Dan leer je je kind toch aan dat het in het eigen bedje moet slapen?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef countrytammy het volgende:
[..]
waar blijft je prive gebeuren dan op deze manier.
ik vind het fijn om tegen men man aan te kruipen sávonds.
wel zo fijn als er dan geen kind tussen ligt.
en het is gewoon zo dat je ze sneller iets aanleerd dan af leerd
Mogen mensen zelf bepalen hoe ze hun 'privegebeuren' inrichten?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef countrytammy het volgende:
[..]
Scherp.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan leer je je kind toch aan dat het in het eigen bedje moet slapen?![]()
quote:Op maandag 8 maart 2010 22:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je hebt een erg hoge dunk van de OUD-users.
Maar bedankt voor de tip!
Uhm, hoe wilde jij je OP dan noemen? En ja, ik heb de rest van het topic ook gelezen.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
misschien komt die "hoge dunk" vooral door het feit dat (een aantal) oud users meteen in de verdediging schieten terwijl ze niet eens worden aangevallen?
Waarom heet het altijd dat OUD-users in de verdediging schieten als ze met argumenten een discussie op een forum aangaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
misschien komt die "hoge dunk" vooral door het feit dat (een aantal) oud users meteen in de verdediging schieten terwijl ze niet eens worden aangevallen?
Tot je dus besluit dat je stopt. Omdat je geen zin hebt om in de bezemkast te zitten of je werk. ik noem maar een zijstraat. En vervolgens blijkt je kind op 4 jarige leeftijd enorme hamertenen te hebben en blijkt uit onderzoek dat je door minstens een half jaar Bv te geven dit had kunnen voorkomen. tja, geen weg terug schuldgevoel over de hamertenen en wat nu?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
[quote]Ik vind dat mensen inderdaad moeten nadenken over de gevolgen van hun keuzes ja. En dat betekent dus óók dat je info niet zomaar klakkeloos voor waar moet aannemen. Als iemand zich gelukkig voelt bij het geven van borstvoeding: doen. Heeft die keuze consequenties: natuurlijk, vooral praktische.
En als je dan tot de conclusie komt dat borstvoeding voor jou en je kindje het beste is, kan het handig zijn om vooraf na te denken over hoe lang je dat dan wilt blijven doen. Tot de productie vanzelf stopt? Tot je een 2e (of 3e, of 4e) kindje wilt? Tot je weer aan het werk gaat na je zwangerschapverlof? Tot je partner er genoeg van heeft?
En als je daar advies over inwint bij cb, fok, google, de buurvrouw, je moeder, je schoonmoeder, je zus: tuurlijk.... Maar ga in vredesnaam géén borstvoeding geven omdat "teamlead van fok in het borstvoedingstopic zegt dat dit moet en dat ook nog tot moment x"
Maar wanneer weet je wat voor invloed jou keuze heeft? En op welke argumenten basseer je die keuze? En wiens mening is waar en doorslaggevend?quote:volgens mij zeg ik ook nérgens dat als de situatie er om vraagt, je die keuze niet zou moeten bijstellen
Maar dan verhuis je. blijkt er op die school weer iets anders te zijn dat niet bevalt. Of je kan in de huidige economische tijd geen andere baan vinden. Ga je dan weg uit de straat waar je net een soort van sociaal netwerk hebt opgebouwd met opassen, buurvrouwen die even op de babyfoon letten, vrouwen die ook kinderen hebben van dezelfde leeftijd.... Er zijn zóveel factoren.quote:en dat is - hoe lulllig het ook klinkt - toch echt een keuze die jullie als ouders maken. En de "doorsnee-Amsterdammer" is met geen 10 paarden uit die stad weg te krijgen (en daar is heel wat voor te zeggen), maar bij die overweging neem je mee dat je kind dus niet op de school van jouw keuze terecht zou kunnen komen. Soort ingecalculeerd risico. Maar zou je diezelfde afweging ook maken als van de 5 beschikbare scholen er 4 om uiteenlopende redenen voor jou absoluut onaanvaardbaar waren?
Wat Moonah zegt: je hebt een erg lage dunk van de OUD-users.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen inderdaad moeten nadenken over de gevolgen van hun keuzes ja. En dat betekent dus óók dat je info niet zomaar klakkeloos voor waar moet aannemen. Als iemand zich gelukkig voelt bij het geven van borstvoeding: doen. Heeft die keuze consequenties: natuurlijk, vooral praktische.
En als je dan tot de conclusie komt dat borstvoeding voor jou en je kindje het beste is, kan het handig zijn om vooraf na te denken over hoe lang je dat dan wilt blijven doen. Tot de productie vanzelf stopt? Tot je een 2e (of 3e, of 4e) kindje wilt? Tot je weer aan het werk gaat na je zwangerschapverlof? Tot je partner er genoeg van heeft?
En als je daar advies over inwint bij cb, fok, google, de buurvrouw, je moeder, je schoonmoeder, je zus: tuurlijk.... Maar ga in vredesnaam géén borstvoeding geven omdat "teamlead van fok in het borstvoedingstopic zegt dat dit moet en dat ook nog tot moment x"
Geen idee wat ik zou doen. Het is gedeeltelijk wel een keus, maar jij was degene die zijn kind wel even naar een andere school zou doen als het geen Chinees-Mandarijns zou leren. Enige wat ik aan wil geven met mijn voorbeeld. is dat je ook met zaken buiten jezelf rekening zult moeten houden bij diverse keuzen.quote:volgens mij zeg ik ook nérgens dat als de situatie er om vraagt, je die keuze niet zou moeten bijstellen
[..]
en dat is - hoe lulllig het ook klinkt - toch echt een keuze die jullie als ouders maken. En de "doorsnee-Amsterdammer" is met geen 10 paarden uit die stad weg te krijgen (en daar is heel wat voor te zeggen), maar bij die overweging neem je mee dat je kind dus niet op de school van jouw keuze terecht zou kunnen komen. Soort ingecalculeerd risico. Maar zou je diezelfde afweging ook maken als van de 5 beschikbare scholen er 4 om uiteenlopende redenen voor jou absoluut onaanvaardbaar waren?
als jij de OP als een aanval ziet, moet je misschien bij jezelf te rade gaan hoe dat komt. Iets met schoen passen en aantrekkenquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Uhm, hoe wilde jij je OP dan noemen? En ja, ik heb de rest van het topic ook gelezen.
Oh, het ligt aan mij? Ah, ik dacht al, mijn tenen knellen.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
als jij de OP als een aanval ziet, moet je misschien bij jezelf te rade gaan hoe dat komt. Iets met schoen passen en aantrekken![]()
Opvallend dat ruim 200 posts een normaal topic mogelijk was, tot mensen het op zichzelf gingen betrekken
Nee hoor, die opmerking is vrij reeel (zet de puntjes maar waar ze horen..)quote:Op maandag 8 maart 2010 21:38 schreef countrytammy het volgende:
[..]
dit is idd een kut opmerking sorry hoor
mwa, minachting lees ik er niet uit hoor. Ik snap op zich wel waar het vandaan komt dat idee van 'maffia' en dergelijke. Ik heb er sinds ik het lurkstadium voorbij ben niet veel meer van gemerkt, maar er is in het verleden wel degelijk links en rechts wat gehakt hier...quote:Op maandag 8 maart 2010 22:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, het ligt aan mij? Ah, ik dacht al, mijn tenen knellen.
Man lul niet. je minachting tav. OUDers en wellicht ook ouders druipt ervan af. Behalve als je ze IRL kent (no offence naar Sjeen) maar díe doet het goed.
ik weet niet waar je leest dat hij minachting heeft voor ander OUDers en wellicht ouders, maar het enige wat TL aangeeft is dat door sommige ouders keuzes gemaakt worden waarbij niet na gedacht word over consequenties.. (zie reactie van Takkembah) en dan denk ja, hier heb je gelijk in. Keuzes worden zo snel gemaakt maar het nadenken over de consequenties is voor sommige een brug te ver dat is het enige wat TL steeds maar weer aangeeft. Hij zegd nergens dat je het goed of fout doet maar vraagd zich alleen af of er ook word nagedacht over eventuele consequentie, en binnen je eigen refentiekader pas je gaan de weg de dingen aan...quote:Op maandag 8 maart 2010 22:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Man lul niet. je minachting tav. OUDers en wellicht ook ouders druipt ervan af. Behalve als je ze IRL kent (no offence naar Sjeen) maar díe doet het goed.
Ik ben natuurlijk wel een VSM hequote:Op maandag 8 maart 2010 22:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
ja hoor, paar maandjes langer kan vast nog wel. Maar (en dat was dus mijn punt) heb je er bij die "verlenging" over nagedacht dat kindjes van die leeftijd "normaal gesproken" inderdaad over gaan op een ander voedingspatroon, omdat ze ook andere behoeftes hebben aan voedingsstoffen? Ik gok zomaar van wel hoor, maar dát zijn wel de consequenties waarvan ik vind dat ouders ze moeten meenemen in hun keuzeproces. En dus niet "heuj, ik produceer nog, dus het zal wel goed zijn"quote:Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat Moonah zegt: je hebt een erg lage dunk van de OUD-users.
Dat buiten beschouwing gelaten, en even doorgaand op je voorbeeld: ik wist dat ik bv wilde geven en wel 3 maanden. Dat vond ik wel mooi, de belangrijkste tijd in mijn ogen en dan afbouwen voor ik aan het werk zou gaan, want kolven enzo vond ik te veel gedoe. Bovendien wilde ik geen groter kindje aan de borst, een baby'tje was toch anders.
Die drie maanden gingen voorbij en ergens tegen het eind van de drie maanden liep de bv net lekker. Het ging soepel, was erg gemakkelijk en het gingn og wel. Een kolf geprobeerd en ach, zo erg was dat nou ook weer niet. Dus ging ik proberen de 6 maanden te halen. Maar dat was dan ook wel echt lang genoeg, hoor. Dan gaat zo'n kindje al ander voedsel eten en kruipen en ontwikkelen, dan wordt het echt een grote baby, die hoeft niet meer aan de borst.
En inmiddels is ze 7,5 maand en geef ik nog steeds bv. Want het gaat goed, zij en ik voelen ons er goed bij, en ach, een paar maandjes langer kan ook nog wel.
Again: natuurlijk zul je soms je keuzes moeten wijzigen. Het gaat mij ook niet om de keuzes, het gaat mij over de gevolgen van die keuzes en in hoeverre jij als ouder bereid bent die gevolgen te accepterenquote:Je kunt nog zoveel bedenken vantevoren, je weet pas wat je werkelijk gaat doen en hoe het is, als je er daadwerkelijk voorstaat. Dat vind ik van heel veel dingen, maar van niets is me dat zo duidelijk geworden als van het hebben van een kind en alles wat daarbij komt kijken.
[..]
kleine correctie: ik zou "mijn kind meteen naar een school doen waar ze Chinees-Manderijn leert als ik dat belangrijk vind" en daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat ik daar dus vóóraf over zou nadenkenquote:Geen idee wat ik zou doen. Het is gedeeltelijk wel een keus, maar jij was degene die zijn kind wel even naar een andere school zou doen als het geen Chinees-Mandarijns zou leren. Enige wat ik aan wil geven met mijn voorbeeld. is dat je ook met zaken buiten jezelf rekening zult moeten houden bij diverse keuzen.
Maar hij meent dat hij uit posts hier in OUD van mensen die het anders doen dan hij van plan is, op kan maken dat mensen niet nadenken over de consequenties. Tenminste, dat is wat ik begrijp van zijn posts.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
ik weet niet waar je leest dat hij minachting heeft voor ander OUDers en wellicht ouders, maar het enige wat TL aangeeft is dat door sommige ouders keuzes gemaakt worden waarbij niet na gedacht word over consequenties.. (zie reactie van Takkembah) en dan denk ja, hier heb je gelijk in. Keuzes worden zo snel gemaakt maar het nadenken over de consequenties is voor sommige een brug te ver dat is het enige wat TL steeds maar weer aangeeft. Hij zegd nergens dat je het goed of fout doet maar vraagd zich alleen af of er ook word nagedacht over eventuele consequentie, en binnen je eigen refentiekader pas je gaan de weg de dingen aan...
Hij geeft aan dat ze niet nadenken over de consequenties hoe weet hij dat? Of vermoed hij consequenties die door de ter zake doende ouders anders worden ingeschat. Ziet hij slechts zijn mening als de waarheid en gaat hij voorbij aan het feit dan anderen (eventueel door ervaring) een andere mening zijn toegedaan? Dáár gaat het nu om.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
ik weet niet waar je leest dat hij minachting heeft voor ander OUDers en wellicht ouders, maar het enige wat TL aangeeft is dat door sommige ouders keuzes gemaakt worden waarbij niet na gedacht word over consequenties.. (zie reactie van Takkembah) en dan denk ja, hier heb je gelijk in. Keuzes worden zo snel gemaakt maar het nadenken over de consequenties is voor sommige een brug te ver dat is het enige wat TL steeds maar weer aangeeft. Hij zegd nergens dat je het goed of fout doet maar vraagd zich alleen af of er ook word nagedacht over eventuele consequentie, en binnen je eigen refentiekader pas je gaan de weg de dingen aan...
Sommige dingen weet je niet vantevoren. Jij denkt dat jou kind is als alle andere kinderen, tot je ze in een klas zet en blijkt dat wat jij als normaal zag duidelijk afwijkend is van de rest. En ja, dan zitten ze al op school.quote:kleine correctie: ik zou "mijn kind meteen naar een school doen waar ze Chinees-Manderijn leert als ik dat belangrijk vind" en daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat ik daar dus vóóraf over zou nadenken
das geen oordeelquote:Op maandag 8 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan leer je je kind toch aan dat het in het eigen bedje moet slapen?![]()
maar goed: jij wilt het neit, prima, maar waarom dan het onbegrip dat bijna als een oordeel klinkt voor de keuze van een ander?
o ik heb gerust seks als mijn kind slaaptquote:Op maandag 8 maart 2010 22:00 schreef countrytammy het volgende:
[..]
Dan slapen ze veel vaster, tenminste, die van mij.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:31 schreef Kleurdoos het volgende:
o ik heb gerust seks als mijn kind slaapt
zal lastiger worden als ze wat ouder is (of misschien wil ze dan graag in haar eigen bed)
ik weet niet precies wat nu je probleem is, en het interesseert me ook niet zo gek veel eigenlijk. Als jij het gevoel hebt dat ik jou minacht: so be it .quote:Op maandag 8 maart 2010 22:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of jij in die categorie valt, kan ik onmogelijk beoordelen... maar als jij er vanuit gaat dat ouders per definitie nadenken over de lange termijn consequenties van hun keuze, vraag ik me echt af onder welke steen jij precies geleeft hebt de afgelopen 15 a 20 jaar....quote:Op maandag 8 maart 2010 22:24 schreef Moonah het volgende:
Ik vind een OP waarin bepaalde (wellicht heel doordachte) keuzes als 'spastisch' worden aangeduid nou niet echt getuigen van respect.
En bovendien vind ik het dus idd minachtend als je ervan uitgaat dat ouders (OUDers?) níet nadenken over hun keuzes waar het opvoeding betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |