abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 20:55:27 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78907252
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:46 schreef easy-going het volgende:

[..]

Had jij kruidvatluiers?
ja
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:55:49 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78907275
Ach joh, wie weet staat hier inderdaad over een half jaartje iedere ochtend de teletubbies op terwijl ik al ontbijtend aan het aanrecht schreeuwend m'n tiet in Willem probeer te proppen terwijl Martijn al vloekend met de maxicosi staat te vogelen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 8 maart 2010 @ 20:56:09 #178
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78907295
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:30 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat je wel een voor mij actueel punt aanhaalt.

Ik geef les op een hogeschool alwaar studenten totaal geen vermogen tot zelfreflectie hebben.

Er heerst een grote "Ja, maar" cultuur. Of dat het gevolg is van bovenstaande weet ik niet, maar ik merk toch wel dat deze jongeren niet met tegenslagen kunnen omgaan, altijd naar anderen wijzen, etc.

voor de rest snap ik nog steeds niet wat ovulatietesten, potjesvoeding en BV/FV maffia daarmee te maken hebben
nouja, dat is dus wat ik bedoel. Keuzes die je als ouder/opvoeder maakt, hebben invloed op hoe het kind uiteindelijk in het leven staat. Of het door jou aangehaalde voorbeeld nou rechtstreeks is terug te voeren op het geen keuzes maken cq de gevolgen van keuzes niet overzien door ouders: zou het onderzoeken waard zijn denk ik.

De borst-potjes-fles-ovu-toestanden zijn wat mij betreft illustratief over waar ouders hun keuzes op baseren, voor zover er al sprake is van een doordachte keuze.
Uit de eerste 2 pagina's van dit topic blijkt dat dát punt niet helemaal lekker over kwam
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78907331
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef flugeltje het volgende:
Ach joh, wie weet staat hier inderdaad over een half jaartje iedere ochtend de teletubbies op terwijl ik al ontbijtend aan het aanrecht schreeuwend m'n tiet in Willem probeer te proppen terwijl Martijn al vloekend met de maxicosi staat te vogelen
Euhh, dat ontbijt he ..... dat heet dan lunch
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 8 maart 2010 @ 20:57:05 #180
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_78907336
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb anders géén borstvoeding gegeven, altijd kruidvatluiers gebruikt, mijn kindjes gladgepureerd eten gegeven óf potjes ze moesten in hun eigen bed en ze kijken ook naar sponsbob.
Toch post ik hier al jaren naar volle tevredenheid mee en zit mijn hoofd nog gewoon waar het zat toen ik hier kwam.

En oh ja, ik zeg ook wel: OMDAT IK HET ZEG!
Jij bent mij
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 8 maart 2010 @ 20:57:07 #181
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78907338
ik moet eerlijk zeggen dat er best wel dingen voorbij komen waar ik eerst van dacht ja echt niet en nu van denk hmm dat zou ik best willen uitproberen.. 1tje is bv de draagdoek, ik vond dat altijd een beetje hippie achtig. En nu ik dat topic gelezen heb denk ik, hmm wel handig, geen gedoe met de kinderwagen enzo en ja ik vind dat wel iets om uit te proberen maar ik weet zeker dat dat echt niet gaat doen, en dat vind ik ook niet erg....
En ja soms merk ik inderdaad ook dat er teveel op elkaar afgeven word, het lijkt mij dat je als (nieuw bakken) ouder het beste met je kind voor hebt en het enige wat je wilt is tips, en niet ja maar dit is beter, of dan probeer je het niet hard genoeg. Soms niet altijd lees je de irritatie van een ander over de gemaakte keuze. Leef en laat leven en leer van elkaar...
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:30 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat je wel een voor mij actueel punt aanhaalt.

Ik geef les op een hogeschool alwaar studenten totaal geen vermogen tot zelfreflectie hebben.

Er heerst een grote "Ja, maar" cultuur. Of dat het gevolg is van bovenstaande weet ik niet, maar ik merk toch wel dat deze jongeren niet met tegenslagen kunnen omgaan, altijd naar anderen wijzen, etc.

voor de rest snap ik nog steeds niet wat ovulatietesten, potjesvoeding en BV/FV maffia daarmee te maken hebben
Klopt ook wel wat je daar zegt, je ziet het vooral bij kinderen die inderdaad weinig een Nee hebben gehoord en alles kregen van hun ouders of die heel beschermend zijn opgevoed en een beperkte omgang met andere hebben gehad, het lijkt net of ze dan een beetje wereld vreemd zijn.
De eerste variant heb ik in de klas gezeten, moet zeggen dat irriteerde mij mateloos, en dan ook constant dat ''ja maar'' het ging zelfs zover dat ze in discussie ging met de leraar over haar proefwerk cijfer ze was er niet mee eens want ze had zo hard geleerd, ja dus en toen huilen want het cijfer was te laag WTF als je de antwoorden fout hebt dan heb je blijkbaar niet goed geleerd. Bleek achteraf dat haar ouders haar bij alles gewoon gelijk gaven of nooit er tegen ingingen, ja wat wil je dan.
Be happy with the little things in life
  maandag 8 maart 2010 @ 20:57:21 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78907355
quote:
oi.

*notitie maakt*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:57:31 #183
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78907366
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:46 schreef Fannie het volgende:

[..]

En dat is een heel mooi streven , maar zodra je kind geboren is en zich totaal anders gaat gedragen zoals jij in gedachten had en de ontwikkeling loopt wat anders dan gangbaar is, dan blijft er van ratio niet veel over.

Dan ga je andere wegen zoeken die je misschien niet in eerste instantie in gedachten had
dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:01:41 #184
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78907587
quote:
wheheh *mental image*
  maandag 8 maart 2010 @ 21:02:44 #185
219187 countrytammy
trotse mama van damian en evy
pi_78907647
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou zijn mijn kinders al wat ouder, dat scheelt wel. ik heb het altijd stiekem gedaan Nou ja, mijn oudsten hebben trouwens wel BV gehad. een maand of 3. Maar niet ter zake. Iendereen is vrij om het te doen zoals hem of haar goeddunkt, mits het niet schadelijk is voor het kind.

wat mij opvalt is dat dit soort discussies vaak gestart worden door mensen die nog ouder gaan worden. En dat kinderlozen ook vaak de sterkste mening hebben over regels, rug recht, nee is nee, eigen bed, geen speen en wij blijven gewoon naar het theater gaan als de baby er is. Het lastige is gewoon dat je gewoon niet kunt voorstellen hoe zo'n half metertje mens je zo bekende leven hélemaal op z'n kop zet. En dat je dat dan ook nog eens niet erg vind. Wat een emotionele achtbaan het krijgen van een kind is. Met nieuw en anders en liefde. en wennen.
ja het is inderdaad wennen een kindje..
je kunt inderdaad niet alles meer zomaar "even" doen.
iedere ouder doet zijn best en doet het op zijn manier maar ieder kind is anders en heeft andere dingen nodig.

heb je het over deze discusie die gestart word door een nog niet ouder?
leef nooit te ver vooruit je weet niet wat er komen gaat
  maandag 8 maart 2010 @ 21:04:08 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78907720
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:02 schreef countrytammy het volgende:

[..]

ja het is inderdaad wennen een kindje..
je kunt inderdaad niet alles meer zomaar "even" doen.
iedere ouder doet zijn best en doet het op zijn manier maar ieder kind is anders en heeft andere dingen nodig.

heb je het over deze discusie die gestart word door een nog niet ouder?
Niet alleen deze. Elke discussie met ongeveer dit onderwerp. De mensen met de scherpste meningen zijn vaak de mensen zonder kinderen.
pi_78907922
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....
Soms weet je pas achteraf of je de goede keuze hebt gemaakt, je kan echt niet overal over nagedacht hebben. En soms weet je achteraf nog steeds niet wat de goede keuze is ...

Praktijvoorbeeld: Zoon (vorig jaar, hij was toen 5) krijgt uitnodiging voor kinderfeestje. Van zijn beste vriendje. Groot verdriet. Verdriet? Ja, want hij wil/durft niet. Word 's nachts huilend wakker omdat hij niet wil, terwijl je weet dat als je hem stuurt hij het geweldig naar zijn zin zal hebben.
Dilemma: stuur je hem met lichte dwang naar het feestje, of laat je het voorbij gaan, want naar een feestje gaan hoort leuk te zijn en niet onder dwang.

En nee, hier hadden we niet over nagedacht toen we besloten voor een kind te gaan.

(Hij is overigens niet geweest, een half jaar later was hij over de schroom heen en heeft sindsdien geen feestje gemist , maar ik weet nog steeds niet of ik toen door had moeten zetten)
  maandag 8 maart 2010 @ 21:08:13 #188
219187 countrytammy
pi_78907957
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Niet alleen deze. Elke discussie met ongeveer dit onderwerp. De mensen met de scherpste meningen zijn vaak de mensen zonder kinderen.
denk dat TL genoeg kindjes om hem heen heeft om deze discusie op een manier te openen dat menig een het er mee eens is.
je moet dit doen en je moet dat doen anders is het niet zoals het in het boekje staat hou ik ook niet zo van.
als ouder doe je wat jou goed lijkt.
maar denk idd wel na voor je dat doet...

andere discusies hier nog niet gelezen dus durf ik niets van te zeggen
  maandag 8 maart 2010 @ 21:12:40 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78908215
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je ziet gewoon niet alles aankomen. En zo'n kind, dat is één en al emotie.En dan weet je ratio het even niet.
Of je hebt te maken met scholen, instanties en weet ik watten, die ook wat willen zeggen. Dan kan jouw ratio wel zeggen dat jouw kind Mandarijn-Chinees moet leren op de kleuterschool je moet toch van verdomd goede huize komen omdat voor elkaar te krijgen. Of je moet tot thuisonderwijs beslissen. Maar ook dan loop je tegen van alles aan. Ratio alleen red je het niet mee.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:16:03 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78908409
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:08 schreef countrytammy het volgende:

[..]

denk dat TL genoeg kindjes om hem heen heeft om deze discusie op een manier te openen dat menig een het er mee eens is.
je moet dit doen en je moet dat doen anders is het niet zoals het in het boekje staat hou ik ook niet zo van.
als ouder doe je wat jou goed lijkt.
maar denk idd wel na voor je dat doet...

andere discusies hier nog niet gelezen dus durf ik niets van te zeggen
Volgens mij hoef je het niet eens te zijn met een discussie. Sterker, het uitwisselen van verschillende meningen is er onderdeel van.
Wat ik bedoel te zeggen, en néé dat is geen aanval, dat was voorgaande ook niet, het is slechts mijn mening. Dat vaak mensen die geen persoonlijke ervaringen hebben de sterkste mening hebben.

en zo was ik zelf ook hoor. Als verpleegkundige met verloskunde ervaring zou ik dat varkentje wel even wassen. right.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:16:10 #191
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78908420
Ik ben nog geen ouder maar ik vind niet dat ik heel rechtlijnig ben. Ik ben echt wel voor het dingen uit proberen, maar wel binnen mijn grenzen. Maar als ik een bepaalde keuze maak welke ook is probeer ik wel te kijken naar de consequentie op lange termijn. En ja nu kan dat niet omdat het niet aan de orde is, maar als het zover is zal ik dat zeker proberen te doen.
En ja gaande weg leer je, maar je kan als niet ouder leren van de ouders, als je dan om je heen gaat kijken dan denk je van oh dat zou ik ook doen en dat absoluut niet. En ik ben iemand die daar nu al over nadenkt ik weet je kunt niet alles plannen maar sommige dingen zijn de moeite waard om over na te denken: wat vind ik belangrijk om aan mijn kind mee te geven, bv geloof, normen en waarde en dat zijn dingen waar je naar mijn mening mee begint zodra het kind geboren en de rest gaande weg zal ik het wel zien, en dan nog zijn er dingen die ik absoluut niet zou willen..
Be happy with the little things in life
  maandag 8 maart 2010 @ 21:18:46 #192
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78908572
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je ziet gewoon niet alles aankomen. En zo'n kind, dat is één en al emotie.En dan weet je ratio het even niet.
Of je hebt te maken met scholen, instanties en weet ik watten, die ook wat willen zeggen. Dan kan jouw ratio wel zeggen dat jouw kind Mandarijn-Chinees moet leren op de kleuterschool je moet toch van verdomd goede huize komen omdat voor elkaar te krijgen. Of je moet tot thuisonderwijs beslissen. Maar ook dan loop je tegen van alles aan. Ratio alleen red je het niet mee.
sorry, maar dit vind ik écht nonsens.

Als ik zou vinden dat mijn kind Manderijn-Chinees zou moeten leren op de kleuterschool, zoek ik dus een school die dát aanbiedt. En niet een kleuterschool die Japans aanbiedt. Dat is precies wat ik bedoel met ratio en vooraf nadenken over gevolgen. Dat verzin je toch zeker voor je het kind naar een bepaalde school brengt

En als dan zou blijken dat het kind geen talenknobbel maar een wiskundeknobbel heeft, waardoor een andere school beter is: prima, dan zoek je dán de school die het best bij dat specifieke talent past en niet de school die het dichtst bij is of een eindeloze discussie met de Manderijn-chinees-kleuterschool over het omgooien van het lesprogramma

Zeggen dat een kind een en al emotie is, is dus precíes wat ik bedoel met overzien van consequenties en ratio. Juist als er veel emoties meespelen is ratio van levensbelang
  maandag 8 maart 2010 @ 21:22:14 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78908754
@droomvrouwtje ik heb ook heel veel ideëen en een goed beeld van het soort ouder dat ik wil zijn. Ik ben er alleen ook wel van doordrongen dat het een proces is. Het ene kind heeft meer leiding nodig dan het andere en soms gaan alle principes overboord. Dat is tenminste wat ik ervan begrepen heb bij mensen waarvan ik vind dat die op een goede manier opvoeden.

Ik zeg nu trouwens ook nog dat Willem geen speen krijgt, schrijven jullie nog even mee?

Trouwens, ik denk dat die kerel van jou ook overstag zal gaan en uiteindelijk ook wel een keer de draagdoek om zal knopen Martijn is zich nu al aan het verheugen op het moment dat hij met z'n zoon op pad kan... Het is gewoon een heel intieme manier van 'bonding' en ik denk dat juist de vaders baat kunnen hebben bij de draagdoek...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 8 maart 2010 @ 21:22:40 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78908788
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

sorry, maar dit vind ik écht nonsens.

Als ik zou vinden dat mijn kind Manderijn-Chinees zou moeten leren op de kleuterschool, zoek ik dus een school die dát aanbiedt. En niet een kleuterschool die Japans aanbiedt. Dat is precies wat ik bedoel met ratio en vooraf nadenken over gevolgen. Dat verzin je toch zeker voor je het kind naar een bepaalde school brengt

En als dan zou blijken dat het kind geen talenknobbel maar een wiskundeknobbel heeft, waardoor een andere school beter is: prima, dan zoek je dán de school die het best bij dat specifieke talent past en niet de school die het dichtst bij is of een eindeloze discussie met de Manderijn-chinees-kleuterschool over het omgooien van het lesprogramma

Zeggen dat een kind een en al emotie is, is dus precíes wat ik bedoel met overzien van consequenties en ratio. Juist als er veel emoties meespelen is ratio van levensbelang
goed, dan haal je je kind dus van school, Uit de vriendjes die hij net heeft en dan doe je hem op een school 40 km verderop, want daar geven ze Mandarijn chinees. Moet ie elke dag met de bus en kan dus nooit meer met zijn oude vriendjes afspreken, want ja, education is everything. en dan. blijkt er dus geen enkele school te zijn die jouw kind precies dát kan bieden wat hij wel nodig heeft. Wat dan? Verhuizen?? en dus ook een andere baan? Het is allemaal niet zo zwart wit als jij het stelt.

Geloof me, er spelen véél meer dingen mee dan puur en alleen die school. Echt waar. En já, ik heb ervaring met scholen kiezen, onderwijs aanpassen, andere dingen nodig hebben voor mijn kind.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:24:28 #195
219187 countrytammy
pi_78908880
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je het niet eens te zijn met een discussie. Sterker, het uitwisselen van verschillende meningen is er onderdeel van.
Wat ik bedoel te zeggen, en néé dat is geen aanval, dat was voorgaande ook niet, het is slechts mijn mening. Dat vaak mensen die geen persoonlijke ervaringen hebben de sterkste mening hebben.

en zo was ik zelf ook hoor. Als verpleegkundige met verloskunde ervaring zou ik dat varkentje wel even wassen. right.
had het ook niet opgevat als aanval hoor...
tuurlijk denk iedereen o dat doe ik wel even, ook ik dacht dat...
nu heb ik 2 vrij makkelijk kids (dat gaat nog wel veranderen ze zijn pas anderhalf en 4 maanden)
en een discusie blijf een discusie niet iedereen kan het eens zijn met elkaar (is maar goed ook)
maar er word soms zo opgedrongen... ik denk zo dus moet jij dat ook maar zo denken en dat vind ik zo jammer.

heel veel (niet alle) niet ouders hebben een heel mooi beeld over opvoeden, totdat de kindjes er zijn en het anders blijkt te gaan dan ze gedacht hadden..daar ben ik het idd helemaal met je eens.
maar nogmaals ik heb nog geen andere discusies gelezen hier en weet natuurlijk (doordat ik niet veel lees hier)niet wie wel en wie geen ouder is hier.

een kind die ipv olvarit een ander merk potje of geprakt eten(wat ik ook veel deed) krijgt zal daar niet slechter van worden dan een kind die wel olvarit krijgt.
het zelfde geld voor borstvoeding en flesvoeding enzo enzo
ik wou graag borsvoeding geven maar dat ging helaas niet (jammer maar ze worden van fles voeding ook wel groot.)
pi_78909181
quote:
ouders die hun kinderen behandelen alsof het breekbare poppetjes zijn en ze eeuwig lang bij de ouders in bed laten slapen, in plaats van het gewoon in eigen bed te leggen
Met alle respect maar dit is echt een opmerking van iemand zonder kinderen.
Soms doe je wel eens dingen waarvan je denkt.............he? doe ik dit?.
Als het je allemaal nachtrust geeft win je een hoop, en echt als ze 18 zijn slapen ze echt wel in hun eigen bed.
Volg je gevoel. Oordeel niet te snel. Je zult jezelf nog eens tegen komen(hoop ik voor je)
  maandag 8 maart 2010 @ 21:31:34 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78909245
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:

[..]

Als het je allemaal nachtrust geeft win je een hoop, en echt als ze 18 zijn slapen ze echt wel in hun eigen bed.
Volg je gevoel. Oordeel niet te snel. Je zult jezelf nog eens tegen komen(hoop ik voor je)
Kijk, dit bedoel ik ook, maar dan in meer zinnen.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:32:17 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78909274
quote:
Volg je gevoel.
Nee, je moet van Teamlead juíst en vooral je ratio gebruiken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:32:26 #199
219187 countrytammy
pi_78909279
quote:

[..]

ik heb nog nooit mijn kinderen bij mij in bed laten slapen...ben ik dan eeen slechte ouder???
pi_78909303
quote:

[..]

Dat mag je helemaal niet zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')