Zo is dat. En de Jager is van 't CDA, niet de VVD....quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:50 schreef marky het volgende:
[..]
De meeste megalomane bouwprojecten vinde plaats in de gemeente waar de PVDA het voor het zeggen heeft.
Ach, het kan allemaal zomaar veranderenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ha ha ha.. Ach, de linksen zijn al enorm in de meerderheid. Zie mijn eerder geplaatste URL..
Hetzelfde zie je bij D66 gebeuren, kiezers die toch maar voor de traditionele grote partijen gaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:21 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat veel pvv stemmers naar de vvd gaan.
PVV zakt telkens meer naar beneden, zal bij de verkiezingen niet veel meer van over zijn.
D66 is een afspiegeling van de PVV. Minder PVV is per definitie minder D66 omdat ze alleen maar tegen de PVV keren en geen duidelijke eigen weg inslaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hetzelfde zie je bij D66 gebeuren, kiezers die toch maar voor de traditionele grote partijen gaan.
Hoi, welkom in POL, het forum waar je van gedachten kunt wisselen over politieke kwesties, zodat, tegen de tijd dat ook jij oud genoeg bent om te stemmen, je een weloverwogen stem kunt uitbrengen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:26 schreef Frano het volgende:
D66 is een afspiegeling van de PVV. Minder PVV is per definitie minder D66 omdat ze alleen maar tegen de PVV keren en geen duidelijke eigen weg inslaan.
D'66 lijkt me wel een aardige traditionele partij. Lijkt me eerder dat mensen strategisch gaan kiezen omdat je met 10 zetels toch niet veel klaar speeltquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hetzelfde zie je bij D66 gebeuren, kiezers die toch maar voor de traditionele grote partijen gaan.
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Slaat neem ik aan op jezelf?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoi, welkom in POL, het forum waar je van gedachten kunt wisselen over politieke kwesties, zodat, tegen de tijd dat ook jij oud genoeg bent om te stemmen, je een weloverwogen stem kunt uitbrengen.
Fingers crossedquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop groot genoeg om PvdA uit te sluiten
Lees hem maar eens flink de les.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:44 schreef Frano het volgende:
[..]
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Slaat neem ik aan op jezelf?
Zie maar 2 coalities eigenlijkquote:
Lijkt me ook het meest waarschijnlijk. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat GL echt gaat regeren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zie maar 2 coalities eigenlijk
1: PvdA, D'66, GL
2: VVD, CDA, D'66
Denk dat CDA voor de VVD gaat en PvdA voor GL
Veel andere smaken zijn er volgens mij niet
VVD, PvdA en D'66 zou eventueel kunnen maar VVD en PvdA liggen gewoon heel erg ver uitelkaar. Idealogisch gezien ligt PvdA best dicht bij GL en GL is een stuk minder extreem nuquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:00 schreef Frano het volgende:
[..]
Lijkt me ook het meest waarschijnlijk. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat GL echt gaat regeren.
Als CDA niet de grootste wordt kan CDA/VVD/PVDA ook nog een optie zijn. Anders niet denk ik. Dus de VVD moet wel de grootste worden anders wordt het land niet regeerbaar.
Denk ik ook, PvdA is nu wel erg extreem richting links getrokken sinds 4 jaar terug. Dat zullen ze neem ik aan doen om stemmen op links te winnen. Als ze ooit met de VVD willen regeren zullen ze echt water bij de wijn moeten doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VVD, PvdA en D'66 zou eventueel kunnen maar VVD en PvdA liggen gewoon heel erg ver uitelkaar. Idealogisch gezien ligt PvdA best dicht bij GL en GL is een stuk minder extreem nu
Allebei denk ik maar D'66 trekt ook naar links dus dan zal VVD behoorlijk wat water bij wijn gaan doen en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk met hun huidige programmaquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:05 schreef Frano het volgende:
[..]
Denk ik ook, PvdA is nu wel erg extreem richting links getrokken sinds 4 jaar terug. Dat zullen ze neem ik aan doen om stemmen op links te winnen. Als ze ooit met de VVD willen regeren zullen ze echt water bij de wijn moeten doen.
De VVD staat al jarenlang met redelijk dezelfde standpunten, daar zullen ze neem ik aan niet van af gaan wijken. De PvdA staat erom bekend om de weg van de minste weerstand te kiezen, maar D66 is idd wel een probleem.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Allebei denk ik maar D'66 trekt ook naar links dus dan zal VVD behoorlijk wat water bij wijn gaan doen en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk met hun huidige programma
Dat zie ik niet echt terug, kan je voorbeelden daarvan geven? Juist mensen als Wilders en Verdonk zijn eruit gestapt omdat ze te rechts waren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
VVD is nu echt wel een stuk rechtser dan ze waren
Nee ik ben goochem genoeg om te beseffen dat D66 al veertig jaar bestond zonder de PVV, al eerder 24 zetels heeft gehaald, en tevens pienter genoeg om te weten wat de grondslagen van het progressief liberalisme zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:44 schreef Frano het volgende:
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Slaat neem ik aan op jezelf?
Pilletje vergeten?quote:
Ik zou het prima vinden. Het staat je helemaal vrij en ook fijn om te zien dat je dan weer wat naar links bent geschoven (als oud-bewonderaar van blonde dolly).quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar hoe zou jij het vinden DS4, als ik ineens echt fan van de VVD zou zijn?
tja, laat ik nou net niks hebben met het liberalisme. Het is imo een vorm van wensdenken, DS4.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou het prima vinden. Het staat je helemaal vrij en ook fijn om te zien dat je dan weer wat naar links bent geschoven (als oud-bewonderaar van blonde dolly).
Ik vrees dat jij liberalisme niet begrijpt...quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:26 schreef EchtGaaf het volgende:
tja, laat ik nou net niks hebben met het liberalisme. Het is imo een vorm van wensdenken, DS4.
Hoezo niet, mijn beste?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij liberalisme niet begrijpt...
In de kern is het gewoon "leven en laten leven". Dat is geen wensdenken, maar eenvoudig te realiseren.quote:
Een mens is een sociaal "dier". Liberalisme rich zicht voornamelijk op het individuquote:Op zondag 18 april 2010 23:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de kern is het gewoon "leven en laten leven". Dat is geen wensdenken, maar eenvoudig te realiseren.
Het liberalisme vertrouwt erop, dat de mens zichzelf organiseert en stelt daar geen log staatsapparaat voor in de plaats.quote:Op zondag 18 april 2010 23:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een mens is een sociaal "dier". Liberalisme rich zicht voornamelijk op het individu
Dat lijkt mij ook echt de max momenteel ja. Al weet je het nooit, dik 4 jaar geleden stond de pvda ooit op 60 zetels in de peilingen.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:30 schreef Frano het volgende:
Het lijkt er inmiddels op dat de VVD de grootste partij gaat worden.. hopelijk. Wat denken jullie wat is de max. grootte van de VVD? Ik schat 35-40 zetels. Althans dat was vroeger haalbaar met partijen als CDA.
Ja, want we willen een partij die vooral opkomt voor de rijkeren in de samenleving en die vooral de mensen die onder de armoede grens leven laat barsten. DENK NA!!!!!!! Mensen die VVD stemmen zijn egoistisch tuig. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop groot genoeg om PvdA uit te sluiten
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:19 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ja, want we willen een partij die vooral opkomt voor de rijkeren in de samenleving en die vooral de mensen die onder de armoede grens leven laat barsten. DENK NA!!!!!!! Mensen die VVD stemmen zijn egoistisch tuig. Laat dat duidelijk zijn.
Dat is natuurlijk weer een beetje te kort door de bocht, maar je hebt gelijk dat de VVD het met name opneemt voor een select groepje rijken en niet werkelijk zoveel op heeft met het liberale gedachtegoed.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:19 schreef dubbel1 het volgende:
Ja, want we willen een partij die vooral opkomt voor de rijkeren in de samenleving en die vooral de mensen die onder de armoede grens leven laat barsten. DENK NA!!!!!!! Mensen die VVD stemmen zijn egoistisch tuig. Laat dat duidelijk zijn.
Gelukkig is dit wel genuanceerdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer een beetje te kort door de bocht, maar je hebt gelijk dat de VVD het met name opneemt voor een select groepje rijken en niet werkelijk zoveel op heeft met het liberale gedachtegoed.
Je kent me toch, altijd genuanceerd en uitgebalanceerdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is dit wel genuanceerd
Ah Scanman is ook weer terugquote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:19 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Goede inschatting!quote:Op zondag 2 mei 2010 17:30 schreef Frano het volgende:
Het lijkt er inmiddels op dat de VVD de grootste partij gaat worden.. hopelijk. Wat denken jullie wat is de max. grootte van de VVD? Ik schat 35-40 zetels. Althans dat was vroeger haalbaar met partijen als CDA.
Volledig mee eens. Als zou 76 zetels natuurlijk heel mooi zijn als maxquote:
Gadver moet er toch niet aan denken dat 1 partij de absolute meerderheid zou hebben... Dat is nooit goed voor een land, absolute macht corrumpeert.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Als zou 76 zetels natuurlijk heel mooi zijn als max
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |