Ik vind het gewoon heel asociaal om je kinderen feitelijk te dwingen om maar thuis te blijven wonen omdat je zelf geen bijdrage wil leveren aan de kosten als degene in kwestie het huis uit wil.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou neem je het wel negatief op! Wanneer mijn ouders niet bij hoeven te springen hoeft het ook niet (mijn situatie is als de geschetste van GreatWhiteSilence) Eigenlijk wil ik dat niet eens hebben
Zo staat het er niet. Mijn ouders zeggen dat ook: 'ik heb liever dat je in huis blijft wonen'. Nah, ze hebben groot gelijk, het is veel goedkoper. Maar wil ik het huis uit dan gaan ze me niet laten zitten hoor.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel asociaal om je kinderen feitelijk te dwingen om maar thuis te blijven wonen omdat je zelf geen bijdrage wil leveren aan de kosten als degene in kwestie het huis uit wil.
Het is heel simpel: als zij per se op eigen benen wil(len) staan, geen enkel probleem mee. Maar dan niet halfslachtig, dan mogen ze het volledig 'zelluf doen', ook financieel. Alleen als het zo is dat de studie te ver is om heen en weer te reizen en verhuizen daardoor noodzakelijk is willen we bijdragen, maar anders niet.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel asociaal om je kinderen feitelijk te dwingen om maar thuis te blijven wonen omdat je zelf geen bijdrage wil leveren aan de kosten als degene in kwestie het huis uit wil.
Mijn kinderen mogen het huis uit wanneer ze dat zelf willen en er aan toe zijn. Maar als ze nu op loop- of fietsafstand van school wonen, ga ik niet betalen voor een kamer e.d. Willen ze dan het huis uit, betalen ze dat maar zelf. De stufi is sowieso al voor de studie. Wat ze verder voor de studie kwijt zijn, passen wij dan wel bij.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:13 schreef Breathtaking het volgende:
Dat is helemaal treuriggun je het je kind niet om uit huis te gaan? Lekker egoïstisch.
Wat ik bedoel, dus.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als zij per se op eigen benen wil(len) staan, geen enkel probleem mee. Maar dan niet halfslachtig, dan mogen ze het volledig 'zelluf doen', ook financieel. Alleen als het zo is dat de studie te ver is om heen en weer te reizen en verhuizen daardoor noodzakelijk is willen we bijdragen, maar anders niet.
quote:Op zondag 21 maart 2010 22:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als zij per se op eigen benen wil(len) staan, geen enkel probleem mee. Maar dan niet halfslachtig, dan mogen ze het volledig 'zelluf doen', ook financieel. Alleen als het zo is dat de studie te ver is om heen en weer te reizen en verhuizen daardoor noodzakelijk is willen we bijdragen, maar anders niet.
Ik vind dus echt dat mensen die zo ontzettend beknibbelen op de educatie van hun kinderen gewoon geen kinderen zouden moeten krijgen.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen mogen het huis uit wanneer ze dat zelf willen en er aan toe zijn. Maar als ze nu op loop- of fietsafstand van school wonen, ga ik niet betalen voor een kamer e.d. Willen ze dan het huis uit, betalen ze dat maar zelf. De stufi is sowieso al voor de studie. Wat ze verder voor de studie kwijt zijn, passen wij dan wel bij.
Kom op zeg, ik heet geen Geven!
'Ja je mag uit huis maar dan moet je alles wel zelf betalen wat je niet gaat lukken dus moet je maar lekker thuis blijven.'quote:Op zondag 21 maart 2010 23:11 schreef Hiya het volgende:
*ahem* dikke troll alert
Zij houdt haar kind toch helemaal niet thuis. Hij moet niet thuis blijven. Hij mag thuis blijven en ook lekker op kamers. Moet je alleen wel voor betalen.
Moet hij maar gaan werken ofzo? Ik krijg ook niets van mn ouders maar red het makkelijk naast mn studie.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
'Ja je mag uit huis maar dan moet je alles wel zelf betalen wat je niet gaat lukken dus moet je maar lekker thuis blijven.'
quote:Op zondag 21 maart 2010 23:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
'Ja je mag uit huis maar dan moet je alles wel zelf betalen wat je niet gaat lukken dus moet je maar lekker thuis blijven.'
Waarom krijg je niets van je ouders?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Moet hij maar gaan werken ofzo? Ik krijg ook niets van mn ouders maar red het makkelijk naast mn studie.
Over 10 jaar zwem ik in het geld en zullen mijn ouders me niets meer hoeven gevenquote:Op zondag 21 maart 2010 23:14 schreef Hiya het volgende:
[..]
Praat je over 10 jaar nog zo. Ja hoor ik mag echt wel een hypotheek maar mijn pa betaald er niet aan mee. Dus ja ik moet maar lekker thuis zitten...
Als je modaal verdient kom je ongeveer op de eerder 100k uitquote:Op zondag 21 maart 2010 22:16 schreef mgerben het volgende:
Een kind heeft geen absolute impact, maar een relatieve.
Dat betekent dat je - geheel vanzelf - zelf de ruimte vindt in je budget.
Volgens het Nibud kost het eerste kind 19% van je besteedbare inkomen en twee kinderen kosten 27%. Daarna vlakt het af.
De grap is dat je dus best aan kinderen kunt beginnen, ook als je geen 19% over hebt. Niemand heeft namelijk geld 'over'.
Maar die bestedingsruimte ontstaat vanzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |