Waarom weg?quote:Op zondag 7 maart 2010 19:04 schreef YoshiBignose het volgende:
OH MIJN GOD DAT DIT KAN IN NEDERLAND IK MOET HIER WEG!
Te weten...quote:Op zondag 7 maart 2010 19:10 schreef Skrull het volgende:
[..]
Dat heeft hij berekend door middel van 4 factoren.
Samen een vliegtuig boeken? oh wacht... Vrachtwagentje met ammoniak of benzine +1 mooie bom in een willekeurig warenhuis of school is dodelijker dan een vliegtuigje opblazen. Maar omdat ik dit heb kunnen bedenken zal ik wel een AIVD internettap krijgen.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:04 schreef YoshiBignose het volgende:
OH MIJN GOD DAT DIT KAN IN NEDERLAND IK MOET HIER WEG!
Inderdaad, ik moest een beetje huilen en lachen tegelijk.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:34 schreef SonicB het volgende:
beetje jammer dat hij niet het verschil weet tussen kmar en douane!
ben je moslim?quote:Op zondag 7 maart 2010 21:25 schreef baba117 het volgende:
[..]
Samen een vliegtuig boeken? oh wacht... Vrachtwagentje met ammoniak of benzine +1 mooie bom in een willekeurig warenhuis of school is dodelijker dan een vliegtuigje opblazen. Maar omdat ik dit heb kunnen bedenken zal ik wel een AIVD internettap krijgen.
"Kunnen we lachen"quote:Op zondag 7 maart 2010 22:44 schreef TheVulture het volgende:
Ze dachten waarschijnlijk "Daar hebben we Alberto weer... laat maar door jongens"
Gewoon niet controleren, en toegeven dat het onveilig isquote:Op zondag 7 maart 2010 23:04 schreef Mr.J het volgende:
Bah. Straks 5 uur van te voren inchecken met alle extra controles door die lamlul.
Dat is nog niet zo erg als er dan gegarandeerd niets meer gebeurt, maar het vervelende is dat je dan nog geen garantie hebt dat er niemand met kwade bedoelingen op dezelfde vlucht zit als jij.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:04 schreef Mr.J het volgende:
Bah. Straks 5 uur van te voren inchecken met alle extra controles door die lamlul.
Nog even en je moet drie dagen van tevoren inchecken.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:04 schreef Mr.J het volgende:
Bah. Straks 5 uur van te voren inchecken met alle extra controles door die lamlul.
Inchecken kan al een dag van te vorenquote:Op zondag 7 maart 2010 23:04 schreef Mr.J het volgende:
Bah. Straks 5 uur van te voren inchecken met alle extra controles door die lamlul.
Plus dat er ook allerlei steekproeven worden genomen om te zien of je geen explosieve restanten op je handen of andere bagage hebt zitten, er honden rondlopen om explosieven te smokkelen.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:36 schreef dynamiet het volgende:
Tegenwoordig kunnen x-ray machines explosieve stoffen ook gewoon herkennen: Wiki-link
Er zal wel gewoon water in de fles hebben gezeten, ook I.v.m. juridische vervolging.
Had ook gekund, maar er moest een uur uitzending gevuld worden denk ik.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap zijn methode niet.
- Hij gaat door de douane, koopt een fles Bacardi taxfree. Laat deze sealen.
- Hij neemt de vlucht niet, maar gaat weer door de douane terug naar huis.
- Hij verbreekt de seal, vult de fles Bacardi met springstof.
- Hij gaat weer terug naar Schiphol, gaat met de fles springstof door de douane naar de taxfree shop.
- Hij koopt zijn zelf meegebracht fles Bacardi (met springstof) opnieuw en deze wordt geseald.
- Hij gaat het vliegtuig in met de gesealde fles springstof, waardoor er geen argwaan is bij de controle.
De eerste stappen kon hij toch gewoon overslaan? Gewoon bij de Gall&Gall om de hoek een fles Bacardi halen en deze vullen met springstof, meenemen naar Schiphol en 'm dan bij de taxfree shop "kopen" en laten sealen?
(uiteraard zal er geen echte springstof in hebben gezeten, het gaat om de procedure die lek is)
Hij wil goedkoop kijkcijfers scoren.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:35 schreef Red_85 het volgende:Wat een kneus. Echt, die baksteen ligt al klaar met zijn foto erop.
Binnenkort weer langere wachtrijen, weer meer achterdocht, weer meer nutteloze checks en nog meer schijnveiligheid.
Wat wil hij nou? Weet hij dat zelf wel? Iedere week kan ik wel iets laten zien.
100% waterdicht bestaat niet, dan moet je schiphol sluiten en bij wet bepalen dat je niet meer mag vliegen. Dan is alles 100% veilig.
Onmogelijk.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo erg als er dan gegarandeerd niets meer gebeurt, maar het vervelende is dat je dan nog geen garantie hebt dat er niemand met kwade bedoelingen op dezelfde vlucht zit als jij.
Zo'n "deskundige" in de uitzending zei dat zo'n scanner geen verschil kan zien. Als blijkt dat dat technisch wel mogelijk is vraag ik me af of die scanners ook op Schiphol gebruikt worden.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:
De procedure is ook dat alles door de X-ray gaat. Als daar explosieven herkend worden, wat technisch kan, is het ook niet zo erg dat die procedure fout gaat. De explosieven worden er toch wel voor het vliegtuig uitgehaald.
Ik denk dat de Bacardi bij de Gall&Gall uiterlijk misschien net iets anders is dan die op Schiphol, dat kan het label zijn, maar het zou ook het papiertje op het dopje kunnen zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap zijn methode niet.
De eerste stappen kon hij toch gewoon overslaan? Gewoon bij de Gall&Gall om de hoek een fles Bacardi halen en deze vullen met springstof, meenemen naar Schiphol en 'm dan bij de taxfree shop "kopen" en laten sealen?
Ik heb ondertussen mijn buik vol van die deskundigen en politici die zich voor het karretje laten spannen voor hun 5 minutes of fame.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zo'n "deskundige" in de uitzending zei dat zo'n scanner geen verschil kan zien. Als blijkt dat dat technisch wel mogelijk is vraag ik me af of die scanners ook op Schiphol gebruikt worden.
Snap het ook nog steeds niet echt.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap zijn methode niet.
- Hij gaat door de douane, koopt een fles Bacardi taxfree. Laat deze sealen.
- Hij neemt de vlucht niet, maar gaat weer door de douane terug naar huis.
- Hij verbreekt de seal, vult de fles Bacardi met springstof.
- Hij gaat weer terug naar Schiphol, gaat met de fles springstof door de douane naar de taxfree shop.
- Hij koopt zijn zelf meegebracht fles Bacardi (met springstof) opnieuw en deze wordt geseald.
- Hij gaat het vliegtuig in met de gesealde fles springstof, waardoor er geen argwaan is bij de controle.
Nee want Schiphol keurt het goed dat er zo wordt gereisd. De beveiliging mag alleen vloeistoffen 'weigeren' als ze inderdaad kleiner dan 100ml zijn, en dan maximaal 1 liter in totaal aan kleine verpakkingen. Flessen die op de juiste manier gesealed zijn op Schiphol (en de bon komt overeen met de inhoud, vluchtnummer en datum/tijd) mogen dus mee. Men gaat er niet vanuit dat ermee gekloot is omdat men dat niet verwachtquote:Op zondag 7 maart 2010 23:42 schreef sander89 het volgende:
Snap het ook nog steeds niet echt.
Want je mag maar max 100 ml aan vloeistoffen mee nemen, ook al is het nog geseald daar ga je toch vanuit dat er mee gekloot is.
Je kan ook gewoon een fles yax-free wodka op de plee in t vliegtuig in de fik steken, kan je een hoop stappen overslaan en de paniek aan boord is er niet minder omquote:Op zondag 7 maart 2010 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap zijn methode niet.
- Hij gaat door de douane, koopt een fles Bacardi taxfree. Laat deze sealen.
- Hij neemt de vlucht niet, maar gaat weer door de douane terug naar huis.
- Hij verbreekt de seal, vult de fles Bacardi met springstof.
- Hij gaat weer terug naar Schiphol, gaat met de fles springstof door de douane naar de taxfree shop.
- Hij koopt zijn zelf meegebracht fles Bacardi (met springstof) opnieuw en deze wordt geseald.
- Hij gaat het vliegtuig in met de gesealde fles springstof, waardoor er geen argwaan is bij de controle.
De eerste stappen kon hij toch gewoon overslaan? Gewoon bij de Gall&Gall om de hoek een fles Bacardi halen en deze vullen met springstof, meenemen naar Schiphol en 'm dan bij de taxfree shop "kopen" en laten sealen?
(uiteraard zal er geen echte springstof in hebben gezeten, het gaat om de procedure die lek is)
u denkt volkomen juist.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat de Bacardi bij de Gall&Gall uiterlijk misschien net iets anders is dan die op Schiphol, dat kan het label zijn, maar het zou ook het papiertje op het dopje kunnen zijn.
Net als bij sigaretten.
Ken genoeg collega's en collegabedrijven die hem heel graag een kopje kleiner willen maken. Per ongeluk of express, met of zonder getuigen.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:43 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een fles yax-free wodka op de plee in t vliegtuig in de fik steken, kan je een hoop stappen overslaan en de paniek aan boord is er niet minder om
Wat een gezeik, als je echt wilt schiet je toch vanaf de A4 een Boeing met een stinger ofzo naar beneden?
Nu kunnen we inderdaad weer langer wachten voor je met je koffertje zonder en tasje met vloeistof, je laptop los want ow jee het is electronica en je broek op je knieën vanwege de metaaldetector moet je riem af door de security check heen ben om 2 uurtjes naar Ibiza te vliegen en daar weer door de controle moet, Alberto...bedankt, kom ik je als BN'er tegen op Ibiza flikker ik je van de rotsen
Aha snap het al, want je gaan natuurlijk door de douane na het taxfree shoppen, dus je kan elke fles meenemen en dan een winkel in gaan waar je hem zogenaamd koopt.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:42 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nee want Schiphol keurt het goed dat er zo wordt gereisd. De beveiliging mag alleen vloeistoffen 'weigeren' als ze inderdaad kleiner dan 100ml zijn, en dan maximaal 1 liter in totaal aan kleine verpakkingen. Flessen die op de juiste manier gesealed zijn op Schiphol (en de bon komt overeen met de inhoud, vluchtnummer en datum/tijd) mogen dus mee. Men gaat er niet vanuit dat ermee gekloot is omdat men dat niet verwacht.
Die laatste ja.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:14 schreef Skaai het volgende:
[..]
Inchecken kan al een dag van te voren. 5 Uur van te voren aanwezig zijn bedoel je neem ik aan
Nee je gaat ook niet door de douane na het taxfree shoppenquote:Op zondag 7 maart 2010 23:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Aha snap het al, want je gaan natuurlijk door de douane na het taxfree shoppen, dus je kan elke fles meenemen en dan een winkel in gaan waar je hem zogenaamd koopt.
Dan sealen ze hem en stap je met je cocktail in het vliegtuig.
Je handbagage word dan toch gecontroleerd?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:03 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nee je gaat ook niet door de douane na het taxfree shoppen.
Je handbagage wordt, voor het instappen, gecontroleerd door een beveiligingsbedrijf. Dat gebeurd niet door de douane.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je handbagage word dan toch gecontroleerd?
Anders snap ik het helemaal niet meer.
Ja maar dat wordt niet door de douane gedaan maar door een particulier beveiligingsbedrijfquote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je handbagage word dan toch gecontroleerd?
Anders snap ik het helemaal niet meer.
Je checkt eerst in, dropt je koffer (ruimbagage), gaat dan door de douane (ZONDER handbagagecontrole), komt dan in het tax-free gedeelte waar je kunt shoppen. Pas vlak voordat je bij de gate het vliegtuig ingaat wordt de handbagage ook gecontroleerd en ga je door de metaaldetector.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je handbagage word dan toch gecontroleerd?
Anders snap ik het helemaal niet meer.
Aha dat wist ik niet.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt niet door de douane gedaan maar door een particulier beveiligingsbedrijf.
-edit- Wat VancouverFan zegt dus.
quote:Op maandag 8 maart 2010 00:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Je checkt eerst in, dropt je koffer (ruimbagage), gaat dan door de douane (ZONDER handbagagecontrole) paspoortcontrole, komt dan in het tax-free gedeelte waar je kunt shoppen.
En dit komt alleen voor bij de vluchten die naar niet-Schengen gaan. Dus als je naar Rome vliegt kom je eerst door de beveiligingscontrole en daarna pas bij het tax-free gedeelte.quote:Pas vlak voordat je bij de gate het vliegtuig ingaat wordt de handbagae ook gecontroleerd en ga je door de metaaldetector.
Maar dat leidt tot minder publiciteit en verstoort het leven in het westen minderquote:Op zondag 7 maart 2010 21:25 schreef baba117 het volgende:
[..]
Samen een vliegtuig boeken? oh wacht... Vrachtwagentje met ammoniak of benzine +1 mooie bom in een willekeurig warenhuis of school is dodelijker dan een vliegtuigje opblazen. Maar omdat ik dit heb kunnen bedenken zal ik wel een AIVD internettap krijgen.
Dat moet ik nog zien als ze de Bijenkorf op de Dam opblazen tijdens de drie dwaze dagen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar dat leidt tot minder publiciteit en verstoort het leven in het westen minder
Dat vroeg ik me ook al af. Als dit nou de kunde van onze 1984 achtige politie is dan is de piraten partij minder hard nodig als ik dacht.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:37 schreef moussie het volgende:
Ik heb het allemaal niet echt gevolgd, ben niet zo'n fan van SBS6 sensatie .. maar begrijp ik het nu goed, hij en zijn medewerkers zijn maanden gevolgd en in kaart gebracht, dus de laatste uitzending is eigenlijk onder de neus van de politie opgenomen?
Tijdens 911 lag het vliegverkeer in heel de wereld een week lang plat, als ze de bijenkorf opblazen ligt de dam plat. Bijna geen verschil toch?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:37 schreef moussie het volgende:
Ik heb het allemaal niet echt gevolgd, ben niet zo'n fan van SBS6 sensatie .. maar begrijp ik het nu goed, hij en zijn medewerkers zijn maanden gevolgd en in kaart gebracht, dus de laatste uitzending is eigenlijk onder de neus van de politie opgenomen?
Volgens mij werd die niet meer gevolgd.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:37 schreef moussie het volgende:
Ik heb het allemaal niet echt gevolgd, ben niet zo'n fan van SBS6 sensatie .. maar begrijp ik het nu goed, hij en zijn medewerkers zijn maanden gevolgd en in kaart gebracht, dus de laatste uitzending is eigenlijk onder de neus van de politie opgenomen?
Dat is bij die quote idd een relevante opmerking.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tijdens 911 lag het vliegverkeer in heel de wereld een week lang plat, als ze de bijenkorf opblazen ligt de dam plat. Bijna geen verschil toch?
Klopt, wat is je punt?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:44 schreef baba117 het volgende:
[..]
Dat is bij die quote idd een relevante opmerking.
Leer de draad eerstquote:Op maandag 8 maart 2010 00:47 schreef baba117 het volgende:
[..]
Iets met sarcasme. Hij heeft het over de politie en jij begint over 911 en de bijenkorf?
Paspoortcontrole idd, my bad.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
[..]
En dit komt alleen voor bij de vluchten die naar niet-Schengen gaan. Dus als je naar Rome vliegt kom je eerst door de beveiligingscontrole en daarna pas bij het tax-free gedeelte.
quote:quote:
dan is het handiger als je die quote en niet mijquote:Op maandag 8 maart 2010 00:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was een reactie op poepoog
Nou, verlicht ons met je diepgaande kennis...quote:Op zondag 7 maart 2010 19:18 schreef MouzurX het volgende:
Goh.
Elk normaal denkend mens had ook wel door dat als je het écht wilt je makkelijk een bom naar binnen kan smokkelen
Onzin.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:35 schreef Red_85 het volgende:Wat een kneus. Echt, die baksteen ligt al klaar met zijn foto erop.
Binnenkort weer langere wachtrijen, weer meer achterdocht, weer meer nutteloze checks en nog meer schijnveiligheid.
Wat wil hij nou? Weet hij dat zelf wel? Iedere week kan ik wel iets laten zien.
100% waterdicht bestaat niet, dan moet je schiphol sluiten en bij wet bepalen dat je niet meer mag vliegen. Dan is alles 100% veilig.
Welnee, dan rijdt hij toch even naar Dusseldorf om daar het vliegtuig te pakken.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hij is bij de gate ook uitgebreider gecontroleerd omdat ze hem herkenden.
Denk dat die nooit meer normaal kan reizen trouwens
Meen je dat nou echt serieus?quote:Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ShaoliN het volgende:
Dankzij Alberto kunnen we straks inderdaad in onze blote reet door de controle met de vinger van een dounier in je anus. Om vervolgens uit de lucht gehaald te worden door een terrorist met een stinger die langs de A9 staat.
SBS wordt echt steeds erger.
Don't shoot the messenger.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ShaoliN het volgende:
Dankzij Alberto kunnen we straks inderdaad in onze blote reet door de controle met de vinger van een dounier in je anus. Om vervolgens uit de lucht gehaald te worden door een terrorist met een stinger die langs de A9 staat.
SBS wordt echt steeds erger.
Maak je niet druk, de gemiddelde beveiliger op Schiphol mag dat niet eens van zijn geloof omdat het een slotervaart marokkaan is. ish harram je weetz...quote:Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ShaoliN het volgende:
Dankzij Alberto kunnen we straks inderdaad in onze blote reet door de controle met de vinger van een dounier in je anus. Om vervolgens uit de lucht gehaald te worden door een terrorist met een stinger die langs de A9 staat.
SBS wordt echt steeds erger.
Ik erger er me al jaren dood aan. De op de teentjes getrapte mocrotjes en mvbo'ertjes die niets ander kunnen dan doelloos voor zich uit staren. Dan besluiten ze toch uit de bijstand te gaan en zich aan te melden bij de 'security' want ja.. iedereen doet er zo interessant over. Vervolgens krijgen ze een cursus van 4 uurtjes waarin ze helemaal geindoctrineerd worden dat niemand te vertouwen is en dat iedereen een met een bom in zijn schoen loopt. Want ja, als je op het platform werkt op Schiphol als onderhoudsmedewerker is een hamer, een zaag en een koevoet al potentieel gevaar!!!!!quote:Op maandag 8 maart 2010 08:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt serieus?
Zou het niet veel nuttiger zijn om je ergeren aan de gebrekkige opzet van nagenoeg het hele vliegveld anno 2010? Of aan de personen die zo nu en dan eens besluiten om een vermeende terrorist toch vooral te laten passeren? Of aan de mensen die ons onzaligheden opdringen als de nonsens regels mbt het aan boord brengen van bepaalde substanties? Of een nagelschaartje?
Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat zij vooralsnog een groter probleem zijn dan Alberto Stegeman.
Maakt te veel herrie. Een loden pijp is beter. Of een baksteen. iig iets met zijn foto erop.quote:
Ben blij dat het aangekaart wordt man.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ShaoliN het volgende:
Dankzij Alberto kunnen we straks inderdaad in onze blote reet door de controle met de vinger van een dounier in je anus. Om vervolgens uit de lucht gehaald te worden door een terrorist met een stinger die langs de A9 staat.
SBS wordt echt steeds erger.
Ik denk dat een terrorist minder snel door de beveiliging komt dan Alberto hoor. Terroristen staan namelijk vaak al op een verdachte lijst, hebben een rare achternaam en een getinte huidskleur.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben blij dat het aangekaart wordt man.
Dat een luchthaven als Schiphol qua beveiliging slechter is dan Maastricht Aachen Airport.... Zoiets verontrust me.
En wanneer een klapjostie als Alberto al door de beveiliging komt met een "bom", dan lukt een willekeurige terrorist dat ook wel.
Laten we wel wezen, als zelfmoordterrorist kwaad wil, komt ie overal wel binnen. Wat ik veel verontrustender vind is die gozer die met kerst ZONDER paspoort via Amsterdam naar Amerika kan vliegen. Dat is toch nog wel de minste controle die je kan uitvoeren.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben blij dat het aangekaart wordt man.
Dat een luchthaven als Schiphol qua beveiliging slechter is dan Maastricht Aachen Airport.... Zoiets verontrust me.
En wanneer een klapjostie als Alberto al door de beveiliging komt met een "bom", dan lukt een willekeurige terrorist dat ook wel.
quote:Het politieteam zou tot het werk zijn gedwongen door het Openbaar Ministerie. "Laten we ons in godsnaam met iets zinnigs bezighouden", zegt de bron. "Wij wilden deze flauwekul niet, maar justitie is gezwicht voor de commerciële belangen van Schiphol en de KLM." Het Openbaar Ministerie noemt deze aantijging in een verklaring 'volstrekte flauwekul'. "Zoals bij iedere aangifte wordt door het OM zelf beoordeeld of er een opsporingsonderzoek moet worden ingesteld."
http://boulevard.nieuws.n(...)in_de_gaten_gehoudenquote:De journalist drong meerdere keren Schiphol binnen voor zijn programma 'Undercover in Nederland'. Op het terrein van Schiphol toonde de SBS'er naar eigen zeggen aan dat de beveiliging van de luchthaven zo lek is als een mandje. Hij kreeg een boete van 1500 euro opgelegd, maar weigerde deze te betalen. Op 15 april staat Stegeman voor de rechter.
Stegeman stond niet op een verdachte lijst maar op een zwarte lijst. Waarom denk je dat hij door 8 rechercheurs in de gaten werd gehouden.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat een terrorist minder snel door de beveiliging komt dan Alberto hoor. Terroristen staan namelijk vaak al op een verdachte lijst, hebben een rare achternaam en een getinte huidskleur.
Ik vraag me af waar al die veiligheidstoeslagen heen gaan die je op Schiphol betaalt voor 'veiligheid'.quote:nu.nl
AMSTERDAM - Undercoververslaggever Alberto Stegeman is de afgelopen twee maanden nauwlettend in de gaten gehouden door een rechercheteam van de Koninklijke Marechaussee.
linkjequote:Schiphol is voor vliegmaatschappijen niet alleen duurder dan de luchthavens in Brussel en Düsseldorf, maar ook prijziger dan de airports in Londen, Parijs en Frankfurt. De pijn zit hem vooral in de hoogte van de veiligheidstoeslag.
Knap dat je 3 vooroordelen in een zin weet te proppen, chapeau.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat een terrorist minder snel door de beveiliging komt dan Alberto hoor. Terroristen staan namelijk vaak al op een verdachte lijst, hebben een rare achternaam en een getinte huidskleur.
Die vooroordelen waren allemaal juist de afgelopen aanslagen. Je moet gericht zoeken naar terroristen, de vooroordelen dan maar negeren zou dom zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Knap dat je 3 vooroordelen in een zin weet te proppen, chapeau.
Elke willekeurige hardwerkende liefdevolle met een gezin en kids burger kan als hij het op zijn heupen krijgt een aanslag plegen. Daar hoef je niet donker, geel of blauw voor te zijn, evenmin op een lijst te staan.
Ken je de uitspraak; In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst?quote:Op maandag 8 maart 2010 09:15 schreef BasEnAad het volgende:
Die vooroordelen waren allemaal juist de afgelopen aanslagen. Je moet gericht zoeken naar terroristen, de vooroordelen dan maar negeren zou dom zijn.
Met dat zelfde argument kun je de hele bevolking 24 uur per dag gaan screenen en een politiestaat instellen.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ken je de uitspraak; In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst?
Wanneer men zich nu alleen zou gaan richten op deze kenmerken dan is een aanslag plegen voor iemand die niet aan het signalement voldoet wel heel easy, niet?
Hopelijk werk jij niet in de beveiligingssector. Anders ga ik van de zomer maar op de fiets naar Portugal.
Het gaat zich om Schiphol in dit geval.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Met dat zelfde argument kun je de hele bevolking 24 uur per dag gaan screenen en een politiestaat instellen.
Dan kom je misschien in de buurt van 100% veiligheid. Ik denk niet dat iemand dat graag wil.
Juist.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat zich om Schiphol in dit geval.
Wanneer een luchthaven van dit formaat aanslagen al makkelijk maakt, wat heeft beveiligen van de overige luchthavens op deze aardkloot dan uberhaupt voor een zin.
Feit is dat de beveiliging van Schiphol ruk is en niet voldoet aan de internationale eisen.
Aanslagen zijn altijd makkelijk. Ik snap die fixatie op Schiphol niet zo. Je kunt de controles wel blijven opvoeren. Het enige resultaat is iedereen weer moet lijden onder maatregelen die in de praktijk niets toevoegen aan de veiligheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat zich om Schiphol in dit geval.
Wanneer een luchthaven van dit formaat aanslagen al makkelijk maakt, wat heeft beveiligen van de overige luchthavens op deze aardkloot dan uberhaupt voor een zin.
Feit is dat de beveiliging van Schiphol ruk is en niet voldoet aan de internationale eisen.
Volgens mij zeg jij nu van; Hef de beveiliging maar op, want als men aanslagen wil plegen gebeurd dat toch wel.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Aanslagen zijn altijd makkelijk. Ik snap die fixatie op Schiphol niet zo. Je kunt de controles wel blijven opvoeren. Het enige resultaat is iedereen weer moet lijden onder maatregelen die in de praktijk niets toevoegen aan de veiligheid.
Je moet ergens een grens trekken. Op een gegeven moment wegen de nadelen niet meer op tegen de voordelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij zeg jij nu van; Hef de beveiliging maar op, want als men aanslagen wil plegen gebeurd dat toch wel.
Of begrijp ik je verkeerd?
Dan is de volgende stap totale controle. Geen bodyscan, gewoon kleren uit en controleren. Niks persoonlijks meer mee aan boord meenemen.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben blij dat het aangekaart wordt man.
Dat een luchthaven als Schiphol qua beveiliging slechter is dan Maastricht Aachen Airport.... Zoiets verontrust me.
En wanneer een klapjostie als Alberto al door de beveiliging komt met een "bom", dan lukt een willekeurige terrorist dat ook wel.
Tja, maar je klanten dik laten betalen voor iets dat nog niet eens aan de eisen voldoet en zo lek is als een mandje is natuurlijk absurd .. je betaald voor een illusie ..quote:Op maandag 8 maart 2010 10:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken. Op een gegeven moment wegen de nadelen niet meer op tegen de voordelen.
Nee. We houden ons zelf een illusie voor door te denken dat met wat simpele maatregelen alles voorkomen kan worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, maar je klanten dik laten betalen voor iets dat nog niet eens aan de eisen voldoet en zo lek is als een mandje is natuurlijk absurd .. je betaald voor een illusie ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |