet eens ben met een hoop D66 punten, en ik bepaal niet de regels maar wel het onderwerp.
quote:
Lousewies . Die had tenminste inhoud.
Je doet het erom he

En micro financiering is gewoon iets waar ik het niet mee eens ben en al helemaal niet voor in het buitenland. 'hier heb je 25 euro start een business, ga zaden kopen ofzo'
Zolang het geven is i.p.v. lenen, waar D66 het op hun site over heeft is het wat mij betreft een links standpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BitjesenMoeren op 09-03-2010 21:53:20 ]
pi_78948463
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:37 schreef BitjesenMoeren het volgende:
...
Zolang het geven is i.p.v. lenen, waar D66 het op hun site over heeft is het wat mij betreft een links standpunt.
Kun je me even helpen dat terug te vinden op de D66 site? Bij mijn weten is microfinanciering nooit een gift maar een krediet of soms een verzekering. De meest gebruikelijke vorm is een lening.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:52:51 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_78949005
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:37 schreef BitjesenMoeren het volgende:
Je doet het erom he
Nee, als je politiek goochem was zou je Lousewies een stuk meer waarderen. Mensen die Lousewies afkraken lullen gewoon elkaar na, zeg maar de teletekstsupporters van de politiek. Lousewies liet zien te weten wat sociaal-liberalisme inhield. In tegenstelling tot Pechtold. Of jij.
quote:
En micro financiering is gewoon iets waar ik het niet mee eens bent en al helemaal niet voor in het buitenland. 'hier heb je 25 euro start een business, ga zaden kopen ofzo'
Microkrediet geven?
pi_78951400
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Het is een feit en het is nonsens erover te zeiken. Om zijn kleine partijen in jouw ogen nooit iets waard?
Nee ze zijn we wat waard, ik ben alleen nog steeds van mening dat het de ergste eenmans partij is in de Nederlandse politiek.
quote:
Nou en? Het Europarlement is ook onderdeel van de politiek.
Hoor je ooit wat over het Europarlement tenzij er a) stront aan de knikker is of b) er nieuwe verkiezingen aankomen ?
quote:
Ja Lousewies en haar man zijn beide trouwe leden. Ze heeft ondanks haar matige optreden als fractievoorzitter in de politiek (vooal in het EP) meer bereikt dan menig schreeuwlelijk aldaar.
Ze heeft eigenhandig bijna de hele partij van de aardbodem weggeveegd met haar rampzalige optreden, dat is mijn visie erover maar ieder zijn visie.
quote:
Het zijn geen politici (op Marietje Schaake na) maar wel leden die het kaliber hebben om te besturen (Ribbink is al voorgedragen als mogelijk Wethouder) . Bovendien zijn ze allemaal min of meer bekend. Of Jan met de Pet ze kent boeit op dit moment nog niet zoveel. Het lat voor de meer politiek geinteresseerden zien dat er nu al voldoende goede mensen zijn.
Hmmm dus het zijn maar leden die niet actief voor de partij optreden maar alleen op een lijst staan ? Dus de enige echt actieve vertegenwoordiger van D66 op het moment is ?
quote:
Je vroeg om een recent voorstel. Dat heb je gekregen.
Ik vroeg om een boeiend voorstel.
quote:
Microkrediet geven?
Ze zijn pro micro krediet en pro schuldenkwijtschelding, ik weet dat het één over landen gaat en het ander over individuen/bedrijven maar in de praktijk vertrouw ik er gewoon niet in en vind ik het hele idee achter microkrediet gewoon helemaal niks omdat het in de praktijk gewoon makkelijk misbruikt kan worden, in Europa is het niks omdat je hier gewoon geen bal bereikt met kleine kredieten en in andere landen zie ik geen enkele reden of mogelijkheid voor mensen om het ook daadwerkelijk ooit terug te betalen als het mis gaat, vandaar 'geven'.
pi_78952401
Van Der Ham

- Versoepelen van het ontslagrecht
- Ophogen van de AOW-leeftijd
- Uitbreiden van de koopzondagen

Het is zo makkelijk als je je even inleest, maar die TS kneus blaat liever gewoon Wilders na.
pi_78952624
Oh god, TS is zo'n kutknurft die partijen indeelt op Links / Rechts enkel op het feit of ze voor of tegen moslims zijn.

Mijn god, wat een tyfusmongool. D66 is economisch gezien gewoon zeer rechts, daar stemmen ze gewoon mee met de VVD.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:08:33 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78953075
De TS moet maar terugkomen als hij wat ouder en slimmer is, want nu is het vrij treurig om aan te zien.
pi_78953821
quote:
Het is zo makkelijk als je je even inleest, maar die TS kneus blaat liever gewoon Wilders na.
Tuurlijk joh.
quote:
- Versoepelen van het ontslagrecht
- Ophogen van de AOW-leeftijd
- Uitbreiden van de koopzondagen
1 rechts punt, één punt waar bijna iedereen voor is zowel links als rechts en een punt waar niemand ene hol om geeft en daarom zijn ze rechts ?
quote:
Oh god, TS is zo'n kutknurft die partijen indeelt op Links / Rechts enkel op het feit of ze voor of tegen moslims zijn.
Heel het topic niet over gehad, probeer het nog eens.
quote:
De TS moet maar terugkomen als hij wat ouder en slimmer is, want nu is het vrij treurig om aan te zien.
Uitgeluld dus ? verder nog wat ? wat meer onzinnige denigrerende teksten of beledigingen misschien ? Ik wil meer, heerlijk.
pi_78953968
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:25 schreef BitjesenMoeren het volgende:

1 rechts punt, één punt waar bijna iedereen voor is zowel links als rechts en een punt waar niemand ene hol om geeft en daarom zijn ze rechts ?

Het versoepel van het ontslagrecht en het ophogen van de AOW-leeftijd worden als economisch rechts gezien en beiden worden ze zeker niet gedragen door zowel links als rechts, dus ik weet werkelijk niet waar je het over hebt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:34:33 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78954132
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:25 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.
[..]

[..]

Heel het topic niet over gehad, probeer het nog eens.
[..]

Uitgeluld dus ? verder nog wat ? wat meer onzinnige denigrerende teksten of beledigingen misschien ? Ik wil meer, heerlijk.
Lees eens de zin boven degene die ik zwart heb gemaakt. Daar begin je al over links/rechts punten.
pi_78954825
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het versoepel van het ontslagrecht en het ophogen van de AOW-leeftijd worden als economisch rechts gezien en beiden worden ze zeker niet gedragen door zowel links als rechts, dus ik weet werkelijk niet waar je het over hebt.
Komma's, leer ze te interpreteren, AOW wordt wel degelijk gedragen door zowel links als rechts met aan beide zijde 1 uitzondering, ontslag recht inderdaad niet maar dat heb ik ook nooit beweerd als je tenminste kan lezen.
quote:
Lees eens de zin boven degene die ik zwart heb gemaakt. Daar begin je al over links/rechts punten.
Ik heb het niet gehad over moslims daar ging dat over, niet over links/rechts, was ook helemaal jou post niet, was een quote van die Nielsch die daar ineens mee kwam, wel opletten he.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:53:30 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78954919
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:36 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Nee ze zijn we wat waard, ik ben alleen nog steeds van mening dat het de ergste eenmans partij is in de Nederlandse politiek.
Toch wel wat waard maar als er op het moment weinig vertegenwoordigers zijn is het een eenmanspartij? Wat wil je nu eigenlijk horen?

En ik heb je al aangegeven dat D66 geen eenmanspartij is door een hele waslijst aan mensen die ervoor actief zijn.

quote:
Hoor je ooit wat over het Europarlement tenzij er a) stront aan de knikker is of b) er nieuwe verkiezingen aankomen ?
Ja, daar hoor je wel eens wat van als je de krant leest. En verder is sophie erg vaak in de media en daarin een belangrijk gezicht voor D66.

quote:
Ze heeft eigenhandig bijna de hele partij van de aardbodem weggeveegd met haar rampzalige optreden, dat is mijn visie erover maar ieder zijn visie.
Wat heeft ze dan precies gedaan dat ze in haar eentje dat gedaan heeft? En ze was geen beste fractievoorzitter. Wat niet wegneemt dat ze in de politiek op andere gebieden haar sporen verdiend heeft en zich ook daarbuiten jarenlang ingezet heeft voor de samenleving. En zelfs op haar zwakste momenten kwam er meer zinnigs uit haar dan uit de hele PVV-fractie bij elkaar.

En spreek aub namens jezelf en niet namens iedereen.

quote:
Hmmm dus het zijn maar leden die niet actief voor de partij optreden maar alleen op een lijst staan ? Dus de enige echt actieve vertegenwoordiger van D66 op het moment is ?
Het zijn mensen die achter de schermen actief zijn en/of mogelijk nieuwe politici/bestuurders voor D66 worden. Weten mensen wat ze kunnen verwachten.

En verder steken Rinnooy Kan en Schnabel hun voorkeur voor D66 nooit onder stoelen of banken.

Enne als ze per se nu al in de politiek moeten zitten heb je natuurlijk dus Boris van der Ham, Sophie in t Veld, Fatma Koser-Kaya, Gerben-Jan Gerbrandy, Marietje Schaake, Hans Engels en Gerard Schouw.

quote:
Ik vroeg om een boeiend voorstel.
Nou voor de werkgelegenheid, economie en het leefgemak voor mensen is het een zeer boeien voorstel.

Maarre ACTAL vind onze programma's ook erg leuk

http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20100222/actal_d66_goede_bureaucratie?ctx=vhopg90lkduz&start_nieuws=36

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 10-03-2010 00:06:17 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:02:49 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78955226
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

he bah, ja, microkredieten geven aan startende ondernemers zodat ze een eigen bedrijfje kunnen beginnen en hun broek kunnen ophouden. HOE SOCIALISTISCH.
Ja en jezelf druk maken om mensen die het minder goed hebben. Het lijkt wel Stalinisme.
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:05:50 #66
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78955332
heeft TS stemrecht eigenlijk?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:20:05 #67
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_78955744
quote:
Ze zijn pro micro krediet en pro schuldenkwijtschelding, ik weet dat het één over landen gaat en het ander over individuen/bedrijven maar in de praktijk vertrouw ik er gewoon niet in en vind ik het hele idee achter microkrediet gewoon helemaal niks omdat het in de praktijk gewoon makkelijk misbruikt kan worden, in Europa is het niks omdat je hier gewoon geen bal bereikt met kleine kredieten en in andere landen zie ik geen enkele reden of mogelijkheid voor mensen om het ook daadwerkelijk ooit terug te betalen als het mis gaat, vandaar 'geven'.
Ik vind persoonlijk je hele insteek voor dit topic bijzonder dom, een partij die meer dan 40 jaar meedraait een one-person partij noemen is op z'n zachtst gezegd nogal kortzichtig, maar goed, dat mag, alleen je domheid op t gebied van microkredieten schiet me verkeerd.
Ik ben op zich fel tegen het uitdelen en rondstrooien van geld zoals dat nu met ontwikkelingshulp gebeurt, het meeste blijft aan strijkstokken hangen de NGO's vangen ook nog een miljarden subsidie en op die manier wordt een complete hulp-industrie in stand gehouden waar niemand behalve degene die er geld aan vangen beter van wordt.
Maarrrr die microkredieten die helepen, en vooral bij vrouwen gek genoeg, mannen rennen naar de kroeg zodra ze ¤150,- krediet hebben gekregen, maar vrouwen beginnen inderdaad hun eigen zaakje, doen dat samen met andere vrouwen en weten zich binnen de kortste keren uit de ergste armoede omhoog te werekn, imo kan je dus beter 300-500 miljoen aan microkredieten weggeven dan 3/4 miljard aan subsidies&ontwikkelingshulp weggeven omdat dat laatste al jaren bewijst volkomen nutteloos te zijn.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_78956541
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:53 schreef Hexagon het volgende:

Toch wel wat waard maar als er op het moment weinig vertegenwoordigers zijn is het een eenmanspartij? Wat wil je nu eigenlijk horen?

En ik heb je al aangegeven dat D66 geen eenmanspartij is door een hele waslijst aan mensen die ervoor actief zijn.
Dat het een eenmanspartij is wil nog niet zeggen dat de partij niks waard is, er zijn wel meer van die partijen en van mij mogen ze best kritiek leveren hoor, daar zijn ze allemaal goed in. Die waslijst van je is niets waard zonder Pechtold, zonder Pechtold geen D66 weet je best. Ik hoor vaak de kritiek dat bijvoorbeeld de PVV een éénmans partij is alsof dat het een slechte partij maakt terwijl diezelfde mensen vervolgens vrolijk D66 zeggen te stemmen. Een duidelijk geval van de pot die de ketel verwijt.
quote:
Ja, daar hoor je wel eens wat van als je de krant leest. En verder is sophie erg vaak in de media en daarin een belangrijk gezicht voor D66.

Ik lees de krant dagelijks vrij uitgebreid en zie toch echt zelden wat over onze Nederlandse Europarlementariërs, af en toe komt Kroes eens voorbij en grotere figuren uit de EU staan er bijna dagelijks in maar individuele parlementariërs uit ons land niet erg vaak.
quote:
Wat heeft ze dan precies gedaan dat ze in haar eentje dat gedaan heeft? En ze was geen beste fractievoorzitter. Wat niet wegneemt dat ze in de politiek op andere gebieden haar sporen verdiend heeft en zich ook daarbuiten jarenlang ingezet heeft voor de samenleving. En zelfs op haar zwakste momenten kwam er meer zinnigs uit haar dan uit de hele PVV-fractie bij elkaar.

En spreek aub namens jezelf en niet namens iedereen.
Geen beste fractievoorzitter, jullie hebben 3 zetels geloof ik op het moment de CU is nog 2 keer zo groot man. En ik spreek juist namens mezelf, ik zei nog ieder zijn visie, nogmaals leer lezen.
quote:
heeft TS stemrecht eigenlijk?
Jazeker.
quote:
Ik vind persoonlijk je hele insteek voor dit topic bijzonder dom, een partij die meer dan 40 jaar meedraait een one-person partij noemen is op z'n zachtst gezegd nogal kortzichtig, maar goed, dat mag, alleen je domheid op t gebied van microkredieten schiet me verkeerd.
Dat de partij al 40 jaar mee draait zegt niets over de huidige stand van zaken van de partij. Het heet dan wel niet Pechtold66 op dit moment maar zonder Pechtold zou D66 kelderen in de peilingen en zou het mooie resultaat bij de gemeente verkiezingen nooit van zijn leven behaald zijn.
quote:
Ik ben op zich fel tegen het uitdelen en rondstrooien van geld zoals dat nu met ontwikkelingshulp gebeurt, het meeste blijft aan strijkstokken hangen de NGO's vangen ook nog een miljarden subsidie en op die manier wordt een complete hulp-industrie in stand gehouden waar niemand behalve degene die er geld aan vangen beter van wordt.
Hier zijn we het roerend over eens zie ik.
quote:
Maarrrr die microkredieten die helepen, en vooral bij vrouwen gek genoeg, mannen rennen naar de kroeg zodra ze ¤150,- krediet hebben gekregen, maar vrouwen beginnen inderdaad hun eigen zaakje, doen dat samen met andere vrouwen en weten zich binnen de kortste keren uit de ergste armoede omhoog te werekn, imo kan je dus beter 300-500 miljoen aan microkredieten weggeven dan 3/4 miljard aan subsidies&ontwikkelingshulp weggeven omdat dat laatste al jaren bewijst volkomen nutteloos te zijn.
Ik heb daar ook het één en ander over gelezen in kranten en op internet en gezien in documentaires en weet dat het goede effecten heeft, ik heb gezien hoe die vrouwen daar nu ineens resistentere gewassen kunnen kopen en voedsel kunnen produceren en verkopen met winst en werktuigen kunnen betalen en weet ik het allemaal. Maar wat mij betreft investeren we er geen cent meer in, als je het allemaal zo geweldig vind doneer je maar lekker maar niet van belasting geld, ga maar lekker nobel doen van je eigen centen als je het zo graag in een bodemloze put gooit moet je dat lekker zelf weten. Die micro kredieten zijn leuk voor de korte termijn maar terug betalen met rente ? Ik zie het de meeste niet doen en al helemaal niet als er een keer een droogte is of er geplunderd wordt of als er iets anders tegenzit wat ongetwijfeld vaak zal voorkomen, dan kunnen ze alleen maar het handje weer ophouden.
Wat mij betreft zoeken ze het maar lekker helemaal zelf uit en iedereen die er beweert ene zak om te geven laat dat maar lekker zien door zelf offers te brengen maar niet van andermans centen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:24:38 #69
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_78956948
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:56 schreef BitjesenMoeren het volgende:
Ik lees de krant dagelijks vrij uitgebreid en zie toch echt zelden wat over onze Nederlandse Europarlementariërs, af en toe komt Kroes eens voorbij en grotere figuren uit de EU staan er bijna dagelijks in maar individuele parlementariërs uit ons land niet erg vaak.

Iets beter lezen dan? Sophie in 't Veld (die naam...) is redelijk bekend als voorvechtster in privacyvraagstukken, nu juist ook weer vanwege die geheime ACTA onderhandelingen die uiteindelijk iedere internetgebruiker treffen.
Onlangs is er nog een VVD muts uitgebreid in het nieuws geweest omdat ze het Eu voorstel om passagiersgegevens, wat door onze minister van justitie en zijn collega's zonder ruchtbaarheid al was goedgekeurd, heeft weten tegen te houden middels een stemming, ze zijn er, ze maken nieuws en daar kan je je ogen niet voor sluiten.
quote:
Dat de partij al 40 jaar mee draait zegt niets over de huidige stand van zaken van de partij. Het heet dan wel niet Pechtold66 op dit moment maar zonder Pechtold zou D66 kelderen in de peilingen en zou het mooie resultaat bij de gemeente verkiezingen nooit van zijn leven behaald zijn.
Ik ben met je eens dat Pechtold graag en uitgebreid zich in de media laat zien, en dat is alleen maar goed, dat hoort een fractievoorzitter namelijk te doen, zeker als oppositie, herrie schoppen en dat keer op keer durven en willen herhalen, maar Pechtold of niet, ik stem op Boris, die jongen heeft al jaren een consistent verhaal en heeft een reëel wereldbeeld.
Het enige wat ik D'66 kwalijk neem is inderdaad het BSN en het biometrisch paspoort, maar dat ligt in Europees verband wel vast en dat ze Europees beleid hebben uitgevoerd kan je ze niet kwalijk nemen, hooguit dat daar imo te weinig verzet tegen is geweest.
quote:
Hier zijn we het roerend over eens zie ik.
Mooi, want dat die verspilling moet ophouden lijkt me duidelijk.
quote:
Ik heb daar ook het één en ander over gelezen in kranten en op internet en gezien in documentaires en weet dat het goede effecten heeft, ik heb gezien hoe die vrouwen daar nu ineens resistentere gewassen kunnen kopen en voedsel kunnen produceren en verkopen met winst en werktuigen kunnen betalen en weet ik het allemaal.
Wat is er zo vervelend aan dat je andere mensen helpt bij het opbouwen van een menswaardig bestaan?
Heb je zelf iets tekort? red je het zelf niet? Krijg jij niet de hulp die anderen wel krijgen?
quote:
Maar wat mij betreft investeren we er geen cent meer in, als je het allemaal zo geweldig vind doneer je maar lekker maar niet van belasting geld, ga maar lekker nobel doen van je eigen centen als je het zo graag in een bodemloze put gooit moet je dat lekker zelf weten. Die micro kredieten zijn leuk voor de korte termijn maar terug betalen met rente ?
Voor mijn part betalen ze die microkredieten nooit meer terug, het werkt en als er eindelijk na 30 jaar geld storten in een bodemloze put iets gevonden is wat die arme stakkers echt helpt dan wil ik daar best 1 of 2 % BNP voor opofferen.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:56 schreef BitjesenMoeren het volgende:Ik zie het de meeste niet doen en al helemaal niet als er een keer een droogte is of er geplunderd wordt of als er iets anders tegenzit wat ongetwijfeld vaak zal voorkomen, dan kunnen ze alleen maar het handje weer ophouden.
Wat mij betreft zoeken ze het maar lekker helemaal zelf uit en iedereen die er beweert ene zak om te geven laat dat maar lekker zien door zelf offers te brengen maar niet van andermans centen.
Je haalt ff een paar dingen door elkaar, noodhulp, bij overstromingen en andere rampen zal altijd wel nodig hebben, ik doe er niet aan mee, asociaal als ik ben maar ik ben van mening dat de VN, het IMF en de NGO's genoeg geld in kas hebben om die hulp te bieden.
Het handje ophouden waar jij zo op afgeeft is dus bij microkredieten eenmalig en die vrouwen, die daar dus kennelijk heel verstandig mee omgaan weten dat al heel snel om te zetten in een handeltje, wat winst draait, waarvan ze kunnen sparen en investeren en als het land dan weer eens overspoelt, droogvalt of met modder bedekt wordt kunnen zij naar de bank, hun reserve opnemen en hoeven dus helemaal geen handje op te houden wat al die niet werkende lamballen wel moeten doen, zie je t verschil?
pi_78958226
quote:

[..]
Aha, nu komt de aap uit de mouw. Je schopt dus tegen D66 met behulp van een onderwerp waar je kennelijk alleen oppervlakkig kennis van hebt en met behulp van argumenten die geen betrekking hebben op D66. Een typisch bash-topic dus, maar dat hadden we al eerder geconstateerd.
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:16:01 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78958571
Ik zou potentiele nieuwe D'66'ers ook aanraden GL te stemmen of gewoon iets heel anders.

D'66 heeft eigenlijk niet zo heel veel te bieden voor mensen die zichzelf als progressief en liberaal bestempelen, en naar ik begrijp is dat een aanzienlijk deel van het recentere D'66 electoraat.

Maar ik begrijp ook wel dat de naam GL toch even slikken blijft
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:31:55 #72
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_78958794
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik zou potentiele nieuwe D'66'ers ook aanraden GL te stemmen of gewoon iets heel anders.
GL *ril* de verwevenheid van die club met allerhande linkse millieuclubjes is zo groot dat ik nooit of te nimmer zou overwegen om GL te stemmen...
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:36:09 #73
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78958865
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

GL *ril* de verwevenheid van die club met allerhande linkse millieuclubjes is zo groot dat ik nooit of te nimmer zou overwegen om GL te stemmen...
Niets is perfect inderdaad.

Maar de politiek die ze nastreven en de wijze waarop is een baken van verlichting in zeer donkere tijden.
Intelligent, but fucked up.
pi_78959909
quote:

+1!

of nee: +2!
Mu!
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:59:28 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78962936
quote:

[..]

Dat het een eenmanspartij is wil nog niet zeggen dat de partij niks waard is, er zijn wel meer van die partijen en van mij mogen ze best kritiek leveren hoor, daar zijn ze allemaal goed in. Die waslijst van je is niets waard zonder Pechtold, zonder Pechtold geen D66 weet je best. Ik hoor vaak de kritiek dat bijvoorbeeld de PVV een éénmans partij is alsof dat het een slechte partij maakt terwijl diezelfde mensen vervolgens vrolijk D66 zeggen te stemmen. Een duidelijk geval van de pot die de ketel verwijt.
Pechtold is nu eenmaal het uithangbord van de partij en er kan er maar een de leider zijn. Maar verder heb ik je al meermaals aangegeven dat D66 in heden, toekomst en verleden meer goede mensen heeft. Als Pechtold er een keer mee stopt vinden we wel weer iemand anders.

Verder is de PVV een eenmanspartij omdat Geert Wilders de enige is die lid is en in zijn eentje alles bepaalt. Dat is bij D66 niet zo.
quote:
Vandaag nog in Spits (of was het nou Metro) Jeanine Hennis-Plasschaert. Geen D66 maar wel EP. En Sophie in t Veld en Marietje schaake heb ik onlangs ook in meerdere media gezien.
quote:
Geen beste fractievoorzitter, jullie hebben 3 zetels geloof ik op het moment de CU is nog 2 keer zo groot man.
Wat heeft ze dan precies gedaan dat het gehele verlies op haar naam geschreven kan worden?
quote:
En ik spreek juist namens mezelf, ik zei nog ieder zijn visie, nogmaals leer lezen.
Nee je zegt dat iedereen dat vind dus spreek je ook namens anderen.
quote:
Dat weet je niet. Er is immers geen vergelijkingsmateriaal.

Er kan er maar een de leider zijn en dat is nu Alexander Pechtold. En de leider trekt automatisch de meeste aandacht naar zich toe. En als mensen de ideeën van D66 niks zouden vinden dan zouden ze hem ook niet steunen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:02:45 #76
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78963069
Laten we vooral de grote Hans van Mierlo niet vergeten.
Die heeft Suriname persoonlijk de verdoemenis in geholpen samen met kolonel Valk. Zijn zijn de architecten van de coup en de decembermoorden.
Daarna heeft van Mierlo 3 keer persoonlijk de arrestatie van Bouterse tegengehouden, in Nederland en in Brazilie.

Hij nam het woord liberaal net iets te letterlijk op.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78965016
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:24 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Iets beter lezen dan?
Oke, ik vermoed dat wij andere kranten lezen want deze issues zijn niet erg vaak voorbij gekomen hier zo maar toch, point taken. ACTA is alleen niet puur een EU kwestie maar het is wel bijna het enige waar ik me achter kan scharen van D66. Iemand die pro EU is zal ook ongetwijfeld meer oog hebben voor dit soort dingen, ik ben nog steeds erg ontevreden over het verloop van Lissabon, de EU kan dan ook niet veel goed doen wat mij betreft maar dat veranderd niet dat je toch maar liefst 2 voorbeelden hebt kunnen vinden.
quote:
Het enige wat ik D'66 kwalijk neem is inderdaad het BSN en het biometrisch paspoort, maar dat ligt in Europees verband wel vast en dat ze Europees beleid hebben uitgevoerd kan je ze niet kwalijk nemen, hooguit dat daar imo te weinig verzet tegen is geweest.
Dat vind ik dus ook moeilijk te rijmen met de rest van hun standpunten en de activiteiten van die spring In het veld.
quote:
Wat is er zo vervelend aan dat je andere mensen helpt bij het opbouwen van een menswaardig bestaan?
Heb je zelf iets tekort? red je het zelf niet? Krijg jij niet de hulp die anderen wel krijgen?
Dat er veel belasting geld gewoon weggeven wordt, gestort in een bodemloze put, ik heb niks tekort maar dat betekent niet dat we geld moeten gaan weggeven en al helemaal niet met begrotingstekorten en er zijn nog zat problemen in Nederland waar dat geld beter aan uitgegeven kan worden.
quote:
Voor mijn part betalen ze die microkredieten nooit meer terug, het werkt en als er eindelijk na 30 jaar geld storten in een bodemloze put iets gevonden is wat die arme stakkers echt helpt dan wil ik daar best 1 of 2 % BNP voor opofferen.
Je hebt het hier alleen niet over je eigen geld, er zijn mensen die dat absoluut niet willen, als je echt zo begaan met die arme mensjes kan je toch zelf direct uit eigen portemonnee doneren of zelf initiatief nemen voor derde wereld landen samen met iedereen die zich daar geroepen toe voelt ? Waarom moet dat nou weer van iedereens centen ? Niet iedereen is een schijnheilige wereld verbeteraar.
quote:
Je haalt ff een paar dingen door elkaar, noodhulp, bij overstromingen en andere rampen zal altijd wel nodig hebben, ik doe er niet aan mee, asociaal als ik ben maar ik ben van mening dat de VN, het IMF en de NGO's genoeg geld in kas hebben om die hulp te bieden.
Het handje ophouden waar jij zo op afgeeft is dus bij microkredieten eenmalig en die vrouwen, die daar dus kennelijk heel verstandig mee omgaan weten dat al heel snel om te zetten in een handeltje, wat winst draait, waarvan ze kunnen sparen en investeren en als het land dan weer eens overspoelt, droogvalt of met modder bedekt wordt kunnen zij naar de bank, hun reserve opnemen en hoeven dus helemaal geen handje op te houden wat al die niet werkende lamballen wel moeten doen, zie je t verschil?
Ik haal die dingen niet door de war, hulp bij natuur rampen kan ik dan nog wel inkomen(hoewel Haïtie veel te ver ging), ik zeg alleen dat er in derde wereld landen heel vaak situaties zullen voorkomen waardoor het verstrekte micro krediet aan zaken zal gespendeerd worden waar het niet voor bedoeld is wegens de vele onzekerheden en gevaren die je daar in de landen nu eenmaal hebt met als gevolg dat wat er dan mee is opgebouwd in een oogwenk weer teniet kan worden gedaan en je dan weer terug bij af bent.
In Afrika zul je in de praktijk niet zo gouw mensen zien die reserves gaan opbouwen omdat ze zich vooral bezig zullen houden met verbeteringen van hun levenskwaliteit, dus na die overstroming/droogte zijn de meeste wel degelijk gewoon weer werkeloze lamballen/lameierstokken.
quote:
Aha, nu komt de aap uit de mouw. Je schopt dus tegen D66 met behulp van een onderwerp waar je kennelijk alleen oppervlakkig kennis van hebt en met behulp van argumenten die geen betrekking hebben op D66. Een typisch bash-topic dus, maar dat hadden we al eerder geconstateerd.
Ik ben geen expert maar oppervlakkig ben ik nou ook weer niet met betrekking tot dit onderwerp, bovendien is het een beetje een OT vertakking van het topic en niet het hoofd onderwerp. Je mag het een bashtopic noemen hoor als jij je daar beter door voelt maar er wordt op veeeel meer punten 'gebashd'
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:04:35 #78
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78965614
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:51 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Oke, ik vermoed dat wij andere kranten lezen want deze issues zijn niet erg vaak voorbij gekomen hier zo maar toch, point taken. ACTA is alleen niet puur een EU kwestie maar het is wel bijna het enige waar ik me achter kan scharen van D66. Iemand die pro EU is zal ook ongetwijfeld meer oog hebben voor dit soort dingen, ik ben nog steeds erg ontevreden over het verloop van Lissabon, de EU kan dan ook niet veel goed doen wat mij betreft maar dat veranderd niet dat je toch maar liefst 2 voorbeelden hebt kunnen vinden.
[..]

Dat vind ik dus ook moeilijk te rijmen met de rest van hun standpunten en de activiteiten van die spring In het veld.
[..]

Dat er veel belasting geld gewoon weggeven wordt, gestort in een bodemloze put, ik heb niks tekort maar dat betekent niet dat we geld moeten gaan weggeven en al helemaal niet met begrotingstekorten en er zijn nog zat problemen in Nederland waar dat geld beter aan uitgegeven kan worden.
[..]

Je hebt het hier alleen niet over je eigen geld, er zijn mensen die dat absoluut niet willen, als je echt zo begaan met die arme mensjes kan je toch zelf direct uit eigen portemonnee doneren of zelf initiatief nemen voor derde wereld landen samen met iedereen die zich daar geroepen toe voelt ? Waarom moet dat nou weer van iedereens centen ? Niet iedereen is een schijnheilige wereld verbeteraar.
[..]

Ik haal die dingen niet door de war, hulp bij natuur rampen kan ik dan nog wel inkomen(hoewel Haïtie veel te ver ging), ik zeg alleen dat er in derde wereld landen heel vaak situaties zullen voorkomen waardoor het verstrekte micro krediet aan zaken zal gespendeerd worden waar het niet voor bedoeld is wegens de vele onzekerheden en gevaren die je daar in de landen nu eenmaal hebt met als gevolg dat wat er dan mee is opgebouwd in een oogwenk weer teniet kan worden gedaan en je dan weer terug bij af bent.
In Afrika zul je in de praktijk niet zo gouw mensen zien die reserves gaan opbouwen omdat ze zich vooral bezig zullen houden met verbeteringen van hun levenskwaliteit, dus na die overstroming/droogte zijn de meeste wel degelijk gewoon weer werkeloze lamballen/lameierstokken.
[..]

Ik ben geen expert maar oppervlakkig ben ik nou ook weer niet met betrekking tot dit onderwerp, bovendien is het een beetje een OT vertakking van het topic en niet het hoofd onderwerp. Je mag het een bashtopic noemen hoor als jij je daar beter door voelt maar er wordt op veeeel meer punten 'gebashd'
Ontwikkelingshulp komt voor het grootste deel terecht daar waar het niet voor bedoeld is: bij de rijke elite in 3e wereldlanden. Hetzij direct of indirect, deze elite weet het door machtsmisbruik op alle niveau's altijd voor elkaar te krijgen dat de brave Euro's van Koenders hun weg naar de nieuwe BMW vinden.

Microkredieten aan vrouwen in Afrika heeft totaal geen zin. Niet omdat die vrouwen er niet mee weten om te gaan...in tegendeel, de Afrikaanse vrouwen zijn harde werkers met oog voor de toekomst. Het probleem is dat wanneer het zijn vruchten begint af te werpen dat de Afrikaanse man klaar staat (die staan letterlijk te wachten) om de opbrengst in te pikken. En daarmee vrouwen paaien en daar dan weer kinderen mee maken die ze nooit zullen verzorgen. De nieuwste Nike's moeten er natuurljk ook zijn.
Afrika is een ramp, en dat komt door de mentaliteit van de Afrikaanse man.
Dit continent kan alleen draaien wanneer het weer wordt gekoloniseerd. Maar...daar zal de VS een stokje voor steken, die zullen niet zoveel te koloniseren hebben, en andere landen mogen natuurlijk nooit echt te machtig worden in hun visie.
pi_78965722
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:04 schreef Buzios het volgende:
Microkredieten aan vrouwen in Afrika heeft totaal geen zin. Niet omdat die vrouwen er niet mee weten om te gaan...in tegendeel, de Afrikaanse vrouwen zijn harde werkers met oog voor de toekomst. Het probleem is dat wanneer het zijn vruchten begint af te werpen dat de Afrikaanse man klaar staat (die staan letterlijk te wachten) om de opbrengst in te pikken. En daarmee vrouwen paaien en daar dan weer kinderen mee maken die ze nooit zullen verzorgen. De nieuwste Nike's moeten er natuurljk ook zijn.
Dit continent kan alleen draaien wanneer het weer wordt gekoloniseerd. Maar...daar zal de VS een stokje voor steken, die zullen niet zoveel te koloniseren hebben, en andere landen mogen natuurlijk nooit echt te machtig worden in hun visie.
Ach kijk, kapitein karikatuur is ook gearriveerd.
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:11:04 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_78965911
quote:
Ik ben gematigd positief over Europa, je kan niet als piepklein landje willen meedoen met de grote der aarde, daarvoor zal je je moeten verenigen, met alle heisa van dien.
Dat de uitbereiding imo veel te snel is gegaan, er volkomen onzinnge regels vanuit Europa komen en er een hoop geld over de balk gesmeten wordt zal ik niet ontkennen, maar ik heb wat dat betreft hoop voor de toekomst, zeker met de nieuwere lichting parlementariërs die eraan komt en het vergrijzen van de huidige babyboomers.
Daarnaast is je sneer over 2 voorbeeldjes, onterecht, jij claimt kranten te lezen en niks te zien, ik haal even de 2 meest recente aan.
quote:
Dat is politiek hè? Concessies doen of bankzitten, kijk naar de SP de grote overwinnaar bij de vorige verkiezingen maar onwrikbaar op hun standpunten en daardoor toch weer in de oppositie terecht gekomen.
quote:
Ja en door nergens geen geld meer aan te geven gaat het hier vanzelf beter
Waar zie je het verschil niet tussen 3-500miljoen aan microkredieten of 3-4miljard aan ontwikkelingshulp, als je dan toch de barmhartige samaritaan wil uithangen dan liever op een manier die werkt dan 30 jaar bewezen heeft te falen.
quote:
Gast...ik voel me ook niet geroepen bij te dragen aan de kinderbijslag van vele vele Nederlanders, aan de nieuwe gepantserde bak van de Balk of aan de subsidie voor het zomercarnaval, dat is het nadeel aan belastingen, die gaan altijd ergens heen waar je het niet mee eens bent, jammer maar helaas, en ik ben niet mordicus tegen ontwikkelingshulp, we hebben geld genoeg, maar ik heb een broertje dood aan verspilling.
quote:
ja dus al die negertjes kunnen van jou vooral de vinkentering krijgen en het zelf uitzoeken, lekker menselijk, aardbeving, had je er maar niet moeten wonen, droogte? gebruik je tuinslang...wees een mens, gun een ander ook wat, zelf lever je er toch niks op in.
Of ben je er van overtuigd dat als we ontwikkelingshulp afschaffen je 2% minder belasting gaat betalen? Dan vinden ze wel een ander doel voor die miljarden, maar waar t ook heen gaat, jij ziet t nooit meer terug
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:13:18 #81
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78966016
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach kijk, kapitein karikatuur is ook gearriveerd.
Goser, ga jij nou maar oefenen voor het WK okapi vuistneuken.
pi_78967652
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:13 schreef Buzios het volgende:

[..]

Kijk, dat is nog eens een argument!
Mu!
pi_78968479
quote:

[..]

Je ervaart een gebrek aan concurrentie?
pi_78968608
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:55 schreef SingleCoil het volgende:

Kijk, dat is nog eens een argument!
Ja, een argument voor de invoering van een stemexamen mischien
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:22:41 #85
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78968758
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je ervaart een gebrek aan concurrentie?
Reageer inhoudelijk, probeer niet ook hier weer de boel te verkrachten.
pi_78969624
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op een of andere lachwekkende karikatuur? Ik wil best een inhoudelijke, beargumenteerde discussie over microkredieten met je voeren hoor. Open maar een topic waarin je daadwerkelijk op basis van bronnen en argumenten betoogt dat microkredieten niet werken in plaats van een stukje tekst met de strekking 'Afrikaanse mannen zijn tuig, daarom werkt microkrediet niet' neer te plempen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:52:22 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78969851
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

+
quote:

[..]

=
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:54:28 #88
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78969946
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op een of andere lachwekkende karikatuur? Ik wil best een inhoudelijke, beargumenteerde discussie over microkredieten met je voeren hoor. Open maar een topic waarin je daadwerkelijk op basis van bronnen en argumenten betoogt dat microkredieten niet werken in plaats van een stukje tekst met de strekking 'Afrikaanse mannen zijn tuig, daarom werkt microkrediet niet' neer te plempen.
Dat is weer diezelfde fundamentele denkfout die jij en met jou vele andere hypocrieten maken.
Is de gemiddelde Afrikaan erop vooruit gegaan in de afgelopen 50 jaar ? Nee...geen fuck.
Dat hele microkredieten gelul hebben ze ingevoerd in een land waar ik 6 jaar heb gewoond, 40% van de bevolking is neger, en ruim 90% van de microkredieten gingen naar negers (naar negerinnen eigenlijk).
Tja, geen gefundamenteerde argumenten kan ik je geven, maar het zijn die mannen die er gewoon een teringzooi van maken.
De bron van het geld was weliswaar niet Nederland, maar het principe is hetzelfde.

Die rode commu cijfertjes van je op papier zijn heel anders dan de praktijk. Sint Koenders en kornuiten zorgen er wel voor dat alles netjes klopt in het hoofdstukje "progressie".
Ga maar een tijdje tussen de negers wonen en je piept wel anders ( en nee...ik bedoel niet de Bijlmer).

En jij noemt mij een karikatuur ? Jij begint mensen aan te vallen zonder reden.
Stem je trouwens D'66 ?
pi_78970369
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:54 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dat is weer diezelfde fundamentele denkfout die jij en met jou vele andere hypocrieten maken.
Is de gemiddelde Afrikaan erop vooruit gegaan in de afgelopen 50 jaar ? Nee...geen fuck.
Dat hele microkredieten gelul hebben ze ingevoerd in een land waar ik 6 jaar heb gewoond, 40% van de bevolking is neger, en ruim 90% van de microkredieten gingen naar negers (naar negerinnen eigenlijk).
Tja, geen gefundamenteerde argumenten kan ik je geven, maar het zijn die mannen die er gewoon een teringzooi van maken.
De bron van het geld was weliswaar niet Nederland, maar het principe is hetzelfde.

Die rode commu cijfertjes van je op papier zijn heel anders dan de praktijk. Sint Koenders en kornuiten zorgen er wel voor dat alles netjes klopt in het hoofdstukje "progressie".
Ga maar een tijdje tussen de negers wonen en je piept wel anders ( en nee...ik bedoel niet de Bijlmer).

En jij noemt mij een karikatuur ? Jij begint mensen aan te vallen zonder reden.
Stem je trouwens D'66 ?
Jij baseert je op je eigen vooroordelen en beknopte persoonlijke ervaringen in een specifiek land. Dat lijkt me geen goede basis voor de evaluatie van een bepaald concept in een geheel continent(laat staan in z'n algemeenheid). Volgens mij probeer je verder wat te neuzelen over communisme, maar microkrediet is nu juist een kapitalistische benadering van ontwikkelingshulp.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:07:09 #90
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78970544
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij baseert je op je eigen vooroordelen en beknopte persoonlijke ervaringen in een specifiek land. Dat lijkt me geen goede basis voor de evaluatie van een bepaald concept in een geheel continent(laat staan in z'n algemeenheid). Volgens mij probeer je verder wat te neuzelen over communisme, maar microkrediet is nu juist een kapitalistische benadering van ontwikkelingshulp.
Je kunt boeken en rapporten lezen tot je erbij neervalt, maar om een echte indruk te hebben van een cultuur of een land zul je er toch echt een keer geweest moeten zijn.
En ik heb helemaal geen vooroordelen, het zijn feiten. Ga DAAR maar eens research naar doen, de productiviteit van de negroide man in 3e wereldlanden...

Maar stem jij D'66 ?
pi_78970701
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:07 schreef Buzios het volgende:

[..]

Je kunt boeken en rapporten lezen tot je erbij neervalt, maar om een echte indruk te hebben van een cultuur of een land zul je er toch echt een keer geweest moeten zijn.
En ik heb helemaal geen vooroordelen, het zijn feiten. Ga DAAR maar eens research naar doen, de productiviteit van de negroide man in 3e wereldlanden...
Hoe kun je nou 'daar onderzoek doen naar de productiviteit'? Onderzoek naar de productiviteit doe je door naar gemiddelden en het grote plaatje te kijken. Dat is nu juist het hele probleem. Jij probeert hier zoals zo veel mensen abusievelijk doen je eigen ervaring op een geheel continent of op een gehele groep te projecteren, zonder je daarbij te realiseren dat jouw eigen omgeving nooit een representatieve subset van de gehele groep is. Feiten over gehele groepen mensen zijn bovendien al helemaal niet 'negers doen dit', maar een gekwantificeerde, objectieve uitspraak over productiviteit. Waardeoordelen zijn per definitie subjectief.
quote:
Maar stem jij D'66 ?
Ik heb bij de vorige verkiezingen D66 gestemd ja en ik zie nu ook niet bepaald een beter alternatief.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:16:29 #92
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78970912
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe kun je nou 'daar onderzoek doen naar de productiviteit'? Onderzoek naar de productiviteit doe je door naar gemiddelden en het grote plaatje te kijken. Dat is nu juist het hele probleem. Jij probeert hier zoals zo veel mensen abusievelijk doen je eigen ervaring op een geheel continent of op een gehele groep te projecteren, zonder je daarbij te realiseren dat jouw eigen omgeving nooit een representatieve subset van de gehele groep is. Feiten over gehele groepen mensen zijn bovendien al helemaal niet 'negers doen dit', maar een gekwantificeerde, objectieve uitspraak over productiviteit. Waardeoordelen zijn per definitie subjectief.
[..]

Ik heb bij de vorige verkiezingen D66 gestemd ja en ik zie nu ook niet bepaald een beter alternatief.
Ik heb het trouwens niet over Afrika, maar goed.
Dus je wilt beweren dat het niet zo is ? Doe je research nou maar.

Dus je gaat op een partij stemmen die in de jaren tachtig een militair dictatoriaal bewind wou creeren
?
pi_78970973
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:16 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dus je wilt beweren dat het niet zo is ? Doe je research nou maar.
Heb ik gedaan. Microkredieten zijn niet perfect, maar het is een vrij aardig systeem.
quote:
Dus je gaat op een partij stemmen die in de jaren tachtig een militair dictatoriaal bewind wou creeren
?
Ja.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:22:50 #94
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78971161
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Microkredieten zijn niet perfect, maar het is een vrij aardig systeem.
[..]

Ja.
Probeer je jezelf eerst als de grote wetenschapper te profileren...kom je hier mee...

Ok. Maar wist je dat trouwens ?
pi_78971345
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

Probeer je jezelf eerst als de grote wetenschapper te profileren...kom je hier mee...
Ik snap dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar doe nog eens een poging. Ik wil best een inhoudelijke discussie voeren, maar jij begint erover, dus jij onderbouwt je kritiek maar. We discussiëren hier niet op de manier van "Het is kut, dus bewijs maar dat het niet zo is".
quote:
Ok. Maar wist je dat trouwens ?
Dat dit soort verhaaltjes bestaan en als zoete koek door mensen als jij geslikt worden? Ja hoor.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:29:54 #96
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78971469
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar doe nog eens een poging. Ik wil best een inhoudelijke discussie voeren, maar jij begint erover, dus jij onderbouwt je kritiek maar. We discussiëren hier niet op de manier van "Het is kut, dus bewijs maar dat het niet zo is".
[..]

Dat dit soort verhaaltjes bestaan en als zoete koek door mensen als jij geslikt worden? Ja hoor.
Met je laatse opmerking laat je al zien dat je regelrecht uit je nekt lult en dat je geen idee hebt waar je over praat.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:30:36 #97
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_78971496
Om welk regime gaat het?
pi_78971503
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:29 schreef Buzios het volgende:

[..]

Met je laatse opmerking laat je al zien dat je regelrecht uit je nekt lult en dat je geen idee hebt waar je over praat.
Oké.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:34:11 #99
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78971644
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:16 schreef Buzios het volgende:

[..]

+
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:54 schreef Buzios het volgende:
+
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:04 schreef Buzios het volgende:
=
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:36:11 #100
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78971752
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:30 schreef Illiberal het volgende:
Om welk regime gaat het?
Bouterse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties