Inderdaad. Geen idee alleen hoe zwaar een toezegging weegt in dit geval.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:57 schreef Piles het volgende:
Die 'bedreigingen' e.d. zijn niet echt netjes te noemen, maar juridisch heeft ze volgens mij geen poot om op te staan. Zie ook dit topic: Contract niet verlengd, pas 2 dagen later gehoord
Dat heeft toch geen enkele zin.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Geen idee alleen hoe zwaar een toezegging weegt in dit geval.
En verder, is er geen vertrouwenspersoon binnen het bedrijf waar ze mee kan praten en daarna ergens een officiele klacht indienen?
Nee heb je ja kun je krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen enkele zin.
Wie gaat er nou een maand voor ze contractverlenging krijgt melden dat ze zwanger is![]()
![]()
![]()
Mja, een mondelinge overeenkomst is ook bindend, maar die kun je niet echt bewijzen natuurlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:59 schreef Lariekoek het volgende:
Inderdaad. Geen idee alleen hoe zwaar een toezegging weegt in dit geval.
Ze was "netjes"quote:Op maandag 8 maart 2010 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wie gaat er nou een maand voor ze contractverlenging krijgt melden dat ze zwanger is![]()
![]()
![]()
Ja boeiend, dat is nu eenmaal gebeurt.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
ja had ze gekregen als ze niets gezegd had
Dat dus.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nou lijkt mij wel redelijk boeiend met een kind op komst, kan het mis hebben hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:04 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja boeiend, dat is nu eenmaal gebeurt.
Ok, laat maar dan.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:06 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Nou lijkt mij wel redelijk boeiend met een kind op komst, kan het mis hebben hoor.
Ah, jij zou het dus ook gedaan hebben?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ok, laat maar dan.
Gaan we nu weer verder met z'n allen die schoonzus uitlachen![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja, de timing is hoogst ongelukkig te noemen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ok, laat maar dan.
Gaan we nu weer verder met z'n allen die schoonzus uitlachen![]()
![]()
![]()
![]()
Nee duhh, daar gaat het me ook niet helemaal om.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ah, jij zou het dus ook gedaan hebben?
Sorry hoor, maar kom dan ook niet met een comment van "nee heb je, ja kun je krijgen."quote:Op maandag 8 maart 2010 15:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee duhh, daar gaat het me ook niet helemaal om.
Het gaat erom dat die baas eens op zijn plaatst gezet wordt met zijn horkengedrag.
Dat die schoonzus nou niet echt slim (understatement) gehandeldt heeft daar zijn we het wel over eens.
Laten we dan dit soort topics in WGR maar automatisch sluiten, want ja we lezen vaak maar één kant van het verhaalquote:Op maandag 8 maart 2010 15:13 schreef Poepoog het volgende:
En ja al is het een hork? Helaas werkt het zo in de grote mensen wereld, en wel knap dat jij van het lezen van één verhaal van één kant de baas al kan benoemen.
Ik zie daarin geen probleem. Het is toch normaal dat mensen kinderen krijgen? Dat moet geen invloed hebben op een contract. Bij mijn werkgever althans niet.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
![]()
![]()
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Laten we dan dit soort topics in WGR maar automatisch sluiten, want ja we lezen vaak maar één kant van het verhaal
Helemaal geen vrouwen meer aannemen tussen de 18 en 40 jaarquote:Op maandag 8 maart 2010 15:18 schreef ElectricEye het volgende:
Je zou als werkgever ook wel een enorme onnozelaar zijn als je een tijdelijke kracht voor vast aanneemt als ze binnen no-time een paar maanden betaald vrij moet en daarna part-time terug wil komen.
Voor haar een nieuwe gemotiveerde kracht die wel beschikbaar blijft!
Kennelijk vind jij het wel normaal dat je zo met je werkgever omgaat. In mijn ogen is ziek melden, zonder ziek te zijn gewoon diefstal!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik zie daarin geen probleem. Het is toch normaal dat mensen kinderen krijgen? Dat moet geen invloed hebben op een contract. Bij mijn werkgever althans niet.
Kennelijk vind iedereen het hier normaal dat er zo met mensen wordt omgegaan?
voor nu per direct ziek melden en ziektewet in en lekker rustig gaan genieten van de zwangerschap en die baas maar even laten zweten dat hij tot juni niemand heeft.
Want alleen vrouwen tussen de 18 en 20 worden zwanger?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:19 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Helemaal geen vrouwen meer aannemen tussen de 18 en 20 jaar![]()
Ze is zwanger, dat zegt geen bal over haar motivatie. Vrouwen krijgen nou eenmaal kinderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:18 schreef ElectricEye het volgende:
Je zou als werkgever ook wel een enorme onnozelaar zijn als je een tijdelijke kracht voor vast aanneemt als ze binnen no-time een paar maanden betaald vrij moet en daarna part-time terug wil komen.
Voor haar een nieuwe gemotiveerde kracht die wel beschikbaar blijft!
jij denkt serieus dat je werkgever die net een contract voor onbepaalde tijd heeft aangeboden aan een werknemer die vervolgens tig maanden met ( betaald! ) zwangerschaps verlof moet, en hij mag dan ook nog eens iemand nieuw aannemen, inwerken en daarna ontslaan als mevrouw weer terug is, die waarschijnlijk ook nog eens halve dagen wil werken dan ivm het kind hierom staat te juichen?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik zie daarin geen probleem. Het is toch normaal dat mensen kinderen krijgen? Dat moet geen invloed hebben op een contract. Bij mijn werkgever althans niet.
Kennelijk vind iedereen het hier normaal dat er zo met mensen wordt omgegaan?
voor nu per direct ziek melden en ziektewet in en lekker rustig gaan genieten van de zwangerschap en die baas maar even laten zweten dat hij tot juni niemand heeft.
Hij zal wel te laf zijn om dat op papier te zetten, want dat is in NL simpelweg verboden.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef AKK78 het volgende:
Dat mijn schoonzus niet erg slim gehandelt heeft zijn we het allemaal over eens...maar desalniettemin is zo'n contract om een contract te tekenen natuurlijk een idioterie ten top!
De OR is er bij betrokken geweest en haar baas heeft vervolgens de OR bij zich geroepen en aangegeven dat hij haar zou ontslaan wegens zwangerschap en dat ze daarmee maar gewoon genoegen moesten nemen...
Hoeveel mannen nemen zwangerschapsverlof op?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als een man een contractverlenging door de neus geboord zou worden door het simpele feit dat hij vader wordt dan zou de wereld te klein zijn.
Nee je moet jezelf lekker alles laten overkomenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:19 schreef Poepoog het volgende:
[..]
![]()
Je plaatst zelf een statement over de werkgever, geeft de werkgever de schuld. Maar in dit geval is enkel de aanstaande moeder te verwijten. (buiten de discussie van goed fatsoen, maar daarvoor moet je maar in RP zijn) Het ging zoals gezegd om je opmerking van "nee heb je, ja kan je krijgen" als reactie op dat het dom was. Waarmee jij zegt dat het heul niet dom was.
Typo, bedoel tussen de 18 en 40quote:Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Want alleen vrouwen tussen de 18 en 20 worden zwanger?
Ik zou zeggen: die juist niet!
En daardoor redelijk ongeloofwaardig dat dit met de OR wordt besproken.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zal wel te laf zijn om dat op papier te zetten, want dat is in NL simpelweg verboden.
Ze tekent toch zelf?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef AKK78 het volgende:
Dat mijn schoonzus niet erg slim gehandelt heeft zijn we het allemaal over eens...maar desalniettemin is zo'n contract om een contract te tekenen natuurlijk een idioterie ten top!
De OR is er bij betrokken geweest en haar baas heeft vervolgens de OR bij zich geroepen en aangegeven dat hij haar zou ontslaan wegens zwangerschap en dat ze daarmee maar gewoon genoegen moesten nemen...
jazeker. Dat gebeurd hier heel veel. Heb nu 6 collega's (van de 30) die zwanger zijn. Is toch heel normaal als je personeel van in de 30 hebt?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef Ra-z het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat je werkgever die net een contract voor onbepaalde tijd heeft aangeboden aan een werknemer die vervolgens tig maanden met ( betaald! ) zwangerschaps verlof moet, en hij mag dan ook nog eens iemand nieuw aannemen, inwerken en daarna ontslaan als mevrouw weer terug is, die waarschijnlijk ook nog eens halve dagen wil werken dan ivm het kind hierom staat te juichen?
Net andersom: ja had je, nee kun je krijgen...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Net andersom: ja had je, nee kun je krijgen...
Je kunt hier de werkgever wel gaan zitten verdedigen en de werknemer zelfs kwalijk nemen dat zij zwanger geworden is terwijl ze wist dat ze een contractverlenging kon krijgen, maar als je zulke dingen gaat roepen dan is het misschien verstandig om je eerst eens een beetje te verdiepen in de wet.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef lighted het volgende:
Is nu de werkgever de hork hierzo?
Ik vind het ook vrij apart dat als je dus heel recent besprekingen hebt gehad en daarin gezegd is dat je het vaste contract kon krijgen dat je dan niet meldt dat je zwanger bent/wilde worden (of was het een ongelukje?). Je kan moeilijk ontkennen dat een zwangerschap geen gevolgen heeft voor de werksituatie. Daarnaast is het gewoon dom om 1 of ander wazig nieuw contract te tekenen met vervelende gevolgen..
Hoe oud is je schoonzus?.. welcome in the real world
Die OR moest zeker hard lachen?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef AKK78 het volgende:
dan zit je zeker in 1 van de weinige takken waar ze geld over hebben er zijn maar weinig werkgevers die op dit moment met geld kunnen smijtenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
jazeker. Dat gebeurd hier heel veel. Heb nu 6 collega's (van de 30) die zwanger zijn. Is toch heel normaal als je personeel van in de 30 hebt?
En het gaat maar over iets van 4 maanden verlof, wat is dat nu? Ik heb hier 2 collega's die al anderhalf jaar ziek zijn, die kosten veel meer en dat zijn notebene mannen.
Eens, nu ze toch de lul is.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:23 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee je moet jezelf lekker alles laten overkomen![]()
Dat het niet slim is, klopt.
Dat ze geen contract verlening zou krijgen als eerder bekend was dat ze zwanger is, waarschijnlijk.
Dat ze eerst een toezegging krijgt en die daarna weer ingetrokken word als ze meldt dat ze zwanger is, daar kan ze een klacht over indienen. Vandaar de nee heb je, ja kan je krijgen.
In het ergste geval wordt haar contract niet verlengd. Nou, poe poe...
Maakt dat wat uit?? Als die man over 8 maanden iedere nacht wakker licht omdat er een koter de halve nacht ligt te janken dan presteert hij ook minder.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:23 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoeveel mannen nemen zwangerschapsverlof op?
overheidquote:Op maandag 8 maart 2010 15:28 schreef Ra-z het volgende:
dan zit je zeker in 1 van de weinige takken waar ze geld over hebben er zijn maar weinig werkgevers die op dit moment met geld kunnen smijten
Juist! Ze heeft geen poot om op te staan.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef lighted het volgende:
[..]
Ze tekent toch zelf?
Ik zeg hulde voor de werkgever, blijkbaar bestaan er nog altijd mensen die alles tekenen wat ze voor hun neus geduwd krijgen.
Nee.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:28 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Eens, nu ze toch de lul is.
Maar vind jij het verhaal nu nog geloofwaardig als de werkgever het blijkbaar ook open en blunt tegen de OR zegt?
Ik stel nergens dat je verplicht bent dit te melden bij de werkgever. Alleen dat had wel fatsoenlijk geweest.. En dan de werkgever kwalijk nemen dat hij onfatsoenlijk isquote:Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt hier de werkgever wel gaan zitten verdedigen en de werknemer zelfs kwalijk nemen dat zij zwanger geworden is terwijl ze wist dat ze een contractverlenging kon krijgen, maar als je zulke dingen gaat roepen dan is het misschien verstandig om je eerst eens een beetje te verdiepen in de wet.
Je bent als vrouw niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent (pas 3 maanden voor de uitgerekende datum) en je bent al helemaal niet verplicht te vertellen dat je zwanger wilt worden, laat staan als je daarmee een vast contract of een promotie verspeelt.
En nee, het "fatsoenlijk" gaan noemen is niet van toepassing, het is onfatsoenlijk van de werkgever dat hij zijn gemaakte afspraken niet nakomt nu blijkt dat de werknemer zwanger is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |