Je kunt dan ook Pixie. vragen, die heeft namelijk dezelfde stem.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zouden jullie eens Tatjana Simic in de studio willen uitnodigen
Jawohl.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:49 schreef Dagoduck het volgende:
tvp..
Is er elke week weer een nieuw topic?
Ik wel.quote:
Ik ben zelf niet supergelovig, maar een pastoor kan volgens mij niet zien of ruiken of je gedoopt bent, of je homoseksueel bent, enzovoort.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik als ongedoopte mocht ook nooit een hostieMaar aangezien ik niet gelovig ben maakt me dat niets uit. Maar het slaat nergens op om mensen uit te sluiten van de hostie alleen maar omdat ze niet aan de "voorwaarden" voldoen die ze zelf verzonnen hebben. God is toch liefde?
Dat was inderdaad het probleem, Gijs d'un Urste (of zo) was openlijk homo en dus wist de pastoor van de hoed en de rand. Hoewel ik me nog steeds afvraag hoe hij dan weet of Gijs ook seks heeftquote:Op maandag 1 maart 2010 20:10 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet supergelovig, maar een pastoor kan volgens mij niet zien of ruiken of je gedoopt bent, of je homoseksueel bent, enzovoort.
Beetje raar allemaal
Ja, eigenlijk wel ja... Blijkbaar zijn ze helderziend ofzo...quote:Op maandag 1 maart 2010 20:10 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet supergelovig, maar een pastoor kan volgens mij niet zien of ruiken of je gedoopt bent, of je homoseksueel bent, enzovoort.
Beetje raar allemaal
Daar wil die pastoor vast en zeker niet over nadenken.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het probleem, Gijs d'un Urste (of zo) was openlijk homo en dus wist de pastoor van de hoed en de rand. Hoewel ik me nog steeds afvraag hoe hij dan weet of Gijs ook seks heeft
Precies, dus in theorie zou de pastoor aan iedereen een hostie kunnen geven. Kleine kinderen daargelaten, want die hebben nog geen communie gedaan.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel ja... Blijkbaar zijn ze helderziend ofzo...
Of juist wel...quote:Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Daar wil die pastoor vast en zeker niet over nadenken.
[..]
Maar als een pastoor iets zeker weet... zou hij dat dan moeten "vergeten" en tegen zijn geweten in die hostie toch gegeven?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
Precies, dus in theorie zou de pastoor aan iedereen een hostie kunnen geven. Kleine kinderen daargelaten, want die hebben nog geen communie gedaan.
Tegen zijn geweten in? Sinds wanneer is het aan de pastoor om dat oordeel te vellen? Dat is toch aan God en niet aan hem?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Of juist wel...
[..]
Maar als een pastoor iets zeker weet... zou hij dat dan moeten "vergeten" en tegen zijn geweten in die hostie toch gegeven?
Volgens mij is het zo dat het aan de zondaar overgelaten wordt om wel of niet een hostie te halen.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar die regels zijn vrij duidelijk, van hogerhand opgelegd.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tegen zijn geweten in? Sinds wanneer is het aan de pastoor om dat oordeel te vellen? Dat is toch aan God en niet aan hem?
Ook door mensen bepaald. Als God werkelijk liefde is zoals zij verkondigen, dan ga ik ervan uit dat het niet aan een pastoor is om te bepalen wie wel of wie niet die hostie zou mogen krijgen en wie er naar de hemel gaat of niet.... Ik snap gewoon niet hoe iemand die beweerd barmhartig etc te zijn zo kortzichtig kan doen tegen iemand die ook gewoon een medemens is (ongeacht seksuele geaardheid e.d.)... Maar dat is waarschijnlijk mijn gebrekquote:Op maandag 1 maart 2010 20:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens, maar die regels zijn vrij duidelijk, van hogerhand opgelegd.
Mja, die regels zien zijn voor zover ik weet dus door God bepaald (het staat immers in de bijbel). Die pastoor voert zijn ambt uit, vergelijkbaar met een politieagent, die gewoon de wet handhaaft, of hij het er nu mee eens is of niet.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ook door mensen bepaald. Als God werkelijk liefde is zoals zij verkondigen, dan ga ik ervan uit dat het niet aan een pastoor is om te bepalen wie wel of wie niet die hostie zou mogen krijgen en wie er naar de hemel gaat of niet.... Ik snap gewoon niet hoe iemand die beweerd barmhartig etc te zijn zo kortzichtig kan doen tegen iemand die ook gewoon een medemens is (ongeacht seksuele geaardheid e.d.)... Maar dat is waarschijnlijk mijn gebrek
Aan de andere kant, de priester kan toch ook een ander baantje zoeken als ie homo's geen hosties wil geven?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:27 schreef Dagoduck het volgende:
Aan de andere kant, ze kunnen toch ook gewoon naar een homo-kerk gaan?
Tsja, als je het zo beschouwd dan snap ik het wel. Maar nog steeds gaat het tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel inquote:Op maandag 1 maart 2010 20:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, die regels zien zijn voor zover ik weet dus door God bepaald (het staat immers in de bijbel). Die pastoor voert zijn ambt uit, vergelijkbaar met een politieagent, die gewoon de wet handhaaft, of hij het er nu mee eens is of niet.
Er zijn ook genoeg priesters die het allemaal niet zo nauw nemen, maar kun je iemand rechtlijnigheid verwijten?
[..]
Aan de andere kant, de priester kan toch ook een ander baantje zoeken als ie homo's geen hosties wil geven?
Ligt eraan hoe de meerderheid van de mensen vinden dat het hoortquote:Op maandag 1 maart 2010 20:29 schreef wonderer het volgende:
Aan de andere kant, de priester kan toch ook een ander baantje zoeken als ie homo's geen hosties wil geven?
Nogmaals, ik ben het er ook niet mee eens. Het is alleen wel heel makkelijker om alleen maar te veroordelen zonder je in iemand proberen te verplaatsen.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tsja, als je het zo beschouwd dan snap ik het wel. Maar nog steeds gaat het tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in
Ik ving iets op dat er inmiddels 120 mensen uit die parochie zijn vertrokken dus of er nu nog een meerderheid is...quote:Op maandag 1 maart 2010 20:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de meerderheid van de mensen vinden dat het hoort
Deden je vleugeltjes het niet?quote:
Ja, het is ook niet dat ik het per definitie niet begreep, maar vanuit het liefde en respect aspect kon ik dat niet plaatsen... Maar ik ben dus niet gelovig en ook niet zo opgevoed (mijn moeder daarentegen is wel streng Katholiek opgevoed), dus ik ben het niet gewend dat er nog zo'n conservatieve houding isquote:Op maandag 1 maart 2010 20:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben het er ook niet mee eens. Het is alleen wel heel makkelijker om alleen maar te veroordelen zonder je in iemand proberen te verplaatsen.
Die kerel van de republikeinse moderne partij in Amsterdam is dan weer een stuk minder makkelijk te begrijpen, die hoeft geen regeltjes te volgen voor zijn werk enzo.
Ze geven net een samenvattingquote:Op maandag 1 maart 2010 20:43 schreef Myraela het volgende:
Ik vergeet het altijd weer. Wat heb ik gemist?
Seks en liefde staat volgens mij nog best ver uit elkaar in het Christelijke (of eigenlijk volgens mij alle Abrahamistische geloven) geloof. Seks is om nieuwe zieltjes te maken. Liefde is voor god.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet dat ik het per definitie niet begreep, maar vanuit het liefde en respect aspect kon ik dat niet plaatsen... Maar ik ben dus niet gelovig en ook niet zo opgevoed (mijn moeder daarentegen is wel streng Katholiek opgevoed), dus ik ben het niet gewend dat er nog zo'n conservatieve houding is
Daar ga ik ff achteraan!quote:
Ehm, ik heb het over liefde in de zin van liefde en respect voor je medemens. Ik snap je reactie met seks niet helemaal, want ik heb het dus niet over de andere zijde ( de kerkbezoekers)quote:Op maandag 1 maart 2010 20:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Seks en liefde staat volgens mij nog best ver uit elkaar in het Christelijke (of eigenlijk volgens mij alle Abrahamistische geloven) geloof. Seks is om nieuwe zieltjes te maken. Liefde is voor god.
Ja, maar dat zijn incidentenquote:Op maandag 1 maart 2010 20:43 schreef Crutch het volgende:
Er zijn pastoors geweest die zich vergrepen aan jonge jongetjes.....dat mag toch ook niet?
Ooh, sorryquote:Op maandag 1 maart 2010 20:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ehm, ik heb het over liefde in de zin van liefde en respect voor je medemens. Ik snap je reactie met seks niet helemaal, want ik heb het dus niet over de andere zijde ( de kerkbezoekers)
Nee preciesquote:Op maandag 1 maart 2010 20:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ooh, sorryIk ging nog even door op het "god is liefde" enzo. En dat heeft weer niet met seks te maken.
Ik dacht dat het aan mijn speakers lag. Nu heb ik er dus voor niks met een hamer opgeslagen.quote:
Wie ben jij?quote:
Ja helaas was het wat slecht te verstaan vanwege de handsfreeset van TheaterMaMa, maar de boodschap kwam wat mij betreft luid en duidelijk overquote:Op maandag 1 maart 2010 20:54 schreef Crutch het volgende:
Het geluid is een beetje kut.
quote:Op maandag 1 maart 2010 20:56 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Ja helaas was het wat slecht te verstaan vanwege de handsfreeset van TheaterMaMa, maar de boodschap kwam wat mij betreft luid en duidelijk over
ik hoor het ookquote:Op maandag 1 maart 2010 20:57 schreef Dagoduck het volgende:
Je plaat blijft ook af en toe hangen of ligt dat aan mij?
Dat heb ik als ik aan het F5'en ben.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:57 schreef Dagoduck het volgende:
Je plaat blijft ook af en toe hangen of ligt dat aan mij?
Paultjuhhhquote:
Sorryquote:Op maandag 1 maart 2010 21:06 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat voor pruts UI dagoduck? ik herken je niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |