*grin*quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:34 schreef Re het volgende:
ze zouden zo'n CCTV eens rectaal bij Teeven in moeten brengen, dan kunnen wij zijn onderbuikgevoelens eens goed monitoren
D66 claimt voor de privacy van de burger op te komen maar is tegelijk VOOR de kilometerheffingquote:Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef Klopkoek het volgende:
Ook reem hoort bij het kwaad, het D66 kwaad.
'k Ben ook wel benieuwd naar hoe D66 de privacy (technisch en procedureel) wil waarborgen bij kilometerheffing. Kan er helaas online niet veel over terugvinden, behalve dan de uitspraken dát het de privacy niet mag aantasten en dat 't CBP geen bezwaren ziet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:
D66 claimt voor de privacy van de burger op te komen maar is tegelijk VOOR de kilometerheffing
GL is ook voor de kilometer en de PvdD heeft zich nog niet uitgesproken. De SP is de enige van die drie die tegen de kilometerheffing is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
D66 claimt voor de privacy van de burger op te komen maar is tegelijk VOOR de kilometerheffing
Vind je privacy echt belangrijk dan kan je terrecht bij GL, SP en PvdD. http://www.privacybarometer.nl/
Jammer dat ik het met de overige standpunten van deze partijen totaal NIET eens ben.
Leuk als je jezelf zo goed vertegenwoordigt voelt in Den Haag.
Ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet stemmen.
Het liefst zie ik een VVD die niet zo conservatief is en die de Privacy standpunten heeft van GL / SP en PvdD.
http://www.lijstblanco.nl/quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk als je jezelf zo goed vertegenwoordigt voelt in Den Haag.
Ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet stemmen.
SP is dan tegenwoordig ook echt niet zo slecht!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
GL is ook voor de kilometer en de PvdD heeft zich nog niet uitgesproken. De SP is de enige van die drie die tegen de kilometerheffing is.
Op dit punt dan. Maar het lijkt wel alsof ze overal tegen zijn, zo star als ze bijvoorbeeld aan de aow met 65 blijven vasthouden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
SP is dan tegenwoordig ook echt niet zo slecht!
Ik meen dat ze sluitende tegenbegrotingen maken enzoiets..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
SP is oerconservatief, heeft geen oplossingen voor de toekomst. Hun mantra is dat de rijken moeten inleveren voor de armen, en dan zal alles goed komen. Overal moet in worden geïnvesteerd... en dat laten we dus allemaal door de rijken betalen.
Dat gebeurt allang. De vraag is hoe ver je daarin moet gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En de sterksten dragen de zwaarste lasten.. Zo gek is dat niet.
Het schijvensysteem vond ik erg goed..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat gebeurt allang. De vraag is hoe ver je daarin moet gaan.
Wat een onzin. De SP is de enige die het geperverteerde kapitalistische systeem aan de kaak stelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
SP is oerconservatief, heeft geen oplossingen voor de toekomst. Hun mantra is dat de rijken moeten inleveren voor de armen, en dan zal alles goed komen. Overal moet in worden geïnvesteerd... en dat laten we dus allemaal door de rijken betalen.
Ja, met idiote voorstellen als 't afschaffen van het leger enzoquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik meen dat ze sluitende tegenbegrotingen maken enzoiets..
En de sterksten dragen de zwaarste lasten.. Zo gek is dat niet.
Het gebeurt steeds minder.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat gebeurt allang. De vraag is hoe ver je daarin moet gaan.
Eh sorry? De meeste bovenmodalen beleggen meer in hun pensioen en laten de pensioenfondsen nou net een van de grootste beleggers zijn. Als jij aan banken en 'het systeem' wilt komen dan kom je dus indirect ook subiet aan de bovenmodalen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gebeurt steeds minder.
Als het goed gaat zijn het 'de rijken' die het meest verdienen. Als het slecht gaat laten partijen als D66 als eerste de armen bloeden.
De SP ziet trouwens ook wel dat meer belastingen geen optie is. Het gaat ze vooral om het symbool. Nee, hun aversie richten ze vooral op de banken en het systeem an sich. Daar hebben de meeste bovenmodalen part noch deel aan.
Jullie weten volgens mij echt niet hoe diep tegenwoordig al de armoede is neergedaald he? Armoede is in dit land allang niet meer een tijdelijk fenomeen. We zakken weer terug naar 19e eeuwse toestanden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, met idiote voorstellen als 't afschaffen van het leger enzo?
De sterkste schouders kunnen niet alle lasten hebben, terwijl Henk en Anja shagrokend op de bank van hun uitkering liggen te genieten. Da's niet haalbaar, niet zuiver, niet rechtvaardig.
Maar daar wil de sp dan weer iets op verzinnen. WIl je je uitkering behouden, dan moet je voor min loon aan de slag bij de gemeente. Anders mag je inleverenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De sterkste schouders kunnen niet alle lasten hebben, terwijl Henk en Anja shagrokend op de bank van hun uitkering liggen te genieten. Da's niet haalbaar, niet zuiver, niet rechtvaardig.
Pensioenfondsen bestaan al sinds eind jaren 40, in deze vorm. Het sprinkhaankapitalisme, waar pensioenfondsen ook een bescheiden rol in hebben, bestaat niet sinds eind jaren 40.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh sorry? De meeste bovenmodalen beleggen meer in hun pensioen en laten de pensioenfondsen nou net een van de grootste beleggers zijn. Als jij aan banken en 'het systeem' wilt komen dan kom je dus indirect ook subiet aan de bovenmodalen.
Rechtvaardig is een ding maar het moet wel redelijk blijven en dat mis ik nog wel eens bij de SP
Dat willen vooral alle andere partijen. SP wil vooral dat deze mensen zich kunnen ontwikkelen. En als dat via een baan moet, dan moet dat. Het is geenszins de bedoeling dat mensen permanent te werk worden gesteld.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar daar wil de sp dan weer iets op verzinnen. WIl je je uitkering behouden, dan moet je voor min loon aan de slag bij de gemeente. Anders mag je inleveren
De andere kant van jouw verhaal ben ik al te goed mee bekent.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jullie weten volgens mij echt niet hoe diep tegenwoordig al de armoede is neergedaald he? Armoede is in dit land allang niet meer een tijdelijk fenomeen. We zakken weer terug naar 19e eeuwse toestanden.
Kinderen uit achterstandswijken gaan verdomme naar superslechte scholen, met een lege maag. Met slechte leraren. Dankzij liberaal beleid, waar de onderwijskoepels steeds vrijer werden gelaten.
En dan zijn er hier figuren die denken dat deze mensen plasma tv's in hun huis hebben hangen. Je moet eens weten. Ze offeren juist hun TV op omdat ze alles voor hun kind over hebben. Want als ze helemaal niks doen dan gaat het zeker mis met hun kind.
Het meest verschrikkelijke van partijen als D66 en de VVD is dat ze de lasten neerleggen bij de groepen die het al zo moeilijk hebben. Ja, ze willen meer wegen. Ja, ze willen meer spoorlijnen. Goed voor de economie. Zodat meneer de directeur nog meer kan verdienen. Maar o wee als ze in de achertuin komen te liggen van de Gooibewoners. Dan komen ze in het geweer. Dat zie je maar al te vaak. En dus daalt het kankerverwekkende roet neer op plaatsen waar ze het minste profijt hebben van alle deze leuke inspanningen.
en dat is?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
De andere kant van jouw verhaal ben ik al te goed mee bekent.
De SP wil het leger helemaal niet afschaffen en ook niet de rijksten alle lasten laten dragen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Was getekend, Charles Dickens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jullie weten volgens mij echt niet hoe diep tegenwoordig al de armoede is neergedaald he? Armoede is in dit land allang niet meer een tijdelijk fenomeen. We zakken weer terug naar 19e eeuwse toestanden.
Kinderen uit achterstandswijken gaan verdomme naar superslechte scholen, met een lege maag. Met slechte leraren. Dankzij liberaal beleid, waar de onderwijskoepels steeds vrijer werden gelaten.
En dan zijn er hier figuren die denken dat deze mensen plasma tv's in hun huis hebben hangen. Je moet eens weten. Ze offeren juist hun TV op omdat ze alles voor hun kind over hebben. Want als ze helemaal niks doen dan gaat het zeker mis met hun kind.
Het meest verschrikkelijke van partijen als D66 en de VVD is dat ze de lasten neerleggen bij de groepen die het al zo moeilijk hebben. Ja, ze willen meer wegen. Ja, ze willen meer spoorlijnen. Goed voor de economie. Zodat meneer de directeur nog meer kan verdienen. Maar o wee als ze in de achertuin komen te liggen van de Gooibewoners. Dan komen ze in het geweer. Dat zie je maar al te vaak. En dus daalt het kankerverwekkende roet neer op plaatsen waar ze het minste profijt hebben van alle deze leuke inspanningen.
Geloof ik allemaal niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik begin ook te twijfelen. Ze moeten de Te(e)ven lozen of muilkorven. Anders wordt het D66.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:12 schreef Urquhart het volgende:
Ik zat nog een beetje te twijfelen om te stemmen op de VVD, maar laat eigenlijk maar nu
Dat zal niet gebeuren. Ze hebben 'm sowieso nu nodig om conservatieven bij CDA en PVV weg te lokken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:48 schreef waht het volgende:
Ik begin ook te twijfelen. Ze moeten de Te(e)ven lozen of muilkorven.
Waarvan aktequote:Anders wordt het D66.
Dat is al hoe het nu is. Dus waar zou de wetswijziging dan voor nodig zijn?quote:Op maandag 1 maart 2010 17:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Men mag mijn vrijheden aantasten indien ik:
mijzelf verdacht opstel (is mij al eens overkomen en heb de agent rustig een fijne dag toegewenst).
Ik de wet overtreed.
Ik aso gedrag vertoon
Dat zijn zo even maar 3 dingen.
Neuh, ik blijf gewoon VVD stemmen. Maar ik mag toch hopen dat die Teeven opflikkert.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:12 schreef Urquhart het volgende:
Ik zat nog een beetje te twijfelen om te stemmen op de VVD, maar laat eigenlijk maar nu
Politiek werkt het beste als je partijen afstraft voor hun dommigheden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Neuh, ik blijf gewoon VVD stemmen. Maar ik mag toch hopen dat die Teeven opflikkert.
Benoem nou eens wat daar onder valt en hoe dat wordt vormgegeven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pensioenfondsen bestaan al sinds eind jaren 40, in deze vorm. Het sprinkhaankapitalisme, waar pensioenfondsen ook een bescheiden rol in hebben, bestaat niet sinds eind jaren 40.
Dan moet je zijn plaats innemen en solliciteren naar zijn functie, en je sollicitatie richten aan Mark Rutte.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Neuh, ik blijf gewoon VVD stemmen. Maar ik mag toch hopen dat die Teeven opflikkert.
Dus je stemt VOOR de kilometerheffing met het stasi kastje?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Geen enkele reden om van mijn eerste keus af te wijken, D66 dus.
Voedselbanken versus mensen die tientallen miljoenen per jaar opstrijken.. Stelt niks voor die ongelijkheid..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:46 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof ik allemaal niet.
Onze armoede is plasmascherm-armoede, ongelijkheid is laag, werknemers zijn hier het beste af, inwoners zijn hier het gelukkigst. Dat is de waarheid.
"Schrijnende armoede"quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voedselbanken versus mensen die tientallen miljoenen per jaar opstrijken.. Stelt niks voor die ongelijkheid..
Ik gun ieder zijn miljoenen hoor, maar ik gun niemand schrijnende armoede..
Met het eerste ben ik het niet eens..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:04 schreef Igen het volgende:
[..]
"Schrijnende armoede"
We hebben hier prima voorzieningen met bijstandsuitkeringen, kinderbijslag en meer van dat soort dingen. Dat is echt wel genoeg om eten en drinken van te kunnen kopen. Als je bij de voedselbank moet aankloppen, als je je kinderen zonder ontbijt naar school stuurt, dan doe je gewoon iets verkeerd, dan kun je blijkbaar niet met geld omgaan.
En er is maar één manier om daar echt iets aan te doen: goed onderwijs en gratis schuldhulpverlening zonder wachtlijsten.
Vandaar dat alle rijken, ondernemers, CEO's, politici en kunstenaars hun uiterste best doen om toe te mogen treden tot het selecte gezelschap van de arbeider.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:46 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof ik allemaal niet.
Onze armoede is plasmascherm-armoede, ongelijkheid is laag, werknemers zijn hier het beste af, inwoners zijn hier het gelukkigst. Dat is de waarheid.
In geen enkel ander Europees land zijn de mensen zo gelukkig en zo tevreden met hun eigen leven als in Nederland.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vandaar dat alle rijken, ondernemers, CEO's, politici en kunstenaars hun uiterste best doen om toe te mogen treden tot het selecte gezelschap van de arbeider.
Gelukkiger nog dan in Noorwegen, Zweden en Zwitserland?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In geen enkel ander Europees land zijn de mensen zo gelukkig en zo tevreden met hun eigen leven als in Nederland.
Okee, sorry, Nederland op plek 2, na Denemarken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gelukkiger nog dan in Noorwegen, Zweden en Zwitserland?
En waar komt de info vandaan?
Jamaarhulliedoenhetoohoohook!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In geen enkel ander Europees land zijn de mensen zo gelukkig en zo tevreden met hun eigen leven als in Nederland.
Het valt idd. nog wel mee.. Wat niet wegneemt dat het wel achteruitgegaan is hier.. Er valt beslist het eea. te verbeterenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, sorry, Nederland op plek 2, na Denemarken.
Bron: TNS / Eurobarometer 2007
Edit: Okee, sorry, je hebt gelijk. Ook Zweden en Luxemburg staan inmiddels boven Nederland, en Finland gelijk.
Bron: Eurobarometer 2009
Maar goed, nog altijd is 95% van de Nederlanders tevreden over het eigen leven. Zo slecht kan het dus niet gaan hier.
Is niet relevant.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vandaar dat alle rijken, ondernemers, CEO's, politici en kunstenaars hun uiterste best doen om toe te mogen treden tot het selecte gezelschap van de arbeider.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |