Even een vraagje. Verbeteren van infrastructuur?
In Nederland zijn wij "gezegend" met een beste infrastructuur wat betreft het verkeer,
het kan hier en daar verbeterd worden (bijvoorbeeld extra rijstroken, verbetering van asfalt etc.),
maar over het algemeen kun je alles in Nederland sowieso met de auto bereiken
Sja het is logisch dat als je in een gat woont ergens, er geen bus, trein, tram of metro komt.
Nederland is propvol. Industrie, huizen, mensen, verkeer, OV, gebouwen, 2 grote havens en nog is het niet vol genoeg. Bomen, planten en andere flora verdwijnen waarna er niets meer overblijft dan grijze grauwe massa's van beton en cement (oh en fabrieksrook!

lekkerrrrrr!!).
Ik denk dat we eens moeten stilstaan bij wat we wel hebben, i.p.v. alleen maar meer te willen. Meer wegen leidt tot meer afvalstoffen (nog lang niet iedereen rijdt in milieuvriendelijke auto's, nog lang niet iedere auto is "schoon"), meer afvalstoffen tot nog meer ziektes en ongezonde leefomgevingen.
Ik zou het zonde vinden om Nederland te zien verdwijnen onder een dikke laag asfalt, we zijn stiekem een hartstikke mooi land. We hebben misschien een kutklimaat, en als we een hokje zouden zijn zouden we tegen de muren aangedrukt worden, maar het is wel ons landje. Persoonlijk vind ik dat we daar best wat zuiniger op mogen zijn.
Mede door het feit dat er heel veel natuur verdwijnt, verliezen dieren hun natuurlijke habitat en sterven zowel dier- als plantensoorten uit. Mede doordat er natuur verdwijnt stijgt de ongezonde lucht die je inademt in drukker bevolkte en bebouwde gebieden (er zijn geen bomen en planten die de lucht zuiveren en als ze er al zijn in ieder geval veel te weinig). Dus ik zou zeggen. Investeer meer in de leefomgeving om deze groeiend en bloeiend te houden. Zonder de natuur is ons leven niet mogelijk, dus er verstandig mee om gaan lijkt me.. verstandig.
Verder dat gekanker tussen wel of geen religie. Religie is in alle landen aanwezig en er zijn mensen die een houvast nodig hebben. Ik hang een overtuiging aan die zelden in het nieuws komt, gericht is op het nu, perfect is te combineren met wetenschap en kennis uit deze hectische tijd en daar toch volop van kan groeien.
Gelovigen hebben blijkbaar jammer genoeg niets beters te doen dan te bashen en te zeiken, maar ook deze mensen hou je. Ik vind dat je, als je gelooft en een hostie wil, dat je die kunt krijgen. Of je nu aan lepra, aids of kanker lijdt, of dat je homo, neger of een ex-moslim bent. God, hoewel ik niet in hem geloof, maakt geen onderscheid tussen ras, voorkeur voor sekse, kleur, IQ of geslacht. Hij houdt van ons allemaal, maar wij mensen, met ons labiele gedrag maken het hem behoorlijk ... zwaar.
Er wordt over hem geluld, er wordt voor hem geluld, er wordt voor hem gejengeld door een of andere luidspreker, er worden boeken aangeraakt met een stokje. Allemaal prima, maar waar dat blijkbaar wel lukt: lukt het niet om normaal met elkaar om te gaan.
Elkaar lief te hebben en te mogen. We zijn allemaal hetzelfde uiteindelijk: we zijn mensen, hebben gevoelens, eten, drinken, slapen, schijten, hebben lief, haten, worden ziek, we worden allemaal geboren en gaan ook allemaal weer dood.
Dan in die korte tijd dat we leven... een beetje respect hebben voor elkaar zonder tegen elkaar te moeten zeiken... Please..

het is dodelijk vermoeiend voor mensen die inzien dat het ook anders kan.
Geloof en wetenschap zouden samen moeten werken, niet tegen elkaar. De wetenschap heeft niet bewezen dat God bestaat, maar heeft ook niet bewezen dat 'ie niet bestaat. De wetenschap kan ons vertellen wat feitelijk waar is, wat bewezen is, waar wij als mensen mee kunnen groeien. Geloof geeft voor sommigen diepgang. Die ongelooflijke kudde-haat van mensen die anti-religie zijn. Die constant lopen te blaten wat al 10000 keer geroepen is. Wat geeft jou als niet-gelovige het recht om mensen die wel geloven zo te benaderen? Wat geeft jou als gelovige het recht om mensen te weigeren, terwijl ze van hetzelfde vlees en bloed zijn als jij?
Als we gewoon normaal deden tegen elkaar, elkaar gewoon in de waarde lieten en zouden accepteren zoals we zijn, zou de wereld een stuk prettiger in elkaar steken en hadden we ook niet al dat gezeik. We leven hier met z'n allen op een wereldbolletje, en hier in dit geval in ons Nederhokje, en daar kunnen we het mee doen.
/einde betoog.