De meeste uitspraken van Janmaat zouden nu in ieder geval weinig stof meer doen opwaaien en eerder links van het midden vallen dan als rechts betiteld worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze lieten onlangs, ik meen bij DWDD een fragmentje zien, van Janmaat die stelde dat Lubbers ‘cadeautjes weggaf’, immers, je kon na zoveel jaar gewoon Nederlanderschap aanvragen, zonder dat er eisen tegenover stonden.
Gezien de issue ‘Nederlands leren’, krijgt hij wat dat betreft nu keihard gelijk. (Alhoewel ik Janmaat niet voor 100% wil rehabiliteren.)
Nederland heeft natuurlijk heel lang officieel beleid gevoerd van tijdelijkheid van verblijf en terugkeer die daarop volgde. Achteraf gezien een foute keus. Maar dat is ook deel van het gemak van achteraf.
En weet je waarom? Omdat deze vergelijking zo radicaal en kwetsend is dat je argumenten wel héél goed moeten zijn om die aspecten te verbloemen.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:55 schreef scanman1 het volgende:
En weer moet de overeenkomst blijkbaar exact zijn volgens sommigen voordat je mag spreken van overeenkomsten. Om moe van te worden. Laatste nog iemand: "Nee hoor. Wilders is helemaal niet als Hitler. Hij heeft toch geen miljoenen joden vermoord".
Hij greep alles aan om de joden zwart te maken, maar de welvaartsverschillen waren niet echt belangrijk. Waar het vooral om ging: de joden zouden parasiteren op de argeloze Duitsers, de gezonde Duitse fysiek en geest perverteren, overal achter de schermen konkelen om de Ariërs te knechten of op zijn minst schaden. Overigens paste hij zijn speeches briljant aan op zijn publiek, dat was wellicht zijn voornaamste gave.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Hitler dacht verder dan de gemiddelde nazi-sympathisant. Of denk je dat hij het electoraat direct voor zich wist te winnen met lulverhalen over het zogenaamde herrenvolk en ubermenschen en untermenschen? Neen, hij gebruikte de welvaartsverschillen en het gevoel van onvrede dat al bestond om de haat aan te wakkeren.
Je hebt blijkbaar wederom andere dingen gehoort dan ik. Hij wil een algehele stop op immigratie, waaronder dus ook de moslim-immigratie. En jawel, ik volg het verhaal al een stukje langer (en blijkbaar beter) dan jij denkt. Ik snap niet dat je zo defensief wordt, dit zijn vrij essentiele onderdelen uit het debat die je gewoon kan terugkijken mocht je het gemist hebben.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Alles onjuist!
Tijdens het debat vanavond zei hij nadrukkelijk dat hij geen moslims meer wil toelaten.
En hij noemt alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar voor dit land en de wereld. Man, lees je eens in zou ik zeggen. Je hebt geen idee wat de man allemaal al geroepen heeft.
Je beledigt dus voor de lol? Altijd? Of blijft het stiekem toch gewoon een gebrek van onkundequote:Op maandag 1 maart 2010 23:56 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik gepikeerd? Think againHet is komisch dat ik een keer een typvoutje maak en dat er meteen wordt bijgehaald. Wel weer erg typerend trouwens.
(heb je hem al gezien? POSTEN !!!!)
De jodenhaat die in Duitsland overheerste was van een andere aard dan bijvoorbeeld in de katholieke wereld van de 15e eeuw.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef Klummie het volgende:
[..]
Sterker nog, het bestond al 20 eeuwen, alleen hadden de Duitsers het nog niet door![]()
Geloof je dat de gemiddelde Duitser joden haatte voor Hitler zei dat ze de schuld van alles waren? Kom nou, Hitler kreeg zelfs zijn IJzeren Kruis van een jood
Ja want als je niet te vreten hebt dan is het makkelijker te slikken maar ik vind de vergelijking met name op economisch gebied volkomen mank gaan. De zware depressie zonder enige luxe was een ideale voedingsbodem. Bovendien was er geen massascommunicatie, alle media gecontroleerd door de staat. Als je niets kunt controleren dan ga je het vanzelf wel geloven, basispsychologie( mijn vak)quote:Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Hitler dacht verder dan de gemiddelde nazi-sympathisant. Of denk je dat hij het electoraat direct voor zich wist te winnen met lulverhalen over het zogenaamde herrenvolk en ubermenschen en untermenschen? Neen, hij gebruikte de welvaartsverschillen en het gevoel van onvrede dat al bestond om de haat aan te wakkeren.
Ehh nee hoor, want dan zou ie al die tokkies die op hem stemmen en vernielingen plegen ook moeten aanpakken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:55 schreef halo1 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je trouwens groot gelijk in.. wees nou maar blij dat Wilders die fout maakt.. als hij dat voor alle Nederlanders zou laten gelden zou hij nog meer stemmen trekken .. en ik weet nog wel een paar slogans waarmee hij op de absolute meerderheid zou afstevenen.. maar niet verder vertellen hoor![]()
Als je de moeite had genomen mijn linkjes in het vorige topic door te lezen had je gezien waarom het een dooddoener is om een Hitler-vergelijking te maken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:55 schreef scanman1 het volgende:
En weer moet de overeenkomst blijkbaar exact zijn volgens sommigen voordat je mag spreken van overeenkomsten. Om moe van te worden. Laatste nog iemand: "Nee hoor. Wilders is helemaal niet als Hitler. Hij heeft toch geen miljoenen joden vermoord".
Hausses en baisses, het lijkt wel economiequote:Op maandag 1 maart 2010 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De jodenhaat die in Duitsland overheerste was van een andere aard dan bijvoorbeeld in de katholieke wereld van de 15e eeuw.
Uiteraard, maar dat verwerkte pas geleidelijk in zijn speeches. Hij ging telkens een stapje verder. Heeft Wilders overigens niet gezegd dat wij superieur zijn aan de moslims. Lijkt mij toch een overeenkomst.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hij greep alles aan om de joden zwart te maken, maar de welvaartsverschillen waren niet echt belangrijk. Waar het vooral om ging: de joden zouden parasiteren op de argeloze Duitsers, de gezonde Duitse fysiek en geest perverteren, overal achter de schermen konkelen om de Ariërs te knechten of op zijn minst schaden. Overigens paste hij zijn speeches briljant aan op zijn publiek, dat was wellicht zijn voornaamste gave.
Doet hij niet. Overtuigd van eigen gelijk, zijn argumenatie bestaat uit zijn eigen posts. Dat is het. Ga je er niet in mee, dan ben je dom en niet intellegent ofzo.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn linkjes in het vorige topic door te lezen had je gezien waarom het een dooddoener is om een Hitler-vergelijking te maken.
Ik reageer altijd op beledigingen van types als jij. Zonder types als jij verloopt een discussie op FOK altijd prima. Maar dan begint er altijd weer een rechtse rakker te schelden. Zo gaat het iedere keer valt me op.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je beledigt dus voor de lol? Altijd? Of blijft het stiekem toch gewoon een gebrek van onkunde
Haal mijn scheldwoorden er maar bij dan. Ben benieuwd. Je wringt je in allemaal bochten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:01 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik reageer altijd op beledigingen van types als jij. Zonder types als jij verloopt een discussie op FOK altijd prima. Maar dan begint er altijd weer een rechtse rakker te schelden. Zo gaat het iedere keer valt me op.
Omdat Janmaat ook een simplist was, net als Wilders. Voor een deel is dat Nederlands leren natuurlijk ook symboolpolitiek. Iemand van 60 die altijd heeft schoongemaakt zal geen Nederlands meer leren, nu niet, en nooit niet. Hij heeft 40 jaar met z’n kop in de buurt van een toiletpot gezeten, en is nu op.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat we dit soort gezonde inzichten overlieten aan randfiguren als Janmaat? Dat is ook de reden dat Wilders zoveel stemmen krijgt. Niet omdar hij het zo goed doet, maar omdat de rest het zo slecht doet.
Niet helemaal waar. Hitler was Reichskanzler, en Von Hindenburg was Reichspräsident. Na de dood van Hindenburg is Hitler pas echt los gegaan, Hindenburg had veel macht en prestige en was feitelijk het laatste bastion dat de nazi's in toom kon houden.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hiltler deelde zijn bondskanselierschap met een andere kerel. Ik kan even niet op zijn naam komen. Toen hij inmiddels was genesteld in de Duitse politiek en het hoogste ambt bekleedde gebruikte hij de nep-aanslag op de Reichstag om solo aan de macht te komen. Hij beweerde dat de brand was aangestoken door een communist en kon zo zijn politieke tegenstanders uit de weg ruimen.
Dat is nog maar 1 tenenkrommende uitspraak. De man heeft er inmiddels ontelbare. Het is huiveringwekkend.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat verwerkte pas geleidelijk in zijn speeches. Hij ging telkens een stapje verder. Heeft Wilders overigens niet gezegd dat wij superieur zijn aan de moslims. Lijkt mij toch een overeenkomst.
Dat geloof ik ook. Als Wilders zich rustiger en meer weloverwogen zou opstellen en zich zo een competente potentiële minister-president zou tonen had hij zó 40 zetels of meer.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:55 schreef halo1 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je trouwens groot gelijk in.. wees nou maar blij dat Wilders die fout maakt.. als hij dat voor alle Nederlanders zou laten gelden zou hij nog meer stemmen trekken .. en ik weet nog wel een paar slogans waarmee hij op de absolute meerderheid zou afstevenen.. maar niet verder vertellen hoor![]()
Als ik zo hoor hoe die jeugd praat dan betwijfel ik dat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Taalachterstand en gebrekkige opleidingen bij mensen aan het begin van de arbeidsmarkt zijn veel beroerder. En juist daar gaat het nu eigenlijk best goed.
Klopt. Hitler heeft in feite een staatsgreep gepleegd in die tijd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Hitler was Reichskanzler, en Von Hindenburg was Reichspräsident. Na de dood van Hindenburg is Hitler pas echt los gegaan, Hindenburg had veel macht en prestige en was feitelijk het laatste bastion dat de nazi's in toom kon houden.
Je moet de kleine feitelijke onjuistheden even voor lief nemen. De kleine details waren mij even ontgaanquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Hitler was Reichskanzler, en Von Hindenburg was Reichspräsident. Na de dood van Hindenburg is Hitler pas echt los gegaan, Hindenburg had veel macht en prestige en was feitelijk het laatste bastion dat de nazi's in toom kon houden.
Janmaat had de uitstraling van een bos wortels. Dat is maar goed ook, anders had de CD heel wat meer inspraak gehad in dit land. Ik was altijd al bang voor een Janmaat met toch enige vorm van uitstraling en die is nu helaas opgstaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat Janmaat ook een simplist was, net als Wilders. Voor een deel is dat Nederlands leren natuurlijk ook symboolpolitiek. Iemand van 60 die altijd heeft schoongemaakt zal geen Nederlands meer leren, nu niet, en nooit niet. Hij heeft 40 jaar met z’n kop in de buurt van een toiletpot gezeten, en is nu op.
Daar had-ie geen Nederland voor nodig, en nu nog niet. Die man krijgt AOW, en klaar. Hun nog allemaal Nederland willen leren is m.i. meer symbolisch dan praktisch.
Taalachterstand en gebrekkige opleidingen bij mensen aan het begin van de arbeidsmarkt zijn veel beroerder. En juist daar gaat het nu eigenlijk best goed.
Maar het is natuurlijk lulkoek dat Hitler niet democratisch aan de macht is gekomen. Zelfs voordat hij zichzelf uitriep tot Fuhrer zag hij zich al gesteund door een groot deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, is niet waar. Zijn vroegste speeches waren veel rabiater dan de latere speeches, toen hij zich meer het aura van staatsman ging aanmeten. Overigens stemden de meeste Duitsers geen NSDAP vanwege de joden, maar vooral omdat de andere partijen geen goede oplossingen konden (of leken te) bieden om Duitsland weer economisch op poten te krijgen en een normale plaats op het wereldtoneel te laten innemen..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat verwerkte pas geleidelijk in zijn speeches. Hij ging telkens een stapje verder. Heeft Wilders overigens niet gezegd dat wij superieur zijn aan de moslims. Lijkt mij toch een overeenkomst.
Komen ze nou nog?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:01 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik reageer altijd op beledigingen van types als jij. Zonder types als jij verloopt een discussie op FOK altijd prima. Maar dan begint er altijd weer een rechtse rakker te schelden. Zo gaat het iedere keer valt me op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |