abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79418055
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou neem je het wel negatief op ! Wanneer mijn ouders niet bij hoeven te springen hoeft het ook niet (mijn situatie is als de geschetste van GreatWhiteSilence) Eigenlijk wil ik dat niet eens hebben
Ik vind het gewoon heel asociaal om je kinderen feitelijk te dwingen om maar thuis te blijven wonen omdat je zelf geen bijdrage wil leveren aan de kosten als degene in kwestie het huis uit wil.
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 20:23:32 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79418210
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel asociaal om je kinderen feitelijk te dwingen om maar thuis te blijven wonen omdat je zelf geen bijdrage wil leveren aan de kosten als degene in kwestie het huis uit wil.
Zo staat het er niet. Mijn ouders zeggen dat ook: 'ik heb liever dat je in huis blijft wonen'. Nah, ze hebben groot gelijk, het is veel goedkoper. Maar wil ik het huis uit dan gaan ze me niet laten zitten hoor.

Ouders zijn altijd zo, die willen je eigenlijk liever thuis laten *vrij veel ouders.

Vooral wanneer je in de buurt woont van een hogeschool of universiteit is dat voor doorgaans de mannelijke student een gewichtige reden. De vrouwelijke student daarentegen wil er hoe dan ook uit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 20:23:59 #203
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79418235
Sowieso heb ik het woord 'dwingen' niet zien staan. Ik zag zelfs een smiley
  zondag 21 maart 2010 @ 20:25:05 #204
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_79418292
Onderschat het niet:

-grotere auto
-kleding gaat bij peuters/kleuters vaak kapot, bij een baby niet
-speelgoed
-brillen?
-inrichting
-minder werken
-KOV kosten

Minimaal 10k ben je kwijt voor een baby met alle spullen ed het eerste jaar.
Boeit me verder niet, heb er nu 3
opgezegd@fok.nl
pi_79427532
Een kind heeft geen absolute impact, maar een relatieve.
Dat betekent dat je - geheel vanzelf - zelf de ruimte vindt in je budget.

Volgens het Nibud kost het eerste kind 19% van je besteedbare inkomen en twee kinderen kosten 27%. Daarna vlakt het af.

De grap is dat je dus best aan kinderen kunt beginnen, ook als je geen 19% over hebt. Niemand heeft namelijk geld 'over'.
Maar die bestedingsruimte ontstaat vanzelf.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:32:11 #206
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79429027
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Het is heel simpel: als zij per se op eigen benen wil(len) staan, geen enkel probleem mee. Maar dan niet halfslachtig, dan mogen ze het volledig 'zelluf doen', ook financieel. Alleen als het zo is dat de studie te ver is om heen en weer te reizen en verhuizen daardoor noodzakelijk is willen we bijdragen, maar anders niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 21 maart 2010 @ 22:33:32 #207
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_79429111
Wij hebben onze volledige kinderkamer ( volledig.. bedje, kast en klaar) bij ikea gekocht. Waren we 120 euro kwijt geloof ik. Autostoeltjes huren we via onze verzekeringsmaartschappij en kost 6 euro per maand. Misschien op lange termijn niet zo voordelig als een stoel koppen, maar voordeel is dat de stoel "meegroeit" Als we een slagje groter moeten, halen ze de stoel op en komt er een nieuwe. Dus aanschafkosten hadden we niet.
Verder krijgen we omgerekend zo'n 110 euro per maand aan kinderbijslag, wat een heel groot deel van de kosten wel dekt.
Aan kinderopvang betalen we 120 euro per maand en dan zou onze dochter daar 35 uur per week naar toe mogen (Gemiddeld gaat ze twee dagen per week daar naar toe)
We zijn ook allebei niet minder gaan werken overigens.

Finacieel is onze situatie dus niet zo heel drastisch veranderd sinds we een kindje hebben. Eigenlijk nauwelijks....
We wonen dan natuurlijk wel in Zweden
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_79429361
Vandaar dat de IKEA kinderkamer zo goedkoop was
  zondag 21 maart 2010 @ 23:00:22 #209
3542 Gia
User under construction
pi_79430621
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:13 schreef Breathtaking het volgende:
Dat is helemaal treurig gun je het je kind niet om uit huis te gaan? Lekker egoïstisch.
Mijn kinderen mogen het huis uit wanneer ze dat zelf willen en er aan toe zijn. Maar als ze nu op loop- of fietsafstand van school wonen, ga ik niet betalen voor een kamer e.d. Willen ze dan het huis uit, betalen ze dat maar zelf. De stufi is sowieso al voor de studie. Wat ze verder voor de studie kwijt zijn, passen wij dan wel bij.

Kom op zeg, ik heet geen Geven!
  zondag 21 maart 2010 @ 23:01:32 #210
3542 Gia
User under construction
pi_79430697
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het is heel simpel: als zij per se op eigen benen wil(len) staan, geen enkel probleem mee. Maar dan niet halfslachtig, dan mogen ze het volledig 'zelluf doen', ook financieel. Alleen als het zo is dat de studie te ver is om heen en weer te reizen en verhuizen daardoor noodzakelijk is willen we bijdragen, maar anders niet.
Wat ik bedoel, dus.
pi_79430988
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen mogen het huis uit wanneer ze dat zelf willen en er aan toe zijn. Maar als ze nu op loop- of fietsafstand van school wonen, ga ik niet betalen voor een kamer e.d. Willen ze dan het huis uit, betalen ze dat maar zelf. De stufi is sowieso al voor de studie. Wat ze verder voor de studie kwijt zijn, passen wij dan wel bij.

Kom op zeg, ik heet geen Geven!
Ik vind dus echt dat mensen die zo ontzettend beknibbelen op de educatie van hun kinderen gewoon geen kinderen zouden moeten krijgen.

En het zou ook verboden moeten worden je kind wanhopig thuis te houden, dat is gewoon puur egoïsme.
pi_79431337
*ahem* dikke troll alert

Zij houdt haar kind toch helemaal niet thuis. Hij moet niet thuis blijven. Hij mag thuis blijven en ook lekker op kamers. Moet je alleen wel voor betalen.
pi_79431384
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:11 schreef Hiya het volgende:
*ahem* dikke troll alert

Zij houdt haar kind toch helemaal niet thuis. Hij moet niet thuis blijven. Hij mag thuis blijven en ook lekker op kamers. Moet je alleen wel voor betalen.
'Ja je mag uit huis maar dan moet je alles wel zelf betalen wat je niet gaat lukken dus moet je maar lekker thuis blijven.'
pi_79431398
Denk dat je kinderen ook zeggen dat ze geen geven heten als je hulpbehoevend bent en vraagt of je kinderen je kunnen helpen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2010 @ 23:13:31 #215
230491 Zith
pls tip
pi_79431437
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:12 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

'Ja je mag uit huis maar dan moet je alles wel zelf betalen wat je niet gaat lukken dus moet je maar lekker thuis blijven.'
Moet hij maar gaan werken ofzo? Ik krijg ook niets van mn ouders maar red het makkelijk naast mn studie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79431466
* die blij is dat hij geen egoistische ouders heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79431469
quote:

[..]

Praat je over 10 jaar nog zo. Ja hoor ik mag echt wel een hypotheek maar mijn pa betaald er niet aan mee. Dus ja ik moet maar lekker thuis zitten...
pi_79431557
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Moet hij maar gaan werken ofzo? Ik krijg ook niets van mn ouders maar red het makkelijk naast mn studie.
Waarom krijg je niets van je ouders?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:14 schreef Hiya het volgende:

[..]

Praat je over 10 jaar nog zo. Ja hoor ik mag echt wel een hypotheek maar mijn pa betaald er niet aan mee. Dus ja ik moet maar lekker thuis zitten...
Over 10 jaar zwem ik in het geld en zullen mijn ouders me niets meer hoeven geven bovendien heb ik ze een vakantiehuisje beloofd haha.
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 23:24:02 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79431969
600 per maand van je ouders krijgen, maakt 7200 euro per jaar. Mijn broer zou in principe hetzelfde moeten krijgen want studeert ook, maakt 14400 per jaar. Mijn ouders houden dat heus niet over per jaar, 4 maal maakt 57600 wat mijn ouders mij en mijn broer in totaal moeten geven omdat het anders kutouders zijn? Ten eerste: heb het niet nodig. Ten tweede: ik voel me fucking schuldig. Ten derde onrealistisch voor gezin waar 1 persoon werkt wat wel netjes boven modaal is.

BT, ik hoop oprecht dat je trolt, anders moet ik eens een hartig woordje spreken bij de Australian !
pi_79432234
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:16 schreef mgerben het volgende:
Een kind heeft geen absolute impact, maar een relatieve.
Dat betekent dat je - geheel vanzelf - zelf de ruimte vindt in je budget.

Volgens het Nibud kost het eerste kind 19% van je besteedbare inkomen en twee kinderen kosten 27%. Daarna vlakt het af.

De grap is dat je dus best aan kinderen kunt beginnen, ook als je geen 19% over hebt. Niemand heeft namelijk geld 'over'.
Maar die bestedingsruimte ontstaat vanzelf.
Als je modaal verdient kom je ongeveer op de eerder 100k uit
pi_79434133
quote:

[..]

Duh? Als mijn kind hier woont en hier 300 meter van school afzit maar hij wilt een kamer die 200 meter van school afzit denk je toch niet dat ik elke maand 400 euro ga dokken omdat ie dan 100 meter dichterbij school zit, laterrrr

Mijn ouders geven me toch ook niet elke maand 800 euro voor mn hypotheek, 200 euro voor het eten, 300 euro voor elektra, water en verwarming, 100 euro voor mn auto, elke week 50 euro voor de benzine en 636 euro voor de kinderopvang, zijn mn ouders dan ook gelijk egoistisch?
pi_79434217
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:13 schreef Providentia het volgende:

[..]

Duh? Als mijn kind hier woont en hier 300 meter van school afzit maar hij wilt een kamer die 200 meter van school afzit denk je toch niet dat ik elke maand 400 euro ga dokken omdat ie dan 100 meter dichterbij school zit, laterrrr

Mijn ouders geven me toch ook niet elke maand 800 euro voor mn hypotheek, 200 euro voor het eten, 300 euro voor elektra, water en verwarming, 100 euro voor mn auto, elke week 50 euro voor de benzine en 636 euro voor de kinderopvang, is dat ook egoistisch dan?
Als je kinderen hebt moet je voor jezelf kunnen zorgen.
pi_79434255
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:16 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Als je kinderen hebt moet je voor jezelf kunnen zorgen.
? huh, ik vat even niet wat dat voor betrekking heeft op het verhaal?

als je uit huis wilt moet je ook voor jezelf kennen zorgen
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 00:26:49 #224
230491 Zith
pls tip
pi_79434537
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:15 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Waarom krijg je niets van je ouders?
Heb ik niet nodig, voelt ook niet goed bij mij om dingen of geld te krijgen...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 22 maart 2010 @ 09:05:28 #225
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79437680
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je modaal verdient kom je ongeveer op de eerder 100k uit
modaal is ongeveer 30k bruto
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')