Waarom zijn de onderzoeken niet objectief ? Zoals gezegd, er is geen enkel profijt te halen met een negatieve uitslag. Of je moet werkelijk denken dat critici er enkel op uit zijn om paranormaalbegaafden belachelijk te maken. Maar dat is dan eerder een "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" verhaal.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem bv ook onderzoekers die heel erg believer zijn en van daaruit willen bewijzen niet snel serieus, wetenschap dient objectief te zijn, zonder vooringenomen doel, dat gaat op voor de believer kant, maar ook voor de skeptische kant, beide zijn minder betrouwbaar.
Nee, daar zijn luitjes bijgehaald om maar een mening te kunnen spuien en die als waarheid neer te zetten, dat is wat er is gebeurd en dat is waarom ik het twijvelachtig vind, dit soort dingen gebeuren meer daar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem in dat stukje voor wat betreft onpartijdigheid. Randi en de persoon in kwestie spreken een test af, die naar beide tevredenheid vastgelegd wordt. Daaruit zou een eenduidig resultaat moeten komen (papiertje vliegt in brand, persoon gaat zweven etc).
Ik zie niet in wat daar partijdig aan is...
En dat yelolow bamboo verhaal laat prima zien waarom er strikte regels moeten zijn voor tijdens en na die test, als omstanders al denken aan een stungun, dan is er blijkbaar ruimte voor twijfel en derhalve geen goede test... Nogal logisch dat hij zijn miljoen dan niet weggeeft...
Schat, waar denk je dat randi zijn prachtige huis van betaald?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Serieus, welk profijt hebben Randi en andere critici bij het falen van paragnosten ?
Wie betalen Randi dan voor het laten mislukken van de testsquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, waar denk je dat randi zijn prachtige huis van betaald?
Wie wordt daar beter van dan, randi, denk het niet, die staat dan best wel voor lul uiteindelijk en is een miljoen armer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Precies, denk je eens in welke enorme, bijna ongelimiteerde fondsen er beschikbaar komen als blijkt dat paranormale krachten (welke dan ook) bestaan en onderzocht/toegepast kunnen worden. Defensie, de medische hoek, etc zullen miljarden uitgeven voor dat soort zaken...
Vooringenomenheid is niet goed voor wetenschap, iedereen doet hier net dat alsof je maar die methode volgt er nooit wat fout kan gaan, maar het is al lang en breed bewezen dat de insteek erg belangerijk is en dat je onderzoeken kan beinvloeden in meer of mindere mate, dat de vooringenomenheid van de onderzoeker zelfs uitermate belangerijk is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zijn de onderzoeken niet objectief ? Zoals gezegd, er is geen enkel profijt te halen met een negatieve uitslag. Of je moet werkelijk denken dat critici er enkel op uit zijn om paranormaalbegaafden belachelijk te maken. Maar dat is dan eerder een "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" verhaal.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat hij best rijk is geworden van de overdreven skepticus uithangen die heerlijk fel van leer trekt, het op sensationele wijze brengt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie betalen Randi dan voor het laten mislukken van de testsJe doet trouwens of hij de enige is die d.m.v. onderzoek het falen van zogenaamd paranormaal begaafden laat zien, maar wereldwijd is er al meer dan honderd jaar onderzoek bezig, zonder enig resultaat.
Randi per se niet, maar laten we wel wezen, hij stelt niet dat het paranormale niet bestaat, hij stelt dat er geen bewijs voor is. Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik zou het, als scepticus, best gaaf vinden als ik diegene was die onomstotelijk had bewezen dat er wel paranormale krachten bestaan. Verder staat Randi niet alleen, zijn JREF is best een redelijke stichting geworden met meerdere "medewerkers", die mogelijk meer profiteren dan Randi zelf.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie wordt daar beter van dan, randi, denk het niet, die staat dan best wel voor lul uiteindelijk en is een miljoen armer.
Misschien dat hij even kan meedrijven op dat succes, maar het is degene met die veronderstelde gave die er echt rijk van zou worden(en proefkonijn), die krijgt dan de aandacht ipv randi.
Dus nee, randi is als zodanig niet gebaat bij een succesverhaal voor een begaafd iemand, waarmee ik niet zeg dat hij dat bewust achter zou houden.
Serieus, hoe moeilijk is het om te lezen dat ze niet enkel zogenaamde paragnosten een hak die het misschien wel verdienen? Ze wijzen alle mogelijkheden af dat er meer bestaat dan wat een Newtoniaanse wereld mogelijk maakt. Dit terwijl we dus uiteindelijk in een uit quantumdeeltjes bestaand universum verblijven. Het gaat wat mij betreft niet om de personen an sich die het aanvalt maar ook daar doen ze het niet enkel met een eerlijke en wetenschappelijke gang van zaken maar doen ze er ook een hele grote schep misleiding en onderhands gedrag bij. Uiteraard kunnen ze niets fout doen in de ogen van Randi adepten, het lijkt zelfs een beetje religieus.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Serieus, welk profijt hebben Randi en andere critici bij het falen van paragnosten ?
ja die gast beinvloed dingen op wereldniveau..quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:48 schreef Amos_ het volgende:
Spellmeista kan toch van alles? Dat zei ie in dat ene topic. Dan kan ie mooi dat miljoen gaan opeisen.
Verdien een miljoen en bewijs dat ie het mis heeft.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat hij best rijk is geworden van de overdreven skepticus uithangen die heerlijk fel van leer trekt, het op sensationele wijze brengt.
Ogilvie is een babyfluisteraarquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar heb je het in godensnaam over, welke 1000-den claims heb je het over die ik zomaar blind geloof?
En we hebben het hier over wetenschap, niet over een praatje met meningen op fok he, daar zit nog wel wat verschil tussen.
Ik neem bv ook onderzoekers die heel erg believer zijn en van daaruit willen bewijzen niet snel serieus, wetenschap dient objectief te zijn, zonder vooringenomen doel, dat gaat op voor de believer kant, maar ook voor de skeptische kant, beide zijn minder betrouwbaar.
Weet je dan toevallig ook of Robbert van den Broeke goed kan goochelen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:59 schreef Flammie het volgende:
Van den Broeke is een echte paragnost (serieus ik ken mensen van de goochelclub in maastricht die IRL vriend met die van den Broeke zijn en die gaat ook vaker naar de goochelclub... Een van die goochelaars zat in de nieuwe Uri geller voorrondes en ging niet door maar ik zeg niet wie dus veel plezier -maar Van den Broeke die goochelclubs bezoekt)
Ik heb alleen aflevering 1 gezien en ik kan me de accenten van de kandidaten niet zomaar voor de geest (quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:13 schreef Flammie het volgende:
Ik ben benieuwd of je erachter kan komen wie van de nieuwe uri geller dropouts een irl vriend van van den broeke is
quote:
En waar heb ik ooit beweerd in die luitjes te geloven?quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:59 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ogilvie is een babyfluisteraar
Char spreekt echt met geesten
Van den Broeke is een echte paragnost (serieus ik ken mensen van de goochelclub in maastricht die IRL vriend met die van den Broeke zijn en die gaat ook vaker naar de goochelclub... Een van die goochelaars zat in de nieuwe Uri geller voorrondes en ging niet door maar ik zeg niet wie dus veel plezier -maar Van den Broeke die goochelclubs bezoekt)
x 10k
Om er geld mee te verdienen (of aandacht, macht, aanzien etc). Als iedereen weet dat iedereen het kan, waarom zou ik dan naar een reiki figuur gaan? Plus het geven van een naam en het verhullen in obscure termen doet het placebo effect enorm toenemen...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:32 schreef Flammie het volgende:
Ik snap alleen niet waarom mensen dat Reiki willen noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |