Stoer, ik had er al 2, nu heb ik een mooi rond getal kankers.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
9998 kankers voor die posting, kutmof
3 zelfsquote:Op maandag 8 maart 2010 14:56 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Stoer, ik had er al 2, nu heb ik een mooi rond getal kankers.
Het was de bedoeling dat ik het laatste woord zou hebben, houd je muil eensquote:Op maandag 8 maart 2010 14:56 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Stoer, ik had er al 2, nu heb ik een mooi rond getal kankers.
Zeg dan 's wat zinnigsquote:Op maandag 8 maart 2010 14:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat ik het laatste woord zou hebben, houd je muil eens
Wie?quote:Op maandag 8 maart 2010 14:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Hieren dan de volgende Lotusss worden zeker
Maar ik heb er net 9998 gekregenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:58 schreef Gert het volgende:
Dat "kanker" dit en "hoer" dat mag wel ophouden trouwens.
Prima, al heb ik vette vraagtekens bij het momentumquote:Op maandag 8 maart 2010 14:58 schreef Gert het volgende:
Ahhh, een straaltje zonlicht door de kieren van deze klamme schuur!quote:
En die had ik niet eens gelezen!quote:Op maandag 8 maart 2010 14:58 schreef Gert het volgende:
In dergelijke algemene zin uitgedrukt mag je ook iedereen wel de kanker wensen hoor.quote:
Ik ben niet zo heel lang geleden nog onder de douche geweest.quote:
Ik gooi mijn 9998 kankers net op marktplaats!11!!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:03 schreef Gert het volgende:
[..]
In dergelijke algemene zin uitgedrukt mag je ook iedereen wel de kanker wensen hoor.
Ben ik de enige die het achterlijke vragen vind?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:03 schreef Disana het volgende:
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/quiz/
Mijn uitslag:
Resultaat: 5,3
Helaas, u bent niet 'ingeburgerd'.
De bekende Nederlanders:
Fajah Lourens: 5,3
Susan Smit: 5,1
Jacques d'Ancona: 4,7
Howard Kompoe: 4,6
Victoria Koblenko: 4,0
Nee, nee, nee hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Ahhh, een straaltje zonlicht door de kieren van deze klamme schuur!![]()
Of kom je ook rellen?
Ik stoor me daar helemaal niet aan, achterlijke kuttest.quote:U zit met een collega op het terras en u ziet een tafeltje verderop twee mannen die elkaar strelen en zoenen. U stoort zich hieraan. Wat doet u?
Maar waarom zeg je dat nu Gert? Omdat ik die woorden gebruik in de richting van Ian en Mera, wees eens duidelijk. Ze komen hier namelijk te pas en onpas voorbij van derden.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:58 schreef Gert het volgende:
Voel je je aangesprokenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar waarom zeg je dat nu Gert? Omdat ik die woorden gebruik in de richting van Ian en Mera, wees eens duidelijk. Ze komen hier namelijk te pas en onpas voorbij van derden.
Ik blijf ook op een 5,3 steken ...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:03 schreef Disana het volgende:
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/quiz/
Mijn uitslag:
Resultaat: 5,3
Kliekers! Jullie zaten zeker te zoenen op dat terras van Ian, hè?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voel je je aangesproken? Ik ook, namelijk, nu hebben we een band
.
Jij was altijd al mijn reservewieltje Pietje, die band was er onomstotelijk en altijd al wat mij betreftquote:Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken? Ik ook, namelijk, nu hebben we een band
.
U zit met een collega op een terras en u ziet een tafeltje verderop twee mannen die elkaar zoenen. Wat doet u?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het achterlijke vragen vind?
Doe 's gewoon mij noemen, Mera heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar waarom zeg je dat nu Gert? Omdat ik die woorden gebruik in de richting van Ian en Mera, wees eens duidelijk. Ze komen hier namelijk te pas en onpas voorbij van derden.
Complete bullshit. Ik heb nog een beetje verder geklikt zonder op de antwoorden te letten. Ik ben van mening dat dit niet echt de kennis is die iemand nodig heeft om op een fijne manier in ons landje in te burgeren.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:12 schreef Disana het volgende:
[..]
U zit met een collega op een terras en u ziet een tafeltje verderop twee mannen die elkaar zoenen. Wat doet u?
A U blijft zitten en doet alsof u het niet erg vindt
B U zegt nogal luidruchtig tegen uw collega wat u vindt van homoseksualiteit
C U zegt tegen de mannen dat ze ergens anders moeten gaan zitten
Ik vind dat ook niet raar. Hoe moeten wij nou weten wat je moet doen als je een winkel wilt beginnen. Daar informeer je toch pas naar als je dat echt van plan bent?quote:
Wat moet ik er nog duidelijker aan zijn? Het is heel simpel: ik las terug en zag een paar behoorlijk grove persoonlijke opmerkingen. Vervolgens wordt er een nieuw topic geopend en wordt er nóg over doorgegaan. Toen dacht ik: klaar ermee. Want dat is wat ik ben: klaar ermee. Laten we hier weer normaal doen, en mocht je echt nog door willen gaan over mijn kleine en bescheiden moderatie, dan in vredesnmaam maar in de FB.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die noemde ik moffenhoer, daar had ik niets kwaads mee in de zin. Maar fijn dat jij nu al een ridder voor haar opkomtquote:Op maandag 8 maart 2010 15:13 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Doe 's gewoon mij noemen, Mera heeft er vrij weinig mee te maken.
En je was al zo lekker!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:15 schreef Copycat het volgende:
Of wanneer je naar een consultatiebureau gaat? Hoe je je buren die een kindje hebben gekregen feliciteert.
Als dit inburgeren is, ben ik een Big Mac.
4.9quote:
Die ken ik niet eens! Terwijl ik toch jaren tussen de koeien heb gewoond. Is dat Drents?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:12 schreef Noek het volgende:
Nou, ben d'r wies mit.
Oh mooi! Eindelijk, ik heb het een keer kunnen schrijven. In het echt zeggen is NOG leuker!
Laatste waarschuwing, noem mij geen hoer.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die noemde ik moffenhoer, daar had ik niets kwaads mee in de zin. Maar fijn dat jij nu al een ridder voor haar opkomt![]()
Mwoah.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die noemde ik moffenhoer, daar had ik niets kwaads mee in de zin. Maar fijn dat jij nu al een ridder voor haar opkomt![]()
ik ookquote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Knap hoor, ik heb in veel gevallen gewoon zitten gokken (en dus niet goed).
Rel, rel... Teun is een beetje aan het spartelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef Coos het volgende:
Er is dus een rel gaande.
Moet ik alles teruglezen of krijg ik een samenvatting?
Is Teun in de penopauze?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:23 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Rel, rel... Teun is een beetje aan het spartelen.
Hij gaat net koppie onder.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:23 schreef Ian_Nick het volgende:
Rel, rel... Teun is een beetje aan het spartelen.
ghehehequote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is dan ook maar goed dat we niet in Marokko wonen
Je moet je niet zo aanstellen Meraquote:Op maandag 8 maart 2010 15:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Laatste waarschuwing, noem mij geen hoer.
En jij moet kappen, het was bij vlagen grappig maar de grenzen vervagen blijkbaar.quote:
Check. Met die kleine kutfotootjes ook enzo.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef Coos het volgende:
[..]
4.9![]()
Nou als je daar mee moet inburgeren.
Wat had jij?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Check. Met die kleine kutfotootjes ook enzo.
Wat had jij?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar even serineus, is dit nou hoe Allochtoontjes worden getest? Als in, in real life?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij krijgt er iig wel wat nookie door.quote:
Het is niet de officiële test maar anderzijds is hij wel weer van niets minder dan Teleac. Het zou dus best kunnen dat de echte test er veel op lijkt.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Maar even serineus, is dit nou hoe Allochtoontjes worden getest? Als in, in real life?
Als hij daar op zit te wachten, primaquote:Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hij krijgt er iig wel wat nookie door.
Daar word ik een beetje verdrietig van, geloof ikquote:Op maandag 8 maart 2010 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet de officiële test maar anderzijds is hij wel weer van niets minder dan Teleac. Het zou dus best kunnen dat de echte test er veel op lijkt.
Terecht hoor, dit kun je mensen niet aandoen, dit is niet waar het leven hier om draait.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:28 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Daar word ik een beetje verdrietig van, geloof ik
Waarom snappen wij dat wel, maar de mensen die die test maken niet?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Terecht hoor, dit kun je mensen niet aandoen, dit is niet waar het leven hier om draait.
Laat Wilders het maar niet horen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Gert het volgende:
4.9 had ik ook. Vreemd laag, voor iemand van mijn allooi.
Maar we zijn beter dan Jaques D'anconaquote:Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Gert het volgende:
4.9 had ik ook. Vreemd laag, voor iemand van mijn allooi.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat die mensen eerst die dingen uit boekjes moeten leren. Dat het een soort rijexamen theorie is dus.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:30 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Waarom snappen wij dat wel, maar de mensen die die test maken niet?
Dat hoop ik dan maarquote:Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat die mensen eerst die dingen uit boekjes moeten leren. Dat het een soort rijexamen theorie is dus.
Je leert op school ook veel meer dan je eigenlijk nodig hebt. En dan krijg je daar een pittig examen over, en als dan vervolgens de helft blijft hangen is het mooi.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:30 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Waarom snappen wij dat wel, maar de mensen die die test maken niet?
Zeg, daar kan ik nu niet over oordelenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
- niet grappig -
Het zou wel héél erg op de spits worden gedreven als ook Coos en ik dan op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.quote:
Of hoe je je buren met baby moet feliciteren. Het is allemaal zo normatief.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef Gert het volgende:
Ik snap wel dat het best een beetje "uitdagend" mag zijn dus. Maar vragen als waar je je fucking TL-buizen moet dumpen, da's gewoon debiél.
Die horen bij het chemisch afval....dat weet toch iedereenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Je leert op school ook veel meer dan je eigenlijk nodig hebt. En dan krijg je daar een pittuiug examen over, en als dan vervolgens de helft blijft hangen is het mooi.
Ik snap wel dat het best een beetje "uitdagend" mag zijn dus. Maar vragen als waar je je fucking TL-buizen moet dumpen, da's gewoon debiél.
Nou ik teken er voor!!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zou wel héél erg op de spits worden gedreven als ook Coos en ik dan op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Kan je de SC daar met je kutverbinding al helemaal niet meer bijhouden.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zou wel héél erg op de spits worden gedreven als ook Coos en ik dan op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Vliegtuig? Gewoon met 25 euro de grens over!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik werd niet wijs uit die plaatjes dus ik zal het verkeerde wel hebben gekozen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:35 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die horen bij het chemisch afval....dat weet toch iedereen
Ja, lullig, doe dan 25 dirham.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Vliegtuig? Gewoon met 25 euro de grens over!
Haha....ik stond er van te kijken dat ik die wistquote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik werd niet wijs uit die plaatjes dus ik zal het verkeerde wel hebben gekozen.
quote:Voor meer informatie over Teleac-programma’s, kijk op www.teleac.nl
DE NATIONALE INBURGERING TEST
uitzending: woensdag 28 december 2005 van 21:00 – 22:30 uur op Nederland 1
herhaling op zaterdag 31 december om 09:30 uur op Ned. 1
ANTWOORDEN
scores bekende Nederlanders en vrienden uitdagen op internet: www.nationaleinburgeringtest.nl
Kent u de mensen?
Vraag 1
Welke traditie is in de vorige eeuw ontstaan?
Antwoord A is goed.
Wim Kan begon in 1954 met oudejaarsconferences op de radio. Oliebollen stammen uit
de tijd van de Bataven. Zij offerden vette deegwaren aan hun Germaanse goden. Dat
was aan het begin van onze jaartelling. Rond die tijd waren de Germanen druk bezig om
met veel lawaai kwade geesten te verdrijven. Maar echt vuurwerk was er pas na de
invoering van het buskruit in Europa, in de 13e eeuw.
Vraag 2
U zag een foto van de Gouden Koets. Op welke dag is deze foto genomen?
Antwoord C is goed.
Dat is voor het woon-werkverkeer van onze Koningin op Prinsjesdag: de derde dinsdag in
september, het begin van het parlementaire jaar.
Vraag 3
Waarom zijn wij in Nederland begonnen met het afsteken van vuurwerk bij het begin van
een nieuw jaar?
Antwoord A is goed.
Lawaai maken rond de jaarwisseling komt al voor in de tijd van de Germanen. Vuurwerk
steken we af om kwade geesten aan het einde van het jaar te verjagen. Antwoord A dus.
Toen het buskruit hierheen kwam, werd dat gebruikt. Ook luidden Nederlanders de
kerkklokken, sloegen ze op trommels en liepen ze met ratels, kleppers en fluitjes.
Kent u de mensen?
Vraag 4
Een collega van u gaat trouwen. U bent niet uitgenodigd maar u wilt wel iets doen. Wat
doet u?
Antwoord C is goed.
Als iemand in uw omgeving trouwt is het de gewoonte om een kaartje te sturen of te
geven. Een cadeau of geld geeft u als u bij het feest aanwezig mag zijn.
Vraag 5
Welke voortuin is bij Nederlanders geaccepteerd?
Antwoord A is goed.
Nederlanders hebben zo hun voorkeur als het gaat om de voortuin van de buren of
andere straatgenoten. De meeste Nederlanders vinden het niet leuk om naar troep van
anderen te moeten kijken. Daarom moeten we onze voortuin of oprit schoon proberen te
houden. Troep in het straatbeeld hebben we liever niet.
Voor meer informatie over Teleac-programma’s, kijk op www.teleac.nl
Vraag 6
U zit met een collega op een terras een drankje te drinken en u stoort zich aan het feit
dat een tafeltje verderop twee mannen elkaar strelen en kussen. Wat doet u?
Antwoord A is goed.
In Nederland is openlijke homoseksualiteit niet verboden. De twee mannen mogen elkaar
dus openlijk zoenen. U kunt het hier niet mee eens zijn, maar u mag u daar niet
discriminerend over uiten. Negatief reageren is dus niet de manier.
Vraag 7
Het is nieuwjaarsdag. Tijdens de jaarwisseling hebben u en uw buren vuurwerk
afgestoken. Er ligt nu veel rotzooi op straat. Wat doet u?
Antwoord A is goed.
De gemeentereiniging veegt inderdaad af en toe de straat aan. Maar zeker na feestjes op
straat is het gebruikelijk zelf even alles aan te vegen.
Vraag 8
Uw 17-jarige dochter is geslaagd voor haar havo-examen. Zij geeft vanavond een feestje
in uw huis. Hoe zorgt u dat er geen problemen met de buren komen?
Antwoord B is goed.
Het is belangrijk uw sociale contacten te onderhouden, ook met uw buren. U wilt geen
overlast van uw buren, maar het is ook niet de bedoeling dat u overlast voor uw buren
veroorzaakt. Soms is overlast, bijvoorbeeld lawaai, niet te voorkomen. Dan is het voor
uw buren prettig dat u ze even waarschuwt.
Vraag 9
Uw dochter is een slimme meid. Ze wil na haar middelbare school graag leren. Welke
reactie is het best?
Antwoord B is goed.
“Goed idee, vooral doen en verdergaan met leren”. In Nederland wordt er van meisjes en
vrouwen verwacht dat ze een zelfstandig bestaan opbouwen. We verwachten in
Nederland dat ouders hun dochters stimuleren om door te leren.
Vraag 10
Bij de buren van drie huizen verderop staat ineens een houten ooievaar in de tuin. Zij
hebben daar dus een kindje gekregen. Het zijn aardige mensen die u altijd groet. Wat
kunt u het beste als eerst doen?
Antwoord A is goed.
U doet meteen een felicitatiekaartje in de brievenbus.
Kent u de mensen?
Vraag 11
U maakt uw frituurpan schoon en wilt het vet weggooien. U gebruikt altijd vloeibaar
frituurvet. Wat moet u met het frituurvet doen?
Antwoord B is goed.
U mag het niet door het toilet spoelen maar het hoeft ook weer niet bij het chemisch
afval. Omdat frituurvet biologisch afbreekbaar is, mag het bij het gewone afval. Of bij het
organische afval, als dat gescheiden wordt opgehaald. Het handigste is om het terug te
gieten in de originele plastic fles. Dan wordt het geen rommeltje.
Vraag 12
In welke afvalbak gooit u die kapotte tl-buis?
Antwoord A is goed.
Hij is weliswaar van glas. Maar er zitten gevaarlijke stoffen in een tl-buis, waaronder
neongas. Dus moet de tl-buis bij het chemisch afval. TL staat trouwens voor Tube Light,
wat ‘lichtbuis’ betekent.
Kent u de regels?
Vraag 13
Uw koophuis is door brand verwoest. U wilt het huis opnieuw bouwen. Welke verzekering
betaalt dat?
Antwoord B is goed.
Als u daarvoor verzekerd bent, betaalt de opstalverzekering de bouw. Die verzekering
wordt ook wel brandverzekering of woonhuisverzekering genoemd. De premie is
gebaseerd op de herbouwwaarde van het huis. Dat zijn de kosten om het huis opnieuw
op te bouwen. De inboedelverzekering is de verzekering voor de spullen die in het huis
staan. Als u een Woonlastenverzekering hebt, kunt u uw huis blijven betalen, ook als u
arbeidsongeschikt wordt of werkloos.
Vraag 14
Uw kind vindt het leuk op school. Het gaat ook goed met leren. U hebt het hele jaar nog
geen gesprek gehad met de leerkracht van uw kind. Wat doet u?
Antwoord C is goed.
U vraagt om een gesprek. Ouders zijn verantwoordelijk voor het handelen en de
opvoeding van hun kinderen. Scholen verwachten dan ook betrokkenheid van ouders op
het gebied van de vorderingen en eventuele problemen van hun kind. U kunt daar dus
rustig vragen om een gesprek.
Vraag 15
U vindt dat een collega u tijdens het werk discrimineert. Wat kunt u het beste doen?
Antwoord A is goed.
Het beste is om er eerst met uw werkgever over te praten. Discriminatie is bij de wet
verboden. U kunt later ook nog aangifte doen.
Vraag 16
U ruikt een gaslucht in uw huurwoning. Wat moet u dan doen?
Antwoord A is goed.
Alle ramen en deuren openen en het energiebedrijf bellen. Bij extreme gaslucht is het
ook goed de brandweer te bellen.
Vraag 17
U bent geslaagd voor uw rijexamen. Waar kunt u uw rijbewijs ophalen?
Antwoord B is goed.
Bij het gemeentehuis.
Vraag 18
Als u verhuist, heeft u meestal een nieuwe huisarts nodig. Wie moet dit regelen?
Antwoord A is goed.
U doet dit zelf. U kunt eerst met de assistente overleggen of er plaats is. De huisarts
mag niet te ver van uw huis zijn. De arts moet in geval van nood binnen 15 minuten bij u
kunnen zijn.
Vraag 19
U bent, of uw partner is, zwanger. Wanneer moet u/zij voor het eerst naar het spreekuur
bij de verloskundige?
Antwoord C is goed.
De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen adviseert na circa 6 weken
zwangerschap contact op te nemen met een verloskundigenpraktijk en een afspraak te
maken voor een bezoek. De meeste praktijken hebben een eerste afspraak met hun
cliënten tussen de 9e en de 12e weken van de zwangerschap. Rond de 10e week is dus
goed.
Vraag 20
U bent werkloos en u besluit een winkel te beginnen. Waar moet u die winkel dan laten
registeren?
Antwoord A is goed.
Bent u werkloos dan bent u, als het goed is, ingeschreven bij het CWI, het Centrum voor
Werk en Inkomen, wat vroeger het Arbeidsbureau was. De Sociale Dienst gaat over
bijstandsuitkeringen. Maar wilt u een bedrijf beginnen, dan moet u langs de Kamer van
Koophandel.
Vraag 21
U hebt vandaag gehoord dat u wordt ontslagen. Over een maand is uw laatste werkdag.
Een collega zegt dat u naar het CWI moet. Wanneer gaat u?
Antwoord B is goed.
Zo snel mogelijk. Hoe eerder u zich registreert als werkzoekende, hoe beter. De ervaring
leert dat de kans op een nieuwe baan groter is als u nog werkt, of pas geleden nog heeft
gewerkt. Als u zich bijvoorbeeld pas op de derde dag van uw werkloosheid meldt, kunt u
worden gekort op uw uitkering.
Vraag 22
Uw vierde kindje is helemaal gezond ter wereld gekomen. U ontvangt een oproepkaart
van het consultatiebureau. Wat doet u?
Antwoord A is goed.
Het is inderdaad niet verplicht maar wel beter om te gaan. Het consultatiebureau
begeleidt ouders bij de opvoeding en houdt de gezondheid en ontwikkeling van het kind
in de gaten. Het kind krijgt hier ook de nodige inentingen.
Vraag 23
Uw moeder van 78 jaar kan niet meer zo goed voor zichzelf zorgen. Zij wil graag hulp,
maar wil wel in haar eigen huis blijven wonen. Wie moet u bellen?
Antwoord C is goed.
Het Centrum Indicatiestelling Zorg. Dit centrum bepaalt of uw moeder zorg nodig heeft
en bepaalt ook op welke zorg ze recht heeft. Tot voor kort moest u hiervoor contact
opnemen met het RIO (Regionaal Indicatie Orgaan). Als uw moeder een zorgindicatie
heeft gekregen kunt u contact opnemen met de thuiszorg.
Vraag 24
Er zijn veel afkortingen voor schooltypes in Nederland. Waar staan de afkortingen in
volgorde van oplopend opleidingsniveau.
Antwoord B is goed.
Mbo is middelbaar beroepsonderwijs, hbo staat voor hoger beroepsonderwijs. En wo
staat voor wetenschappelijk onderwijs op een universiteit.
Kent u het land?
Vraag 25
Waarom is Willem van Oranje heel belangrijk geweest voor Nederland?
Antwoord B is goed.
Willem van Oranje, ook wel Willem de Zwijger genoemd, was een verre verwant van
onze Koningin Beatrix. Hij begon de opstand tegen de Spaanse overheersers en zonder
hem had Nederland als onafhankelijke staat misschien wel nooit bestaan.
Vraag 26
Wat of wie herdenken wij op 4 mei?
Antwoord A is goed.
Op 4 mei herdenken de Nederlanders alle Nederlanders die zijn omgekomen tijdens
oorlogen en vredesoperaties sinds het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Tweede
Wereldoorlog begon op 10 mei 1940 en Nederland viert zijn bevrijding op 5 mei.
Vraag 27
Hoe is nootmuskaat eigenlijk in Nederland gekomen?
Antwoord B is goed.
U gebruikt het misschien over de sperzieboontjes of andere groenten: nootmuskaat.
Maar hoe zijn we eigenlijk aan die kruiden gekomen? Dat hebben we te danken aan onze
kolonie Nederlands-Indië. De befaamde Verenigde Oost-Indische Compagnie stuurde
vanaf 1602 zo’n vijfduizend schepen richting Azië met het doel peper en specerijen te
kopen. Belangrijk in dit geheel was de kolonie Nederlands-Indië. Hollanders gebruikten in
die tijd de Oosterse kruiden ook om de vieze smaak van rottend vlees niet te proeven. In
die tijd was het namelijk moeilijk om vlees goed te bewaren.
Vraag 28
Wie bedoelen we met Indische Nederlanders?
Antwoord B is goed.
Mensen die uit het huidige Indonesië komen. Mensen uit India zijn Indiaas en Indianen
zijn Indiaans.
Kent u het land?
Vraag 29
Hoe lang doet u er ongeveer over om met de trein, zonder vertraging, van Amsterdam
naar Enschede te reizen?
Antwoord B is goed.
Volgens de routeplanner van de NS duurt het 1 uur en 58 minuten om van Amsterdam
Centraal naar Enschede te reizen.
Vraag 30
Wat is juist?
Antwoord A is juist.
Helmond ligt niet in Limburg, maar in de provincie Noord-Brabant. De Noordoostpolder
hoort bij de provincie Flevoland. Alkmaar ligt in Noord-Holland.
Vraag 31
Waar is de bloembollensector het grootst.
Antwoord B is goed.
De Keukenhof mag dan wel in Zuid-Holland liggen, maar Noord-Holland is de provincie
waar de meeste bloembollen worden geteeld. Zuid-Holland komt op de tweede plek.
Kent u het land?
Vraag 32
Wat is precies actief kiesrecht?
Antwoord B is goed.
Dat is zelfs voor veel oer-Hollanders een lastige vraag, want je hebt ook passief kiesrecht
en wat is ook alweer het verschil? Actief kiesrecht is het recht om te stemmen.
Vraag 33
Dat was die vraag met drie foto’s over verkiezingen. U moest ze in de goede volgorde
zetten.
Antwoord C is goed.
De eerste foto moest zijn nummer 3; eerst is er de campagne waarin politici en hun
politieke partijen reclame maken voor zichzelf. U kunt zich dan verdiepen in hun
standpunten. Dan mag u gaan stemmen, foto 2 dus. En uiteindelijk is er een kabinet. Het
kabinet presenteert zichzelf dan in het bijzijn van de koningin op de trappen van haar
bordes: Dat was foto 1. De goede volgorde was 3, 2, 1.
Vraag 34
Welke van deze taken voert de koningin uit?
Antwoord A is goed.
Ze heeft ceremoniële en staatkundige taken. De koningin stelt, na verkiezingen,
formateurs aan die een nieuw kabinet vormen. Ze stelt de regering niet zelf samen.
Nieuwe wetten ondertekent ze alleen, ze maakt ze niet zelf. Ze benoemt de ministers die
worden voorgedragen.
Vraag 35
U komt ’s avonds laat thuis. Als u binnenkomt, ziet u dat iemand in uw huis heeft
ingebroken. Wat moet u dan als eerste doen?
Antwoord C is goed.
Bij geweld, ongevallen, vermissing, inbraak en dergelijke moet u de politie bellen. Bij
inbraak is het ook belangrijk dat u inbraaksporen en andere aanwijzingen niet aantast.
Daarom is het belangrijk om weer naar buiten te gaan. Samen met de politie kunt dan
kijken wat er is gestolen.
Vraag 36
De rechter heeft de inbreker veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf en
heeft gezegd dat hij naar de gevangenis moet. De inbreker is het hier niet mee eens.
Wat moet hij in ieder geval doen?
Antwoord C is goed.
Het venijn zit hem in de woorden ‘in ieder geval’ . Hij mag zelf weten of hij in hoger
beroep gaat, als hij het er niet mee eens is. Excuses hoeven niet. Wel moet iedereen
luisteren naar de rechter en doen wat hij zegt.
Ik had een 6.1. En nu?quote:
En wie is Tallyquote:
Te laat en ik hou niet van blond.quote:
Modje een paar subfora verderop.quote:
Niet zijn beste volzin.quote:c cv
Al was het de laatste man op aarde.quote:
Kan wel jaquote:Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Ian_Nick het volgende:
Kan een kat last hebben van roos of wat is hier gaande?
Niet meer in Dreft wassen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Ian_Nick het volgende:
Kan een kat last hebben van roos of wat is hier gaande?
Heb jij de kat afgewassenquote:
Nee, ik heb met 'm zitten worstelen omdat ik tijdens het aaien dacht dat hij een teek had ofzo, maar toen viel het me op dat hij nogal een heaup witte zooi in zijn vachtje heeftquote:
Van wie moet dat dan?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Ian_Nick het volgende:
Okee, Wilders of Hitler?
Je MOET er één neuken.
quote:
Dat is de lente, bij mij zijn ze ook drukker dan anders de afgelopen week. Eigenlijk sinds de sneeuwklokjes naar boven kwamen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Kally het volgende:
[..]
Ach gosh, alhoewel die van mij is nu zo vervelend
Heeft hij erg dikke vacht, dan kan het wel gewoon lekker veel borstelen, dan is zijn/haar huidje beetje verstiktquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nee, ik heb met 'm zitten worstelen omdat ik tijdens het aaien dacht dat hij een teek had ofzo, maar toen viel het me op dat hij nogal een heaup witte zooi in zijn vachtje heeft
komt ws door droge lucht in huis....mijn oudste kat heeft dat ookquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nee, ik heb met 'm zitten worstelen omdat ik tijdens het aaien dacht dat hij een teek had ofzo, maar toen viel het me op dat hij nogal een heaup witte zooi in zijn vachtje heeft
Wordt er beetje irri van, kan nergens lopen of ik breek mijn nekquote:Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is de lente, bij mij zijn ze ook drukker dan anders de afgelopen week. Eigenlijk sinds de sneeuwklokjes naar boven kwamen.
Je moet je penis na gemeenschap ook niet aan een kat afvegenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Wie?quote:
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je moet je penis na gemeenschap ook niet aan een kat afvegen
Kan h/zij naar buiten? Dat zou een hoop schelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef Kally het volgende:
[..]
Wordt er beetje irri van, kan nergens lopen of ik breek mijn nek
Stoere Teun!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je moet je penis na gemeenschap ook niet aan een kat afvegen
Zou Mera het leuk vinden als ik die kat ga zitten kammen met haar borstel?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Kally het volgende:
[..]
Heeft hij erg dikke vacht, dan kan het wel gewoon lekker veel borstelen, dan is zijn/haar huidje beetje verstikt
Nee, daar zijn lieve zachte kattenborsteltjes voorquote:Op maandag 8 maart 2010 15:59 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Zou Mera het leuk vinden als ik die kat ga zitten kammen met haar borstel?
Fuck, dus ik moet eigenlijk nog even naar de dierenwinkel?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, daar zijn lieve zachte kattenborsteltjes voor
Mijn katten doen er een moord voorquote:Op maandag 8 maart 2010 16:01 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Fuck, dus ik moet eigenlijk nog even naar de dierenwinkel?
Dus zo schakel jij je vijanden uitquote:
Nee ik woon 6 hoogquote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan h/zij naar buiten? Dat zou een hoop schelen.
Ik heb het bij zo'n Pet's Place gekocht, het was maar een paar euro (ver onder de 10). Gewoon een kattenborsteltje.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:02 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dus zo schakel jij je vijanden uit![]()
Nee, maar, shit, okeeWat kost zo'n ding? En hoe noem je zoiets?
Ik doe heel erg mijn best voor de geest te halen waar die dierenwinkel hier nou zatquote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het bij zo'n Pet's Place gekocht, het was maar een paar euro (ver onder de 10).
En gewoon kattenborstelquote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het bij zo'n Pet's Place gekocht, het was maar een paar euro (ver onder de 10).
Hij is nu zijn zus aan het ziekenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dan hang je 'm aan een touwtje over het balkon?
Heeft Mera niet een borstel al in huis?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik doe heel erg mijn best voor de geest te halen waar die dierenwinkel hier nou zat
Oeh, dat zou best kunnenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Heeft Mera niet een borstel al in huis?
Toen we van de bushalte richting Groene Brug liepen kwamen we erlangsquote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik doe heel erg mijn best voor de geest te halen waar die dierenwinkel hier nou zat
ik heb hem in een plastic zak aan een haakje in de trapkast hangen...maar ik gok dr zo maar op dat Mera dat niet heeftquote:Op maandag 8 maart 2010 16:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Oeh, dat zou best kunnen![]()
Waar bewaard iemand zo'n ding
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik heb hem in een plastic zak aan een haakje in de trapkast hangen...maar ik gok dr zo maar op dat Mera dat niet heeft
Nee, althans niet voor de katquote:Op maandag 8 maart 2010 16:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Heeft Mera niet een borstel al in huis?
Ohja! Tot hoe laat zijn die open?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Toen we van de bushalte richting Groene Brug liepen kwamen we erlangs
Niet als je dat via Twitter wilt doenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:10 schreef Copycat het volgende:
Vraagske!
Kun je iemand die je op twitter hebt gevonden als non-twitteraar contacten?
Staat er geen mailadres in de info?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:10 schreef Copycat het volgende:
Vraagske!
Kun je iemand die je op twitter hebt gevonden als non-twitteraar contacten?
Nee, dat snap ik (net hoor). Maar misschien dat er altijd een e-mailadres ergens verdekt opgesteld staat. Kwam een oude studievriend tegen met wie ik het muzikaal altijd erg goed kon vinden en die ik een paar jaar geleden uit het oog ben verloren. Wilde spontaan hoi zeggen. Maar dat spontane is er nu al vanaf.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
Niet als je dat via Twitter wilt doen
Geen idee, love. Uur of 5 denk ikquote:
Oeaaaah, dan moet ik nog opschieten ookquote:Op maandag 8 maart 2010 16:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Geen idee, love. Uur of 5 denk ik
Waarom?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:21 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Oeaaaah, dan moet ik nog opschieten ook
Jamaar waarom moet je zonodig vandáág een borsteltje halen en er dan nog voor gaan haasten ook?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dan heb ik toch nog maar een half uur? Of ben ik een mongooltje?
Of allebei?
Dat heb je vlot voor elkaarquote:Op maandag 8 maart 2010 16:30 schreef Copycat het volgende:
Geweldig! Facebookvriendjes en welke link stuurt hij me?
Still in tune, after all those years.
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:29 schreef Kally het volgende:
Ik zag zaterdag Satan's kat, heulemaal zwart met rode ogen, en we liepen er langs en de creep bewoog geen milimeter alleen die ogen maar brrrrrrrrrrrr
Was heul niet leuk, maar ja hij woont daar en niet hierquote:
Das maar goed ookquote:Op maandag 8 maart 2010 16:33 schreef Kally het volgende:
[..]
Was heul niet leuk, maar ja hij woont daar en niet hier
Alhoewel ik daar ook wel eens na een avond stappen komquote:Op maandag 8 maart 2010 16:33 schreef Kally het volgende:
[..]
Was heul niet leuk, maar ja hij woont daar en niet hier
Ja! Had ik stiekem ook wel verwacht. Die zit gewoon ook een beetje op de redactie te twitteren, myspacen en facebooken. Maar vind het helemaal geweldig dat zijn eerste idee ook Salt 'n Pepa is.quote:
Huh, wie, wat, woar?quote:Op maandag 8 maart 2010 17:13 schreef D. het volgende:
Ik dacht ineens: WTFAllemaal nieuwe mensen hier?
toen zag ik dat ik in het verkeerde topic zat
It wasn't mequote:Op maandag 8 maart 2010 17:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
Twee notes![]()
Van je vrienden moet 't hebben
't Was maar een grapje Remlof, 't is wel goed zoquote:Op maandag 8 maart 2010 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel op FOK!, dat is me te lastig
Huhquote:Op maandag 8 maart 2010 17:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jawel, althans, ik kan er niet meer bij
Nee, ik heb passmailer gebruikt bij NMNS en een foutief email-adres opgegeven. Ik was hem zat, had schoon genoeg van 'm.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:28 schreef D. het volgende:
[..]
Huh
Ik dacht dat Teun gewoon een kloon was, dus dat NMNS gewoon een kwestie van inloggen is
Jaquote:Op maandag 8 maart 2010 17:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Morgen moet die kleine onder het mes?
Gaan ze doen?quote:
Neus en keel amandelen en buisjes in zijn orenquote:
quote:Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Komt vast goed, heb je al ijslolly's in de vriezer?
Heb ik ook gehad. Was geen succesquote:Op maandag 8 maart 2010 17:39 schreef Kally het volgende:
[..]
Neus en keel amandelen en buisjes in zijn oren
Tjaquote:Op maandag 8 maart 2010 17:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Was geen succes
Als ie naar een foutief adres gestuurd is dan denk je dat diegene die 'm ontving er gebruik van heeft gemaakt? Zolang die persoon niets aanpast heb je nog gewoon je oude passwordquote:Op maandag 8 maart 2010 17:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, ik heb passmailer gebruikt bij NMNS en een foutief email-adres opgegeven. Ik was hem zat, had schoon genoeg van 'm.
Maar op momenten als vandaag zou ik hem weer even willen gebruiken. Best bizar dat je mensen gewoon hier weg mag pesten, na mag trappen, en als je er wat van zegt in dezelfde stijl, dat je dan 2 notes krijgt.![]()
Afijn, 't geeft wel weer duidelijkheid
Ik vrijdag nog, met pinda's en cashews erbijquote:Op maandag 8 maart 2010 17:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Was geen succes
Nee hoor, dat werkt niet zo. Ik heb hem gestuurd naar ssxccdssdfsdsd@......nl Dat email adres bestaat vast nietquote:Op maandag 8 maart 2010 17:49 schreef D. het volgende:
[..]
Als ie naar een foutief adres gestuurd is dan denk je dat diegene die 'm ontving er gebruik van heeft gemaakt? Zolang die persoon niets aanpast heb je nog gewoon je oude password
je moet ook gewoon naar die meet gaan, joh. dan hoor je bij de club!!quote:Op maandag 8 maart 2010 17:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
. Best bizar dat je mensen gewoon hier weg mag pesten, na mag trappen, en als je er wat van zegt in dezelfde stijl, dat je dan 2 notes krijgt.![]()
Ja, dát zou slim zijn, de club van binnenuit opblazenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:54 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
je moet ook gewoon naar die meet gaan, joh. dan hoor je bij de club!!![]()
[ afbeelding ]
goed! dank je. met jou ook?quote:Op maandag 8 maart 2010 17:55 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, dát zou slim zijn, de club van binnenuit opblazen![]()
![]()
![]()
Hoe gaat ie verder?
Nee hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 17:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee hoor, dat werkt niet zo. Ik heb hem gestuurd naar ssxccdssdfsdsd@......nl Dat email adres bestaat vast niet![]()
In ieder geval, als je passmailer gebruikt dan moet je het nieuwe wachtwoord bevestigen, anders kom je er echt niet meer in.
Ik krijg dan een linkje ter bevestiging en dus kun je er weer op. Maar als ik een willekeurig email adres in mijn profiel heb, dan heb ik toch echt een probleem.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:57 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor
Dat zou betekenen dat als ik nu 'Teun_ZHV' en een willekeurig e-mailadres zou invoeren jij niet meer op Fok kunt komen. Lijkt me ook niet echt logisch he?
Ja goed wel, dankje. 'n Beetje druk met werk, al zou je dat af en toe niet zeggen vanwege het postcount.quote:
quote:Op maandag 8 maart 2010 17:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
Nee, ik heb passmailer gebruikt bij NMNS en een foutief email-adres opgegeven. Ik was hem zat, had schoon genoeg van 'm.
Maar op momenten als vandaag zou ik hem weer even willen gebruiken. Best bizar dat je mensen gewoon hier weg mag pesten, na mag trappen, en als je er wat van zegt in dezelfde stijl, dat je dan 2 notes krijgt.![]()
7 wekennn! lekker hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja goed wel, dankje. 'n Beetje druk met werk, al zou je dat af en toe niet zeggen vanwege het postcount.![]()
Afijn, nog even doorbijten tot juli, dan zijn we weer zeven weken vrij.
Jij ook eetze (of boodschap ze en zulks)quote:
jo, jij ook. en kijk uit met die valse zooi hier, kallllllllquote:Op maandag 8 maart 2010 18:05 schreef Kally het volgende:
[..]
Jij ook eetze (of boodschap ze en zulks)
Doe ikquote:Op maandag 8 maart 2010 18:06 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jo, jij ook. en kijk uit met die valse zooi hier, kallllllll![]()
Ik regel wel (of anders Pietje) dat je de leukste over je heen krijgtquote:Op maandag 8 maart 2010 18:03 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
7 wekennn! lekker hoor.
ik ga ook ff eten zo (dwz, boodschappen doen).
ik stuur je wel een pm-tje over dat meelopen en kuddegedrag, als ik het hier doe krijg ik iedereen over me heen en dat wil ik echt niethaha.
laters teun
En naderhand mag je ook een tijdje geen koekjes meer! Dat wordt vanavond voor een hele week koekjes eten!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:10 schreef Kally het volgende:
Hoe bedoel je ik ben 5 maar erg slim...Mama morgen mag ik niks eten he, dus dan mag ik nu toch wel vast de koekjes voor morgen
Valt wel mee hoor Piet, ik weet toch wel dat je het beste met mij voorhebtquote:
Ja daaag, hij krijgt al ijsjes en mijn hele koelkast staat vol met yoghurt en vla meukquote:Op maandag 8 maart 2010 18:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En naderhand mag je ook een tijdje geen koekjes meer! Dat wordt vanavond voor een hele week koekjes eten!
Die dude die al maanden niet actief meer gepost heeft, alsof ie ook maar iets kan pm'en wat de moeite waard isquote:
Bij vlagen twijfel ik er aan.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
Valt wel mee hoor Piet, ik weet toch wel dat je het beste met mij voorhebt![]()
Ik krijg nog geld van jou voor die jurkquote:
Zolang je hem maar geen bananen geeft. Of mag dat tegenwoordig weer wel na het verwijderen van je keelamandelen?quote:Op maandag 8 maart 2010 18:19 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja daaag, hij krijgt al ijsjes en mijn hele koelkast staat vol met yoghurt en vla meuk
quote:Op maandag 8 maart 2010 18:23 schreef Kally het volgende:
Whahahahahaha dat kind van mij: nu mag ik morgen geen cola (hij krijgt echt letterlijk 1 x in de 6 maanden een slokje) en als die dingen eruit zijn lust ik dan nog wel cola
Hoeveel nu weer!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik krijg nog geld van jou voor die jurk
Vroeger, in mijn kindertijd,ahum, mocht je enkel drinken en vla....en ik moest een nachtje langer blijven, want ik had koorts ,als enige van de meute die werden geholpen.Dan lag je op een kamer, met een stuk of 8 kids, met allemaal keelamandelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zolang je hem maar geen bananen geeft. Of mag dat tegenwoordig weer wel na het verwijderen van je keelamandelen?
Ja en idd waterijsjes, zoveel mogelijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:37 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik hoor altijd van waterijsjes. Zijn er hier die die dingen nog in hun strotje hebben zitten? Ik heb ze nog
Ja maar bij jou is het feestquote:
Die pm en dan nog 145 euri'squote:
quote:
Ik ga maar niet mijn ervaringen delen over die ingreep.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:35 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Vroeger, in mijn kindertijd,ahum, mocht je enkel drinken en vla....en ik moest een nachtje langer blijven, want ik had koorts ,als enige van de meute die werden geholpen.Dan lag je op een kamer, met een stuk of 8 kids, met allemaal keelamandelen.
Ze mogen water, ijsjes en als het heel goed gaat idd. vla en yoghurt. Mijn oudste moest ook een nacht langer blijvenquote:Op maandag 8 maart 2010 18:35 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Vroeger, in mijn kindertijd,ahum, mocht je enkel drinken en vla....en ik moest een nachtje langer blijven, want ik had koorts ,als enige van de meute die werden geholpen.Dan lag je op een kamer, met een stuk of 8 kids, met allemaal keelamandelen.
quote:Op maandag 8 maart 2010 18:41 schreef Laysa het volgende:
[..]
Hij vroeg om een slokje en zoop zo heul mn glas leeg
quote:Op maandag 8 maart 2010 18:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij mij niet, en al helemaal geen redbull
Alsof wij niet weten hoe het gekomen isquote:Op maandag 8 maart 2010 18:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ga maar niet mijn ervaringen delen over die ingreep.
Ja maar jou vind hij lief, tis al wat dat hij om een slok durft te vragenquote:Op maandag 8 maart 2010 18:41 schreef Laysa het volgende:
[..]
Mijn moeder werd wakker tijdens de ingreep, zelfs de arts riep toen GVD ze komt bijquote:Op maandag 8 maart 2010 18:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ga maar niet mijn ervaringen delen over die ingreep.
Pietje, je hebt bovenstaande tekst nog steeds niet aangepastquote:Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Die dude die al maanden niet actief meer gepost heeft, alsof ie ook maar iets kan pm'en wat de moeite waard is.
[..]
Bij vlagen twijfel ik er aan.
Is t nog goed gfekomen met je medicijnen die je zou krijgen?quote:Op maandag 8 maart 2010 18:41 schreef Laysa het volgende:
[..]
Whahaha nee die wil gewoon alles wat niet goed voor hem is, en wat wel goed is moet hij nietquote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]Dat kind komt gewoon hopeloos tekort, ontaarde moeders
De appel valt nooit ver van de boomquote:Op maandag 8 maart 2010 18:46 schreef Kally het volgende:
[..]
Whahaha nee die wil gewoon alles wat niet goed voor hem is, en wat wel goed is moet hij niet
OMGquote:Op maandag 8 maart 2010 18:44 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja maar jou vind hij lief, tis al wat dat hij om een slok durft te vragenen geen NEEEEEEEEEEEEE naar je gilt whahahaha, jij bent zijn liefde zegt hij net
![]()
nee....niets gehoord...dus maadag woensdag zal ik subtiel vertellen dat ik weg lig te rottenquote:Op maandag 8 maart 2010 18:45 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Is t nog goed gfekomen met je medicijnen die je zou krijgen?
Het enige wat ik edit zijn posts van jou.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:45 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Pietje, je hebt bovenstaande tekst nog steeds niet aangepast![]()
't Kan nog steeds
quote:
Ik zeg dat tegen hem, zegt hij op dat ene toontje jaaaaaaaaa met zó'n koppiequote:
quote:Op maandag 8 maart 2010 18:49 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik zeg dat tegen hem, zegt hij op dat ene toontje jaaaaaaaaa met zó'n koppie
Dit heb ik ook gehad...ik had een klem in mijn muil en spartelde net een gekeeld varken helemaal in paniek.T duurde al zolang eer ik onder narcose was, dat ging nog met zon kapje met chloroform ofzo en ik telde maar door...bij 10 tellen waren de meeste weg, maar ik dus niet.Werd ik ook nog onder de operatie wakker, hoorde ik allemaal roepen tegen elkaar : Ze is bij, ze is bij!!!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:45 schreef Kally het volgende:
[..]
Mijn moeder werd wakker tijdens de ingreep, zelfs de arts riep toen GVD ze komt bijik ken er wel tegen hoor
quote:Op maandag 8 maart 2010 18:50 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad...ik had een klem in mijn muil en spartelde net een gekeeld varken helemaal in paniek.T duurde al zolang eer ik onder narcose was, dat ging nog met zon kapje met chloroform ofzo en ik telde maar door...bij 10 tellen waren de meeste weg, maar ik dus niet.Werd ik ook nog onder de operatie wakker, hoorde ik allemaal roepen tegen elkaar : Ze is bij, ze is bij!!!
Aaach, die keel zal m enkel parten spelen, want die neusamandelen en oren (buisjes) hebben ze weinig last van daarna.Mijn dochter althans, maar die had de keel er niet bij.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:48 schreef Kally het volgende:
Hij zit nu heerlijk op de bank met een kussen en een dekentje, een dvd spelletje te spelen naast zijn mama. Oudste slaapt bij oma, vond het zo zielig om 1 kind wel eten te geven morgenochtend en de ander mag dan niet
Je bent me ff kwijt nuquote:Op maandag 8 maart 2010 18:52 schreef liesje1979 het volgende:
Wat wordt er bedoelt met aanvullend verzekerd zijn? Ik las het gister in het IB topic.
Ik heb wel een aanvullende tandarts verzekering telt dat ook? En dan moet je 1,65 procent van je inkomen lager zijn dan 420? Bedoelend ze dan het jaartotaal? Iemand?
Ja tis al zolang geleden, maar ik weet t nog precies allemaal, klein traumaatje?hahah, maar toen ging t nog zo ouderwets allemaal...quote:
Is ook, gewoon paar daagjes keelpijn, ik heb paracetamol zat in huisquote:Op maandag 8 maart 2010 18:54 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Aaach, die keel zal m enkel parten spelen, want die neusamandelen en oren (buisjes) hebben ze weinig last van daarna.Mijn dochter althans, maar die had de keel er niet bij.
quote:
Tandarts valt ook onder een aanvullende verzekering Liesje, de rest van je vraag begrijp ik nietquote:Op maandag 8 maart 2010 18:52 schreef liesje1979 het volgende:
Wat wordt er bedoelt met aanvullend verzekerd zijn? Ik las het gister in het IB topic.
Ik heb wel een aanvullende tandarts verzekering telt dat ook? En dan moet je 1,65 procent van je inkomen lager zijn dan 420? Bedoelend ze dan het jaartotaal? Iemand?
Ja, ik weet wel dat toen ik wakker werd bloed op mijn kussen zag en meteen van schrik uit bed sprong, dat mocht ook niet want dan kan de wond open gaan, verpleegster in paniek hahahaquote:Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ja tis al zolang geleden, maar ik weet t nog precies allemaal, klein traumaatje?hahah, maar toen ging t nog zo ouderwets allemaal...
quote:
Je kan aanvullend bij aftrekposten neerzetten als je 1,65 procent van je inkomen lager is dan 420 euro.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tandarts valt ook onder een aanvullende verzekering Liesje, de rest van je vraag begrijp ik niet
Ik kreeg twee weken na de ingreep een nabloeding. Bloed gutste uit mijn keel. De ene helft stroomde uit mijn mond, de andere helft moest ik gedwongen op drinken, omdat ik er anders in zou stikken. Met paps en mams in de auto naar het ziekenhuis. Bij het ziekenhuis mocht ik meteen doorlopen, operatie, bijgekomen, eigen kamertje gekregen en intussen bloedtransfusies gehad, de hele nacht 40 graden koorts want het bloed dat ik doorgeslikt had ging in mijn maag en darmen stollen en daar reageert je lichaam op. Paps en mams kregen een bedje op mijn kamertje, voor het ergste geval. Al snapte ik dat als kindje niet, want paps en mams waren niet ziek dus die hoefde volgens mij toen toch niet in een ziekenhuis bedje.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:45 schreef Kally het volgende:
[..]
Mijn moeder werd wakker tijdens de ingreep, zelfs de arts riep toen GVD ze komt bijik ken er wel tegen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |