abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:47:03 #103
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78677663
Tan: Inderdaad, de touwen kunnen verschuiven. Ik zal mn ma er wel naar laten kijken. Naaien is niks voor mij Hoop dat het te maken is, zou het anders erg zonde vinden..
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_78677702
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef Twinkly het volgende:
LOL die foto Freecell, hoe is dat mogelijk!!
Dat vroeg ik me ook af, vandaar ook de foto
Nu was hij daar ook echt wel bekaf na een paar rotnachten, maar dan nog
En hij werd gewoon wakker van de flits toen ik deze foto maakte
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:52:20 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78677874
Wat betreft kinderdagverblijf. Ik weet niet wat erger. De 1e dag dat je ze huilend (allebei, moeder en kind) achterlaat. Of de dag waarop je je kind naar het dagverblijf brengt, en je kind je totaal niet meer ziet staan omdat het daar zo leuk is
Of niet meer mee naar huis wil ofzo
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:54:35 #106
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78677993
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:52 schreef amaranta het volgende:
Wat betreft kinderdagverblijf. Ik weet niet wat erger. De 1e dag dat je ze huilend (allebei, moeder en kind) achterlaat. Of de dag waarop je je kind naar het dagverblijf brengt, en je kind je totaal niet meer ziet staan omdat het daar zo leuk is
Of niet meer mee naar huis wil ofzo
oe moeilijk..... Evie mag deze week ook weer oefenen; nu 5 uren!! Geloof dat ik dat nog lastiger vind dan dat zij dat vindt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78678185
Fijn Mefke, dat de afplatting mee lijkt te vallen (Ik vergeet dus steeds om Leah op haar buik te leggen...moet ik nodig eens gaan doen)

Ah, terugslag bij mama over het helmpje van Oscar (fijn dat het al helpt trouwens)!

Wat heerlijk dat je zo geniet van je kraamtijd, happyme Lekker jochie heb je!

amaranta;
ik en mijn jongens hebben nooit gehuild bij achterlaten en ze wilde wel altijd mee terug naar huis

en die foto van Tara en Leander, hahah

oh ja, beterschap voor Isabeau!

en Elyas
pi_78678194
Wat een poepige foto mama_papa. Die grote speen, die kleine handjes...
Het is inderdaad een hele leuke wieg! Kun je de touwen niet wat herschikken zodat ze overal even strak staan?

Mefke, goed nieuws voor jullie over waarschijnlijk geen afplatting Hier ook zulk goed nieuws. We zijn twee keer bij de fysio geweest, maar de afplatting is volgens de fysio nog maar heel minimaal en ze denkt dat het nog wel goed bij zal trekken. Voorlopig gaan we nog wel even door met andersom verschonen enzo (hoewel, we hebben een ding met knipperende lichtjes opgehangen aan de linkerkant van het waskussen, dus ze ligt daar nu zelf al de hele tijd naar te graaien en staren, werkt super) en spiegel in de box enzo.

Het verhaal van Serpente en de nachtvoedingen... zo herkenbaar Mijn vriend heb ik welgeteld drie keer gevraagd om een nachtvoeding te doen, wat erin resulteerde dat ik langer wakker lag dan hij omdat ik me op zat te winden over hoe lang het duurde voor hij eindelijk naar boven kwam met het flesje, of het niet te heet was, waarom alle lampen aan moesten, waarom de katten ineens op bed lagen, waarom hij haar zonder boertje weer terug in bed legde, en tot besluit moest ik nog een keer of 10 haar speentje terug stoppen terwijl hij al lang weer sliep Als ik het zelf doe gaat het veel beter Maar hij doet wel zijn best hoor. Hij brengt en haalt Xeentje iedere dag van het kdv, verschoont luiers op commando, kijkt samen met Xeentje urenlang naar dat ene babyprogramma (hoe heet het ookal, met dat zonnetje) en gaat altijd mee naar het cb en naar de fysio. Maar het blijft een man dus

Vannacht heeft Xeentje voor het eerst doorgeslapen Van 2300 uur tot 0700 uur! De eerste keer in 5 maanden en twee dagen dat ik een hele nacht heb geslapen. Zalig!

Happyme, ik had je nog niet gefeliciteerd met Daan. Wat een schatje en wat kijkt hij super tevreden op die tweede foto!!

Arme Isabeau. Hopelijk knapt ze heel snel weer op

Met Xeentje gaat het al twee weken heel erg goed. Nog wel verkouden (dat houdt nooit op lijkt het), maar verder niet ziek gelukkig. Haar curve gaat ook weer de goede kant op
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:01:15 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78678327
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef mama_papa het volgende:
Tan: Inderdaad, de touwen kunnen verschuiven. Ik zal mn ma er wel naar laten kijken. Naaien is niks voor mij Hoop dat het te maken is, zou het anders erg zonde vinden..
Het lijkt me vrij eenvoudig: Wiegje loodrecht hangen, desnoods even vergrendelen met knijpers op de touwen zodat hij recht blijft hangen terwijl je naait, en dan even met sterk (rijg-)garen en een grote naald een paar keer door de touwen gaan zodat ze niet meer kunnen schuiven.
pi_78679105
M_p, misschien kan je een soort van 'half-pipe' maken van het matrasje door aan de zijkanten iets eronder te leggen. Je krijgt dan een beetje hetzelfde effect als met een verschoningskussen (die je niet moet gebruiken als matrasje omdat ze niet ademend zijn).
pi_78679335
Mogguh!

Daan, Welkom!

Isabeau nog steeds ziek? Arm ding

Mama-papa (inderdaad tijd voor een nickchance ) Ik kan je niet helpen met het wiegje, maar hij is wel erg gaaf!

Elyas, man, wat ben je groot! Rienk past nog makkelijk in 56! (nu ga ik twijfelen of mn kind wel goed genoeg groeit )

Kusje voor Ella

Net terug van de bijeenkomst van de pufclub, Allemaal voorbeeldige baby's! Een kindje heeft een hazenlip en open verhemelte. Sneu hoor. Al is het kindje zelf hartstikke vrolijk en leuk!

Rienk ligt nu in bed, die was moe van alle indrukken
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78679768
Fijn Xenia, dat je meisje goed aan het groeien is, maar wat een hobbeltjes curve! Je kunt zien dat ze het nodige te verstouwen heeft gehad!

Lars vond zijn eerste groentehapje lekker!!!!
Ik had gekke bekkies verwacht, maar ik gaf hem een hap, en kreeg een mega-smile terug!
Geinig! Hij zat ook zo lekker te smikkelen dat ik hem maar meteen 5 hapjes heb gegeven, (ik had bedacht om 2 hapjes te doen) en nu maar hopen dat zijn maagje er niet van gaat protesteren!
"o en je hoeft me niet te helpen mams, ik kan het wel zelf!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78679963
Fijn dat het smaakte Lars!
pi_78680157
Daan en Happy, welkom hier! wat een mooi kereltje

Isabeau, meisje toch, snel beter worden hoor!

Xeentje niet meer ziek Gelukkig...

Elias, grote kerel... Nu al in 68... wow!

Pff.. zit op mijn werk nu heel hard niet te denken aan Minke... Net even gebeld en het gaat echt weer super op het kdv, dus dat is gelukkig ook geen probleem. Maar heb wel weer genoeg gedaan vandaag, wil naar huis. Het is ook verdomd rustig zo'n eerste dag na 4 maanden...
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:55:19 #115
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78680847
Octopussy: Wat slim! Dat ga ik zeker eens proberen, kijken of het werkt! Dankje!

Vlindur: Moet ik dan een nieuw acount aanmaken of kan ik gewoon mn naam veranderen??

Karin: leuk dat Lars zijn groentehapje lekker vond, leuke foto!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_78681000
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:55 schreef mama_papa het volgende:
Octopussy: Wat slim! Dat ga ik zeker eens proberen, kijken of het werkt! Dankje!

Vlindur: Moet ik dan een nieuw acount aanmaken of kan ik gewoon mn naam veranderen??

Karin: leuk dat Lars zijn groentehapje lekker vond, leuke foto!
Een account aanmaken is idd het makkelijkst. Want namen veranderen doen ze eigenlijk nooit

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 03-03-2010 14:13:48 ]
pi_78683830
Lars, toffe foto's

Hier een 'oja, zo zijn baby's ook wel eens' dagje
Huilen, op de arm, drinken (zo ongeveer elke 2 uur!), huilen, op de arm, terug in bedje, meteen weer brullen....
Dus: mamahonger en regelen!
Rare dag? Met 2,5 week?
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:20:38 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78684487
Lars wat fijn dat je hapje zo goed bevallen is! Kan je dat ook even aan Esmee uitleggen? Die sabbelt al haar knuffels drijfnat, maar zo'n lepeltje in je mond daar beginnen we niet aan. Raar meiske Hopelijk heeft ie er nog steeds geen last van gekregen Karin!

Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk ook alweer een broodkorstje? Misschien dat Esmee dat meer kan waarderen dan zo'n fruitprutje. Vanavond of morgen anders maar een rapley stukje komkommer proberen.

Pff Freecell sterkte!
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:37:42 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78685200
Vanaf 6 maanden vast voedsel. Op de site van borstvoeding.com staat het introductie schema.
Ik ga met fabian niet rapley-en. Of maar half. Het is me bij Eva niet echt bevallen. Ik doe het wel op m'n eigen manier. Wel met brood enzo maar niet met stukken groente.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:39:38 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78685279
Xeen, denk dat jouw man mijn schoonbroer is
haha.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:41:57 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78685398
nog welkom daan & happy

lars fijn dat het zo goed bevallen is, de eerste hapjes!
stiemie, brood is vanaf een maand of 8 geloof ik. of mss wel al 7 mnd. vraag anders ff bij de grote babies, die weten dat wel

fijn dat xeentje weer goed groeit!

vlindur, lengtegroei is minder belangrijk dan gewicht, he? mss zijn al die lange kinders wel net zo zwaar als rienk, maar moeten ze tch in grotere maten. zie je trouwens al verbetering in het drinken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:42:21 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78685422
quote:
[b]Op woensdag 3 maart 2010 13:40

Pff.. zit op mijn werk nu heel hard niet te denken aan Minke... Net even gebeld en het gaat echt weer super op het kdv, dus dat is gelukkig ook geen probleem. Maar heb wel weer genoeg gedaan vandaag, wil naar huis. Het is ook verdomd rustig zo'n eerste dag na 4 maanden...
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:45:37 #123
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78685560
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:37 schreef amaranta het volgende:
Vanaf 6 maanden vast voedsel. Op de site van borstvoeding.com staat het introductie schema.
Ik ga met fabian niet rapley-en. Of maar half. Het is me bij Eva niet echt bevallen. Ik doe het wel op m'n eigen manier. Wel met brood enzo maar niet met stukken groente.
Ik ga ook niet alleen rapley-en hoor. Bij Linde deden we een combi en dat beviel prima. Esmee wil alleen totaal niet van een lepeltje eten (nu 2 pogingen gedaan) en wel op vanalles sabbelen. Misschien dat ze het dan wel wil proberen als ze zelf mag proeven en het niet een drabje is

We merken dat ze de laatste tijd echt weer meer last heeft van maagzuur dus wel zullen toch iets moeten gaan geven qua vaster voedsel. Nou ja nog maar 2 weken en dan is ze een half jaar. Valt ook wel mee qua veel te vroeg beginnen dan toch?
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:49:31 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78685783
Ja, is prma. Je hoeft echt niet exact op de zesmaandendag te beginnen.
Spannend, dat wel. !!
pi_78685879
Stiemie de prelogopediste was hier gisteren en die vertelde dat van een lepeltje leren eten wel 6 weken kan duren. Dus ik zou gewoon blijven proberen

Niels is niet democratisch. We waren helemaal klaar om te gaan stemmen poept hij zich volledig onder Maar uiteindelijk is het gelukt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:53:57 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78686028
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie de prelogopediste was hier gisteren en die vertelde dat van een lepeltje leren eten wel 6 weken kan duren. Dus ik zou gewoon blijven proberen

Niels is niet democratisch. We waren helemaal klaar om te gaan stemmen poept hij zich volledig onder Maar uiteindelijk is het gelukt
Zo Niels goeie timing

We blijven ook zeker oefenen hoor met het lepeltje, maar het zou fijn zijn als ze op niet te lange termijn gewoon dagelijks wat zwaarder voedsel binnenkrijgt. Dan heeft ze gewoon minder last van dat maagzuur.
pi_78686091
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:41 schreef DaviniaHR het volgende:

vlindur, lengtegroei is minder belangrijk dan gewicht, he? mss zijn al die lange kinders wel net zo zwaar als rienk, maar moeten ze tch in grotere maten. zie je trouwens al verbetering in het drinken?
Lief dat je het vraagt! Maar nee Had er eigenlijk veel meer van verwacht. Het is wel 'iets' beter. Maar hij laat nog steeds makkelijk los. Dacht echt dat het zou helpen. Hij drinkt nu wel veel langer maar is soms nog net zo boos en hamert dan op mn borsten. Ik vind het zo moeilijk allemaal. Er zit ook nog steeds maar weinig regelmaat in. We zitten nog steeds wel op 10 voedingen op een dag.

De difraxspeen met ronde kop pakte hij eindelijk goed en na de knip wil hij er niks meer van weten. Hij wil nu met moeite een bibi speen. Maar die floept wel heel erg naar binnen en naar buien als hij zuigt Maar misschien zijn die er wel in grotere maten. (De speen is gekregen. Ik heb wel 6 spenen gekregen.)

Ook is het moeilijk met J. Als Rienk huilt bij hem is het maar even en dan is het *hier* en dan krijg ik Rienk weer. Hij krijgt hem niet stil. Volgende week heb ik om 20:00 weer sporten. Nou.. Heb er weinig vertrouwen in..

Toch gaat het wel steeds beter. Rienk lacht vaker en is zo mooi en lief en poepig en schattig
Maar toch heb ik nog niet het gevoel dat we er 'zijn'
Ik hoor bijvoorbeeld niet of hij nou gepoept heeft, moe is of honger heeft of gewoon even wil huilen..

Maar goed, het zal allemaal ook wel goed komen. Maar ja.. Moeilijk is het wel hoor
pi_78686120
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Zo Niels goeie timing

We blijven ook zeker oefenen hoor met het lepeltje, maar het zou fijn zijn als ze op niet te lange termijn gewoon dagelijks wat zwaarder voedsel binnenkrijgt. Dan heeft ze gewoon minder last van dat maagzuur.
Owja dat is waar ook. Hoe werkt het bij Esmee als je rijstebloem door de melk doet om het zwaarder te maken? Dat was de tip van onze kinderarts maar we hebben het zelf nog niet geprobeerd.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:57:30 #129
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78686241
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! Maar nee Had er eigenlijk veel meer van verwacht. Het is wel 'iets' beter. Maar hij laat nog steeds makkelijk los. Dacht echt dat het zou helpen. Hij drinkt nu wel veel langer maar is soms nog net zo boos en hamert dan op mn borsten. Ik vind het zo moeilijk allemaal. Er zit ook nog steeds maar weinig regelmaat in. We zitten nog steeds wel op 10 voedingen op een dag.

De difraxspeen met ronde kop pakte hij eindelijk goed en na de knip wil hij er niks meer van weten. Hij wil nu met moeite een bibi speen. Maar die floept wel heel erg naar binnen en naar buien als hij zuigt Maar misschien zijn die er wel in grotere maten. (De speen is gekregen. Ik heb wel 6 spenen gekregen.)

Ook is het moeilijk met J. Als Rienk huilt bij hem is het maar even en dan is het *hier* en dan krijg ik Rienk weer. Hij krijgt hem niet stil. Volgende week heb ik om 20:00 weer sporten. Nou.. Heb er weinig vertrouwen in..

Toch gaat het wel steeds beter. Rienk lacht vaker en is zo mooi en lief en poepig en schattig
Maar toch heb ik nog niet het gevoel dat we er 'zijn'
Ik hoor bijvoorbeeld niet of hij nou gepoept heeft, moe is of honger heeft of gewoon even wil huilen..

Maar goed, het zal allemaal ook wel goed komen. Maar ja.. Moeilijk is het wel hoor
Ik hoor ook vaak niet of het poep, moe of honger is hoor Vaak is het gewoon een kwestie van ruiken, voelen of uitproberen. Oke moe is soms nog wel te zien, maar als er genoeg afleiding is gaat Esmee gewoon ook door en dan zie ik niet of ze nou echt moe is...
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:58:27 #130
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78686304
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Owja dat is waar ook. Hoe werkt het bij Esmee als je rijstebloem door de melk doet om het zwaarder te maken? Dat was de tip van onze kinderarts maar we hebben het zelf nog niet geprobeerd.
Ja rijstebloem (biobim) is super. Ze lurkt zo die hele fles in 1x leeg Maar ze krijgt dat alleen in de avondfles (ergens tussen 19 en 23 uur)
pi_78686362
Oh, Vlindur wat zwaar Rot dat hij niet beter en effectiever uit de borst en fles drinkt nu. En wat naar dat je het eigenlijk zelf allemaal op moet lossen omdat het je Lief niet lukt. Maar echt, het wordt beter als hij straks 3 maanden geweest is, dan gaat hij zich heel snel ontwikkelen en gaat het allemaal een stuk makkelijker.

Oh en ik hoor/zie ook vaak niet wat er aan de hand is hoor. Ik weet dat het poep is wanneer ik hem heb horen pruttelen Ik weet dat hij moe is door op de klok te kijken en honger door hem aan te leggen.
pi_78686382
Bij Isabeau duurde het ook wéken voor ze het eten van een lepeltje doorhad. Dat gaat nu gelukkig goed, zodat ze op KDV dagen toch wat binnenkrijgt. Het grappige is dat het vooral goed gaat als ze met haar handje de pink vasthoudt van de hand die de lepel vasthoudt. En dan trekt ze de lepel zelf naar zich toe
pi_78686502
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:59 schreef Sorbootje het volgende:
Bij Isabeau duurde het ook wéken voor ze het eten van een lepeltje doorhad. Dat gaat nu gelukkig goed, zodat ze op KDV dagen toch wat binnenkrijgt. Het grappige is dat het vooral goed gaat als ze met haar handje de pink vasthoudt van de hand die de lepel vasthoudt. En dan trekt ze de lepel zelf naar zich toe

Dat probeert Niels nu ook met het lepeltje waar hij de Nexium mee krijgt, en dan eindigt de lepel ergens in zijn linker neusgat
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:02:00 #134
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78686512
Ach ik maak me er niet zo druk om hoor. Het is alleen nu vervelend omdat ze meer last van maagzuur krijgt en we liever niet meer medicijnen gaan geven. Uiteindelijk zal ze wel eens van een lepeltje gaan eten dus dat komt wel Maar ja dan gaan we anders eens kijken of ze zelf dmv rapley wel wil eten of bv een broodkorstje
pi_78686606
Vlindur welke spenen heb je allemaal geprobeerd? Ik heb zelf maar één mam-fles, maar als je hier volgende week bent mag je die wel even proberen. Was bij Isabeau de meest succesvolle. (wat overigens niet betekent dat ze er echt uit dronk )
pi_78686649
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:01 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat probeert Niels nu ook met het lepeltje waar hij de Nexium mee krijgt, en dan eindigt de lepel ergens in zijn linker neusgat
Tja, je hebt de skills of je hebt ze niet
pi_78686878
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:04 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Tja, je hebt de skills of je hebt ze niet
Dan moet Isabeau haar skillzzz maar een keer voor komen doen
pi_78687163
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:03 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur welke spenen heb je allemaal geprobeerd? Ik heb zelf maar één mam-fles, maar als je hier volgende week bent mag je die wel even proberen. Was bij Isabeau de meest succesvolle. (wat overigens niet betekent dat ze er echt uit dronk )
Oh wat lief! Dat wil ik dan wel

Ik heb 3 Difrax -2/+2 maandenrond, +0 maanden rond en +0 maanden plat
2 blauwe bibi Nuby met ring
1 'i love mama' Bibi ( ) zonder ring <-- Deze wil hij nu wel

Ik wil best wel nog meer spenen kopen, maar weet alleen echt niet welke ik dan zou moeten hebben..

Twinkly, nog 14 nachtjes, dan issie 3 maanden

En idd, ik probeer ook steeds maar gewoon wat. Weet nu wel dat als hij huilt en de borst niet wil en geen vieze luier heeft dat hij dan moe is. Gistermiddag en vandaag heb ik hem huilend in bed gelegd en gister en vandaag sliep hij gewoon binnen 3 minuten. Misschien dat ik het eindelijk door krijg

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 03-03-2010 16:22:56 (Nuby ipv Bibi) ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:19:36 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78687363
Vlindur weet je wel zeker dat hij echt een speen wil (voordat je straks het hele assortiment hebt getest )
Esmee wil bijvoorbeeld ECHT geen speen. De eerste dagen nog wel, maar daarna is dat ding er echt binnen 2 seconden uit.
pi_78687484
Volgens mij bedoelt Sorbo een drink/flesspeen en Vlindur een fopspeen?
/bemoeimode
pi_78687514
Wel een beetje bijgelezen, maar teveel om overal op te reageren.

Isabeau nog steeds ziek? Wat zielig!! Beterschap!

En de papa-verhalen, heeeeeel herkenbaar allemaal!

Vlindur, ik vind het ook nog steeds lastig om alle huiltjes te herkennen, maar het gaat steeds beter. Ik herken het ook niet altijd als ze moe is.
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:23:32 #142
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78687563
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef Xenia het volgende:
/bemoeimode

Volgens mij ook ja nu ik zo terug lees
pi_78687650
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:39 schreef amaranta het volgende:
Xeen, denk dat jouw man mijn schoonbroer is
haha.
Dat zou jou mijn zus maken? Of eh... hmm, te ingewikkeld zo laat op de middag.
pi_78687701
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:05 schreef freecell het volgende:
Lars, toffe foto's

Hier een 'oja, zo zijn baby's ook wel eens' dagje
Huilen, op de arm, drinken (zo ongeveer elke 2 uur!), huilen, op de arm, terug in bedje, meteen weer brullen....
Dus: mamahonger en regelen!
Rare dag? Met 2,5 week?
Dat hadden wij vannacht ook Heb haar meer bij me gehad in bed dan dat ze in haar wiegje heeft gelegen. En vanochtend was ze ineens niet wakker te krijgen toen mijn borsten zo ongeveer ontploften

Ik zag nog een mooie Daan langskomen. Wat een pretbekkie al zeg

Vlindur, wat klote dat het nog niet lekker gaat. Het loont volgens mij wel de moeite om spenen van verschillende merken te proberen. Hopen dat hij snel lekker drinkt

Over spenen gesproken: ik heb ook DE fopspeen voor Hannah ontdekt. Wanneer ze darmkrampjes heeft helpt het erg goed als we haar een pink geven om op de zuigen. Op een gegeven moment wil je dan wel je vinger weer eens terug De speentjes van difrax en bibi vind ze niks, maar de avent speen is een blijvertje
Net trouwens naar de drogist geweest met haar terwijl S. boodschappen deed. Ze heeft heerlijk overal doorheen geslapen De Infacol hebben we nu, dus maar eens kijken of het helpt.
pi_78687718
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:19 schreef Stiemie het volgende:
Vlindur weet je wel zeker dat hij echt een speen wil (voordat je straks het hele assortiment hebt getest )
Esmee wil bijvoorbeeld ECHT geen speen. De eerste dagen nog wel, maar daarna is dat ding er echt binnen 2 seconden uit.
Ja, want zolang de speen zit dan zit ie ook flink gelukzalig te ploppen, maar hij verliest hem steeds nu.

De Difrax zat goed.
(Ik geef de speen ook niet als er niks aan de hand is. Maar als hij mopperen gaat wil hij hem wel. En het is een goeie tijdrekker voor de bv
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef Xenia het volgende:
/bemoeimode
Weet ik Rienk wil de fles ook niet (Daar heb ik de brede en smalle Difrax van en Avent.)
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef NieuweUser het volgende:

Vlindur, ik vind het ook nog steeds lastig om alle huiltjes te herkennen, maar het gaat steeds beter. Ik herken het ook niet altijd als ze moe is.
Een gebruiksaanwijzing was fijn geweest he
pi_78687832
Sommige kindjes schijnen de flessenspeen beter te pakken wanneer deze van latex is, ik zit eraan te denken deze te bestellen als de Haberman Feeder echt niet lukt.

Ik hoop voor jullie dat de drie maanden grens echt verlichting geeft Vlindur! Hier is het sinds een week echt een stuk beter alhoewel het na 12 weken (uitgerekende datum) ook al wel beter ging: hij kan plotseling zelf in slaap vallen, is vrolijker en er is makkelijker contact met hem te leggen. Hij is nu 4,5 maand.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78687859
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:

Nou! Als dat zou kunnen! Maar ik merk dat ik haar nu al goed ken, en dat wordt vast alleen maar beter! Komt goed!
pi_78687967
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef NieuweUser het volgende:
Ik vind het ook nog steeds moeilijk. Vooral het verschil tussen een moe-huil en een luier-huil hoor ik slecht. Daarom wil ik ook de Why Cry hebben, maar mijn vriend vindt dat onzin
pi_78688109
haha ja ik had het over een fles... pfff... ik zit weer lekker op te letten
pi_78688126
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:30 schreef Xenia het volgende:

[..]

Ik vind het ook nog steeds moeilijk. Vooral het verschil tussen een moe-huil en een luier-huil hoor ik slecht. Daarom wil ik ook de Why Cry hebben, maar mijn vriend vindt dat onzin
Hier was er pas laat een onderscheid te merken tussen de ik-ben-moe huil en andere huiltjes, het klinkt zeurderig: gaat van een middentoon naar beneden en steeds weer dezelfde klank achterelkaar.
De vieze broekhuil ken ik niet want hij huilt dan niet
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78688336
De viezebroek-huil ruik ik alleen! Maar die komt niet vaak voor. Verder heeft ze wel ineens een nieuw huiltje sinds een paar dagen, wat zeurderiger en zachter, alsof het zwaar vertraagd wordt afgespeeld.
pi_78688643
Huilen is gewoon huilen.. Ik hoor echt geen verschil

Hij slaapt al vanaf 12:15! Ben echt helemaal verbaasd.. (Heb net toch ook maar gekeken of hij het nog wel deed )

Vanavond moeten we naar de verjaardag van schoonpa. Maar ik hoop dat ie dan ook rustig koesen gaat

Ohw Ik krijgt stuwing Links is al helemaal hard
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:46:49 #153
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78688717
LIessa weer in het ritme, altijd vervelend als ze zo'n last hebben na de prikkies voor Ella

BJ fijn hè zo'n klein hummeltje wat je op ka vrolijken. Ik ben een keer ziek naar huis gegaan vanaf mijn werk en toen heb ik sereius overwogen om gewoon Alexa vast te halen, omdat zij mij altijd beter doet voelen

Xeentje doorgeslapen goed bezig!!!!

Lars is een groenteneter Wel relaxed als de start zo lekker ggaat. Heb je er een beetje van genoten Karin

freecell, ach ja die dagen hebben ze inderdaad! Gewoon lekker knuffelen, straks mis je het nog dat ze zo graag bij je hangen

Rienk heeft nog een beetje moeite met deze wereld. Dat komt vast goed! voor je mama ook

En hier komt tandje no2 van Alexa al en ze is nu ook erg ziek erbij. Vannacht al huilend van de pijn wakker geworden en de hele nacht gedraaid tussen ons in en gehuild. Zo zielig, en soms ook grappig omdat ze dan al echt vertelt dat ze het er niet mee eens is (humhumhummeeriiriririr neneneneneemaamammuu)
Maar goed, nu heeft ze inmiddels 39,5 koorts en totaal geen energie, slaapt alleen maar. En ik ben doodongerust dus kijk elke vijf minuten of ze nog ademt

Hoest met Isabeau inmiddels?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78688913
Kusje terug voor Alexa!
Lijkt me echt vreselijk als je kindje ziek is
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:51:06 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78688921
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:
[..]

die zat bij/in de placenta, heb je die gemist??

hier is het:
honger: moord, brand, de wereld vergaat. (eerst tong uitsteken, beetje smakken, wat spanninng rondom de mond)
luier: hardvochtig mopperen + speen uitkotsen

moe: hardvochtig mopperen + speen sabbelen. en veel met hoofd draaien, en ik zie het aan haar ogen. (is de ogenfetish nog ergens goed voor )

simpel, toch?
pi_78689197
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

hier is het:
honger: moord, brand, de wereld vergaat. (eerst tong uitsteken, beetje smakken, wat spanninng rondom de mond)
luier: hardvochtig mopperen + speen uitkotsen

moe: hardvochtig mopperen + speen sabbelen. en veel met hoofd draaien, en ik zie het aan haar ogen. (is de ogenfetish nog ergens goed voor )

simpel, toch?
Lekker ding ben je toch
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:58:21 #157
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78689312
quote:

[..]

Hahaha!

Moet ik het ziekenhuis nog even bellen....

Uuuh jaa, hebben jullie mijn placenta nog? Ik ben op zoek naar de gebruiksaanwijzing van mijn baby

Hier ist nu duidelijk (duidelijker dan die eh ah uh onderscheid in het begin):

geen tranen: nephuilen, a.k.a. ik krijg niet wat ik wilde (bijv als ze neergeled wordt en ze wil knuffelen)
tranen en praten = pijn
krijsen en rood worden = ik verveel me, a.k.a. entertain me please
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:51:54 #158
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78691474
Karin, heerlijk dat Lars het lekker schijnt te vinden en gelijk al 5 hapjes

Die foto van Tara en Leander ongelofelijk!

BJ, beterschap! Hopenlijk snel weer helemaal de oude!

Xeentje heeft doorgeslapen Wat fijn zeg!

Vlindur, wat vervelend dat het drinken zo moeilijk gaat. En tuurlijk gaat het helemaal goedkomen. Kan nog even duren, maar je gevoel dat het vooruit gaat is al een goed teken!

Daan was vandaag bij de weging weer terug op geboortegewicht! Hij vind m'n voeding kennelijk erg lekker Wel wat last van krampjes vanmiddag, zo sneu als je ziet dat hij pijn heeft Hopenlijk wordt het niet erger. Infacol schijnt wel goed te helpen toch?

Hmm... nou ja, weer een stukje gelezen. Die combi van veel nieuwe berichten en een zoon is nog wat lastig te combineren
pi_78691972
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef happyme28 het volgende:
Daan was vandaag bij de weging weer terug op geboortegewicht! Hij vind m'n voeding kennelijk erg lekker Wel wat last van krampjes vanmiddag, zo sneu als je ziet dat hij pijn heeft Hopenlijk wordt het niet erger. Infacol schijnt wel goed te helpen toch?
Infacol Infacol Infacol
Je kan het gewoon bij de drogist halen. Het wordt niet opgenomen, bindt alleen de luchtbellen samen waardoor krampjes verdwijnen. Bij Xeentje werkte het supergoed, nooit meer een krampje gehad. Toen ze vier maanden was zijn we ermee gestopt en gelukkig zijn de darmen nu zo ontwikkeld dat ze nog steeds geen krampjes heeft
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:12:45 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78692227
Evie haar dag begon goed; maar denk serieus dat ze een sprongetje aan het maken is...
wil weinig en is erg humeurig; ook zo'n mopperig huiltje...niet echt gezellig dus...
(en natuurlijk net nu ik niet fit ben...)
naja ze is wel lief hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78692350
Hier hoor ik echt niet hoe hij huilt als hij een poepluier heeft, wel ruik ik het haha
Wel is zijn huiltje duidelijk anders als hij krampjes heeft, dan is het echt hoog gillen, zo zielig! En heel hard met beentjes spartelen.
En zijn ''ik ben moe'' jengelig mopperen is ook goed te herkennen.

Wow die slaap Rienk! Dat gebeurd hier overdag echt letterlijk nooit, haha kan me voorstellen dat je even bij hem bent gaan kijken of hij wel ademde!
Veel plezier op de verjaardag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78693164
Inmiddels ligt ie er weer in. Om 17:15 werd ie eindelijk wakker.

Ik hoop niet dat ik vannacht dan weer tot 02:00 bezig ben!
En dit doet ie anders echt nooit! Hij slaapt ongeveer maar steeds 3 uurtjes maximaal overdag, geen 5!
pi_78693310
Ik kom de flesvoedingsmama's om raad vragen. Ik twijfel of ik Ivan zometeen wakker zal maken; hij slaapt nog maar net.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:09:56 #164
100412 mefke79
komt goed!
pi_78694419
O even een enorme ego post: Ssserpente, de les van Lente heeft geholpen! We hoorden net en boink en tada, meneer was van buik naar rug gerold (en meteen naast zijn kleed op de houten vloer beland). En toen ik em daarna op zijn buik legde op het kleed ging er bij mij ook ineens een lampje branden: hij probeert dat kleed met zijn handjes op te friemelen. Dus toen heb ik em maar eens op de vloer gelegd (zonder kleed dus) en tada, meneer begint met zijn handjes te duwen en te doen en gaat in zijn achteruit. Aha, dat is het dus, hij wil over de vloer schuiven! Goh, als dat nou in zijn gebruiksaanwijzing gestaan had, was stukken makkelijker geweest.

Even een dikke voor alle mama's die geen huiltjes herkennen of die het effe niet meer zien zitten, geloof me, ik ben inmiddels 5 maanden verder en ik ken ook echt niet alle huiltjes en sta nog regelmatig verbaasd te kijken als er ineens iets werkt, maar het wordt echt beter. Ik beloof niet dat het bij de magische 3 maanden grens is, maar echt, er komt een moment en dan ineens lijkt het wel of je je kindje beter snapt.

Claudia, ik ga even naar je verzoek om raad kijken. En Sorbo, hoe is het met je meisje? Lijnloos, dag weer voorbij en overleefd?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:12:31 #165
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78694525
Oeh Mefke... dan ga ik ook eens proberen! Maar is het laminaat dan niet te glad??? Of te koud???
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:23:33 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_78695030
Takkembah, koud valt wel mee (ik heb het zelf even gevoeld) en glad valt schijnbaar ook mee. Het schuift natuurlijk wel lekker zo'n laminaatje. Het kindje van onze buren kon bij ons ook veel beter vooruit achteruit dan bij hen thuis omdat onze vloer gladder is dan die van hen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78695545
Isabeau al weer wat beter?

Leander kn bij mijn ouders op het tapijt eerder teigeren/kruipen dan bij ons op het laminaat.

En hier nog steeds een bluh-dag. Max. een half uurtje achter elkaar geslapen en de rest van de tijd is het mopperen, op de arm willen, aan de borst willen en meer mopperen.

Qua huiltje: Pijn en Honger kan ik eruit pikken. Moe is nu nog gewoon in slaap vallen, waar hij dan ook is en bij een vieze luier huilt hij niet
De rest van de huiltjes is dus een beetje in de verzamelbak: 'troost mij!'
pi_78695645
hoihoi allemaal. blije dag vandaag kiro is sinds vandaag 1 kilo!! en ravi mocht in badje (en komt ook aan). gesprek gehad met de arts. ravi mag in principe naar de ´gewone´couveuse afdeling, maar er is gans geen plek. niet hier en niet in meppel, dus voorlopig mag hij bij kiro blijven. binnenkort wellicht wel het logistieke probleem dat ravi in meppel ligt en kiro hier in zwolle. maar als kiro zo doorgaat mag die ook vlot (anderhalve a twee weken) naar de gewone afdeling. hij had een infectie, maar de antibiotica sloeg-slaat goed aan. de voorwaarden voor de gewone afdeling zijn: 1200 gram, 32 weken (tsjek) en echt gezond en zelf kunnen ademen (kan hij, maar kost wel veel energie, dus krijgt hij bij tijden lowflow erbij)

ze zijn proberen nog steeds te vinden wat er nu gebeurt is. ze denken nu aan een of andere infectie. testen testen en meer testen.... en niemand weet of ze nu een of twee eiig zijn. de eerste gyn was stellig over twee eiig, maar hier twijfelen ze daar toch aan.

dames: veel plezier met jullie kleintjes!
ps de flesjesvraag: selene ging pas met 7 maanden van 5 naar 4 flesjes. toen liet ze de laatste vanzelf staan. haar wakker maken voor de laatste fles moest al vanaf 3 maanden.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:39:54 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78695782
@ simmu: wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! Het zou erg fijn zijn als ze tzt naar Meppel mogen natuurlijk, scheelt heel wat gereis! ZItten jullie nu nog in RmD? Kunnen ze bij jullie niet op een van de eerste echo's zien of ze 1 of 2 eiig zijn? Dat was hier heel duidelijk toen. Later in de zwangerschap werd dat veel minder duidelijk.
pi_78696245
Potverdorie, wat is Daan een knapperd. Daan was hier als naam ook een optie. De vader van mijn lief heet al zo.

Ik zag ook nog een schattige Elyas voorbijkomen. Lekkere beer.

Lijnloos, ik hoop dat je toch terugkijkt op een fijne werkdag en dat je zin hebt om morgen weer te gaan! Ik keek er de dag tevoren ook erg tegenop en ik heb wel wat tranen gelaten toen ik de deur achter me dichttrok, maar uiteindelijk heb ik een heel leuke dag gehad. Inmiddels vind ik het alweer heel vanzelfsprekend om te werken en Ivan een paar dagen niet zoveel te zien. Hij krijgt nu 's ochtends ook niet meer van mij de borst, maar z'n vader geeft hem een flesje. Ik gluur dan alleen even naar hem terwijl hij nog slaapt, net voordat ik wegga.

Wat groeit Xeentje goed, zeg!

En Lars is een cutie. Hoera voor zijn eerste groentehapje!

Vlindur, wat jammer dat het nog zo moeilijk gaat. Ik hoop voor je dat er snel verbetering komt in het drinken. Het wordt echt makkelijker. Misschien is het wel fijn om te sporten, want dan kan je lief Rienk niet aan jou geven en krijgt hij de kans om eigen manieren te ontwikkelen om hem te troosten.

Ik weet trouwens dat Ivan na een uur wil slapen doordat ik hem eens op tijd heb weggelegd en hij toen veel makkelijker in slaap viel. Mijn schoonmoeder heeft het op dezelfde manier ontdekt. Ik drukte haar op het hart dat Ivan na een uur slaap heeft, maar ze hield eerst nog vol dat hij met gemak 1,5 uur wakker bleef. Nu heeft ze zelf ontdekt dat Ivan over het algemeen tevredener is als ze niet te lang wacht met hem in bed leggen. Door schade en schande zijn we wijs geworden, zeg maar. En ik weet ook niet goed wanneer Ivan wil drinken. Eigenlijk geef ik hem altijd gewoon eten als hij wakker wordt omdat hij anders begint te huilen. Als hij niet goed slaapt dan weet ik meteen niet meer wat ik met zijn maaltijden aanmoet. Afijn, zijn huiltjes zijn vrij overzichtelijk doordat hij inmiddels alleen maar huilt als hij moe is. (En dat zie ik dat ook aan zijn lichaamstaal, hij gaat dan wat onrustiger doen met z'n lijfje.) Als hij echt honger heeft krijst hij alleen nog maar.

Ik besef trouwens ineens dat Ivan van z'n krampjes af is! Infacol heeft hier nooit geholpen. Als iemand nog een flesje wil hebben we er nog wel een ongebruikt liggen.
pi_78696461
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef mikoxx het volgende:
@ simmu: wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! Het zou erg fijn zijn als ze tzt naar Meppel mogen natuurlijk, scheelt heel wat gereis! ZItten jullie nu nog in RmD? Kunnen ze bij jullie niet op een van de eerste echo's zien of ze 1 of 2 eiig zijn? Dat was hier heel duidelijk toen. Later in de zwangerschap werd dat veel minder duidelijk.
tzt mogen ze iig allebei naar meppel. en tsja. de eerste gyn was heel overtuigd van twee eiig, maar de arts hier is daar dus totaal niet van overtuigd en nu kunnen ze het niet meer zien. we zitten nu nog in het RmD, ws tot volgende woensdag. voor erna heb ik 2 dagen schoonma en 2 dagen KDV en een dag ouderschapsverlof van sangdrax en een dag poetsen van mijn ma zodat ik overdag naar de jongens kan en selene wel goed verzorgd is en een vast schema heeft. als de jongens thuiskomen komt thuiszorg to the rescue, aangezien ik geen uitgestelde kraamzorg krijg. ik pak elke snipper hulp die ik krijgen kan aan. goddank was ik al voor de bevalling bij maatschappelijk werk geweest!
pi_78696642
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:12 schreef Takkembah het volgende:
Oeh Mefke... dan ga ik ook eens proberen! Maar is het laminaat dan niet te glad??? Of te koud???
Mijn collega's doen onderzoek naar jonge kinderen, dus ik pik zo nu en dan wel eens wat op. Het schijnt zo te zijn dat een gladde vloer beter is voor het exploreren van je kindje! Kinderen die thuis een gladde vloer hebben ontwikkelen zich in dat opzicht sneller.

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen van ouders met een lage sociaal-economische status zich sneller ontwikkelen wat exploreren betreft. Redenen daarvoor zijn onder andere dat die ouders minder beschermend zijn, dat die kinderen minder in de box worden gelegd en ook meer mogen.

Een van mijn collega's doet onderzoek naar het verband tussen 'spatial exploration' en taalontwikkeling. Ook waanzinnig interessant! Haar hypothese is dat een kind met elke behaalde mijlpaal (bijv. rechtop kunnen zitten) een boost in taalontwikkeling krijgt (met name taal gerelateerd aan 'ruimte').
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:57:54 #173
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_78696701
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besef trouwens ineens dat Ivan van z'n krampjes af is! Infacol heeft hier nooit geholpen. Als iemand nog een flesje wil hebben we er nog wel een ongebruikt liggen.
maar verzenden zal het niet voordeliger maken denk ik?
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:58:00 #174
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78696708
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:53 schreef simmu het volgende:

[..]

tzt mogen ze iig allebei naar meppel. en tsja. de eerste gyn was heel overtuigd van twee eiig, maar de arts hier is daar dus totaal niet van overtuigd en nu kunnen ze het niet meer zien. we zitten nu nog in het RmD, ws tot volgende woensdag. voor erna heb ik 2 dagen schoonma en 2 dagen KDV en een dag ouderschapsverlof van sangdrax en een dag poetsen van mijn ma zodat ik overdag naar de jongens kan en selene wel goed verzorgd is en een vast schema heeft. als de jongens thuiskomen komt thuiszorg to the rescue, aangezien ik geen uitgestelde kraamzorg krijg. ik pak elke snipper hulp die ik krijgen kan aan. goddank was ik al voor de bevalling bij maatschappelijk werk geweest!

pffff.... klinkt heftig, maar wel geregeld en dat is het belangrijkste nu even. Ken je de NVOM (Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen). Die hebben nog wel eens handige tips enzo.
En qua 1 of 2 eiig, kunnen ze eerdere echo's niet naast elkaar leggen oid? En je hebt een keizersnee gehad toch? Konden ze het dan niet aan je placenta zien? Bij mij was dat nl heel duidelijk van een 2 eiige zwangerschap. Qua grootte enzo.
Succes met alles!
pi_78696968
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef simmu het volgende:
hoihoi allemaal. blije dag vandaag kiro is sinds vandaag 1 kilo!! en ravi mocht in badje (en komt ook aan).
Wat fijn dat ze goed groeien!!
quote:
gesprek gehad met de arts. ravi mag in principe naar de ´gewone´couveuse afdeling, maar er is gans geen plek. niet hier en niet in meppel, dus voorlopig mag hij bij kiro blijven. binnenkort wellicht wel het logistieke probleem dat ravi in meppel ligt en kiro hier in zwolle.
Oh bah, wat lijkt me dat naar! Maar je verwacht dat het niet zover zal komen?

Je klinkt er zo kalm en nuchter onder. Hoe gaat het met jou?
pi_78697097
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:57 schreef DJRandall het volgende:

[..]

maar verzenden zal het niet voordeliger maken denk ik?
Nee, dat denk ik ook niet. In het echt overhandigen is het handigst, maar je zit zeker niet in de buurt van Amsterdam?
pi_78697156
Vlindur, ik heb hier ook geen verschil in huiltjes hoor, alleen in gillen en huilen....

En tjonge wat hebben we genoten.....not!
Mijn kleine mannetje stond weer krom van de krampen vanmiddag.
Dus exit bloemkool. Een paar dagen niks, en dan maar wat anders proberen.

Ik vind het zo zielig! Voor hem vooral, maar ook wel voor mezelf even, want dat gehuil trek ik zoooooooo slecht momenteel!
En zo jammer ook, want hij vond het zo lekker.... potverdikkie!
pi_78697235
Ach, arme Lars. Het zit jullie ook niet mee, hè Karin?
pi_78697281
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, arme Lars. Het zit jullie ook niet mee, hè Karin?
Het zou ook eens een keer meezitten he
pi_78697531
@mikoxx; ik had zelfs twee placenta´s, maar volgens de arts kunnen de jongens desondanks nog steeds een eiig zijn. (zucht). ah well: we zullen het vanzelf zien als ze groter worden.

@claudia; ik verwacht wel dat ravi binnenkort naar meppel gaat. die beslissing kan echt in 5 minuten genomen worden en is dan terecht omdat een zieker kindje die plek nodig heeft. ik neem gewoon dingen per dag en zorg dat ik voorbereid ben op de komende weken. meer kan ik gewoon niet doen. ik krijg wel aan de lopende band op mijn sodemieter van de verpleging dat ik meer rust moet houden. tsja. ik doe mijn best, wat meer kan ik doen. ik weiger om selene volledig aan anderen over te laten, die heeft me ook nodig. maar deels geef ik haar wel uit handen. vind ik vreselijk trouwens. de meeste familieleden voegen zich gelukkig wel, helaas niet allemaal. tsja. wie niet helpt is een hindernis en kan wegblijven. sneu maar gewoon nodig. alledrie mijn kinderen hebben mij (en sangdrax) te hard nodig. we hebben geen tijd voor die onzin.

het motto is: soit. we doen ons best en wat meer kan je doen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:16:38 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78697835
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn collega's doen onderzoek naar jonge kinderen, dus ik pik zo nu en dan wel eens wat op. Het schijnt zo te zijn dat een gladde vloer beter is voor het exploreren van je kindje! Kinderen die thuis een gladde vloer hebben ontwikkelen zich in dat opzicht sneller.

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen van ouders met een lage sociaal-economische status zich sneller ontwikkelen wat exploreren betreft. Redenen daarvoor zijn onder andere dat die ouders minder beschermend zijn, dat die kinderen minder in de box worden gelegd en ook meer mogen.

Een van mijn collega's doet onderzoek naar het verband tussen 'spatial exploration' en taalontwikkeling. Ook waanzinnig interessant! Haar hypothese is dat een kind met elke behaalde mijlpaal (bijv. rechtop kunnen zitten) een boost in taalontwikkeling krijgt (met name taal gerelateerd aan 'ruimte').
Oeh interessant, kun je het onderzoek eens PM-en, of voorgaande onderzoeken? Ik heb een ziekelijke neiging naar kennis en vind het leuk om te lezen...Kan ik bij het CB weer wetenschappelijke artikelen quoteren als ze weer iets onzinnigs roepen

simmu wat fijn dat het goed gaat.... ! Twee van de kleine grote beebs!!!

Kairn dat is zooo gemeen. Zo jammer dat ie het lust en vervolgens krampjes krijgt... Nou exit die kutbloemkool Je krijgt wel veel te slikken zo ....

Alexa net de laatste fles gehad, lag te happen naar lucht tussendoor , daarna kroop ze als een klein aapje en al kreunend tegen me aan , nog steeds 39,5 dus ook maar een zetpil gegeven. Ik ga er dadelijk maar langs liggen, vind het zo zielig en eng zo
Alexa en Seth zijn lief
pi_78698031
Takkembah, hier ook 39,5 en piepen en tegen me aankruipen

Sterkte ermee!
pi_78698107
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Het zou ook eens een keer meezitten he
Stap je over op bijvoeden om zijn leven fijner te maken, krijg je dit. Maar houd moed.

Achossie, arme Isabeau! Beterschap. Ook voor BJ trouwens. Ik zit met een dikke keel maar het lijkt hier (vooralsnog) niet door te zetten.
pi_78698478
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Oeh interessant, kun je het onderzoek eens PM-en, of voorgaande onderzoeken? Ik heb een ziekelijke neiging naar kennis en vind het leuk om te lezen...Kan ik bij het CB weer wetenschappelijke artikelen quoteren als ze weer iets onzinnigs roepen
Ik zal er eens naar vragen. Zelf zit ik niet zo in die materie omdat mijn onderzoek zich richt op pubers. Dit soort dingen komen vooral tijdens onze onderzoeksbesprekingen ter sprake.

Het is wel erg relevant onderzoek dat ze doen, juist vanwege adviezen van het consultatiebureau en fysiotherapeuten om voorzichtig te zijn met bepaalde dingen, bijvoorbeeld rechtop zitten en met hulp staan. Er wordt al gauw geroepen dat zulke dingen slecht zijn voor de heupjes of zo, maar op een andere manier kunnen ze ook heel goed zijn omdat ze de ontwikkeling stimuleren. Meer onderzoek moet uitwijzen of bepaalde adviezen aangepast moeten worden. (Adviezen veranderen voortdurend, maarja, inzichten nemen natuurlijk ook toe.)
quote:
Alexa net de laatste fles gehad, lag te happen naar lucht tussendoor , daarna kroop ze als een klein aapje en al kreunend tegen me aan , nog steeds 39,5 dus ook maar een zetpil gegeven. Ik ga er dadelijk maar langs liggen, vind het zo zielig en eng zo
Alexa ookal! Oh, wat eng. Bah. Ik zou Ivan zo ook niet alleen durven laten liggen. Sterkte.
pi_78698682
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:11 schreef simmu het volgende:

het motto is: soit. we doen ons best en wat meer kan je doen.
Ja, je doet natuurlijk ook gewoon wat je moet doen, op standje 'overleven'. Maar ik bewonder je praktische houding wel heel erg. Je klinkt als een fijne moeder om te hebben!
pi_78698754
Wat eng die koorts allemaal, nou schijnt het bij kleintjes wel sneller hoog op te lopen maar dan nog. Ik ken de angst. Beterschap allen!

Ik durf ook echt niet een tweede keer groente te geven, of geven wel, maar de reactie afwachten niet.
Dus de volgende poging zal in het weekend zijn, dan is mijn vriend er om Lars over te nemen indien nodig.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:33:06 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78698849
@ simmu: Je klinkt heel positief vind ik, wonderbaarlijk, je doorzettingsvermogen

* wegsluipt hier*
pi_78699439
dank dames voor de lieve woorden
ik zal heus nog wel een stevige dip krijgen hoor, maar ook dat zien we dan wel. vooralsnog hebben we het zo druk dat alle dagen ook zo vreselijk snel gaan! ik knipper en poef! alweer een dag weg. en alles wat ik heb gehad tot nu toe (buidelen een voor een of tegelijk, badje, gister kiro ook twee keer omgedraaid, draadjes en dingetjes en al!) pakken ze me nooit meer af!

maar ik ga onze proefdruk bekijken van het geboortekaartje (we hebben besloten ze gewoon te sturen, de jongens zijn er tenslotte toch) en naar bed. trusten! en iedereen die ik nu vergeet omdat ik niet zo actief meelees een knuffel!
pi_78699644
Tuurlijk sturen Simmu! Laten zien dat je vertrouwen in ze hebt.
Wat doen ze het goed trouwens he, echt fijn! En wat zijn ze mooi en leuk. Ik vind ook dat je erg positief klinkt. Hoe vindt Selene ze?

Beterschap voor Alexa en Isabeau.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:47:52 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78699722
och, karin, wat ontzettend sneu,zeg! pfff... is niet genoeg... hopelijk zullen andere groentes wel goed gaan!

takkie en sorbo met mini-dweiltjes, ook zo sneu! hopelijk worden ze snel beter!

en een voor de jongens van simmu die het goed doen! simmu, heel goed dat je hulp accepteert. probeer jezelf niet voorbij te lopen.

[ Bericht 25% gewijzigd door DaviniaHR op 03-03-2010 20:56:40 ]
pi_78699764
Hè hoi, heb wel veel gelezen maar ben alweer te veel kwijt om te reageren, sorry!
Alexa en isabeau nu allebei ziek... ook voor de mama's!
De jongens van simmu en sandrax gaan goed! goeie instelling heb je ook hoor, neem het zo als de dag het je geeft.

hier zijn we eigenlijk net een uurtje thuis... Werken ging op zich prima, heb maar een keer gebeld effe en toen ging het super... Echter op weg van werk naar kdv ging het mis. Ben ruim voor 5-en weggegaan maar door dat pokke OV alsnog pas 5 over half 7 op het kdv aangekomen wat dus te laat is... Lekker einde van de eerste echte dag zat echt met tranen in mijn ogen in de bus het laatste stuk. Maar gelukkig waren ze niet echt boos (blij is anders maar goed) en ik mag toch hopen dat het vrijdag beter gaat. Morgen gelukkig een vrije dag, en das maar goed ook...
Zo en nu ga ik lekker met mijn meissie knuffelen!
pi_78699841
Oh en Karin, Lars alweer zo van slag... lekker dan! Nou inderdaad maar even Laten staan voorlopig. voor jullie beiden!
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:56:43 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78700260
Ah lijnloos ik vroeg me al af waar je bleef. Gelukkig is de rest van de eerste echte dag goed bevallen! (was het 's ochtends allemaal goed gegaan???)...

Nou ja, inderdaad een kloteafsluiter... Maar jij hebt het goed gehad en je beeb ook!

stomme ov
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:03:42 #194
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78700716
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Potverdorie, wat is Daan een knapperd. Daan was hier als naam ook een optie. De vader van mijn lief heet al zo.
Merci! Lekker ding is het

Simmu, wat fijn dat de twins het zo goed doen.
pi_78700925
Aggos, Arme Lars. Nou is bloemkool wel een groentesoort die snel voor gasvorming kan zorgen. Konijnen en knaagdieren bijvoorbeeld mogen dit ook maar met mate. Dus niet gevreesd, de kans bestaat dat ie beter reageert op worteltjes oid. Ohoo, ik bedenk me net dat ik nog steeds dat geld voor dat broekje niet heb overgemaakt. *Rent naar portemonnee...

Isabeautje nog ziek? Arm meisje. Wel fijn dat zo'n zetpilletje tcoch iets doet. Sterkte weer, Sorbo.

Stiem, hoeveel rijstebloem van Biobim doe jij in een fles van hoeveel cc? Op de verpakking staat één schepje, maar dat lijkt wat weinig. Maar ik weet ook niet of het wel goed is om er zmaar een schepje meer in te doen.
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:14 schreef Vlindur het volgende:
Twinkly, nog 14 nachtjes, dan issie 3 maanden
Dan kan ie z'n roze Puckababy aan! Wil je die nog gaan gebruiken nu je zo'n ander ding hebt?

Lente heeft van 2230 tot 0500 uur geslapen! Op een fles kv met rijstebloem van Bambix. En die bv die daarmee verviel heb ik afgekolfd, dus die ga ik vanavond geven met rijstebloem. Kijken hoe dat werkt. Ik denk dat het niet alleen aan de rijstebloem ligt, maar ook aan de grotere hoeveelheid die ze met de fles binnenkrijgt. Gisteravond bijv. 180 cc. Dat zit er 's avonds never nooit niet meer in m'n borsten. Dus wil ik 'r vanavond de kolfopbrengst van twee keer geven en dat mengen met rijstebloem. Op die manier kan ik misschien kv en bv afwisselen bij de avondfles.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:16:08 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78701439
Simmu, wat fijn dat je mannen het zo goed doen!
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:19:51 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78701673
Even snel want er staat een film klaar om te gaan kijken Ik mik er gewoon zoveel in tot ik denk dat het wat lijkt. Meestal zo rond de 2 a 3 scheppen... Ook om het dikker te maken ivm de reflux natuurlijk....
pi_78702094
Thanks, Stiem! Een schepje meer zou toch geen kwaad kunnen? Vind één wel erg weinig. Veel plezier!

En waarvoor ik eigenlijk in eerste instantie reageerde, maar helemaal vergat, was te jompelen voor Driekus! Wat een topper! En dan ook maar meteen beginnen met schuiven. Die knul van jou doet het gewoon ineens allemaal tegelijk!
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:33:26 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78702569
quote:
Niet waar! Ik heb mijn man laten kijken!
ik heb echt na de bevalling gezegd dat hij even moest kijken naar de gebruiksaanwijzing toen ze de placenta omhoog hielden; en man man heeft heus aan de VK gevraagd of ze een beetje strakker wilden hechten

HIer net erg geschrokken: ik deed harry's luier af en voorin op de plek van zijn piemel zat een pusserige plek en in de luier zit (veel) urine met wat bloed. Hij heeft geen koorts. De VK denkt dat zijn voorhuid misschien wat te strak is waar zich dan een eetje rommel verzameld en met plassen komt er dan spanning op te staan wat kan zorgen voor een wondje...
Morgen maar even met hem naar de huisarts.
Ik zou er in elk geval niet vreemd van opkijken als Harry besneden moet worden. heeft ie niet van een vreemde
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:19:49 #200
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_78706128
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. In het echt overhandigen is het handigst, maar je zit zeker niet in de buurt van Amsterdam?
Nope, maar toch bedankt!
pi_78707101
Oh bah wat schrikken Asyniur, bloed in de luier , dan schrik je toch wel behoorlijk! Hopelijk is het niks engs
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:32:09 #202
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78707167
Gisteren was Teigetje 1 maand oud!

Zo'n mijlpaal moesten D. en ik natuurlijk met haar samen vieren, dus wilden we per se om 13.32 in het ziekenhuis zijn. ( )
Vlak voordat we weggingen besloot ik dat ik nog wat boodschappen nodig had en liep ik even snel heen en weer naar de AH. Toen ik 5 minuten later terugkwam stond D. in de keuken met een grote doos in z'n handen.
Quote: 'Wat heb je nou weer besteld! '

Ik wist van niks en griste natuurlijk meteen het pakket uit z'n handen, want pakjes zijn altijd tof, nietwaar?

Nieuwsgierig als ik ben kon het uitpakken natuurlijk niet wachten tot we terug kwamen uit het ziekenhuis.

De Doos:

Ik zag dat er een hele instructie op de doos stond en werd nog nieuwsgieriger. Ik heb braaf de doos opengemaakt waar het moest. In de doos zag ik uberblij inpakpapiier en een envelop liggen met daarop de tekst: 'Deze envelop als eerste openmaken.'

Die envelop ging natuurlijk meteen open! Bij de zin 'FOK! OUD leeft enorm met jullie mee. En als groep wilden we graag iets voor jullie doen.' stond ik al te janken. Hormonen, stress, verrassingen en oververmoeidheid FTW!
De rest van het kaartje heb ik ook gelezen en omdat het me niet verstandig leek om een gigantische huilbui te riskeren net voordat ik naar het ziekenhuis ging besloot ik te wachten met verder uitpakken tot ik weer thuis was.

We zijn de hele middag bij Teigetje geweest en hebben om 13.32 voor haar gezongen.
Daarna volgde een gesprek met een maatschappelijk werker van het ziekenhuis, dat is een soort van verplicht, vervolgens ons wekelijkse evaluatie- en voortgangsgesprek met de arts. ('Gij heeft een kloeke dame, ge moogt fier op haar zijn!') en daarna mocht ik met haar buidelen! Anderhalf uur lang!
Ik heb haar heerlijk vastgehouden en verteld van alle lieve FOK! vriendjes en vriendinnetjes die haar, en ons, een pakketje hadden gestuurd!

We waren 's avonds om 9 uur weer thuis. Toen kon het grote uitpak/huilfestijn beginnen!

De voorkant van het kaartje wat bovenop lag:

Op het kaartje stond onder andere een hele instructie voor het verder uitpakken van het pakket.

Pakje 1:

Het eerste pakje is voor Teigetje, door Oeke beschilderd!

Voorkant:

Achterkant:

Het rompertje is in maatje 40. Het is nu nog wat te groot, maar over een poosje zal ze het met trots dragen! Oeke, dank je voor het zo liefdevol beschilderen van het mooie rompertje!

Pakje 2

Ook dit supergrote kado is voor Teigetje! Het is een muzikaal nachtlampje van Sophie de giraf. Erg mooi, erg lief en met erg veel functies!

Teigetje heeft nu al een Sophietje in haar couveuse liggen, dus de lamp zal voor haar straks al heel vertrouwd aanvoelen als ze thuis komt!
(D. was erg onder de indruk van alle knopjes die er op zaten en van het feit dat je je MP3-speler er op aan kunt sluiten. Hij had 'm het liefst meteen uitgetest )

Pakje 3

Het derde pakje is een Pluim, zodat we zelf, wanneer we er aan toe zijn, iets uit kunnen kiezen! Er zat ook nog een fles wijn bij!

Dat waren de pakjes!

Maar, dan zijn we er nog niet. Er zat nog een mega-stapel kaartjes in de doos!

Elk kaartje was met zorg uitgezocht. Op elk kaartje stond een persoonlijke boodschap van 1 van jullie.

Het totaaloverzicht:

D. en ik zijn echt compleet sprakeloos van dit alles. Ik kan geen woorden vinden om jullie te bedanken voor de organisatie, de cadeaus, de kaartjes, de mooie woorden en de energie die we hier alledrie uit putten.

Een 'dank jullie wel', zelfs in 100 verschillende talen niet, kan duidelijk maken hoeveel dit voor ons betekent.
Omdat ik er op dit moment echt geen andere woorden voor kan vinden zeg ik voor nu: DANK JULLIE WEL! Allemaal! Voor alles! Van ons alledrie!

A grand adventure has begun.
pi_78707375
Wat een lief leuk fotoverslag! Ben blij dat je het erg leuk vond, een aantal van hier waren een beejtje bang dat je ons opdringerig ofzo zou vinden geloof ik
en aah gossie, dat ienimini kleine rompertje Hopelijk groeit ze er gauw in
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:35:10 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_78707393
Graag gedaan. Ik denk aan jullie en leef met jullie mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')