Het is toch wel gebleken dat er hier geen sprake is van "verdedigbaar" of "sterke argumenten" Die zijn er van beide kanten niet, ik weet niet of je erbij was maar ondertussen probeer ik mij iets minder te vervreemden van homo's, met de hoop om ze ooit "volkomen normaal" te vinden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:17 schreef Avey het volgende:
[..]
Oooh, toch wel
Nu blijkt dat je mening niet verdedigbaar is gooi je het daar op. Prima, dan kan dit topic misschien toch nog wat nut hebben
Het zou tijd worden. Misschien heeft het topic dan toch nog wat nut gehad uiteindelijk, al die moeite niet voor niets geweestquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Het is toch wel gebleken dat er hier geen sprake is van "verdedigbaar" of "sterke argumenten" Die zijn er van beide kanten niet, ik weet niet of je erbij was maar ondertussen probeer ik mij iets minder te vervreemden van homo's, met de hoop om ze ooit "volkomen normaal" te vinden.
maar homo's krijgen nog steeds het idee dat ze zichzelf moeten bewijzen in de maatscahppij.....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef Armoed het volgende:
[..]
Alleen doen hetero-exemplaren dat relatief gezien veel minder dan homo-exemplaren.
Jezus, dan is de lijn tussen gay en straight wel heel klein, als je eigenlijk maar een kleine verschuiving van voorkeur krijgt. Alleen de gevolgen zijn zo groot.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan het uiterlijk van vrouwen prima op waarde schatten. Ik kan sommige vrouwen ook heel mooi vinden, ik kan ook de vorm van een vrouwenlichaam mooi vinden. Ik word er alleen niet opgewonden van. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel aantrekkelijk vinden.
Of misschien valt het je gewoon meer op als een homofiel dat doet?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef Armoed het volgende:
[..]
Alleen doen hetero-exemplaren dat relatief gezien veel minder dan homo-exemplaren.
Nee hoor. Het valt alleen bij homo's meer op omdat die niet tot het "normale" beeld horen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef Armoed het volgende:
[..]
Dit is ongeveer dezelfde flauwekul als de flauwekul die over homo's word verkondigd in menig kerk of moskee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:38 schreef Qebbel het volgende:
Toch vreemd dat mensen de gelijkenissen tussen homofilie en pedofilie blijven maken. Even ter duidelijkheid: ik heb er niks op tegen als iemand niks van homoseksualiteit begrijpt, het afkeurt of naar zijn/haar mening niks met homo's te maken wilt hebben. Dat is ieder zijn mening en zijn recht om dat, om wat voor reden dan ook, te vinden. Echter zal ik natuurlijk wel proberen te argumenteren (in een discussietopic) waarom ik het daar niet mee eens ben. Dit terzijde.
Echter wat ik wel kwetsend vind, is wanneer mijn zogehete "afwijking" (noem het hoe je 't noemen wilt) wordt vergeleken met een ziekte en misdaad als pedofilie. Er is namelijk wel degelijk een heel groot verschil:
Ten eerste: homoseksualiteit is een bepaalde liefde/genegenheid voelen voor iemand van hetzelfde geslacht. Een natuurlijk en heel menselijk gevoel, verschil met heteroseksuelen mag duidelijk zijn, het gevoel is gelijk. Dit gevoel wordt verliefdheid genoemd en als je mazzel hebt, komt het van twee kanten (=punt 1).
Wat bijna altijd volgt op deze verliefdheid, is seksueel gevoel. Je wilt je liefde delen en je samen met diegene genegen voelen. Je hebt seks, wat van twee kanten komt. Een genotsgevoel! (=punt2)
Kinderen, echter, zijn hier totaal anders in. Ze kennen het gevoel van volwassen verliefdheid nog niet echt. Kunnen wel gek zijn op iemand, maar nooit komt daar een seksueel gevoel bij kijken vanuit hun. Waarom niet? Omdat kinderen nog niet seksueel ontwikkeld zijn. (=punt3)
Kinderen zijn nog bezig en veel te druk met alleen nog maar zichtzelf te ontdekken. Beetje friemelen, beetje voelen. Hoe werkt het allemaal? Zij koppelen dat eventuele genotsgevoel bij zichzelf NOOIT aan het gevoel van genegenheid voor een ander, of met de bedoeling dit te delen. Zo lang deze ontdekkingsfase bij het kind nog niet voltooid is, zal het kind niet op een volwassen manier seks beleven. De eindfase is pas ergens in de pubertijd en, verschillend per mens, rond dat zich pas af rond het 18e levensjaar.
Tot deze tijd is het zéér kwalijk voor het kind, als men het wel "dwingt" tot het hebben van seks op een volwassen manier, met een volwassen persoon! Het kind beleeft dit totaal anders en heeft totaal geen besef van de ware bedoeling van seks, maar beseft wel dat er iets niet goed gaat. Het kind beschadigt en wordt opgezadeld met een gigantisch seksueel trauma.
Dit is het CRUCIALE verschil tussen pedofilie en homofilie!
Tja, die parade blijft een punt van discussie. Ook (met name mss wel!) onder homo's! Ikzelf zie het meer zo: Het beeld van de parade is draaikont naakte homo's met veren in hun reet "Joehoeee, ik ben gaaayyy, ik ben gaaaayy": wordt niet overal even positief ontvangen. Ik vind het prachtig en lach me rot. Mensen doen maar waar ze zin in hebben! En dat is ook een beetje het motto van de gayparade: doe een dag gek. Maakt niet uit, maar have fun! Das goed voor je!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:09 schreef Armoed het volgende:
"Het probleem is dat homo's zichzelf te speciaal en geaccepteerd gaan voelen. Neem bv. de gay-parade, het verkeer een paar dagen plat gaan leggen alleen omdat ze lullen zuigen? Jullie vrouwen zuigen ook lullen; waar is jullie parade? I'm just saying"
Hoezo? ik heb nooit beweerd dat ik homo's abnormaal "Wil" vinden. Dat is nou eenmaal zo. De vraag is ook of dat ooit veranderd maar een paar extra inzichten in deze zaak kan nooit kwaad.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:23 schreef Avey het volgende:
[..]
Het zou tijd worden. Misschien heeft het topic dan toch nog wat nut gehad uiteindelijk, al die moeite niet voor niets geweest
jij maakte een opmerking in het vorige topic : zijn nu alle homo's onvruchtbaar geworden??quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:23 schreef Avey het volgende:
[..]
Het zou tijd worden. Misschien heeft het topic dan toch nog wat nut gehad uiteindelijk, al die moeite niet voor niets geweest
Er zijn ook veel meer overeenkomsten tussen homo's en hetero's dan verschillen. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:23 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Jezus, dan is de lijn tussen gay en straight wel heel klein, als je eigenlijk maar een kleine verschuiving van voorkeur krijgt. Alleen de gevolgen zijn zo groot.
Echt waar?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Een simpel voorbeeld: ik vind het lastig hand in hand met mijn vriendin door de stad te lopen. Het kan simpelweg niet zonder opmerkingen, nawijzen, uitschelden, uitlachen, tot spugen aan toe!
Dat was een reactie op een post van iemand die zei dat homo's zich niet konden voortplanten. Met andere woorden, sarcasme. Dat had je ook wel kunnen zien uit de context.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
jij maakte een opmerking in het vorige topic : zijn nu alle homo's onvruchtbaar geworden??
(iets in die zin)
Weet je hoeveel meer je daar mensen mee hebt gekwetst? onbewust dan wel ?
Je had het constant over 'jouw mening' en omdat dat jouw mening was kon niemand daar iets over zeggen. Dat maakt discussie onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Hoezo? ik heb nooit beweerd dat ik homo's abnormaal "Wil" vinden. Dat is nou eenmaal zo. De vraag is ook of dat ooit veranderd maar een paar extra inzichten in deze zaak kan nooit kwaad.
Dat soort taferelen vind ik gewoonweg te ver gaan, zulk soort dingen komen gewoon voort uit afgunst.quote:Een simpel voorbeeld: ik vind het lastig hand in hand met mijn vriendin door de stad te lopen. Het kan simpelweg niet zonder opmerkingen, nawijzen, uitschelden, uitlachen, tot spugen aan toe! Laat staan dat we elkaar gedag kunnen zoenen, of klef kunnen doen. Ik heb daar geen trek in, dus dan maar niet! Als hetero besef je (onbewust!) vaak helemaal niet met welke simpele struggles homo's elke dag te kampen hebben.
Ach niet iedereen is hetzelfde, je kan simpelweg niet alle homo's over één kam scheren. Ik heb verder niets tegen homo's of lesbo's, moeten ze zelf weten, ieder z'n voorkeur. Ik heb echter wel afkeer van homo's die elke discussie naar een homodiscussie leiden, echter heb ik dat ook van gelovigen die elk gesprek naar iets religieus leiden enz enz.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef Armoed het volgende:
[..]
Ik denk zeer zeker dat de TT de nodige homo's en lesbienes aantrekt jaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat soort taferelen vind ik gewoonweg te ver gaan, zulk soort dingen komen gewoon voort uit afgunst.
Trouwens; wat zijn er veel homosexuele mensen op FOK!Of komt dat door dit topic?
Ik denk bijna evenveel als dat er op straat rondlopen. Dat je ze niet meteen herkent als zijnde homo betekent niet dat ze er niet zijn. Soms zijn het inderdaad net normale mensen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dat soort taferelen vind ik gewoonweg te ver gaan, zulk soort dingen komen gewoon voort uit afgunst.
Trouwens; wat zijn er veel homosexuele mensen op FOK!Of komt dat door dit topic?
oh ja joh?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:27 schreef Avey het volgende:
[..]
Dat was een reactie op een post van iemand die zei dat homo's zich niet konden voortplanten. Met andere woorden, sarcasme. Dat had je ook wel kunnen zien uit de context.
Mijn punt is dat ik homo's niet "Doodgewoon" vind. Ik heb nooit de intentie gehad om homosexuelen te kwetsen of het idee te geven dat ik ze niet accepteer. Dus wat dat betreft ben ik niet tot "inkeer" gekomen. Bovendien probeerde ik niemand te overtuigen van mijn mening.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:29 schreef Avey het volgende:
[..]
Je had het constant over 'jouw mening' en omdat dat jouw mening was kon niemand daar iets over zeggen. Dat maakt discussie onmogelijk.
Maar goed om te zien dat je tot inkeer bent gekomen
En snap je nu ook waarom?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:32 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Mijn punt was meer dat ik helemaal wordt afgebrand werd omdat ik dat vind. Dat is er nu wel af maar de eerste 5 bladen in het eerste topic waren echt wel naar verwachting.
Homo's kunnen wel kinderen krijgen. Net ook al gezegd, lees het vorige topic maar door.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Het punt waar ik alleen niet omheen kan is dat het niet zo bedoeld is door de natuur, hier zal vast een weerwoord voor zijn. Homo's kunnen geen kinderen produceren, dat is toch een essentie van de natuur.
lees dan ook eens de reacties van niet homo's .....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk bijna evenveel als dat er op straat rondlopen. Dat je ze niet meteen herkent als zijnde homo betekent niet dat ze er niet zijn. Soms zijn het inderdaad net normale mensen.
En sowieso ben ik nogal geneigd om in topics over homo's voor mezelf op te komen als ik vind dat ik beledigd word. Dat hebben er vast meer.
ik denk als alle homo's uit de kast zouden komen het wel flink 1/3 zou worden. Dat vind ik op een manier ook jammer.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk bijna evenveel als dat er op straat rondlopen. Dat je ze niet meteen herkent als zijnde homo betekent niet dat ze er niet zijn. Soms zijn het inderdaad net normale mensen.
En sowieso ben ik nogal geneigd om in topics over homo's voor mezelf op te komen als ik vind dat ik beledigd word. Dat hebben er vast meer.
Ik zal jullie de rest van het jaar minstens zo normaal, zonder staren/omkijken passeren. Hoe dit verder verband houdt met in niets dan leren tuigjes omgeven door roze veren en al dan niet met seksattributen in de hand op een boot rond paraderen heb ik nooit begrepen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Tja, die parade blijft een punt van discussie. Ook (met name mss wel!) onder homo's! Ikzelf zie het meer zo: Het beeld van de parade is draaikont naakte homo's met veren in hun reet "Joehoeee, ik ben gaaayyy, ik ben gaaaayy": wordt niet overal even positief ontvangen. Ik vind het prachtig en lach me rot. Mensen doen maar waar ze zin in hebben! En dat is ook een beetje het motto van de gayparade: doe een dag gek. Maakt niet uit, maar have fun! Das goed voor je!
Maar voor mij persoonlijk vind ik iets anders een belangrijk punt. Als homoseksueel word je dagelijks geconfronteerd me je geaardheid, op een negatieve manier. Er zijn nou eenmaal mensen niet happy met de leefwijze, waar jij wel happy mee bent. (Vreemd, want wat hebben zij over mijn leefwijze te veroordelen)
Een simpel voorbeeld: ik vind het lastig hand in hand met mijn vriendin door de stad te lopen. Het kan simpelweg niet zonder opmerkingen, nawijzen, uitschelden, uitlachen, tot spugen aan toe! Laat staan dat we elkaar gedag kunnen zoenen, of klef kunnen doen. Ik heb daar geen trek in, dus dan maar niet! Als hetero besef je (onbewust!) vaak helemaal niet met welke simpele struggles homo's elke dag te kampen hebben.
Nu is er gewoon één dag in het jaar, waar het wel allemaal kan! Eén dag per jaar kan ik gewoon hand in hand over straat met mijn, haar lief aankijken, een kusje geven, etc, zónder gelazer! AMEN echt. Gun ons die ene dag per jaar!
Ja, omdat ik homo's niet de normaalste zaak van de wereld vind. Dat kan ik op bepaalde punten wat ruw hebben verwoord of wat extreem. Wat dat betreft mag je best wat relativeren in taalgebruik als je zulke delicate zaken aangrijpt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |