Ja dat ook nog eens. De stemwijzer gaf me echt met minimaal verschil als eerste PvdA en als tweede LR als advies, en als ik dan naar wat punten keek kwam het meestal best redelijk overeenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Helemaal als je hoort dat LR en PvdA best veel overlap hebben qua programma...
Stemmen heeft weinig zin dan inderdaad, als je van te voren al weet dat daar toch overheen gestapt wordt
Dat is inderdaad te hopen... zou wel cool van ze zijn om dan toch de PvdA uit te nodigen voor in de coalitiequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik neem aan dat LR dit ook echt niet gaat laten gebeuren.
Mag lijen dat ze nu nét de grootste partij zijn geworden en dat zij als grootste partij het voortouw mogen nemen bij het vormen van de coalitie. Alleen al om het gezicht van die arrogante PvdA-ers dan te kunnen zien.
0,3 % verschilquote:PvdA en Leefbaar houden veertien zetels. Extra uitzending RTV Rijnmond
5 maart 2010
De PvdA en Leefbaar Rotterdam blijven beiden op veertien zetels steken. Dat is bekendgemaakt door de kiescommissie in Rotterdam. Radio Rijnmond doet live verslag. Op TV Rijnmond om 12 uur een extra uitzending.
De definitieve uitslag is 28,93 procent van de stemmen voor de PvdA, de partij van lijsttrekker Dominic Schrijer. Leefbaar Rotterdam van lijsttrekker Marco Pastors krijgt 28,63 procent van de stemmen.
Meer volgt.
Maar ja, Pastors zal nu wel in de aanval gaan en om hertelling/ongeldig verklaren/herstemming roepen denk ik (hoop ik een beetje)?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
0,3 % verschil![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind die knakker van de PvdA (rechts) ook gewoon zo'n belerende arrogante kop hebben. Niet dat die Pastors nou zo'n uitstraling heeft, maar toch
Zou wel mooi zijn als die andere partijen ook zoiets hebben van; ja, dat is niet handig, wij gaan niet in coalitie met jullie...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Loveless85 het volgende:
En ook echt dit plaatje:
[ afbeelding ]
Wat is serieus een andere optie dan 2 partijen met 14 zetels. Dan heb je dus met 28 zetels precies een meerderheid in een raad van 45 zetels.
Verder heef alles maar 3 á 4 zetels, dan heb je daar weer 3 partijen van nodig.
En de PvdA moet niet ouwehoeren, 4 zetels verlies en dan nog proberen de dienst uit te maken
Die denken alleen aan zichzelf, die zeggen dan heus niet 'Ah ja maar da's niet eerlijk voor LR' hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als die andere partijen ook zoiets hebben van; ja, dat is niet handig, wij gaan niet in coalitie met jullie...
Nee, dat weet ik ook wel...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die denken alleen aan zichzelf, die zeggen dan heus niet 'Ah ja maar da's niet eerlijk voor LR' hoor
Zeggeh... die plekjes van Boor waren niet toevallig schop-wonden ofzo?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Greys het volgende:
Zelfs als LR niet de grootste wordt maar nipt verliest...
PvdA hoort dan te LUISTEREN naar de Rotterdammers die klaarblijkelijk met LR ook wat willen.
En als ze qua partijprogramma heel veel overlappen, dan ga je toch goddomme geen partij uitsluiten?
Dat die Aboutaleb nou niet eens die arrogante knakkers van de PvdA (oh!!! wacht!!!![]()
) bij de oren pakt en zegt dat ze gewoon zoet samen moeten spelen in plaats van dat eeuwige gejengel en gekrijs.
Nou zie, dit is dus iets waar ik me heel erg over kan opwinden.
Serieus. Heb echt zin om iets te schoppen
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef Loveless85 het volgende:
Ook sneu van de PvdA dat ze nu alweer zonder te praten LR uitsluiten..
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:21 schreef Greys het volgende:
Ing, ik vind het echt een leuk kado!
Zo kreeg Heer G vorig jaar een trip naar Duitsland van me naar het PorscheMuseum (Porsche en VW kever enzo schijnen met elkaar te maken te hebben) met zijn vader en broer met overnachting e.d.
Ik ben thuisgebleven, dat was het ideale kado dusDe mannen op stap en op zijn verjaardag was hij dus niet eens thuis, dus ik hoefde ook geen fratsen uit te halen met hapjes en drankjes.
Is toch ook onzin? Is in principe precies hetzelfde... Maar dat is wel vaker toch? Was vorige keer bij de verkiezingen ook niet de SP heel groot, die is ook in de oppositie belandtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En hoe vind je dat dan dat iedereen bij voorbaat niks met PVV te maken wilt hebben?
Het hopje heeft vannacht een grote boodschap op de deurmat gedaan..ga je gangquote:
Oeh die is goedquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En hoe vind je dat dan dat iedereen bij voorbaat niks met PVV te maken wilt hebben?
Ook belachelijk en veel te arrogant. LUISTEREN naar de kiezers.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het hopje heeft vannacht een grote boodschap op de deurmat gedaan..ga je gang
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook belachelijk en veel te arrogant. LUISTEREN naar de kiezers.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:28 schreef tombolafan het volgende:
Goedemorgen trouwens
Ik heb je goud gegeven
Iddquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Greys het volgende:
Soms is een democratie nog zo geweldig niet, als er toch niet wordt geluisterd
Ook belachelijk, ga dan iig praten met zo iemand en als dan blijkt dat hij totaal geen water bij de wijn wil mbt z'n extreme standpunten heb je iig naar de kiezer geluisterd en het geprobeerd. Nu is het LPF all over againquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het maakt geen drol uit of iets extreem is of niet, het is gekozen door de mensen, die bepalen wat er moet komen, klaar. Samenwerken die handel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:32 schreef Loveless85 het volgende:
En sowieso LR is niet eens zó rechts of extreem als de PVV, en ze komen op bepaalde punten zelfs redelijk overeen met de PvdA in Rotterdam
Nee echt, ook net zo belachelijk. Men pretendeert het belang van de kiezer voor te hebben, nou... niet dus. Want anders ga je niet bij voorbaat al mensen uitsluiten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah gelukkig, want ik dacht weer dat het alleen bij PVV mag van veel mensen en verder niet, vandaar dat ik het vroeg
Precies, zeker als LR wel gewoon de deur open zet zelf aanraad een onafhankelijke informateur aan de slag te laten gaan zodat ze toch kunnen kijken of ze coalitie kunnen vormen met de PvdAquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het maakt geen drol uit of iets extreem is of niet, het is gekozen door de mensen, die bepalen wat er moet komen, klaar. Samenwerken die handel.
En afkeur laten blijken, geen enkele moeite mee, maar ze doen het er maar mee, hoppa
Het feit dat de PvdA zelfs die onafhankelijk informateur heeft geweigerd zou voor een flinke draai om de oren van de Burgemeester moeten zorgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, zeker als LR wel gewoon de deur open zet zelf aanraad een onafhankelijke informateur aan de slag te laten gaan zodat ze toch kunnen kijken of ze coalitie kunnen vormen met de PvdA
Precies dat dus. Nu is z'n kracht dat hij een beetje de enfant terrible is en Den Haag barst van achterkamertjespolitiek en ons kent ons. En dat bevestigen ze zo alleen maar.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee echt, ook net zo belachelijk. Men pretendeert het belang van de kiezer voor te hebben, nou... niet dus. Want anders ga je niet bij voorbaat al mensen uitsluiten.
Wilders heeft duidelijk geroepen - en je mag van hem vinden wat je wilt - dat er te praten valt over veel zaken, behalve over de AOW. Dat dat voor hem een breekpunt is. En als er anderen niet eens willen práten, dan is dat niet in het belang van de kiezer, dan is dat je reinste arrogantie.
Ga gewoon in gesprek, dan kan je daarna met opgeheven hoofd zeggen dat er teveel strijdpunten waren en dat er geen mogelijkheid was en kan Wilders ook geen Calimero spelen
Het wordt alleen maar "erger" natuurlijk he, als ze PVV gaan uitsluiten... Dan heb je bij de volgende verkiezingen (die dan vast weer eerder komen dan over 4 jaarquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee echt, ook net zo belachelijk. Men pretendeert het belang van de kiezer voor te hebben, nou... niet dus. Want anders ga je niet bij voorbaat al mensen uitsluiten.
Wilders heeft duidelijk geroepen - en je mag van hem vinden wat je wilt - dat er te praten valt over veel zaken, behalve over de AOW. Dat dat voor hem een breekpunt is. En als er anderen niet eens willen práten, dan is dat niet in het belang van de kiezer, dan is dat je reinste arrogantie.
Ga gewoon in gesprek, dan kan je daarna met opgeheven hoofd zeggen dat er teveel strijdpunten waren en dat er geen mogelijkheid was en kan Wilders ook geen Calimero spelen
St Patrick's Day ofzoquote:
Je zit in de politiek juist om al dat geëmmer aan te kunnen, dus ik snap ze ook nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, zeker als LR wel gewoon de deur open zet zelf aanraad een onafhankelijke informateur aan de slag te laten gaan zodat ze toch kunnen kijken of ze coalitie kunnen vormen met de PvdA
Tjah, de burgemeester is meer voor de show en paradeert liever door Parijs en weet ik waar en pocht een beetje met 'Eerste Marrokaanse Burgemeester van Europa'. Dat hij geen ruggegraat heeft is al eerder gebleken vind ik. En sowieso mag hij geen partijpolitiek bedrijven als burgemeester, maar dat word wel erg lastig als je als PvdA'er dan nu de PvdA een uitbrander moet gaan gevenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Het feit dat de PvdA zelfs die onafhankelijk informateur heeft geweigerd zou voor een flinke draai om de oren van de Burgemeester moeten zorgen.
Ja, zou wel stoer zijn als ie dat doet... Maar ik zie het somber in eigenlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Het feit dat de PvdA zelfs die onafhankelijk informateur heeft geweigerd zou voor een flinke draai om de oren van de Burgemeester moeten zorgen.
Ja, dabedoellikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, de burgemeester is meer voor de show en paradeert liever door Parijs en weet ik waar en pocht een beetje met 'Eerste Marrokaanse Burgemeester van Europa'. Dat hij geen ruggegraat heeft is al eerder gebleken vind ik. En sowieso mag hij geen partijpolitiek bedrijven als burgemeester, maar dat word wel erg lastig als je als PvdA'er dan nu de PvdA een uitbrander moet gaan geven![]()
quote:
Ben wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, zou wel stoer zijn als ie dat doet... Maar ik zie het somber in eigenlijk
Doet ie dat echt?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, de burgemeester is meer voor de show en paradeert liever door Parijs en weet ik waar en pocht een beetje met 'Eerste Marrokaanse Burgemeester van Europa'. Dat hij geen ruggegraat heeft is al eerder gebleken vind ik. En sowieso mag hij geen partijpolitiek bedrijven als burgemeester, maar dat word wel erg lastig als je als PvdA'er dan nu de PvdA een uitbrander moet gaan geven
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:42 schreef Ml-etje het volgende:
Het is toch onnozel dat er niet naar de kiezers dreigt geluisterd te gaan worden..
Maar ja, dat is inmiddels wel vaker... Dus op zich snap ik sommige mensen wel die niet gaan stemmen...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is toch onnozel dat er niet naar de kiezers dreigt geluisterd te gaan worden..
Mjah hij liep toen toch te pochen in Parijs (met oog op de Tour-start hier), en er was toen een relletje toen hij op z'n vakantie in Marokko buiten functie toch allerlei uitspraken had gedaan e.d.quote:
Nee dan begrijp ik het nog niet dat mensen niet gaan, is gewoon gemakzucht, alsof er nooit iets verandert... Nee niet in 1 dag neequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar ja, dat is inmiddels wel vaker... Dus op zich snap ik sommige mensen wel die niet gaan stemmen...(nou heeft niet stemmen natuurlijk helemaal geen zin, maar ik snap wel dat je het idee hebt dat het stiekem niet uit maakt...
)
Adem in Adem uit he!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Ow, dit is slecht voor mijn bloeddruk
Tijdens de aanloop naar verkiezingen toe allemaal de bek vol hebben van 'wij doen dit-en-dit allemaal voor onze kiezers' en de verkiezing is nog geen 10 seconden afgelopen en ze zijn heel de kiezers vergeten en gaan alleen nog voor eigen belang. Als het niet zo treurig was, was het pure comedy
Dat is al jaren zoquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Ow, dit is slecht voor mijn bloeddruk
Tijdens de aanloop naar verkiezingen toe allemaal de bek vol hebben van 'wij doen dit-en-dit allemaal voor onze kiezers' en de verkiezing is nog geen 10 seconden afgelopen en ze zijn heel de kiezers vergeten en gaan alleen nog voor eigen belang. Als het niet zo treurig was, was het pure comedy
quote:
Pochen in Parijs is niets mis mee, als de start van de Tour in je stad is. Vind ik dan persoonlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah hij liep toen toch te pochen in Parijs (met oog op de Tour-start hier), en er was toen een relletje toen hij op z'n vakantie in Marokko buiten functie toch allerlei uitspraken had gedaan e.d.
Nee, ik zou zelf ook nooit niet gaan... Maar ik snap dat als je misschien iets minder goed erover nadenkt dat je dan echt gelooft dat het geen zin heeftquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee dan begrijp ik het nog niet dat mensen niet gaan, is gewoon gemakzucht, alsof er nooit iets verandert... Nee niet in 1 dag nee
Hmm ws was ik toen nog stof ana het happen heb er niets van meegekregen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah hij liep toen toch te pochen in Parijs (met oog op de Tour-start hier), en er was toen een relletje toen hij op z'n vakantie in Marokko buiten functie toch allerlei uitspraken had gedaan e.d.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Pochen in Parijs is niets mis mee, als de start van de Tour in je stad is. Vind ik dan persoonlijk.
En hij is ook maar een mens, hij zal ook wel eens verkeerde uitspraken doen. Dat ie in zijn geboorteland op vakantie wil, alleen maar normaal.
Maar grow some balls, please
Grijp die PvdA in het nekvel, zet ze met een glas ranja aan tafel met die informateur.
Vooral die ranja inderdaad... Met een rietje...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |