abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 21:33:25 #201
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78909315
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:22 schreef flugeltje het volgende:

Ik zeg nu trouwens ook nog dat Willem geen speen krijgt, schrijven jullie nog even mee?

Trouwens, ik denk dat die kerel van jou ook overstag zal gaan en uiteindelijk ook wel een keer de draagdoek om zal knopen Martijn is zich nu al aan het verheugen op het moment dat hij met z'n zoon op pad kan... Het is gewoon een heel intieme manier van 'bonding' en ik denk dat juist de vaders baat kunnen hebben bij de draagdoek...
*noteerd dit in agenda/notieboekje*

en of hij ook die draagdoek gaat gebruiken ik weet het niet.. als meneer iets niet wilt doet hij het ook niet, hij kan best wel koppig zijn

en de speen hahaha ik zou het liever niet willen (onhandig en verliezen enzo en dan drama) maar he als het kind die behoefte heeft dan zal ik het gewoon doen... ben daar niet zo heel moeilijk in.. maar als het een beetje op papa of mama gaat lijken dan duimt het vanaf dag 1

wat ik echt niet wil is bv het slapen bij mij in bed/kamer, ik vind het eng en ook geen ruimte voor een wiegje of cosleeper (dan kom ik mijn bed niet meer in), heb zelf mijn eigen nachtrust nodig, en het is ''ons'' plekje daar waar we samen afschakelen. En ja uitzonderingen daar gelaten eens een keer een nachtje vind ik niet erg door bv ziek zijn of nachtmerrie

en flesvoeding borstvoeding tja hangt er vanaf nu denk ik borstvoeding, maar wel weer binnen mijn grenzen, ik wil het lichamelijk en geestelijk wel kunnen dragen en anders word het toch echt flesvoeding..
Be happy with the little things in life
  maandag 8 maart 2010 @ 21:33:28 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78909318
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:32 schreef countrytammy het volgende:

[..]

ik heb nog nooit mijn kinderen bij mij in bed laten slapen...ben ik dan eeen slechte ouder???
Dat zegt toch hé-le-maal niemand?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:38:03 #203
219187 countrytammy
trotse mama van damian en evy
pi_78909550
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:

[..]

Met alle respect maar dit is echt een opmerking van iemand zonder kinderen.
dit is idd een kut opmerking sorry hoor
leef nooit te ver vooruit je weet niet wat er komen gaat
pi_78909610
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....
Ik bedoelde dus, dat je "eerste" rationele gedachten over opvoeding enz enz dan dus niet meer van toepassing zijn.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 8 maart 2010 @ 21:39:50 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78909621
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:38 schreef countrytammy het volgende:

[..]

Waarom?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78909680
quote:

[..]

ik heb nog nooit mijn kinderen bij mij in bed laten slapen...ben ik dan eeen slechte ouder???
Nee helemaal niet, volg je gevoel dus!
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 21:41:53 #207
5428 crew  miss_sly
pi_78909710
Wat buurvrouw zegt heb ik zelf ook zo ervaren: toen ik nog geen kind had, had ik ook bepaalde ideeen over zaken, die in de praktijk toch echt anders uitvallen. En dan heb ik echt wel nagedacht over zaken, maar een kind opvoeden is niet alleen ratio. Ik zou het zelfs vreemd vinden als je een kind puur op ratio opvoedt.

TL, ik vind je eigenlijk wat tegenstrijdig. Je vindt dat mensen moet nadenken over wat ze willen in de opvoeding, maar als ze dan info zoeken en vinden via google of op fok of het cb of van vrienden of wat dan ook, dan nemen ze zomaar wat aan en doen maar wat. Ik heb ook het idee dat je voornamelijk veroordeelt wat je zelf niet zou willen, en dan dus maar zegt dat deze mensen neit nadenken over de consequenties op lange termijn.

Bovendien begin je natuurlijk erg klein: met een baby. Natuurlijk begint hier een stuk opvoeding dat nog lang mee moet gaan, maar heel veel dingen die je dan besluit, betekenen nog niet dat je die ook zo volhoudt. Het kan zinvol zijn om met dat kleine baby'tje op een bepaald emanier te beginnen, maar als het wat ouder is een andere weg in te slaan. Die baby is nog simpel, en dat is al moeilijk.

Wat betreft die school bijvoorbeeld: debuurvrouw haalt al wat andere overwegingen aan, maar er zijn er nog meer. Wij wonen in Amsterdam en hier geldt de postcode regel: je meot je kind binnen een bepaald postcodegebied waar je ook woont naar school doen. In ons postcodegebied zitten 5 scholen. Dit is echter ook een vrij kinderrijk postcodegebied. In de praktijk komt het erop neer dat je je inschrijft bij alle 5 de scholen, en blij bent als er straks op 1 van de 5 een plekje is voor je kind. Als dat toevallig ook de school van je eerste keus is, is dat mooi meegenomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78909740
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:33 schreef easy-going het volgende:

[..]

Dat mag je helemaal niet zeggen
Waarom niet?
  maandag 8 maart 2010 @ 21:42:36 #209
219187 countrytammy
pi_78909751
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Waarom?
omdat degene die dit schreef wel degelijk weet wat hij schreef
  maandag 8 maart 2010 @ 21:44:14 #210
219187 countrytammy
pi_78909825
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef Kickmaster het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, volg je gevoel dus!
mijn bed is mijn bed en niet dat van de kids...
  maandag 8 maart 2010 @ 21:44:17 #211
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78909830
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:

[..]

Met alle respect maar dit is echt een opmerking van iemand zonder kinderen.
Soms doe je wel eens dingen waarvan je denkt.............he? doe ik dit?.
Als het je allemaal nachtrust geeft win je een hoop, en echt als ze 18 zijn slapen ze echt wel in hun eigen bed.
Volg je gevoel. Oordeel niet te snel. Je zult jezelf nog eens tegen komen(hoop ik voor je)
Met alle respect: dit vind ik de grootst mogelijke dooddoener. Incidenteel je kind in bed nemen (om bij dat voorbeeld te blijven) zodat jij en je kind nog een soort van nachtrust krijgen: ja hoor, volstrekt logisch, ook als het je keuze is om je kind zoveel mogelijk in het eigen bedje te laten slapen.
Alleen: dan is het een uitzondering omdat de situatie daar nu eenmaal om vraagt. En bij de 3e, 4e of 5e nacht op rij dat je die uitzondering maakt, vind ik dat je je moet gaan afvragen of het nog wel een uitzondering is, of dat je een nieuwe keuze maakt en zo ja, wat de gevolgen van die keuze zijn voor het kind en voor jezelf. En daarbij vind ik dat het argument "ja, hij/zij heeft nu eenmaal zo klein als hij/zij is een eigen willetje dus moeten wij als ouders ons maar aanpassen" de slechts mogelijke reden om tot die keuze te komen, aangezien een keuze op basis van dát specifieke argument a) niet rationeel is en b) geen rekening houdt met de gevolgen van jouw keuze als ouder.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78909846
Volgens mij is er een kinderwens das nog iets anders dan daadwekelijk een kind krijgen]
  maandag 8 maart 2010 @ 21:44:40 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78909850
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:42 schreef countrytammy het volgende:

[..]

omdat degene die dit schreef wel degelijk weet wat hij schreef
Er wordt toch ook niet gezegd dat die persoon niet weet wat ie schrijft? Er wordt alleen gezegd dat je die mening vaak hebt als je zelf nog geen kinderen hebt. En dat is wat mij ook opviel. En wat ik nu ook voor de vieder keer herhaal. Dus even je schild naar beneden, dit is geen aanval, dit is een mening. En daar mag je het wel of niet mee eens zijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 21:44:45 #214
5428 crew  miss_sly
pi_78909853
quote:

[..]

Nee, net zo min als de ouders die hun kind(eren) wel bij hun in bed hebben laten slapen.

Alsof dat nou echt de basis is voor een kind dat voor galg en rad opgroeit en geen grenzen kent en neit met tegenslag om kan gaan
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 21:48:10 #215
5428 crew  miss_sly
pi_78910028
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Met alle respect: dit vind ik de grootst mogelijke dooddoener. Incidenteel je kind in bed nemen (om bij dat voorbeeld te blijven) zodat jij en je kind nog een soort van nachtrust krijgen: ja hoor, volstrekt logisch, ook als het je keuze is om je kind zoveel mogelijk in het eigen bedje te laten slapen.
Alleen: dan is het een uitzondering omdat de situatie daar nu eenmaal om vraagt. En bij de 3e, 4e of 5e nacht op rij dat je die uitzondering maakt, vind ik dat je je moet gaan afvragen of het nog wel een uitzondering is, of dat je een nieuwe keuze maakt en zo ja, wat de gevolgen van die keuze zijn voor het kind en voor jezelf. En daarbij vind ik dat het argument "ja, hij/zij heeft nu eenmaal zo klein als hij/zij is een eigen willetje dus moeten wij als ouders ons maar aanpassen" de slechts mogelijke reden om tot die keuze te komen, aangezien een keuze op basis van dát specifieke argument a) niet rationeel is en b) geen rekening houdt met de gevolgen van jouw keuze als ouder.
Ik denk dat er ook maar heel weinig mensen met dat argument tot een andere keuze komen. Ik denk dat dat idee uit jouw komt, omdat jij dingen ziet bij anderen die je zelf neit zou kiezen. Dat is natuurlijk prima, maar dat wil niet zeggen dat die anderen DUS op die manier tot die keuze zijn gekomen. Je geeft mensen die andere keuzen maken dan jij denkt te zullen doen, wel erg weinig krediet. Is dat puur omdat je hun keuzen niet begrijpt?
pi_78910204
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:42 schreef Kickmaster het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik bedoelde dat eigenlijk met een knipoog.

Het argument van mensen zonder kinderen is hier vaak dat het hebben van kinderen niet uitmaakt in je mening, terwijl de mensen die kinderen hebben beter weten .. maar dat mag je dan dus niet zeggen.

En is wat debuurvrouw ook probeert duidelijk te maken.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 8 maart 2010 @ 21:52:10 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78910214
en toch moet ik steeds hier aan denken

maandag 8 maart 2010 @ 21:53:25 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78910266
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef miss_sly het volgende:
TL, ik vind je eigenlijk wat tegenstrijdig. Je vindt dat mensen moet nadenken over wat ze willen in de opvoeding, maar als ze dan info zoeken en vinden via google of op fok of het cb of van vrienden of wat dan ook, dan nemen ze zomaar wat aan en doen maar wat. Ik heb ook het idee dat je voornamelijk veroordeelt wat je zelf niet zou willen, en dan dus maar zegt dat deze mensen neit nadenken over de consequenties op lange termijn.
Dat is een prima analyse!
pi_78910449
ik en mijn kind vinden het fijn om bij elkaar te liggen en we slapen ontzettend goed

ik vind niet dat ze alleen in een kamertje, in eigen bed moet. Ze ligt graag bij me, is dat een crime? Moet ik haar in een eigen bed stoppen omdat 'men'vindt dat dat moet? Of volg ik gewoon lekker mijn eigen gevoel? (wat ook nog eens fijner is als je je kind nog BV geeft en je dus niet je bed uit hoeft 's nachts.

Denk je zelf datdat een negatieve!? invloed heeft op haar karakter?
  maandag 8 maart 2010 @ 21:58:06 #220
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_78910506
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wil mijn kind inderdaad die vrijheid geven. Ik hoef niet altijd een keus voor haar te maken, hoe machteloos zou zij zich dan moeten voelen?

En dat ze in bed slaapt bij mij, levert echt geen problemen op op de langere termijn. Ik ben er juist van overtuigd dat het juist meer voordelen heeft, ook op langere termijn, dan nadelen.
Hoop dat je er nog zo over denkt als ze een jaar of 6 is en nog steeds bij je in bed slaapt...
Trouwens, vroeg ik me af, ben je een alleenstaande moeder?
  maandag 8 maart 2010 @ 21:59:43 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78910603
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:56 schreef Kleurdoos het volgende:
ik en mijn kind vinden het fijn om bij elkaar te liggen en we slapen ontzettend goed

ik vind niet dat ze alleen in een kamertje, in eigen bed moet. Ze ligt graag bij me, is dat een crime? Moet ik haar in een eigen bed stoppen omdat 'men'vindt dat dat moet? Of volg ik gewoon lekker mijn eigen gevoel? (wat ook nog eens fijner is als je je kind nog BV geeft en je dus niet je bed uit hoeft 's nachts.

Ik zal het je sterker vertellen.
Mijn zoon sliep een maand of 6 bij ons op de kamer, daarna 'gewoon' in zijn eigen kamer/bedje. Maar sinds een maand of wat (hij is nu bijna 3,5) slaapt hij weer meestal heerlijk bij ons in bed. Gewoon, omdat het knus en gezellig is. En ja, dat mag híj kiezen. En het is een weloverwogen keuze van ons.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:00:26 #222
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78910645
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Wat buurvrouw zegt heb ik zelf ook zo ervaren: toen ik nog geen kind had, had ik ook bepaalde ideeen over zaken, die in de praktijk toch echt anders uitvallen. En dan heb ik echt wel nagedacht over zaken, maar een kind opvoeden is niet alleen ratio. Ik zou het zelfs vreemd vinden als je een kind puur op ratio opvoedt.

Ik vind dat mensen inderdaad moeten nadenken over de gevolgen van hun keuzes ja. En dat betekent dus óók dat je info niet zomaar klakkeloos voor waar moet aannemen. Als iemand zich gelukkig voelt bij het geven van borstvoeding: doen. Heeft die keuze consequenties: natuurlijk, vooral praktische.
En als je dan tot de conclusie komt dat borstvoeding voor jou en je kindje het beste is, kan het handig zijn om vooraf na te denken over hoe lang je dat dan wilt blijven doen. Tot de productie vanzelf stopt? Tot je een 2e (of 3e, of 4e) kindje wilt? Tot je weer aan het werk gaat na je zwangerschapverlof? Tot je partner er genoeg van heeft?
En als je daar advies over inwint bij cb, fok, google, de buurvrouw, je moeder, je schoonmoeder, je zus: tuurlijk.... Maar ga in vredesnaam géén borstvoeding geven omdat "teamlead van fok in het borstvoedingstopic zegt dat dit moet en dat ook nog tot moment x"
quote:
Bovendien begin je natuurlijk erg klein: met een baby. Natuurlijk begint hier een stuk opvoeding dat nog lang mee moet gaan, maar heel veel dingen die je dan besluit, betekenen nog niet dat je die ook zo volhoudt. Het kan zinvol zijn om met dat kleine baby'tje op een bepaald emanier te beginnen, maar als het wat ouder is een andere weg in te slaan. Die baby is nog simpel, en dat is al moeilijk.
volgens mij zeg ik ook nérgens dat als de situatie er om vraagt, je die keuze niet zou moeten bijstellen
quote:
Wat betreft die school bijvoorbeeld: debuurvrouw haalt al wat andere overwegingen aan, maar er zijn er nog meer. Wij wonen in Amsterdam en hier geldt de postcode regel: je meot je kind binnen een bepaald postcodegebied waar je ook woont naar school doen. In ons postcodegebied zitten 5 scholen. Dit is echter ook een vrij kinderrijk postcodegebied. In de praktijk komt het erop neer dat je je inschrijft bij alle 5 de scholen, en blij bent als er straks op 1 van de 5 een plekje is voor je kind. Als dat toevallig ook de school van je eerste keus is, is dat mooi meegenomen.
en dat is - hoe lulllig het ook klinkt - toch echt een keuze die jullie als ouders maken. En de "doorsnee-Amsterdammer" is met geen 10 paarden uit die stad weg te krijgen (en daar is heel wat voor te zeggen ), maar bij die overweging neem je mee dat je kind dus niet op de school van jouw keuze terecht zou kunnen komen. Soort ingecalculeerd risico. Maar zou je diezelfde afweging ook maken als van de 5 beschikbare scholen er 4 om uiteenlopende redenen voor jou absoluut onaanvaardbaar waren?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:00:31 #223
219187 countrytammy
pi_78910649
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:56 schreef Kleurdoos het volgende:

waar blijft je prive gebeuren dan op deze manier.
ik vind het fijn om tegen men man aan te kruipen sávonds.
wel zo fijn als er dan geen kind tussen ligt.
en het is gewoon zo dat je ze sneller iets aanleerd dan af leerd
  maandag 8 maart 2010 @ 22:02:53 #224
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78910772
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef teamlead het volgende:
Maar ga in vredesnaam géén borstvoeding geven omdat "teamlead van fok in het borstvoedingstopic zegt dat dit moet en dat ook nog tot moment x"
Je hebt een erg hoge dunk van de OUD-users.
Maar bedankt voor de tip!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:03:29 #225
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78910801
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef debuurvrouw het volgende:
en toch moet ik steeds hier aan denken

Moderator maandag 8 maart 2010 @ 22:03:33 #226
5428 crew  miss_sly
pi_78910804
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef countrytammy het volgende:

[..]

Dan leer je je kind toch aan dat het in het eigen bedje moet slapen?

maar goed: jij wilt het neit, prima, maar waarom dan het onbegrip dat bijna als een oordeel klinkt voor de keuze van een ander?
  maandag 8 maart 2010 @ 22:03:52 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78910819
quote:

[..]

Mogen mensen zelf bepalen hoe ze hun 'privegebeuren' inrichten?
Denk je nou heus dat daar niet over is nagedacht of geen oplossing voor gevonden wordt?
  maandag 8 maart 2010 @ 22:04:55 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78910870
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Scherp.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:05:27 #229
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78910903
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je hebt een erg hoge dunk van de OUD-users.
Maar bedankt voor de tip!

misschien komt die "hoge dunk" vooral door het feit dat (een aantal) oud users meteen in de verdediging schieten terwijl ze niet eens worden aangevallen?
  maandag 8 maart 2010 @ 22:07:15 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78911006
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

misschien komt die "hoge dunk" vooral door het feit dat (een aantal) oud users meteen in de verdediging schieten terwijl ze niet eens worden aangevallen?
Uhm, hoe wilde jij je OP dan noemen? En ja, ik heb de rest van het topic ook gelezen.
pi_78911062
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

Waarom heet het altijd dat OUD-users in de verdediging schieten als ze met argumenten een discussie op een forum aangaan?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 8 maart 2010 @ 22:09:19 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78911118
quote:

[..]

[quote]Ik vind dat mensen inderdaad moeten nadenken over de gevolgen van hun keuzes ja. En dat betekent dus óók dat je info niet zomaar klakkeloos voor waar moet aannemen. Als iemand zich gelukkig voelt bij het geven van borstvoeding: doen. Heeft die keuze consequenties: natuurlijk, vooral praktische.
En als je dan tot de conclusie komt dat borstvoeding voor jou en je kindje het beste is, kan het handig zijn om vooraf na te denken over hoe lang je dat dan wilt blijven doen. Tot de productie vanzelf stopt? Tot je een 2e (of 3e, of 4e) kindje wilt? Tot je weer aan het werk gaat na je zwangerschapverlof? Tot je partner er genoeg van heeft?
En als je daar advies over inwint bij cb, fok, google, de buurvrouw, je moeder, je schoonmoeder, je zus: tuurlijk.... Maar ga in vredesnaam géén borstvoeding geven omdat "teamlead van fok in het borstvoedingstopic zegt dat dit moet en dat ook nog tot moment x"
Tot je dus besluit dat je stopt. Omdat je geen zin hebt om in de bezemkast te zitten of je werk. ik noem maar een zijstraat. En vervolgens blijkt je kind op 4 jarige leeftijd enorme hamertenen te hebben en blijkt uit onderzoek dat je door minstens een half jaar Bv te geven dit had kunnen voorkomen. tja, geen weg terug schuldgevoel over de hamertenen en wat nu?
quote:
volgens mij zeg ik ook nérgens dat als de situatie er om vraagt, je die keuze niet zou moeten bijstellen
Maar wanneer weet je wat voor invloed jou keuze heeft? En op welke argumenten basseer je die keuze? En wiens mening is waar en doorslaggevend?
[..]
quote:
en dat is - hoe lulllig het ook klinkt - toch echt een keuze die jullie als ouders maken. En de "doorsnee-Amsterdammer" is met geen 10 paarden uit die stad weg te krijgen (en daar is heel wat voor te zeggen ), maar bij die overweging neem je mee dat je kind dus niet op de school van jouw keuze terecht zou kunnen komen. Soort ingecalculeerd risico. Maar zou je diezelfde afweging ook maken als van de 5 beschikbare scholen er 4 om uiteenlopende redenen voor jou absoluut onaanvaardbaar waren?
Maar dan verhuis je. blijkt er op die school weer iets anders te zijn dat niet bevalt. Of je kan in de huidige economische tijd geen andere baan vinden. Ga je dan weg uit de straat waar je net een soort van sociaal netwerk hebt opgebouwd met opassen, buurvrouwen die even op de babyfoon letten, vrouwen die ook kinderen hebben van dezelfde leeftijd.... Er zijn zóveel factoren.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 22:09:35 #233
5428 crew  miss_sly
pi_78911129
quote:

[..]

Ik vind dat mensen inderdaad moeten nadenken over de gevolgen van hun keuzes ja. En dat betekent dus óók dat je info niet zomaar klakkeloos voor waar moet aannemen. Als iemand zich gelukkig voelt bij het geven van borstvoeding: doen. Heeft die keuze consequenties: natuurlijk, vooral praktische.
Wat Moonah zegt: je hebt een erg lage dunk van de OUD-users.
Dat buiten beschouwing gelaten, en even doorgaand op je voorbeeld: ik wist dat ik bv wilde geven en wel 3 maanden. Dat vond ik wel mooi, de belangrijkste tijd in mijn ogen en dan afbouwen voor ik aan het werk zou gaan, want kolven enzo vond ik te veel gedoe. Bovendien wilde ik geen groter kindje aan de borst, een baby'tje was toch anders.
Die drie maanden gingen voorbij en ergens tegen het eind van de drie maanden liep de bv net lekker. Het ging soepel, was erg gemakkelijk en het gingn og wel. Een kolf geprobeerd en ach, zo erg was dat nou ook weer niet. Dus ging ik proberen de 6 maanden te halen. Maar dat was dan ook wel echt lang genoeg, hoor. Dan gaat zo'n kindje al ander voedsel eten en kruipen en ontwikkelen, dan wordt het echt een grote baby, die hoeft niet meer aan de borst.
En inmiddels is ze 7,5 maand en geef ik nog steeds bv. Want het gaat goed, zij en ik voelen ons er goed bij, en ach, een paar maandjes langer kan ook nog wel.

Je kunt nog zoveel bedenken vantevoren, je weet pas wat je werkelijk gaat doen en hoe het is, als je er daadwerkelijk voorstaat. Dat vind ik van heel veel dingen, maar van niets is me dat zo duidelijk geworden als van het hebben van een kind en alles wat daarbij komt kijken.
quote:
[..]

Geen idee wat ik zou doen. Het is gedeeltelijk wel een keus, maar jij was degene die zijn kind wel even naar een andere school zou doen als het geen Chinees-Mandarijns zou leren. Enige wat ik aan wil geven met mijn voorbeeld. is dat je ook met zaken buiten jezelf rekening zult moeten houden bij diverse keuzen.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:09:54 #234
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78911152
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Uhm, hoe wilde jij je OP dan noemen? En ja, ik heb de rest van het topic ook gelezen.
als jij de OP als een aanval ziet, moet je misschien bij jezelf te rade gaan hoe dat komt. Iets met schoen passen en aantrekken
Opvallend dat ruim 200 posts een normaal topic mogelijk was, tot mensen het op zichzelf gingen betrekken
pi_78911237
In het topic over het programma Generatie 2010 hadden velen kritiek op de manier waarop de kersverse ouders in het leven stonden en over opvoeding dachten. Met name het yuppenstel kwam zwaar onder vuur te liggen. Zij zou te veel een control freak zijn, bijvoorbeeld omdat ze een iPhone-app voor het timen van haar weeën gebruikte. En de manier waarop ze over het nemen van een kind spraken - ze wilden het er bij één houden omdat dat praktischer leek - vonden velen ervan getuigen dat ze hun kind zagen als accessoire. Ik vond het juist een verstandig stel dat nagedacht had over de lange termijn.

Afijn, de reacties hier verbazen me een beetje. We moeten allemaal maar respect hebben voor elkaars opvoedmethode (leven en laten leven) terwijl de kritiek vrij hard is als die gericht is op onbekenden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:12:34 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78911296
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

als jij de OP als een aanval ziet, moet je misschien bij jezelf te rade gaan hoe dat komt. Iets met schoen passen en aantrekken
Opvallend dat ruim 200 posts een normaal topic mogelijk was, tot mensen het op zichzelf gingen betrekken
Oh, het ligt aan mij? Ah, ik dacht al, mijn tenen knellen.

Man lul niet. je minachting tav. OUDers en wellicht ook ouders druipt ervan af. Behalve als je ze IRL kent (no offence naar Sjeen) maar díe doet het goed.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 22:12:53 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78911315
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:38 schreef countrytammy het volgende:

[..]

Nee hoor, die opmerking is vrij reeel (zet de puntjes maar waar ze horen..) Ik ga nog eens uitgebreid koffie doen met TL over een tijdje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78911739
Ik vind het benadrukken van de lange termijn trouwens wel goed van de TS. Aan mezelf merk ik bijvoorbeeld dat ik me makkelijk mee laat slepen en geneigd ben keuzes te maken die op dat moment goed voelen. Zo bleef ik me wanhopig vastklampen aan de borstvoeding terwijl m'n zoon niet goed groeide en het geven van kunstvoeding nu zoveel rust geeft en alle onzekerheid wegneemt. Ook vond ik het erg zwaar om Ivan op z'n eigen kamer te laten slapen, maar achteraf waren het vooral de hormonen die het een moeilijke stap maakten. Ik vind het niet altijd even eenvoudig om de lange termijn voor ogen te houden.

Ik wil hier niet mee zeggen dat het niet goed is als je je kind op je kamer houdt. Het krijgen van een kind, vooral een eerste, is alleen zo'n unieke en overweldigende ervaring dat je je al te gemakkelijk kunt verliezen in details, het microniveau, zeg maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:20:22 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78911771
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

Man lul niet. je minachting tav. OUDers en wellicht ook ouders druipt ervan af. Behalve als je ze IRL kent (no offence naar Sjeen) maar díe doet het goed.
mwa, minachting lees ik er niet uit hoor. Ik snap op zich wel waar het vandaan komt dat idee van 'maffia' en dergelijke. Ik heb er sinds ik het lurkstadium voorbij ben niet veel meer van gemerkt, maar er is in het verleden wel degelijk links en rechts wat gehakt hier...

Minachting zie ik dus niet, wel wellicht wat kort door de bocht redenatie die waarschijnlijk vanzelf anders zal worden als er daadwerkelijk kinderen zijn. Al doende leert men, ook TL
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 8 maart 2010 @ 22:20:40 #240
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78911791
quote:

[..]

ik weet niet waar je leest dat hij minachting heeft voor ander OUDers en wellicht ouders, maar het enige wat TL aangeeft is dat door sommige ouders keuzes gemaakt worden waarbij niet na gedacht word over consequenties.. (zie reactie van Takkembah) en dan denk ja, hier heb je gelijk in. Keuzes worden zo snel gemaakt maar het nadenken over de consequenties is voor sommige een brug te ver dat is het enige wat TL steeds maar weer aangeeft. Hij zegd nergens dat je het goed of fout doet maar vraagd zich alleen af of er ook word nagedacht over eventuele consequentie, en binnen je eigen refentiekader pas je gaan de weg de dingen aan...
Be happy with the little things in life
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 22:23:09 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78911922
quote:

[..]

Ik ben natuurlijk wel een VSM he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:24:55 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78912010
Ik vind een OP waarin bepaalde (wellicht heel doordachte) keuzes als 'spastisch' worden aangeduid nou niet echt getuigen van respect.
En bovendien vind ik het dus idd minachtend als je ervan uitgaat dat ouders (OUDers?) níet nadenken over hun keuzes waar het opvoeding betreft.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:26:06 #243
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78912079
mozes, wat een lappen tekst
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat Moonah zegt: je hebt een erg lage dunk van de OUD-users.
Dat buiten beschouwing gelaten, en even doorgaand op je voorbeeld: ik wist dat ik bv wilde geven en wel 3 maanden. Dat vond ik wel mooi, de belangrijkste tijd in mijn ogen en dan afbouwen voor ik aan het werk zou gaan, want kolven enzo vond ik te veel gedoe. Bovendien wilde ik geen groter kindje aan de borst, een baby'tje was toch anders.
Die drie maanden gingen voorbij en ergens tegen het eind van de drie maanden liep de bv net lekker. Het ging soepel, was erg gemakkelijk en het gingn og wel. Een kolf geprobeerd en ach, zo erg was dat nou ook weer niet. Dus ging ik proberen de 6 maanden te halen. Maar dat was dan ook wel echt lang genoeg, hoor. Dan gaat zo'n kindje al ander voedsel eten en kruipen en ontwikkelen, dan wordt het echt een grote baby, die hoeft niet meer aan de borst.
En inmiddels is ze 7,5 maand en geef ik nog steeds bv. Want het gaat goed, zij en ik voelen ons er goed bij, en ach, een paar maandjes langer kan ook nog wel.
ja hoor, paar maandjes langer kan vast nog wel. Maar (en dat was dus mijn punt) heb je er bij die "verlenging" over nagedacht dat kindjes van die leeftijd "normaal gesproken" inderdaad over gaan op een ander voedingspatroon, omdat ze ook andere behoeftes hebben aan voedingsstoffen? Ik gok zomaar van wel hoor, maar dát zijn wel de consequenties waarvan ik vind dat ouders ze moeten meenemen in hun keuzeproces. En dus niet "heuj, ik produceer nog, dus het zal wel goed zijn"
quote:
Je kunt nog zoveel bedenken vantevoren, je weet pas wat je werkelijk gaat doen en hoe het is, als je er daadwerkelijk voorstaat. Dat vind ik van heel veel dingen, maar van niets is me dat zo duidelijk geworden als van het hebben van een kind en alles wat daarbij komt kijken.
[..]
Again: natuurlijk zul je soms je keuzes moeten wijzigen. Het gaat mij ook niet om de keuzes, het gaat mij over de gevolgen van die keuzes en in hoeverre jij als ouder bereid bent die gevolgen te accepteren
quote:
Geen idee wat ik zou doen. Het is gedeeltelijk wel een keus, maar jij was degene die zijn kind wel even naar een andere school zou doen als het geen Chinees-Mandarijns zou leren. Enige wat ik aan wil geven met mijn voorbeeld. is dat je ook met zaken buiten jezelf rekening zult moeten houden bij diverse keuzen.
kleine correctie: ik zou "mijn kind meteen naar een school doen waar ze Chinees-Manderijn leert als ik dat belangrijk vind" en daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat ik daar dus vóóraf over zou nadenken
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 22:26:39 #244
5428 crew  miss_sly
pi_78912106
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:20 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

ik weet niet waar je leest dat hij minachting heeft voor ander OUDers en wellicht ouders, maar het enige wat TL aangeeft is dat door sommige ouders keuzes gemaakt worden waarbij niet na gedacht word over consequenties.. (zie reactie van Takkembah) en dan denk ja, hier heb je gelijk in. Keuzes worden zo snel gemaakt maar het nadenken over de consequenties is voor sommige een brug te ver dat is het enige wat TL steeds maar weer aangeeft. Hij zegd nergens dat je het goed of fout doet maar vraagd zich alleen af of er ook word nagedacht over eventuele consequentie, en binnen je eigen refentiekader pas je gaan de weg de dingen aan...
Maar hij meent dat hij uit posts hier in OUD van mensen die het anders doen dan hij van plan is, op kan maken dat mensen niet nadenken over de consequenties. Tenminste, dat is wat ik begrijp van zijn posts.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:26:49 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78912119
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:20 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat ze niet nadenken over de consequenties hoe weet hij dat? Of vermoed hij consequenties die door de ter zake doende ouders anders worden ingeschat. Ziet hij slechts zijn mening als de waarheid en gaat hij voorbij aan het feit dan anderen (eventueel door ervaring) een andere mening zijn toegedaan? Dáár gaat het nu om.

Je kan en mag dus iets vinden, maar dat hoeft voor een ander nog niet de waarheid te zijn.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:29:36 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78912286
quote:
kleine correctie: ik zou "mijn kind meteen naar een school doen waar ze Chinees-Manderijn leert als ik dat belangrijk vind" en daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat ik daar dus vóóraf over zou nadenken
Sommige dingen weet je niet vantevoren. Jij denkt dat jou kind is als alle andere kinderen, tot je ze in een klas zet en blijkt dat wat jij als normaal zag duidelijk afwijkend is van de rest. En ja, dan zitten ze al op school.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:29:48 #247
219187 countrytammy
pi_78912299
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

maar goed: jij wilt het neit, prima, maar waarom dan het onbegrip dat bijna als een oordeel klinkt voor de keuze van een ander?
das geen oordeel
ik vraag me gewoon af hoe je dat doet
pi_78912382
quote:

[..]

o ik heb gerust seks als mijn kind slaapt
zal lastiger worden als ze wat ouder is (of misschien wil ze dan graag in haar eigen bed)

seks hoeft niet altijd in bed of 's nachts he.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:32:13 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78912440
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:31 schreef Kleurdoos het volgende:

o ik heb gerust seks als mijn kind slaapt
zal lastiger worden als ze wat ouder is (of misschien wil ze dan graag in haar eigen bed)
Dan slapen ze veel vaster, tenminste, die van mij.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:32:32 #250
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78912455
quote:

[..]

ik weet niet precies wat nu je probleem is, en het interesseert me ook niet zo gek veel eigenlijk. Als jij het gevoel hebt dat ik jou minacht: so be it .
Misschien (zomaar een idee) zou je je kunnen afvragen waarom andere mensen dat gevoel niet delen.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:24 schreef Moonah het volgende:
Ik vind een OP waarin bepaalde (wellicht heel doordachte) keuzes als 'spastisch' worden aangeduid nou niet echt getuigen van respect.
En bovendien vind ik het dus idd minachtend als je ervan uitgaat dat ouders (OUDers?) níet nadenken over hun keuzes waar het opvoeding betreft.
Of jij in die categorie valt, kan ik onmogelijk beoordelen... maar als jij er vanuit gaat dat ouders per definitie nadenken over de lange termijn consequenties van hun keuze, vraag ik me echt af onder welke steen jij precies geleeft hebt de afgelopen 15 a 20 jaar....
Keer op keer wordt aangetoond dat zaken die in de jeugd gebeuren een mega invloed hebben op de ontwikkeling van mensen. Van vreselijk negatieve tot vreselijk positieve. Doen alsof alle ouders daar bewust van zijn is een mooi sprookje dat door de realiteit van steeds meer mensen bij steeds meer psychologen allang ontkracht is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')