abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78688336
De viezebroek-huil ruik ik alleen! Maar die komt niet vaak voor. Verder heeft ze wel ineens een nieuw huiltje sinds een paar dagen, wat zeurderiger en zachter, alsof het zwaar vertraagd wordt afgespeeld.
pi_78688643
Huilen is gewoon huilen.. Ik hoor echt geen verschil

Hij slaapt al vanaf 12:15! Ben echt helemaal verbaasd.. (Heb net toch ook maar gekeken of hij het nog wel deed )

Vanavond moeten we naar de verjaardag van schoonpa. Maar ik hoop dat ie dan ook rustig koesen gaat

Ohw Ik krijgt stuwing Links is al helemaal hard
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:46:49 #153
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78688717
LIessa weer in het ritme, altijd vervelend als ze zo'n last hebben na de prikkies voor Ella

BJ fijn hè zo'n klein hummeltje wat je op ka vrolijken. Ik ben een keer ziek naar huis gegaan vanaf mijn werk en toen heb ik sereius overwogen om gewoon Alexa vast te halen, omdat zij mij altijd beter doet voelen

Xeentje doorgeslapen goed bezig!!!!

Lars is een groenteneter Wel relaxed als de start zo lekker ggaat. Heb je er een beetje van genoten Karin

freecell, ach ja die dagen hebben ze inderdaad! Gewoon lekker knuffelen, straks mis je het nog dat ze zo graag bij je hangen

Rienk heeft nog een beetje moeite met deze wereld. Dat komt vast goed! voor je mama ook

En hier komt tandje no2 van Alexa al en ze is nu ook erg ziek erbij. Vannacht al huilend van de pijn wakker geworden en de hele nacht gedraaid tussen ons in en gehuild. Zo zielig, en soms ook grappig omdat ze dan al echt vertelt dat ze het er niet mee eens is (humhumhummeeriiriririr neneneneneemaamammuu)
Maar goed, nu heeft ze inmiddels 39,5 koorts en totaal geen energie, slaapt alleen maar. En ik ben doodongerust dus kijk elke vijf minuten of ze nog ademt

Hoest met Isabeau inmiddels?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78688913
Kusje terug voor Alexa!
Lijkt me echt vreselijk als je kindje ziek is
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:51:06 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78688921
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:
[..]

Een gebruiksaanwijzing was fijn geweest he
die zat bij/in de placenta, heb je die gemist??

hier is het:
honger: moord, brand, de wereld vergaat. (eerst tong uitsteken, beetje smakken, wat spanninng rondom de mond)
luier: hardvochtig mopperen + speen uitkotsen

moe: hardvochtig mopperen + speen sabbelen. en veel met hoofd draaien, en ik zie het aan haar ogen. (is de ogenfetish nog ergens goed voor )

simpel, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78689197
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

hier is het:
honger: moord, brand, de wereld vergaat. (eerst tong uitsteken, beetje smakken, wat spanninng rondom de mond)
luier: hardvochtig mopperen + speen uitkotsen

moe: hardvochtig mopperen + speen sabbelen. en veel met hoofd draaien, en ik zie het aan haar ogen. (is de ogenfetish nog ergens goed voor )

simpel, toch?
Lekker ding ben je toch
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:58:21 #157
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78689312
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hahaha!

Moet ik het ziekenhuis nog even bellen....

Uuuh jaa, hebben jullie mijn placenta nog? Ik ben op zoek naar de gebruiksaanwijzing van mijn baby

Hier ist nu duidelijk (duidelijker dan die eh ah uh onderscheid in het begin):

geen tranen: nephuilen, a.k.a. ik krijg niet wat ik wilde (bijv als ze neergeled wordt en ze wil knuffelen)
tranen en praten = pijn
krijsen en rood worden = ik verveel me, a.k.a. entertain me please
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:51:54 #158
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78691474
Karin, heerlijk dat Lars het lekker schijnt te vinden en gelijk al 5 hapjes

Die foto van Tara en Leander ongelofelijk!

BJ, beterschap! Hopenlijk snel weer helemaal de oude!

Xeentje heeft doorgeslapen Wat fijn zeg!

Vlindur, wat vervelend dat het drinken zo moeilijk gaat. En tuurlijk gaat het helemaal goedkomen. Kan nog even duren, maar je gevoel dat het vooruit gaat is al een goed teken!

Daan was vandaag bij de weging weer terug op geboortegewicht! Hij vind m'n voeding kennelijk erg lekker Wel wat last van krampjes vanmiddag, zo sneu als je ziet dat hij pijn heeft Hopenlijk wordt het niet erger. Infacol schijnt wel goed te helpen toch?

Hmm... nou ja, weer een stukje gelezen. Die combi van veel nieuwe berichten en een zoon is nog wat lastig te combineren
pi_78691972
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef happyme28 het volgende:
Daan was vandaag bij de weging weer terug op geboortegewicht! Hij vind m'n voeding kennelijk erg lekker Wel wat last van krampjes vanmiddag, zo sneu als je ziet dat hij pijn heeft Hopenlijk wordt het niet erger. Infacol schijnt wel goed te helpen toch?
Infacol Infacol Infacol
Je kan het gewoon bij de drogist halen. Het wordt niet opgenomen, bindt alleen de luchtbellen samen waardoor krampjes verdwijnen. Bij Xeentje werkte het supergoed, nooit meer een krampje gehad. Toen ze vier maanden was zijn we ermee gestopt en gelukkig zijn de darmen nu zo ontwikkeld dat ze nog steeds geen krampjes heeft
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:12:45 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78692227
Evie haar dag begon goed; maar denk serieus dat ze een sprongetje aan het maken is...
wil weinig en is erg humeurig; ook zo'n mopperig huiltje...niet echt gezellig dus...
(en natuurlijk net nu ik niet fit ben...)
naja ze is wel lief hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78692350
Hier hoor ik echt niet hoe hij huilt als hij een poepluier heeft, wel ruik ik het haha
Wel is zijn huiltje duidelijk anders als hij krampjes heeft, dan is het echt hoog gillen, zo zielig! En heel hard met beentjes spartelen.
En zijn ''ik ben moe'' jengelig mopperen is ook goed te herkennen.

Wow die slaap Rienk! Dat gebeurd hier overdag echt letterlijk nooit, haha kan me voorstellen dat je even bij hem bent gaan kijken of hij wel ademde!
Veel plezier op de verjaardag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78693164
Inmiddels ligt ie er weer in. Om 17:15 werd ie eindelijk wakker.

Ik hoop niet dat ik vannacht dan weer tot 02:00 bezig ben!
En dit doet ie anders echt nooit! Hij slaapt ongeveer maar steeds 3 uurtjes maximaal overdag, geen 5!
pi_78693310
Ik kom de flesvoedingsmama's om raad vragen. Ik twijfel of ik Ivan zometeen wakker zal maken; hij slaapt nog maar net.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:09:56 #164
100412 mefke79
komt goed!
pi_78694419
O even een enorme ego post: Ssserpente, de les van Lente heeft geholpen! We hoorden net en boink en tada, meneer was van buik naar rug gerold (en meteen naast zijn kleed op de houten vloer beland). En toen ik em daarna op zijn buik legde op het kleed ging er bij mij ook ineens een lampje branden: hij probeert dat kleed met zijn handjes op te friemelen. Dus toen heb ik em maar eens op de vloer gelegd (zonder kleed dus) en tada, meneer begint met zijn handjes te duwen en te doen en gaat in zijn achteruit. Aha, dat is het dus, hij wil over de vloer schuiven! Goh, als dat nou in zijn gebruiksaanwijzing gestaan had, was stukken makkelijker geweest.

Even een dikke voor alle mama's die geen huiltjes herkennen of die het effe niet meer zien zitten, geloof me, ik ben inmiddels 5 maanden verder en ik ken ook echt niet alle huiltjes en sta nog regelmatig verbaasd te kijken als er ineens iets werkt, maar het wordt echt beter. Ik beloof niet dat het bij de magische 3 maanden grens is, maar echt, er komt een moment en dan ineens lijkt het wel of je je kindje beter snapt.

Claudia, ik ga even naar je verzoek om raad kijken. En Sorbo, hoe is het met je meisje? Lijnloos, dag weer voorbij en overleefd?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:12:31 #165
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78694525
Oeh Mefke... dan ga ik ook eens proberen! Maar is het laminaat dan niet te glad??? Of te koud???
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:23:33 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_78695030
Takkembah, koud valt wel mee (ik heb het zelf even gevoeld) en glad valt schijnbaar ook mee. Het schuift natuurlijk wel lekker zo'n laminaatje. Het kindje van onze buren kon bij ons ook veel beter vooruit achteruit dan bij hen thuis omdat onze vloer gladder is dan die van hen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78695545
Isabeau al weer wat beter?

Leander kn bij mijn ouders op het tapijt eerder teigeren/kruipen dan bij ons op het laminaat.

En hier nog steeds een bluh-dag. Max. een half uurtje achter elkaar geslapen en de rest van de tijd is het mopperen, op de arm willen, aan de borst willen en meer mopperen.

Qua huiltje: Pijn en Honger kan ik eruit pikken. Moe is nu nog gewoon in slaap vallen, waar hij dan ook is en bij een vieze luier huilt hij niet
De rest van de huiltjes is dus een beetje in de verzamelbak: 'troost mij!'
pi_78695645
hoihoi allemaal. blije dag vandaag kiro is sinds vandaag 1 kilo!! en ravi mocht in badje (en komt ook aan). gesprek gehad met de arts. ravi mag in principe naar de ´gewone´couveuse afdeling, maar er is gans geen plek. niet hier en niet in meppel, dus voorlopig mag hij bij kiro blijven. binnenkort wellicht wel het logistieke probleem dat ravi in meppel ligt en kiro hier in zwolle. maar als kiro zo doorgaat mag die ook vlot (anderhalve a twee weken) naar de gewone afdeling. hij had een infectie, maar de antibiotica sloeg-slaat goed aan. de voorwaarden voor de gewone afdeling zijn: 1200 gram, 32 weken (tsjek) en echt gezond en zelf kunnen ademen (kan hij, maar kost wel veel energie, dus krijgt hij bij tijden lowflow erbij)

ze zijn proberen nog steeds te vinden wat er nu gebeurt is. ze denken nu aan een of andere infectie. testen testen en meer testen.... en niemand weet of ze nu een of twee eiig zijn. de eerste gyn was stellig over twee eiig, maar hier twijfelen ze daar toch aan.

dames: veel plezier met jullie kleintjes!
ps de flesjesvraag: selene ging pas met 7 maanden van 5 naar 4 flesjes. toen liet ze de laatste vanzelf staan. haar wakker maken voor de laatste fles moest al vanaf 3 maanden.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:39:54 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78695782
@ simmu: wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! Het zou erg fijn zijn als ze tzt naar Meppel mogen natuurlijk, scheelt heel wat gereis! ZItten jullie nu nog in RmD? Kunnen ze bij jullie niet op een van de eerste echo's zien of ze 1 of 2 eiig zijn? Dat was hier heel duidelijk toen. Later in de zwangerschap werd dat veel minder duidelijk.
pi_78696245
Potverdorie, wat is Daan een knapperd. Daan was hier als naam ook een optie. De vader van mijn lief heet al zo.

Ik zag ook nog een schattige Elyas voorbijkomen. Lekkere beer.

Lijnloos, ik hoop dat je toch terugkijkt op een fijne werkdag en dat je zin hebt om morgen weer te gaan! Ik keek er de dag tevoren ook erg tegenop en ik heb wel wat tranen gelaten toen ik de deur achter me dichttrok, maar uiteindelijk heb ik een heel leuke dag gehad. Inmiddels vind ik het alweer heel vanzelfsprekend om te werken en Ivan een paar dagen niet zoveel te zien. Hij krijgt nu 's ochtends ook niet meer van mij de borst, maar z'n vader geeft hem een flesje. Ik gluur dan alleen even naar hem terwijl hij nog slaapt, net voordat ik wegga.

Wat groeit Xeentje goed, zeg!

En Lars is een cutie. Hoera voor zijn eerste groentehapje!

Vlindur, wat jammer dat het nog zo moeilijk gaat. Ik hoop voor je dat er snel verbetering komt in het drinken. Het wordt echt makkelijker. Misschien is het wel fijn om te sporten, want dan kan je lief Rienk niet aan jou geven en krijgt hij de kans om eigen manieren te ontwikkelen om hem te troosten.

Ik weet trouwens dat Ivan na een uur wil slapen doordat ik hem eens op tijd heb weggelegd en hij toen veel makkelijker in slaap viel. Mijn schoonmoeder heeft het op dezelfde manier ontdekt. Ik drukte haar op het hart dat Ivan na een uur slaap heeft, maar ze hield eerst nog vol dat hij met gemak 1,5 uur wakker bleef. Nu heeft ze zelf ontdekt dat Ivan over het algemeen tevredener is als ze niet te lang wacht met hem in bed leggen. Door schade en schande zijn we wijs geworden, zeg maar. En ik weet ook niet goed wanneer Ivan wil drinken. Eigenlijk geef ik hem altijd gewoon eten als hij wakker wordt omdat hij anders begint te huilen. Als hij niet goed slaapt dan weet ik meteen niet meer wat ik met zijn maaltijden aanmoet. Afijn, zijn huiltjes zijn vrij overzichtelijk doordat hij inmiddels alleen maar huilt als hij moe is. (En dat zie ik dat ook aan zijn lichaamstaal, hij gaat dan wat onrustiger doen met z'n lijfje.) Als hij echt honger heeft krijst hij alleen nog maar.

Ik besef trouwens ineens dat Ivan van z'n krampjes af is! Infacol heeft hier nooit geholpen. Als iemand nog een flesje wil hebben we er nog wel een ongebruikt liggen.
pi_78696461
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef mikoxx het volgende:
@ simmu: wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! Het zou erg fijn zijn als ze tzt naar Meppel mogen natuurlijk, scheelt heel wat gereis! ZItten jullie nu nog in RmD? Kunnen ze bij jullie niet op een van de eerste echo's zien of ze 1 of 2 eiig zijn? Dat was hier heel duidelijk toen. Later in de zwangerschap werd dat veel minder duidelijk.
tzt mogen ze iig allebei naar meppel. en tsja. de eerste gyn was heel overtuigd van twee eiig, maar de arts hier is daar dus totaal niet van overtuigd en nu kunnen ze het niet meer zien. we zitten nu nog in het RmD, ws tot volgende woensdag. voor erna heb ik 2 dagen schoonma en 2 dagen KDV en een dag ouderschapsverlof van sangdrax en een dag poetsen van mijn ma zodat ik overdag naar de jongens kan en selene wel goed verzorgd is en een vast schema heeft. als de jongens thuiskomen komt thuiszorg to the rescue, aangezien ik geen uitgestelde kraamzorg krijg. ik pak elke snipper hulp die ik krijgen kan aan. goddank was ik al voor de bevalling bij maatschappelijk werk geweest!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_78696642
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:12 schreef Takkembah het volgende:
Oeh Mefke... dan ga ik ook eens proberen! Maar is het laminaat dan niet te glad??? Of te koud???
Mijn collega's doen onderzoek naar jonge kinderen, dus ik pik zo nu en dan wel eens wat op. Het schijnt zo te zijn dat een gladde vloer beter is voor het exploreren van je kindje! Kinderen die thuis een gladde vloer hebben ontwikkelen zich in dat opzicht sneller.

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen van ouders met een lage sociaal-economische status zich sneller ontwikkelen wat exploreren betreft. Redenen daarvoor zijn onder andere dat die ouders minder beschermend zijn, dat die kinderen minder in de box worden gelegd en ook meer mogen.

Een van mijn collega's doet onderzoek naar het verband tussen 'spatial exploration' en taalontwikkeling. Ook waanzinnig interessant! Haar hypothese is dat een kind met elke behaalde mijlpaal (bijv. rechtop kunnen zitten) een boost in taalontwikkeling krijgt (met name taal gerelateerd aan 'ruimte').
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:57:54 #173
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_78696701
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besef trouwens ineens dat Ivan van z'n krampjes af is! Infacol heeft hier nooit geholpen. Als iemand nog een flesje wil hebben we er nog wel een ongebruikt liggen.
maar verzenden zal het niet voordeliger maken denk ik?
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:58:00 #174
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78696708
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:53 schreef simmu het volgende:

[..]

tzt mogen ze iig allebei naar meppel. en tsja. de eerste gyn was heel overtuigd van twee eiig, maar de arts hier is daar dus totaal niet van overtuigd en nu kunnen ze het niet meer zien. we zitten nu nog in het RmD, ws tot volgende woensdag. voor erna heb ik 2 dagen schoonma en 2 dagen KDV en een dag ouderschapsverlof van sangdrax en een dag poetsen van mijn ma zodat ik overdag naar de jongens kan en selene wel goed verzorgd is en een vast schema heeft. als de jongens thuiskomen komt thuiszorg to the rescue, aangezien ik geen uitgestelde kraamzorg krijg. ik pak elke snipper hulp die ik krijgen kan aan. goddank was ik al voor de bevalling bij maatschappelijk werk geweest!

pffff.... klinkt heftig, maar wel geregeld en dat is het belangrijkste nu even. Ken je de NVOM (Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen). Die hebben nog wel eens handige tips enzo.
En qua 1 of 2 eiig, kunnen ze eerdere echo's niet naast elkaar leggen oid? En je hebt een keizersnee gehad toch? Konden ze het dan niet aan je placenta zien? Bij mij was dat nl heel duidelijk van een 2 eiige zwangerschap. Qua grootte enzo.
Succes met alles!
pi_78696968
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef simmu het volgende:
hoihoi allemaal. blije dag vandaag kiro is sinds vandaag 1 kilo!! en ravi mocht in badje (en komt ook aan).
Wat fijn dat ze goed groeien!!
quote:
gesprek gehad met de arts. ravi mag in principe naar de ´gewone´couveuse afdeling, maar er is gans geen plek. niet hier en niet in meppel, dus voorlopig mag hij bij kiro blijven. binnenkort wellicht wel het logistieke probleem dat ravi in meppel ligt en kiro hier in zwolle.
Oh bah, wat lijkt me dat naar! Maar je verwacht dat het niet zover zal komen?

Je klinkt er zo kalm en nuchter onder. Hoe gaat het met jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')