Dat hangt dan weer van je leeftijd af!quote:Én of ik naar de kinderrechter moet en/of een strafblad krijgt of een boete/taakstraf
Je wapen zal in beslag genomen worden, en jullie zullen beide denk ik een boete krijgen.quote:- IK, omdat het in mijn bezit is.
- Of mijn vriend omdat hij een strafbare feit pleegt met MIJN alarmpistool.
Dat ligt er aan hoe oud je bent.quote:Én of ik naar de kinderrechter moet en/of een strafblad krijgt of een boete/taakstraf
dat dus ookquote:Op maandag 1 maart 2010 19:06 schreef AlbertusFrimusIII het volgende:
[..]
Dat hangt dan weer van je leeftijd af!
Indien de TS een alarm pistool heeft lijkend op en bestaand wapen (replica) dan is ie dus WEL genaaidquote:Op maandag 1 maart 2010 19:16 schreef Nieuwskijker het volgende:
Formaat 10,5 x 8 x 2,5 cm, gewicht 311 gram, voorzien van veiligheidspal. Ook geschikt als startpistool bij sportwedstrijden.
U hebt er géén vergunning voor nodig!
Doe eens normaal man.quote:
Dit zou niet mijn eerste vraag zijn geweest, maar goed...quote:Op maandag 1 maart 2010 19:04 schreef YOYO_NL het volgende:
Nu is mijn vraag wie harder wordt gestraft;
Bezit van wapens zonder vergunning is ook verboden.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef YOYO_NL het volgende:
Maar het wapen is al vernietigd. Mijn vriend moest het ondertekenen.
Ik had al gezegd dat ik de eigenaar ben van het alarmpistool.
Maar hij schiet er mee, hij pleegt er eigenlijk tog een misdrijf mee?
Hij is dan misschien wel in mijn bezit, maar ik doe er niks mee op dat moment.
...
Het is geen wedstijdje op de lagere school ofzo.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef YOYO_NL het volgende:
Maar het wapen is al vernietigd. Mijn vriend moest het ondertekenen.
Ik had al gezegd dat ik de eigenaar ben van het alarmpistool.
Maar hij schiet er mee, hij pleegt er eigenlijk tog een misdrijf mee?
Hij is dan misschien wel in mijn bezit, maar ik doe er niks mee op dat moment.
...
Maarrrr dan moet hij er wel uitzien als een bestaand wapen. Er zijn ook luchtbuksen die er voor een leek uit zien als een "echt" geweer, maar niet lijken op een bestaand type vuurwapen en dus gewoon mogen.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:41 schreef ukga het volgende:
ja de monding maakt niet uit. als het een (qua uiterlijk) kopie is van en bestaand vuurwapen, ben je aardig de lul.
Zelfs al is het een bb-gun is die bijv lijkt op een walther p99, ga je voor de bijl.
Replica's van vuurwapens vallen onder categorie I of III van de Wet wapens en munitie. Deze mag men in Nederland niet zonder een ontheffing of een verlof voorhanden hebben.
bron;
http://www.justitie.nl/on(...)it/wapens/nepwapens/
Tenzij ts in Duitsland een Glock 17 variant heeft gekocht. Maar als ts het ding in nederland heeft gekocht dan heeft alleen 't vriendje van TS een probleem denk ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:26 schreef kikoooooo het volgende:
Die krengen zijn niet verboden toch? Ik had vroeger een alarmpistool van de kijkshopDie dingen kon je kopen vanaf 16 jaar.
Als ik jou was, zou ik niet klakkeloos ja en amen zeggen TS. Je kunt er best nog onderuit komen imo.
dat dus, verder is dit topic om jezelf te bescheurenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom schrijven mensen toch als tog ...heeft het onderwijs dan zo gefaad?
NB. TS, dit komt je dus ook op een aantekening te staan, welke terug komt als je bijv. bij de politie wilt werken, of geldloper, het leger etc... en ze een verklaring omtrend goed gedrag willen.
Vriend zal waarschijnlijk nog harder worden aangepakt omdat hij het wapen op je richtte.
quote:TS: kek mei een koele gun hebbe
mattie: vet gaaf chillle man
TS: jwtz, ik ben de bom
mattie: doe mij die gun eens, homeboy
ts geeft gun af
mattie: *klik* *klak* vet man, *piew* *piew*
Dat gaat niet altijd op!quote:Op maandag 1 maart 2010 19:16 schreef Nieuwskijker het volgende:
Formaat 10,5 x 8 x 2,5 cm, gewicht 311 gram, voorzien van veiligheidspal. Ook geschikt als startpistool bij sportwedstrijden.
U hebt er géén vergunning voor nodig!
Ja en dan?quote:Op maandag 1 maart 2010 21:56 schreef ukga het volgende:
hahaha Ja of je gaat glashard liegen (en hopen dat er geen vingerafdrukken van jouw opstaan)
advokaatquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:53 schreef geevee het volgende:
Als je in het bezit bent van een wapen of een replica die niet van een echt wapen te onderscheiden is dan valt het onder de wet wapens en munitie,al het bezit van een werkelijk tuig kan al strafbaar zijn (is hier dacht ik ook al eerder genoemd met een linkje)
Je mag eenvoudig het alarmpistool niet bezitten (dit geld dus ook voor een speelgoedwapen dat op een echte lijkt) je overtreed eenvoudig de wet hiermee!
Ik zou dus niets meer tegen de politie zeggen hierover of de officier van justitie zonder even goed met een advokaat gesproken te hebben (geld ook voor je vriend)
Ik hoop voor jouw dat dit met een sisser afloopt vanwege je leeftijd maar hou er wel rekening mee dat dit grapje je mogelijk de rest van je leven gaat achtervolgen.
In zo'n geval geld,mond dicht en praat nooit zonder een advokaat of een wettelijke vertegenwoordiger (je ouders bv als je minderjarig bent)
Sterkte en ik hoop voor jouw dat het meevalt en je hier van leert.
Dan kunnen je ouders zielig lopen doen bij " Hart van Nederland". Oh wat is de politie gewelddadig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:41 schreef SonicB het volgende:
je bent gewoon een domme lul. Stel je voor die agent zijn wapen had getrokken omdat hij dacht dat hij een echt vuurwapen zag. Hij richt dan niet op de beentjes hoor. Dan is het noodvuur en wordt je gewoon in je donder geschoten. Stomme Lul!!!
Onzin. Ten eerste mogen ze niet schieten, ookal heeft de ander een wapen, pas zodra je op de piolitie richt en lijkt alsof je echt zal schieten gaan ze pas schieten, of je dan ook geraakt wordt is dan nog de vraag, zo goed zijn ze namelijk niet getrainedquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:41 schreef SonicB het volgende:
je bent gewoon een domme lul. Stel je voor die agent zijn wapen had getrokken omdat hij dacht dat hij een echt vuurwapen zag. Hij richt dan niet op de beentjes hoor. Dan is het noodvuur en wordt je gewoon in je donder geschoten. Stomme Lul!!!
zijn vriendje richtte op hem!quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste mogen ze niet schieten, ookal heeft de ander een wapen, pas zodra je op de piolitie richt en lijkt alsof je echt zal schieten gaan ze pas schieten, of je dan ook geraakt wordt is dan nog de vraag, zo goed zijn ze namelijk niet getrained
wat sonic b zegt, ze mogen nite alleen hun wapen gebruiken als ze zelf bedreigd worden, maar in iedere levens bedreigende situatie. de politie kan vanaf een afstand niet zien of je een vriend of vijand bent, dus zullen ze hem neer mogen schieten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste mogen ze niet schieten, ookal heeft de ander een wapen, pas zodra je op de piolitie richt en lijkt alsof je echt zal schieten gaan ze pas schieten, of je dan ook geraakt wordt is dan nog de vraag, zo goed zijn ze namelijk niet getrained
Stierenpoep.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt dit genoeg.quote:Artikel 7
1. Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
Laat mij raden: Jij bent 14 jaar en later als jij groot bent zou je wel een stoere Golf willen hebben. Ook zou je PVV willen stemmen omdat je schijtziek van die Moslims wordt, je beste vriend heet Rachid en je meisje heet Samantha.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
haha wtf heb jij nou weer. BTW over dat schieten had ie wel gelijk. Voorbeelden te over waarbij de politie gefaald heeft qua raakschietenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:41 schreef SonicB het volgende:
[..]
Laat mij raden: Jij bent 14 jaar en later als jij groot bent zou je wel een stoere Golf willen hebben. Ook zou je PVV willen stemmen omdat je schijtziek van die Moslims wordt, je beste vriend heet Rachid en je meisje heet Samantha.
Ben af en toe een beetje in de war. Geeft niet!quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:47 schreef ukga het volgende:
[..]
tvp?
je hebt toch al gepost in dit topic?![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:53 schreef ukga het volgende:
HAhah OVJ. als die je gaat lope jenne, krijg je levenslang een aantekening/strafblad
edit; wel zielig voor je, al die kut marokaantjes die maar mensen bedreigen, in elkaar slaan, steken en overvallen worden (uit angst etc) vaak niet eens opgepakt. Jij maakt een kwaje jongens foutje met een klappertjes pistool en bent meteen gefucked.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Stierenpoep.
[..]
Volgens mij zegt dit genoeg.
http://www.st-ab.nl/wette(...)oringsambtenaren.htm
Je zou er echt niet meer naast kunnen zitten, echt nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:41 schreef SonicB het volgende:
[..]
Laat mij raden: Jij bent 14 jaar en later als jij groot bent zou je wel een stoere Golf willen hebben. Ook zou je PVV willen stemmen omdat je schijtziek van die Moslims wordt, je beste vriend heet Rachid en je meisje heet Samantha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |