In principe ben ik het er wel mee eens hoor. Maar het CDA heeft vanaf 1512 bijna onafgebroken in de regering gezeten en ook in onnoemelijk veel gemeenteraden. Waarom hebben ze er toen dan helemaal niks aan gedaan? Het lijkt wel alsof ze in de dagen voor de verkiezingen iedere dag weer weer een nieuw plan lanceren dat de burger goed in de oren moet klinken.quote:CDA: Schaf vergunningen af
DEN HAAG - Het CDA vindt dat gemeenten allerlei vergunningen voor burgers en bedrijfsleven „makkelijk kunnen afschaffen”. Voorbeelden zijn de terras- en de reclamevergunning. Ook de welstandscommissies kunnen „eenvoudiger en beter”.
Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager zei dat maandag namens het CDA in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen. Gemeenten moeten volgens De Jager in de economische crisis „de tering naar de nering” zetten en bezuinigen. Dat kan op een manier waarbij de service voor burgers en bedrijven wordt verbeterd. „Schaf gewoon heel veel vergunningen af”, aldus De Jager.
Hij wil regels in de Algemene Plaatselijke Verordeningen opnemen, zodat een cafébaas niet twee vergunningen hoeft aan te vragen als hij een uithangbord wil vervangen omdat hij van bierbrouwer is veranderd. Regels zouden achteraf gecontroleerd kunnen worden. „De overheid redeneert veel te veel vanuit wantrouwen richting burgers en bedrijsfleven. Het CDA vindt dat we meer vanuit vertrouwen moeten opereren”, aldus De Jager.
Door vergunningen af te schaffen kunnen gemeenten flink geld besparen, want er zijn minder ambtenaren nodig om de regels achteraf te controleren dan vantevoren allerlei vergunningen te toetsen. Gemeenten moeten de regelgeving ook meer per gebied gaan variëren want nu is er te veel „een eenheidsworst aan vergunningen”, vindt De Jager. „Nederland is nu een stoplichtenmaatschappij. Bij een rotonde is de doorstroming veel beter.”
Ontopic:quote:Op maandag 1 maart 2010 16:00 schreef LXIV het volgende:
Verder stem ik lekker VVD, want van hen kreeg ik:
- Een ballon
- Een suikerspin !![]()
-Zo'n boodschappenwagenmuntje
- én een sticker.
Nekschot voor dit soort idioten die de toekomst van het land laten afhangen van ballonnen, suikerspinnen, boodschappenwagenmuntjes en stickers...quote:Verder stem ik lekker VVD, want van hen kreeg ik:
- Een ballon
- Een suikerspin !
- én een sticker.
Het hypocriet zijn van. Of hoe je dat dan ook schrijft.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:07 schreef lurf_doctor het volgende:
Hypocratie, is dat een samenleving die wordt geregeerd door paarden
Dat heet hiepokriesie geen hypocratie domboquote:Op maandag 1 maart 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hypocriet zijn van. Of hoe je dat dan ook schrijft.
Hypocrisiequote:Op maandag 1 maart 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hypocriet zijn van. Of hoe je dat dan ook schrijft.
Precies, het gaat er meer om of degene van wie je die dingen krijgt een beetje een lekker wijf is.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:06 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nekschot voor dit soort idioten die de toekomst van het land laten afhangen van ballonnen, suikerspinnen, boodschappenwagenmuntjes en stickers...
mijn stem kost toch minstens een blowjob van zo'n lekker wijfquote:Op maandag 1 maart 2010 16:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies, het gaat er meer om of degene van wie je die dingen krijgt een beetje een lekker wijf is.
Of gebasseerd op uitspraken van hippocrates?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:07 schreef lurf_doctor het volgende:
Hypocratie, is dat een samenleving die wordt geregeerd door paarden
En, hoe was het PvdA-meiske?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:11 schreef Pool het volgende:
Precies, het gaat er meer om of degene van wie je die dingen krijgt een beetje een lekker wijf is.
En een politiestaat:quote:Op maandag 1 maart 2010 16:00 schreef LXIV het volgende:
Verder stem ik lekker VVD, want van hen kreeg ik:
- Een ballon
- Een suikerspin !![]()
- én een sticker.
Gewoon precies het tegenovergestelde van Marriette Hamer.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En, hoe was het PvdA-meiske?
Fris, fruitig en pront sociaal beborst?
Een staat waarin het CDA te lang aan de macht is geweest, een jaar of 8...quote:
Teeven moet optyfen.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:43 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
En een politiestaat:
VVD: overal en altijd preventief fouilleren
Lieve blonde meisjes zijn hét middel om verkiezingen te winnen.quote:
Heerlijk toch hoe consequent het CDA is? Blijkbaar gold het niet uitsluiten alleen voor de PVVquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef StormWarning het volgende:
So much for het hypocriete 'we sluiten geen enkele democratische partij uit'-gezever van Balkenende: Balkenende wil geen kabinet met PvdA
En zo vallen ook die rakkers door de mand, niemand uitsluiten maar ondertussen op rechtsquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef StormWarning het volgende:
So much for het hypocriete 'we sluiten geen enkele democratische partij uit'-gezever van Balkenende: Balkenende wil geen kabinet met PvdA
CDA + pluche = plakken. 4 kabinetten Balkenende en de puinhopen zijn aanzienlijk groter als die van Paars.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:58 schreef Pugg het volgende:
[..]
En zo vallen ook die rakkers door de mand, niemand uitsluiten maar ondertussen op rechts
flirten
Die zogenaamde puinhopen van Paars zijn ons ook alleen maar aangepraat door Pim F.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
CDA + pluche = plakken. 4 kabinetten Balkenende en de puinhopen zijn aanzienlijk groter als die van Paars.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die zogenaamde puinhopen van Paars zijn ons ook alleen maar aangepraat door Pim F.
Met Balkenende in het achterkamertje...en de sukkels trappen er nu weer in met de PVV. Iedere stem voor de PVV is er een voor het CDAquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die zogenaamde puinhopen van Paars zijn ons ook alleen maar aangepraat door Pim F.
Ik wacht nog even op de partij die lieve blonde meisjes weggeeft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:33 schreef waht het volgende:
[..]
Lieve blonde meisjes zijn hét middel om verkiezingen te winnen.
Heerlijk zo'n topicquote:Op maandag 1 maart 2010 19:17 schreef Schiphol het volgende:
[..]
Het CDA is in mijn ogen helemaal geen optie.
Ik vraag me dan ook af wat mensen beweegt om op CDA te stemmen of te denken een kabinet te vormen met het CDA er in.
Normen en waarden van JP/CDA?
Even kijken, Donner die zegt dat er een oorlog komt als we nee zeggen tegen de EU-grondwet. Alsof we achterlijk zijn. Nee joh, zo denken de CDA'ers over het volk...
Donner (+Verdonk) die hopeloos faalde bij de Schiphol-brand. Wat deed het CDA? Van de post afhalen en na een paar maanden doodleuk op de lijst zetten en hem een andere post toedelen. Tja...
Zelfs een paar CDA-gemeenteraadsleden die ik ken durven hardop te zeggen dat het JP puur om de macht te doen is en dat hij niet de CDA-standpunten aanhoudt.
Het tegenhouden van het onderzoek wat de beweegredenen waren van Nederland om de Irak-oorlog te steunen, terwijl de NAVO er niet achterstond. Vreemd...
Als er na jaren toch toestemming gegeven wordt en er komt een conclusie dan wordt dat nonchalant door JP terzijde geschoven. Beschamend...
En dan Verhagen die liever de NAVO pleziert dan het overgrote deel van Nederland. Voorbarig handelen waardoor de PVDA gedwongen werd om zowat 'ja' te zeggen. Wat een enorme tegenvaller was dat dat Wouter Bos/PVDA ineens bij hun standpunt bleven.
Als er een partij is die het niet over normen en waarden mag hebben dan is het het CDA.
quote:Op maandag 1 maart 2010 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
Lekkere wijven en lokale politiek? Hoax!
Wat heb je met de laatste gedaan? de eerste paar dingen die je kreeg zijn niet zo boeiend.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:04 schreef Pool het volgende:
Eens met TT. Hoeven we het verder niet over te hebben, want het CDA is inderdaad hypocriet.
[..]
Ontopic:
Ik kreeg van de PvdA zojuist:
-Een ballon
-Een zadelhoesje
-Een pen
-én een krantje/flyers/etc.
van een lief blond meisje
QFT!!!quote:Op maandag 1 maart 2010 16:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Hypocritie !?quote:
Waarom ook niet? Het is immers oneerlijk dat je als lelijkerd wordt geboren, dus moet de overheid zorg dragen voor een goede partnerbemiddeling. Zeker als je bedenkt dat de kloof tussen eenzame kneuzen en stelletjes alsmaar groter wordt. Het is een grove schande zeker als je bedenkt dat de gemiddelde arbeidersman toch liever een knappe dame heeft die zijn boterhammetjes smeert, dan een nieuwe keuken in zijn huurhuisje.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de partij die lieve blonde meisjes weggeeft.
Klinkt overigens wel als een leuke staatsvorm, zo'n hypocratie.
Mwanatabu : D66?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kreeg snoep van de VVD in een plaats waar ik niet eens stem
En ballonnen en snoep van het CDA in een plaats waar ik wel stem (maar niet op het CDA).
Verder een lullige folder van de SP alleen.
Geen van allen krijgen mijn stem, overigens
Flauw hoor, mensen geven je kado's en dan doen je zoiets...tsk tsk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kreeg snoep van de VVD in een plaats waar ik niet eens stem
En ballonnen en snoep van het CDA in een plaats waar ik wel stem (maar niet op het CDA).
Verder een lullige folder van de SP alleen.
Geen van allen krijgen mijn stem, overigens
Bij hun standpunten blijven? Welke dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
OT: http://www.spitsnieuws.nl(...)le_aanpak_straa.html
Balkenende wil snelle aanpak straattuig. Nou, dan ben je 8 jaar te laat jongen!
Dan heb ik toch meer respect voor de PVDA, die tenminste bij hun (linkse) standpunten blijven. Maar niet 8 jaar lang het land regeren en dan opeens gaan meehuilen met de wolven in het wilde bos.
Ik kreeg van de SP zojuist:quote:Op maandag 1 maart 2010 16:04 schreef Pool het volgende:
Eens met TT. Hoeven we het verder niet over te hebben, want het CDA is inderdaad hypocriet.
[..]
Ontopic:
Ik kreeg van de PvdA zojuist:
-Een ballon
-Een zadelhoesje
-Een pen
-én een krantje/flyers/etc.
is daar ook een partij van. de lieve blonde meisjes? krijgt mijn stem.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:04 schreef Pool het volgende:
Gelijk voor klas zetten, is het lerarentekort ook direct opgelost. Tadaa, twee vliegen in 1 klapquote:Op woensdag 3 maart 2010 03:21 schreef Boldface het volgende:
In de discussies over het snijden in het ambtelijk apparaat om te bezuinigen, blijft altijd één aspect onderbelicht, namelijk dat vele ambtenaren hun baan kwijtraken en daarmee werkloos worden. Hoor je nooit iemand over.
Dat is vaak ook niet de praktijk. Wat zag je nu de afgelopen jaren? Ambtenaar gaat weg, maar vacature wordt niet opnieuw ingevuld. De taak moet echter nog wel worden vervuld. Ambtenaar richt privaat consultantskantoortje op. Overheid huurt tegen dubbele kosten voormalig ambtenaar in.quote:Op woensdag 3 maart 2010 03:21 schreef Boldface het volgende:
In de discussies over het snijden in het ambtelijk apparaat om te bezuinigen, blijft altijd één aspect onderbelicht, namelijk dat vele ambtenaren hun baan kwijtraken en daarmee werkloos worden. Hoor je nooit iemand over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |