Ik zie de CU niet samen met de PVV regeren.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:37 schreef Sphere het volgende:
Ik zie mogelijkheden voor een centrum rechtse coalitie van:
PVV/ CDA/ VVD/ CU
77 zetels.
Wat is dit voor peiling?quote:
Wel met het cda inruil daarvoor dat er niet op etisch gebied gerommelt wordt.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:42 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik zie de CU niet samen met de PVV regeren.
Zou kunnen maar wel erg krap. Halsema noemde dit onlangs geen optie, omdat er geen meerderheid zou zijn. Die is er nog steeds niet gezien deze peiling, maar het heeft potentie als de stijging nog doorzet.quote:
Gedoogsteun van Thieme met de afspraak dat er meer wetten komen voor dierenwelzijn?quote:Op zondag 7 maart 2010 12:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zou kunnen maar wel erg krap. Halsema noemde dit onlangs geen optie, omdat er geen meerderheid zou zijn. Die is er nog steeds niet gezien deze peiling, maar het heeft potentie als de stijging nog doorzet.
Dat klopt dan toch niet met dit verhaal?quote:Op zondag 7 maart 2010 11:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nee, de laatste van Maurice de Hond.
Waarom niet?quote:Op zondag 7 maart 2010 11:42 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik zie de CU niet samen met de PVV regeren.
CU ziet de backfire al voor zich ... als ze accepteren dat er zo denigrerend over moslims hun religie wordt gesproken, kan dat betekenen dat er ook politici/opiniemakers opstaan die net zo fel zijn tegen christenen (als dat al niet zo was).quote:
Als ze afspreken dat de pvv en wilders minder fel over de ''islam'' doen. Moslims doen ze niet denigrerend over, 1 citaat graagquote:Op zondag 7 maart 2010 13:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
CU ziet de backfire al voor zich ... als ze accepteren dat er zo denigrerend over moslims hun religie wordt gesproken, kan dat betekenen dat er ook politici/opiniemakers opstaan die net zo fel zijn tegen christenen (als dat al niet zo was).
verder is het een hele behoudende partij en gaan ze echt niet in zee met dat soort relschoppers.
johquote:Op zondag 7 maart 2010 11:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat niet eens zoveel stemgerechtigden die moeite neemt
Best wel treurig eigenlijk, dat er, naar ik vermoed, niet eens 4% van de Nederlandse kiesgerechtigden de partijprogramma's eens doorleestquote:
Halsema zei onlangs dat partijen al voor de verkiezingen door moeten laten schemeren dat een samenwerking goed mogelijk is, omdat Nederland een coalitieland is. Ik denk dat het dan verstandig zou zijn omdat dan met de D66, PvdA en VVD te doen. Dan gaan die peilingen ook wel mee.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zou kunnen maar wel erg krap. Halsema noemde dit onlangs geen optie, omdat er geen meerderheid zou zijn. Die is er nog steeds niet gezien deze peiling, maar het heeft potentie als de stijging nog doorzet.
Leg van elke partij de one-liners achter elkaar en je krijgt een aardig beeld van het programmaquote:Op zondag 7 maart 2010 13:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Best wel treurig eigenlijk, dat er, naar ik vermoed, niet eens 4% van de Nederlandse kiesgerechtigden de partijprogramma's eens doorleest
Je kunt de PVV nou niet bepaald progressief noemen he?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
CU ziet de backfire al voor zich ... als ze accepteren dat er zo denigrerend over moslims hun religie wordt gesproken, kan dat betekenen dat er ook politici/opiniemakers opstaan die net zo fel zijn tegen christenen (als dat al niet zo was).
verder is het een hele behoudende partij en gaan ze echt niet in zee met dat soort relschoppers.
'k Zou het eerder lichtelijk chaotisch noemen.quote:
Het CDA bestond veertig jaar geleden nog niet...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:18 schreef L-uuc het volgende:
[..]
In ieder geval wel al spannender dan 40 jaar geleden, toen waren er niet eens verkiezingen nodig om te bepalen dat (de voorlopers van) het CDA zouden winnen. Nu kan het nog een hele hoop kanten op
Waarom vind je dat zo gek?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Er gaan dus volgens de peilingen zo'n 1.6 - 1.8 miljoen mensen stemmen op de PVV. Echt, ongelooflijk gewoon
Omdat de partij eigenlijk uit het niets naar voren komt. Oke, onvrede over de huidige politiek zoals we gezien hebben met de LPF (wat ook niet werkte). Vind het apart dat zo'n grote pluk van de bevolking voor zo'n typerend uitgesproken partij stemt.quote:
Wilders beledigt geen moslims? Onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ze afspreken dat de pvv en wilders minder fel over de ''islam'' doen. Moslims doen ze niet denigrerend over, 1 citaat graag
als de PVV gaat zitten schelden over islamitische scholen, dan voelt de CU de bui al hangen. dan wordt de gedachte om bijzonder onderwijs af te schaffen in Nederland steeds populairder.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
Je kunt de PVV nou niet bepaald progressief noemen he?
Maar het is ook niet echt voldoende om een coalitie op te bouwen wanneer de een vóór vrijheid van godsdienst is en de ander het liefst alle moslims het land uit wil trappen.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
Je kunt de PVV nou niet bepaald progressief noemen he?
Ik zie dit ook niet gebeuren. Ook al omdat de achterban van de partij het gewoon niet zal kunnen accepteren.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Da zal zeker een obskel zijn om samen in een regering te gaan zitten. Dat is 1 van de speerpunten van beide partijen.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
als de PVV gaat zitten schelden over islamitische scholen, dan voelt de CU de bui al hangen. dan wordt de gedachte om bijzonder onderwijs af te schaffen in Nederland steeds populairder.
Hij heeft altijd gezegd dat hij onderscheid maakt tussen de islam en de moslims. Genoeg teksten en citaten waar hij in zegt dat hij niets tegen normale moslims heeft.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wilders beledigt geen moslims? Onder welke steen heb jij gelegen?
De ene keer zegt hij het een, de andere keer het ander.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd dat hij onderscheid maakt tussen de islam en de moslims. Genoeg teksten en citaten waar hij in zegt dat hij niets tegen normale moslims heeft.
- omdat 90% van hun uitspraken over slechts een onderwerp gaan (en dan nog volledig overdreven)quote:
Hoe kun je niets tegen "normale moslims" hebben, wanneer je vindt dat het gene wat hen als "normale moslim" onderscheidt van andere mensen, de islam, vergelijkbaar is met het nazisme uit de Tweede Wereldoorlog?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd dat hij onderscheid maakt tussen de islam en de moslims. Genoeg teksten en citaten waar hij in zegt dat hij niets tegen normale moslims heeft.
Inderdaadquote:Op zondag 7 maart 2010 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe kun je niets tegen "normale moslims" hebben, wanneer je vindt dat het gene wat hen als "normale moslim" onderscheidt van andere mensen, de islam, vergelijkbaar is met het nazisme uit de Tweede Wereldoorlog?
quote:Op zondag 7 maart 2010 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe kun je niets tegen "normale moslims" hebben, wanneer je vindt dat het gene wat hen als "normale moslim" onderscheidt van andere mensen, de islam, vergelijkbaar is met het nazisme uit de Tweede Wereldoorlog?
maar jij kunt niet geloven dat binnen de moslims, net zoals bij de christelijken, een hoge mate van variatie is wat betreft hun tolerantie voor al dei punten die jij noemt?quote:Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de Islam het nou niet zo heeft met ongelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden/afvalligen/etc.
'Algemeen bekend' m'n reet. Daar is geen enkel bewijs voor. En nee, een of andere kutmoslim die zegt het Westen te haten is géén bewijs.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de Islam het nou niet zo heeft met ongelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden/afvalligen/etc.
En het christendom en het jodendom houden ook niet zo van ongelovigen/homo's/overspeligen/anderdenkenden/afvalligen/etc.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gemiddelde mens heeft het niet zo op (on)gelovigen/homo's/overspeligen/Joden/anderdenkenden.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
is dat ook de islam die normale moslims belijden?quote:Op zondag 7 maart 2010 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee,quote:Op zondag 7 maart 2010 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
is dat ook de islam die normale moslims belijden?
Weer CU en het CDA met het PVDA? kunnen we niet op zn minst een van de twee inruilen voor GroenLinks of iets. Die partij lijkt me zeker eindelijk s capabel om te regeren. Volgens mij is er sowieso een opkomst van de Groenen in Europa de laatste tijd dus het zou wel een logische stap zijn.quote:Kabinet: Pvda, CDA, D66, CU = 80 zetels; Bos premier, Eurlings Vice-premier.
Hoezo? Men laat zich daar niet leiden door de waan van de dag. 3 maanden voor de verkiezingen je lijsttrekker lozen is nog nooit een succes geworden. En niet beginnen over Kant, die is "zelf" opgestapt, al geloof ik daar weinig van.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:23 schreef petertje2 het volgende:
Als ik de peiling zo zie dan zou het me niet verbazen als Balkenende volgende week om deze tijd geen lijsttrekker meer is.
Er is een dunne lijn tussen 'je niet laten leiden door de waan van de dag' en 'gigantische faal niet willen erkennen'. En het CDA zijn imho nu wel heel erg dicht tegen die lijn aan.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hoezo? Men laat zich daar niet leiden door de waan van de dag. 3 maanden voor de verkiezingen je lijsttrekker lozen is nog nooit een succes geworden. En niet beginnen over Kant, die is "zelf" opgestapt, al geloof ik daar weinig van.
In de 8 jaar dat JPB partijleider is heeft hij de touwtjes zelf strak in handen dunkt me, het lijkt me een baasje hoor.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:46 schreef L-uuc het volgende:
[..]
Er is een dunne lijn tussen 'je niet laten leiden door de waan van de dag' en 'gigantische faal niet willen erkennen'. En het CDA zijn imho nu wel heel erg dicht tegen die lijn aan.
Balkenende heeft als regisseur de boel nu drie keer uit de hand laten lopen: eerst met de LPF, toen met Rita Verdonk en nu met de PvdA. Dan moet je je als partij gaan afvragen of hij wel de juiste man voor die positie is.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hoezo? Men laat zich daar niet leiden door de waan van de dag. 3 maanden voor de verkiezingen je lijsttrekker lozen is nog nooit een succes geworden. En niet beginnen over Kant, die is "zelf" opgestapt, al geloof ik daar weinig van.
Hij is goed in het winnen van verkiezingen ja, maar daar houd het ook bij op. Als je 3x een kabinet laat vallen doordat je de touwtjes niet in handen hebt (en ja dat ligt ook aan hem, als minister president is hij degene die moet zorgen dat er een eenzijdig kabinetsbeleid komt dus is het ook aan zijnn gebrek aan regie te wijten als dat er niet is) dan doe je toch wel iets fout als je hem voor de 4e keer tot lijsttrekker en premierkandidaat benoemd.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
In de 8 jaar dat JPB partijleider is heeft hij de touwtjes zelf strak in handen dunkt me, het lijkt me een baasje hoor.
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:53 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Balkenende heeft als regisseur de boel nu drie keer uit de hand laten lopen: eerst met de LPF, toen met Rita Verdonk en nu met de PvdA. Dan moet je je als partij gaan afvragen of hij wel de juiste man voor die positie is.
Maar ik geloof ook niet dat PVV gaat regeren, of überhaupt de kans krijgt. Al is dat wel de beste oplossing om zo snel mogelijk van ze af te zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:32 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik geloof er niets van dat PvdA en CDA met elkaar gaan regeren.
Mwoch... als daarmee Balkenende weer aan de macht komt...quote:Op zondag 7 maart 2010 17:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar ik geloof ook niet dat PVV gaat regeren, of überhaupt de kans krijgt.
Ik vind het realistischer dan CDA-PvdA.quote:En een Paars III met GroenLinks en VVD lijkt me niet realistisch.
Ja, maar dat gebeurt nog niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik denk dat CDA-PvdA realistischer is dan CDA-PVV. Maar dan moeten er wel wat mensen aan de top van CDA en PvdA hun biezen pakken.
Neen, dat ben ik niet met u eens. De kans dat Groenlinks in een kabinet komt acht ik zelfs vele malen kleiner dan de kans dat de PVV dat doet. Waar de PVV zich aan de rechterkant van het politiek spectrum plaatsvindt, zit Groenlinks aan de linkerkant. Het is veel makkelijker om een kabinet te vormen met de meer gematigde partijen. VVD+CDA+PvdA+D66 geef ik een goede kans. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk de de PVV de grootste partij wordt en het iniatief wordt gegeven om een kabinet te vormen. Dan zie ik PVV-CDA-VVD met eventueel een andere partij (SGP, CU) een coalitie vormen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mwoch... als daarmee Balkenende weer aan de macht komt...
[..]
Ik vind het realistischer dan CDA-PvdA.
Dat wordt even afwachten wat de VVD doet, Rutte heeft denk ik niet zo veel zin in de eerste optie maar voor Fred Teeven is een coalitie met het CDA en de PVV echt een natte droom.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:16 schreef problematiQue het volgende:
PvdA+VVD+D66+GL![]()
Deze verkiezingen worden zo spannend, het zit - vooralsnog - allemaal retedicht bij elkaar wat samenwerking tussen veel partijen noodzakelijk maakt. Echter, sommige combinaties zijn bij voorbaad al uitgesloten (PVV met alles linkser dan CDA, en, cruciaal, PvdA en CDA).
Als ik even mag leek-politicologeren: In het geval dat de huidige peilingen ongeveer realiteit worden, mag de VVD kiezen welke kant ze op willen. Ze hebben een sleutelpositie in het bepalen of het een linkse of rechtse coalitie wordt, en Ik vraag me af of de VVD meer trek heeft in een nieuwe Balkenende I (CDA+VVD+PVV - PVV ipv LPF) of in een nieuwe Paars (PvdA+VVD+D66+GL - GL erbij). Gezien het falen van het eerste, en de populariteit van de laatste, gok ik, en hoop ik zeer op een nieuwe Paarse regering (met groene tint).
Als het een VVD, CDA en PVV coalitie wordt gaat er zeker landelijk DNA verzameld worden van alle (dus ook onschuldige) burgers om dat in een database op te slaan. Verder zullen er nog een hoop privacy-inperkingen volgen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:51 schreef L-uuc het volgende:
[..]
Dat wordt even afwachten wat de VVD doet, Rutte heeft denk ik niet zo veel zin in de eerste optie maar voor Fred Teeven is een coalitie met het CDA en de PVV echt een natte droom.
Het zou een regelrechte ramp worden.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als het een VVD, CDA en PVV coalitie wordt gaat er zeker landelijk DNA verzameld worden van alle (dus ook onschuldige) burgers om dat in een database op te slaan. Verder zullen er nog een hoop privacy-inperkingen volgen.
Hoe is dit relevant aan dit topic? Dit topic gaat over de peilingen, niet over politieke standpunten. U als mod zou toch moeten weten dat het onfris is om een topic op dergelijke wijze te vervuilen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als het een VVD, CDA en PVV coalitie wordt gaat er zeker landelijk DNA verzameld worden van alle (dus ook onschuldige) burgers om dat in een database op te slaan. Verder zullen er nog een hoop privacy-inperkingen volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |