Ik denk dat dat je nog vies tegenvaltquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:16 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen misschien begrijp je dat het op mij nogal overkomt als huilie-huilie, omdat homo's eigenlijk nauwelijks problemen ondervinden in Nederland (tenzij je moslim bent dan, of in Urk woont).
Behalve het laatste gedeelte van je betoog, zie ik dit wel als een goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach en kijk waar het ons gebracht heeft: meisjes van 13 die zwanger zijn, blowjobs als een vriendendienst, kinderstrings en kindercondooms. Jochies die opgroeien met het beeld dat vrouwen niet alleen lustobjecten maar zelfs gebruiksvoorwerpen zijn en alle gevolgen van dien. Deze maatschappij- of iig een deel ervan - is echt doorgeslagen.
Dat is wel duidelijk het gevolg van een "Te vrije" Maatschappij. Maarja ik vind het spijtig, maar dat komt door mijn morele achtergrond, is het werkelijk slecht?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach en kijk waar het ons gebracht heeft: meisjes van 13 die zwanger zijn, blowjobs als een vriendendienst, kinderstrings en kindercondooms. Jochies die opgroeien met het beeld dat vrouwen niet alleen lustobjecten maar zelfs gebruiksvoorwerpen zijn en alle gevolgen van dien. Deze maatschappij- of iig een deel ervan - is echt doorgeslagen.
Nouja goede ontwikkeling... het is wel duidelijk dat mensen niets meer voor de suggestie overlaten en op hun 20e al meer geneukt hebben en gezondigd dan 5 generaties voor hun.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:19 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Behalve het laatste gedeelte van je betoog, zie ik dit wel als een goede ontwikkeling.
Dat is inderdaad een goede vraag. Persoonlijk observeer ik het als sociale ontwikkelijk, zonder er een waardeoordeel aan te geven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk het gevolg van een "Te vrije" Maatschappij. Maarja ik vind het spijtig, maar dat komt door mijn morele achtergrond, is het werkelijk slecht?
Je betogen zijn werkelijk erg interessant te lezen. Je bent duidelijk een vrijdenker. Daar zijn er niet veel meer van in dit land.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk het gevolg van een "Te vrije" Maatschappij. Maarja ik vind het spijtig, maar dat komt door mijn morele achtergrond, is het werkelijk slecht?
Dat kinderen die geenszins in staat zijn de mogelijke gevolgen en implicaties te overzien al seks hebben? Zonder twijfel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ben ik geheel met je eens. Ik vind die seksualisering op tv ook achterlijk! Geeft een compleet vertekenend beeld van seks bij (veel) jongeren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oneens. Trouwens in de jaren '70 was dit veel geaccepteerd dan nu het geval is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat kinderen die geenszins in staat zijn de mogelijke gevolgen en implicaties te overzien al seks hebben? Zonder twijfel.
Uiteindelijk komen die gevolgen en implicaties weer terug, en is het dus misschien een leermoment.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat kinderen die geenszins in staat zijn de mogelijke gevolgen en implicaties te overzien al seks hebben? Zonder twijfel.
Beweerde jij op de voorgaande pagina's niet pedofiel te zijn?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:19 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Behalve het laatste gedeelte van je betoog, zie ik dit wel als een goede ontwikkeling.
De morele bezwaren nog daargelaten, zwangerschappen bij meisjes die zelf nog niet eens volgroeid zijn en nog niet over de mentale capaciteiten beschikken om verantwoordelijk (heeft iets te maken met de groei van de hersenen) na te denken vind ik zeer zeker een achteruitgang in de maatschappij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ach, laat ik zo stellen dat elfjarige meisjes gewoon erg sexy zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beweerde jij op de voorgaande pagina's niet pedofiel te zijn?
Kinderen die eerder dingen doen, ontwikkelen zich uiteraard sneller, die kinderen zijn niet onnozel. Ze hangen meer rond met leeftijdsgenoten op straat, vaak meisjes erbij. Denk je echt dat het van de ouders mag dat ze zomaar even rampetampen? Dat is toch een kick op die leeftijd? dingen doen die je niet mag. Ik vind het allemaal wel opgeblazen door de media. Zo'n groot probleem is het niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:23 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Je betogen zijn werkelijk erg interessant te lezen. Je bent duidelijk een vrijdenker. Daar zijn er niet veel meer van in dit land.![]()
Ik ben het niet altijd met je eens, maar vind het fijn om eens iets te lezen van iemand die zelf nadenkt en niet alleen maar de media napraat.
Zwangerschappen bij meisjes lijkt me ook geen goed idee. Misschien is daarom voorlichting en ook vrije verstrekking van kindercondooms een goed plan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De morele bezwaren nog daargelaten, zwangerschappen bij meisjes die zelf nog niet eens volgroeid zijn en nog niet over de mentale capaciteiten beschikken om verantwoordelijk (heeft iets te maken met de groei van de hersenen) na te denken vind ik zeer zeker een achteruitgang in de maatschappij.
Het is een interessante ontwikkelijk die steeds weer terug lijkt te komen, de seksuale moraal is zeer zeker niet statisch. Een interessant onderwerp, maar hier offtopicquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:28 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Kinderen die eerder dingen doen, ontwikkelen zich uiteraard sneller, die kinderen zijn niet onnozel. Ze hangen meer rond met leeftijdsgenoten op straat, vaak meisjes erbij. Denk je echt dat het van de ouders mag dat ze zomaar even rampetampen? Dat is toch een kick op die leeftijd? dingen doen die je niet mag. Ik vind het allemaal wel opgeblazen door de media. Zo'n groot probleem is het niet.
Yeah aids of een abortus, alsmede een bevalling en/of het moederschap terwijl ze zelf nog kind is, zou ik mijn dochter later toch liever bespaard zien blijven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:24 schreef Avey het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen die gevolgen en implicaties weer terug, en is het dus misschien een leermoment.
Dat verklaart (voor mij) wel een hoop... vrouwelijk gedrag bij mannen en mannelijk gedrag bij vrouwen accepteer je dan gewoon niet, omdat het niet in jouw basale kijk op "de man" en "de vrouw" past. Denk dat je dan ook een aversie hebt tegen metroseksuelen, en vrouwen met "een pittig kort kapsel"?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:12 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk de vrachtwagen/bouwhoek opvoeding. Bier is stoer, vrouwen zijn mooi en andere gasten wilden net als jij stoer bij de politie/brandweer. En later ging je gewoon lekker trouwen. (christelijke opvoeding heb ik totaal niet gehad.)
Dat ze zwanger raken, een kind krijgen en weinig ruimte meer om andere dingen te doen is juist een moment van lering. Ik weet zeker dat de generatie van desbetreffende tienermeisjes dit wordt meegegeven. Het is een kwestie van keuzes maken en investeren. En meisjes van 13/14 weten best waarom ze seks hebben, er wordt genoeg voorlichting gegeven en ze weten verdomd goed dat je zwanger kan raken. Dat ze dan lekker op de feiten worden gedrukt wanneer het werkelijk gebeurt is alleen maar een leermoment.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De morele bezwaren nog daargelaten, zwangerschappen bij meisjes die zelf nog niet eens volgroeid zijn en nog niet over de mentale capaciteiten beschikken om verantwoordelijk (heeft iets te maken met de groei van de hersenen) na te denken vind ik zeer zeker een achteruitgang in de maatschappij.
Thanks.quote:
Ik heb het dan ook niet over persoonlijke gevallen, maar meer over de maatschappij in het geheel. Noem het zelfregulering.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Yeah aids of een abortus, alsmede een bevalling en/of het moederschap terwijl ze zelf nog kind is, zou ik mijn dochter later toch liever bespaard zien blijven.Wat het leren betreft; de lesson learned zou best wel eens niet in verhouding kunnen blijken staan tot de prijs. De risico's zijn wat mij betreft te groot, dit nog los van mijn persoonlijke moraal. (Van waaruit ik het eveneens afkeur.)
Ja dat klopt over het algemeen wel ja Wonderer. Ik heb al snel mijn oordeel klaar als het op dit soort onderwerpen aankomt. Meestal sneller dan mij lief is. Lange lokken bij vrouwen vind ik prachtigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat verklaart (voor mij) wel een hoop... vrouwelijk gedrag bij mannen en mannelijk gedrag bij vrouwen accepteer je dan gewoon niet, omdat het niet in jouw basale kijk op "de man" en "de vrouw" past. Denk dat je dan ook een aversie hebt tegen metroseksuelen, en vrouwen met "een pittig kort kapsel"?
Alles wat er gezegd kan worden is wel gezegd, de nijd is eruit en mensen nemen het met een korreltje zout. Wat mij betreft zijn alle punten verdeeldquote:Het is een interessante ontwikkelijk die steeds weer terug lijkt te komen, de seksuale moraal is zeer zeker niet statisch. Een interessant onderwerp, maar hier offtopic
Ik denk dat we wat betreft het originele topic wel klaar zijn?
Pittige korte kapsels vind ik ook daadwerkelijk geen gezicht bij vrouwen en afstotend.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat verklaart (voor mij) wel een hoop... vrouwelijk gedrag bij mannen en mannelijk gedrag bij vrouwen accepteer je dan gewoon niet, omdat het niet in jouw basale kijk op "de man" en "de vrouw" past. Denk dat je dan ook een aversie hebt tegen metroseksuelen, en vrouwen met "een pittig kort kapsel"?
Mooi. Blij dat ik toch nog niet had opgegevenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:34 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Alles wat er gezegd kan worden is wel gezegd, de nijd is eruit en mensen nemen het met een korreltje zout. Wat mij betreft zijn alle punten verdeeld
Handjes boven de dekens.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou goed, als de discussie niet meer over homoseksualiteit gaat, dan kan ik wel gaan slapen.
Heb jij nog onbeantwoorde inzichten of vragen dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou goed, als de discussie niet meer over homoseksualiteit gaat, dan kan ik wel gaan slapen.
Niet echt, ik denk dat alles wel ongeveer gezegd is. Misschien nog heel even over het arm om je heen slaan. Ik vraag me af als een vrouw dat doet (om je iets te vertellen, zeg maar dezelfde situatie als met die vriend van je), denk je dan ook meteen dat ze wil neuken?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:35 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Heb jij nog onbeantwoorde inzichten of vragen dan?
Als je eerder de mildere aanpak had overgenomen in plaats van de TS-bash, was ik misschien wel eerder kalmer geraakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:35 schreef Avey het volgende:
[..]
Mooi. Blij dat ik toch nog niet had opgegeven
Nou, dat ligt aan het tijdstip/plaats eigenlijk totale context van de situatie. Maar normaal gesproken niet nee.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet echt, ik denk dat alles wel ongeveer gezegd is. Misschien nog heel even over het arm om je heen slaan. Ik vraag me af als een vrouw dat doet (om je iets te vertellen, zeg maar dezelfde situatie als met die vriend van je), denk je dan ook meteen dat ze wil neuken?
Mijn excuses. Maar je moet toegeven dat de OP ook niet mild wasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:37 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Als je eerder de mildere aanpak had overgenomen in plaats van de TS-bash, was ik misschien wel eerder kalmer geraakt.
Nope, maar het moet geen politiek correct, om het punt heen-draaiend. Saai. Kut OP worden natuurlijk. Met je OP moet je reacties oproepen maar iets voorzichtiger had het wel gemogenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:38 schreef Avey het volgende:
[..]
Mijn excuses. Maar je moet toegeven dat de OP ook niet mild was
Daarmee rest ik my case voor vanavond. En nu ga ik slapen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:38 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nou, dat ligt aan het tijdstip/plaats eigenlijk totale context van de situatie. Maar normaal gesproken niet nee.
ik vind het wel mooi hoe je bent gaan nuanceren. Da's wel een compliment waardquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:40 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nope, maar het moet geen politiek correct, om het punt heen-draaiend. Saai. Kut OP worden natuurlijk. Met je OP moet je reacties oproepen maar iets voorzichtiger had het wel gemogen
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:40 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nope, maar het moet geen politiek correct, om het punt heen-draaiend. Saai. Kut OP worden natuurlijk. Met je OP moet je reacties oproepen maar iets voorzichtiger had het wel gemogen
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet echt, ik denk dat alles wel ongeveer gezegd is. Misschien nog heel even over het arm om je heen slaan. Ik vraag me af als een vrouw dat doet (om je iets te vertellen, zeg maar dezelfde situatie als met die vriend van je), denk je dan ook meteen dat ze wil neuken?
Goed puntquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daarmee rest ik my case voor vanavond. En nu ga ik slapen.
Nouja zo'n enerverend betoog verschaft nieuwe inzichten ; ja. Maar het zou wel een wonder zijn als ik nu ineens op de barricades stond voor homorechtenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:46 schreef Qebbel het volgende:
Hm ik gaat ook maar eens te bed. Met alle respect, ik ben het nog steeds niet eens met de vergelijking homoseksualiteit/pedoseksualiteit, maar ben te moe om nog een betoog te houden.![]()
Wel nog een topic gevonden, voor de echte nachtbrakers
Homoseksualiteit vs Pedoseksualiteit Posts/visie van Kahlie vind ik wel interessant.
[..]
ernstig veel mannen wel
![]()
![]()
![]()
Oh en ts, ik ben blij dat je wat milder en toleranter lijkt(?) geworden! Getuigt van inleving in anderen, toch![]()
Dat hoeft ook weer niet. Maar inzien waarom je in eerste instantie die mening had heeft wel geholpen denk ikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nouja zo'n enerverend betoog verschaft nieuwe inzichten ; ja. Maar het zou wel een wonder zijn als ik nu ineens op de barricades stond voor homorechten. Dat moet groeien
In Senegal en Guinée-Bissau is dat wel de norm dat mannen hand in hand lopen. Terwijl homoseks daar nou niet echt geaccepteerd wordt. Sénégal is moslim, vooral het noorden bij Dakar en verder noordwaarts richting Sant Louis en de grens met Mauretanië (in dat laatste land staat de doodstraf op homoseks).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:46 schreef Qebbel het volgende:
Hm ik gaat ook maar eens te bed. Met alle respect, ik ben het nog steeds niet eens met de vergelijking homoseksualiteit/pedoseksualiteit, maar ben te moe om nog een betoog te houden.![]()
Wel nog een topic gevonden, voor de echte nachtbrakers
Homoseksualiteit vs Pedoseksualiteit Posts/visie van Kahlie vind ik wel interessant.
[..]
ernstig veel mannen wel
![]()
![]()
![]()
Oh en ts, ik ben blij dat je wat milder en toleranter lijkt(?) geworden! Getuigt van inleving in anderen, toch![]()
Ik denk dat "het" daar vandaan komt, eerlijk gezegd. Dat je niet kunt begrijpen waarom een man zich vrijwillig in de positie van een vrouw zou manoeuvreren (tijdens de seks). Waarom hij zich daartoe zou verlagen. En je dat je "probleem" niet zozeer met homo's is, maar met de aanval die zij doen op jouw indelingssysteem voor mannen en vrouwen, en dat dat raar is, niet past, waar je dan weer redelijk heftig op reageert. Wat op zich ook wel weer te begrijpen is, want de manier waarop wij mannen en vrouwen zien, indelen, wat dan ook, gaat heeeeel ver terug. Veel verder dan begrijpen wat homoseksualiteit is. Je zou je ouders en je omgeving de schuld kunnen geven dat ze je zo'n traditioneel beeld hebben meegegevenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:34 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja dat klopt over het algemeen wel ja Wonderer. Ik heb al snel mijn oordeel klaar als het op dit soort onderwerpen aankomt. Meestal sneller dan mij lief is. Lange lokken bij vrouwen vind ik prachtigAls ze een kort koppie heeft denk ik gelijk; die is pot.
![]()
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je precies hiermee wilt zeggen. Maar het is volgens mij algemeen bekend dat er vele culturen zijn (ook vaak moslims), waar mannen elkaar rustig gedagzoenen, heel handtastelijk zijn en veel lichamelijker met elkaar omgaan, dan hier in NL de "norm" is. Das cultuurgebonden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:51 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
In Senegal en Guinée-Bissau is dat wel de norm dat mannen hand in hand lopen. Terwijl homoseks daar nou niet echt geaccepteerd wordt. Sénégal is moslim, vooral het noorden bij Dakar en verder noordwaarts richting Sant Louis en de grens met Mauretanië (in dat laatste land staat de doodstraf op homoseks).
Ik moest er ook aan wennen, maar het was duidelijk dat dit de norm is en dat er geen enkele homoseksuele bijbedoeling bij zat (of 75% van Senegal en Guinée-Bissau is homoseksueel, maar dat lijkt me sterk).
Dat aangaande is Nederland eigenlijk preutser dan dit Allah-land Sénégal (Guinée-Bissau is overwegend katholiek, dankzij de Portugezen).
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:50 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Nouja zo'n enerverend betoog verschaft nieuwe inzichten ; ja. Maar het zou wel een wonder zijn als ik nu ineens op de barricades stond voor homorechten. Dat moet groeien
Ben jij ooit een meisje van 13/14 jaar geweest? Nee he, ik wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:31 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat ze zwanger raken, een kind krijgen en weinig ruimte meer om andere dingen te doen is juist een moment van lering. Ik weet zeker dat de generatie van desbetreffende tienermeisjes dit wordt meegegeven. Het is een kwestie van keuzes maken en investeren. En meisjes van 13/14 weten best waarom ze seks hebben, er wordt genoeg voorlichting gegeven en ze weten verdomd goed dat je zwanger kan raken. Dat ze dan lekker op de feiten worden gedrukt wanneer het werkelijk gebeurt is alleen maar een leermoment.
Maar die kinderen hebben puur en alleen seks omdat ze dan een verhoogde status krijgen van hun leeftijdsgenoten. Voor het genot hoef je het op die leeftijd niet te doen lijkt mijquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ben jij ooit een meisje van 13/14 jaar geweest? Nee he, ik wel.
Ik was toen echt nog niet in staat om de gevolgen in te schatten, ik wilde alleen maar net doen of ik wel al volwassen was, vond mezelf al heel groot.
Achteraf gezien was ik dat absoluut nog niet.
Mijn man was overigens 12 toen hij voor het eerst sex had, met een ouder meisje ( 15 jaar geloof ik).
Hij vond het helemaal niet leuk, wist niet wat hij deed en heeft er eigenlijk niet eens bewust zelf voor gekozen, was meer overrompeld door het moment, hij weet er ook nog maar heel weinig van.
Dat een kind sex wil hebben is tot daar aan toe, maar laat dat dan alsjeblieft met iemand in dezelfde leeftijdscategorie zijn.
Waneer er een volwassene aan een kind zit is er altijd sprake van een onevenwichtige verhouding.
Ik ben zelf misbruikt als kind dus misschien dat ik er daarom anders naar kijk.
Ik denk eerder dat je buiten FOK! veel homoseksuelen niet herkent. Je gaat tenslotte niet met iedereen die je tegenkomt een gesprek aan over seksuele geaardheid.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Dat soort taferelen vind ik gewoonweg te ver gaan, zulk soort dingen komen gewoon voort uit afgunst.
Trouwens; wat zijn er veel homosexuele mensen op FOK!Of komt dat door dit topic?
Wat ik moeilijk te begrijpen vind, is waarom je een mening hebt over iets waar je zelf eigenlijk verder part noch deel aan hebt als hetero zijnde. Maar ik moet wel bekennen dat ik pas op pagina 2 ben, misschien dat het zo nog duidelijk wordt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:35 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja, omdat ik homo's niet de normaalste zaak van de wereld vind. Dat kan ik op bepaalde punten wat ruw hebben verwoord of wat extreem. Wat dat betreft mag je best wat relativeren in taalgebruik als je zulke delicate zaken aangrijpt.
Logisch, maar waarom wil je jouw standaard zo nodig toepassen op anderen? Ik ben zelf denk ik best ongeremd, maar er zijn desondanks heel veel dingen die ik niet doe, omdat ik het zelf niet vind "passen" of "horen". Wanneer er geen slachtoffers bij zijn, laat ik anderen dat echter voor zichzelf invullen. Ik heb niet het gevoel dat dat tegen mijn waarden of normen ingaat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:55 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Iedereen heeft een andere standaard, homo's vinden logischerwijs makkelijker dingen normaal. Dat is naar mijn mening volkomen logisch. Je eigen standaard aanpassen is moeilijk want dat is nou typisch gebaseerd op je eigen waarden en normen. Die pas je niet zomaar aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |