Hoezo is voor C# gaan slim?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:40 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Volgens mij zijn er bijna geen dummies in C++, die zijn slim en gaan voor een taal als C#
Volgens mij wordt dat nou juist niet expliciet bedoeld.quote:
Als je goed leest wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef progje het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat nou juist niet expliciet bedoeld.
Pfffffffffff, C#quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Als je goed leest wel.
Verklaring:
Na een n00b geweest te zijn in C++ hebben ze besloten om voor C# te gaan.
Oftewel; ze zijn nooit verdergegaan in C++
En dat wordt dan gezien als slimme keuze.
Ik ben neutraal daarin. Mocht je namelijk iets Windows-only willen gaan programmeren dat zit je met C# wel wat beter.quote:
Daar gebruik ik PHP voor.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak alleen maar webbased sites en applicaties... Dus dan C# ruim voldoende.
1 |
1 2 3 4 5 | return 5; } deKlasse.hookCommand("bla", &test); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public: klasse deKlasse; Class2(): {} int klasseTest() { return 3; } void hook() { deKlasse.hookCommand("bla", &klasseTest); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public: klasse deKlasse; Class2(): {} int klasseTest() { return 3; } void hook() { deKlasse.hookCommand("bla", &Class2::klasseTest); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | { int klasseTest() = 0; } class Class2 : public AbstractClass { public: klasse deKlasse; Class2(): {} int klasseTest() {return 3;} } void hook() { deKlasse.hookCommand("bla", Abstract_Class_instantie); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | { public: klasse deKlasse; Class2(): {} static int klasseTest(Class2* pInstance) {return 3;} } void hook() { deKlasse.hookCommand("bla", Class2::klasseTest(Class_Instantie)); } |
Vooral omdat er zo ontzettende veel notaties rondzwerven kan ik iig iedereen aanraden om namen te nemen die het (meta)type goed aangeven.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:14 schreef Catch22- het volgende:
Daar verval je snel in als je een Proof of Concept/Testje schrijft maar kheb ook wel ondervonden dat je het gelijk duidelijk moet doen, anders verdwaal je gauw
Het standaard invoersysteem van C++ heeft daar geen standaard oplossing voor.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:57 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Kent iemand iets zoals getchar() maar dan zonder dat er een enter nodig is
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | { int pointer = 0; char buffer[10]; do { while(_kbhit()) // toets ingedrukt? { int key = _getch(); // toets ophalen if (key == '\r') // enter gedrukt { buffer[pointer] = 0; } else // "normale" toets ingedrukt { buffer[pointer++] = (char) key; std::cout << '*'; } } } while(buffer[pointer]); std::cout << "\nJe wachtwoord is " << buffer << '\n'; } |
offtopic: maar daarvoor wordt juist weer FORTRAN gebruiktquote:Op maandag 8 maart 2010 16:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Onzin, in de wereld van hardcore berekeningen en algoritmen is C(++) ongeevenaard.
Ja en elke ander C based programeer taal... dus uiteindelijk gewoon allemaal asambly codequote:Op zondag 28 maart 2010 16:08 schreef Dickbride het volgende:
[..]
offtopic: maar daarvoor wordt juist weer FORTRAN gebruikt
Er worden in de uithoeken van wetenschappelijk onderzoek vaak nog "rare" talen gebruikt. Fortran is nog steeds populairder dan C(++) in sommige gebieden. De eerste adventure game ADVENT was in Fortran geschrevenquote:Op zondag 18 april 2010 01:25 schreef netolk het volgende:
[..]
Ja en elke ander C based programeer taal... dus uiteindelijk gewoon allemaal asambly code
Windows en Mac zijn voor het grootste deel in C en C++ geschreven...quote:Op zondag 18 april 2010 10:25 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Er worden in de uithoeken van wetenschappelijk onderzoek vaak nog "rare" talen gebruikt. Fortran is nog steeds populairder dan C(++) in sommige gebieden. De eerste adventure game ADVENT was in Fortran geschreven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | struct Test{ int a; Test(){a=0;} int get(){return a;} }; struct Test2{ Test *myPointer; Test2(Test test){myPointer = &test;} int get(){return (*myPointer).a;} int get2(){return myPointer->a;} ~Test2(){delete myPointer; myPointer = 0;} }; int main(){ Test myTest; Test2 Test2(myTest); myTest.a = 9; std::cout << myTest.get() << '\t' << Test2.get() << '\n'; std::cout << myTest.a << '\t' << Test2.myPointer->a << '\n'; int a = 3; int *b; b = &a; *b = 8; std::cout << a << '\t' << *b << '\n'; return 0; } |
1 2 3 | 9 9 8 8 |
1 2 | std::cout << myTest.a << '\t' << Test2.(*myPointer).a << '\n'; |
je kan denk ik beter zoiets gebruiken:quote:Op zondag 28 maart 2010 16:01 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het standaard invoersysteem van C++ heeft daar geen standaard oplossing voor.
Wat je kan proberen zijn de functies _kbhit() en _getch()
Ze zitten in de header conio.h.
Dit zijn oude functies uit het DOS/POSIX en worden niet meer goed ondersteund dus let daar wel mee op.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | char GetKey() { // get standard console handle HANDLE myHandle = ::GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE); // read input until a key has been pressed INPUT_RECORD myEvent[1]; DWORD myNumberOfEvents; do { // read input ::ReadConsoleInput(myHandle, myEvent, 1, &myNumberOfEvents); } while ((myEvent[0].EventType != KEY_EVENT) || (myEvent[0].Event.KeyEvent.bKeyDown != TRUE)); // return ASCII code return myEvent[0].Event.KeyEvent.uChar.AsciiChar; } /** * Waits for a key to be pressed and returns the key's virtual key code. * * @returns the virtual key code of the pressed key */ WORD GetVirtualKey() { // get standard console handle HANDLE myHandle = ::GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE); // read input until a key has been pressed INPUT_RECORD myEvent[1]; DWORD myNumberOfEvents; do { // read input ::ReadConsoleInput(myHandle, myEvent, 1, &myNumberOfEvents); } while ((myEvent[0].EventType != KEY_EVENT) || (myEvent[0].Event.KeyEvent.bKeyDown != TRUE)); // return ASCII code return myEvent[0].Event.KeyEvent.wVirtualKeyCode; } |
Ik neem aan dat je OSX bedoelt.quote:Op zondag 18 april 2010 12:02 schreef netolk het volgende:
[..]
Windows en Mac zijn voor het grootste deel in C en C++ geschreven...
Behalve dat mijn oplossing maar 1 regel code is. En nog beter portable ook.quote:Op zondag 18 april 2010 12:10 schreef netolk het volgende:
[..]
je kan denk ik beter zoiets gebruiken:
[ code verwijderd ]
dit werkt dan wel alleen op windows
je zegt zelf dat het niet goed ondersteund word...quote:Op zondag 18 april 2010 12:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Behalve dat mijn oplossing maar 1 regel code is. En nog beter portable ook.
quote:Op zondag 18 april 2010 12:05 schreef netolk het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het klooien met pointers in C++ maar het werkt niet zo als ik zou verwachten..
dit is de code:
[ code verwijderd ]
de output is:
[ code verwijderd ]
en ik had nog een vraag waarom kan in de onderstaande code het bovenste wel en het onderste niet? dit zou toch het zelfde moeten zijn?
[ code verwijderd ]
bij de onderste code geeft ie out of scope error...
Mvg. netolk
1 2 3 4 5 6 7 8 | Test *myPointer; Test2(Test test){myPointer = &test;} int get(){return (*myPointer).a;} int get2(){return myPointer->a;} ~Test2(){delete myPointer; myPointer = 0;} }; |
1 |
1 |
Niet goed, maar beter dan een spagetti aan windows API callsquote:Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef netolk het volgende:
[..]
je zegt zelf dat het niet goed ondersteund word...
wel raar dat Appel zelf wel zegt dat het framework bijvoorbeeld voor een groot deel in objective-C is geschreven en andere dingen ook in C/C++ geschreven zijn...quote:Op zondag 18 april 2010 12:10 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je OSX bedoelt.
Stiekem is OSX in ADA geschreven, maar dat weten veel mensen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |