abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78839369
Speciaal een ander account aangemaakt om hier mijn hart te kunnen luchten, kom al zo'n 10 jaar op Fok!, even lang als de periode dat ik samen was met mijn vriend. Ik lees eigenlijk nooit in deze rubriek, de afgelopen dagen en nachten voor het eerst gedaan en veel herkenbaars gelezen.

Na bijna tien jaar is mijn vriend vrijdagavond bij me weggegaan. Het ging al een tijdje niet zo goed maar het kwam toch als donderslag bij heldere hemel. Het grootste probleem tussen ons is dat we langs elkaar heen leefden en in een sleur raakten. Ik weet het allemaal, waar het aan ligt. Maar dit had ik niet verwacht, echt niet, ik dacht dat we er uit zouden komen samen. We hadden er een tijd geleden over gepraat, hij kwam er toen mee, ik beloofde beterschap en hij ook. Dat kwam niet, doordat we allebei geen actie ondernamen. Over een week zouden we samen een paar dagen weggaan naar het buitenland, ik dacht echt, dan komen we weer dichter bij elkaar, zijn we allebei ergens anders en vooral, samen. Misschien stom, maar daar ging ik echt van uit. We bleven hier in dezelfde cirkel hangen. Hij is nu weg sinds vrijdagavond, alles van hem staat er nog, tot zijn beslapen dekbed op het bed aan toe. Zijn vuile kleren in de was, enz.

Vrijdagavond toen hij uit zijn werk kwam kwam het hoge woord er uit: ik wil bij je weg. Hij was zo lief voor me, we waren allebei overstuur en hebben geknuffeld en elkaar vastgehouden. Anderhalf uur erna vertrok hij, met zijn sporttas met wat kleren en laptop. Gaf me een kus op mijn hoofd en was weg.

Het is nu zondagochtend en hij wil geen contact bleek gisteravond. Gistermiddag zou hij me bellen, en daar hield ik me de hele dag aan vast, vanmiddag belt hij, dan praten we het uit, en dan komt hij weer terug en komt alles goed. Hij belde niet. We sms'ten heen en weer en hij liet weten 's avonds te bellen. Ik stelde voor ergens af te spreken maar dat wilde hij niet, hij kon het niet aan en wilde rust. 's Avonds kreeg ik een sms dat hij hoofdpijn had en ging slapen en me vandaag zou bellen. Daarop heb ik hem gebeld, en de man die ik toen aan de lijn kreeg was niet de man waar ik al tien jaar mee samen leef. Zo koud en zo kil. Dat hij niet meer van me houdt. Dat het over is, voor altijd. Dat ik dat moet accepteren. Dat hij zijn rust wil. En verbrak, waarschijnlijk omdat ik huilde, de verbinding. De man naast wie ik vrijdagochtend nog wakker werd is nu al een vreemde geworden. Ik heb hem vanmorgen vroeg nog een email gestuurd, terwijl ik weet dat het zinloos is. Die gaat hij niet lezen. Het is over wat hem betreft. Iemand tegen wie ik dit zei gisteren zei, hij zit al in verder in het hele proces dan jij. En dat is denk ik ook zo.

Hoe ga ik hier in godsnaam door heen komen? De stilte en de leegte die ineens hier zo aanwezig is? Mijn lichaam dat maar naar een ding wil....hem? Zij kille stem door de telefoon, hoe zal hij in hemelsnaam doen in het echt, als hij zijn spullen komt halen, als hij die al zelf komt halen? Nu is hij weg. Na tien jaar. Ik kan hem niet dwingen ons een tweede kans te geven, maar als het kon...Moet ik het maar zo laten? Niets meer van me laten horen? Zijn spullen voor hem in dozen doen, een dag afspreken waarop het weggehaald kan worden en dat was het dan? Wil hij juist dat ik iets doe? Ik hou zo ongelofelijk veel van hem en heb zoveel pijn. Alles doet zeer, slapen, wakker zijn, huilen, niet huilen, ik ben echt in een hele slechte film beland. Er is geen ander beweert hij, maar het 'gemak' waarmee hij nu zo abrupt afstand neemt doet me het wel vermoeden.

Wat moet ik doen? Hem met rust laten? Hoe kan ik hem nu van de een op de andere dag hem nooit meer zien, nooit meer spreken, nooit meer zijn armen om me heen?
pi_78839443
Sterkte in ieder geval!

Hoe moeilijk het ook is, laat hem inderdaad nu eerst even met rust.
Hij moet ook de tijd krijgen om zich te realiseren dat hij zich ernstig vergist.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_78839467
Inderdaad sterkte. Misschien is het verstandig om de komende tijd lekker vol te plannen, even zelf met je hoofd weg bij dit. Vrienden, vriendinnen, geef iedereen eens een belletje.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
  zondag 7 maart 2010 @ 09:45:13 #4
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78839488
Veel sterkte!!

zoals nelson zegt, geef hem ff rust en laat hem contact met jou opnemen. in de tussentijd probeer afleiding te vinden, probeer met vrienden er over te praten en probeer te beginnen met accepteren dat het niet meer goed komt of dat de kans iig erg klein is.

ruim ook zijn dingen op en haal een aantal foto's weg om zo de herinneringen even te remmen.

xx
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Boks-Chick zondag 7 maart 2010 @ 09:46:04 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78839502
quote:
Op zondag 7 maart 2010 09:40 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Sterkte in ieder geval!

Hoe moeilijk het ook is, laat hem inderdaad nu eerst even met rust.
Hij moet ook de tijd krijgen om zich te realiseren dat hij zich ernstig vergist.
of niet vergist, dat kan ook best.
maar nu achter elkaar door contact met hem zoeken heeft (hoe lastig ook) in ieder geval geen nut en maakt het alleen maar moeilijker om op normale manier nog met elkaar te praten. Geef hem een paar dagen zodat hij ook ff tot rust kan komen en de boel op een rijtje kan zetten. Dus idd, plan je dagen vol, zoek afleiding.
lolwut
pi_78839554
Dat hij dat weekendje weg niet afgewacht heeft lijkt me geen gunstig teken; eerder dat hij er echt geen heil meer in ziet.
pi_78839579
Niet te snel denken dat er een ander is, als je daar geen echt duidelijke aanwijzing voor hebt.
Jimmy Carter:
pi_78839632
Van wie was het initiatief uitgegaan een weekendje weg te gaan; kwam dat van jou of van hem? Kwam het van hem; was het met voorbedachte rade, om "samen" tot de conclusie te kunnen komen dat het over is? Zag hij daar later van af, omdat zulke weekendjes toch eigenlijk ook wel duur zijn, en je het toch nooit goed kunt doen met uitmaken, dus dan maar the hard way.

Vermoed je dat er een ander is (mensen houden nou eenmaal graag vast aan zekerheden, zolang er niets anders is)?
pi_78839672
En tja, waar liggen jouw eigen belangen; om hem terug te krijgen, of ben je stiekem bezig je positie te verstevigen door niet de schuld te krijgen van de breuk bij vrienden en kennissen, door er een paar tranen uit te persen?
  zondag 7 maart 2010 @ 10:34:14 #10
267520 Esmerallda17
Achttienjaar
pi_78840196
tien jaar
Sterkte! Is nu zo moeilijk dan, je weet niet wat te doen wat goed is of slecht.

Veel sterkte en zoek veel afleiding, al denk ik dat de grootste tijd verdriet is, maar dat geeft niets, na zon lange tijd ineens aleen te zijn is het kut om zo verder te leven
-
pi_78840514
Lieve TS, ik kan je geen goede raad of adviezen geven, behalve wat al gezegd is: je doet er geen van beide partijen een plezier mee om hem steeds te bellen, smsen, mailen enz. Gefe hem die rust maar vooral ook jezelf.

Wel wil ik je simpelweg heel veel sterkte wensen, het verdriet uit je verhaal geeft me kippenvel.... Ik zou in jouw plaats ook echt niet weten wat ik moest, maar ik wil je allerminst een digitale knuffel geven voor nu en de komende tijd.
I had a signature once. It was awful.
pi_78840578
sorry TS, in dit soort situaties is er veelal sprake van een scharreltje
pi_78842662
Triest dat het zo hard aankomt, maar hij geeft haar in elk geval geen valse hoop...
pi_78843242
Het is natuurlijk wel zo dat de 'cold turkey' methode je er het snelste weer overheen krijgt. Dat is waarschijnlijk waarom hij zo koud en afstandelijk reageerde aan de telefoon. Zo heb ik dat ook eens gedaan met een meisje dat het absoluut niet leek te begrijpen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_78843526
Bedankt voor jullie reacties.

Het was mijn idee om een weekendje weg te gaan, dit was al heel lang geleden geboekt, had ook niet te maken met dichter naar elkaar te komen, gewoon zomaar leuk, net als we vaker deden.

Een ander...dat is het eerste wat ik hem vroeg en hij verzekerde me dat er geen ander is en nooit is geweest. Al begin ik nu te twijfelen, misschien inderdaad om het maar een reden te geven, het te begrijpen. En nee, ik ben zeker niet uit om mezelf nu zielig te doen lijken door tranen, tranen, die heb ik niet eens meer, ze zijn letterlijk op. De buitenwereld reageert allemaal hetzelfde, vol ongeloof. Natuurlijk staat 'mijn kant' aan mijn kant, maar niemand is boos op mij of op hem. Ik heb gelukkig een fijne familie waar ik terecht kan, en kennissen die bezorgd bellen en aanbieden langs te komen, maar ik wil alleen maar hem. Het is nu bijna een uur, ik heb nog niks gehoord, de boodschap wordt steeds duidelijker. Ik ben hem kwijt.

Ik ben moe, maar wil niet slapen, omdat het wakker worden zo'n pijn doet. Af en toe heb ik de neiging weg te gaan, me vol te laten lopen, maar ik weet dat de kater groter zal zijn dan de pijn die ik sowieso wel voel. Ik kan alleen maar hopen en bidden dat hij mij net zo mist als ik hem en hij ineens voor de deur staat.
pi_78843570
Ik zie nu trouwens dat ik het in het verkeerde subforum heb gepost, dat kun je niet zelf wijzigen toch?
  Boks-Chick zondag 7 maart 2010 @ 12:56:44 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78843628
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Natalie78 het volgende:
Ik zie nu trouwens dat ik het in het verkeerde subforum heb gepost, dat kun je niet zelf wijzigen toch?
even de mods erop attenderen in dit topic: R&P FAQ en FeedBack: op naar de lentekriebels dan wordt het voor je gefixed
lolwut
pi_78843864
Thanks.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:27:13 #19
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78844689
Herken wel het eea in je verhaal. Alleen mijn ex maakte het uit 2 dagen ná het weekendje op mijn kosten

Heel veel sterkte... Het doet nu pijn, alles doet pijn... Maar je komt er doorheen.
Afstand nemen is in mijn ervaring het beste wat je kunt doen.

Kun je geen vriendin(nen) bellen om samen zijn spullen op te ruimen/in dozen te doen, zodat je daar niet steeds meer me geconfronteerd wordt?

♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 7 maart 2010 @ 13:39:50 #20
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78845145
Sterkte TS!
pi_78846444
Dat 'gemak' van afstand nemen van hem zal wel meevallen. Die hardheid of kilheid waar je het over hebt kan ook een rol zijn die hij zichzelf laat spelen om het makkelijk voor jullie allebei te maken. Nu nog twee maanden saampjes gaan zitten huilen, afspraakjes maken, hopen en twijfelen... daar heeft ook niemand wat aan.

Je vriend doet wat iedereen hier in R&P hem zou aanraden: uitmaken en contact tot een minimum beperken.
pi_78846536
Een ander of niet doet niet ter zake, hij wil niet met je verder.
Je komt er vanzelf over heen, heb het ook eens mee gemaakt.
  zondag 7 maart 2010 @ 14:32:49 #23
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_78847161
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:27 schreef Yuki het volgende:
Kun je geen vriendin(nen) bellen om samen zijn spullen op te ruimen/in dozen te doen, zodat je daar niet steeds meer me geconfronteerd wordt?
Ik hoop iig voor je dat het moment snel komt waarop zijn spullen weg gaan, want het lijkt me belangrijk dat je zo min mogelijk met hem geconfronteerd wordt als je dit allemaal nog een keer verwerkt wil krijgen.

Heel veel sterkte ermee TS, en zoals meermaals gezegd: zoek die afleiding.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:20:43 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_78848525
Auch Sterkte...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_78848558
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:12 schreef VonHinten het volgende:
Dat 'gemak' van afstand nemen van hem zal wel meevallen. Die hardheid of kilheid waar je het over hebt kan ook een rol zijn die hij zichzelf laat spelen om het makkelijk voor jullie allebei te maken. Nu nog twee maanden saampjes gaan zitten huilen, afspraakjes maken, hopen en twijfelen... daar heeft ook niemand wat aan.

Je vriend doet wat iedereen hier in R&P hem zou aanraden: uitmaken en contact tot een minimum beperken.
Dat dus. Het zal waarschijnlijk toch moeilijker voor hem zijn dan hoe hij het nu doet overkomen. Hoe dan ook zie je dit gedrag vaker. Opeens zie je een compleet ander mens. Vervelend om mee te maken, helaas onderdeel van het leven. Vaak gaan mensen ook nog opeens zich als een lul of trut gedragen buiten het contact sterk verminderen om.
Sterkte! Het komt echt wel weer goed met je, maar het zal zeker wel even wennen zijn na al die jaren.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:29:11 #26
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_78848763
Sterkte Natalie
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_78849052
sterkte ts!
pi_78853731
Altijd leuk, de liefde..
pi_78855628
Hoe gaat het nu, meis?
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 19:02:58 #30
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_78855887
veel sterkte...
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_78856130
Het gaat. Ik zit in een roes. Ik heb vanmorgen een eerste stap gezet door de keuken door te gaan en al zijn spullen weg te gooien. Ik eet geen vlees, hij wel, dus dat soort dingen. Me tegelijkertijd afvragend waarom hij die dingen nog in ons boodschappenwagentje heeft geflikkerd vorige week als hij toen toch al wist dat hij ze nooit zou eten. En dingen als zijn dekbed, allemaal in vuilniszakken gedaan en weggebracht. Daarna een poging tot afleiding op internet gezocht, in chatboxen, maar kan m'n draai niet vinden in het chatgebeuren, zo heb ik hem overigens leren kennen, misschien dat ik daarom naar een chatbox grijp. Vreemd.

Maar goed daarna op de bank geslapen en weer met pijn in mijn maag wakker geworden. Droomde over hem. Heb net weer een was gedraaid met zijn was en begon ineens hard op te praten, over hoe hij het in zijn hoofd haalt mij zo te behandelen na tien jaar. Dat ik op zijn minst een smsje verdien, op zijn minst. Heel rare gewaarwording om als een looney bijna schreeuwend door het huis te lopen. Het luchtte wel een beetje op.

Het begint nu donker te worden en ik reken niet meer op een teken van hem, en ga er van uit dat het morgen ook niet zal komen, misschien zelfs wel nooit meer. Ik vind het eng hoe ik ineens woorden uitspreek en ook van anderen te horen krijgen als 'toekomst', 'spullen inpakken', 'nieuw leven', 'een ander', 'misschien zoek ik iets in Delft of Gouda schijnt ook leuk te zijn'.

Tot vrijdagavond kwart voor zeven was ik gelukkig. Natuurlijk hadden we onze problemen, maar tot vrijdag was ik verdomme echt gelukkig. Alles zat eindelijk mee, vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijf gestart dat lekker loopt, hij heeft een goede baan, we hebben geweldige katten, een mooi huis, financieel niks te klagen, we zijn gezond, hebben een fijne familie. Ik was gelukkig. Hij ook, dacht ik. Ondanks de sleur, de onvermijdelijke sleur na zoveel jaar. Het is echt ongelofelijk hoe je door een paar woorden, door een mededeling, in een klap niet meer gelukkig bent.

Thanks for listening.
pi_78856243
Leef met je mee...
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 19:40:59 #33
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_78857316
Ik voel je pijn en reken maar op een verdomd lange periode van crappiness.. Maar ook dat zal uiteindelijk minder worden.
Ik zou me nu zoveel mogelijk even in mn eigen verdriet storten en je hart luchten bij zoveel mogelijk mensen. Iedereen "verdiend" t om op zo'n moment even helemaal kapot te gaan. Het lucht op en zorgt ervoor dat je het minder snel in je hart laat rotten.

Succes.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:19:49 #34
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_78859206
De toon van je laatste post is alweer een stuk weerbaarder dan voorheen, dat lijkt me goed nieuws. Ik kan me goed voorstellen dat je je tot in elke vezel van je lichaam aan de kant gezet, verlaten en alleen voelt. Veel succes met alles, en ik hoop dat het je lukt zoveel mogelijk afleiding te zoeken en nieuwe dingen te gaan doen de komende tijd, zodat je Nieuwe Leven vooral dáárover gaat en niet (meer) over het gemis van hem!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_78864144
Ja mijn gevoel is inderdaad weerbaarder. Of het echt is, durf ik niet te zeggen, ik ga door allerlei fases heen. Net heel lang met mijn moeder gesproken aan de telefoon en het onderwerp Zijn Spullen kwam aan bod. Al pratende besefte ik dat ik om het minste pijn te voelen, heel praktisch moet handelen en bij alles me af moet vragen hoe ik het wil. Wil ik dat hij hier in huis komt zijn spullen op komt halen? Nee. Wil ik, wat ik verwacht, dat zijn familie dat komt doen, mij vast nog een opmerking zal toesnauwen waar ik dagenlang van streek door ga zijn? Nee.

Ik ga morgen beginnen, misschien zometeen nog, gelukkig heb ik verhuisdozen in huis. Zometeen of morgen ga ik beginnen met zijn spullen. Die ga ik heel voorzichtig en heel respectvol netjes in dozen doen. Zijn dierbare computers en beeldschermen in de originele dozen. Zijn kleding frisgewassen netjes opgevouwen in tassen. En dan wil ik niet dat het opgehaald wordt. Maar ik wil dat het afgeleverd wordt. Ik heb net besloten dat de enige reden waarop ik het ga aankunnen hem ooit nog te zien, is dat hij dat zelf zou willen. Ik verbaas mezelf over dit, dit had ik zelfs vanmorgen en vanmiddag niet gedacht, gek hoe snel je van gevoel wisselt. En misschien praat ik morgen wel anders als ik daadwerkelijk zijn laatjes en zijn kastjes af ga en alles in dozen doe en instort en hem toch ga bellen, huilend, maar zoals ik me nu voel, zonder invloed van middelen, ik weet dat die zo tijdelijk zijn, ik voel me ineens zo sterk. Ik hoop dat het zo blijft. Het is nog steeds pijnlijk, een pijn die echt onverteerbaar is, maar ineens lichter aanvoelt.

Morgenochtend ga ik mezelf er wel toe zetten naar om naar de huisarts te gaan. Ik heb sinds donderdagavond niet gegeten, hou niks binnen, zelfs dranken komen er zowat gelijk uit. En misschien iets voor kalmering voor de zekerheid, als dat bestaat.
pi_78864827
quote:
Iemand tegen wie ik dit zei gisteren zei, hij zit al in verder in het hele proces dan jij. En dat is denk ik ook zo.
True! Hij heeft zijn stap al door en doordacht en is moeilijk terug te draaien!

Kleine kans dat het na een rustperiode voor zijn rekening nog een ommekeer maakt in zijn besluit! Maar het is er wel...

Ik wil je verder geen goede afloop in het vooruitzicht stellen, die kans is gewoon veel te klein!

Veel sterkte!
pi_78864878
Sterkte. Het zal nog wel een heel proces gaan worden waar je doorheen moet.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:02:22 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78865609
Wat vreselijk naar en verdrietig. Heel veel sterkte en kracht gewenst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 maart 2010 @ 23:28:34 #39
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_78870335
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:40 schreef Natalie78 het volgende:
Ja mijn gevoel is inderdaad weerbaarder. Of het echt is, durf ik niet te zeggen, ik ga door allerlei fases heen. Net heel lang met mijn moeder gesproken aan de telefoon en het onderwerp Zijn Spullen kwam aan bod. Al pratende besefte ik dat ik om het minste pijn te voelen, heel praktisch moet handelen en bij alles me af moet vragen hoe ik het wil. Wil ik dat hij hier in huis komt zijn spullen op komt halen? Nee. Wil ik, wat ik verwacht, dat zijn familie dat komt doen, mij vast nog een opmerking zal toesnauwen waar ik dagenlang van streek door ga zijn? Nee.

Ik ga morgen beginnen, misschien zometeen nog, gelukkig heb ik verhuisdozen in huis. Zometeen of morgen ga ik beginnen met zijn spullen. Die ga ik heel voorzichtig en heel respectvol netjes in dozen doen. Zijn dierbare computers en beeldschermen in de originele dozen. Zijn kleding frisgewassen netjes opgevouwen in tassen. En dan wil ik niet dat het opgehaald wordt. Maar ik wil dat het afgeleverd wordt. Ik heb net besloten dat de enige reden waarop ik het ga aankunnen hem ooit nog te zien, is dat hij dat zelf zou willen. Ik verbaas mezelf over dit, dit had ik zelfs vanmorgen en vanmiddag niet gedacht, gek hoe snel je van gevoel wisselt. En misschien praat ik morgen wel anders als ik daadwerkelijk zijn laatjes en zijn kastjes af ga en alles in dozen doe en instort en hem toch ga bellen, huilend, maar zoals ik me nu voel, zonder invloed van middelen, ik weet dat die zo tijdelijk zijn, ik voel me ineens zo sterk. Ik hoop dat het zo blijft. Het is nog steeds pijnlijk, een pijn die echt onverteerbaar is, maar ineens lichter aanvoelt.

Morgenochtend ga ik mezelf er wel toe zetten naar om naar de huisarts te gaan. Ik heb sinds donderdagavond niet gegeten, hou niks binnen, zelfs dranken komen er zowat gelijk uit. En misschien iets voor kalmering voor de zekerheid, als dat bestaat.
Ja, het zal nog wel een tijd een mallemolen aan emoties en stemmingen blijven. Maar blijkbaar ben je zo iemand die instinctief overschakelt op een modus van overleven en jezelf overeind houden. Dat lijkt me een heel positief iets, in de zin dat het je door de ergste periode heensleept. Het zal morgen vast een heel pijnlijke toestand voor je worden, dat is ook niet meer dan normaal. Het is een soort van rouwproces. Knap hoe je het doet hoor! Het is een goed idee hulp te zoeken en aanvaarden, de huisarts zal vast iets voor je kunnen doen om ervoor te zorgen dat je lichamelijk weer wat aansterkt. Veel succes!
Fotoboek
pi_78870586
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:10 schreef Natalie78 het volgende:

Tot vrijdagavond kwart voor zeven was ik gelukkig. Natuurlijk hadden we onze problemen, maar tot vrijdag was ik verdomme echt gelukkig. Alles zat eindelijk mee, vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijf gestart dat lekker loopt, hij heeft een goede baan, we hebben geweldige katten, een mooi huis, financieel niks te klagen, we zijn gezond, hebben een fijne familie. Ik was gelukkig. Hij ook, dacht ik. Ondanks de sleur, de onvermijdelijke sleur na zoveel jaar. Het is echt ongelofelijk hoe je door een paar woorden, door een mededeling, in een klap niet meer gelukkig bent.
Let op dat je de situatie zoals die was niet gaat romantiseren. Zoals je zei zaten jullie in een sleur. Als alles écht zo geweldig was, was dit niet gebeurd.
pi_78870773
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:34 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Let op dat je de situatie zoals die was niet gaat romantiseren. Zoals je zei zaten jullie in een sleur. Als alles écht zo geweldig was, was dit niet gebeurd.
Liefde ... Maakt blind (voor zover je er met je nuchtere verstand er afstand van kan doen zoals ik...)
pi_78871155
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:37 schreef Underverse het volgende:

[..]

Liefde ... Maakt blind (voor zover je er met je nuchtere verstand er afstand van kan doen zoals ik...)
In dit geval moedwillig blind, want mevrouw zegt zelf dat ze in een sleur zaten. Hoe kun je dan intens gelukkig zijn?
pi_78871242
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:46 schreef VonHinten het volgende:

[..]

In dit geval moedwillig blind, want mevrouw zegt zelf dat ze in een sleur zaten. Hoe kun je dan intens gelukkig zijn?
Dat heeft echt veel impact... Je verliest het overzicht terwijl je wel belangrijke details kent, zoals mevrouw in kwestie kan opnoemen
  zondag 7 maart 2010 @ 23:56:34 #44
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78871569
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:46 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Sommige mensen houden van kabbelende beekjes, anderen hebben stroomversnellingen en watervallen nodig. Als die behoeften in een relatie niet overeenkomen.. tja, dan pas je misschien ook niet bij elkaar.

Hoe dan ook vind ik het een klootzak dat hij blijkbaar al lang hier mee rond loopt maar dat dus niet besproken heeft. Na 10 jaar in 5 minuten uit iemands leven verdwijnen vind ik wel extreem lullig. Als hij zo omgaat met problemen dan ben je hem beter kwijt dan rijk.
pi_78871930
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:56 schreef Vandaag... het volgende:

Hoe dan ook vind ik het een klootzak dat hij blijkbaar al lang hier mee rond loopt maar dat dus niet besproken heeft. Na 10 jaar in 5 minuten uit iemands leven verdwijnen vind ik wel extreem lullig. Als hij zo omgaat met problemen dan ben je hem beter kwijt dan rijk.
Uit de OP:
quote:
We hadden er een tijd geleden over gepraat, hij kwam er toen mee, ik beloofde beterschap en hij ook. Dat kwam niet, doordat we allebei geen actie ondernamen.
Hij was degene die het initiatief nam om over de problemen en oplossingen te praten. Als dat nergens toe leidt... tsja, dan is de koek op een gegeven moment op. En nogmaals, de manier waarop hij de situatie benadert lijkt rechtstreeks uit de R&P-manual te komen. Dat advies wordt hier bijna dagelijks gegeven: afbreken en contact tot minimum beperken. Maar nee, meneer is een klootzak omdat ie niet samen met zijn ex snikkend en snotterend de verhuisdozen in wil pakken.
pi_78872112
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:05 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

Hij was degene die het initiatief nam om over de problemen en oplossingen te praten. Als dat nergens toe leidt... tsja, dan is de koek op een gegeven moment op. En nogmaals, de manier waarop hij de situatie benadert lijkt rechtstreeks uit de R&P-manual te komen. Dat advies wordt hier bijna dagelijks gegeven: afbreken en contact tot minimum beperken. Maar nee, meneer is een klootzak omdat ie niet samen met zijn ex snikkend en snotterend de verhuisdozen in wil pakken.
So obvious!
  maandag 8 maart 2010 @ 00:12:24 #47
148059 Pritt
Atheïst
pi_78872152
Helemaal eens met VonHinten, wat een hypocriet geneuzel opeens hier in het topic omdat het een FOKker is die hier al 10 jaar zit. Die willen we niet teveel beschadigen. TS is gewoon te laks geweest in haar relatie en waarschijnlijk naar zeer veel tijd heeft die jongen zijn conclusies getrokken. Laten we dan niet TS troosten, maar haar bashen hoe ze dit zover heeft kunnen laten komen.

R&P motto: Life goes on.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_78872262
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:12 schreef Pritt het volgende:
Helemaal eens met VonHinten, wat een hypocriet geneuzel opeens hier in het topic omdat het een FOKker is die hier al 10 jaar zit. Die willen we niet teveel beschadigen. TS is gewoon te laks geweest in haar relatie en waarschijnlijk naar zeer veel tijd heeft die jongen zijn conclusies getrokken. Laten we dan niet TS troosten, maar haar bashen hoe ze dit zover heeft kunnen laten komen.

R&P motto: Life goes on.
Ik ben niet sociaal, maar dit gaat echt veel te ver!

I bash jou!
  maandag 8 maart 2010 @ 00:52:26 #49
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_78873171
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:05 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

Ik vind dat je nogal overdrijft. We weten niet hoe de verdeling van de 'schuld' precies ligt, dat is speculeren. TS zal daar in de loop van de tijd wel een steeds helderder beeld van krijgen. De toon van die laatste zin komt verder niet in het topic voor, dat heb je zelf verzonnen. Juist niet zelfs, TS is behoorlijk genuanceerd, zeker gezien wat haar zojuist overkomen is.
Fotoboek
pi_78873460
TS heb je in die 10 jaar nou nooit iets gemerkt dat er iets aan schortte, dat hij veranderde of af en toe iets liet vallen dat het niet meer zo was als toen? Heeft hij signalen afgegeven die jij negeerde?

Het lijkt mij sterk dat iemand na een 10-jarige relatie opeens zegt joepdoei de mazzel?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78873509
Beste TS,

Wat een trieste en verdrietige toestand. Ik kan me voorstellen dat de pijn tegen het ondraagelijke hikt. En wees er maar niet zo zeker van dat hij in een verdere fase zit dan jij. Ontkennen is de eerste fase.
Het kant best zijn dat hij ook niet beter weet te handelen dat hij nu doet en dat zijn pijn ook nog wel komt.
Heel veel sterkte en ik vind het moedig dat je zijn spullen gaat inpakken.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_78873779
Slaap lekker, sterkte nogmaals!
Jimmy Carter:
pi_78873980
Tjsa, dat krijg je ervan als mensen niet praten met elkaar.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78875022
Klinkt alsof je meer tijd in je eigen bedrijf hebt gestoken dan in je al wankelende relatie.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:25:48 #55
94676 Garisson72
pi_78878255
TS gaat wel érg voortvarend te werk, zie ik.
pi_78878746
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:52 schreef keesjeislief het volgende:

Ik vind dat je nogal overdrijft. We weten niet hoe de verdeling van de 'schuld' precies ligt, dat is speculeren. TS zal daar in de loop van de tijd wel een steeds helderder beeld van krijgen. De toon van die laatste zin komt verder niet in het topic voor, dat heb je zelf verzonnen. Juist niet zelfs, TS is behoorlijk genuanceerd, zeker gezien wat haar zojuist overkomen is.
Die laatste zin slaat op deze opmerking:
quote:
pi_78904569
Wat erg voor je Natalie! En dat na 10 jaar, pats boem alles weg in 1 klap, echt verschrikkelijk.

Hoe gaat het nu met je?
pi_78905089
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:56 schreef Vandaag... het volgende:
On-zin.

Er is eenvoudigweg geen mooie pijnloze sjieke manier om het uit te maken.
Kritiek leveren is makkelijk; maar op elke manier waarop het uit gaat is wel iets aan te merken.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:16:23 #59
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78905154
de stilte en de rust
de grootste lust
voor je oren
die je ooit zult horen

[ Bericht 0% gewijzigd door Knuffelzacht op 08-03-2010 22:14:56 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 20:16:38 #60
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78905165
sorry had ff een bagger moment
  maandag 8 maart 2010 @ 20:17:32 #61
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_78905211
hoe is het trouwens op het moment met TS??
  maandag 8 maart 2010 @ 20:26:13 #62
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_78905715
Hè TS wat rot! Hoe gaat het nou met je?
Dit is inderdaad erg pijnlijk. Zoals al werd opgemerkt: hij zit al in een verder gevorderde fase waardoor jij nou een grote klap krijgt. Hij had het subtieler kunnen doen vind ik ook, al zou de klap altijd hard aangekomen zijn. Hij heeft het er natuurlijk ook erg moeilijk mee.

Dit zijn van die momenten waar duizenden liedjes over geschreven zijn. Veel sterkte! Wij doen ons best om je nog een beetje op te vrolijken.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_78905792
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:15 schreef mgerben het volgende:

[..]

On-zin.

Er is eenvoudigweg geen mooie pijnloze sjieke manier om het uit te maken.
Kritiek leveren is makkelijk; maar op elke manier waarop het uit gaat is wel iets aan te merken.
Daar sluit ik me bij aan; als iemand meteen "opgeeft" dan ben je ook "een zwakkeling", omdat je het niet eens probeert. Er is altijd wat.
pi_78906336
Deze wil ik wel volgen.
Sterkte TS.
pi_78911242
Het beste wat je kan doen, voor jezelf, is om even alles wat met hem te maken heeft uit de weg te gaan. Hele dagen huilen heb je helaas ook niets aan, en is nog nooit iemand verder mee gekomen. Misschien kun je een paar nachten bij een vriendin slapen, die kunnen je nu juist heel goed steunen.
Persoonlijk zou ik niet zo makkelijk zijn spulletjes terug geven, als je in 1 keer weg gaat zonder ooit geklaagd te hebben, hoef je ook je spulletjes niet meer (in bruikbare staat) terug te verwachten. Maar zo ben ik, en dat is ongetwijfeld niet de beste manier om er mee om te gaan.
Sterkte!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_78912408
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het beste wat je kan doen, voor jezelf, is om even alles wat met hem te maken heeft uit de weg te gaan. Hele dagen huilen heb je helaas ook niets aan, en is nog nooit iemand verder mee gekomen. Misschien kun je een paar nachten bij een vriendin slapen, die kunnen je nu juist heel goed steunen.
Persoonlijk zou ik niet zo makkelijk zijn spulletjes terug geven, als je in 1 keer weg gaat zonder ooit geklaagd te hebben, hoef je ook je spulletjes niet meer (in bruikbare staat) terug te verwachten. Maar zo ben ik, en dat is ongetwijfeld niet de beste manier om er mee om te gaan.
Sterkte!
Weer zo iemand die de OP half leest, of bij de tweede zin zijn mening al gevormd heeft

Ex-vriend van TS was degene die als eerste aan de bel trok dat het niet meer lekker ging in hun relatie. Vervolgens was er geen verbetering en TOEN heeft hij het uitgemaakt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:05:11 #67
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_78916125
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Sterkte!
Wat is het nu weer voor rare asociale instelling om van te voren al aan te gaan kondigen dat je de spullen gaat vernielen of weggooien? In the heat of the moment, a la, maar het als een weloverwogen standpunt hanteren is wel érg sneu hoor. .
Fotoboek
pi_78918115
Ik vind het altijd ontzettend bot en klootzak-waardig als je zelf al het uitmaken van een relatie wekenlang verwerkt, en de ander het dan als een klap te horen krijgt. Alsof het je al niets meer uitmaakt wat een emotionele ramp je veroorzaakt voor de ander waar je zo lang mee samen bent geweest. Alsof het je niets meer kan schelen wat zij zal voelen of zal meemaken.

Sterkte TS. En wat een lul is die man.
pi_78918248
Waarom is hij de lul terwijl uit het verhaal van de TS duidelijk is geworden dat er geen verbetering in de relatie zat?

Sommige antwoorden hier.
pi_78918260
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 03:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom is hij de lul terwijl uit het verhaal van de TS duidelijk is geworden dat er geen verbetering in de relatie zat?

Sommige antwoorden hier.
Bespreek dat dan eerst eens goed ofzo, in plaats van in jezelf een besluit te nemen er maar mee te stoppen, dat te verwerken en het dan pas te vertellen. Er wordt in de OP wel gezegd dat er even over is gepraat, maar volgens mij meer op de manier van 'we gaan het proberen goed te maken' in plaats van 'dit gaat richting het einde'. Je moet niet de ander de illusie geven dat jullie er allebei hard aan werken terwijl je eigenlijk al hebt besloten ermee te stoppen.
pi_78918337
Inmiddels heb ik contact met hem gehad, weliswaar per email. Ik ben nog steeds helemaal kapot van zijn beslissing. Ik heb vandaag een hele zware dag gehad waarin het besef dat het dus echt voorbij is en ik niets kan doen dan het accepteren echt binnengekomen is. Er is nog niet gesproken over wanneer zijn spullen weg gaan, wel heb ik nu het grootste gedeelte ingepakt. Aan de ene kant wil ik ze vandaag nog uit huis hebben, aan de andere kant geeft het me een soort rust, alsof hij nog ieder moment thuis kan komen. Ik denk dat ik het moment dat die spullen weg zijn uit wil stellen omdat het dan echt is.

Ook moeten er allerlei administratieve dingen geregeld worden, samenlevingscontract, testament, noem maar op en dat maakt het ook erg definitief. Hij geeft aan echt niet meer door te willen. Ik heb het volgehouden hem niet meer te smsen, bellen of emailen en daar ben ik trots op, als ik terug kijk hoe wanhopig ik dat zaterdag nog deed. Het is nog vers, ik ben labiel nu, dus kan zo maar omslaan, hoop het niet.

Hij heeft me vanavond uit zichzelf terug gemaild, dat was aan de ene kant fijn, want ik begon me echt doodverklaard te voelen, afgeschreven, dood. De boodschap was niet fijn, hij blijft bij zijn gevoel, het is over. Hoe ik verder moet weet ik nog steeds niet, en ga door allerlei emoties heen. De vraag uit mijn OP of ik hem met rust moest laten of niet, is nu in ieder geval beantwoord. Met rust laten dus.

pi_78918347
Ik ben trouwens niet naar de huisarts gegaan, wil me er morgen toe zetten. Ik heb alleen nog vandaag twee rijstwafels binnen kunnen houden. Slapen lukt ook voor geen meter.
pi_78918420
Is ook niet zo gek natuurlijk na zo'n ingrijpende verandering.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 07:43:44 #74
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78918808
Het spijt me, maar zo rigoureus als de vriend het aanpakt ; hij heeft een ander, daar durf ik mijn geld wel op te zetten. Of nou ja, "hebben", er speelt wat met een andere chick.

Sterkte TS!
Overal verstand van.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:05:34 #75
94676 Garisson72
pi_78919760
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:43 schreef macondo het volgende:
Het spijt me, maar zo rigoureus als de vriend het aanpakt ; hij heeft een ander, daar durf ik mijn geld wel op te zetten. Of nou ja, "hebben", er speelt wat met een andere chick.
Kan heel goed, maar hoeft helemaal niet natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')