abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79324390
kunnen we eigenlijk bij jou ook lamsvlees kopen?

lamsvlees
Ja doei.
pi_79324873
Meestal is er vlees genoeg, meer dan ik op kan. Maar ik vermoed dat de benzinekosten niet opwegen tegen het voordeel. Als rechtgeaarde mensenhater jaag ik je natuurlijk per buks van het erf af, dus enige paaiacties per PM zullen noodzakelijk zijn (oftewel, wie ik aardig vind is welkom).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79324959
Ik was al uitgenodigd toch?
pi_79325812
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik was al uitgenodigd toch?

jep.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79325965
Nou nog eens erop ingaan. Mag LeeHarveyOswald ook mee? Laten we afspreken dat ik vóór oktober bij je langs kom!
pi_79329030
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:21 schreef sigme het volgende:
Meestal is er vlees genoeg, meer dan ik op kan. Maar ik vermoed dat de benzinekosten niet opwegen tegen het voordeel. Als rechtgeaarde mensenhater jaag ik je natuurlijk per buks van het erf af, dus enige paaiacties per PM zullen noodzakelijk zijn (oftewel, wie ik aardig vind is welkom).
Maar jouw vlees is natuurlijk veel lekkerder en daarom al het omrijden waard .
tvp dus
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79350393
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef Isegrim het volgende:
Nou nog eens erop ingaan. Mag LeeHarveyOswald ook mee? Laten we afspreken dat ik vóór oktober bij je langs kom!
Zo, ik geloof dat ik een en ander op relatiefront gemist heb .
LeeHarveyOswald is ok. Mits 'ie de hond aanlijnt .

Echt, de grootste ergenis (na het bestaan van de mensheid) hier is mensen die hun hond uitlaten en dat beest vrolijk laten rondrennen. De kudde olifanten koeien die door sigme's moestuin, 2e jaar kwam denderen was op hol gejaagd door honden. Laatst een schaap uit de wei door een hond. En de eigenaars kijken me dan aan alsof ik een woeste dwaas ben als ik ze de mantel uitveeg .

Ergenis twee is de maartse kater die mijn twee suffe jeweetwelkatertjes de stuipen op het lijf jaagt.
pi_79350692
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo, ik geloof dat ik een en ander op relatiefront gemist heb .
Dat zou heel goed kunnen.
quote:
LeeHarveyOswald is ok. Mits 'ie de hond aanlijnt
Hond woont bij zijn ouders dus gaat niet mee.
pi_79354523
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:12 schreef sigme het volgende:
In het kort: ik heb al jaren schapen. Dat is handig, want die houden het gras kort. Verder krijgen ze gewoonlijk lammetjes en om geen verhongerende kudde te krijgen eten wij lamsvlees. En af en toe een schaap.
Vroeger hadden we zelf een ram. Vorig jaar hebben we er een gehuurd. Afgelopen herfst hebben we geen ram gehad bij de schapen, dus deze lente geen lammetjes. Dit omdat we de kudde kleiner willen maken - we hebben er nu teveel, waardoor we steeds meer vlees hebben dan we makkelijk op/kwijt kunnen.

Kippen hebben we ook al een paar jaar. Vorig jaar hebben ze wel gebroed maar waren de eieren blijkbaar niet bevrucht. Dit jaar hebben we een nieuwe haan, dus we hopen op kuikens. Twee jaar terug hadden we wel kuikens, leuk spul. Uiteindelijk werd het toom er niet groter van: haantjes kan je niet aanhouden en de hoeveelheid hennen groeide niet dankzij een wezeltje, een buizerd en een vos.

En dan het echte nieuws: we nemen varkens! Bonte Bentheimers.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is een 'ouderwets' ras, bijna uitgestorven door de concurrentie van de moderne, snelgroeiende magere vleesvarkens. Een modern vleesvarken is in een half jaar slachtrijp, een Bentheimer moet minstens een jaar oud zijn. En het vlees is smakelijk (dus vet).
Er zijn een aantal mensen in Duitsland en tegenwoordig ook in Nederland, bezig dit ras weer nieuw leven in te blazen. En die moeten dus van varkentjes af..

We moeten nog een landje voor ze in gereedheid brengen: boompjes eruit, want die wilden we graag in leven houden. Schrikdraad erom, want de varkens moeten bij ons blijven. Hok erop, voor wat schaduw in de zomer en beschutting in de winter. En dan komen er over een paar maanden 4 bargjes. Gecastreerde mannetjesvarkens dus. Biggetjes van zomer 2009, dus ongeveer 1 jaar oud als ze hier komen. We hebben ze bekeken, het zijn geen kleine biggetjes meer maar ook nog geen grote varkens. De moederzeugen waren vast wel vier keer zo groot .
Wel lief, leuk en speels. De moederdieren waren groot, indrukwekkend, nieuwsgierig en vriendelijk. Dit ras staat bekend als zeer stressvrij en goedmoedig.
Euh, en buitengewoon smakelijk dus. Maar voordat we dat gaan beproeven zal het wel winter 2010 zijn..
Jaloers is!!!!!!!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_79463291
Komt er ook nog een ezeltje bij?
pi_80188254
Een van de schapen pinkelde wat, daarom heb ik ze gister bijeengedreven en hun klauwtjes bijgesneden. Dat is voor schapen zoiets als naar de tandarts gaan: het is eng, het doet soms pijn en het is voor hun eigen bestwil.
Bij het een voor een in handen hebben van de schapen zag ik dat de luizen hadden. Schapenluizen.

Schapenluizen zijn nogal grote beesten; zeg maar zo groot als een volgezogen teek. We hebben nooit eerder luizen gehad, maar ik had ze wel eens eerder gezien, dus ik wist wat het was.
Vandaag de schapen daarom opnieuw gevangen, flink klem gezet tegen elkaar, natgespoten met water (vinden ze niet leuk). Ze staan klem zodat ze niet kunnen schudden: een nat schaap schudt zich uit als een hond, en door de vette wol zijn ze dan ook zo weer droog. Maar goed, flink nat dus. En daarna een antiparasietenmiddel over ze uitgegoten. Als het goed is zijn ze daarmee nu weer luisvrij en in een keer ook voor zes weken beschermd tegen maden. Alleen is het nog geen madenweer,

En dan de varkens. Hun weide schiet mooi op! De omheining is klaar, de boompjes zijn eruit, en het hok is voor een belangrijk deel af.

Eerst een betonvloer gestort:

En daarna een muurtje gemetseld:

Muur is één meter hoog.

Dak moet er nog op, dat zou komende week moeten lukken. En ergens daarna moeten dus de varkentjes hierheen gebracht worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 11-04-2010 16:27:15 ]
pi_80469755

De schapen kijken hun ogen uit:

D'r heeft er een een zeer voorpootje, hopelijk trekt dat snel bij want het is wel zielig.
En in dat prachtige hok dat we voor ze gebouwd hebben zijn ze nog niet geweest, ze slapen gewoon in het veld, tegen elkaar aan .
pi_80469990
Nog eentje van de nieuwsgierige schapen. Ze blaten en blaten tegen die varkens, en de varkens geven geen sjoege.

Gezien de hoeveelheid varkenspoortjes moet er een varken een ander verbergen.
  maandag 19 april 2010 @ 09:21:12 #54
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_80470907
Varkentjes
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  maandag 19 april 2010 @ 10:46:50 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80473067
Terug Vind Piggies!

En hoe heten ze nou?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 19 april 2010 @ 10:52:51 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80473267
Oh ze zijn er, wat leuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_80475816
Ze zijn mooi
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:44:46 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_80477561
Zo zijn varkentjes bedoelt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80483961
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Terug Vind Piggies!

En hoe heten ze nou?
  • Francis
  • Kevin
  • Notorious
  • Lebowski
  • ik moet verrassend weinig
      maandag 19 april 2010 @ 15:38:43 #60
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_80484014
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:37 schreef sigme het volgende:

[..]

• Francis
  • Kevin
  • Notorious
  • Lebowski

• OMG geniale namen
    Bacon , Bacon, Big en Big

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 19-04-2010 15:52:50 ]
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')