Doe eens 100 dagen alleen maar "whisky" drinkenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:59 schreef Seam het volgende:
Water
Het zijn inderdaad jongens, echte mannen drinken alleen maar whisky
second that. In Frankrijk is er soms echt superranzig kraanwater, dan heeft alles een bijsmaak.... Dan koop je van die grote pakken water, maar in Nederland is ons water hartstikke lekker, dus waarom dure flesjes kopen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:20 schreef Pablo88 het volgende:
Ik drink altijd kraanwater, behalve op vakantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb werkelijk nog nooit een fles koolzuurvrij water gekocht. Anders is het als het gaat om spa rood, dat koop ik nog wel eens (in de aldi vorm).quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:15 schreef Satsuma het volgende:
Grappig dat bijna iedereen hier zegt al kraanwater te drinken. Terwijl er toch heel veel flessenwater verkocht wordt.
Ik neem aan dat géén aluminiumblikjes drinken beter is dan wel, maar hier ligt minder aluminium tussen dan plastic als je het mij vraagt...quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:15 schreef Satsuma het volgende:
Wat ik dan weer doe is geen blikjes kopen. Aluminium is erg vervuilend, omdat er veel CO2 vrijkomt bij het productieproces en er erg veel water gebruikt wordt bij het koelen van het metaal.
Je bent vast ook niet te lui om naar de koffieautomaat te lopen, kan je gelijk kraanwater tappen daar.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:15 schreef Satsuma het volgende:
Op m'n werk heb ik geen kraan in de buurt, dus daar drink ik sowieso Evian.
en zitten jullie dan ook in een glazen huis zodat iedereen kan zien hoeveel water jullie drinken?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef wetapwater het volgende:
Hi, ik ben een de 2 die 100 dagen kraanwater drinkt.
We drinken alleen maar kraanwater. Dat betekent ook geen melk, bier, wijn of fris. Alles wat niet via de kraan getransporteerd wordt, komt er deze 100 dagen niet in. Uitzondering is af en toe een kopje thee of koffie.
Op wetapwater.com of 100dgnkrnwtr.nl vind je daar meer over...
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en zitten jullie dan ook in een glazen huis zodat iedereen kan zien hoeveel water jullie drinken?
Neem dan ook niet af en toe een kopje thee of koffie. Nu doe je precies hetzelfde wat heel veel mensen die met hun gezondheid bezig zijn ook doen. Echt niks bijzonders.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef wetapwater het volgende:
We drinken alleen maar kraanwater. Dat betekent ook geen melk, bier, wijn of fris. Alles wat niet via de kraan getransporteerd wordt, komt er deze 100 dagen niet in. Uitzondering is af en toe een kopje thee of koffie.
je kunt het ook overdrijven en als je goed wil doen kun je beter melk ipv thee of koffie drinken, melk komt meestal niet van de andere kant van de wereldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef wetapwater het volgende:
Als je zegt: Ons water is keilekker is het voor iedereen duidelijk dat je uit Brabant komt,quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:49 schreef Evienne het volgende:
Ons water is keilekker (hier in Brabant tenminste)
Ik drink ook bijna altijd kraanwater, (ook melk ed) Ik koop wel iedere week flessenwater. 1 flesje per week, omdat ik wel iedere week een nieuw flesje wil gebruiken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:15 schreef Satsuma het volgende:
Grappig dat bijna iedereen hier zegt al kraanwater te drinken. Terwijl er toch heel veel flessenwater verkocht wordt.
een duidelijk geval van Aanstelleritus Tremensquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken! Ik merk het binnen enkele dagen als ik kraanwater drink, ik voel me dan namelijk gewoon niet meer zo goed: hoofdpijn, niet "fit", niet lekker in mijn vel.
Wat is er mis met een bidon? Wekelijks uitkoken, teveel moeite?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik drink ook bijna altijd kraanwater, (ook melk ed) Ik koop wel iedere week flessenwater. 1 flesje per week, omdat ik wel iedere week een nieuw flesje wil gebruiken.
Ik dacht al dat het obvious was, maar 'ons' is niet specifiek Brabants hoor, tenzij je ons 'insert persoon' bedoelt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je zegt: Ons water is keilekker is het voor iedereen duidelijk dat je uit Brabant komt,
En dan snel een pak bar le duc openen die uit precies dezelfde bron getapt wordt....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken! Ik merk het binnen enkele dagen als ik kraanwater drink, ik voel me dan namelijk gewoon niet meer zo goed: hoofdpijn, niet "fit", niet lekker in mijn vel.
Ik was mijn flesje altijd af. Laat hem goed drogen tussendoor en dat gaat ook prima.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:59 schreef Evienne het volgende:
[..]
Wat is er mis met een bidon? Wekelijks uitkoken, teveel moeite?
Ehh, toch niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een duidelijk geval van Aanstelleritus Tremens
nah, keilekker is wel een weggevertje hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:01 schreef Evienne het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het obvious was, maar 'ons' is niet specifiek Brabants hoor, tenzij je ons 'insert persoon' bedoelt.
Het kraanwater in de VS is dan ook -hoewel prima biologisch betrouwbaar- niet te zuipenquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:56 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Drink bijna altijd kraanwater.
In Amerikaanse tvseries zoals Will & Grace zie je ze op de bank bij hun thuis (nee ze gaan nergens heen waardoor een plastic meeneembaar flesje handig zou zijn) uit flesjes lurken i.p.v. een glas pakken en drinken inschenken.![]()
In Vegas komt er gewoon chloor uit de kraanquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het kraanwater in de VS is dan ook -hoewel prima biologisch betrouwbaar- niet te zuipenin ieder geval in de delen waar ik ben geweest. 't Is dus of flessenwater drinken, of zo'n Brita-filterkan gebruiken.
Overigens is het water in dit deel van Vlaanderen ook geen pretje: heel hard en flink gechloreerd. Wij hebben dus ook een Brita, en zelfs mijn zeer sceptische echtgenoot, die het maar wijvige fratsen vond, is om. Minder gesjouw en beter voor het milieuuuu
Kookwinkel? De Tuinen? Ik weet het eigenlijk ook nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In Vegas komt er gewoon chloor uit de kraan![]()
BTW, waar koop ik zo'n Brita kan. Bij de Blokker/Kruidvat/Hema heb ik het niet kunnen vinden
ok, daar kan ik wat mee. Weet je nog wat ie ongeveer kostte? Ik wil het ook gaan gebruiken voor espresso apparaatquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Wij hebben hem bij de MediaMarkt gehaald, met Brita-water hoef ik mijn espressoapparaat vrijwel nooit te ontkalken ( 1 x per jaar ofzo) en thee is ook lekker helder en zonder bruin "velletje".
Voor gewoon een glas water om te drinken neem ik altijd kraanwater, is meer dan prima hier in Nederland.
Geen idee, 15 euro ofzo voor zo'n koelkast-kan, zoiets. Elke maand een nieuwe vulling erin knallen en klaar is kees. Die vullingen koop ik altijd in de aanbieding in een flinke partij, dus weet niet meer wat die kosten, te lang geledenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ok, daar kan ik wat mee. Weet je nog wat ie ongeveer kostte? Ik wil het ook gaan gebruiken voor espresso apparaat
ik vond t ook altijd onzin, maar sinds ik in de VS heb gewoond een dikke maand, snap ik waarom ze bestaan: ineens smaakte t ranzige chloorwater niet meer naar chloorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:08 schreef Xaryna het volgende:
Ik vind kraanwater lekkerder dan fleswater. De flesjes water die ik meeneem voor onderweg zijn ook gevuld met kraanwater. Ik drink eigenlijk nooit iets anders dan kraanwater, ook geen thee of melk of zo.
Sommige mensen hebben ook zo'n waterfilter, maar dat vind ik ook vies waterIk neem het heel stoer puur uit de kraan
euhm, dan nog denk ik dat t tussen je oren zit heur... het kraanwater in NL moet aan hogere eisen voldoen dan mineraalwater in flesjes, sourcy in flessen is hetzelfde water als er in bunnik uit de kraan komt...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ehh, toch niet.
Tot een paar jaar terug werd ik altijd ziek wanneer ik een weekje (of langer) vrij nam van het werk. De enige verklaring die ik kon bedenken was: op het werk hebben we water dispensers, thuis (en ook elders) niet. Het water dat ik op het werk drink is dus schoner.
De volgende keer dat ik vrijnam heb ik ook heel wat flessen Spa Blauw gekocht. En ja hoor, ik werd NIET ziek.
In ons bedrijf is ook geen koffieautomaat. Alleen een koelkast. Alle faciliteiten (toilet, koffie, stromend water) delen we met andere bedrijven, vandaar dat ik dus niet 'zomaar' even daarheen loop. Nog afgezien van dat ik het uit de kraan dus niet lekker vind.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:00 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Je bent vast ook niet te lui om naar de koffieautomaat te lopen, kan je gelijk kraanwater tappen daar.
Klopt. Maar wanneer plastic gerecycled wordt (en dat wordt het tegenwoordig) is het milieuvriendelijker dan aluminium.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:56 schreef tjdewalt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat géén aluminiumblikjes drinken beter is dan wel, maar hier ligt minder aluminium tussen dan plastic als je het mij vraagt...
[ afbeelding ]
De intensieve veehouderij is nou ook niet bepaald erg schoon.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
je kunt het ook overdrijven en als je goed wil doen kun je beter melk ipv thee of koffie drinken, melk komt meestal niet van de andere kant van de wereld
Dat hebben ze hier dus afgeschaft en sindsdien lust ik het kraanwater niet meer.quote:
Wauh jullie zijn echt zoooo stoer.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef wetapwater het volgende:
En het principe van gewoon een fles met kraanwater van thuis meenemen ipv die Evian is je onbekend? Of als je toch naar het toilet gaat daar meteen even je fles(je) vullen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:47 schreef Satsuma het volgende:
[..]
In ons bedrijf is ook geen koffieautomaat. Alleen een koelkast. Alle faciliteiten (toilet, koffie, stromend water) delen we met andere bedrijven, vandaar dat ik dus niet 'zomaar' even daarheen loop.
Ik vind het gewoon niet lekker, dus ik ga dat ook niet meenemen. Want ik weet dan van tevoren dat ik het niet opdrink en daar last van krijg.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En het principe van gewoon een fles met kraanwater van thuis meenemen ipv die Evian is je onbekend? Of als je toch naar het toilet gaat daar meteen even je fles(je) vullen?
Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik drink al jaren eigenlijk alleen kraanwater en thee. Krijg af en toe eens ergens een plastic flesje en dat gebruik ik dan weken/maanden en dat gaat gewoon in de vaatwasser.
Tuurlijk, ik doe voor de lol alsof ik ziek ben.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
euhm, dan nog denk ik dat t tussen je oren zit heur...
Dat kraanwater aan hoge eisen moet voldoen begrijp ik.quote:het kraanwater in NL moet aan hogere eisen voldoen dan mineraalwater in flesjes, sourcy in flessen is hetzelfde water als er in bunnik uit de kraan komt...
Ik werd ook ziek als ik ergens anders (dus niet thuis) verbleef. Is er ook iets mis met hun leidingen?quote:is er misshcien iets mis met je leidingen? dat zou wel kunnen...
komt door de fluor of andere middelen die aan ons water worden toegevoegd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef sylvesterrr het volgende:
In Nederland wordt geen fluor aan het drinkwater toegevoegd. En Chloor wordt afaik ook niet meer gebruikt. Wat zou er volgens jou dan allemaal worden toegevoegd?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt door de fluor of andere middelen die aan ons water worden toegevoegd.
en aan de keuze van de gemeente natuurlijk. hard of zacht water. dus kalkrijk en lekker fris, of zonder kalk en goed voor de wasmachine. keuzes.
ik heb het over de keuze van een gemeente om hard of juist zacht water (dus met kalk, of de kalk er al uitgefilterd, zodat dit beter is voor wasmachines e.d) te geven.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Nederland wordt geen fluor aan het drinkwater toegevoegd. En Chloor wordt afaik ook niet meer gebruikt. Wat zou er volgens jou dan allemaal worden toegevoegd?
Kalk wordt ook niet toegevoegd, dat zit er van nature in.
meeste gemeentes ontharden water. en als je precies wilt weten wat er in je drinkwater zit kun je gewoon op de site van t leidingwaterbedrijf in je regio kijken. ik zou t interessanter vinden voor de keuringsdienst van waarde om te kijken wat er in mineraalwater zit. leidingwaterbedrijven testen al verpliucht, volgens strenge regels, en moeten dat allemaal openbaar maken., niks nieuwswaardigs aanquote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het over de keuze van een gemeente om hard of juist zacht water (dus met kalk, of de kalk er al uitgefilterd, zodat dit beter is voor wasmachines e.d) te geven.
zou iets voor de keuringsdienst van waarde zijn om het leidingwater in nederland te analyseren. kijken wat er allemaal inzit.
naja, ik zou je best willen geloven, maar ik kan niks bedenken wat in kraanwater wel zit en in mineraalwater níet waar je ziek van zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik doe voor de lol alsof ik ziek ben.![]()
[..]
Dat kraanwater aan hoge eisen moet voldoen begrijp ik.
[..]
Ik werd ook ziek als ik ergens anders (dus niet thuis) verbleef. Is er ook iets mis met hun leidingen?
Geloof het of geloof het niet, maar kraanwater is gewoon niet goed voor mij...
idd, is sommige delen van de UK is het heel erg, bij mijn vriend in Duitsland drink ik ook geen leidingwater.quote:Op zondag 7 maart 2010 03:37 schreef frame-saw het volgende:
Ik mis drinkbaar kraanwater, zit in de UK. Als ik hier een douche neemt ruimt mijn hele badkamer naar chloor. Ik neem bij ernstige dorst wel een kopje, maar gebruik idd liever gebotteld water. In NL kocht ik heel soms een flesje water/cola en dan vulde ik die met water. Het flessenwater hier is 13pence voor 2 liter, dus het valt mee. De kwaliteit ervan is te vergelijken met NL kraanwater.
Je riep dat er allerlei dingen aan het water worden toegevoegd, dat is gelul.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het over de keuze van een gemeente om hard of juist zacht water (dus met kalk, of de kalk er al uitgefilterd, zodat dit beter is voor wasmachines e.d) te geven.
zou iets voor de keuringsdienst van waarde zijn om het leidingwater in nederland te analyseren. kijken wat er allemaal inzit.
Omdat het geen BN'ers zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:51 schreef Beauregard het volgende:
Respect voor die kerels!
Waarom is deze actie nog niet groots in de media verschenen!?
Maar dit is nooit eerder vertoond!quote:
Hebben waarschijnlijk geen persberichten verstuurd aan DWDD, de landelijke dagbladen en Paus en Likkemanquote:Op zondag 7 maart 2010 12:41 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Maar dit is nooit eerder vertoond!
Ik kan er met m'n kop niet bij waarom bijvoorbeeld DWDD, de landelijke dagbladen en Pauw & Witteman dit nog niet hebben opgepikt.
Hehe, we zijn inderdaad geen BNers en hebben wel degelijk persberichten verstuurd naar deze en gene... Helaas tot op heden zonder veel succes. Als er mensen zijn die ons kunnen helpen, graag ;-)quote:Op zondag 7 maart 2010 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben waarschijnlijk geen persberichten verstuurd aan DWDD, de landelijke dagbladen en Paus en Likkeman
Natuurlijk reageren ze daar niet op. Je doet iets wat het grootste deel van Nederland als doodnormaal beschouwd. Dat jullie inmiddels zo wereldvreemd zijn dat je denkt dat kraanwater drinken radicaal anders is zegt meer over jullie.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef wetapwater het volgende:
[..]
Hehe, we zijn inderdaad geen BNers en hebben wel degelijk persberichten verstuurd naar deze en gene... Helaas tot op heden zonder veel succes. Als er mensen zijn die ons kunnen helpen, graag ;-)
Meer info kun je vinden op www.wetapwater.com
Zucht.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef wetapwater het volgende:
[..]
Hehe, we zijn inderdaad geen BNers en hebben wel degelijk persberichten verstuurd naar deze en gene... Helaas tot op heden zonder veel succes. Als er mensen zijn die ons kunnen helpen, graag ;-)
Meer info kun je vinden op www.wetapwater.com
Komt ook nog eens bij dat zowel Bar Le Duc als Evian gewoon uit de kraan komen. In de Utrechtse Heuvelrug komt er Bar Le Duc uit de kraan, hoe decadent!quote:Op maandag 8 maart 2010 23:55 schreef loecje het volgende:
voor mensen die water uit een waterkoeler drinken en daarvan roepen dat dit beter is. heb ik hier een mooi topic uit de prullenbak opgedoken:Waterkoeler wordt gevuld met leidingwater
oh ok. ik meen me toch te herinneren dat er weldegelijk iets als fluor in het drinkwater werd gedaan ooit. ten behoeve van het gebit.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je riep dat er allerlei dingen aan het water worden toegevoegd, dat is gelul.
Gemeenten mogen dat tegenwoordig niet meer zelfstandig doen, in ieder geval. Daar is fijne rechtspraak over waar niemand mee vermoeid wil worden, maar je hoeft niet bang te zijn voor fluor in het waterquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh ok. ik meen me toch te herinneren dat er weldegelijk iets als fluor in het drinkwater werd gedaan ooit. ten behoeve van het gebit.
wil niet zeggen dat iets dergelijks nu zal voorkomen, maar het geeft te denken.
Maar een heel groot deel ook niet, gezien de hoeveelheden Spa, Barleduc, Sourcy, Evian, etc. die verkocht worden, de speciale waterwinkels, etc.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk reageren ze daar niet op. Je doet iets wat het grootste deel van Nederland als doodnormaal beschouwd. Dat jullie inmiddels zo wereldvreemd zijn dat je denkt dat kraanwater drinken radicaal anders is zegt meer over jullie.
En niet stiekem valsspelen met koffie of thee hè. Als jullie dit uit milieu-overwegingen doen dan is dat echt niet goed te praten.
En jij denkt dat dat een groot deel is?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:47 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Maar een heel groot deel ook niet, gezien de hoeveelheden Spa, Barleduc, Sourcy, Evian, etc. die verkocht worden, de speciale waterwinkels, etc.
?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:12 schreef EggsTC het volgende:
En kraanwater smaakt naar roest,.. voordat ik het vergeet.
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een groot deel is?
Leuk dat je moet benadrukken dat het Evian is. Verder weet ik bijna zeker dat je het verschil niet zou proeven bij een test. Dus foei.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:15 schreef Satsuma het volgende:
Zelf drink ik momenteel Evian. Ik vind kraanwater hier dus echt niet lekker en ik merk dat ik gewoon niet genoeg drink als ik het met kraanwater alleen moet doen. Ik drink zo veel mogelijk thee en koffie en ik probeer te wennen aan het kraanwater. Op m'n werk heb ik geen kraan in de buurt, dus daar drink ik sowieso Evian. Maar dan wel gewoon in grote verpakking, niet allemaal van die kleine flesjes.
Wat ik dan weer doe is geen blikjes kopen. Aluminium is erg vervuilend, omdat er veel CO2 vrijkomt bij het productieproces en er erg veel water gebruikt wordt bij het koelen van het metaal.
Ach welnee, dat halve metertje schap. Kijk eens in de supermarkten van landen met vies drinkwater, complete gangpaden met water.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |