nouja, dat is dus wat ik bedoel. Keuzes die je als ouder/opvoeder maakt, hebben invloed op hoe het kind uiteindelijk in het leven staat. Of het door jou aangehaalde voorbeeld nou rechtstreeks is terug te voeren op het geen keuzes maken cq de gevolgen van keuzes niet overzien door ouders: zou het onderzoeken waard zijn denk ik.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:30 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat je wel een voor mij actueel punt aanhaalt.
Ik geef les op een hogeschool alwaar studenten totaal geen vermogen tot zelfreflectie hebben.
Er heerst een grote "Ja, maar" cultuur. Of dat het gevolg is van bovenstaande weet ik niet, maar ik merk toch wel dat deze jongeren niet met tegenslagen kunnen omgaan, altijd naar anderen wijzen, etc.
voor de rest snap ik nog steeds niet wat ovulatietesten, potjesvoeding en BV/FV maffia daarmee te maken hebben
Euhh, dat ontbijt he ..... dat heet dan lunchquote:Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef flugeltje het volgende:
Ach joh, wie weet staat hier inderdaad over een half jaartje iedere ochtend de teletubbies op terwijl ik al ontbijtend aan het aanrecht schreeuwend m'n tiet in Willem probeer te proppen terwijl Martijn al vloekend met de maxicosi staat te vogelen
quote:Op maandag 8 maart 2010 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb anders géén borstvoeding gegeven, altijd kruidvatluiers gebruikt, mijn kindjes gladgepureerd eten gegeven óf potjes ze moesten in hun eigen bed en ze kijken ook naar sponsbob.![]()
Toch post ik hier al jaren naar volle tevredenheid mee en zit mijn hoofd nog gewoon waar het zat toen ik hier kwam.
En oh ja, ik zeg ook wel: OMDAT IK HET ZEG!
Klopt ook wel wat je daar zegt, je ziet het vooral bij kinderen die inderdaad weinig een Nee hebben gehoord en alles kregen van hun ouders of die heel beschermend zijn opgevoed en een beperkte omgang met andere hebben gehad, het lijkt net of ze dan een beetje wereld vreemd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:30 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat je wel een voor mij actueel punt aanhaalt.
Ik geef les op een hogeschool alwaar studenten totaal geen vermogen tot zelfreflectie hebben.
Er heerst een grote "Ja, maar" cultuur. Of dat het gevolg is van bovenstaande weet ik niet, maar ik merk toch wel dat deze jongeren niet met tegenslagen kunnen omgaan, altijd naar anderen wijzen, etc.
voor de rest snap ik nog steeds niet wat ovulatietesten, potjesvoeding en BV/FV maffia daarmee te maken hebben
oi.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef flugeltje het volgende:
Ach joh, wie weet staat hier inderdaad over een half jaartje iedere ochtend de teletubbies op terwijl ik al ontbijtend aan het aanrecht schreeuwend m'n tiet in Willem probeer te proppen terwijl Martijn al vloekend met de maxicosi staat te vogelen
dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....quote:Op maandag 8 maart 2010 18:46 schreef Fannie het volgende:
[..]
En dat is een heel mooi streven, maar zodra je kind geboren is en zich totaal anders gaat gedragen zoals jij in gedachten had en de ontwikkeling loopt wat anders dan gangbaar is, dan blijft er van ratio niet veel over.
Dan ga je andere wegen zoeken die je misschien niet in eerste instantie in gedachten had
wheheh *mental image*quote:Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef flugeltje het volgende:
ja het is inderdaad wennen een kindje..quote:Op maandag 8 maart 2010 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou zijn mijn kinders al wat ouder, dat scheelt wel. ik heb het altijd stiekem gedaanNou ja, mijn oudsten hebben trouwens wel BV gehad. een maand of 3. Maar niet ter zake. Iendereen is vrij om het te doen zoals hem of haar goeddunkt, mits het niet schadelijk is voor het kind.
wat mij opvalt is dat dit soort discussies vaak gestart worden door mensen die nog ouder gaan worden. En dat kinderlozen ook vaak de sterkste mening hebben over regels, rug recht, nee is nee, eigen bed, geen speen en wij blijven gewoon naar het theater gaan als de baby er is. Het lastige is gewoon dat je gewoon niet kunt voorstellen hoe zo'n half metertje mens je zo bekende leven hélemaal op z'n kop zet. En dat je dat dan ook nog eens niet erg vind.Wat een emotionele achtbaan het krijgen van een kind is. Met nieuw en anders en liefde. en wennen.
Niet alleen deze. Elke discussie met ongeveer dit onderwerp. De mensen met de scherpste meningen zijn vaak de mensen zonder kinderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:02 schreef countrytammy het volgende:
[..]
ja het is inderdaad wennen een kindje..
je kunt inderdaad niet alles meer zomaar "even" doen.
iedere ouder doet zijn best en doet het op zijn manier maar ieder kind is anders en heeft andere dingen nodig.
heb je het over deze discusie die gestart word door een nog niet ouder?
Soms weet je pas achteraf of je de goede keuze hebt gemaakt, je kan echt niet overal over nagedacht hebben. En soms weet je achteraf nog steeds niet wat de goede keuze is ...quote:Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....
denk dat TL genoeg kindjes om hem heen heeft om deze discusie op een manier te openen dat menig een het er mee eens is.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Niet alleen deze. Elke discussie met ongeveer dit onderwerp. De mensen met de scherpste meningen zijn vaak de mensen zonder kinderen.
Je ziet gewoon niet alles aankomen. En zo'n kind, dat is één en al emotie.En dan weet je ratio het even niet.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit vind ik een raar statement. Als je door omstandigheden tot de conclusie komt dat een eerder gemaakte keuze niet uitvoerbaar blijkt, dan maak je een nieuwe keuze. En het lijkt mij voor de hand liggen om dat je die nieuwe keuze dan ook op ratio baseert....
Volgens mij hoef je het niet eens te zijn met een discussie. Sterker, het uitwisselen van verschillende meningen is er onderdeel van.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:08 schreef countrytammy het volgende:
[..]
denk dat TL genoeg kindjes om hem heen heeft om deze discusie op een manier te openen dat menig een het er mee eens is.
je moet dit doen en je moet dat doen anders is het niet zoals het in het boekje staat hou ik ook niet zo van.
als ouder doe je wat jou goed lijkt.
maar denk idd wel na voor je dat doet...
andere discusies hier nog niet gelezen dus durf ik niets van te zeggen
sorry, maar dit vind ik écht nonsens.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je ziet gewoon niet alles aankomen. En zo'n kind, dat is één en al emotie.En dan weet je ratio het even niet.
Of je hebt te maken met scholen, instanties en weet ik watten, die ook wat willen zeggen. Dan kan jouw ratio wel zeggen dat jouw kind Mandarijn-Chinees moet leren op de kleuterschool je moet toch van verdomd goede huize komen omdat voor elkaar te krijgen. Of je moet tot thuisonderwijs beslissen. Maar ook dan loop je tegen van alles aan. Ratio alleen red je het niet mee.
goed, dan haal je je kind dus van school, Uit de vriendjes die hij net heeft en dan doe je hem op een school 40 km verderop, want daar geven ze Mandarijn chinees. Moet ie elke dag met de bus en kan dus nooit meer met zijn oude vriendjes afspreken, want ja, education is everything. en dan. blijkt er dus geen enkele school te zijn die jouw kind precies dát kan bieden wat hij wel nodig heeft. Wat dan? Verhuizen?? en dus ook een andere baan? Het is allemaal niet zo zwart wit als jij het stelt.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
sorry, maar dit vind ik écht nonsens.
Als ik zou vinden dat mijn kind Manderijn-Chinees zou moeten leren op de kleuterschool, zoek ik dus een school die dát aanbiedt. En niet een kleuterschool die Japans aanbiedt. Dat is precies wat ik bedoel met ratio en vooraf nadenken over gevolgen. Dat verzin je toch zeker voor je het kind naar een bepaalde school brengt
En als dan zou blijken dat het kind geen talenknobbel maar een wiskundeknobbel heeft, waardoor een andere school beter is: prima, dan zoek je dán de school die het best bij dat specifieke talent past en niet de school die het dichtst bij is of een eindeloze discussie met de Manderijn-chinees-kleuterschool over het omgooien van het lesprogramma
Zeggen dat een kind een en al emotie is, is dus precíes wat ik bedoel met overzien van consequenties en ratio. Juist als er veel emoties meespelen is ratio van levensbelang
had het ook niet opgevat als aanval hoor...quote:Op maandag 8 maart 2010 21:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je het niet eens te zijn met een discussie. Sterker, het uitwisselen van verschillende meningen is er onderdeel van.
Wat ik bedoel te zeggen, en néé dat is geen aanval, dat was voorgaande ook niet, het is slechts mijn mening. Dat vaak mensen die geen persoonlijke ervaringen hebben de sterkste mening hebben.
en zo was ik zelf ook hoor. Als verpleegkundige met verloskunde ervaring zou ik dat varkentje wel even wassen.right.
Met alle respect maar dit is echt een opmerking van iemand zonder kinderen.quote:ouders die hun kinderen behandelen alsof het breekbare poppetjes zijn en ze eeuwig lang bij de ouders in bed laten slapen, in plaats van het gewoon in eigen bed te leggen
Kijk, dit bedoel ik ook, maar dan in meer zinnen.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Met alle respect maar dit is echt een opmerking van iemand zonder kinderen.
Soms doe je wel eens dingen waarvan je denkt.............he? doe ik dit?.
Als het je allemaal nachtrust geeft win je een hoop, en echt als ze 18 zijn slapen ze echt wel in hun eigen bed.
Volg je gevoel. Oordeel niet te snel. Je zult jezelf nog eens tegen komen(hoop ik voor je)
Nee, je moet van Teamlead juíst en vooral je ratio gebruiken.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:
Volg je gevoel.
ik heb nog nooit mijn kinderen bij mij in bed laten slapen...ben ik dan eeen slechte ouder???quote:Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Soms doe je wel eens dingen waarvan je denkt.............he? doe ik dit?.
Als het je allemaal nachtrust geeft win je een hoop, en echt als ze 18 zijn slapen ze echt wel in hun eigen bed.
Volg je gevoel. Oordeel niet te snel. Je zult jezelf nog eens tegen komen(hoop ik voor je)
Dat mag je helemaal niet zeggenquote:Op maandag 8 maart 2010 21:30 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |