TS beseft dat ze zelf fout zitquote:Op maandag 1 maart 2010 18:42 schreef Jojoortje het volgende:
Zo irritant als de TS niet meer reageert.
Topic openen, gelijk weggaan en over een week weer eens komen lezenquote:Op maandag 1 maart 2010 18:42 schreef Jojoortje het volgende:
Zo irritant als de TS niet meer reageert.
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Topic openen, gelijk weggaan en over een week weer eens komen lezen
Hmm, dat is inderdaad wel apart....quote:Op maandag 1 maart 2010 18:59 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was in de veronderstelling (is mij ooit eens verteld door leidinggevende van een andere baan) dat men je van te voren moet vertellen dat je contract niet verlengd wordt.
Daarbij heeft de leidinggevende die dus op zaterdag mijn contract niet verlengd heeft op vrijdag nog gezegd dat ik mijn werk had verbeterd en daarna een fijn weekend en tot maandag.
Nee, volgens mij niet:quote:Op maandag 1 maart 2010 19:38 schreef _Flash_ het volgende:
Maar ben je vanmorgen gewoon gaan werken en hoe reageerde je leidinggevende toen je op je werk kwam?
Als ze wel is gaan werken, dan is haar contract nu verlengd met dezelfde voorwaarden als haar vorigequote:Op maandag 1 maart 2010 18:31 schreef GimmeGore het volgende:
Vandaag werd ik gebeld door mijn (nu dus niet meer) werkgever.
Goh, Marion heb je onze brief gehad, want eehm ja, je contract is niet verlengd.
Nee, want je contract is niet verlengd, en dat hoeven ze helemaal niet te melden.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:46 schreef GimmeGore het volgende:
Ik werkte in de avond, ze hebben 's middags gebeld. Weet niet of dat verschil uitmaakt.
Is dat zo?quote:Op maandag 1 maart 2010 19:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, want je contract is niet verlengd, en dat hoeven ze helemaal niet te melden.
Omdat je anders nietsvermoedend aan je werkdag begint...quote:Op maandag 1 maart 2010 19:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt me logisch hoor, geen idee hoe het wettelijk zit
Maar waarom zouden ze wel moeten dan?
Bronquote:Stilzwijgende opvolging zonder tegenspraak, wanneer de medewerker doorwerkt
Het is mogelijk dat de tijd waarvoor de arbeidsovereenkomst is aangegaan is verstreken, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk. De arbeidsovereenkomst is dan niet opgezegd of het einde van de arbeidsovereenkomst is niet aangekondigd. Het werk wordt voortgezet, terwijl de werkgever dit niet tegenspreekt. Het gaat om een stilzwijgende opvolging van de arbeidsovereenkomst door partijen zonder tegenspraak. Die opvolging doet zich voor als partijen het einde van rechtswege zijn vergeten en de medewerker doorwerkt. Het doet zich ook voor als partijen weten dat het contract afloopt, daarbij niets nader regelen, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk en dus kennelijk van de werkgever mag blijven werken.
Er is sprake van "tegenspraak", wanneer de werkgever de medewerker heeft meegedeeld dat de arbeidsovereenkomst niet wordt opgevolgd. Dit kan geschieden:
- voor het einde van de arbeidsovereenkomst of
- op het tijdstip waarop de medewerker het werk wil hervatten na het einde van de arbeidsovereenkomst of
- op een tijdstip onmiddellijk nadat de werkgever weet of had kunnen weten dat de medewerker zijn werk heeft hervat na het einde van de arbeidsovereenkomst.
In dat geval is er van een stilzwijgende opvolging geen sprake en komt er aan de arbeidsverhouding een einde op het tijdstip dat partijen overeenkwamen.
Waarom? Je weet toch zelf wel wanneer je contract afgelopen is?quote:Op maandag 1 maart 2010 19:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je anders nietsvermoedend aan je werkdag begint...
Als er niks wordt gemeld, en je gaat gewoon weer aan het werk en er komt geen protest, dan is dat dus een stilzwijgende verlenging. Zie citaat in mijn eerdere post.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom? Je weet toch zelf wel wanneer je contract afgelopen is?
Idd, als TS op het werk was verschenen, en niemand had haar weggestuurd, dán was het contract stilzwijgend verlengdquote:Op maandag 1 maart 2010 20:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze dus wel op tijd geweest.
Jaahaa, maar ze hoeven het vooraf niet te meldenquote:Op maandag 1 maart 2010 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als er niks wordt gemeld, en je gaat gewoon weer aan het werk en er komt geen protest, dan is dat dus een stilzwijgende verlenging. Zie citaat in mijn eerdere post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |