Nee hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 20:31 schreef Socios het volgende:
Verboden aanpassingen te maken aan de origineel gemaakte foto met welk bewerkingsprogramma dan ook.
Zal voor de meeste fotografen/cameras nog lastig worden. in RAW schietje namelijk altijd in kleur, en om een zwart-wit foto in de kunnen sturen moet jequote:Op maandag 8 maart 2010 20:31 schreef Socios het volgende:
Verboden aanpassingen te maken aan de origineel gemaakte foto met welk bewerkingsprogramma dan ook.
You tell him.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zal voor de meeste fotografen/cameras nog lastig worden. in RAW schietje namelijk altijd in kleur, en om een zwart-wit foto in de kunnen sturen moet je
a. de kleuren kunnen omzettennaar zwart-wit
b. het bestandformaat aanpassen van RAW naar JPG.
c. het formaat aanpassen naar een voor FOK! acceptabel publicatie formaat.
En dan negeer ik voor het gemak nog eventjes dat ELKE camera afwijkingen heeft in de kleurensensor die je moet kunnen post-processen.
Je mag er best meerdere opsturen, maar alleen de laatst opgestuurde doet mee.quote:
Van mij part maak je een ronde foto.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef Yoewie het volgende:
moet de foto rechthoekig of vierkant zijn?
Dat is wel een belangrijk punt i.v.m. als iemand de canvas wint.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Van mij part maak je een ronde foto.
Je lens is rond, dus zou wel optimaal gebruik van je lens zijnquote:
Tis toch altijd een canvas naar keuze? Hoeft toch niet perse de winnende foto te zijn?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:49 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dat is wel een belangrijk punt i.v.m. als iemand de canvas wint.
Ik neem aan dat het bedrijf die de canvas afdrukt niet altijd standaard rechthoekig of vierkant in zijn assortiment heeft of aan FOK verleent voor deze wedstrijd.
Kun je hier dus een antwoord op geven?
Ik heb even op de site van de sponsor zitten kijken en die levert rechthoekig en vierkant.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:49 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dat is wel een belangrijk punt i.v.m. als iemand de canvas wint.
Ik neem aan dat het bedrijf die de canvas afdrukt niet altijd standaard rechthoekig of vierkant in zijn assortiment heeft of aan FOK verleent voor deze wedstrijd.
Kun je hier dus een antwoord op geven?
daar staat dat je een doek krijgt....dat is ook niet bepaald duidelijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:01 schreef Ruud het volgende:
[..]
Win een foto op canvas, fotowedstrijd maart: ontwaken.
Je mag een foto naar keuze inzenden. Sowiezo moet je de foto die je afgedrukt wil hebben naar Fok! toezenden wanneer je gewonnen heb, omdat de kwaliteit van de ingezonden foto's niet voldoende is om deze af te drukken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:01 schreef Yoewie het volgende:
Maar netsplitter, de winnende user mag een foto naar keuze laten afdrukken? Of alleen de winnende foto?
Ow echt? Ik ben dus gek.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef janeway het volgende:
Als je gewonnen hebt. mag je willekeurige foto verzenden om te laten afdrukken.. Dus niet perse de winnende foto. Is dit een antwoord op je vraag?
ligt eraan he.. misschien heb je em al uitvergroot hangen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Luna3 het volgende:
Ik neem aan dat de foto die je inzendt voor de wedstrijd, ook de foto is die op canvas wordt afgedrukt, mocht je tenminste winnen. Lijkt mij logisch. In dat geval zend je tenminste ook diegene in die je thuis wel aan de muur zou willen hangen... Of ben ik nou gek? (eerlijk)
Ha mrSPLIFFY!! Alles goed? Ben nu dus benieuwd naar je idee. (Toch geen ochtender*ctie heh?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ligt eraan he.. misschien heb je em al uitvergroot hangen?
Of stel je wint deze wedstrijd... nou t idee wat ik wil gaan maken hoef ik niet perse hier aan de muur te hebben hangen hoor![]()
maar dat zal je nog wel zien...
HA!! Gelukkig maar, ik ben wel benieuwd in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Hey Luun! Ja alles wel! Nee ik heb wel een heel geinig ideetje maar dat moet ik eerst even uitwerken...
En nee geen Odol!
En nu hoop ik dat er nu de foto bedoeld wordtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:59 schreef Luna3 het volgende:
[..]
HA!! Gelukkig maar, ik ben wel benieuwd in ieder geval.
ow ik dacht juist... eehquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:18 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
En nu hoop ik dat er nu de foto bedoeld wordt![]()
slechte TVP
Heb ik iets gemist of is de polici nu dat de foto's breder geplaatst gaan worden.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:37 schreef Xilantof het volgende:
Het thema van deze maand is: Ontwaken
Spelregels:Resize je foto tot maximaal 1024 pixels breed inclusief rand.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:24 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist of is de polici nu dat de foto's breder geplaatst gaan worden.
Mogen we nu ook op FOK foto's neer zetten met 1024 pixel breed?
Uiteraard! Doh. Die pm moet maar even wachten, voordat er verkeerde conclusies worden getrokken. (Conclusies, geen odol dus!!!)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:18 schreef -Robbedoes- het volgende:
En nu hoop ik dat er nu de foto bedoeld wordt![]()
slechte TVP
Zo dan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:36 schreef ebeaydojraes het volgende:
ff een foto ter tvp en inspiratie van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Wat is dat nou voor instelling?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:22 schreef IceBeach het volgende:
Leuk thema. Zie nu dit topic pas, maar had gister al een foto gemaakt die zeker binnen dit thema past.![]()
Zal vast wel weer niet winnen (gezien de vorige wedstrijd..), maar een beetje exposure is altijd leuk!
Mijn foto is ingestuurd.
Zolang die bek in die positie blijft is dat niet zo heel ergquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo dan.
Je hand zou er maar tussen zitten.
Ben benieuwd wie er dan als eerste kramp gaat krijgen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:40 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Zolang die bek in die positie blijft is dat niet zo heel erg
Als dit over mijn foto gaat: vanwege de uitvoering of vanwege het complete gebrek aan originaliteit en/of creativiteit bij het interpreteren van het thema?quote:
Je camera koppelen aan je wekker?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Ruud het volgende:
Ik wilde mijzelf fotograferen toen ik wakker werd, maar dat blijkt niet te kunnen
Dit keer sla ik even over denk ik.
Haha, als dat kon...quote:
Hoe krijg je achtergrond van grijs naar zwart? Ik hoor het graag.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:21 schreef Chemiu het volgende:
Als ik er niets beters uit kan krijgen:
[ afbeelding ]
De natuur ontwaakt ... (ofzo)
Klik voor groter
gewoon met licht op de orchidee neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:55 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Hoe krijg je achtergrond van grijs naar zwart? Ik hoor het graag.
Creativiteit is niet mijn sterkste kant, maar ik ga wel proberen om nog met wat beters te komenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
meer bij het interpreteren van het thema dan maar...
![]()
Kom op je kan echt wel wat beters bedenken
Schaduw op de achtergrond. De foto is gemaakt bij een raam (alleen daglicht van buiten gebruikt als lichtbron, geen lampen oid verder) waar in de hoek aan de muurkant een gordijn hing. Dat gordijn geeft een schaduw op de muur en dat zie je als het zwarte. Het grijze is mijn blauwe muur. Als het niet duidelijk is kan ik anders wel een foto van de muur maken straksquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:55 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Hoe krijg je achtergrond van grijs naar zwart? Ik hoor het graag.
Jup, maar als je erop klikt kun je een foto tenminste op fatsoenlijk formaat zien, met name de horizontale foto's komen dan beter tot hun rechtquote:Op zondag 21 maart 2010 17:50 schreef dragonrider het volgende:
hoe zit het nou met die 1024? het forum is niet breder geworden toch, dus komt er dan een rood randje omheen?
hmk, heb een staande foto dus toch nog maar even op 610 breed gedaan. Eerst maar is kijken hoe uitpakt bij andere 1024 foto's. Trouwens, als je een staande foto 1024 breed doet heb je best wel is kans dat mensen deze niet in 1 keer helemaal kunnen bekijken op een laptop scherm.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:01 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jup, maar als je erop klikt kun je een foto tenminste op fatsoenlijk formaat zien, met name de horizontale foto's komen dan beter tot hun recht
Ik sla denk ik over deze maand, verder dan de afgezaagde dingen die al genoemd zijn, kom ik niet
Staande foto kan idd gerust wat minder breed, anders is hij wel erg hoog. Gewoon uitproberen wat jij prettig vindt om naar te kijken. Ik stel mijn foto's meestal in op 800*533px zowel horizontaal als verticaal.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:18 schreef dragonrider het volgende:
[..]
hmk, heb een staande foto dus toch nog maar even op 610 breed gedaan. Eerst maar is kijken hoe uitpakt bij andere 1024 foto's. Trouwens, als je een staande foto 1024 breed doet heb je best wel is kans dat mensen deze niet in 1 keer helemaal kunnen bekijken op een laptop scherm.
Vergroot natuurlijk wel je kansen op winnenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:07 schreef Chemiu het volgende:
Gaat er eigenlijk nog iemand meedoen? Normaal rond deze tijd worden er al wel wat creaties geshowd. (zo ja, dan stuur ik toch mijn afzaagde bloempje in, had wel tijd om wat nieuws te verzinnen maar niet meer om het uit te voeren. Maar ik wil niet de enige inzending zijn![]()
)
Bij minder dan 5 inzendingen zijn alle stemmen ongeldig, dus valt er alsnog niets te winnenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vergroot natuurlijk wel je kansen op winnen
FOT SC 157: Nederland fotografisch waterlandquote:Op zondag 28 maart 2010 10:20 schreef Chanty het volgende:
MannenDie eerste vind ik net wat te fel aan de bovenkant.
De onderstequote:Op zondag 28 maart 2010 09:45 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Mag ik van jullie weten welke van deze twee jullie het fijnst vinden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met alle respect voor degenen die wat anders bedachten, maar ik ga niet stemmen op een verzameling zonsopkomsten.quote:
Dat krijg je als de foto's te laat online worden gezet. Dan weet je niet wat de ander gedaan heeft en is iets anders bedenken niet meer mogelijkquote:Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met alle respect voor degenen die wat anders bedachten, maar ik ga niet stemmen op een verzameling zonsopkomsten.
Mijn god zeg...quote:
hmmmmquote:Op maandag 29 maart 2010 21:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mijn god zeg...
Zelf meedoen en vervolgens het stemtopic alleen even TVP-en voor de uitslag.
Op die foto hoef ik dus ook niet meer te stemmen, dat scheelt weer.
Hoezo zijn ze te laat geplaatst?quote:Op maandag 29 maart 2010 21:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat krijg je als de foto's te laat online worden gezet. Dan weet je niet wat de ander gedaan heeft en is iets anders bedenken niet meer mogelijk
Vorige wedstrijden kwamen ze beetje bij beetje online. Nu was het, hoppa, allemaal onlinequote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze te laat geplaatst?
Ow ok.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Vorige wedstrijden kwamen ze beetje bij beetje online. Nu was het, hoppa, allemaal onlineDat bedoel ik
Daar heb je gelijk in. Want ik ben zonsondergang nummertje zoveel in het rijtje en dat vind ik niet tofquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ok.![]()
Aan de andere kant is dit ook weer interessant om te zien waar men mee gekomen is als men geen idee heeft wat iemand anders heeft gedaan.
Dus de onbekende factor is groter zeg maar.
Anders had men eerst gekeken naar wat er al gepost was en toen pas besloten of men mee gaat doen of niet.
Op zich wel jammer dat er maar een paar mensen echt out-of-the-box hebben gedacht.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Want ik ben zonsondergang nummertje zoveel in het rijtje en dat vind ik niet tof
Hihi, wat gek, dat zie ik nu pas. Maar waarom krijg ik puntenaftrek dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:41 schreef Ronhui het volgende:
5: MevrouwvanDalen => leuke invulling van het ondewerp en goede foto. Alleen schijnt 1 van de wekkers door de kussensloop heen, daarom puntenaftrek
hehe.. alleen maar omdat ik aan het twijfelen was tussen deze foto en welke uiteindelijk op nummer 4 kwam. Het effect kwam beetje over als shoppen (wat het waarschijnlijk niet is) En ik moest een argument hebben om de twijfel te beslechtenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:36 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Ik ga straks ook stemmen, hoor!
[..]
Hihi, wat gek, dat zie ik nu pas. Maar waarom krijg ik puntenaftrek dan?Omdat het jou stoort of is er nog iets anders mee? Ben gewoon benieuwd. En dankjewel voor je punt!
die vingers vielen niet op. Het is ook geen PS, is gewoon de lichtval door de stof. Maar het leek er opquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:50 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Hahaha. Nee, geen PS, ik weet ook niet waardoor het wel komt. Wazige oogjes van ontwaken?
Ik heb mijn vingers ook een klein beetje voor de lens gehouden voor het effect van donkerdere randen boven en onderaan. Zelfs dat is geen PS dus.![]()
Die snap ik ook niet nee. Maar die van IceBeach snap ik ook niet, ik zie vogelafdrukjes en bloed ofzo?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef Myraela het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd wat het idee achter die beeldjes is.
Iemand enig idee?
Misschien iets van: "Disneyland, daar waar dromen werkelijkheid worden" (dromen ontwaken?)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef Myraela het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd wat het idee achter die beeldjes is.
Iemand enig idee?
super foto!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef ducksel het volgende:
Aarg! waarom zie ik deze wedstrijd nu pasIk had zo graag meegedaan met deze
![]()
![]()
[ afbeelding ]
De gulden middenweg is om hier of daar te posten dat er al X inzenders zijn, eventueel de namen van de inzenders, zodat die weten dat de redactie ze ontvangen heeft...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ok.![]()
Aan de andere kant is dit ook weer interessant om te zien waar men mee gekomen is als men geen idee heeft wat iemand anders heeft gedaan.
Dus de onbekende factor is groter zeg maar.
Anders had men eerst gekeken naar wat er al gepost was en toen pas besloten of men mee gaat doen of niet.
Iedere maand een nieuwe kansquote:Op zondag 4 april 2010 12:51 schreef Dottey het volgende:
ohw ik ontdek dit nu pas! Anders had ik echt graag meegedaan!
Ook erg benieuwd naarquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:55 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Komt er nog een derde winnaar en nieuwe wedstrijd? Ben benieuwd!
De derde winnaar is bekend:quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:58 schreef Netsplitter het volgende:
Met een beetje geluk is de derde winnaar vanavond anders morgen bekend.
We hebben al een idee, maar moet alleen nog even goed afgestemd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |