of niet vergist, dat kan ook best.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:40 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Sterkte in ieder geval!
Hoe moeilijk het ook is, laat hem inderdaad nu eerst even met rust.
Hij moet ook de tijd krijgen om zich te realiseren dat hij zich ernstig vergist.
even de mods erop attenderen in dit topic: R&P FAQ en FeedBack: op naar de lentekriebels dan wordt het voor je gefixedquote:Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Natalie78 het volgende:
Ik zie nu trouwens dat ik het in het verkeerde subforum heb gepost, dat kun je niet zelf wijzigen toch?
Ik hoop iig voor je dat het moment snel komt waarop zijn spullen weg gaan, want het lijkt me belangrijk dat je zo min mogelijk met hem geconfronteerd wordt als je dit allemaal nog een keer verwerkt wil krijgen.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:27 schreef Yuki het volgende:
Kun je geen vriendin(nen) bellen om samen zijn spullen op te ruimen/in dozen te doen, zodat je daar niet steeds meer me geconfronteerd wordt?
quote:Op zondag 7 maart 2010 14:12 schreef VonHinten het volgende:
Dat 'gemak' van afstand nemen van hem zal wel meevallen. Die hardheid of kilheid waar je het over hebt kan ook een rol zijn die hij zichzelf laat spelen om het makkelijk voor jullie allebei te maken. Nu nog twee maanden saampjes gaan zitten huilen, afspraakjes maken, hopen en twijfelen... daar heeft ook niemand wat aan.
Je vriend doet wat iedereen hier in R&P hem zou aanraden: uitmaken en contact tot een minimum beperken.
True! Hij heeft zijn stap al door en doordacht en is moeilijk terug te draaien!quote:Iemand tegen wie ik dit zei gisteren zei, hij zit al in verder in het hele proces dan jij. En dat is denk ik ook zo.
Ja, het zal nog wel een tijd een mallemolen aan emoties en stemmingen blijven. Maar blijkbaar ben je zo iemand die instinctief overschakelt op een modus van overleven en jezelf overeind houden. Dat lijkt me een heel positief iets, in de zin dat het je door de ergste periode heensleept. Het zal morgen vast een heel pijnlijke toestand voor je worden, dat is ook niet meer dan normaal. Het is een soort van rouwproces. Knap hoe je het doet hoor! Het is een goed idee hulp te zoeken en aanvaarden, de huisarts zal vast iets voor je kunnen doen om ervoor te zorgen dat je lichamelijk weer wat aansterkt. Veel succes!quote:Op zondag 7 maart 2010 21:40 schreef Natalie78 het volgende:
Ja mijn gevoel is inderdaad weerbaarder. Of het echt is, durf ik niet te zeggen, ik ga door allerlei fases heen. Net heel lang met mijn moeder gesproken aan de telefoon en het onderwerp Zijn Spullen kwam aan bod. Al pratende besefte ik dat ik om het minste pijn te voelen, heel praktisch moet handelen en bij alles me af moet vragen hoe ik het wil. Wil ik dat hij hier in huis komt zijn spullen op komt halen? Nee. Wil ik, wat ik verwacht, dat zijn familie dat komt doen, mij vast nog een opmerking zal toesnauwen waar ik dagenlang van streek door ga zijn? Nee.
Ik ga morgen beginnen, misschien zometeen nog, gelukkig heb ik verhuisdozen in huis. Zometeen of morgen ga ik beginnen met zijn spullen. Die ga ik heel voorzichtig en heel respectvol netjes in dozen doen. Zijn dierbare computers en beeldschermen in de originele dozen. Zijn kleding frisgewassen netjes opgevouwen in tassen. En dan wil ik niet dat het opgehaald wordt. Maar ik wil dat het afgeleverd wordt. Ik heb net besloten dat de enige reden waarop ik het ga aankunnen hem ooit nog te zien, is dat hij dat zelf zou willen. Ik verbaas mezelf over dit, dit had ik zelfs vanmorgen en vanmiddag niet gedacht, gek hoe snel je van gevoel wisselt. En misschien praat ik morgen wel anders als ik daadwerkelijk zijn laatjes en zijn kastjes af ga en alles in dozen doe en instort en hem toch ga bellen, huilend, maar zoals ik me nu voel, zonder invloed van middelen, ik weet dat die zo tijdelijk zijn, ik voel me ineens zo sterk. Ik hoop dat het zo blijft. Het is nog steeds pijnlijk, een pijn die echt onverteerbaar is, maar ineens lichter aanvoelt.
Morgenochtend ga ik mezelf er wel toe zetten naar om naar de huisarts te gaan. Ik heb sinds donderdagavond niet gegeten, hou niks binnen, zelfs dranken komen er zowat gelijk uit. En misschien iets voor kalmering voor de zekerheid, als dat bestaat.
Let op dat je de situatie zoals die was niet gaat romantiseren. Zoals je zei zaten jullie in een sleur. Als alles écht zo geweldig was, was dit niet gebeurd.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:10 schreef Natalie78 het volgende:
Tot vrijdagavond kwart voor zeven was ik gelukkig. Natuurlijk hadden we onze problemen, maar tot vrijdag was ik verdomme echt gelukkig. Alles zat eindelijk mee, vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijf gestart dat lekker loopt, hij heeft een goede baan, we hebben geweldige katten, een mooi huis, financieel niks te klagen, we zijn gezond, hebben een fijne familie. Ik was gelukkig. Hij ook, dacht ik. Ondanks de sleur, de onvermijdelijke sleur na zoveel jaar. Het is echt ongelofelijk hoe je door een paar woorden, door een mededeling, in een klap niet meer gelukkig bent.
Liefdequote:Op zondag 7 maart 2010 23:34 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Let op dat je de situatie zoals die was niet gaat romantiseren. Zoals je zei zaten jullie in een sleur. Als alles écht zo geweldig was, was dit niet gebeurd.
In dit geval moedwillig blind, want mevrouw zegt zelf dat ze in een sleur zaten. Hoe kun je dan intens gelukkig zijn?quote:Op zondag 7 maart 2010 23:37 schreef Underverse het volgende:
[..]
Liefde... Maakt blind (voor zover je er met je nuchtere verstand er afstand van kan doen zoals ik...)
Dat heeft echt veel impact... Je verliest het overzicht terwijl je wel belangrijke details kent, zoals mevrouw in kwestie kan opnoemenquote:Op zondag 7 maart 2010 23:46 schreef VonHinten het volgende:
[..]
In dit geval moedwillig blind, want mevrouw zegt zelf dat ze in een sleur zaten. Hoe kun je dan intens gelukkig zijn?
Sommige mensen houden van kabbelende beekjes, anderen hebben stroomversnellingen en watervallen nodig. Als die behoeften in een relatie niet overeenkomen.. tja, dan pas je misschien ook niet bij elkaar.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:46 schreef VonHinten het volgende:
[..]
In dit geval moedwillig blind, want mevrouw zegt zelf dat ze in een sleur zaten. Hoe kun je dan intens gelukkig zijn?
Uit de OP:quote:Op zondag 7 maart 2010 23:56 schreef Vandaag... het volgende:
Hoe dan ook vind ik het een klootzak dat hij blijkbaar al lang hier mee rond loopt maar dat dus niet besproken heeft. Na 10 jaar in 5 minuten uit iemands leven verdwijnen vind ik wel extreem lullig. Als hij zo omgaat met problemen dan ben je hem beter kwijt dan rijk.
Hij was degene die het initiatief nam om over de problemen en oplossingen te praten. Als dat nergens toe leidt... tsja, dan is de koek op een gegeven moment op. En nogmaals, de manier waarop hij de situatie benadert lijkt rechtstreeks uit de R&P-manual te komen. Dat advies wordt hier bijna dagelijks gegeven: afbreken en contact tot minimum beperken. Maar nee, meneer is een klootzak omdat ie niet samen met zijn ex snikkend en snotterend de verhuisdozen in wil pakken.quote:We hadden er een tijd geleden over gepraat, hij kwam er toen mee, ik beloofde beterschap en hij ook. Dat kwam niet, doordat we allebei geen actie ondernamen.
So obvious!quote:Op maandag 8 maart 2010 00:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Hij was degene die het initiatief nam om over de problemen en oplossingen te praten. Als dat nergens toe leidt... tsja, dan is de koek op een gegeven moment op. En nogmaals, de manier waarop hij de situatie benadert lijkt rechtstreeks uit de R&P-manual te komen. Dat advies wordt hier bijna dagelijks gegeven: afbreken en contact tot minimum beperken. Maar nee, meneer is een klootzak omdat ie niet samen met zijn ex snikkend en snotterend de verhuisdozen in wil pakken.
Ik ben niet sociaal, maar dit gaat echt veel te ver!quote:Op maandag 8 maart 2010 00:12 schreef Pritt het volgende:
Helemaal eens met VonHinten, wat een hypocriet geneuzel opeens hier in het topic omdat het een FOKker is die hier al 10 jaar zit. Die willen we niet teveel beschadigen. TS is gewoon te laks geweest in haar relatie en waarschijnlijk naar zeer veel tijd heeft die jongen zijn conclusies getrokken. Laten we dan niet TS troosten, maar haar bashen hoe ze dit zover heeft kunnen laten komen.
R&P motto: Life goes on.
Ik vind dat je nogal overdrijft. We weten niet hoe de verdeling van de 'schuld' precies ligt, dat is speculeren. TS zal daar in de loop van de tijd wel een steeds helderder beeld van krijgen. De toon van die laatste zin komt verder niet in het topic voor, dat heb je zelf verzonnen. Juist niet zelfs, TS is behoorlijk genuanceerd, zeker gezien wat haar zojuist overkomen is.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Hij was degene die het initiatief nam om over de problemen en oplossingen te praten. Als dat nergens toe leidt... tsja, dan is de koek op een gegeven moment op. En nogmaals, de manier waarop hij de situatie benadert lijkt rechtstreeks uit de R&P-manual te komen. Dat advies wordt hier bijna dagelijks gegeven: afbreken en contact tot minimum beperken. Maar nee, meneer is een klootzak omdat ie niet samen met zijn ex snikkend en snotterend de verhuisdozen in wil pakken.
Die laatste zin slaat op deze opmerking:quote:Op maandag 8 maart 2010 00:52 schreef keesjeislief het volgende:
Ik vind dat je nogal overdrijft. We weten niet hoe de verdeling van de 'schuld' precies ligt, dat is speculeren. TS zal daar in de loop van de tijd wel een steeds helderder beeld van krijgen. De toon van die laatste zin komt verder niet in het topic voor, dat heb je zelf verzonnen. Juist niet zelfs, TS is behoorlijk genuanceerd, zeker gezien wat haar zojuist overkomen is.
quote:Hoe dan ook vind ik het een klootzak dat hij blijkbaar al lang hier mee rond loopt maar dat dus niet besproken heeft. Na 10 jaar in 5 minuten uit iemands leven verdwijnen vind ik wel extreem lullig. Als hij zo omgaat met problemen dan ben je hem beter kwijt dan rijk.
On-zin.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:56 schreef Vandaag... het volgende:
Hoe dan ook vind ik het een klootzak dat hij blijkbaar al lang hier mee rond loopt maar dat dus niet besproken heeft. Na 10 jaar in 5 minuten uit iemands leven verdwijnen vind ik wel extreem lullig. Als hij zo omgaat met problemen dan ben je hem beter kwijt dan rijk.
Daar sluit ik me bij aan; als iemand meteen "opgeeft" dan ben je ook "een zwakkeling", omdat je het niet eens probeert. Er is altijd wat.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:15 schreef mgerben het volgende:
[..]
On-zin.
Er is eenvoudigweg geen mooie pijnloze sjieke manier om het uit te maken.
Kritiek leveren is makkelijk; maar op elke manier waarop het uit gaat is wel iets aan te merken.
Weer zo iemand die de OP half leest, of bij de tweede zin zijn mening al gevormd heeftquote:Op maandag 8 maart 2010 22:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het beste wat je kan doen, voor jezelf, is om even alles wat met hem te maken heeft uit de weg te gaan. Hele dagen huilen heb je helaas ook niets aan, en is nog nooit iemand verder mee gekomen. Misschien kun je een paar nachten bij een vriendin slapen, die kunnen je nu juist heel goed steunen.
Persoonlijk zou ik niet zo makkelijk zijn spulletjes terug geven, als je in 1 keer weg gaat zonder ooit geklaagd te hebben, hoef je ook je spulletjes niet meer (in bruikbare staat) terug te verwachten. Maar zo ben ik, en dat is ongetwijfeld niet de beste manier om er mee om te gaan.
Sterkte!
Wat is het nu weer voor rare asociale instelling om van te voren al aan te gaan kondigen dat je de spullen gaat vernielen of weggooien? In the heat of the moment, a la, maar het als een weloverwogen standpunt hanteren is wel érg sneu hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het beste wat je kan doen, voor jezelf, is om even alles wat met hem te maken heeft uit de weg te gaan. Hele dagen huilen heb je helaas ook niets aan, en is nog nooit iemand verder mee gekomen. Misschien kun je een paar nachten bij een vriendin slapen, die kunnen je nu juist heel goed steunen.
Persoonlijk zou ik niet zo makkelijk zijn spulletjes terug geven, als je in 1 keer weg gaat zonder ooit geklaagd te hebben, hoef je ook je spulletjes niet meer (in bruikbare staat) terug te verwachten. Maar zo ben ik, en dat is ongetwijfeld niet de beste manier om er mee om te gaan.
Sterkte!
Bespreek dat dan eerst eens goed ofzo, in plaats van in jezelf een besluit te nemen er maar mee te stoppen, dat te verwerken en het dan pas te vertellen. Er wordt in de OP wel gezegd dat er even over is gepraat, maar volgens mij meer op de manier van 'we gaan het proberen goed te maken' in plaats van 'dit gaat richting het einde'. Je moet niet de ander de illusie geven dat jullie er allebei hard aan werken terwijl je eigenlijk al hebt besloten ermee te stoppen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 03:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom is hij de lul terwijl uit het verhaal van de TS duidelijk is geworden dat er geen verbetering in de relatie zat?
Sommige antwoorden hier.
Kan heel goed, maar hoeft helemaal niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 07:43 schreef macondo het volgende:
Het spijt me, maar zo rigoureus als de vriend het aanpakt ; hij heeft een ander, daar durf ik mijn geld wel op te zetten. Of nou ja, "hebben", er speelt wat met een andere chick.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |