Misschien in jouw geval moeilijk in te schatten(vanwege je zorgenkindje, hopelijk toch ook nog een hoop plezier trouwens...), maar was die teruggang dan ook zoals je verwachtte dat het zou zijn? Is het wel reeel te schatten?quote:Op maandag 8 maart 2010 08:46 schreef ueberduitser het volgende:
Tuurlijk ga je er op achteruit als je kinderen "krijgt". Hoeveel is per situatie natuurlijk verschillend.
En als je dan ook nog eens een zorgenkindje hebt zoals wij, wordt het pas echt schrapen...
Nou, dat is niet helemaal zo hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef ueberduitser het volgende:
En reken er maar op dat de Kinderopvangtoeslag zo'n 80% van de kosten van de opvang dekt.
Borstvoeding is goedkoop en gezond.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:09 schreef LinkseVriend het volgende:
Mijn ervaring is en wat ik veel om mij heen zie is dat een kind (ondanks je nooit uitgaat) je tot de laatste cent kan uitkleden. Eerste maanden/jaren veel kleedgeld, want ze groeien zo snel uit hun kleding, luiers, dure voeding en de rest van de bijkomende kosten. kinderbijslag dekt maar een klein deel van wat je nodig hebt dus je moet altijd geld bij leggen. Een gezin waar alleen de vader werkt is anno 21ste eeuw bijna uitgesloten tenzij de vader een rijke vent is. Tegenwoordig moeten vader en moeder beide werken willen ze met de kind(eren) normaal willen rondkomen. Dat betekent dus dat moeder deeltijd werkt, vader (meestal) vol time en het kind in een dure crèche komt.
Ons eerste kindje Thijs konden we zonder problemen "bekostigen" en hoefden er financieel weinig voor te laten.quote:Misschien in jouw geval moeilijk in te schatten(vanwege je zorgenkindje, hopelijk toch ook nog een hoop plezier trouwens...), maar was die teruggang dan ook zoals je verwachtte dat het zou zijn? Is het wel reeel te schatten?
Zijn er dingen die je eerst wel deed, maar nu financieel gezien niet meer kan doen?
Als je borstvoeding kunt geven wel....quote:Borstvoeding is goedkoop en gezond. Scheelt je minimaal 10 euro per week.
De TT is 'Financiële impact van een baby', logisch dus dat je het dan over luiers hebt...quote:Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef zatoichi het volgende:
Wat lult hier iedereen nou over luiers enzo?
Een kind heb je van 0 tot ongeveer 18. De kosten van een groter huiskopen, schoolgeld, studiegeld enzovoort is vele malen groter. Daarom al met al 100.000 euro
In dit artikel komen ze zelfs tot 135.000, maar ja dan is het maar net de vraag wat je betaalt aan je studerend kind:
http://www.goederaet.nl/read/kostenvankinderen
98% van de vrouwen kan borstvoeding geven, dus de kans dat je het als vrouw niet kunt geven is vrij klein.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ons eerste kindje Thijs konden we zonder problemen "bekostigen" en hoefden er financieel weinig voor te laten.
Maar na ons 2e kindje Lenthe is er toch wezenlijk wat veranderd:
- we hebben een extra auto moeten kopen vanwege de vele afspraken die Lenthe heeft.
- moeders werkte 3 dagen in de week, maar vanwege wederom de vele afspraken, moet ze 1 dag ouderschapsverlof in de week opnemen. (dus loon ook 30% naar beneden)
- we rijden nu ca. 15.000km meer per jaar, wederom vanwege alle afspraken.
- uitgaan? We zijn in een jaar tijd wel 1x weggeweest.
kan nog wel ff door gaan zo, maar daar wordt ik niet bepaald vrolijker van nu...
Percentage Kinderopvangtoeslag is natuurlijk afhankelijk van je verzamelinkomen, wij krijgen in ieder geval zo'n 80% terug van de staat.
[..]
Als je borstvoeding kunt geven wel....
Ik wilde je niet verdrietig makenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ons eerste kindje Thijs konden we zonder problemen "bekostigen" en hoefden er financieel weinig voor te laten.
Maar na ons 2e kindje Lenthe is er toch wezenlijk wat veranderd:
- we hebben een extra auto moeten kopen vanwege de vele afspraken die Lenthe heeft.
- moeders werkte 3 dagen in de week, maar vanwege wederom de vele afspraken, moet ze 1 dag ouderschapsverlof in de week opnemen. (dus loon ook 30% naar beneden)
- we rijden nu ca. 15.000km meer per jaar, wederom vanwege alle afspraken.
- uitgaan? We zijn in een jaar tijd wel 1x weggeweest.
kan nog wel ff door gaan zo, maar daar wordt ik niet bepaald vrolijker van nu...
Percentage Kinderopvangtoeslag is natuurlijk afhankelijk van je verzamelinkomen, wij krijgen in ieder geval zo'n 80% terug van de staat.
[..]
Als je borstvoeding kunt geven wel....
Maar als je kindje nu te vroeg geboren wordt, dan is dat eerst toch niet zo handig??quote:Op maandag 8 maart 2010 10:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
98% van de vrouwen kan borstvoeding geven, dus de kans dat je het als vrouw niet kunt geven is vrij klein.
Tja een kind begint altijd als een baby, maar uiteindelijk zal hij/zij meer kosten als ze ouder worden. Tja het zou handig zijn als je de baby-fase van een kind over kan slaan natuurlijk...quote:Op maandag 8 maart 2010 09:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De TT is 'Financiële impact van een baby', logisch dus dat je het dan over luiers hebt...
Kolven en dat geven. Is nog veel beter voor die prematuurtjes ook: het verkleint de kan op infecties, waar die kleintjes sowieso vatbaarder voor zijn als ze te vroeg geboren zijn. En dan na een tijdje overstappen op direct aan de borst drinken.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:10 schreef Nyota het volgende:
[..]
Maar als je kindje nu te vroeg geboren wordt, dan is dat eerst toch niet zo handig??
Ook dat valt me enorm mee, heb niet het idee dat ik er echt dingen voor moet laten. Alleen schoenen zijn achterlijk duur, maar ook daar is iets op te vindenquote:Op maandag 8 maart 2010 10:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mij vallen de kosten tot nu toe ook helemaal mee. Het duurste was idd de aanschaf van meubeltjes, kinderwagen, commode, eerste kleertjes enz.
Ja, toen zaten we in totaal toch wel rond de 2000 euro. Maar deze spulletjes bewaren we allemaal ook voor als er nog eens een kindje komt.
Misschien wordt het echt duurder als ze naar school gaan. Maar tot nu toe valt het financiel reuze mee.
Julian loopt nog niet, dus schoenen zijn nog niet nodig.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook dat valt me enorm mee, heb niet het idee dat ik er echt dingen voor moet laten. Alleen schoenen zijn achterlijk duur, maar ook daar is iets op te vinden
en dat is onbetaalbaar!!!quote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar geniet wel veel meer van de kleine dingen: lekker samen spelen, een lach, samen wandelen en genieten van het zonnetje. Zulke dingen.
Da's natuurlijk niet echt [WGR]gerelateerd, maar een avondje uiteten gaat hier gewoon spontaan, ze gaat gewoon mee. En we hebben hele fijne buren, waarmee we regelmatig babyfoon uitwisselen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Soms vind ik het wel eens jammer dat je niks meer spontaan kunt doen. Voor we Julian hadden konden we van de ene op de andere minuut beslissen een avondje uit eten te gaan, biosoop, of lekker uit. Dat gaat nu niet meer, je moet van tevoren oppas regelen en echt laat kun je het toch niet maken, want de kleine is 's ochtends toch weer vroeg wakker.
Maar geniet wel veel meer van de kleine dingen: lekker samen spelen, een lach, samen wandelen en genieten van het zonnetje. Zulke dingen.
We hebben Julian wel een paar keer meegenomen, maar hij vindt er echt niks aan. Na een half uurtje gaat ie dan jengelen. Wil ook dat hij plezier heeft.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet echt [WGR]gerelateerd, maar een avondje uiteten gaat hier gewoon spontaan, ze gaat gewoon mee. En we hebben hele fijne buren, waarmee we regelmatig babyfoon uitwisselen.
Dat geldt maar tot +/- 6 maanden en dan houdt dat op. Ten 2de wilde mijn exvriendin dat niet, want je moet dan aangepast gaan eten + dat het haar wel eens een dure borstcorrectie kon kosten. Nee, dan ben je opgeven moment toch weer veel meer geld kwijt.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Borstvoeding is goedkoop en gezond.Scheelt je minimaal 10 euro per week.
Ja, klopt het is ook wel een beetje afhankelijk van het kindquote:Op maandag 8 maart 2010 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben Julian wel een paar keer meegenomen, maar hij vindt er echt niks aan. Na een half uurtje gaat ie dan jengelen. Wil ook dat hij plezier heeft.
Lees je eens in zou ik zeggen...quote:Op maandag 8 maart 2010 13:17 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Dat geldt maar tot +/- 6 maanden en dan houdt dat op. Ten 2de wilde mijn exvriendin dat niet, want je moet dan aangepast gaan eten + dat het haar wel eens een dure borstcorrectie kon kosten. Nee, dan ben je opgeven moment toch weer veel meer geld kwijt.
Er zijn zat kleine kinderen in mijn familie + van mijzelf en kennissen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Lees je eens in zou ik zeggen...
500 euro per maand, dat ga ik bij lange niet halenquote:
Ik denk dat jij vooral in bent gegaan op praatjes die je om je heen hebt gehoord.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:47 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Er zijn zat kleine kinderen in mijn familie + van mijzelf en kennissen.
Ik heb dus zat info gekregen van medici, familie, kennissen en van vreemden op bepaalde website's.
Maar blijkbaar vergelijk jij jezelf met anderen en dat jou optie alleen de juiste is.
ja.. en dan gaan ze een deel van de huurwaarde van de woning meetellen als kostenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef zatoichi het volgende:
Wat lult hier iedereen nou over luiers enzo?
Een kind heb je van 0 tot ongeveer 18. De kosten van een groter huiskopen, schoolgeld, studiegeld enzovoort is vele malen groter. Daarom al met al 100.000 euro
In dit artikel komen ze zelfs tot 135.000, maar ja dan is het maar net de vraag wat je betaalt aan je studerend kind:
http://www.goederaet.nl/read/kostenvankinderen
Kan zonder kind ook prima hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Van borstvoeding krijg je geen hangborsten... Dat vormt gewoon terug als je stopt.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:17 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Dat geldt maar tot +/- 6 maanden en dan houdt dat op. Ten 2de wilde mijn exvriendin dat niet, want je moet dan aangepast gaan eten + dat het haar wel eens een dure borstcorrectie kon kosten. Nee, dan ben je opgeven moment toch weer veel meer geld kwijt.
Mijn meisje is nu 14 maanden en drinkt nog volop. Familie, kennissen en vreemden verzuchten dat dit wel heel erg zwaar voor mij is, (Niet dus, even aanleggen kost minder tijd dan een broodje of een fles maken), en hou op over medici. De ene keer dat we bij de kinderarts zaten wilde deze idioot mijn dochter 20 testjes laten ondergaan omdat ze rond de vier maanden minder snel ging groeien. Dit is een normaal patroon bij bv-kinderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:47 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Er zijn zat kleine kinderen in mijn familie + van mijzelf en kennissen.
Ik heb dus zat info gekregen van medici, familie, kennissen en van vreemden op bepaalde website's.
Maar blijkbaar vergelijk jij jezelf met anderen en dat jou optie alleen de juiste is.
Je weet het inderdaad vast beter dan de dokterquote:Op maandag 8 maart 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mijn meisje is nu 14 maanden en drinkt nog volop. Familie, kennissen en vreemden verzuchten dat dit wel heel erg zwaar voor mij is, (Niet dus, even aanleggen kost minder tijd dan een broodje of een fles maken), en hou op over medici. De ene keer dat we bij de kinderarts zaten wilde deze idioot mijn dochter 20 testjes laten ondergaan omdat ze rond de vier maanden minder snel ging groeien. Dit is een normaal patroon bij bv-kinderen.
Mijn meisje is nog nooit ziek geweest, op één keer zesde ziekte na. Maar nee hoor, ze moest ziek zijn want die rare groei kon niet. Eikel
Jazeker, dat wist ik inderdaad. Helaas is het zo dat je als goed ingelezen bv-moeder vaak meer weet van bv dan de gemiddelde (kinder)arts.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je weet het inderdaad vast beter dan de dokter
Dokters hebben inderdaad bizar weinig verstand van borstvoeding. Ik durf zelfs te zeggen: geen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je weet het inderdaad vast beter dan de dokter
bv-kinderenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mijn meisje is nu 14 maanden en drinkt nog volop. Familie, kennissen en vreemden verzuchten dat dit wel heel erg zwaar voor mij is, (Niet dus, even aanleggen kost minder tijd dan een broodje of een fles maken), en hou op over medici. De ene keer dat we bij de kinderarts zaten wilde deze idioot mijn dochter 20 testjes laten ondergaan omdat ze rond de vier maanden minder snel ging groeien. Dit is een normaal patroon bij bv-kinderen.
Mijn meisje is nog nooit ziek geweest, op één keer zesde ziekte na. Maar nee hoor, ze moest ziek zijn want die rare groei kon niet. Eikel
T'is allemaal wat, open er een topic over of zo.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jazeker, dat wist ik inderdaad. Helaas is het zo dat je als goed ingelezen bv-moeder vaak meer weet van bv dan de gemiddelde (kinder)arts.
Mensen die niet voor zichzelf kunnen denkenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
bv-kinderen
en verder wat DAM zegt.. moeders die artsen weigeren te geloven...
Borstgevoede kinderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
bv-kinderen
en verder wat DAM zegt.. moeders die artsen weigeren te geloven...
ja, want een kind uitpoepen en je op internet inlezen is een betere basis voor een diagnose dan een jarenlange universitaire studie afrondenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mensen die niet voor zichzelf kunnen denken
Waar een half uurtje aan borstvoeding wordt besteed, en dan alleen de werking van de borstquote:Op maandag 8 maart 2010 14:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja, want een kind uitpoepen en je op internet inlezen is een betere basis voor een diagnose dan een jarenlange universitaire studie afronden
arm kind
Mensen die artsen zomaar eikel noemen omdat hij volgens de richtlijnen werkt, en niet diverse fora doorleest waar borstvoedende kenau's het hoogste woord hebben.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Borstgevoede kinderen.
Mensen die artsen zonder verder te kijken zomaar geloven.
Gelukkig nietquote:Op maandag 8 maart 2010 14:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
je hebt nog geen kinderen zo te lezen....
Inderdaad...quote:Op maandag 8 maart 2010 14:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mensen die artsen zonder verder te kijken zomaar geloven.
Dat geldt dus ook voor ziekenhuis/arts-discussies. Posts worden nu gewoon gewist.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi! Het mag weer on topicAls je over " bv " (
) wilt beppen, dan kun je daarvoor in [OUD] terecht...
Hoezo ben je eigenlijk zo veel kwijt voor KO, geen bijdrage van je werk?quote:Op maandag 8 maart 2010 14:47 schreef Ticootje het volgende:
ok uitgaven:
Kinderopvang 330 per maand
Luiers: +- 10 euro per week, in de zomer minder, want katoenen luiers (eenmalige aanschaf van 450 euro)
zoveel? Dat valt reuze mee, 4 dagen per week... 179 uur per maand.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:49 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoezo ben je eigenlijk zo veel kwijt voor KO, geen bijdrage van je werk?
Ah op die manier.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
zoveel? Dat valt reuze mee, 4 dagen per week... 179 uur per maand.
Als je veel verdient, krijg je, terecht, minder van de belasting terug.
(Ons kinderdagverblijf doet niet aan halve dagen, jen gaat 3,5 dag naar het kinderdagverblijf)
Het kost iets van 6 euro nog wat per uur... Dus de rekening van het kinderdagverblijf is iets boven de 1000 euro. Die 300 die ik zelf moet betalen vind ik dan best meevallen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:54 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ah op die manier.Klinkt gewoon zo veel.
Ging ten onrechte uit van 2 of minder dagen, vandaar.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kost iets van 6 euro nog wat per uur... Dus de rekening van het kinderdagverblijf is iets boven de 1000 euro. Die 300 die ik zelf moet betalen vind ik dan best meevallen.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef emokid het volgende:
Dit is echt zo Nederlands, gelijk naar de kosten kijken. Het is godverdomme een kind. Die breng je gewoon op aarde of niet. Beetje gierig doen kosten, jezus. Dit slaat echt alles.
eensquote:Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]!! Je moet kinderen niet op aarde brengen als het geld niet hebt om voor ze te zorgen.
Die krijg je tegenwoordig van de overheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef willempjewever het volgende:
Een kind tot 3 jaar kost ongeveer 40 euro per maand aan luiers, 120 euro per maand aan kinderopvang (dan heb ik het geld van de overheid dat je krijgt er al afgetrokken), 4 euro per week aan fruit, tussen de 40 en 60 euro per maand aan eten, 25 euro per maand aan schoentjes, 25 euro per maand aan kleding en de aanschaf van babykamer en maxi cosi en box etc. kost ongeveer 2000 tot 3000 euro als het nieuw koopt.
Volgens mij zit ik er dan wel op. Het valt dus allemaal wel mee. Als ik het bij elkaar optel kom ik dus op ongeveer 250 euro per maand per kind.
Kinderen worden pas duur als ze gaan sporten of als ze boeken e.d. nodig hebben voor school.
Dat scheelt dan weerquote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef Ticootje het volgende:
Die krijg je tegenwoordig van de overheid.
Je bespaart door er meer te nemen ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:26 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer
Ik heb trouwens mijn kinderen 2 dagen op de kinderopvang en de 2e kost maar 30 euro per maand meer.
No, fucking, shit. Heb je dit ook op fok geleerd? Mensen doen echt alsof het hier een derdewereld land is. Iedereen kan een kind hebben en er gewoon financieel voor zorgen. Alsof ze nikies aan moeten op hun tweede. Doe ff normaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]!! Je moet kinderen niet op aarde brengen als het geld niet hebt om voor ze te zorgen.
Bijstandmoeders. Misschien ken je het fenomeen. Je zegt dat alleenstaande moeders die al bv 3 kinderen hebben van 3 verschillende mannen en moeite hebben om rond te komen er nog wel een kunnen nemen?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:28 schreef emokid het volgende:
[..]
No, fucking, shit. Heb je dit ook op fok geleerd? Mensen doen echt alsof het hier een derdewereld land is. Iedereen kan een kind hebben en er gewoon financieel voor zorgen. Alsof ze nikies aan moeten op hun tweede. Doe ff normaal.
Dat zijn dan de mensen die vervolgens in dubbeltje op zn kant komen en maar klagen dat alles zo zwaar is.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef emokid het volgende:
Dude, waarom heb je het over 3 kinderen? Dat lijkt me ook wel duidelijk dat het niet kan dan. Maar één moet wel lukken hoor. Niet zo overdrijven mensen.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef emokid het volgende:
Dit is echt zo Nederlands, gelijk naar de kosten kijken. Het is godverdomme een kind. Die breng je gewoon op aarde of niet. Beetje gierig doen kosten, jezus. Dit slaat echt alles.
Fuck, of je spreekt jezelf tegen, of je kan je niet zo goed verwoorden.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef emokid het volgende:
Dude, waarom heb je het over 3 kinderen? Dat lijkt me ook wel duidelijk dat het niet kan dan. Maar één moet wel lukken hoor. Niet zo overdrijven mensen.
Niet goed verwoorden dus, en in het geval dat er een stel in de schuldsanering zit, en moet rondkomen van 100 euro per maand na aftrek van vaste lasten. Is het dan handig dat ze beginnen aan een kind. (1 ja.)quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef emokid het volgende:
Ik heb het over één kind. Natuurlijk neem je geen extra kind als je er al een paar hebt en niet rond kunt komen. Captain obvious.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:59 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Uh ja, want geld speelde toch geen rol?
of willen studeren daarna..quote:Op maandag 8 maart 2010 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Wacht maar tot ze naar de middelbare school gaan en/of op een sportclub willen.. dan is de financiele last van een baby echt noppes.
Een kind van een profvoetballer loopt rond in burberry en met een louis vuitton tasje net als pappie dus ja.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:56 schreef Kaza het volgende:
Dit zou betekenen dat het kind van een profvoetballer duizenden euro's per maand "kost", terwijl het kind van Jan Modaal misschien maar 100 euro per maand kost.
Over de Zeeman: altijd gezegd dat ik daar noooit geen kleding zou kopen voor mijn kids.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef AKK78 het volgende:
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar pampers en voeding kosten nou eenmaal wel geld. In de eerste maanden ben je relatief weinig kwijt aan kleding (kado's) maar dat hakt er daarna ook leuk in.
Ik ben nu gemiddeld 25e per week kwijt aan mijn kleine man. En dan is hij nog echt een baby! 6e voeding, 10e luiers en dan gemiddeld 10e per week aan kleding/flessen/overig. Aan kinderbijslag krijgen we 200, dus we 'schieten'er 100 bij in. Maar straks is er de dure kinderopvang...dan wordt het wel een ander rekensommetje. Ook zal de kleine man steeds duurder worden qua eten en qua kleding. De zeeman is inderdaad een supergoeie voor de kleintjes (zowel de kids als de portomonnee) en ze hebben nog leuk spul ook!
Die van mij kon inderdaad niet aan de tietquote:Op maandag 8 maart 2010 10:10 schreef Nyota het volgende:
[..]
Maar als je kindje nu te vroeg geboren wordt, dan is dat eerst toch niet zo handig??
Ach, voor verjaardagen en kerst is het wel leuk, maar dat is natuurlijk maar net of je het er voor over hebtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:36 schreef Hiya het volgende:
Man man het is een klein kind. Toen ik een jaar of 4 was banjerde ik rond in zelfgemaakte truien en overalls. Binnen twee uur was alles toch weer smerig, ik ga echt never nimmer te nooit voor mijn kind dure merkkleding kopen als het nog in de ravot fase is.
Het grootste deel zit in de teruggang in salaris, uitgaande dat je 2 dagen opvang hebt ga je samen 3 dagen minder werken, dat is een behoorlijk deel.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:49 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoezo ben je eigenlijk zo veel kwijt voor KO, geen bijdrage van je werk?
Leuk, een kind nemen zonder ervoor te kunnen zorgen. Bij de volgende verkiezingen maar weer op de SP stemmen, tenslotte heeft jouw kind recht op een leuke jeugd, dus laat anderen er dan maar voor betalenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:17 schreef emokid het volgende:
Het ligt aan de levensstandaard die een kind gewend was. Kocht je als getrouwd stel altijd merkkleding voor de kinderen, dan moet moeders alleen dit ook kunnen doen. Dus, ja, daar mag pappie aan mee betalen. Hij wilde dit immers voorheen ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:56 schreef Kaza het volgende:
Mijn man betaalt zich scheel aan kinderalimentatie voor zijn kinderen die bij zijn ex wonen, tenminste wel als ik het vergelijk met wat ik hier aan mijn 3 kinderen kwijt ben. Het is dus maar net wat voor berekening je erop los laat.
Dit zou betekenen dat het kind van een profvoetballer duizenden euro's per maand "kost", terwijl het kind van Jan Modaal misschien maar 100 euro per maand kost.
Een kleine 1000¤/maand aan studiebijdrage van je ouders?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha op dat punt zijn mijn ouders nu aanbeland11 000 euro per jaar, ka-ching.
Als je mijn kuiken was, mocht je er mooi zelf aan bijdragen.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
'k Ben blij dat ik mijn ouders daar niet mee heb opgezadeld.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat voor studie doe jij in godsnaam. Een standaard HBO/WO studie kost je jaarlijks 1620 Euro...quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |