abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:45:49 #151
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_80783929
Zoals het er nu naar uitziet: PvdA 33, VVD 32 en D66 12, maakt 77 zetels, maakt een prima coalitie

PVV wilt niet in een coalitie, bij de gemeenteraadsverkiezingen wilden ze vooral geen poldermodel volgen, ze zagen zichzelf als de enige goede, en toonden geen respect voor andere partijprogramma's

CDA en PvdA kunnen dus niet samen, Cohen is populair, Balkendende niet

Halsema kán erbij, maar wordt alleen gedaan om net een coalitie te kunnen vormen.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_80787213
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Welke partij is tegen het verplicht installeren van Stasi-achtige kastjes in auto's?
Op het punt rekeningrijden is de VVD nogal draaierig dus dat zou ik geen argument durven noemen .

Overigens over vriendje Teeven die iets vergelijkbaars op straat in tegenstelling tot in auto's geen probleem lijkt te vinden..
quote:
Voor de VVD'er prevaleert de collectieve veiligheid dus boven privacy. 'Daarbij hebben wij hier zo'n betrouwbare overheid, dat ik me geen zorgen maak om misbruik. Van mij mogen ze alles weten, want ik heb toch niets te verbergen.'
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_80791151
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:

Overigens over vriendje Teeven die iets vergelijkbaars op straat in tegenstelling tot in auto's geen probleem lijkt te vinden..
[..]
"Ik heb toch niets te verbergen", het meest simplistische kulargument ooit
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  woensdag 28 april 2010 @ 00:50:34 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_80791649
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:28 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Volkomen mee eens!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 april 2010 @ 07:03:16 #155
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80793081
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:28 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Dan moet Teeven maar geen paashaas worden lijkt me.
Never explain, never apologize.
  woensdag 28 april 2010 @ 07:30:08 #156
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80793180
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Welke partij is tegen het verplicht installeren van Stasi-achtige kastjes in auto's?
Dat is dan ook ongeveer het enige op privacygebied waar de VVD tegen is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80793583
quote:
Op woensdag 28 april 2010 07:30 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is dan ook ongeveer het enige op privacygebied waar de VVD tegen is.
Na 13 keer draaien en als bijkomend argument om die draai te verkopen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 april 2010 @ 00:59:38 #158
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80829326
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Na 13 keer draaien en als bijkomend argument om die draai te verkopen
Het is inderdaad opportunistisch van de VVD, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald lijkt mij.

En de tegenwoordig in zwang zijnde 'Privacy Barometer' vind ik wel niet zo'n gelul.
Wat is hun doel? 'Oostblok-toestanden' voorkomen. En bij welke partijen moet je volgens de PB, voor dat nobele streven daartoe, je heil zoeken? Welnu, bij de opvolgers van de CPN en de Marxistisch-Leninistische Partij van Nederland. Yeah right.

[ Bericht 1% gewijzigd door Morendo op 29-04-2010 01:24:32 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_80829547
Ik vind het ook faal van D66 dat ze voor die kilometerkastjes zijn. Zij zouden juist de privacy moeten bewaken.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:00:48 #160
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_80850022
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik vind het ook faal van D66 dat ze voor die kilometerkastjes zijn. Zij zouden juist de privacy moeten bewaken.
Het gaat ze om de oneerlijkheid dat oudjes die hun auto een keer per maand gebruiken evenveel wegenbelasting moeten betalen als iemand die elke dag 100km op en neer naar werkt rijdt.
Zolang het systeem zo goed mogelijk beveiligd is, is het probleem niet zo groot.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_80850913
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:00 schreef JtodaX het volgende:

[..]

Het gaat ze om de oneerlijkheid dat oudjes die hun auto een keer per maand gebruiken evenveel wegenbelasting moeten betalen als iemand die elke dag 100km op en neer naar werkt rijdt.
Zolang het systeem zo goed mogelijk beveiligd is, is het probleem niet zo groot.
Inderdaad. Het idee van een kilometerheffing is helemaal niet slecht, de uitvoering dreigt (dreigde) dramatisch te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2010 18:38:46 ]
  donderdag 29 april 2010 @ 19:13:38 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80851881
quote:
Op donderdag 29 april 2010 00:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is inderdaad opportunistisch van de VVD, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald lijkt mij.

En de tegenwoordig in zwang zijnde 'Privacy Barometer' vind ik wel niet zo'n gelul.
Wat is hun doel? 'Oostblok-toestanden' voorkomen. En bij welke partijen moet je volgens de PB, voor dat nobele streven daartoe, je heil zoeken? Welnu, bij de opvolgers van de CPN en de Marxistisch-Leninistische Partij van Nederland. Yeah right.
Wat een falende logica hanteer je hier. Je vindt zeker dat de VVD bovenaan had moeten komen, want die zijn in naam liberaal?

Wat die privacy barometer doet is juist de enige correcte wijze, namelijk kijken naar het stemgedrag. En die "opvolgers van de CPN" zijn nu eenmaal meer voor vrijheid en privacy dan de zogenaamde liberalen. Dan kan je wel heel hard met je voeten gaan stampen dat het echt niet kan dat de SP meer voor vrijheid is dan de rechtse partijen, maar dat doet niks af aan de realiteit van de Tweede Kamer.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:28:22 #163
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80852476
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat een falende logica hanteer je hier. Je vindt zeker dat de VVD bovenaan had moeten komen, want die zijn in naam liberaal?

Wat die privacy barometer doet is juist de enige correcte wijze, namelijk kijken naar het stemgedrag. En die "opvolgers van de CPN" zijn nu eenmaal meer voor vrijheid en privacy dan de zogenaamde liberalen. Dan kan je wel heel hard met je voeten gaan stampen dat het echt niet kan dat de SP meer voor vrijheid is dan de rechtse partijen, maar dat doet niks af aan de realiteit van de Tweede Kamer.
Ik krijg sterk de indruk dat de Privacy Barometer een soort 'Swift Boat Vets 4 Truth' is. Verder vind ik het qua mate van overheidsinvloed op iemand's leven relevanter wat een partij met de belastingdruk wil dan de vraag of er wel of niet een camera in een druk uitgaansgebied mag hangen.
pi_80852532
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:28 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik krijg sterk de indruk dat de Privacy Barometer een soort 'Swift Boat Vets 4 Truth' is. Verder vind ik het qua mate van overheidsinvloed op iemand's leven relevanter wat een partij met de belastingdruk wil dan de vraag of er wel of niet een camera in een druk uitgaansgebied mag hangen.
Aan je belastingformulier kon Seyss-Inquart niet ruiken of je joods was.

Godwin, ik weet het, maar wel terecht.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:36:01 #165
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80852720
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Aan je belastingformulier kon Seyss-Inquart niet ruiken of je joods was.

Godwin, ik weet het, maar wel terecht.

Wat is dit nu weer?
  donderdag 29 april 2010 @ 19:50:55 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80853242
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:28 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof de rechtse partijen ook maar ooit de belastingen hebben verlaagd. Het is een sprookje waar mensen keer op keer weer intrappen dat rechtse partijen "de puinhopen van links moeten opruimen", of de belastingen zullen verlagen, of de overheid zullen verkleinen. Rechts heeft een CV dat bestaat uit 60 jaar aan belastingen verhogen en overheid doen groeien, en alsnog kom je hier, zoals ik het opvat tenminste, met droge ogen vertellen dat links het allemaal veel erger zal doen maken.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:57:23 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80853483
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alsof de rechtse partijen ook maar ooit de belastingen hebben verlaagd. Het is een sprookje waar mensen keer op keer weer intrappen dat rechtse partijen "de puinhopen van links moeten opruimen", of de belastingen zullen verlagen, of de overheid zullen verkleinen. Rechts heeft een CV dat bestaat uit 60 jaar aan belastingen verhogen en overheid doen groeien, en alsnog kom je hier, zoals ik het opvat tenminste, met droge ogen vertellen dat links het allemaal veel erger zal doen maken.
Nederland, coalitieland.

De VVD heeft in vergelijking met andere partijen absoluut meer oog voor een slanke, efficiente overheid, die het zich niet tot taak stelt om burgers van hun wieg tot graf te verzorgen. Het is ook de enige partij die consequent pleit voor lagere belastingen.
pi_80854402
quote:

[..]

Diegene die iedere dag 100km rijdt betaald al via de accijnzen op benzine veel meer belasting dan dat oudje. Dus je zou om het systeem verder te optimaliseren de wegenbelasting kunnen afschaffen en de accijnzen nog wat verhogen. Dan heb je een perfecte kilometerbelasting. Maar nee, er moeten voor miljarden kastjes worden geplaatst.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:22:11 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_80906396
Maarten van Rossem op PvdA 1 mei bijeenkomst over privatisering en Europa:

pi_80906987
Altijd geweldig om Van Rossum te horen praten. Wat mij betreft mag hij elke dag wel een monoloog van een uur afsteken op televisie.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:45:15 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80907118
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nederland, coalitieland.

De VVD heeft in vergelijking met andere partijen absoluut meer oog voor een slanke, efficiente overheid, die het zich niet tot taak stelt om burgers van hun wieg tot graf te verzorgen. Het is ook de enige partij die consequent pleit voor lagere belastingen.
Oh ja, het is natuurlijk de schuld van anderen dat de VVD al vele decennia faalt in hetgeen ze met de mond belijdt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:20:46 #172
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80909854
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh ja, het is natuurlijk de schuld van anderen dat de VVD al vele decennia faalt in hetgeen ze met de mond belijdt.

Nogmaals: Nederland, coalitieland. En de compromissen die je sluit verwateren het 'pure' verhaal.

Is dit antwoord weer een lollige smiley waard? Jij lacht wat af heb ik de indruk.
pi_80911631
quote:

[..]

Kan toch. Verhoog de belasting op benzine. Daar heb je geen megalomaan kastjesproject voor nodig.
pi_80923534
Je zult een regering moeten hebben die groot draagvlak onder de bevolking heeft, want er moeten hoe dan ook impopulaire maatregelen genomen worden. Een puur rechtse regering (CDA,PVV en VVD) kan dus niet, want dat heeft onvoldoende draagvlak en zal verschrikkelijke sociale onrust, met stakingen enz. gaan geven. Een linkse regering kan ook niet. Dus de PvdA zal er in moeten denk ik en of de VVD of het CDA. En daarbij dan nog 1 of 2 partijen, het zal gewoon niet anders kunnen, want er moet een goed representatief draagvlak komen. Dus van Rossum zou gelijk kunnen krijgen.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:09:09 #175
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_80944613
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:50 schreef Rosite het volgende:
Je zult een regering moeten hebben die groot draagvlak onder de bevolking heeft, want er moeten hoe dan ook impopulaire maatregelen genomen worden. Een puur rechtse regering (CDA,PVV en VVD) kan dus niet, want dat heeft onvoldoende draagvlak en zal verschrikkelijke sociale onrust, met stakingen enz. gaan geven. Een linkse regering kan ook niet. Dus de PvdA zal er in moeten denk ik en of de VVD of het CDA. En daarbij dan nog 1 of 2 partijen, het zal gewoon niet anders kunnen, want er moet een goed representatief draagvlak komen. Dus van Rossum zou gelijk kunnen krijgen.
groot draagvlak onder de bevolking = meerderheid zetels in kamer
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')